Design Driven's - Volvo EX40 Twin - Jaguar XJ LWB X358 tdv6

Dus jij bent inmiddels een echte 159 expert geworden. Man wat een drama. Hopelijk komt ie nu door de keuring en kun je eindelijk genieten van deze alfa! :)

Carfanatic zei:
vind je zo'n potkrikje niet link?

Ja zeker, maar daarom ook de nodige assteunen gebruikt. (na foto neergezet)

Goed nieuws, gisteren is de auto herkeurd en weer voor een jaar lang als road worthy bestempeld. :D

Ik moest even teruglezen! Maar pff die handrem.. Wat een werk.. Respect dat je dat "even doet" .

Mooi dat ie weer een jaar APK heeft! Gefeliciteerd!:D

Jacob106xs zei:
Dus jij bent inmiddels een echte 159 expert geworden. Man wat een drama. Hopelijk komt ie nu door de keuring en kun je eindelijk genieten van deze alfa! :)

Nou zo ver ik niet gaan maar laten we het zo zeggen, ik ben goed op weg :) Volgende is een olie/filter wissel, en de versnellingsbak bekijken.

Pjötr zei:
Ik moest even teruglezen! Maar pff die handrem.. Wat een werk.. Respect dat je dat "even doet" .

Mooi dat ie weer een jaar APK heeft! Gefeliciteerd!:D

Rolde er ook maar in, als de garage tijd had had ik het waarschijnlijk laten doen maar ze stuurde me weg dus dan maar zelf doen. Om eerlijk te zijn wist ik ook niet waar ik aan begon :D. Maar goed, werkt weer allemaal.

@PM zei:
Sketcher zei:
als de garage tijd er zin in had

:p

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Die hebben even opgezocht wat ze moeten doen om mij een prijs te kunnen opgeven voor ze me belde en dachten idd laat maar. Maarja zo weer wat geld bespaard denk ik dan maar. Kabel koste me maar £17(met hoop korting) dus mag zeker niet klagen

Afgelopen weekend dagje naar de kust met de Alfa. Heerlijk 2x 3 uur gereisd (totaal ongeveer 600km). Prachtig die Jurassic kust. Lijkt soms wel een tropisch strand met wit strand. Daar is echter geen spraken van, het is een soort grind.

Alfa op parkeer plaats
28718775255_ed10b8633d_c.jpg

28101313574_a596bd4a02_c.jpg

28104325944_936c1cf253_c.jpg

En wat van de omgeving

28437587120_6a32290cb0_c.jpg

28689180486_a978a9f610_c.jpg

Needless to say, de Alfa reed geweldig en ik heb van de rit genoten.

Deze kwam ik ook nog tegen, grappig. Een Subaru busje met VW looks. Stond/staat te koop, een kleine £5000 willen ze er voor hebben.

28541212784_9be165a0f8_c.jpg

Vorig weekend de olie en filter vervangen. Was wel even wennen een auto op ramps moeten rijden om er onder te kunnen, de auto is zo laag dat ik mijn ramps flink moest verlengen zodat zij er op kan :) Ook gelijk het subframe goed schoongemaakt, behandelt en geverfd.

29115256580_f1d490b1d4_c.jpg
[/url]

Olie zag er niet te slecht uit, geen rare dingen gevonden. Wel heel zwart maar dat is niet ongewoon voor een diesel auto natuurlijk.

Versnellingsbak olie is bestelt en binnen plan is om dat dit weekend te doen. Schijn dat met verschonen en voller vullen dan af-fabriek mijn geluid in 3 en 4de versnelling weg zou kunnen gaan, dit zou namelijk kunnen komen door te weinig olie of water in de olie. Beide een bekende problemen. Ook wordt vaak andere olie aangeraden dus ik heb die besteld: Fuchs Titan Sintofluid 75w80. We gaan het zien. Ik ben vooral benieuwd wat er aan de magneet kleeft en hoe de olie er uit ziet.

De M32 versnellingsbak staat wel bekend om een aantal problemen. Voor mijn bak spreekt in het voordeel dat als de lagers kapot zijn je het zou moeten horen in 1,2 5 en 6 maar die zijn juist muisstil, bovendien schakelt hij verder prima. Geen andere rare geluiden of moeilijkheden een versnelling te selecteren. Dat de lager daar kapot gaat heb ik nog niet gelezen (maar kan natuurlijk wel). We zullen het zien. In het ergste geval werkt het niet en moet de bak er onder uit. voor £160 kan ik een volle set nieuwe Timken lagers kopen dus dan zou het ook goed moeten zijn.

Een beetje TLC kan geen kwaad, zeker nu ik besloten heb dat hij nog even mag blijven. Met de baby die deze maand zijn intrede zal doen heb ik waarschijnlijk weinig tijd voor een nieuw project en hij rijdt verder goed................................bovendien blijft het een plaatje om naar te kijken.

Andere plannen er mee? Andere 2 velgen moeten ook nog opgeknapt worden, wil de swirlflaps nog aanpakken zodat ze de motor niet in gaan vliegen tzt. De DPF (laten) schoonmaken, EGR dicht, poetsen en kleine dingetjes vervangen zoals de achterlichten waar een scheurtje in zitten, nieuwe grill etc.
EDIT: en natuurlijk die vreselijke set Chinees mismatch rubber vervangen door degelijk rubber.

Oh en misschien angel eys. Ik weet het het is vaak wat sjonnie maar ik vind dat de alfa het zeker kan hebben en dat het eigenlijk heel netjes staat. oordeel zelf:
HTB1WU9MLpXXXXXjXVXXq6xXFXXXE.jpg

Zijn die foto's in Cornwall genomen? Ziet er prachtig uit.

Wees dan eerlijk en geef de credits aan je vrouw, of wie er ook maar mee was op het tripje ;-)

EDIT: verkeerd gelezen. De foto's zijn wellicht wel van jouw hand :T

Wat een schitterende Alfa. Dat ontwerp... Is er de afgelopen 15 jaar een oude geproduceerd waar het ontwerp nog meer van klopte? De 159 is echt waanzinnig mooi!
En mooie plaatje van Engeland. Het trekt me nooit om naar toe te gaan, maar het ziet er altijd wel weer schitterend uit.

madmat1986 zei:
Wees dan eerlijk en geef de credits aan je vrouw, of wie er ook maar mee was op het tripje ;-)

EDIT: verkeerd gelezen. De foto's zijn wellicht wel van jouw hand :T

LOL, ik weet niet wat je las, maar de foto's zijn door mij gemaakt. Als mijn zeer zwangere vrouw net als ik op het gras zou gaan zijn liggen om de foto's te maken had ze nooit meer kunnen opstaan ;p

Lang niks gepost, vooral omdat hij gewoon prima rijdt. Zelfs de chinese banden waarvan ik riep dat ik ze er gelijk onder uit ging halen zitten er nog op:
1 omdat ik niet zoveel rij en...
2 omdat ik ze eigenlijk niet op verlies van grip heb kunnen betrappen. Waarschijnlijk merk je het pas als het te laat is maar ik laat ze toch maar even zitten. Als ik tegen een goede aanbieding loop dan gaan ze er alsnog onderuit.

Ik ben nog steeds niet uit hoe lang ik hem hou. Hij is geweldig maar het idee van een ander project begint wel weer te jeuken.

Een raar probleem dan andere ook schijnen te hebben maar geen verklaring voor gevonden is naar mijn weten. Is dat op koude dagen wil hij soms niet reageren op de afstandsbediening. Dan moet ik hem eerst met de sleutel openmaken en dan reageert hij weer op alles via de afstandsbediening. Alsof het een knorrige Italiaan is die niet wakker wil worden tenzij je hem eerst in zijn zij port. Iemand een idee?

Andere irritatie is de kofferklep die je alleen kunt open maken met de afstandsbediening (en knopje voor in hemel) maar als je de fofferklep openmaakt met de afstandsbediening dan gaat het alarm af o_O Je moet dus eerst de auto ontgrendelen dan op het knopje van de afstandsbediening drukken om de kofferklep te ontgrendelen. Beetje irritant.

Aangezien een vorige eigenaar (arme Alfa) niet echt goed voor hem zorgde en kennelijk lang met versleten ruitenwissers gereden heeft heb ik allemaal strepen. Ik heb Rain X geprobeerd maar dat was geen succes. De boel beslaat veel sneller en de regensensor gaat helemaal wappie door de waas die het achterlaat. Wellicht op de autobahn met 220kmph handig spul (de regen loopt er zonder wissen af) maar verder rotzooi. Op het achterraam is het nog te doen en net een verbetering tov niks. Misschien doe ik iets verkeerd.

Foto's na een snelle was met kerst. Met mooier weer ga ik eens proberen helemaal @bofkont te gaan op de zwarte lak. EDIT: Hier een beetje vals gespeeld want nog nat.

31827564811_1c73a12948_c.jpg

31943885565_bbff3fec9c_c.jpg

Apart, ik hoor juist veel goede verhalen over Rain X. Heb het zelf wel gekocht, maar twijfel nu of ik het wel wil toepassen.

En ach, Italiaanse eigenaardigheden moet je maar voor lief nemen denk ik :T.

Micha D. zei:
Apart, ik hoor juist veel goede verhalen over Rain X. Heb het zelf wel gekocht, maar twijfel nu of ik het wel wil toepassen.

En ach, Italiaanse eigenaardigheden moet je maar voor lief nemen denk ik :T.

Gewoon proberen, ik vond het niets, andere zweren erbij. Eerder wel eens op de Discovery gebruikt maar was er toen ook geen fan van. Eigenlijk het zelfde resultaat, een soort waas na het wissen (en dat was met gloednieuwe ruit en wissers).

Ja, die middeltjes zijn eigenlijk gewoon een stukje vettigheid op je ruit.. moet je niet willen in mijn optiek.

Wat betreft het Italiaanse 'karakter'.. kan mij voorstellen dat het nu, met alle baby zooi enzo, irritant begint te worden dat de ontgrendeling een eerste keer niet via de sleutel werkt.. Lijkt mij toch in een stukje 'herkenning' te zitten. ?

Mooi dat alles nog zo goed gaat met de Alfa. Sterk bewijs tegen al die sceptici!

Sketcher zei:
cirKel zei:
Ik hoop na vervanging door het nieuwe onderdeel nog steeds op een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk detail zo'n grote invloed op het Alfa-plezier kan hebben.

Ben wel blij dat hij het verder goed doet!

Ja ik ben bezig met een hele guide voor deze fout. (VPS: Vehicle protection system nog available, of Voertuig BeveilingsSysteem niet beschikbaar) En zal dan ook die plaatjes maken.
Voor de Italiaanse auto's zijn troep roepers, het onderdeel is gemaakt door TWR een Amerikaans bedrijf en ik vermoed dat het zelfde stuurslot in nog wel meer auto merken zit. Het ziet er vrij standaard uit en niets wijst er op dat het speciaal voor Alfa romeo gemaakt is.

Sketcher zei:
cirKel zei:
Fijn dat hij het zo goed blijft doen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk petieterige detail zo'n grote invloed op het Alfa-startplezier kan hebben...

Dank, Oh ja dat was ik vergeten. Zal ik doen. Het palletje zelf is niks bijzonders dat is gewoon een metaal wiggetje dat in groeven van de stuurcolumn. Het mechanisme wat er achter zit is wat vast liep.

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar die foto :) Misschien kan het palletje ook aan je sleutelbos, net als bij de Laro...

Ik heb wel rain-x op de voorruit zonder last te hebben van een waas of strepen.

Na het wassen van de gehele auto de voorruit gekleid.
Ruit zonder strepen drogen. Afnemen met een microvezeldoek met ruitenreiniger en uitpoetsen tot er geen strepen of vocht meer is achtergebleven.
Rain-x in draaiende bewegingen aangebracht en niet op de rubbers komen met het doekje.
Even laten "drogen" ruit weer schoonmaken met ruitenreiniger en met een droge en schone microvezeldoek uitwrijven tot er geen strepen meer zijn.

Mooie alfa ;)

Ik dacht het zo ook gedaan te hebben maar zoals ik al zei zal het wel aan mij liggen. Ik blijf een soort waas houden als ik wis en het beslaat beduidend sneller. Ik doe liever zonder.

Alfa blijft mooi, hij/zij verdient het een beetje aandacht op de lak en de details in de lente.

De 159 is op het moment mijn enige rijdende auto en maakt hij het spannend.

Bij koud weer start hij wat moeilijk op, en viel net zelfs even stil bij het stationair draaien (seconden na het aanslaan)

Aangezien het alleen is bij echt koud weer hen ik eerst maar 4 (uit automatisme bijna 5) gloeipluggen gekocht. Kost niets en is zo vervangen. Mocht dat niet werken kijken we verder.

De accu is het in elk geval niet die heb ik nagekeken en is nog helemaal goed. (ook nog maar een jaar oud)

Plots ging de Check Engine ligt aan vorige week. Goed moment om mijn kabels voor de OBD en mijn "multiecuscan" programma op de laptop eens te proberen. Hiermee kun je foutmeldingen etc bekijken en resetten. Echt intuïtief werkt het niet maar kreeg het aan de gang.

Code had te doen met de EGR. Dat kwam goed uit want die wilde ik net open maken om schoon te maken en te blokkeren. Ik ben niet zo'n fan van EGR's al weet ik best dat het beter voor het milieu is.

Bleek geen overbodige luxe. Het ding zat aardig vol (al is dit op deze plek niet zo erg, dit is tussen de solenoid en klepbediening)

31899064554_7f3a4ee460_c.jpg

half schoongemaakt. (poort naar de inlaat)
31899069894_52b64dbed5_c.jpg

Toen hij weer helemaal schoon was weer teruggezet en het plaatje voor de afdichting er op gez........shit waar is het nu? nooit meer gevonden Grrrr

Nou ja dat komt later wel, is in principle zo gedaan.

Ook de gloeipluggen vervangen maar de Alfa start nog steed moeizaam bij koud weer. Maar eens onderzoeken.

Ook gezien dat er (blanke)verf afbladdert aan de passagierskant. Iemand heeft met een deur schade veroorzaakt en daar is kennelijk vorst in gaan zitten en afgebladderd. Had het nog niet gezien dus flink balen! Zal later een foto maken. Even denken hoe ik dat het beste kan laten repareren.

Sketcher zei:
De 159 is op het moment mijn enige rijdende auto en maakt hij het spannend.

Bij koud weer start hij wat moeilijk op, en viel net zelfs even stil bij het stationair draaien (seconden na het aanslaan)

Aangezien het alleen is bij echt koud weer hen ik eerst maar 4 (uit automatisme bijna 5) gloeipluggen gekocht. Kost niets en is zo vervangen. Mocht dat niet werken kijken we verder.

De accu is het in elk geval niet die heb ik nagekeken en is nog helemaal goed. (ook nog maar een jaar oud)

Ontzettend gave auto's vind ik de Alfa 159. Vooral die voorkant met die lekker boos kijkende neus/koplampen combinatie. :cool:
Heerlijk ontwerp! Over Alfa in het algemeen heb ik genoeg verhalen gehoord over onbetrouwbaar en ga zo maar door. Maar ja, vaak is dat ook een beetje dat er een stigma ontstaat en mensen elkaar een beetje gaan napraten. Heb zelf nog nooit een Alfa in bezit gehad.... wie weet ooit :)

Hoop dat het moeilijk starten snel verholpen zal zijn!

Hij start weer prima maar dat kan ook door het betere weer komen. Moet nog eens de gloeistaafjes er uit halen en eens doormeten.

Er kwam wat vocht in het rechter achterlicht en er was een klein scheurtje zichtbaar dus vervangen voor een nieuw exemplaar.......nog geen dag later:
33694697690_d54eb14f61_c.jpg

Grrrrrr Ga nog proberen om te kijken in hoever ik het er af kan poetsen.

....over poetsen gesproken. Ik heb een poetsmachine gekocht. Een "Random orbit dual action" ding. Moet me alleen nog verdiepen in welk spul en welke pads te gebruiken om de vele swirls van de Alfa weg te werken of te verbeteren. tips?

Ook weer een wiel gerenoveerd. Nog maar een te gaan.
33267523783_c960e0b1fb_c.jpg

Denk niet dat er veel van jullie aan jullie auto sleutelen met publiek, publiek die er eens lekker voor gaat zitten met een snack erbij. :)
33236724344_472bc236e1_c.jpg

Heerlijk, lekker de oren van mijn kop praten terwijl ik lekker bezig was. Aan wat? Nou deze:
33236730874_d6755b5336_c.jpg

De thermostaat had het begeven. Viel me op dat de Alfa niet meer warmer werd dan 70. Denk dus dat die open blijft staan. Duur ding maar zoals je ziet zit de temperatuur sensor er bij in. das wel handig, sluit ik die ook gelijk uit. Hier zit ie, dus redelijk toegangbaar. Accu, computer en wat luchtslangen uit de weg en dan los. Koelwater er uit en slangen los. Appeltje eitje.
33694630720_c5af124bb6_c.jpg

Nog niet kunnen testen. Verzekering is verlopen, of eigenlijk automatisch doorgezet maar dat wil ik niet dus hoewel hij verzekerd is wil ik er even niet mee rijden zodat ik de verzekering kan opzeggen om een betere deal te vinden.

Denk ook steeds eer om de auto in te wisselen voor iets anders. Voor wat, nog geen idee de ideeën lopen nogal uiteen. Hangt ook af van of mijn vrouw haar rijbewijs mag omwisselen naar een UK zonder test. Even afwachten. Als ze moet lessen houden we de Alfa, of moet er een andere handbak komen. Als ze haar rijbewijs mag omwisselen koop ik iets anders.

Gezien de aantal steden die steeds moeilijker doen over diesel wellicht een benzine. Echt druk om benzine kosten maak ik me niet. Opvolger moet het liefst wat groter zijn. Ik vind de Alfa toch wat krapjes.

Ook ga ik weer op zoek naar een projectje. Iets wat ik goedkoop kan kopen en repareren dan wel opknappen.
Volgende modellen trekken me wel. Zoek niet naar logica want die is er gewoon niet. Dit zijn gewoon modellen die me leuk lijkt eens te bezitten. de 159 was er een uit de zelfde categorie.

Discovery II V8.
Zelfde als ik nu al heb maar met V8. Niet echt een geweldig betrouwbare motor maar klinkt heerlijk. Heb al veel van de kennis, , speciaal gereedschap en onderdelen op voorraad en blijf dit gewoon een machtig model vinden. Ook na 6 jaar nog helemaal niet op uitgekeken. Al wat mooie snoepjes voorbij zien komen. heb 2 kleuren in mijn hoofd die ik erg mooi vindt.

Jeep Grand Cherokee WJ 4.0 of 4.7
Al sinds ik in mijn tijd in de VS in mijn CJ reed wil ik weer eens die 4 magische letters op mijn stuur hebben. De V6 en V8 benzine motoren zijn eigenlijk heel betrouwbaar en onderdelen genoeg. Ook gewoon een heel goede off-roader.

Volvo XC90
Van binnen mooi en veilig voor mijn vrouw en kinderen. Dan krijg ik mijn Land Rover weer terug. Zie zeker een Ocean Race wel zitten. Niet lang geleden nog een bod gedaan maar werd net overboden. Jammer was mooi exemplaar. Liever benzine maar maak uitzondering voor de D5

Audi Allroad van eerste generatie
Altijd al een apart en stoer ding gevonden. Lijkt me heerlijk rijden op lange afstanden. Compressor voor lucht vering heb ik al op voorraad want is zelfde als de Land Rover ;)

Volvo 850r
Altijd zwak voor gehad maar waarschijnlijk redelijk duur in verzekering. Zijn ook zeldzaam en duur hier op het eiland. Zeker omdat ik alleen de estate zou willen.

Volvo V70 P2
Noem me gek maar ik vind hem gewoon mooi. Ingetogen maar nog altijd mooier dan de 3de generatie.

BMW E39
Ook zo'n tijdloze beauty.

audi A8 2D of D3 (dus van voor de singleframe gril)
Ook tijdloos. Zou ik helemaal niet erg vinden een tijdje te sturen. Probleem is allen dat reparatie in de papieren kunnen lopen, ook als je het zelf doet. Maar als ik de juiste tegenkom.....

Jaguar XF.
Hier best betaalbaar. Blijft mooi.

Maar waarschijnlijk loop ik gewoon weer tegen iets aan wat ik mooi vind. Het idee om steeds omhoog te handelen trekt me wel. Dus ongeveer een autokoper waarvoor ik de Alfa uiteindelijk verkoop en zo verder.

Oh en niet denken dat de SAAB 9-5 NG helemaal uit mijn beeld verdwenen is maar die komt er als ik het wisselen zat ben en dan komt er een die precies naar mijn smaak is.

Voorlopig is het nog even rondkijken. De Alfa voldoet prima maar heeft een net te zwaar leven gehad om hem lang te houden. Daarvoor moet er teveel gebeuren om hem naar mijn standaarden te krijgen. Ook is het op het werk enorm druk, ik ben bezig met een paar mooie projecten voor fantastische merken en reis veel dus heb ik wel tijd voor weer een project?

(y) weer lekker bezig hier! EGR post had ik nog niet eens gezien. Het blijft lastig om dat goed te houden. Hetgeen we wel zien met de rare constructie van de 1.2 tdi. Maar ja. ;)

Nico GTR zei:
(y) weer lekker bezig hier! EGR post had ik nog niet eens gezien. Het blijft lastig om dat goed te houden. Hetgeen we wel zien met de rare constructie van de 1.2 tdi. Maar ja. ;)

Ja heb een hekel aan die dingen. Al zitten ze er natuurlijk niet voor niets. Nox is geen fijn gas.
Overigens het plaatje weer gevonden lag op het bureau van mijn p.a. :confused: Dus er nu tussen gezet.

Nico GTR zei:
:LOL: Gaat erom dat je hem hebt.

Moet zeggen dat ik er wel een klein beetje morele bezwaren tegen heb. Ik heb immers ook 2 kleine kinderen die ik ook schone lucht gun. Maarja ik rij zo weinig tegenwoordig dat ik me er wel bij kan neerleggen.

Blijft toch echt een heerlijke wagen de 159, en die van jou is wel erg mooi in het zwart en met deze velgen. Ik vind het ook prachtig Hoe je gewoon dat ding telkens weer openschroeft om een probleempje te verhelpen, vroeger deed ik dat ook graag maar geen tijd en goed gereedschap meer voor handen.
Als opvolger zou ik een Jag XF echt gaaf vinden, of een late S-type misschien? Maar wat je zegt, gewoon een leuk ding kopen waar je tegenaan loopt.

Ik hoorde trouwens dat Mike Brewer nog een nieuwe Edd China zocht ;)

Respect voor al je sleutelwerk inderdaad! Dat doe je toch elke keer weer netjes (y)

En die Alfa... dat blijft een ontzettend geslaagd ontwerp, en die velgen maken het plaatje compleet.

Als je echt in-depth informatie wilt over poetsen zou ik het carclean.com forum even checken, dat is echt een mega schat aan informatie.

Hoeveel inch is je backing-plate? Ik zou in eerste instantie gaan voor Monello Light Cutting met Scholl S3 voor het grove werk en daarna afwerken met Monello Foam Polishing met Scholl S30. Voordeel wat ik van Scholl ten opzichte van Monello polijstmiddel hoor is dat het 2-staps is in plaats van 3-staps.

Let dus goed op het formaat van je plate en lees (en kijk) zelf vooral veel op het forum over hoe en wat je het beste kunt doen. En natuurlijk altijd eerst kleien voor het polijsten :D.

Succes met de zoektocht voor de opvolger van de Alfa! Leuk om te volgen altijd.

Even weer bij gelezen met de Alfa, je road trip naar dat strand, geweldig, wat een prachtige omgeving zeg(y)
De 159 blijft een tijdloze schoonheid, vooral die neus is zo ontzettend goed geslaagd, mooi dankbaar kleurtje om te poetsen ook.
Die kras is volgens mij vrij simpel weg te polijsten.

@A3 Je mag me altijd feliciteren maar heb al een 6 maanden oude baby en bijbehorende crap en een 4 jarige met zijn crap, dat is meer dan genoeg reden om groter te rijden. :D Weet echt bij PeuGod niet hoe mensen dat doen met een kleine auto.

@OEM.... Ik bedoelde Bofkont. :p
Denk dat je gelijk hebt, kras is vrij oppervlakkig. Ook een erg goede auto om het poetsen eens te leren en idd de zwarte lak is erg dankbaar werk.

Net trouwens een hele email discussie gehad met een ebay verkoper die het maar niet wilde snappen.

Had een clutch switch gekocht voor de Alfa. Omdat die soms storingen geeft. Deze switch vorig jaar er uit gehad om bij de steering lock te komen, toen viel ie pardoes uitelkaar. Weer netjes inelkaar gezet en leek te werken maar geeft nu hij dus soms storingen.
Registreert soms niet wat het pedaal doet waardoor de auto niet start tenzij ook de rem wordt ingedrukt ook werkt de cruise controle niet altijd en de hill assist valt soms uit (laatste 2 weken) Dus een OEM clutch switch gekocht via ebay.

In het weekend proberen te wisselen maar ik bleek geen clutch switch te hebben gekregen maar een break switch. Zag het pas toen ik hem er uit had en het niet pasten. Vervolgens zag ik dat hij identiek is aan de Break switch.

De verkoper wilde maar niet snappen dat zijn beschrijving niet klopte. Bleef maar zeggen dat ik het kenteken had moeten doorgeven. Uiteindelijk maar een ander onderdeel (uit Nederland toevallig) besteld en dat is nu onderweg. Pas na 6 keer schrijven heeft ie het begrepen en krijg ik (wel netjes) mijn geld terug en mag is de switch houden.

Sommige mensen zijn echt een beetje thick. Zeker hier in het VK (verder niets dan goeds maar het VK is een heel gelaagde samenleving met grote verschillen tussen klasse, kennen wij in NL niet zo, tenminste niet zó sterk) . Spellen vaak ook slechter Engels dan dat Louis Van Gaal Engels praat. :D Mijn spelling is ook verre van perfect, in elke taal die ik beheers trouwens maar man man.

Wat mij bij de Engelsen tegenvalt is de agressiviteit in het verkeer, de gentleman is bij vele Engelsen verdwenen. Vliegvelden draaien op drank en parfum, ik verbaasde mij over Stansted, een nare plaats.

Waar ze goed in zijn: de sausage roll, oftewel sauzijsen broodje.

Ben al heul lang niet meer in de UK geweest... maar de keren dat ik er ben geweest viel mij inderdaad op dat er een grote 'lagere klasse' om het maar ff lullig te zeggen is.

Paar keer o.a in Nottingham geweest, en daar zag je veel petjes en trainingspakkies lopen en als je savonds op straat liep was het merendeel van het volk op straat lallend en compleet bezopen.
De vrouwen waren veelal enkele kilo's te zwaar maar liepen desalniettemin rond in de meest strakke leggings en korte truitjes, terwijl ze dat eigenlijk beter niet zouden moeten doen...o_O

Ook aggressie veel gezien... vechtpartijen, middem op straat. Schreeuwen, stelletjes die elkaar half afmaken etc...
Zeg niet dat we hier in Nederland dat soort prakrijken nooit hebben, maar het is minder "obvious" aanwezig? Verder ben ik niet uitgebreid genoeg in de UK geweest om een breed beeld te hebben. Aantal keer Nottingham en paar keer London.

Ontopic wbt de Alfa. Blijft een heerlijke wagen om te zien! :) Maar hij gaat dus misschien binnenkort de deur uit?

Agressie in het verkeer is zeer locaal bepaald is me opgevallen. Rond grote steden en in het noorden wordt veel agressiever gereden dan hier in het midden en zuiden.

Veel meer dan in bijvoorbeeld Nederland wordt er ruimte gegeven aan elkaar en gegroet na het voor laten.

Maar er zijn zeker veel meer tokkies dan ik me ooit gerealiseerd had. Heb hiervoor al een jaar in centrum van Londen gewoond (2006 en 07) maar dat is zo'n bubbel dat je het dan niet ziet. Stansted is verschrikkelijk, al haat ik Gatwick nog meer.

Dat gezegd hebbende is het hier prachtig wonen. Meer ruimte en waar ik woon zeer vriendelijke mensen. Wel een beetje een bubbel ook hier want weinig tokkies of immigranten zonder werk. Juist wel heel veel hoog geschoolde immigranten die voor JLR of de universiteit werken (en ons ontwerp studio natuurlijk :))

Micha D. zei:
Als je echt in-depth informatie wilt over poetsen zou ik het carclean.com forum even checken, dat is echt een mega schat aan informatie.

Hoeveel inch is je backing-plate? Ik zou in eerste instantie gaan voor Monello Light Cutting met Scholl S3 voor het grove werk en daarna afwerken met Monello Foam Polishing met Scholl S30. Voordeel wat ik van Scholl ten opzichte van Monello polijstmiddel hoor is dat het 2-staps is in plaats van 3-staps.

Let dus goed op het formaat van je plate en lees (en kijk) zelf vooral veel op het forum over hoe en wat je het beste kunt doen. En natuurlijk altijd eerst kleien voor het polijsten :D.

Succes met de zoektocht voor de opvolger van de Alfa! Leuk om te volgen altijd.

Thanks, ik ga het allemaal eens goed bekijken en dingen bestellen. Deze was mij ook geadviseerd:

Look at this on eBay https://www.ebay.co.uk/itm/162391995448

Die is ook wel mooi, al ken ik het merk zelf niet. Deze vorm zorgt er wel voor dat de warmte beter wordt afgevoerd, dat kan een voordeel zijn.

Kijk zo hoort het, metertje weer netjes net onder de 90graden.

33312622494_216c3bc506_z.jpg

Verzekering weer geregeld, ruim £120 goedkoper dan de automatische vernieuwing van de huidige verzekering, top! Gelijk lange rit. Niet echt ingehouden. Mpg van 47.2 dat is ongeveer 6l op 100km. Kan beter natuurlijk maar what's the fun in that!? (kan ook veel slechter weet ik uit ervaring)
34024571171_3d6cd22709_z.jpg

Chrome grill ziet er echt niet meer uit. Chrome bladert helemaal af. Dus maar er even uitgehaald en zwart gespoten......
33301794474_b3e076c84e_z.jpg

...geen nood. Ik vind het ook niks. Een nieuwe OEM gril is al onderweg vanuit Italië.

En de OEM clutch switch is net aangekomen.
34044802651_ebbd43c499_z.jpg

Is toch een erg mooie wagen.

Vandaag naar Pateley Bridge en Brimham Rocks geweest, veel smalle wegen, dwz zonder middenbelijning en als je dan een tegenligger tegen komt dan is best wel eens billenknijpen. Snelheid naar beneden ho maar, maakt niet uur wat voor een auto men rijd, dan ben ik met mijn Volvo de gentleman.

A3-White zei:
Is toch een erg mooie wagen.

Vandaag naar Pateley Bridge en Brimham Rocks geweest, veel smalle wegen, dwz zonder middenbelijning en als je dan een tegenligger tegen komt dan is best wel eens billenknijpen. Snelheid naar beneden ho maar, maakt niet uur wat voor een auto men rijd, dan ben ik met mijn Volvo de gentleman.

Gek met de Land Rover geen last van, gaan ze altijd netjes aandacht de kant ;)

Terug
Bovenaan