Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Heb hem net even snel in het echt kunnen bewonderen (de Xantia staat er momenteel zo goed als voor :p ). Maar ik kan maar één ding zeggen; wat een ontzettend bruut ding (tu) B)

Ah geweldig gaaf die details zo, die raamlijsten zijn echt mooi gespoten.
Is dat wat bestendig op deze wijze??

Bossinkje zei:
Heb hem net even snel in het echt kunnen bewonderen (de Xantia staat er momenteel zo goed als voor :p ). Maar ik kan maar één ding zeggen; wat een ontzettend bruut ding (tu) B)

Ik zag hem al staan!! Haha, moest je bij mijn buren zijn ofzo? (:P)
Thanks! Hij is wel redelijk vies momenteel, maar goed om te horen dat je hem mooi vindt (tu)

Bofkont zei:
Ah geweldig gaaf die details zo, die raamlijsten zijn echt mooi gespoten.
Is dat wat bestendig op deze wijze??

We gaan het zien! Het voordeel is dat wanneer het in de toekomst iets wat loslaat (wat ik ernstig betwijfel) je het direct een beetje kunt bijwerken. Het ziet er in ieder geval uit alsof het gewoon gespoten is. Vind het erg gaaf!

Heel mooi zo, dat zwart staat veel beter dan 't chroom op zo'n sportieve uitvoering. Heb je het chroom van de Scudetto ook mee laten nemen? Dit zag ik laatst op QV in dezelfde kleur en dat stond écht heel goed.

Prachtige auto. Zwarte raamomlijsting vind ik persoonlijk geen verbetering, zo op deze foto's. Maar omdat je het er makkelijk af kan halen, sta ik het toe. :T

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Bossinkje zei:

Thanks! Hij is wel redelijk vies momenteel, maar goed om te horen dat je hem mooi vindt (tu)

Leuk dat je hem hebt zien staan. :D Nee, een kameraad van mij woont op het plein aan de overkant. En aangezien je daar alleen met een vergunning mag staan, zet ik de auto altijd langs straat (als er plek is). Vies viel nog wel mee, helemaal vergeleken met de Xantia.. *-)

Trouwens, wat ik mij afvraag.. Als ik het goed zag, heb je de grille aan de voorzijde niet zwart laten spuiten. Waarom niet? Staat denk ik ook erg dik (tu)

Bossinkje zei:
Bossinkje zei:

Leuk dat je hem hebt zien staan. :D Nee, een kameraad van mij woont op het plein aan de overkant. En aangezien je daar alleen met een vergunning mag staan, zet ik de auto altijd langs straat (als er plek is). Vies viel nog wel mee, helemaal vergeleken met de Xantia.. *-)

Trouwens, wat ik mij afvraag.. Als ik het goed zag, heb je de grille aan de voorzijde niet zwart laten spuiten. Waarom niet? Staat denk ik ook erg dik (tu)

Jawel, de grill voor is ook zwart. Tenminste, de "dwarsliggers" die eerst chroom waren. De chromen buitenkant is wel onaangetast gebleven. Dan heb je in ieder geval nog de mooiste scudetto vorm.

Bossinkje zei:
Bossinkje zei:

Jawel, de grill voor is ook zwart. Tenminste, de "dwarsliggers" die eerst chroom waren. De chromen buitenkant is wel onaangetast gebleven. Dan heb je in ieder geval nog de mooiste scudetto vorm.

Ah, dat kon ik niet goed zien in het donker. Ik had hem persoonlijk in zijn geheel zwart laten spuiten, maar ieder z'n ding natuurlijk!!

Stola zei:
Mooi apparaat! Waarom niet gelijk de sideskirts en achterspoiler meegenomen?

Dank! Het is de bedoeling om daar het officiële accessoires bumperpakket van Alfa Romeo voor te gebruiken. Dan heeft het niet heel veel zin dat eerst zwart te gaan spuiten.

Bossinkje zei:
Bossinkje zei:
Bossinkje zei:

Ah, dat kon ik niet goed zien in het donker. Ik had hem persoonlijk in zijn geheel zwart laten spuiten, maar ieder z'n ding natuurlijk!!

Ik vind helemaal zwart een beetje sjonny. Je ziet dan ook compleet geen grill meer. Ik vind het juist heel gaaf nu, omdat de scudetto vorm wel zichtbaar blijft.

2dtifi4t.jpg

Ik bedoelde dus wel de buitenste chroomlijst van de Scudetto, het exemplaar dat ik zag was niet fout, wel vét met meegespoten chroomlijst. Stiekem vind ik de huidige grille het mooist. Of het nu de standaardgrille met chromen rand is of de zwartomrande Veloce - het staat net iets 'dikker'.

alfa-romeo-giulietta-280773-800.jpg

Elco zei:
Ik bedoelde dus wel de buitenste chroomlijst van de Scudetto, het exemplaar dat ik zag was niet fout, wel vét met meegespoten chroomlijst. Stiekem vind ik de huidige grille het mooist. Of het nu de standaardgrille met chromen rand is of de zwartomrande Veloce - het staat net iets 'dikker'.

alfa-romeo-giulietta-280773-800.jpg

Als je de buitenste chroomrand meespuit valt mijn inziens de hele gril weg. Dan zie je echt bijna niet meer dat er uberhaupt een scudetto zit. De nieuwe grill vind ik ook mooi. Dat is zeker nog een optie voor de toekomst.

5000 kilometers verder, gemiddeld verbruik 1 op 8,7 (alhoewel dit niet bepaald zuinig gereden kilometers zijn!). Bevalt verder prima. Navigatie heeft update gehad en werkt weer helemaal vlekkeloos en verder is er helemaal niets op de auto aan te merken. Onwijs prettig ding. Fotootje als bonus :)

2cf2h3k.jpg

Brent® zei:
Wat een ontiegelijke kwijlbak! *-) Echt een hele knappe auto!

Thanks Brent! Naast dat het een mooie auto is om te zien zit het ding ook onwijs degelijk in elkaar. Heb 0 last van kraakjes uit zowel het interieur als het onderstel. Kan echt niets negatiefs over de auto bedenken, behalve dan dat je wel erg wordt gestraft voor een beetje gas geven. Het verbruik is fors. Echter, rij je gewoon 120 dan is 1 op 12 prima mogelijk. Veel meer dan dat wordt het nu zo met deze koude temperaturen niet. Echter, je kunt je bij een leeg stukje weg vaak maar moeilijk inhouden. De acceleratie is zo brutaal, zo fors, dat je het telkens weer wilt ervaren.

Ik moet het doen met net niet 1 op 11. Ben er eerlijk gezegd persoonlijk best tevreden mee, zeker als je je bedenkt dat zo'n auto gewoon uitdaagt om toch even snel een klein beetje meer gas te geven om toch nog even lekker het geluid te kunnen horen. :-D

Het hoort erbij denk ik dan maar zo, anders had ik mijn hele leven lang maar in een 107 moeten rijden als ik zuinig wilde rijden, haha. ;)

Brent® zei:
Ik moet het doen met net niet 1 op 11. Ben er eerlijk gezegd persoonlijk best tevreden mee, zeker als je je bedenkt dat zo'n auto gewoon uitdaagt om toch even snel een klein beetje meer gas te geven om toch nog even lekker het geluid te kunnen horen. :-D

Het hoort erbij denk ik dan maar zo, anders had ik mijn hele leven lang maar in een 107 moeten rijden als ik zuinig wilde rijden, haha. ;)

Dat is waar, maar de combinatie van beetje zuinig rijden en vermogen is altijd wel prettig. De QV moet je wel echt met een zijden voet bedienen wil je er respectabele cijfers mee scoren. 80 rijden is volgens de boordcomputer in huidige omstandigheden ook niet goed voor meer dan 1 op 16,5.

Bossinkje zei:
Kwijl!!!!

En met zo'n auto hoor je niet zuinig te rijden.. :T

Dat klopt, maar met mijn kilometrage per jaar is het wel prettig :p

Prettig is het zeker. Maar ik neem aan dat je van te voren al niet teveel verwachtte van het verbruik. :T

Daarnaast scheelt tanken in Duitsland ook behoorlijk (tu)

Zo hey wat een ontzettend gave foto's!! vooral die donkere in de wasbox B)
Blijft echt een topper deze wagen!! zo gaaf ding dit.

Verbruik is idd vrij hoog zeg, damn, maar ik weet hoe jij rijdt dus dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd.
Geef mij deze auto en ik doe 1 op 15 :}
Ik tuf dan meestal ook als een oud wijf langs de weg.

Bofkont zei:
Zo hey wat een ontzettend gave foto's!! vooral die donkere in de wasbox B)
Blijft echt een topper deze wagen!! zo gaaf ding dit.

Verbruik is idd vrij hoog zeg, damn, maar ik weet hoe jij rijdt dus dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd.
Geef mij deze auto en ik doe 1 op 15 :}
Ik tuf dan meestal ook als een oud wijf langs de weg.

Nou de ritjes die wij hebben gedaan zijn nou niet helemaal representatief voor mijn gemiddelde woon-werk en werkverkeer. 1 op 15 ga je echt never nooit halen. Met normaal verbruik en gewoon rijgedrag is denk ik 1 op 10 in de winter en 1 op 11 in de zomer het maximaal haalbare. :)

Nee weet ik Thomas, was een geintje :}
Als een goed op zijn wagen past/zorgt ben jij het wel!!

Ach 1 op 10/11 en zoveel vermogen onder de kap doe je erg goed!

Bofkont zei:
Nee weet ik Thomas, was een geintje :}
Als een goed op zijn wagen past/zorgt ben jij het wel!!

Ach 1 op 10/11 en zoveel vermogen onder de kap doe je erg goed!

Haha, nou het bofkonten bezit ik nog niet helemaal! Maar inderdaad, ik ben zuinig. Wel opmerkelijk trouwens, ik reed gister nadat ik heel veel stadsverkeer (80km) had gedaan even de rijksweg op, geef wat gas, maar je merkt dan gewoon dat hij wat sputtert, hapert. Dan even 2 keer optrekken vanaf 80 naar 120 en daarna gaat het we lekker. Moderne auto's vervuilen toch wel gewoon heel erg snel, dus even losgooien zo nu en dan is echt van belang.

@Nico GTR

Een Golf 7 GTI is toch opmerkelijk zuiniger hoor. Kijk maar eens wat ongeveer de meest zuinige rijders doen:

Golf GTI: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=220&powerunit=2

Giulietta QV: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/1-Alfa_Romeo/1190-Giulietta.html?fueltype=2&power_s=220&powerunit=2

Ja absoluut Thomas, even geregeld lekker doortrekken met flink wat toeren is alleen maar goed, zeker deze moderne motoren vervuilen veel meer nog.
Maar merk het zelf altijd ook wel met mijn jaarlijkse reisje richting Stuttgart, 2000km in 3 dagen tijd doet de auto veel goed, lekker schoonbranden.

Heb geen van beiden gereden, dus ik kan geen gegrond oordeel geven wat ik ermee kan doen. ;)

Weet wel dat ik ook niet onder de fabrieksopgave kan duiken, terwijl ik weet dat ik zuiniger kan zijn. Maar dat gaat zo traag. :p

Alfa is nooit echt zuinig ook de diesels niet echt, de golf GTI is in de praktijk echt zuiniger, die rijden moeiteloos 1 op 12 of beter zelfs.
Maar ik zou absoluut de QV kiezen als ik voor de keus stond.

Helemaal met je eens, Bofkont, ik hoef er niet over na te denken. Een vag ding of die geile Giulietta... no brainer.

5k km alweer!! Wat rij je per jaar?

Ik ook uiteraard, anders had ik wel een GTI gekocht. Geniet nog iedere dag van de QV.

@Uwbuurman
Ik rij ongeveer 45.000/50.000km per jaar. Vandaar dat ik vaak ook niet meer dan 1 of 2 jaar doe met een auto en dat ik scherp wil importeren om het allemaal een beetje betaalbaar te houden. :)

Los van dat een Golf een zeer goede en nette auto is, zou ik ook altijd gaan voor een Giulietta mits wel in de goede uitvoering. (datzelfde geldt voor alle andere auto's ongeveer) "Helaas" voor het straatbeeld zijn er veel mensen die zweren bij een degelijke Golf, net zoals een kennis van mij waarvoor ik laatst een Golf moest importeren, los van dat zijn voorgaande Golf met gemak gestolen was voor de deur moest en zou er weer zo'n zelfde auto komen. Zelfs met de opmerking: Het dieselmotorblok ligt ook in deze Giulietta kreeg hem niet in een Alfa, de Golf daar zweert ie bij. :p

Oke, onverwacht dilemma! Heb plotseling mijn velgen verkocht. Ik was nooit helemaal fan van deze turbina wielen, dus er moet wat anders komen. Maar wat? Ik vind de donkere uitvoering van de 8c velg erg mooi onder mijn auto:

alfa-romeo-giulietta-1-7-quadrifoglio-verde-launch-edition-5dr-alfa-tct-97617543-1.jpg

Of, wederom de Momo Revenge, maar dan in black (terwijl ik zo'n hekel heb aan zwarte velgen *-), alhoewel deze wel mat zwart zijn)

revenge_mb_19.png

Wie heeft er nog andere goede ideeën?

Van die twee keuzes lijken mij de Momo's dikker staan onder de Alfa (tu)

Zelf vind ik de OZ Ultraleggera's erg gave velgen, ik denk dat ze in het zwart ook wel erg gaaf staan. (tu) Ze zijn echter wel vaak aan de behoorlijke prijs.

UltraleggeraHLTmattblack.jpg

Misschien zijn deze velgen van de Novitec-versie nog een optie?

m1eytg1bwv18_800.jpg

Zijn geloof ik Novitec N-10 velgen.

Zowel de OZ Ultraleggera's als de Novitec vallen af. Beide bevallen mij qua design net-niet. Zag dit nog langskomen (:B : https://www.ebay.it/itm/4-CERCHI-IN-LEGA-DA-19-ORIGINALI-GIULIA-QV-ALFA-ROMEO-wheels-rims-velgen-jantes/302152173933?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D39923%26meid%3D899d809b3b0f4b57a3a4784b0db772f8%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D272447078270

Die OZ velgen zijn idd erg mooi Bossink. Zelfs nog standaard geleverd onder sommige auto's. Blijven erg mooi en een investering die ik wellicht nog eens doe. ;)

Bossinkje zei:
Blijft natuurlijk een kwestie van smaak. (tu)

Dotz Mugello's zijn trouwens ook erg gaaf B)

dotz-mugello-zwart-15-inch-et-15-breedte-65-steek-4-108.jpg

Bedankt voor je meedenken! Met deze velg echter gaan we echt de verkeerde kant op. Het moet een sierlijke velg zijn, het liefst niet te zwart. Mag tussen titanium en zwart inzitten.
Ben toch wel heel benieuwd hoe de Momo's onder mijn auto ogen. Of moet ik dan toch weer voor de kleur gaan die ik er al onder had? 8-)
Maar goed, de 8C velg oogt ook prettig, zeker die in 19 inch. Maar die zijn wel aan de prijs. Daar heb je dus die Giulia QV velg ook voor.

Ah, ik dacht dat je specifiek zwart zocht gezien je eigen suggesties. Ze zijn er ook in zilver hoor. :} Ik denk dat de momo's ook erg netjes staan hoor!

EDIT; Even snel op Google een plaatje opgezocht van een Giulietta met deze velgen. Stond op het punt er hier een te plaatsen, tot het ineens tot me doordrong dat het een foto van je vorige Giulietta was ... (:B

@Bossinkje
Nou ik zit niet echt vast aan zwart. Het mag van mij van titanium tot zwart en alles daartussen.

@Nico
Tja, geen idee. Mijn vriendin vindt ze prachtig, dus die zou groot voorstander zijn. Maar goed, blijft mijn auto, dus maak zelf de keuze.

Winterbanden zitten eronder. Turbina's worden morgenvroeg opgehaald. Zoektocht naar nieuwe kan dus beginnen. Wel heel lastig! Twijfel heel erg over die 8c velgen. Vind ze in 18 inch altijd wat truttig. Net niet: :O
Momo's wel, maar ja, die heb ik al gehad en hoe oogt dat in mat zwart?... Twijfel. TI velgen, ook leuk, maar weinig aanbod. 19 inch Prodrive 8c velgen, die zijn wel heel erg lekker. Maar goed, die zijn duuuuuurrrrrr....

8-)

Terug
Bovenaan