Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Na '12-cilinder' verwacht ik niet 'Toyota' te lezen... :)

Exclusief bussie: een Alphard II
6Xnc9hO.jpg

FwjG1vZ.jpg

Budget-EV, Leapmotor T03
DiL3cay.jpg

vombnWj.jpg

tzjTgu4.jpg

pEzFhrz.jpg

Deze generatie Civic zie ik eigenlijk meestal als einde-leven rondrijden. Deze zag er vrij fris uit
VAiKHop.jpg

5Yx9H4N.jpg

Apart toegetakelde Méhari
Gdfvb6r.jpg

hK1A4wl.jpg

ybAfMws.jpg

Subaru WRX STi
RCdepwK.jpg

JKwx9Px.jpg

WlyVkHE.jpg

QXs2g9U.jpg

sjdfKND.jpg

VZakKG2.jpg

whjVpaD.jpg

Supernette Land-Cruiser
GdTBz5m.jpg

Die had ik ook nog nooit gezien, leuke spot! De Chrysler is hier wel verkocht maar is hier in de regio onderhand ook behoorlijk zeldzaam, denk dat ik daar ook voor zou stoppen.

Dan vraag ik me wel af hoeveel Sport quattro replica's er wel niet zijn als dat een reden is voor de zeldzaamheid van de tweedeurs.

Er waren er al niet zoveel, en voor de overlevers is de replicabouw de voornaamste factor in het verdwijnen. Er zijn misschien enkele tientallen replica's, maar als er ook niet veel 80's meer zijn dan tikt het wel aan.

Leuke Audi 80 inderdaad! Ik zag hem ruim vijf jaar geleden en had toen ergens gehoord of gevonden dat er in NL nog vier in deze uitvoering waren. Geen idee meer waar ik dat toen gelezen heb, vermoedelijk zei iemand het hier.

Die Volvo is jeugdsentiment. Mijn oma had er 1. Exact dezelfde kleur. Die zou in nog wel eens willen bezitten. Maar ja roest.
Hier een roestvrije Volvo 164E https://gerardkramerklassiekers.nl/occasions/4705375-volvo-164-e-overdrive-1975

De auto verkeert in onverputste en originele staat, en is voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak – een zeldzaamheid, niet alleen in de VS maar ook in Zweden.

De auto had drie eerdere eigenaren in de VS, allen woonachtig in het gebied tussen Santa Barbara en Ventura. De 164 werd in 2019 naar Zweden geïmporteerd en in januari 2020 geregistreerd. De Volvo is goed onderhouden en voorzien van nieuwe remmen. Ook zijn de stoelen opnieuw bekleed met de originele stof. In 2022 is de lak voorzien van een blanke laklaag en een volledige dinitrol behandeling.

Terug
Bovenaan