Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Just23 zei:
XBXG zei:
Ik reed vanmiddag achter een 25km-Smart. Mijn teller stond echter op 70 km/h. :eek:

Dat heb ik vaker gezien, dan hebben ze de blokkering van de hogere versnellingen er toch weer tussenuit gehaald...

Hoeft volgens mij niet eens per se, 25km auto's hebben toch de eerste twee versnellingen nog? Dan hoeft alleen de begrenzer eraf, pak 'm beet een VW Up loopt vlak onder de toerenbegrenzer al 80.

XBXG zei:
Bodo zei:
XBXG zei:
Ik reed vanmiddag achter een 25km-Smart. Mijn teller stond echter op 70 km/h. :eek:

[url]https://c5.staticflickr.com/6/5644/30866506932_917d938d49_c.jpg[/url]

PS: let niet op mijn toerenteller. Die doet het niet.

Haast net zo onverantwoord als fotograferen achter het stuur :rolleyes:

Moet ik hier serieus op reageren?? Kijk eens hoeveel foto's in dit topic zijn gemaakt vanuit een rijdende auto.

Dat rechtvaardigt natuurlijk al een hoop(y)

Ik zie nu deze foto en daar reageer ik op, had net zo goed een upload van Piet of Klaas kunnen zijn. Als ik ergens de pest aan heb is het wel het gebruik van mobiele telefoons achter het stuur. Dit is geen aanval op jou als persoon, maar op dit gedrag in het algemeen.

Over dat telefoongedrag ben ik het met je eens. Ik gebruik mijn (oude) telefoon nooit tijdens het rijden. ;)

Hier nog zo'n spotter die foto's maakt tijdens het rijden. Echter doe ik dit, net zoals XBXG, niet met de mobiele telefoon. Van onze wetgever mag dat namelijk niet, een camera wordt niet specifiek benoemd. Wel doe ik het alleen als de situatie het naar mijn mening toelaat en dan het liefste alleen point and shoot, hierdoor zijn de foto's niet altijd even mooi maar ik kom ten minste wel veilig thuis. Mocht ik nu stil staan bij een verkeerslicht of iets dergelijks ja dan kan ik wel eens op mijn gemakje door de zoeker gaan turen....

Ik spot eigenlijk bijna nooit als ik zelf aan het stuur zit. Een enkele keer als er voor het stoplicht of in de file iets bijzonders voor/naast me staat, verder heb ik meestal wel een bijrijder voorhanden, en anders laat ik het gewoon schieten. Als het hier in de stad is onthou ik de locatie en fiets ik later eens door omliggende buurten. Heeft me al flink wat plaatjes opgeleverd :)

Ben maar even uitgestapt,omdat ik foto's normaal met mijn mobiel achter t stuur maak,anders weer engelange discussies ,maar t gaat om auto's spotten...

Ford galaxy 500

328291488000.jpg

Ook apart

2329810560000.jpg
208477665000.jpg

Ford torino

260951241600.jpg

Graad Raaijmakers zei:
Ben maar even uitgestapt,omdat ik foto's normaal met mijn mobiel achter t stuur maak,anders weer engelange discussies ,maar t gaat om auto's spotten

Grote jongen. (y)

Ontopic: hier wat spul van mijn kant. Ik ben niet echt iemand die voor ieder wissewasje zijn camera trekt maar moet dit misschien toch eens meer gaan doen.

15039488_1113258385460461_4801947133757906311_o.jpg

15110520_1113258378793795_8857844786126472326_o.jpg

Lekkere patina Citroën ID Break. Reeds 13 jaar bij z'n huidige eigenaar.

15128977_1113258382127128_5357060868214465853_o.jpg

Heerlijke ONK Volvo 'Amazon' P221, reeds 12 jaar van hetzelfde baasje.

Deze al iets langer terug gezien:
15110516_1113259472127019_9051943268836377964_o.jpg

15129571_1113259468793686_8611769942108703177_o.jpg

Fantastische Daihatsu Charmant, met (inmiddels) gloednieuwe APK.

Edit: foto's werkte niet, nu wel als het goed is.

Renault15.17 zei:
Onderstaande Mazda zag ik staan toen ik onderweg was naar een etentje. Omdat ik al laat was heb ik alleen deze twee foto's kunnen maken. Op de dag af precies tien jaar ouder dan ik!

Kreeg van de week een paar foto's toegestuurd van deze 323. Helaas is hij intussen wat minder fraai geworden....:cry:
sm98jm.jpg

jrb1at.jpg

929V6 zei:
Ik vreesde er al voor toen ik op Facebook las over de aanschaf van die 323.:rolleyes:

Dat heb ik blijkbaar dan fff gemist, maar begreep dat hij hem amper een maand heeft.
Hoorde dat de auto niet getaxeerd is, gezien de schade, vrees ik het ergste.

marcel21674 zei:
929V6 zei:
Ik vreesde er al voor toen ik op Facebook las over de aanschaf van die 323.:rolleyes:

Dat heb ik blijkbaar dan fff gemist, maar begreep dat hij hem amper een maand heeft.
Hoorde dat de auto niet getaxeerd is, gezien de schade, vrees ik het ergste.

Extra jammer is dat de bumper net weer strak was. Zo zag hij er een paar jaar geleden nog uit:

929V6 zei:

Wat bedoel je hiermee?

De 323 is van achteren aangereden door een Golf. De eigenaar daarvan zat niet op te letten. De eigenaar van de 323 kon daar helemaal niets aan doen.
Een taxatie zou binnenkort plaatsvinden. Echter zal een goede schade-expert de daadwerkelijke waarde en vrijwel nieuwstaat van de auto wel kunnen inschatten.

XBXG zei:
929V6 zei:

Wat bedoel je hiermee?

De 323 is van achteren aangereden door een Golf. De eigenaar daarvan zat niet op te letten. De eigenaar van de 323 kon daar helemaal niets aan doen.
Een taxatie zou binnenkort plaatsvinden. Echter zal een goede schade-expert de daadwerkelijke waarde en vrijwel nieuwstaat van de auto wel kunnen inschatten.

Daar zeg je ook wat, tref je een zure pruim, dan is hij de oud ijzer prijs waard. Tref je een liefhebber,dan zal hij wat moeite doen om vergelijkend materiaal te vinden. Je moet geluk hebben in zo'n geval.
Maar gezien, hoe de bumper erbij hangt in combi met de trekhaak, vrees ik voor aanzienlijke schade, zo niet total loss.

marcel21674 zei:
XBXG zei:
929V6 zei:

Wat bedoel je hiermee?

Daar zeg je ook wat, tref je een zure pruim, dan is hij de oud ijzer prijs waard. Tref je een liefhebber,dan zal hij wat moeite doen om vergelijkend materiaal te vinden. Je moet geluk hebben in zo'n geval.
Maar gezien, hoe de bumper erbij hangt in combi met de trekhaak, vrees ik voor aanzienlijke schade, zo niet total loss.

Total loss? Dit model doet in NL tweedehands tussen de €2000 en €6500 op dit moment, gezien de staat van de rest van de auto zou ik dit exemplaar in de duurdere helft schatten. Kijkend naar de foto's lijkt het mij (bepaald geen expert op het gebied van autoschade) gevalletje bumper vervangen. Als ze daar €2000 voor gaan vragen zou ik daar op z'n minst een second opinion voor regelen.

afentoe zei:
marcel21674 zei:
XBXG zei:
929V6 zei:

Wat bedoel je hiermee?

Total loss? Dit model doet in NL tweedehands tussen de €2000 en €6500 op dit moment, gezien de staat van de rest van de auto zou ik dit exemplaar in de duurdere helft schatten. Kijkend naar de foto's lijkt het mij (bepaald geen expert op het gebied van autoschade) gevalletje bumper vervangen. Als ze daar €2000 voor gaan vragen zou ik daar op z'n minst een second opinion voor regelen.

Als de auto niet getaxeerd is wordt er door de verzekeraar gekeken naar de dagwaarde, niet naar de reëele verkoopwaarde. De dagwaarde van een auto als deze ligt meestal niet ver van de oud ijzerprijs. Dan is economisch total loss al snel een stuk dichterbij. Gelukkig bestaat er altijd de optie om het "wrak" terug te kopen van de verzekering en het in eigen beheer te repareren, iets wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren mits de klap op de trekhaak er niet voor heeft gezorgd dat het chassis nu verbogen is.
Is er wel een taxatierapport beschikbaar dan zal de verzekerde waarde wel tussen de door jou genoemde €2000 en €6500 liggen.

Gewoon Dirk zei:
Als de auto niet getaxeerd is wordt er door de verzekeraar gekeken naar de dagwaarde, niet naar de reëele verkoopwaarde. De dagwaarde van een auto als deze ligt meestal niet ver van de oud ijzerprijs. Dan is economisch total loss al snel een stuk dichterbij. Gelukkig bestaat er altijd de optie om het "wrak" terug te kopen van de verzekering en het in eigen beheer te repareren, iets wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren mits de klap op de trekhaak er niet voor heeft gezorgd dat het chassis nu verbogen is.
Is er wel een taxatierapport beschikbaar dan zal de verzekerde waarde wel tussen de door jou genoemde €2000 en €6500 liggen.

En dan heb je tegenwoordig nog iets als de WOK melding, als je auto total loss verklaard wordt.
Zelfs als je hem repareert, mag je niet meer de weg op, zonder een uitgebreide keuring bij de RDW.

Gewoon Dirk zei:
afentoe zei:
marcel21674 zei:
XBXG zei:
929V6 zei:

Wat bedoel je hiermee?

Als de auto niet getaxeerd is wordt er door de verzekeraar gekeken naar de dagwaarde, niet naar de reële verkoopwaarde. De dagwaarde van een auto als deze ligt meestal niet ver van de oud ijzerprijs. Dan is economisch total loss al snel een stuk dichterbij. Gelukkig bestaat er altijd de optie om het "wrak" terug te kopen van de verzekering en het in eigen beheer te repareren, iets wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren mits de klap op de trekhaak er niet voor heeft gezorgd dat het chassis nu verbogen is.

Zit het allemaal toch iets uitgebreider in elkaar dan ik had gedacht. Thanks voor de uitleg (y)

marcel21674 zei:
Gewoon Dirk zei:

En dan heb je tegenwoordig nog iets als de WOK melding, als je auto total loss verklaard wordt.
Zelfs als je hem repareert, mag je niet meer de weg op, zonder een uitgebreide keuring bij de RDW.
Ook als alleen een bumpertje eraf ligt? Lijkt mij dat het alleen gebeurt bij een technisch total loss.

Joël D. zei:
marcel21674 zei:
Gewoon Dirk zei:

Ook als alleen een bumpertje eraf ligt? Lijkt mij dat het alleen gebeurt bij een technisch total loss.

Dat bumpertje eraf is wel het minste, de schade die de trekhaak veroorzaakt heeft aan eventuele balken en/of bodemplaat, dat is waar je je zorgen over moet maken.

Even ter verduidelijking.
Ik ben afgelopen maandag van achter aangereden door een vw golf waarvan de bestuurder zat te slapen. Hij is met een snelheid van ongeveer 20 km/h achterin gereden. En ik kan jullie melden dat ik er nog steeds kapot van ben. De auto is 36 jaar perfect gebleven en dat maakt het extra pijnlijk.
Ik wacht momenteel op uitsluitsel van de verzekering. En ik ben dus niet in het bezit van een taxatierapport, sterker nog ik had de afspraak om hem te laten taxeren al gemaakt. Maar ik heb al besloten dat ongeacht de uitkomst van de verzekering dat mijn mazda volledig hersteld gaat worden, al gaat het mij duizenden euro's kosten.

CasN zei:
Ik ben afgelopen maandag van achter aangereden door een vw golf waarvan de bestuurder zat te slapen. Hij is met een snelheid van ongeveer 20 km/h achterin gereden. En ik kan jullie melden dat ik er nog steeds kapot van ben. De auto is 36 jaar perfect gebleven en dat maakt het extra pijnlijk.
Ik wacht momenteel op uitsluitsel van de verzekering. En ik ben dus niet in het bezit van een taxatierapport, sterker nog ik had de afspraak om hem te laten taxeren al gemaakt. Maar ik heb al besloten dat ongeacht de uitkomst van de verzekering dat mijn mazda volledig hersteld gaat worden, al gaat het mij duizenden euro's kosten.

Daar spreekt een liefhebber (y)
Welkom op dit forum en succes met het herstel!

CasN zei:
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen, de schade zal meevallen, al blijft het eeuwig zonde.

afentoe zei:
CasN zei:

Daar spreekt een liefhebber (y)
Welkom op dit forum en succes met het herstel!
Dankje! Ik zal jullie op de hoogte houden over de mazda.

zombies zei:
CasN zei:
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen, de schade zal meevallen, al blijft het eeuwig zonde.
Nee dat denk ik ook niet. Al moet er wel het een en andere uitgeduikt worden aan de carrosserie en een goede roestbehandeling. Ja ik probeer mijn auto zoveel mogelijk te ontlopen, het blijft heel pijnlijk om naar de achterkant te kijken.

Sterkte, CasN! Dit is de nachtmerrie van iedere oldtimer- of youngtimerbezitter....:cry: Ik zou gek worden als zoiets met mijn Passat uit 1974 zou gebeuren.

Phoenixrood74 zei:
Sterkte, CasN! Dit is de nachtmerrie van iedere oldtimer- of youngtimerbezitter....:cry: Ik zou gek worden als zoiets met mijn Passat uit 1974 zou gebeuren.
Dankje :)
Ja op het moment van de aanrijding werd ik ook wel redelijk gek ja. Ik zal het niet gaan herhalen maar netjes was het niet.
Laten we hopen dat het jouw klassieke passat bespaard blijft.
Maar het komt wel weer goed met de mazda, laten we het van de positieve kant bekijken.

Prachtige 305!!

Om op het verhaal hierboven even terug te komen
Ik vind dat taxeren ook wel een dingetje hoor.
Zeker als het niet een "liefhebbers" auto is.

Mijn audi kan na taxatie ongeveer 5500 euro opleveren.
Bij brand diefstal of andere schade krijg ik dus dit bedrag uitgekeerd.
Mijn maand premie bedraagdt dan wel het zelfde als voor mijn volvo v70 allrisk.

Uiteindelijk heb ik hier niet voor gekozen, mede doordat ook hij niet super zeldzaam is.

Veel plezier en succes met je mazda(y)

Stif zei:
Prachtige 305!!

Uiteindelijk heb ik hier niet voor gekozen, mede doordat ook hij niet super zeldzaam is.

Ja dat snap ik, en je kan waarschijnlijk nog wel redelijk goed aan onderdelen komen voor je audi dat scheelt ook. Dankje, jij ook met je audi maar dat komt vast goed(y)

Graad Raaijmakers zei:
Ben maar even uitgestapt,omdat ik foto's normaal met mijn mobiel achter t stuur maak,anders weer engelange discussies ,maar t gaat om auto's spotten...

Ford torino

260951241600.jpg

OMG die Torino..... ik kwijl :LOL:

Hier een paar spots nav een rondje California;

Untitled by azu250, on Flickr
2RARE4U by azu250, on Flickr
DSC_7532 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7586 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7659 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7656 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7413 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7452 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7423 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_7520 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
DSC_6734 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr

En hier staan er nog een paar honderd...; https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72157637479583976

CasN zei:

Kijk, that's the spirit. Dat zei ik 10 jaar geleden ook, toen zo'n bokkelul in een audi A3 even voor 4000,- aan schade reed aan m'n mazda 818.
Ffff op het laatste moment ertussen duiken, net op het moment dat ik in de remmen moet.
Was toen ook nog niet getaxeerd, ik had gelukkig mazzel met een welwillende schadetaxateur.

Taxatie is toch alleen van belang voor de waardebepaling achteraf als er geen resten meer zijn (Brand / Diefstal). De taxatiewaarde is de dagwaarde op een bepaald moment en die hangt af van exclusiviteit, staat en onderhoud van het object. Een taxatie beschrijft uitvoerig het object en geeft een geschatte waarde welke als verzekerde waarde wordt gezien voor het verzekeren. Nu het beschadigde object er is kan een expert wel vaststellen wat de waarde van de auto was 0.1 seconde voor de schade.

marcel21674 zei:
CasN zei:

Kijk, that's the spirit. Dat zei ik 10 jaar geleden ook, toen zo'n bokkelul in een audi A3 even voor 4000,- aan schade reed aan m'n mazda 818.
Ffff op het laatste moment ertussen duiken, net op het moment dat ik in de remmen moet.
Was toen ook nog niet getaxeerd, ik had gelukkig mazzel met een welwillende schadetaxateur.
Kijk dit soort verhalen geven mij toch weer hoop.
Nu maar hopen dat er een schade expert langskomt die van oldtimers houdt.
Ik ben wel all risk verzekerd maar weet niet of dat nog verschil maakt zonder taxatierapport.

CasN zei:
Maar het komt wel weer goed met de mazda, laten we het van de positieve kant bekijken.

Goed bezig, Cas! (y)
Zullen we de geplande photoshoot dan maar doen wanneer de Mazda is gefixt? ;)

citroenAZU zei:
Hier een paar spots nav een rondje California;

Wat een fantastische spots, AZU!! (y) (y)

citroenAZU zei:

Wat is dit dan? Iets op basis van een Kever?

Deze Buick Skylark uit 1970 zag ik vanmiddag op de A9.

12-11: *XBXG: Die Seat Malaga is gaaf! Een mooie Jaguar Mark I; een leuke Peugeot 505, al lijkt hij een deuk in zijn achterdeur te hebben. En de topper een van mijn favorieten aller tijden: de Austin Allegro!
*Charger: Vooral die Mitsubishi Colt is leuk.
*GewoonDirk: Altijd grappig, zo'n Renault 5 op nieuw kenteken. Die Jeep Wagoneer ziet er wel heel erg mooi uit! Net als die fantastische Cadillac Seville. Ook apart die Hummer. Hier in Hengelo zie je ook wel eens zo'n verlengde Hummer rondrijden... Die Renault Express is altijd goed! Dan apart die Silver Bug met blauw kenteken... ik wist niet dat dat bij een auto uit 1981 nog kon!
*Afentoe: Heerlijk bruinkleurige VM Camper!

13-11: *Just23: Een heerlijke Ford Bronco. Jammer dat je geen foto van die Fiat Croma had!

15-11: *GraadRaijmakers: Toppertje, die Ford Galaxy, net als die Ford Torino. Ook leuk zo'n Peugoet 305.
*Bodo: Zowaar een oude Citroën die me echt pakt, die ID Break! Al gaat mijn voorkeur net meer uit naar de Daihatsu Charmant!

18-11: *CitroenAZU: Leuke Amerikaanse spots. Zoals die Peugeot 505, Ford Pinto, Pontiac Le Mans, Honda Civic, Imperial en natuurlijk ook de Pontiac Aztec!
*XBXG: Mooie auto, die Buick Skylark.

Overigens heel erg zonda van die oude Mazda 323. Maar fijn dat hij weer gerepareerd gaat worden!

Stif zei:
Prachtige 305!!

Niet helemaal mee eens!!

Mijn e23 is een 2tal jaar geleden ook van achteren aan gereden door een *******
Ik was razend!!
Auto was ALL-risk verzekerd,voor 20.000€
Was als 1e auto verzekerd,maar kocht een e30 touring voor elke dag,dus de e23 in de oldtimer verzekering.
Helaas vergeten te melden dat hij ALL- risk moest blijven..
Dus paf-poem..erachter op...
Verzekering gebeld,expert erbij...1000€ schade,ikke zo,oke als jullie hem daarvoor kunnen maken,nee dat kon niet!!
Dus daar ging ik niet mee eens
Taxatie onder hun neus,en hoppa ,kreeg 6800€ uitgekeerd!
Dus taxatie is altijd belangrijk als er een malloot opknalt,ook al ben je wa verzekerd,want tis niet jou schuld!!
Ik laat alles taxeren,want bij schade door andere levert t dik en dubbel op!!en kun je je auto zo goed mogelijk maken!
Mijne had rechts achter schade,wilde geen plamuur,of stukken erin gelast,en is perfect uitgeklopt!!en ik stoor me aan alles. Maar perfect gemaakt!!!

36821475.jpg

Dus laat je niet afschepen,want de tegenpartij wil zo min mogelijk geld uitkeren.
En een fatsoenlijke taxateur ziet heus de staat van jou bijzondere mooie Mazda wel hoor.
Sucses met de afwikkeling ervan

@CasN; erg vervelend van de 323, ik hoop dat je hem weer mooi strak krijgt!

@CitroenAzu; heerlijk zo'n rondje Amerikaanse auto's. Vooral de auto van Walter White, Breaking Bad, de Pontiac Azteko_O en uiteraard de groen-verroeste olditmer.
Verder uiteraard veel mooie spots in NL(y).

Van mij slechts 1 dit keer, niet een erg leuke auto om te zien vind ik zelf, maar bijzonder omdat er volgens de RDW-databank nog 20 van dit type rondrijden.
Seat Terra Van ZR
.

*heb trouwens geen idee wat het verschil is tussen een Van, Van MR en Van ZR. Die worden apart benoemd bij RDW..

Vandaag gezien:

Toyota Landcruiser van 1987:

an6hfthsnme2z.jpg

VW Transporter van 1988:

loe3f9ngi4mrx.jpg

Chevrolet Chevy Van 20 van 1983:

vi4372vzqrlhq.jpg

cbkh2rgiwhgfo.jpg

Chevrolet HHR van 2009:

x6ulxiyuxrlyp.jpg

VW Polo coupe van 1994:

1oqsheznljowr.jpg

Opel Kadett van 1986:

trpcd5pqktmk4.jpg

Chevrolet Extended cab pick up K1500 van 1993:

epwkdqpc71zz0.jpg

MG ZT-T van 2005,nog van de eerste eigenaar:

xssvalyulsxfr.jpg

Just23 zei:
Van mij slechts 1 dit keer, niet een erg leuke auto om te zien vind ik zelf, maar bijzonder omdat er volgens de RDW-databank nog 20 van dit type rondrijden.
Seat Terra Van ZR
.

*heb trouwens geen idee wat het verschil is tussen een Van, Van MR en Van ZR. Die worden apart benoemd bij RDW..

Van is de grijs kenteken uitvoering ná 1990. MR is met ramen, ZR zonder ramen., allen voor 1990. :)

Terug
Bovenaan