Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

@lex1976
Dank je wel! Ook een plek waar ik kan informeren, maar wel erg ver uit de richting inderdaad. Anyway, kan er altijd een emailtje aan wagen. EPS geeft overigens aan dat een goede katalysator 450 euro kost. Dat lijkt me toch wel flink aan de prijs als ik het internet afspeur.

@A3-White
Dank je wel! En weinig aan gelogen natuurlijk.

@SLB BMW
Dank je wel! Eerst op wintersport, dus dan zijn de winterwielen sowieso nodig. Daarna maar eens kijken wat de Nederlandse winter doet. :)

@Pietzoveel
Dank je wel! Erg content mee! (tu)

Jaja Thomas dus wederom naar EPS.
Gaaf hoor al die plannen van je, zeer benieuwd naar die wagen van je.
Voorjaar maar eens een poetssessie inplannen.

Bofkont zei:
Jaja Thomas dus wederom naar EPS.
Gaaf hoor al die plannen van je, zeer benieuwd naar die wagen van je.
Voorjaar maar eens een poetssessie inplannen.

Ik denk dat EPS het niet wordt. Het nu ook een aanvraag uitstaan bij Scara73 en JMTuning. Ben benieuwd. Bij Scara73 gaat het om een downpipe met sportkat, bij JMTuning om een catless downpipe en dan een sportkat op de voorpijp. Even kijk wat er bij beide uitkomt.
Omdat ik nog niet zo lang geleden al bij EPS was wil ik het gewoon niet te gek maken. Het moet ook nog een beetje te verantwoorden zijn qua kosten. Daarom even zien wie de meest interessant opgaaf doet. Scara73 is natuurlijk wel mega gaaf spul, plus dat het dan alleen maar plaatsen is. Precies op maat.

Oh trouwens: vanochtend er achter gekomen dat mijn auto gewoon PCM WAV lossless 32 bit bestanden afspeelt! In combinatie met de optionele Bose stereo geeft dat wel echt een spectaculair geluid! Wow! :O
Jammer alleen dat 1 album dan al snel 1,5 gig aan muziek is. Even een grotere USB stick kopen. :D

Niet flauw bedoeld, maar hoor je dat verschil wel terwijl je in een auto rijdt? Aangezien er sowieso altijd wat omgevingsgeluid/motorgeluid bij komt tijdens het rijden...

omniradius zei:
Niet flauw bedoeld, maar hoor je dat verschil wel terwijl je in een auto rijdt? Aangezien er sowieso altijd wat omgevingsgeluid/motorgeluid bij komt tijdens het rijden...

Ja, dat hoor je echt overduidelijk. Het meeste verschil natuurlijk onder de 100km/pu. Het is een groot verschil in dynamiek. Er zit veel meer diepte in en de bas wordt mooi rond. Maar goed, een bestand is tot wel 70(!) keer groter dan een mp3 bestand.

Allereerst, Wow! Wat een heerlijke dikke Giulietta is het geworden. Heb hem vorige week voor het eerst zien rijden, dat leidde me toch even af van de slechte dag die ik tot dan toe had, dus bedankt daarvoor ;)

Daarnaast lijkt het me heerlijk om lossless muziek in de auto te kunnen luisteren. Thuis merk ik het verschil duidelijk over de stereo, in de auto biedt het echter voor mij niet heel veel meerwaarde gezien het omgevingsgeluid nogal goed binnendringt in de cabine.

Audio/Hi-Fi ook een hobby van je?

Maikelz zei:
Allereerst, Wow! Wat een heerlijke dikke Giulietta is het geworden. Heb hem vorige week voor het eerst zien rijden, dat leidde me toch even af van de slechte dag die ik tot dan toe had, dus bedankt daarvoor ;)

Daarnaast lijkt het me heerlijk om lossless muziek in de auto te kunnen luisteren. Thuis merk ik het verschil duidelijk over de stereo, in de auto biedt het echter voor mij niet heel veel meerwaarde gezien het omgevingsgeluid nogal goed binnendringt in de cabine.

Audio/Hi-Fi ook een hobby van je?

Thanks! En dan ziet die er nu nog erg in "wintermodus" uit. Straks met de eibach veren, nieuwe velgen en nog wat kleine aanpassingen ziet het er allemaal nog veel mooier uit.
Audio is inderdaad een "kleine" hobby van mij. Ik woon in een huis uit 1902, dus geïsoleerd is het allemaal niet. Te gek doen is dus niet aan te raden. Daarom Big Pods staan gekoppeld via wat goede kabels aan een Mede8er mediaspeler. Daar staat ook alles in 32bit op. En eerlijk gezegd: voor mijn woonkamer is dat echt helemaal genoeg (tu)

Haha, dat wist ik inderdaad al. Ik ben heel benieuwd hoe hij er richting de zomer uit gaat zien, helemaal met de zomervelgen eronder.
Maar daar kom ik vanzelf achter ;)

Offtopic:
1902, dat is inderdaad al eventjes geleden. Zelf wonen we sinds kort in een huis uit 1928, moet zeggen dat dat stukken beter geïsoleerd is dan het flat waar we daarvoor woonden :P

Ah leuk :) Scandyna's neem ik dus aan? Heb dat eens bij schoonfamilie gehoord, klinkt niet verkeerd, zeker voor het formaat.
Ik ben zelf meer van ''het oude geluid'', heb dus een set Infinity Kappa's uit begin jaren '90 achter een stevige Pioneer versterker staan. Niet om hard te spelen, maar juist om altijd genoeg reserve te hebben zodat alles strak blijft klinken.

@Maikelz,

Je gaat het zien. Momenteel valt die helemaal op omdat ik paar dagen zonder diffuser rond rij. Dat ziet er nogal gek uit!
Ik heb inderdaad de Scandyna's. Ik vind het geluid echt verrassend goed. Heel natuurlijk, heel neutraal. Daar hou ik wel van. De keuze voor deze set viel ook met oog op het design. Mijn vriendin wil geen speakertorens in huis wegens het uiterlijk. Ik snap dat wel een beetje. Het is absoluut niet het summum op audiogebied, maar ik moet zeggen dat zij me erg goed bevallen. Ik denk dat jouw opstelling een veel beter geluid zal geven, maar ach, het is voldoende.

@Damianw26
Thanks! Velgen zijn overigens nog altijd niet verstuurd. Problemen bij de leverancier van het bedrijf waar ik ze koop. Zijn meer klanten die ze besteld hebben en sommige zijn al 6 weken aan het wachten. De verwachting is toch wel dat ze vandaag of morgen binnenkomen en verstuurd worden. Dat mag ik hopen inderdaad...

Kogel is door de kerk. Ik ga toch investeren en voor een 3 inch uitlaat vanaf de turbo door JMTuning (dank je wel Lex1976). Dit gaf inclusief softwarematige aanpassing een vermogenswinst van 28(!) PK bij een andere QV rijder. Hiermee kom ik dan op ongeveer 300PK uit, uitgaande van mijn huidige vermogen. Er komt dan een volledig 3 inch donwpipe en een sportkat onder de voorstoelen. Afspraak staat voor half januari.

Hier paar foto's van het werk op een andere Giulietta QV:

o3ulng5d.jpg

hll9mdpq.jpg

oyu8al3y.jpg

xk4mxpgp.jpg

olvphlt9.jpg

9536wtdd.jpg

Sketcher zei:
Ziet er goed uit,ben benieuwd. Geluid zal ook wel lekker zijn, heb je het ook zelf gehoord?

Geluid heb ik niet gehoord, maar volgens de eigenaar van deze QV is het wat rauwer, hoor je de turbo meer, maar niet eens veel luider dan standaard. Dat is ook precies wat ik zoek. Ik vind de rust aan boord wel lekker, maar het geluid is bij vol gas wel goed aanwezig. Lijkt me de perfect combinatie.

ZO hey dat ziet er echt heel erg goed uit, echt een stukje vakmanschap (tu)
300pk mijn hemel, en dat met het lage gewicht van de auto gaat echt bizar hard B)

@Bossinkje
Dat ziet er zeker goed uit. Kijk eens naar die lasnaden! JMTuning heeft ook een mal gemaakt voor de QV, dus zijn in staat relatief snel de uitlaat te construeren. Gaat genieten worden (tu)

@Bofkont
Dat is inderdaad vakmanschap. Lucht zal straks lekker weg kunnen achter de turbo. En tja, het gaat nu al hard, maar straks kan de turbo lekker snel opbouwen en bovenin lekker door blijven blazen. Ik ben benieuwd of ik de software nog laat aanpassen, of laat voor wat het is. Een twijfel... Hopelijk kan de koppeling het ook allemaal aan, anders laat ik sowieso de software aanpassen. Dan onderin het koppel begrenzen en bovenin voluit. Als alles klaar is in Duitsland maar eens een GPS meting doen van de snelheid. Ben wel benieuwd :)
Velgen worden morgen trouwens eindelijk verstuurd.

mooi man (tu)goede keuze.
denk wel dat je de hele dag zoet bent met de montage daar want ze nemen er echt de tijd voor,maar dat is alleen maar goed natuurlijk.
met mijn cut out waren ze al de hele ochtend bezig.
bevqww.jpg

als je wilt meeten of als je navigatie nodig hebt:pom in die uithoek te komen stuur effe een berichtje haha.
zal wel heel toevallig zijn dat ik toevallig net die dag vrij bent dat jij daar een afspraak hebt staan maar je weet nooit..

lex1976 zei:
mooi man (tu)goede keuze.
denk wel dat je de hele dag zoet bent met de montage daar want ze nemen er echt de tijd voor,maar dat is alleen maar goed natuurlijk.
met mijn cut out waren ze al de hele ochtend bezig.
bevqww.jpg

als je wilt meeten of als je navigatie nodig hebt:pom in die uithoek te komen stuur effe een berichtje haha.
zal wel heel toevallig zijn dat ik toevallig net die dag vrij bent dat jij daar een afspraak hebt staan maar je weet nooit..

Helaas waren de weekenden al heel lang volgeboekt, dus ik neem donderdag 12 januari een dagje vrij. Dan ben ik daar. Als je wilt komen kijken, je bent neem ik aan altijd welkom! Altijd leuk om zo'n gave Megane RS even van dichtbij te zien. (tu)
Ziet er trouwens goed uit die cut-out. Geen last van nare lucht bij stilstaan?

Net weer gesproken met de verkoper van de velgen. De leverancier heeft wederom vertraging en ze verwachten pas ergens in het nieuwe jaar de wielen te versturen. Dit begint wel echt knap vervelend te worden. Niet de schuld van de verkopende partij (al hadden ze mij wel kunnen vertellen dat de wielen niet in voorraad waren), maar wel van de leverancier.
We gaan het zien... (td)

Pffff wat zuur Thomas *-)

Die cut-out wat is daar de functie van ???

Edit: ah snap hem al na wat zoekwerk op internet, zo kun je het uitlaat geluid regelen met een klep.

Bofkont zei:

Edit: ah snap hem al na wat zoekwerk op internet, zo kun je het uitlaat geluid regelen met een klep.

Heel vervelend. Shop Alfisti heeft ze op voorraad maar daar kosten ze 300 euro meer. Dus ik wacht nog even en anders laat ik mijn order cancelen. Heb al wel alles betaald, dus dat is wel vervelend. Maar ze zijn wel erg vriendelijk bij LKPerformance, dus ga er vanuit dat ook bij het cancelen het geld netjes terugkomt.

Vervelend van de velgen inderdaad, maar het zijn gelukkig zomervelgen dus je zou ze er toch nog niet opgezet hebben.

Bofkont zei:

(tu) gevonden? Zit meestal voor de demper dus het klinkt een stuk luider in sportstand of wat dan ook. Zal bij de Z4 ook wel leuk zijn :T

@Velgen, das dan weer heel erg jammer, maar zolang je ze voor de lente binnen hebt. :T Weet je toevallig hoeveelste in de rij je bent? Of is dat ook afhankelijk van de toeleverancier.

Nico GTR zei:
Bofkont zei:

(tu) gevonden? Zit meestal voor de demper dus het klinkt een stuk luider in sportstand of wat dan ook. Zal bij de Z4 ook wel leuk zijn :T

@Velgen, das dan weer heel erg jammer, maar zolang je ze voor de lente binnen hebt. :T Weet je toevallig hoeveelste in de rij je bent? Of is dat ook afhankelijk van de toeleverancier.

De vierde of vijfde.

@Eenvrijeusernaamiserbijnaniet

nee geen last van rare geur of wat dan ook,heb ook gewoon nog standaard downpijp zitten en kat.
vanaf de kat 63,5mm dan dus die cut out en heb ook nog een einddemper.
zou zomaar eens kunnen ook dat ik die 12de vrij ben,weet ik waarschijnlijk volgende week pas.
mocht het zo zijn kom ik zeker een kijkje nemen

@lex1976
Ah ok! En zou leuk zijn even te babbelen. Het zal wel even duren, dus wie weet tot dan!

Verder goed nieuws: de hoogglans zwarte diffuser is klaar en gemonteerd. Ik vind het resultaat echt geweldig geworden!

tpc9vsne.jpg

xtu37g9s.jpg

Staat zeker mooi!
Wat ik zelf ook mooi vind zijn de b-stijlen en handgrepen achter in hoogglans. Staat meteen wat luxer en strakker

Dit is dan carbonlook maar geeft wel een beeld van het effect.
Carbon-fiber-Giulietta-door-panels-set_2-e1436195164308.jpg

@Nico,
De diffuser met ribbels (die was agressiever oogt) kost meer dan 300 euro. Misschien dat ik nog een keer ergens een goedkope op de kop kan tikken. Dan doe ik dat wellicht. Aan de andere kant vind ik dit wel lekker "clean" ogen.

@Barri
I love it when a plan comes together. Het is toch fijn dat als je iets in je hoofd hebt klopt met de uiteindelijke uitkomst. Precies hoe ik het in gedachte had!

@Kristian
Bedankt voor de tip! Dat ziet er inderdaad goed uit. Wellicht eens op zoek gaan naar hoogglans zwart folie om dit te doen!

Pffff... 300 PK, gaaf hoor! Ben benieuwd hoe die gaat klinken met die uitlaten. Overigens wel gewoon K van de wielen, maar dat komt vast wel goed. :T

Brent® zei:
Pffff... 300 PK, gaaf hoor! Ben benieuwd hoe die gaat klinken met die uitlaten. Overigens wel gewoon K van de wielen, maar dat komt vast wel goed. :T

27 december als het goed is :) Ze zijn al op vaste land, dus zal wel snel gaan nu, ondanks kerst. UPS is toch wel een erg goede verzender. Je kunt het echt tot op de voet volgen.
Trouwens, mocht je een keertje willen rijden moet je maar laten weten. Je bent altijd welkom. (tu)

Hele gave auto! Zou ik mogen vragen wat je ongeveer kwijt bent aan zo'n uitlaatsysteem op maat?

Thanks! Heb geprobeerd een reply te geven maar kan deze nu niet terug zien dus ik vraag me af of het goed is gegaan. Maar dan weet je dat in ieder geval.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Brent® zei:

27 december als het goed is :) Ze zijn al op vaste land, dus zal wel snel gaan nu, ondanks kerst. UPS is toch wel een erg goede verzender. Je kunt het echt tot op de voet volgen.
Trouwens, mocht je een keertje willen rijden moet je maar laten weten. Je bent altijd welkom. (tu)

Dat klinkt altijd goed, weet niet waar je woont maar misschien ben ik een keer in de buurt? Of jij bij mij in de buurt, haha! :p

Ziet er mooi uit allemaal.
Top gedaan.
Ben je niet bang in de verleiding te komen voor een (bijna) nieuwe Giulia?
Wordt denk ik mijn volgende,even sparen nog.;)

@Pauli
Dank je wel. Het is nog lang niet klaar ;)
De Giulia zou opzich mijn volgende auto kunnen zijn (in Veloce uitvoering), maar dat zal echt nog wel even duren. Waarschijnlijk acht ik het dat hierna er nogmaals een Giulietta komt, waarschijnlijk een Veloce. Kinderen duurt bij mij nog wel even, zeker totdat ze groot zijn, dus de ruimte heb ik nog niet nodig. Tevens wil ik even zien wat de tendens is over de Giulia over langere tijd. Betrouwbaarheid, etc. Goede keus zal het ongetwijfeld zijn!

Verder werd ik net verrast. De UPS kerstman was gewoon langsgeweest met 2 pakketten die echt te groot waren voor de kerstboom:

n957tlpa.jpg

Na enig uitpakwerk kwam dit te voorschijn! Wauw, nog mooier dan gedacht. Veel donkerder ook, waar ik echt blij mee ben. Dat oogt straks heel mooi bij het rood en zwart van de auto. Geweldig!

bd9jcuhf.jpg

vwtrfey5.jpg

Terug
Bovenaan