Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Best bijzonder om een Citroën ZX te importeren.

Deze leuke kale Peugeot 205 kon ik niet laten staan. Er is vast iemand die kan vertellen waar de grille van is.
IMG-20250715-190004668-HDR.jpg

IMG-20250715-185954157-HDR.jpg


En de Opel Astra die er vlakbij stond ook maar meteen op de foto gezet. Nette exemplaren worden zeldzaam.
IMG-20250715-190032091-HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die Galant van 1980, wat een fantastische lijn. Ik woonde in die tijd als kleine jongen naast een Mitsubishi dealer. Beetje bevooroordeeld.. Galant, Lancer, Sapporo, Celeste, L300, mooie lijn destijds.
 
Toffe spots 929V6, de Seat 1430 is m'n favoriet, op korte afstand gevolgd door de Talbot Samba! :D

Ik word altijd erg blij van jaren '90 stationwagens, omdat je ze ook nog maar zelden ziet. In het geval van de Toyota Corolla omdat ze bijna allemaal geëxporteerd zijn denk ik.
IMG-20250716-151125591-HDR.jpg

IMG-20250716-151143312-HDR.jpg


Deze Citroën DS stond 50 meter verderop en vond ik een mooi tijdloos plaatje zo.
IMG-20250716-151218061-HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie kan hier meer over zeggen? Er is enkel een two-door PT cabrio geleverd, of is er ooit een carrosseriebouwer geweest die een poging heeft gedaan om een four-door PT cabrio cq pick-up te creëren?

Wellicht heeft een eigenaar hier zelf de zaag ter hand genomen… Hoe dan ook, ik kwam ‘m vanmorgen tegen, té ver in een weiland om er met m’n iPhone een scherp beeld van te maken.

p2juabf.jpeg


**** update ****

Een betere foto in de middag op de terugweg, zonder zon, ietsje dichterbij nog.

gCbMc7b.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die Mazda 818: strak ding. In een 818 heeft mijn vader nog schakelen geleerd. Daf maakte in 1977 geen auto's meer en er was geen goedkoop alternatief met automaat. Doordat ik op de achterbank mee mocht die les heeft de 818 een warm plekje bij mij.
 
Seat 1430 , 818 en die Galant(y)

LK-76-FS by CitroenAZU, on Flickr
T 291 TBD by CitroenAZU, on Flickr
VF-NZ-47 by CitroenAZU, on Flickr
00-BTH-8 by CitroenAZU, on Flickr
00-YE-52 by CitroenAZU, on Flickr
24-XJ-TL by CitroenAZU, on Flickr
HRJ-66-X by CitroenAZU, on Flickr
PR-PB-87 by CitroenAZU, on Flickr
10-HH-07 by CitroenAZU, on Flickr
AR-71-50 by CitroenAZU, on Flickr
65-TK-RG by CitroenAZU, on Flickr
DR-09-35 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_3918 by CitroenAZU, on Flickr
18-54-AT by CitroenAZU, on Flickr
21-YD-14 by CitroenAZU, on Flickr
XH-08-RG YZ-06-SR by CitroenAZU, on Flickr
PM-21-70 by CitroenAZU, on Flickr
76-24-EP by CitroenAZU, on Flickr
 
Zoiets waarschijnlijk. Er is in Zweden een hele subcultuur die Volvo's tot pick-ups ombouwt, ik vind het wel wat. Denk aan een soort ute maar dan op basis van een oude Volvo. Misschien was dit daar een vroege aanzet voor.
 
Ik meen me te herinneren dat dat een reden heeft, iets van jongeren die alleen mogen rijden in een bestelwagen. Te lui om het op te zoeken, maar zoiets was het. En dan is er vaak ook een economisch motief, zoals bij ons het grijs kenteken om de BPM en/of wegenbelasting te vermijden (tot de overheid zoals gewoonlijk weer eens geld tekort kwam).
 
Terug
Bovenaan