Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Barri zei:
Wow, die is snel! 1:13,5 klinkt ook wel erg fijn, zo'n route is mijn woon-werk-route, dus dat zou wel mooi zijn :D
Je hebt op YouTube ook vast die filmpjes gezien van een QV op Zandvoort, waar de eigenaar met z'n zoontje in zit. Erg leuk!
De video laat eigenlijk niet echt overkomen hoe hard het echt gaat. Maar goed, zeer snel dus!
Dat filmpje van Zandvoort heb ik niet gezien trouwens... Link?

Na enige tijd weer present in dit topic, en wat een verandering! Heel goed verhaal. Een prachtige auto gescoord en nog bijzonder snel ook. Nu vind ik snel in rechte lijn nooit echt interessant, maar weet dat een Giulietta bochten pakt als je kat een weerloos musje. Topding dus, en ook nog in de enige écht juiste kleur (tu)

Elco zei:
Na enige tijd weer present in dit topic, en wat een verandering! Heel goed verhaal. Een prachtige auto gescoord en nog bijzonder snel ook. Nu vind ik snel in rechte lijn nooit echt interessant, maar weet dat een Giulietta bochten pakt als je kat een weerloos musje. Topding dus, en ook nog in de enige écht juiste kleur (tu)
Ach ja, van de ene Giulietta naar de andere is wat dat betreft geen enorme schok, maar voor mijn gevoel wel een grote stap. De nieuwe Giulietta voelt veel degelijker gebouwd, maar minder geluid uit het onderstel en heeft geen kraakjes. Ook minder geluid uit de uitlaat ;)
Wat betreft het stuurgedrag heb je volledig gelijk. Het onderstel is voortreffelijk. Een perfecte combinatie tussen comfort en scherpte.

Heel mooi hoor. Kleur en uitvoering zijn perfect. Nooit echt fan van de Giulietta geweest maar zo is het een uiterst smakelijke verschijning.

Dank heren! Als gebaar voor de complimenten maar eens een eerste foto van net na het wassen die de kleur beter vat:

f3wvjmfq.jpg

Lastige kleur voor op de foto zeg!

Ik kan dat filmpje van die QV op het circuit niet vinden. Heb al aardig wat zitten zoeken...

Mooi verhaal hoor zo'n kanon van een auto importeren uit Duitsland! Maar goed dat je die uit Hamburg niet hebt genomen, die auto klopte gewoon van geen kant. Leuk om te horen dat deze Guilietta toch net weer even iets beter gebouwd is dan je vorige. Valt mij op dat de Italianen wel vaker in alle stilte kleine verbeteringen doorvoeren. Denk alleen maar aan de Grande Punto/Evo/Punto, hoevaak ik daar wel niet een andere klokkenwinkel in heb gezien.

Kan het zijn dat ik je toevallig heb zien rijden vanmorgen op de A1 richting Apeldoorn?
Herkende een Giulietta en behalve dat viel de kleur me ook gelijk op, dacht direct aan het forum en deze wagen.

Roulotte zei:
Kan het zijn dat ik je toevallig heb zien rijden vanmorgen op de A1 richting Apeldoorn?
Herkende een Giulietta en behalve dat viel de kleur me ook gelijk op, dacht direct aan het forum en deze wagen.

Nee, maar ik ben er zelf ook eens 1 daar tegengekomen. Kan dus een dezelfde zijn.(tu)

Ja, het is echt een prachtige kleur dat "Rosso Competizione". Het valt ook direct op als je een Guilietta met zo'n kleur ziet rijden. Nu zijn Alfa bestuurders vaak wel liefhebber van het merk, maar als je deze kleur besteld ben je wat mij betreft echt een grote Alfa held. Ten opzicht van de standaard metallic lakken betaal je zomaar zo'n 1000 a 1500 euro meer om deze kleur op je auto te mogen voeren. De kleur is nog steeds leverbaar op de huidige Guilietta tegen een prijs van 2250 euro inclusief BTW. Ik meen mij te herinneren dat bij introductie de kleur nog veel duurder was, omdat deze ook parallel geleverd werd op de 8C.

@Barri
Hele lastige kleur. Vervelend ook: er is geen lakstift te krijgen of te maken voor deze kleur. Dat vind ik wel even vervelend. Ik neem binnenkort het fototoestel (spiegelreflex) van mijn vader over. Dus dan kan ik wat betere plaatjes schieten.

@Nico GTR
Jazeker. Standaard af fabriek. Wel vind ik dat de remmen snel gaan "golmen". Remmen met 230 is betekent bij 180 al een soort "golm". Ik vermoed niet al te beste kwaliteit remblokken. Daar wil ik dus nog even naar gaan kijken.

@Enzo Ferrari
Dat klopt inderdaad. Die uit Hamburg was echt veel te veel mis mee. Tijdens het bezoek kwam ook steeds meer aan het licht. Nu heb ik echt een perfecte auto gekocht. Heerlijke wagen en bijna niets op aan te merken.
De kleur kost volgens mij 2500 euro incl btw meer. Op de 8C was dit zelfs €16.000 incl. BTW. Ongelooflijk bedragen, maar wel voor een ongelooflijke kleur. Vooral vrouwen vinden het een fantastische kleur. Vrouwelijke kennissen die niets met auto's hebben staan zich helemaal te vergapen aan deze auto. Toch leuk :)

@Micha D.
Zeg he, daar hebben we andere websites voor ;)

Ik meende dat je dinsdag aan het eind van de middag achter mij reed. Het duurde een paar minuten voordat ik het kenteken kon checken, leek wel of de bestuurder graag mijn achterbumper wou kussen. Toen ik het kenteken eindelijk kon lezen zag ik dat het geen importkenteken was dus ik ga er van uit dat jij dat niet was.

Toen hij later langs mij heen reed zag ik pas dat het ook geen echte QV was.

Bossinkje zei:
Ik meende dat je dinsdag aan het eind van de middag achter mij reed. Het duurde een paar minuten voordat ik het kenteken kon checken, leek wel of de bestuurder graag mijn achterbumper wou kussen. Toen ik het kenteken eindelijk kon lezen zag ik dat het geen importkenteken was dus ik ga er van uit dat jij dat niet was.

Toen hij later langs mij heen reed zag ik pas dat het ook geen echte QV was.

Nee, dat ben ik niet, want ik rij nog altijd op Duitse platen. De belastingdienst is steeds trager geworden, ongelooflijk eigenlijk. En boven op bumpers rijden doe ik ook niet.

Dan zijn ze er inderdaad niet sneller op geworden. Het boven op bumpers rijden kan natuurlijk ook onbewust of juist bewust, als je had herkend dat ik eht was. :T

Bossinkje zei:
Dat is inderdaad geen slechte premie!(tu)

Brent® zei:
Daar ben ik jaloers op, zo'n premie!;)

Absoluut! Het verbaasde mij ook. Ik betaal precies zoveel als met de multiair, terwijl deze een hogere cataloguswaarde heeft. Komt volgens de medewerkster door een kortingsactie (10%) alsmede het feit dat ik er weer een jaartje schadevrij bij op heb gekregen. Morgen gaat de auto overigens op de testbank. Dan weet ik wat meer over het werkelijke vermogen.

Interpolis ben ik ook al jaren verzekerd idd goede scherpe premies, helemaal als je pakket verzekering hebt lopen van huis/inboedel etc etc etc
Ik betaal voor mijn Z4 3.0 ook maar 35 euro p/maand allrisk+schadeverzekering inzittenden.
75% korting trede 16

Even geen al te lang verhaal: ruimte was erg warm door een meting voor mij. Inlaattemperatuur van 33 graden.
Anyway, mooie resultaten! Op de weg met huidige temperaturen moet je nog ongeveer 7/8pk erbij optellen wegens de hoge inlaattemperatuur.

273pk & 425nm​

https://youtu.be/28EcjjURMu4​

3328krq.jpg

8-) en ik betaal 37,50 voor wa bij zlm..... Voor 58 pk en een vervangingswaarde van 832 euro. Tezamen met 21 jaar en 2 jaar schadevrij.

Edit: Oh ja mooi vermogen om verder op te bouwen :p

@Nico,

Ja premies zijn echt ongelooflijk wisselvallig! Maar goed, het wordt vanzelf goedkoper.
Qua vermogen kan de koppeling niet heel veel meer aan en op top liep ik net op de terugweg uit Oberhausen wederom de teller uit. Misschien nog eens een downpipe voor in de hoge toeren, maar onderin is er door dit monsterlijke koppel weinig meer mogelijk.

@Enzo Ferrari,

Een hele behoorlijke output voor een 1.7 liter! Het gaat dan ook ongekend hard. Tot 230 is echt bizar. Daarna loopt die rustig door naar 260+
Net op de Autobahn erg genoten (tu)
Gemiddeld verbruik heen en weer: 1 pp 8, maar echt met een hele enthousiaste rijstel. 135 km/pu op cruise resulteert in 1 op 11,5/12.

Dat zijn mooie cijfers! :-D Nu nog de mooie plaatjes om de auto even goed te kunnen bewonderen hier, haha! :D

Komt goed heren! Ik haal vanmiddag mijn nieuwe spiegelreflex op en de auto staat momenteel bij de spuiter. Vandaag worden alle chroomdetails hoogglans zwart gespoten. Dan nog wat beter weer (wat het van de week wordt) en dan kunnen er wat betere foto's geschoten worden.

Zijn die raamlijsten ook een beetje goed te spuiten? Worden ze dan gedemonteerd of niet? Lijkt me hoe dan ook een lastig klusje.
Overigens zou ik ze persoonlijk niet zwart spuiten, maar ieder z'n ding :)

Barri zei:
Zijn die raamlijsten ook een beetje goed te spuiten? Worden ze dan gedemonteerd of niet? Lijkt me hoe dan ook een lastig klusje.
Overigens zou ik ze persoonlijk niet zwart spuiten, maar ieder z'n ding :)

De spiegelkappen en deurgrepen worden gedemonteerd en in de hoogglans zwarte lak gezet. De raamlijsten worden afgeplakt en met plastidip zwart gemaakt. Dit omdat het verwijderen van de raamlijsten onbeschadigd niet mogelijk is en met lak de kans bestaat dat het gaat afbladderen. Daarom wordt plastidip toegepast. Mocht het ooit gaan afbladderen, kan het direct eraf getrokken worden. Dit wordt dus ongeveer het resultaat, maar dan ook met zwarte raamlijsten a la Launch Edition:

2014alfaromeogiulietta-l-d03d4133b95baaa8.jpg

Zo, auto is terug van de spuiter. Resultaat is echt verbluffend gaaf! Wat een enorm verschil met het chroom!! Gelijk maar even mijn nieuwe spiegelreflex uitgeprobeerd. Het blijft nog wat oefenen, dus slechts 1 foto was echt goed gelukt van het exterieur en nog een leuke van het interieur:

s8ptpxus.jpg

a9qobqcc.jpg

Terug
Bovenaan