Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Crossfire in Bergen op Zoom

2004 Chrysler Crossfire

Brakke camper in Antwerpen

Mitsubishi L300 Camper

Over brak gesproken, deze stond bij een oud ijzer handelaar in Hoboken.

Ford Transit

Lekker dikke T3, ook in Hoboken

Volkswagen T3 Exclusive

Een bekende op het forum, gezien op de Antwerpse ring

1989 Rover 827 Vitesse

Patrol in Antwerpen

Nissan Patrol

Een 190 als lijkenwagen had ik nog nooit eerder gezien. Dit exemplaar leek onderwe te zijn van Ierland naar Roemenië.

1992 Mercedes-Benz Hearse

Bij de AH een MV6

1994 Opel Omega MV6

Stickertarga in Hoboken

Porsche 911 Targa

Als afsluiter een snelle Juke.

Nissan Juke Nismo RS

Het was weer genieten op de vorige pagina (en hierboven)! (y)

Ik had ook nog wat spots in te halen:

Eerst een stel Toyota's. Zoals deze Starlet uit 1985, welke sinds 1995 van de huidige eigenaar is.

Best een klein bommetje, deze IQ-R

Starlet uit 1990, welke sinds 2007 van de huidige eigenaar is.

VW T3 Diesel uit 1990, welke origineel Nederlands is, maar waarschijnlijk net is omgekeurd van grijs- naar geelkenteken.

Renault 4 uit 1973

Daihatsu Feroza Resintop uit 1993

Jeep Wagoneer uit 1968

Een heuze BMW 524TD Pickup uit 1984! Origineel Nederlands, maar omgekeurd van geel- naar grijskenteken.

Volvo 164 uit 1970

Een Nissan X-Trail op grijskenteken had ik nog niet eerder gezien.

De matzwarte Capri uit 1971, welke ik al eerder rijdend zag, zie ik nu opeens dagelijks staan.

Best een strakke G Coupé

Citroën CX 25 RD Turbo Diesel uit 1985

En weer wordt er een VW T1 geïmporteerd

Saab 900i uit 1990

De tweede keer dat ik een Nederlandse International vast kon leggen. Dit is een International Scout L Kipper uit 1980. Origineel Nederlands, maar waarschijnlijk een vervangend kenteken in 1989 gekregen.

Audi 80 Quattro uit 1987 met wat leuk jaren 80 tuning spul erop.

Peugeot 205 Terberg uit 1993

Een VW Polo Van uit 2013 inclusief achterbank (valsspeler?)

Later meer...

Pagina 190:

@MWH: Leuke overzichtsfoto van de BX-en! De Opel GT vind ik een mooi apparaat alleen de kleur is niet helemaal mijn ding.

@citroenAZU: Leuke Laurel en Galant!

@GD: Leuke 'spy'-foto van de Amazon! De Plymouth is ook erg gaaf!

@XBXG: Oei, vrolijke striping op die AX!

@Pjötr: Ik had het op Flickr al gezegd; topspot, die Lancer wagon!

@GD: Erg mooie Mustang!

@Escher: Keurige Fiesta! De GSA staat er leuk op.

@GD: Alsnog een mooie plaat van de 'arme' Transit!

@Astrawez: Die Renault 4 staat er keurig bij (en op ;) )! Bijzondere ombouw, die BMW!

Ik heb ook nog een paar spots te delen;

Deze Ascona zag er twee jaar terug nog een stuk beter uit... :(

Een uitvaartbus.

De 'Gravestenenbrug' in Haarlem leende zich voor een leuk plaatje van deze C15.

En als laatste;

Vandaag gezien:

Rover 75 station van 2002:

muwpz9p8ddlu2.jpg

Chevrolet Corsica van 1994:

dqvrpb9o47zjf.jpg

Honda CRX van 1997:

wu2s2nlucw6g4.jpg

Wat ik afgelopen week zag:

Als eerste deze Citroën ID US-spec. uit 1972

Aangepaste Datsun 180 B Wagon uit 1974

Toen ik donderdag even in Best was, werd ik getrakteerd op deze leuke Kadett E Expression uit 1992.

Deze Irmscher uitgevoerde Zafira stond er om de hoek

Daar weer 100 meter vandaan zag ik deze hele leuke VW T3 Bestel uit 1989, welke sinds 1994 bij de huidige eigenaar is.

Allereerst een lijst favorieten vanaf 7 december.
Pjötr: gave foto’s van die Mitsubishi Lancer
Gewoon Dirk: hele mooie Mustang II, die generatie vind ik zwaar ondergewaardeerd. Verder: Cadillac Coupe DeVille, Fiat 500, Toyota Aristo, Ford Transit, Rover 827 Vitesse, Nissan Patrol
Escher: Ford Fiesta, Porsche 911 GT2 RS, Citroën GSA
Astrawez: Renault 4, Daihatsu Feroza, Jeep Wagoneer, BMW 524td pickup, Peugeot Terberg, Datsun 180B, VW T3. Speciale vermelding voor de Polo Van, nooit geweten dat die er van deze generatie ook zijn.
D’Oh: Opel Ascona, Peugeot 504, Mini 1000
Charger: nette Chevrolet Corsica
Flat412: gaaf, die Kadett GSI. Ik zie ze niet vaak.

En dan mijn eigen materiaal.
91l5qx.jpg

inwv4p.jpg

2vv6jhx.jpg

34sntog.jpg

Op dinsdagmiddag twee grijze origineel Nederlandse Citroëns BX 1.4 Deauville, een van 1992 en een van 1993 (de netste van de twee), op een metertje of 8 van elkaar vandaan.

17eh4y.jpg

Redelijk gelukt avondspotje, deze origineel Nederlandse Opel Corsa van 1989, op woensdag zo ongeveer bij medeforummer Nico voor de deur.

2v7x7y9.jpg

Voor een Eendje op blauwe platen stop ik altijd even, zo ook voor dit origineel Nederlandse exemplaar van 1970, opnieuw met dank aan een strategisch geplaatste lantaarnpaal. Hij mag overigens wel eens een anti-roest behandeling krijgen.

6pbvae.jpg

24ln8yf.jpg

Bij het winkelcentrum staat regelmatig wel wat leuks, zoals woensdag deze aandoenlijke Mazda 323, origineel Nederlands van 1989. Staat is oké, maar veel meer ook niet.

2vbsjdw.jpg

j59s8k.jpg

Zo’n 30 meter verderop stond deze prachtige Citroën ID van 1966, in een mooi passende kleur.

yjgp.jpg

bhkcad.jpg

Vanmorgen deze origineel Nederlandse Mitsubishi Galant van 1991, die er al stukken beter uit zou zien als de schadehersteller er even op los mag.

2u8wbjn.jpg

Behoorlijk nette late BMW 528i (E12) van 1981, nog bij de eerste Nederlandse eigenaar.

1zcjtvs.jpg

2z50w8y.jpg

Ik moest even een tweede keer kijken, maar het is toch echt een Volvo 850 T-5R van 1995. De staat is redelijk, net als de auto zelf niet echt opvallend.

33ykndl.jpg

zk6f03.jpg

Origineel Nederlandse Lancia Delta van 1983. Ik had ‘m eerder deze maand al wel eens gezien, maar toen was het zo donker dat ik zelfs de enorme roestplek niet zag. Ook bij de uitlaat zit roest, en de voorbumper is helemaal verdwenen.

wwc28y.jpg

2uykcit.jpg

Redelijk nette Alfa Romeo Spider 2000 van 1976.

2dbjreh.jpg

33da2bk.jpg

Rommelig ogende, maar wel roestvrije Audi Coupé van 1984.

hwwrvn.jpg

1hqbtg.jpg

Lekker verwarrend. Na wat onderzoek lijkt dit me een origineel Nederlandse Fiat 147 van 1986. De 147 is de Braziliaanse versie van de 127 (Italiaanse versie is maar tot 1983 gebouwd), waarvan een beperkt aantal naar Europa is verscheept en als 127 is verkocht, waaronder dus waarschijnlijk deze.

1580al0.jpg

2nu877p.jpg

Tot slot deze Mini van 1991, die er van dichtbij minder goed uitziet dan ik had gehoopt, er lijkt bij de koplampen roest te komen.

@Astrawez - Bijzondere IQ, gave Wagoneer en aparte BMW. De Capri, T1 en Scout vind ik ook erg leuk. Uit je tweede post kunnen vooral de Datsun en de Kadett mij bekoren.

@D'oh - Wat een draak, die funeral(party)bus. Prachtige plaatjes verder voornamelijk van de C15 en de Mini.

@Charger - Altijd leuk, een Corsica.

@Flat412 - Leuke Kadett

@Afentoe - Wow die Delta!!!! Verder een leuke Alfa, Audi en Fiat.

BMW met aparte W in Bergen op Zoom.

1993 BMW 316i Touring

Een beetje sneu ogende Windstar, ook in Bergen op Zoom.

2001 Ford Windstar

Ervoor stond een prima ogende Caprice geparkeerd, de velgen zullen niet ieders smaak zijn.

1992 Chevrolet Caprice Wagon

Ik fietste op een viaduct over de A58 bij Heimolen toen ik deze Porsche aan zag komen, omdat de camera nog uit de tas moest worden gehaald kon ik slechts dit plaatje schieten.

1989 Porsche 928 S4 Automatic

Extreem gepimpte Golf, toch ben ik benieuwd waar hij motorisch toe in staat is...

Volkswagen Golf Powered By 1-1-2 Turbo

Bij de Intratuin in Halsteren stond deze Morris Minor, het Belgische kenteken is ruwweg even oud als de auto en al in de jaren tachtig uit de database verwijderd.

Morris Minor

Ik had al eens de achterkant, nu h eb ik ietwat bewogen de voorkant te pakken.

1984 Renault 4 GTL

Herinneren we ons deze nog? Dankzij een nieuwe lens weet ik nu eindelijk dat het een Kia is!

Kia Titan

Even een inhaalslag van mijn kant:

2016 DFSK (Dongfeng) Double Cabine V22, deze is van de gemeente. Ik wist dat er eentje was, waar ik wekenlang geprobeerd heb een foto van te maken, maar er blijken dus nog meer "Chineesjes" van de gemeente te zijn. Sterker nog, op een bedrijventerrein staan een handvol van deze kleine rakkers.

Op zondag maak ik soms een spotronde, via de TT-baan, en deze zondag was er wederom een rommelmarkt. Meestal wel goed voor een paar leuke spots. In de verte zag ik een neus, en ik dacht "tof een Xantia Activa" mijn teleurstelling was groot dat het een XM bleek te zijn. Tot ik eens goed keek naar de badge, en daar zag ik Multimedia staan! Dit is dus één van de 52 ooit gemaakte XM's Multimedia!

1998 Citroën XM Multimedia

31180999300_888d72ef4a_c.jpg

Bij de Ikea stond deze Mini, uit Texas! Je zou toch denken dat er wel een Ikea dichterbij zou zijn!

1990 Volvo 340 GL, bij een bejaardencomplex, helaas niet van een eerste eigenaar, zoals ik dacht/hoopte.

1989 Mazda 121 1.3 LX, Anna, de eigenaar, rijdt hier al 11 jaar in. Tenminste ik denk dat ze Anna heet, gezien het bordje achter de achterruit.

1967 Lancia Fulvia GT Sedan, nog nooit eerder in mijn woonplaats gezien. Wie herkent wat er achterin staat ;)

1988 Renault 21 GTX Automatic, deze is van een heuse Renault liefhebber. Hij heeft ook een rechtsgestuurde Peugeot 404, uit Zuid-Afrika. Op deze auto heeft hij zijn R14 ingeruild.

1987 Ford Sierra 1.6 Laser, ik dacht dat deze neus alleen op de luxere Sierra's werd geleverd

31488673586_efb2ff1de9_c.jpg

1991 Dodge Stealth RT, in Leeuwarden. Erg leuke plaats om te gaan spotten!

31488675136_796d429531_c.jpg

1996 Ford Scorpio 2.0i GLX 16V, ook in Leeuwarden en als sinds 2000 bij de huidige eigenaar!

Dit rare gevaarte stond in Assen, het is een handgemaakte Ultravan, een Amerikaanse camper inderdaad! Schijnt extreem zeldzaam te zijn, en ik kan er ook niet zoveel over vinden op internet. Het heeft een middenmotor en weegt 3000 KG.

1973 Ultravan Ultra Coach 600 Series

DAF Dafodil 32, te koop in de kringloop winkel. Volgens het papiertje is het een ultra zeldzame 32!

BMW 523 "Corps Diplomatique" , uiteraard geen spot van het jaar, maar deze is denk ik wel een eindje weg van de Ambassade, zo dicht ligt Assen nou ook weer niet bij Den Haag

2007 Lada 1118 (Kalina) VAZ 1118, naar verhouding rijden ze volgens mij best veel hier in het noorden rond, deze leuke Lada's.

1972 Rover 2000, niet helemaal smetteloos maar wel origineel Nederlands en sinds 2000 bij de huidige eigenaar!

Nog een topspot in A-town:

1977 Škoda 105 S, bijna maagdelijk!

1979 Datsun 240L, deze zag ik eens rijden en had toen een matige foto gemaakt, hoe gelukkig was ik toen ik deze weer zag staan en er dus een goede foto van kon maken, prachtige auto, prachtige kleur, prachtige staat!

31478511975_1e4be9217b_c.jpg

Semcar Mobility S1, dit brommermobiel is gebaseerd op de Chery QQ, wat dus weer een Matiz-kloon is. Zelfs China-kenners kenden deze auto niet!

Deze fraaie Volvo stond te glimmen in Glimmen! :)

1996 Pontiac Trans Sport Van, op de carpoolplaats van Groningen. Dat het een grijskenteken versie is, maakt het nog iets specialer in mijn ogen!

Tot zover een greep uit de afgelopen maanden! :)

Pjötr zei:
1987 Ford Sierra 1.6 Laser, ik dacht dat deze neus alleen op de luxere Sierra's werd geleverd

Vanaf modeljaar 1985 hadden ze het allemaal (misschien met uitzondering van het basismodel). Overigens zat er alleen bij de luxe versies daadwerkelijk een lampje in de binnenste verstralers...

Astrawez zei:
Aangepaste Datsun 180 B Wagon uit 1974
Ik ben geen fan van de aanpassingen, maar het blijft natuurlijk wel een ongelooflijk zeldzame wagen, en ook nog eens origineel Nederlands. Superspot!(y).

Ook mijn complimenten voor met name de Lancia Delta en de Skoda en Datsun van Pjötr, zonder daarmee andere spotters tekort te willen doen.

Feedback vanaf mijn laatste post:

@Charger: Zo'n Corsica is toch wel mooi van lelijkheid!

@Astrawez: Wauw, het is ook niet helemaal mijn smaak maar die Datsun (y)! Het keurige Kadettje vind ik ook erg leuk!

@flat412: Ook de door jouw gespotte Kadett is erg leuk!

@afentoe: Ik deel jouw idee wat betreft het stoppen voor Eendjes met 'blauwe platen'. Ik merk dat ik zelf voor een Eend van na +/- 1980 minder snel geneigd ben om te stoppen. ;) De Galant en 323 zijn erg leuk maar de mooiste spot vind ik (net als GD en XBXG) de Delta!

@GD: Leuke actieplaat van de BMW en van de 928! Ook de Minor staat er leuk op. Jammer van die vuilnisbak ernaast anders had het plaatje 'ouder' aan kunnen doen. ;)

@Pjötr: Keurige 340 en 21! De Sierra is wat minder keurig maar net zo leuk. ;) Mijn favorieten zijn de Skoda en de Datsun! Vooral de Datsun staat er scherp op!

Ik heb ook nog twee spots van vandaag.

Deze leuke Lite-Ace reed achter mij vanaf de IKEA. Nadat het gas er even afging besloot deze super-Toyota mij in te halen en kon ik een plaatje schieten.

De andere spot van vandaag deed ik in Amsterdam. Ik ben er even voor uit gestapt!

Op deze pagina:
Dirk; toffe foto van de Transit, en die Rover is natuurlijk ook fantastisch!

Wesley; leuk rijtje! Vooral de Capri & Renault 4. De BMW Pick-up is ook tof!

Tim; die uitvaartsbus! Bizar, iemand had hem op Facebook ook gespot zag ik. Die 504 is ook fijn, de foto van de C15 vind ik prachtig!

Charger; Die Corsica is super! Die zie ook nooit meer! Als Roverfan vind ik de 75 ook fantastisch!

Wesley; Leuk die US-Snoek! Kadett is ook erg mooi! EN leuke Datsun! Ja misschien is origineel mooier, maar ja beter dit dan dat ie wegeroest!

Flat412; gaaf, zowel de Kadett als de Jetta

Afentoe; erg leuk rijtje! Grijs lijkt haast de standaardkleur op de laatste BX-en Die delta is echt fenomenaal :eek:! Vind je het goed als ik je foto in de Facebook-groep van Lancia plaats? Uiteraard met vermelding :) Die FIAT 127 is ook tof! (y)

Dirk; die Minorfoto is leuk! Net als de KIA truck!

Pjötr, wat een lijst.... oh nee die kan ik overslaan :D

Flat412; leuk Dafje... Jij komt uit de buurt zo te zien!

Tim; leuke japanners! Beide erg zeldzaam en op eigen manier super leuk!

1982 SAAB 99 GL, eerste eigenaar!

1990 Volkswagen Golf CL 40KW, ook eerste eigenaar!

1970 Trabant P601 L, in Hoogkerk.

1978 Opel Kadett, arm ding!

1984 Renault 5, de kentekenapp zegt GTX, striping GTL en de badge alpine. Maar wel erg maagdelijk mooi! Van een liefhebber, want bij het huis stond deze:

1987 Renault 11 Turbo

Ik maak op zondag nog wel eens een spotronde, dan ga ik via de TT-hal naar het TT-circuit, en dan verder. De volgende spots zijn daar gemaakt. Nu het event-seizoen weer voorbij is, lijkt de zondag vooral gebruikt te worden voor race-clubs/scholen. Dit zijn allemaal wagens van bezoekers, of deelnemers. Deze gaan niet de baan op.

1996 Porsche 911 Carrera Coupé, sinds 1999 bij de huidige eigenaar.

Bentley Continental GTC V8

Mercedes-AMG GT

1999 Toyota Starlet Glanza V, erg leuke auto!

1985 BMW 320i BAUR TC

Leuk jaren 80 duo!

Porsche 911 GT3 RS, nog een leuke Porsche!

2008 LAMBORGHINI GALLARDO, de bijna klapper van die dag!

1983 FIAT Ducato Camper, erg vroege camper!

2000 Chrysler Viper GTS, nooit geweten dat de origineel Europese autovoeringen geen Dodge heetten.

31525792261_8d0af06aba_c.jpg

1995 Citroën AX GTi, een heel ander kaliber, maar niet minder leuk vind ik!

Dit was toch wel DE Topper:

2004 PORSCHE CARRERA GT :eek:

Nog nooit in het wild gezien!

1992 Toyota Corolla Sedan 1.6 XLi, zou ie vanwege de deuk nog hier zijn?

2005 Kia Opirus & 2006 Kia Opirus, eentje is al leuk om te spotten vind, maar 2 zo naast elkaar is wel helemaal uniek!

Idefiqs zei:
Pointo....

Doe even normaal en vraag een bijstandsuitkering aan of zo.
(n)

Hier mis ik even iets in het geheel denk ik? :confused:

Weer tijd voor wat favorieten.

Pjötr, wat een geweldige post, dat zijn eigenlijk alleen maar toppers daarom mijn toppers van de toppers...:D De Dongfeng, heerlijk; nog nooit eerder gezien. Ook de Multimedia is een geweldige vondst! Verder vind ik (uiteraard) de ultravan echt geweldig evenals het Dafje 32. Om maar te zwijgen over de Skoda, Laurel en Semcar. Met de glimmende Volvo in Glimmen scoor je wat mij betreft fototechnisch hoge ogen.

Flat412 - Heerlijk Dafje.

D'oh - Beide Toyota's zijn geweldig als spot, je hebt ze ook nog eens erg mooi vast weten te leggen.

Pjötr - De renault 5 is al leuk, maar dan die 11 Turbo, wow! Leuk spul op de TT-parking. De Glanza vind ik erg leuk, jammer dat de verder zo nette Baur er Mercedes-AMG velgen onder heeft zitten. Voor de Viper heb ik altijd al een zwak gehad, als het goed is heeft de EU-spec ook geen sidepod uitlaten in de dorpel maar dat kan ik op jouw foto niet heel goed zien... De Porsche Carrera GT is heel erg gaaf, misschien wel de tofste Porsche ooit. Het Opirusduo vind ik ook leuk.

Een tijdje terug was ik in de Antwerpse haven, daar heb ik het een en ander aan exportwagens vast weten te leggen. Allereerst een paar algemene foto's.

Even verderop stond deze Peugeot.

Peugeot J7

Een stel vers aangekomen Renaults.

1994 Renault 21 Nevada

1996 Renault Express

Renault Master

Renault 21 Nevadan Turbo Diesel

Over vers gesproken, de Tipo SW had ik nog niet eerder gezien...

New Fiat Tipo SW

Ook kwam er nog een eendje langs gereden.

Citroën 2CV6 Spécial

Achterop een andere truck stond deze Oostenrijkse Steyr.

Steyr 91S31

Dit model Dyna is al een behoorlijke zeldzaamheid in Europa.

Toyota Dyna 300

Dat geldt ook voor de C25.

Citroën C25

Ook zag ik er een stel Hyundai bussen.

Hyundai County

Vreemde eend in de bijt was deze Toyota.

Toyota Coaster

Als afsluiter heb ik een Bedford Campertje in Doel.

Bedford Abarto Camper

Pjötr zei:
Afentoe; Die delta is echt fenomenaal :eek:! Vind je het goed als ik je foto in de Facebook-groep van Lancia plaats? Uiteraard met vermelding :)

Natuurlijk! Als je in DM even een linkje kan gooien zou dat helemaal mooi zijn, dan kan ik kijken hoe hij het daar doet ;)

Als ik naar die Cadillac kijk, begrijp ik ineens waarom de huidige Astra Sports Tourer associaties bij me oproept met een begrafenisauto.

Sorry hoor,maar wat is er zo bijzonder aan die Audi A4?
Dan vind ik zelfs m'n eigen auto nog unieker/zeldzamer.:)

Pauli zei:
Sorry hoor,maar wat is er zo bijzonder aan die Audi A4?
Dan vind ik zelfs m'n eigen auto nog unieker/zeldzamer.:)

De A4 an sich is niet heel bijzonder, het kenteken des te meer. ;)
Overigens apart hoe honderden bijzondere spots door je genegeerd worden maar zodra je denkt een in jouw ogen minder bijzondere auto te zien je het ineens de moeite waard vind om wel te reageren. Reageer dan liever opbouwend ;)

@CitroënAZU - Leuk oud kevertje, gave Mercedes-camper en die Amerikanen maken het helemaal af voor me.

Mooi rijtje Dirk! Je foto's zijn goed gelukt(y) Ik vind ze allemaal tof, met uiteraard de Hundee-bussen op 1! :)

Mooie foto's Azu! Geweldige Cadillac! Wat voor kenteken is dat eigenlijk op de Audi?

1989 Volvo 240 DL, bezoeker van de rommelmarkt.

1985 Volkswagen Passat GL Variant Diesel Turbo 51KW, niet moeders mooiste meer helaas.

Goed, nog een rijtje van mij. Er gaat niets boven Groningen, en dat blijkt wel weer uit de topspots die ik daar gedaan heb gisteren!

Een verlaten SAAB 99 GL uit 1983. :( Zonde!

2001 Audi RS4, op de carpoolplaats.

1986 Audi 80 CC, bij de Ikea. Waar vorig jaar allerlei auto's stonden, ivm de ophok-plicht, staat er nu slechts één. En deze Audi is van een bezoeker.

1997 Daihatsu Applause Tokyo

DAF YA 4442

1984 Toyota Landcruiser Customwagon Diesel, nog een Ikea bezoeker.

Bij de Bauhaus, doe ik af en toe echte topspots. Misschien nog beter dan de Ikea! (vandaar dat deze 2 foto's krijgen op dit podium)

1984 Mazda 323 Hatchback 1.5 GT

Al sinds 1992 bij dezelfde eigenaar! Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst een 323 van deze generatie heb gezien! En dit is dan ook nog eens de GT-versie!

1986 Citroën BX 14E

Een phase1 BX zie ik niet vaak, en al helemaal niet rijdend, of geparkeerd in dit geval. Hij schijnt of bij de Bauhaus te werken, of een hele grote verbouwing uit te voeren, want hij staat er vaker, naar verluidt!

Goed, het wordt een beetje een kriskras-verhaal, maar we zijn weer op de parking waar de verlaten SAAB staat..

1985 Honda Jazz Van Luxe, die stond ook daar geparkeerd, en zag er veel beter uit dan de SAAB. Het lijkt haast wel of de Jazz alleen maar in het grijs is verkocht, ik zie ze nooit in een andere kleur eigenlijk.

Maar dit is denk ik wel de mooiste van gisteren! Een Heuse Alfa 33, van de 2e serie! Dat is sowieso al erg leuk, maar als het dan ook nog eens een station is! :eek:

1990 Alfa Romeo 33 1.7 QV Sport Wagon
[url=https://flic.kr/p/Q69ant]

Er is staat nog meer op de planning, maar dat volgt later!

Ik had geen commentaar meer geleverd op de spots vanaf 10 november (pagina 188), dus het is weer tijd voor een complimentenronde.

@ afentoe: Leuke Renault Master en Express, die Nissan Cherry, bestel Honda Jazz, Opel Senator en Rekord, dubbele Peugeot 504 en Rover 800 vind ik heel leuk! Ook leuk: de BX'en, Corsa, 323, Galant, BMW E12, Alfa Spider en Audi Coupé. Die DS met oude neus is zelfs heel tof. Mijn favorieten zijn de twee Italianen, die heerlijke Fiat 127 en vooral de Lancia Delta! (y)
@ Astrawez: Die eerste Starlet vind ik leuk en wat een koddig Renault viertje! Leuke Jeep Wagoneer en Volvo 164, interessante BMW E28 pick-up huisvlijt ook. De Ford Capri, tja... Verkracht is misschien een wat zwaar woord, maar ik vind het toch wel een poging tot aanranding ;) Wel een gave spot natuurlijk! De CX, VW T1, International en bekende Peugeot 205 Terberg (volgens mij ook van jezelf) zijn mooie spots. Bijzonder, die Amerikaanse ID Break! En dan die Datsun 180 B Wagon... Wow! (y) Ik herinner 'm van de meetingfoto's van zo'n Japans auto evenement op zondag, maar dat doet niets af aan deze klassespot. Leuke E Kadett en bestel T3 ook.
@ Bodo: Leuke ID Break en Amazon Kombi! Die Charmant is echt fantastisch, mooi dat 'ie er weer even tegenaan kan.
@ Charger: Leuke W115 en Colt! Ook de Land Cruiser J60, Kadett E in mooie kleur en MG ZT-T vind ik leuk. Leuke G-wagen en de Chevrolet Monte Carlo is fantastisch. Ooit een redelijk vaak voorkomende Amerikaan, maar tegenwoordig beslist zeldzaam is die Chevrolet Corsica!
@ citroenAZU: de Californië-serie was echt genieten op Flickr, werkelijk sublieme foto's en prachtige spots. Mag je vaker doen :) De foto's zouden ook niet misstaan in het vakantiefototopic. Van de Nederlandse spots vind ik de erg leuke brandweer(rode) Transit, Laurel ((y)), Veyron, DAF vrachtauto, Porsche 928, Kadett, Plymouth Satellite, CX en DS Break zijn erg leuk. Maar dan die Galant! (y)(y) Ten slotte de Fiat 126, zeer fraaie Cadillac hearse, Pontiac Bonneville
@ der Magistrat: Heel leuk om je spots hier te zien, wat een mooi lijstje! Wat leuk, een Concerto sedan! De Fiat 125 is natuurlijk subliem, net als de Saab 96 (2x), Porsche 911, peperdure en fantastische Bentley, Morris Marina, TVR/Jag, Delta Integrale, Lotus Excel, R11, Ford P100, Hillman Imp en dan die Volga! :eek: Natuurlijk moeten de Regata, en ja de XM niet worden vergeten!
@ Dirk A.: Erg mooie Amsterdam-foto's en zeer fraaie foto's! De Super 5, 4 F4, RR Wraith, prachtige Jeep Wagoneer, Seville STS, BX, Volvo 244, Expert, Kever-plaatjes, Buick LeSabre, DS en SpiderWoman vind ik allemaal tof! Erg leuke foto van de Belgische Volvo 244, die Capri en Kever zijn ook al leuk en de Hyundai Scoupe van Stan is natuurlijk een plaatje, leuke actiefoto :) De Cadillac BLS is leuk, maar dan die DS Cabrio! :eek: Verder de Figaro, vermoedelijk redelijk vroege Ducato camper, mooie BMW E28, die bijzondere Buick Cascada's, Kever en SL R107 zijn leuke spots. Erg mooie plaatjes dus van de Reliant Scimitar, wat ook nog eens een erg goede spot is. De VW Typ 181, oude DAF vrachtauto, S6 Avant ondanks de bumper en leuke Proton 400 zijn dat eveneens. De XJS Convertible is prachtig, de Amazon, Crown bus en die wel heel bijzondere Plymouth Laser mogen er zijn! Toffe Cadillac Coupe de Ville, die Ford Mustang II ziet er erg netjes uit! En verder: de Grand Wagoneer, Fiat 500, Lincoln Navigator en die ontzettend leuke geïmporteerde Toyota Aristo! Leuke L300 camper ook, de Transit is leuk en de 'forum' Rover (800) Vitesse is natuurlijk een plaatje. Stoere Patrol ook, de Omega MV6 is wel om door een ringetje te halen en die 911 Targa is ook een stoer ding. Ik vind de velgen onder de Caprice niet mooi, maar dan weet 'iedereen' in ieder geval dat er geen kist achterin ligt, dat is ook wel zo prettig. Prachtig gelukt plaatje van de Porsche 928 hoor! Leuke Morris Minor in kerstsferen ook. Mooie R4 en die Kia Titan! (y) Het houdt maar niet op, want die foto's in de haven zijn erg leuk, de Peugeot J7, R21 Nevada's, Toyota Dyna, C25, Hyundai-busjes en geweldige Bedford (foto's!) zeer de moeite waard.
@ D' oh: Leuke ZT-T, Fiat 500 en DS en stiekem is de grijze Corolla gewoon het leukst inderdaad, omdat het een Van is. Leuke Eend-foto, de grond blijkt een prima statief-vervanger. De SD1, Fiat 2300 S Coupé en Lancia Prisma dan... (y) Uitmuntende spots, erg mooie foto's ook! Verder de Ascona ondanks de matzwarte lak/verf, Haarlem blijkt heel fotogeniek bewijst je erg mooie C15-foto en ook de Peugeot 504 vind ik leuk. En nog een leuk duo, die Lite Ace en Camry customwagon. Beide auto's die ik nog nooit heb weten vast te leggen van die generatie, ze lijken me (dus) heel zeldzaam.
@ Escher: Wat een hoop leuks op je telefoon. Die Fiesta is lekker kaal en ook nog eens heel netjes. Wat een leuk ding, die Veloster Turbo (gave foto's ook met je eigen Veloster in je topic!), de GSA is een echte topper, de BX met eerste neus is dat ook en wat een mooi ding, die Giulia Quadrifoglio.
@ flat412: Leuke Kadett en Jetta! Ik kan me voorstellen dat die DAF 55 je dag kleur kan geven!
@ Graad Raaijmakers: Wat een moddervette BMW 750i! De Escort RS2000 is minstens zo tof. Gave Ford Galaxie ook (niet te verwarren met de Galaxy, dat is de Europese MPV), die Ford Torino is ook al zo gaaf! Verder mogen ook de Peugeot 305, BMW Z8, BMW 'Neue Klasse' en het fantastische Alfasud-Volvo 780 duo helemaal goed.
@ Just23: Gave Bronco en die Kadett D-grap vind ik iets minder geslaagd... Fantastisch, die inderdaad toch wel heel zeldzame Seat Terra.
@ MWH: Leuke plaatjes van het BX-kerkhof! (y) Het andere kerkhof met de Peugeots 404, B Kadett en Ford vrachtauto is zeker zo bijzonder. Gave Opels Ascona en Opel GT ook. Mooi dat je eindelijk beethad met die geweldige Visa en de DSpecial, BX, XM Break en Amazon Kombi zijn ook al zo leuk.
@ Pjötr: Die Lancer Wagon, wat fantastisch zeg! (y) Da's nog eens een inhaalslag! Goede keuze van je gemeente, die Dongfeng Sokon! De XM Multimedia is natuurlijk heel zeldzaam, de Volvo 340 en Mazda 121 zijn leuk en die Lancia Fulvia is schitterend! De Renault 21 is ook al jaloersmakend goed, de Ford Sierra, Scorpio en Dodge Stealth, gekke camper en Kringloop-DAF zijn ook al tof en bof jij even met al die Lada's! Wat een schitterende foto van die Rover 2000! En dan de Skoda 105 en Datsun Laurel, hallóóó! Die laatste mag je van mij best selecteren in die jaarlijkse groots opgezette verkiezing! Wat leuk om hier te zien, die Chinese brommobiel. Mooie foto van de Volvo 1800S ook. Een Pontiac Trans Sport Van lijkt me zeker leuk. En we gaan door, wat gaaf zo'n Saab 99 van de eerste eigenaar! Leuke Trabant en Kadett ook, de Renault 5 en 11 Turbo zijn wel weer echt klappers van de bovenste orde. Verder vind ik de Glanza, Sierra, Ducato camper, Viper, AX GTi, Carrera GT, volgens mij erg late Corolla E90 sedan en natuurlijk die dubbele Opirus fantastische spots! Zo'n import Passat Variant en Audi 80, dat kan eigenlijk niet hè :p Vooral de eerste vind ik toch heel leuk, net als de RS4 Avant, sneue Saab 99 en Land Cruiser J60. En meneer gaat even spotten en keert huiswaarts met een 323, BX mk1, bestel-Jazz en 33 Sport Wagon, zo zeg! Dat doe je wel erg goed, stuk voor stuk geweldige spots. Ik denk dat ik de 323 en Alfa het gaafst vind van het viertal, als ik dan toch moet kiezen.
@ Radar: Ondanks de foto is de Pontiac Le Mans wel heel gaaf!
@ rzasa: Geweldige Thema, de Fiat 133 kan linea recta naar je lijst van spot van het jaar-kandidaten (welke forummer heeft die nu nog niet gereed?!) en ook de Saab 99 en Kadett Caravan zijn niet minder dan toppers.
@ Timo1990: Prachtige Espace, leuke CX, als spot fantastische en volgens mij van die generatie uiterst zeldzame Kapitän. Wat de eigenaar er van heeft gemaakt kan me minder bekoren, maar die D Kadett maakt veel goed. Ook de 340, W124 ambulance en DS Break zijn goede spots.
@ XBXG: De Bel Air is fantastisch, de W108 en Mark II eveneneens. Maar de 505 en vooral de Malaga en Allegro :eek: Daar kun je mee thuiskomen! Gave Buick Skylark ook. Die rode Amazon is inderdaad een plaatje, de Porsche 928 is ook een mooie spot. Verder vind ik ook de 245 en McLaren geslaagde spots. Gave Clubman Estate en mooie Fiat Coupé ook. Verder een leuke BX en AX, 404 en zeker geweldige VW T1.

Ik heb genoten van de spots, al zit ik nu wel bijna op de pijngrens voor het verzinnen van synoniemen van gaaf, leuk en mooi. Morgen zal ik weer wat setjes spots online zetten!

D' oh zei:
@D-C (4): Leuke plaat op de Figaro! Die 'Haarlemse architectuur' slaat op mij dus? ;) Maar het plaatje doet erg 'Haarlems' aan.

It's you! Ik ben volgens mij nog nooit in Haarlem geweest (volgens mij is het een van de mooiere steden van Nederland, dus misschien moet ik dat maar eens doen), maar ik geloof je graag :)

Respect voor die hele lap tekst Rutger! (y) Bedankt voor de complimenten!

En we gaan door! Ik Heb nog wat op de plank!

Afgelopen maandag was ik bij vrienden, en we waren zo aan het babbelen dat ik de tijd een beetje vergeten was, het was dus donker toen ik ging, maar vlak bij huis kwam ik langs een auto, waarvan ik dacht... "nee dat kan niet, het is winter..." Gelukkig had ik zowel mijn camera als een statief in de auto!
Voilla, een vroege Renault 30 in het wild! :eek:

Gebouwd in 1976, deze Renault 30 TX

Ik had nog niet alle toppers van donderdag geplaatst, aangezien het er zoveel waren!

Een Passat begrafenisauto, veel informatie kan ik er niet over vinden, maar zelfs mijn VAG-kenner kende hem niet.

Op de carpoolplaats stond deze vroege Marbella L, uit 1987. Ik heb niet vaak zo'n oude gezien!

1984 Mercedes-Benz 200 Limousine, ook een auto die ik niet dagelijks zie!

En dan nog 2 spots, die ik ietsje eerder zag, maar nog niet had geupload.

1981 Mitsubishi Colt GLX Automatic, eind november ging naar de oldtimerbeurs in Eelde, en vlakbij mijn huis was blijkbaar iets georganiseerd op de middelbare school, want ik zag uit de verte deze Colt staan, geïmporteerd in 1995. Dit bleek de toon van de dag te zijn, want in Eelde stonden ook echte toppers! Maarja dat zijn geen spots natuurlijk ;)

Mijn beste vriend woont tegenwoordig in Raalte, en pas was het tijd om zijn huis te bekijken, uiteraard reed ik verkeerd, en ineens stond ik oog in oog met wel een hele mooie auto. Gelukkig had ik nog een paar minuten over, en kon ik niet alleen foto's maken van deze schone, maar ook nog even kwijlen. Ja sorry, wederom een Lada!

1985 Lada 1200S (VAZ-2101)

Hij leek echt net uit de fabriek weg te zijn gereden, wat een plaatje!

Gisteren gezien:

Hyundai Lantra van 1995:

jrqowusajysjk.jpg

Vandaag gezien:

Hanomag-Henschel van 1973:

ojsuyhaadp6fo.jpg

Peugeot 607 van 2005:

imq0rhgdcqlll.jpg

VW Golf van 1982:

uxplt1llu344w.jpg

Ford Escort van 1986:

dh5hkl8yirzbi.jpg

Pjötr zei:
Hij leek echt net uit de fabriek weg te zijn gereden, wat een plaatje!
Zeker! Hopelijk staat ie lekker droog en komt ie niet te vaak buiten, want in ons klimaat is het anders met een jaar of 5 gedaan.

30738856523_56bb210c34_c.jpg

Leuke FIAT 127

31562871161_11a53513b0_c.jpg

Exclusieve (want ongeveer 3200 van gebouwd) Jaguar XJ12 series1

30587298714_ffa6d8a5b3_c.jpg

1966 Mercury Parklane, met enorm achterdek.

31197219660_940e479e9e_c.jpg

Volvo S90 3.0 Executive

31147749652_c8439d2519_c.jpg

Citroën CX 2500 Diesel

Mooie foto's komen er weer voorbij. Hulde aan alle makers.

Goed, het vervolg van mijn spots. Op 29 juni deed ik mijn laatste ronde door Den Haag als inwoner van de stad.

Deel 1:

Een hele vette S 600 Coupé met thuiskomer:

Een leuke Daihatsu Rocky uit 1991 die sinds 1992 in het bezit is van de huidige eigenaar.

Een mooie Calibra 2.5i V6:

Deze Volvo 66 komt uit 1980.

Een Ford Bronco II, ofwel de kleine Bronco afgeleid van de Ranger, uit 1985:

Een bijzondere import, deze Mercury Cougar, die in Europa als Ford werd verkocht.

Vette Escort RS Turbo uit 1989:

Spaanse Santana:

Mooie origineel Nederlandse 300 SE uit 1990, sinds 1996 van de huidige eigenaar:

Ook deze BMW 728i uit 1984 is origineel Nederlands.

Import uit Noord-Amerika; deze Camry:

Deel 2:

Prachtige Citroën SM uit 1971:

En een Reliant Scimitar GTE SE5A uit 1973:

Mooie Volkswagen Kever 1500 Cabriolet uit 1969, geïmporteerd in 1971.

Een Ford Taunus 1.6 Bravo uit 1982:

Een nogal ongelukkig ogende Alfa Romeo 147 GTA uit 2003:

Chique Volvo 960 uit de tijd dat ze nog wat moeilijker van de 940 te onderscheiden waren:

En een tegenwoordig zeldzame Ford Scorpio Wagon, dit is een laat exemplaar uit 1998.

Een bijzondere import: deze Buick LaCrosse met BN-kenteken.

Ik zie de Mazda MX-6 bijna nooit, dus het was mooi om dit erg nette exemplaar te zien. Het is een 2.5 V6 uit 1994, de eigenaar koestert 'm sinds 1997.

Eerder gespot, maar bij wijze van afscheid nog een foto van deze mooie Peugeot 304.

En datzelfde geldt voor deze Ford Taunus Coupé uit 1971.

Deel 3:

Op 1 juli moest ik in Rotterdam zijn en daar kwam ik (alleen maar) dit tegen:

Deze C15:

Een BMW 3.0 S Automatic uit 1975 die al sinds 1981 van dezelfde eigenaar is.

In Dordrecht:

Een Audi 100 Coupé S uit 1973:

En in Rosmalen/Maliskamp:

Deze Visa 14 TRS uit 1984 was een aangename verrassing op het station.

Een origineel Nederlandse 230 TE uit 1985 met gave AMG-onderdelen:

Aangezien ik toch in de buurt was, deed ik op 7 juli Voorburg weer aan, wetende hoeveel moois daar staat:

Een Passat Variant in prachtige kleur:

Origineel Nederlandse VW 1300 uit 1972.

Een van de meest armzalige rebadges uit de historie vermoed ik, de Oldsmobile Alero die door moest gaan voor Chevrolet. In het begin zette GM USA letterlijk een Oldsmobile Alero bij de Chevrolet-dealers, op de auto was geen Chevrolet-logo te vinden. Later werden de logo's van de neus en achterkant gepeuterd en vervangen door een lelijke vlinderstrik.

Een Omega Caravan van eerste eigenaar.

Jeep CJ-5 uit 1980:

Best vet, zo'n Civic Type R.

Ook deze Escort is van de eerste eigenaar.

Een leuke import weer, deze Ford E-250 Super Duty.

En een schitterende Peugeot 404 uit 1969.

Deel 4:

Een prachtige Rover 3500 Automatic uit 1975 met origineel Nederlands kenteken.

Leuke Transporter Bestel:

En een bijzondere Renault 4 GTL zonder derde zijruitjes.

Een Opel Ascona uit 1985 in leuke kleur:

Een Puch 280 GE uit 1981:

Erg leuke Mercury Grand Marquis Coupe uit 1976.

Een erg leuke Kadett SR uit 1984:

Terug in Maliskamp deze Volvo 740:

Deel 5:

14 juli in Heeswijk-Dinther:

Op 21 en 27 juli in wat dorpjes zoals Lith en Kruisstraat:

Niet ver van mijn ouders verwijderd staat een garage die me eerder nauwelijks was opgevallen. Echte spots zijn het dus niet, maar wel het delen waard dacht ik zo.

Een Renault Caravelle Cabriolet uit 1966:

Een Renault 4CV uit 1960:

Een Peugeot 404 pick-up uit 1979:

Elders stond deze Franse Citroën Ami 8 Break.

Een Polo GT Coupé uit 1992.

Deze origineel Nederlandse Mercedes 230-4 komt uit 1975.

Een DAF YA126 uit 1956.

Deze zag ik ruim twee jaar terug al in Rosmalen, maar is er op naam van nieuwe eigenaar helaas niet op vooruitgegaan: een Saab 95 uit 1974.

Een Kever uit 1974 en een Golf 1.8 Fire and Ice uit 1991:

Bijzondere Suzuki Alto.

Een Ferrari F430 Spider uit 2006.

Verder een Chevrolet Impala uit 1978.

Deze Opel Ascona komt ook uit 1978.

In Erp tot slot stond deze Volvo Amazon uit 1966.

@ Charger: Wat leuk, die Lantra. Ook de Golf I en Escort zijn prima spots!
@ Pjötr: Wat een fantastische Renault 30! Die Mitsubishi Colt vind ik echter minstens zo leuk. Die Lada 1200 is ook niet te versmaden, mooie foto's ook. De verlengde W123 (V123), Passat hearse en vroege Marbella zijn echter ook toppers.
@ rzasa: Wat heerlijk, na die Fiat 133 nu een 127 in (ongeveer) dezelfde kleur! Geweldige spot! Ik wist niet dat het zo'n zeldzame uitvoering van de XJ Series I betrof! Ook de CX is een mooie spot.

Prachtige serie, D-C!(y)

Vanmiddag twee witte Japanners gespot in Den Haag:

Mazda 616 :)O) uit 1973. Het zou me niet verbazen als dit exemplaar voorheen in Tilburg rondreed. De auto is sinds eind augustus in handen van de huidige eigenaar
29fpy8.jpg

25p457l.jpg

2vdlnci.jpg

Toyota Carina II uit 1988, pas sinds vier dagen bij de huidige eigenaar. Hopelijk is het een liefhebber
2myc9xg.jpg

29gfj7t.jpg

Al drie Opirussen op deze pagina! Die twee bij elkaar is zeker bijzonder!
Die blauwe Kever 64-60-TR is leuk, zelfde kentekenreeks als mijn eerste Kever (65-44-TR), en precies zoals die van mij origineel ook was!
De witte R4 bovenaan de pagina staat hier een dorp verderop en is ietsjes minder netjes dan ie op de foto lijkt. Ach, past wel een beetje bij zo'n Franse auto :)

D-C zei:
Ik zie de Mazda MX-6 bijna nooit, dus het was mooi om dit erg nette exemplaar te zien. Het is een 2.5 V6 uit 1994, de eigenaar koestert 'm sinds 1997.

Bedankt voor deze foto, die gaat weer in mijn collectie.
Er rijden nog 52 van deze Mazda's in Nederland, waarvan ik er 22 op de foto heb staan. (nu dus 23)
Deze heeft dus nog niet op een verkoopsite of op een forum gestaan.

Even deze spot dumpen. Feedback volgt nog! ;)

In het centrum van Haarlem zag ik gisteren deze keurige Renault 5!

Terug
Bovenaan