Design Driven's - Volvo EX40 Twin - Jaguar XJ LWB X358 tdv6

Tomolino zei:
Goed bezig, maar waarom heb je hem nog niet verzekerd?
Is toch eigenlijk ook wel mooi aan Alfa, zelfs als hij niet doet of als je er niet mee rijdt heb je er iets aan, stilstaand is het gewoon kunst. :)

Mijn buurman noemden het een Italiaanse tuinkabouter toen hij het nog niet deed. :D

Ik heb hem nog niet verzekerd omdat ik even moest wachten op een brief van mijn werkgever. Zoals ik eerder schreef kun je je no claim enkel voor 1 auto gebruiken dus de verzekering voor de Alfa is ff een puntje. Kost even wat tijd om een goede te vinden, scheel makkelijk 800 euro of meer. Heb erg veel en tot laat gewerkt en mijn vrouw is nog altijd erg ziek dus de tijd heb ik even niet. Maar komt goed, heb nu de brief (dat ik bedrijfsauto's heb gereden) en een redelijke verzekering gevonden. Moet nog even uitzoeken of het wellicht iets beter is om mijn vrouw de auto te laten verzekeren of het toch op mijn eigen naam te doen.

Oh ja en bij sommige verzekering krijg je je geld niet terug van de rest van het jaar als je de auto tussentijds verkoopt. Toch ook zonde dat gaat ook al snel over honderde ponden.

Leuk dat hij het doet. (y)

Raar van die verzekering zeg dat ze zo moeilijk doen. Ik had ook net voor 2016 de verzekering van mijn 155 betaald, maar ik kon dat zonder problemen overzetten naar de 75.

Weinig spannends,

Een diagnostic tool geleed van een vriend en de Alfa uitgelezen. Veel meldingen rondom het stuurslot uiteraard maar verder weinig spannend. Alles gewist en als ik eenmaal rij later nog eens kijken.
25645195284_ccb03bf837_c.jpg

Het stuurslot blijft lastig. Hij gedraagt zich als ik hem los heb bungelen maar als ik hem dan terug monteer (op zijn kop dat wel) dan krijg ik een fout melding en start hij weer niet. Even openhalen en dan is het weer goed. Op zich zou ik de unit makkelijk kunnen uitschakelen (ty-rap over microswich van de stuurslot niet actief positie en pin er uit) zodat hij altijd start maar ik heb het liever werkend. Nu dus pas zoek naar een nieuwe unit waar ik de electronica dan kan in over zetten.

De rechter achtervelg is erg slecht (rtest is prima) en ik kon mezelf niet tegenhouden en dacht 'even' de velg te restoreren maar de lak was zo slecht (was er deels afgebladered) dat ik niets anders kon dan al het verf er helemaal af te halen. Enorm spijt dat ik het gedaan heb of hem niet weggebracht want wat een werk zeg.

26021311691_2ce45ac2ce_c.jpg

Nu gespoten maar echt mooi is het niet geworden. Ga ik later in Mei over doen samen met de andere velgen.

Toen ik het wiel er af haalde zag ik direct dat de blokken achter op waren dus nieuwe besteld, schijf is net aan dus die laat ik even zitten.

Volgende week moet ik naar München en dan moet ik helemaal naar Gatwick (2 uur rijden) en ik wil de Alfa dan klaar hebben zodat ik die mee kan nemen. Prima dat ik geen haast heb en weinig tijd maar nu moet het wel klaar zijn. Een deadline dus.

Zo groot nieuws ik heb net de Alfa van verzekering voorzien en vanavond met de juiste papieren in de hand gaat de tax er op en mag hij legaal de weg op. Morgen avond moet ik op reis en overweeg de Alfa te pakken. Dat zou wel een grote vuurdoop zijn aangezien ik het bijna 400km is heen en weer.

Wellicht niet het slimst maar ja....:) Ik ga de avond voor ik moet vliegen dus heb een paar uur om te duwen mocht het fout gaan :p

Dit weekend ook de remblokken achter vervangen. Ook gelijk even de klauwen netjes geverfd. Aangezien het de standaard klauwen zijn en niet de Brembo optionele klauwen heb ik ze beschaaft zilver gehouden.

25762799433_77d004c930_c.jpg

De velg is ook af. Het is een tintje donkerder geworden dan origineel. Zelf vind ik het heel mooi. Echter absoluut niet tevreden over de afwerking maar in mei hoop ik tijd te hebben om het overnieuw te doen en ze allemaal te (laten) spuiten. Dan wordt hij ook gewoon weer hoog glans.

26299331221_510b4712dd_c.jpg

Zit er een riem op die 1.9 JTD?

Ik zou de Alfa pakken Sketcher, toch altijd spannend of die het blijft doen. En op die lange reizen groeit het vertrouwen en plezier wat een auto geeft altijd heel erg.
Althans. Dat had ik met die van mij.

]
Carfanatic zei:
Ook gelijk even de klauwen netjes geverfd.

Wat is er precies niet netjes aan? Onderdelen er achter zijn bewust even meegenomen. Roest er af geschuurd en zijn nu weer gewoon mooi zwart en roestvrij. Alle rubbers afgeplakt (op de foto zit er nog eentje op het rubber waardoor hij zilver lijkt) Schijf is in een keer remmen schoon.

Nissan GT-R zei:

Ik zou de Alfa pakken Sketcher, toch altijd spannend of die het blijft doen. En op die lange reizen groeit het vertrouwen en plezier wat een auto geeft altijd heel erg.

Ja zit een riem op. Maar die is op 75k vervangen zit nu op 118k (miles) en kan nog even. Komt wel binnenkort. Het het het liefst gedaan voor hij de weg op kwam maar heb nu gewoon de tijd niet. Erg druk op werk. Ben niet zelden tot middernacht op kantoor en de familie wil ook aandacht. Dus het is of het een of het ander.

Ja denk dat ik het ga doen. Morgen oven een test ritje maken in de buurt of er geen dingen afvallen en dan ga ik er voor denk ik.[/quote]

Nissan GT-R zei:

Klopt, verschil is dat ik er buiten de straat nog geen meter mee heb gereden, ook morgen niet veel tijd om dat wel te doen. Maar met de Alfa is wel het leukst natuurlijk. En zie er naar uit.

Gister om 3am naar huis gegaan, heel even overwogen om nog een rondje te gaan doem maar toch maar gaan slapen ;).

Vanmorgen was het dan zover de Alfa mocht de weg op, Jeeee!

Eerst even Diesel er in. En dan een test rit......

Het rijd allemaal super, heerlijk rap en rustig. Alles lijkt te werken en geen rare verassingen bij hogere snelheid op een ding na. Er is een klein bijgeluid in de 3de en 4de versnelling bij lichte belasting. Lijkt haast wel een beetje raspend geluid. We houden het in de gaten. Koppeling voelt verder prima. Wellicht het vliegwiel.

Vanavond neem ik hem mee naar het vliegveld zo'n 200km verder, ik ben benieuwd.

Ohh, wat gaaf Sketcher! Hij rijdt!!!

Ik moest een hele tijd terug lezen, iets met niet zo actief op het forum, maar man man man, wat ik heb een respect voor je doorzettingsvermogen.. Ik was echt halverwege afgehaakt, super tof dat je hem zelf rijdend hebt kunnen maken!(y)

Gefeliciteerd met je eerste kilometers!!!!

Zal wel goed gaan. Immers moet er niks mis zijn met de auto anders dan het niet starten. Dat is echter wel het punt waarop je een auto snel gaat wantrouwen.

Ach. Ik ben benieuwd hoe het ging maar ik verwacht niks bijzonders ;) Succes met het zitten aan de verkeerde kant.

De rit naar het hotel bij het vliegveld vanacht is goed gegaan. Alfa blijkt een heerlijke reis auto met veel trekkracht ook bij hogere snelheden.
Rode verlichting en klokken zijn echt geweldig, ben nu ook een beetje gewend aan veel auto aan de linker kant :) Dat blijf toch steeds even wennen als Ik overstap van mij LHD naar een Rhd maar nu ik er zelf een heb zal die gewenning wel sneller gaan.

Ondanks de heerlijke rit waardeer ik de Disco ook juist meer. Het overzicht en rust die je daar in hebt blijft ongeëvenaard.

Er gingen ook dingen niet goed. De 12v stekker deed het niet en ik redden het net met mijn batterij van de telefoon voor de navigatie.
Het geluid blijft, denk dat het het massa vliegwiel is maar lijkt naast het geluid verder geen enkele invloed op de prestaties te hebben.

Onderweg gestopt en geen problemen gehad maar op de parkeerplaats van het hotel kreeg ik de stuurslot fout weer. Aangezien het hotel de auto wegzet snel weer even de ecu opengemaakt en gereset. Leuk om 1 uur snachts als je er om 4 uur uit moet maar daar zelf voor gekozen. Kon de humor er wel van inzien. Zeker toen hij het weer snel deed. Duurt na zoveel oefenen maar 5 minuten.
Wel balen want dacht het nu echt opgelost te hebben. Toch maar een andere unit proberen, andere optie is de microswitch van de niet het geactiveerde stuurslot positie vast in te drukken. Dan doet hij het altijd maar blijft een fout melding.

Nu in München 2 dagen nieuwe klanten jagen op Bauma. Is daar iemand van hier ook toevallig?

Heb nu al zin in de terugreis.

Mooi man.. kon je de auto niet zelf parkeren? Of was de parking direct ook voor de tijd die je nu in München bent?

Succes daar. Ik ben er niet.;)

Durashift zei:
Mooi man.. kon je de auto niet zelf parkeren? Of was de parking direct ook voor de tijd die je nu in München bent?

Succes daar. Ik ben er niet.;)

Ik heb een nieuwe p.a en die had me niet verteld dat het een soort valet systeem is bij het hotel. Ik parkeer hem zelf maar moet dan mijn sleutels inleveren bij de receptie. Dan zetten zij hem achter. Morgen halen ze hem weer naar VOREN. Maar goed dat ik niet met de Disco ben gegaan want dan konden ze mooi de pot op.

München is prima, wat een grote show is dat zeg. Pfff. Nu in restaurant met locals Byern München, kijken. Ik heb niks met voetbal maar de sfeer is goed hier. Mag die Duitser wel en altijd leuk mijn Dereck Duits te oefenen.

Zo weer terug van de beurs in München. Het was erg interessant maar ongelooflijk groot. Erg indrukwekkend al die grote machines.

Deze was wel een van de grootste.
25836067444_cfcb313944_c.jpg

26414994316_03044b5929_c.jpg

Ook gewoon even een hele beton fabriek bouwen voor de tentoonstelling, krankzinnig.
26414992886_d14565453a_c.jpg

Ook deze was er, gaaf! Niet van de Rooy zelf maar zijn team maatje.
26440923885_55a5f7ed6d_c.jpg

En heel veel kranen
26414993176_1e497a3d9e_c.jpg

Alfa reed ook terug geweldig. Bleek toch automatische ruitenwissers te hebben :) Wel starten hij een keer niet onderweg bij een weg restaurant. Straks even bellen voor een nieuw stuurslot kijken of dat wat uithaalt. Ook heb ik de huidige wat los geschroefd zodat hij wat makkelijker draait. Dat lijkt te werken.

Zou wat zijn als ie bij de valet service niet startte. Kwam jij aan met: 'heuj, jullie hebben mijn auto gesloopt!' :D

Barri zei:
Zou wat zijn als ie bij de valet service niet startte. Kwam jij aan met: 'heuj, jullie hebben mijn auto gesloopt!' :D

Dacht er ook nog aan maar denk dat ze het zo juridisch dichtgetimmerd hebben dat er van enige aansprakelijkheid geen sprake is.

Je hoort wel eens verhalen over die valet cowboys, dat ze de auto gewoon in een woonwijk dumpen bijvoorbeeld. Gelukkig is het goed gegaan en hebben ze er nog geen 100m mee gereden.

Nu op zoek naar een nieuwe unit.

Vandaag trouwens eerst met mijn vader een deur voor zijn mazda 5 ophalen. Die heeft er een deuk in en ik heb een nieuwe voor hem gevonden. Gelukkig is zijn zwarte lak niet heel gevoelig voor kleurverschillen dus kunnen er gewoon een nieuwe in zetten.

Ik heb nu de stuurslot ecu echt gehacked en met een tyrap om de microswitch die registreert dat het stuurslot er af is. Die is nu dus altijd ingedrukt. Dat resulteert in een permanent waarschuwing op het dashboard maar hij start wel altijd. Das ook wel fijn. Nieuw (gebruikt) stuurslot is besteld en monteer ik tzt.

Redelijk wat gereden deze week met de Alfa, het het blijft een heerlijke wagen. Heerlijk veel koppel.

De Chinezen banden heb ik nog niet kunnen betrappen op echt slechte grip of veel geluid. Valt niet tegen. Maar ik vermoed dat je het pas echt merkt op de grens.

Ah supergaaf dat de Alfa eindelijk rijdt (y)
Nu heel snel die Landrover eruit schoppen, mag nog niet in de schaduw staan van die Alfa :T:p

Ik hoop na vervanging door het nieuwe onderdeel nog steeds op een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk detail zo'n grote invloed op het Alfa-plezier kan hebben.

Ben wel blij dat hij het verder goed doet!

Boh, wat een gigantische dingen zeg daar op de beurs :eek:

Hopelijk is het contactslot het daadwerkelijke euvel... Blijft toch een mooi ding, zo'n 159!(y)

Bofkont zei:
Ah supergaaf dat de Alfa eindelijk rijdt (y)
Nu heel snel die Landrover eruit schoppen, mag nog niet in de schaduw staan van die Alfa :T:p

Snel je mond wassen met 5W30! Als is de alfa nog zo fijn, De Disco zal altijd de beste zijn! ;) In de Disco wordt ik begraven die gaat uiteraard nooit weg.

cirKel zei:
Ik hoop na vervanging door het nieuwe onderdeel nog steeds op een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk detail zo'n grote invloed op het Alfa-plezier kan hebben.

Ben wel blij dat hij het verder goed doet!

Ja ik ben bezig met een hele guide voor deze fout. (VPS: Vehicle protection system nog available, of Voertuig BeveilingsSysteem niet beschikbaar) En zal dan ook die plaatjes maken.
Voor de Italiaanse auto's zijn troep roepers, het onderdeel is gemaakt door TWR een Amerikaans bedrijf en ik vermoed dat het zelfde stuurslot in nog wel meer auto merken zit. Het ziet er vrij standaard uit en niets wijst er op dat het speciaal voor Alfa romeo gemaakt is.

Pjötr zei:
Boh, wat een gigantische dingen zeg daar op de beurs :eek:

Hopelijk is het contactslot het daadwerkelijke euvel... Blijft toch een mooi ding, zo'n 159!(y)

Ja ongelooflijk en zo waren er meer. Zelfs binnen. Goede beurs gehad uiteindelijk met wat goede contacten gemaakt.

Voor de duidelijkheid het is niet het contactslot maar het stuurslot. Die bij parkeren je stuur blokkeert. Dit onderdeel is 100% de oorzaak, dat staat vast. Nu ik de microswitch permanent heb ingedrukt doet de auto het ook gewoon altijd, al krijg ik de melding nog wel steeds. Het niet starten is eigenlijk logisch, als het systeem niet weet of het stuurslot er nu af is of niet kan het natuurlijk niet toestaan te starten. Stel je voor dat je wegrijd met het stuurslot er nog op, rij je wellicht zo de andere rijbaan op ofzo. Nu heb ik dus de microswitch die zegt dat het stuurslot er af is ingedrukt (en het mechanisme verweiderd) dus kan hij gewoon gestart worden, er is dan geen vraag of het wel of niet vast staat.
Met de nieuwe unit hoop ik dat het mechanisme wel goed is en dat met mijn electronica er in ik weer een wekend stuurslot heb. Maar zal het hele systeems nog wel eens uitleggen met foto's als daar interesse in is.

Ik ook, lijkt me heel leuk om te lezen.

Mag best een heel technische versie bij Sketcher ;) leer ik ook nog wat.

Lijkt mij ook wel leuk om te lezen.

In mijn beleving is het al lastig om het contactslot om te draaien als een autostuur in stuurslot stand staat.. Ik zit al gauw te draaien aan het stuur zodat het stuurslot eraf gaat.. en dan pas starten.

Vandaag even de tijd genomen om dit topic door te lezen. Gewaagd om, voor een prikkie, dat wel, een niet-werkende auto te kopen zonder te weten wat er precies mis aan is. Ben blij voor je om te lezen dat je erachter bent gekomen en dat het relatief goedkoop op te lossen is. Dan kan eindelijk het grote genieten beginnen!

Durashift zei:

In mijn beleving is het al lastig om het contactslot om te draaien als een autostuur in stuurslot stand staat.. Ik zit al gauw te draaien aan het stuur zodat het stuurslot eraf gaat.. en dan pas starten.

Een 159 heeft geen contactslot. Alleen een "slot" (Engelstalig) voor de "sleutel" (kastje met electronica) en een startknop.

@PM zei:
Durashift zei:

Een 159 heeft geen contactslot. Alleen een "slot" (Engelstalig) voor de "sleutel" (kastje met electronica) en een startknop.

Klopt idd het is een elektronische sleutel. Er zijnn echter VPS problemen bekend die echter wel opgelost kunnen worden door even aan het stuur te trekken zodat het stuurslot er wel makkelijk afkan. Het komt voor dat hij blijft vast staan door druk van het stuur zelf. Vergelijkbaar met even het stuur bewegen zodat je de sleutel kan omdraaien. Zo raar was de opmerking dus niet.

Het strat systeem bestaat zoals ik het begrijp uit het sleutel gleufje die de sleutel leest, dan communiceert met de ECU in het stuurslot dat de juiste sleutel er in zit, een start knop, de sensor die meet of de koppeling of het rempedaal is ingedrukt, het stuurslot en een aparte immobilizer. Die werken allemaal samen om vast te stellen of de auto gejat wordt of met een echte sleutel gestart wordt.

Sketcher zei:
Het komt voor dat hij blijft vast staan door druk van het stuur zelf. Vergelijkbaar met even het stuur bewegen zodat je de sleutel kan omdraaien. Zo raar was de opmerking dus niet.

Da's ook weer zo, hardwarematig blijft het probleem hetzelfde natuurlijk.

Kleine update. Na de vakantie in België (met de Land Rover) de andere stuurslot ECU ingebouwd met mijn elektronica. Ongeveer 2 weken getest en vooralsnog werkt het prima. Geen enkele storing meer gehad. Super!

Nog wel even afkloppen want de auto niet veel kunnen gebruiken en ben nu een week en een half in China maar als ik terug kom moet ie aan de bak want de Disco ligt even uit elkaar. Ben de uitlaatspruitstuk aan het wisselen en doe gelijk wat spanrollen en nieuwe riem nu de airco pomp toch los moest. Is dat ook weer nieuw en netjes.

Toch wel erg gaaf om te lezen hoe je dat allemaal zelf hebt uitgezocht en aangepakt. Best wel een risico omdat je van te voren er niet zeker van was waar het probleem zat. Maar uiteindelijk heb je voor een leuke prijs wel een erg lekkere wagen met een heerlijk blok! En denk ook dat het veel voldoening geeft, je hebt het toch maar even geflikt (y).

Dank, ja geeft zeker een lekker gevoel. Zeker omdat ik zoveel geleerd heb. Had / heb weinig verstand van elektriciteit en dus veel geleerd met alles doormeten etc ondanks dat het uiteindelijk een mechanisch probleem was.

Op het moment gebruik ik hem iedere dag in elk geval en hij rijdt heerlijk op het geluid in de 3de en 4de versnelling na. Dat ben ik nu aan het onderzoeken. Eerst maar eens bak olie vervangen om te kijken of dat helpt. Baat het niet dan schaadt het niet. Ook de APK voor beide auto's komt er aan.

Laaaaaaang geleden dat ik iets poste en dat is voornamelijk omdat er (gelukkig) niets te melden is. De 'nieuwe' stuurslot/ecu doet het prima. Na een paar weken testen los naast het stuurcolumn heb ik hem weer terug gemonteerd. En het werkt weer prima. De £10 voor de bezorgkosten van de oude ecu casing van een mede forum lid (die wel de £300 pond betaald heeft voor een nieuwe op zijn auto gecodeerde unit) bleken een goede investering :p

Heb er regelmatig mee gereden en hij blijft heerlijk rijden. Nu is hij bij de APK dus vingers gekruist.

Olie is gekocht en filters had ik al dus volledige service is next. Ook voor de versnellingsbak die in de 3de en 4de versnelling nog altijd een bijgeluid maakt. Eerst maar eens een olie wissel maar wellicht moet er meer werk worden verricht (dual massflywheel of lagers wellicht) De M32 versnellingsbak staat berucht om problemen met lagers al is dat meestal de 5de en 6de versnelling.

Fijn dat hij het zo goed blijft doen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk petieterige detail zo'n grote invloed op het Alfa-startplezier kan hebben...

cirKel zei:
Fijn dat hij het zo goed blijft doen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk petieterige detail zo'n grote invloed op het Alfa-startplezier kan hebben...

Dank, Oh ja dat was ik vergeten. Zal ik doen. Het palletje zelf is niks bijzonders dat is gewoon een metaal wiggetje dat in groeven van de stuurcolumn. Het mechanisme wat er achter zit is wat vast liep.

Alfa is afgekeurd, maar geen paniek. Handrem links achter werkt niet voldoende dus dat is een kwestie van aftellen denk ik. Denk dat ze het ook geprobeerd hebben wat plots is de hele handrem erg lichtjes. In het weekend eens kijken en aftellen dan wel repareren zodat hij volgende week alsnog goed gekeurd word.
Een band links voor is ook erg schuin afgesleten. Iets dat ik al vermoede, dat zal wel de rede zijn van de Chinese banden. Even laten uitlijnen dus.

Nu weer laat avondje op het werk dus dit komt allemaal in het weekend wel.

Korte update.

De Alfa was dus APK afgekeurd op de handrem. Rechtsachter zou niet werken en de hele handel zou te licht werken. Dat deet ie eerst niet maar na de APK wel idd. Ik dacht dat ze wellicht geprobeerd hadden het af te stellen maar dat het niet gelukt was.

Goed eenmaal thuis in het weekend eens kijken. Eerst maar even afstellen en kijken wat we dan krijgen want zo doen ze het allebei niet. Dat werkt simpel. Via een bakje op de middenconsole kun je bij de stelbout en daarmee kun je de boel iets strakker zetten. Gedaan en ik voelen aan het rechter achterwiel (die op de assteunen staat) Hand rem wekt als een dolle. Resultaat.

Had het wiel er ook afgehaald om even te controleren laat ik hem vallen. %$(**& helemaal kapot, veel verf er af. Bij de LR ben ik gewend dat hij altijd op rubber valt, zo niet bij de AR waarbij de velg kennelijk in het midden uitsteekt.
Die dus ook maar in de nieuwe kleur gespoten na veel herstel werk. Ziet er mooi uit, en heb er nu dus 2 in de zelfde kleur.

Wielen eenmaal weer op de auto en auto op de grond de handrem eens proberen. Werk prima maar merk dat hij een beetje raar duikt. Ik de auto weer op de krik en proberen, recht achter nog altijd prima. Links achter eens kijken. Ah die is dus nog gewoon los. Even voelen en dan heb ik plots de kabel in de hand ^%^%$£^%$^% Hebben ze dus de verkeerde kant opgeschreven en ik niet slim genoeg geweest om me niet blind te staren op het APK en ze beide goed te controleren. :(

Dus een kabel vervangen. Bestelt maar kon niet direct geleverd worden en de volgende sociale verlichting wachten al weer. Na het weekend maar dan. Van de Discovery weet ik dat het een werkje van niks is maar bij de AR moet het hele interieur er dus uit!!!

Ongelofelijk: De 2 voorstoelen moeten er uit, de middenconsole, diverse luchtroostertjes, de achterbank, de B stijlen trim, het tapijt etc £$%&**$

Zover ben ik nu dus, straks uit mijn werk even de kabel ophalen en de komende avonden de boel uitbouwen en weer inbouwen.
28304278531_f3e13eb80e_c.jpg

Een hoop werk voor iets simpels vind ik, daarom hou ik van de simplicity van de Discovery. Maar ja. Komende avonden genoeg entertainment dus. Voor vrijdag moet hij herkeurd worden en donderdag heb ik de AR nodig.

Gisteren na werk en de kleine man op bed leggen weer verder gegaan. Nog meer uitbouwen, oude kabel er uit, nieuwe er in en om 1am klaar :rolleyes:
(sorry voor slechte foto's
28321854941_519d18f675_c.jpg

Alles wat ik niet eerder met het stuurslot probleem uitgebouwd was was nu aan de beurt :D. Gelukkig kon ik er net bij door de voorstoelen wat naar voren te kantelen ipv er helemaal uit te halen. Plus punt du jour: ik heb een kabel gevonden voor als de kofferbak niet open wil. Een soort nood release, zat verstopt onder de achterbank.
28367381846_288f3bff23_c.jpg

Vanmorgen test gereden, klauw kleeft een beetje (werd warm) na wat aftellen nu goed geloof ik. Vanmiddag nog eens testen of de boel warm wordt anders eens kijken of de klauw misschien kleeft los van de kapel.

morgen herkeuring, fingers crossed.

Zo dan, hoop werk weer. Dat dit niet onderlangs buitenom loopt.. dat is toch gebruikelijker toch?

Succes met de keuring, zal toch wel goed komen..:cool:

Rotklusje dus. Wel fijn dat je dat zelf kunt, anders ben je pas echt aan de beurt bij de dealer. Hopelijk mergen een frisse MOT erop!

Durashift zei:
Zo dan, hoop werk weer. Dat dit niet onderlangs buitenom loopt.. dat is toch gebruikelijker toch?

Succes met de keuring, zal toch wel goed komen..:cool:

Ja ik heb even rond gevraagd bij collega's die ook wel sleutelen en bij alle autos waar ik aan gewekt heb loopt het direct naar buiten en dan onder door. Dit is natuurlijk wel minder gevoelig voor roest maar wat een werk zeg. Alfa is vast de enige niet maar handig is anders.

Ik ben niet zeker dat het klemmen van de rem door de nieuwe kabel kwam maar (klemde eerst ook met kabel niet gespannen) kon het na het opnieuw stellen niet meer testen aangezien de velg nog te warm was om het verschil te merken. We zullen het vanavond zien en anders remklauw schoonmaken/vervangen. Velg had niet heel veel remstof en eerder ook niks gemerkt dus wellicht moest het even resetten na het al het werk.

Ik krijg een grote ;) op mijn gezicht als ik dat interieur zie, had hetzelfde in mijn 159SW.
Als "geel leder" gespecificeerd op de offerte, leverde een paar vragen op bij mijn werkgever o_O

Wel top dat je dergelijke herstellingen zelf aankan en -durft (y)

Niseko zei:
Ik krijg een grote ;) op mijn gezicht als ik dat interieur zie, had hetzelfde in mijn 159SW.
Als "geel leder" gespecificeerd op de offerte, leverde een paar vragen op bij mijn werkgever o_O

Wel top dat je dergelijke herstellingen zelf aankan en -durft (y)

Prachtig idd. Moet zeggen dat het interieur me ook over de steep trok om hem te kopen. Eigenlijk had ik geen keus ik moest hem hebben. Krijg er nog zwakke knieën van, pure purno.

Zie nu dat jij een distinctive had, goed te weten, hier is de uitvoering geleverd als lusso met dit leer. Verreweg de mooiste uitvoering, zelfs beter dan het volledig zwarte van de ti.

Sketcher zei:
(...) bij alle autos waar ik aan gewekt heb loopt het direct naar buiten en dan onder door. Dit is natuurlijk wel minder gevoelig voor roest maar wat een werk zeg. Alfa is vast de enige niet maar handig is anders.

Het is ook minder gevoelig voor vastvriezen. Dus je hebt dubbel geluk. Het komt verder niet zo veel voor dat zo'n kabel breekt, lijkt me. Dus dat jou dat nu overkomt, is dikke pech. Gelukkig kun je dit klusje aan, en als het gelukt is, ben je er alleen maar trotser op en rijd je met een nog grotere smile in die 159.

Het was geen Distinctive maar een Belgische lease versie (Business edition of iets dgl) met dat mooie leer als optie. Was na 100+ Kkms nog steeds perfect proper te krijgen ondanks 2 kindjes + hun stoelen en schoppende voetjes op de achterbank ;)

Mijn 318d Touring is de fijnere auto van de 2 qua rijden, maar dat sublieme interieur van de 159, ik mis het qua beleving in die zakelijke Teutoonse bolide.

Terug
Bovenaan