Jacob106xs
Net ingestapt
Dus jij bent inmiddels een echte 159 expert geworden. Man wat een drama. Hopelijk komt ie nu door de keuring en kun je eindelijk genieten van deze alfa! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Carfanatic zei:vind je zo'n potkrikje niet link?
Jacob106xs zei:Dus jij bent inmiddels een echte 159 expert geworden. Man wat een drama. Hopelijk komt ie nu door de keuring en kun je eindelijk genieten van deze alfa!![]()
Pjötr zei:Ik moest even teruglezen! Maar pff die handrem.. Wat een werk.. Respect dat je dat "even doet" .
Mooi dat ie weer een jaar APK heeft! Gefeliciteerd!![]()
@PM zei:
madmat1986 zei:Prachtige Alfa. Ook prachtig land trouwens, Engeland![]()
madmat1986 zei:Wees dan eerlijk en geef de credits aan je vrouw, of wie er ook maar mee was op het tripje ;-)
EDIT: verkeerd gelezen. De foto's zijn wellicht wel van jouw hand :T
Micha D. zei:Apart, ik hoor juist veel goede verhalen over Rain X. Heb het zelf wel gekocht, maar twijfel nu of ik het wel wil toepassen.
En ach, Italiaanse eigenaardigheden moet je maar voor lief nemen denk ik :T.
Sketcher zei:cirKel zei:Ik hoop na vervanging door het nieuwe onderdeel nog steeds op een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk detail zo'n grote invloed op het Alfa-plezier kan hebben.
Ben wel blij dat hij het verder goed doet!
Ja ik ben bezig met een hele guide voor deze fout. (VPS: Vehicle protection system nog available, of Voertuig BeveilingsSysteem niet beschikbaar) En zal dan ook die plaatjes maken.
Voor de Italiaanse auto's zijn troep roepers, het onderdeel is gemaakt door TWR een Amerikaans bedrijf en ik vermoed dat het zelfde stuurslot in nog wel meer auto merken zit. Het ziet er vrij standaard uit en niets wijst er op dat het speciaal voor Alfa romeo gemaakt is.
Sketcher zei:cirKel zei:Fijn dat hij het zo goed blijft doen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar een foto van het palletje (evt. met een lucifer ernaast of zo, voor de schaal) zodat ik kan zien welk petieterige detail zo'n grote invloed op het Alfa-startplezier kan hebben...
Dank, Oh ja dat was ik vergeten. Zal ik doen. Het palletje zelf is niks bijzonders dat is gewoon een metaal wiggetje dat in groeven van de stuurcolumn. Het mechanisme wat er achter zit is wat vast liep.
Sketcher zei:De 159 is op het moment mijn enige rijdende auto en maakt hij het spannend.
Bij koud weer start hij wat moeilijk op, en viel net zelfs even stil bij het stationair draaien (seconden na het aanslaan)
Aangezien het alleen is bij echt koud weer hen ik eerst maar 4 (uit automatisme bijna 5) gloeipluggen gekocht. Kost niets en is zo vervangen. Mocht dat niet werken kijken we verder.
De accu is het in elk geval niet die heb ik nagekeken en is nog helemaal goed. (ook nog maar een jaar oud)
Nico GTR zei:weer lekker bezig hier! EGR post had ik nog niet eens gezien. Het blijft lastig om dat goed te houden. Hetgeen we wel zien met de rare constructie van de 1.2 tdi. Maar ja.
![]()
Nico GTR zei:Gaat erom dat je hem hebt.
Micha D. zei:Als je echt in-depth informatie wilt over poetsen zou ik het carclean.com forum even checken, dat is echt een mega schat aan informatie.
Hoeveel inch is je backing-plate? Ik zou in eerste instantie gaan voor Monello Light Cutting met Scholl S3 voor het grove werk en daarna afwerken met Monello Foam Polishing met Scholl S30. Voordeel wat ik van Scholl ten opzichte van Monello polijstmiddel hoor is dat het 2-staps is in plaats van 3-staps.
Let dus goed op het formaat van je plate en lees (en kijk) zelf vooral veel op het forum over hoe en wat je het beste kunt doen. En natuurlijk altijd eerst kleien voor het polijsten.
Succes met de zoektocht voor de opvolger van de Alfa! Leuk om te volgen altijd.
A3-White zei:Is toch een erg mooie wagen.
Vandaag naar Pateley Bridge en Brimham Rocks geweest, veel smalle wegen, dwz zonder middenbelijning en als je dan een tegenligger tegen komt dan is best wel eens billenknijpen. Snelheid naar beneden ho maar, maakt niet uur wat voor een auto men rijd, dan ben ik met mijn Volvo de gentleman.