CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
CorZa schreef:

En toch heb ik mezelf altijd voorgenomen een schroefset te nemen...... lastig hoor

Ik ken het probleem, maar is zo kostbaar he.. *-)

Tot 40 mm moet inderdaad kunnen met originele schokdempers, dat hoor ik overal. Zou zelf een marge nemen en niet verder gaan dan 30 mm, volgens mij zie je dat verschil ook al heel erg vergeleken met het origineel.

Volgens mij gaan schokdempers trouwens gewoon lekken omdat de druk op de demper veel hoger wordt als de auto verlaagd wordt, en op een gegeven moment (bij teveel verlaging) wordt die druk te hoog.

Dilemma:

Het wordt dus een schroefset, maar welke??? Zoveel keus, kost zoveel geld... dilemma dus... HELP!

Xenon setje wordt besteld. Setje H4 enkel Xenon. Geen Bi-Xenon, maar dat is niet anders... Zal binnenkort binnenkomen en zal foto's plaatsen zodra het erin zit...

Uitlaat. Ik wil standaard Leon Cupra stijl. Dus enkel ovaal. Alleen wat te nemen?

- Supersprint is gewoonweg TE duur. Doe ik niet. 1000 euro is niks en dan heb je nog maar enkel een demper en downpipe.... geen optie dus. Maar wat dan?
- Uitlaat van Skytune. Is RVS, kost iets van 200 euro, gaat dan enkel om de demper.
- Sierstuk van de Cupra R laten steken. Verandert niet in geluid, ziet er origineel uit en is wel netjes, maar is het ook weer net niet...

Kortom.... aaaaaaaargh *-)

Air ride, als je toch zoveel geld hebt.
en een paar bling bling velgen.:p

Nee, ramen tinten?logo eraf halen?

Airride is een optie. Al serieus overwogen, maar is wel 2500 euro waar je over praat...

Bling bling wielen? No way... laat de Sportecs wel verchromen dan ;)

Ramen tinten.... NOT
Logo eraf? Welke? Vooraan? Nee.... op de kofferklep? Misschien op termijn laten cleanen, maar nu zeker niet. Stoort me totaal niet.

@indobesar, hahahaha, ja idd, maar dat doe ik maar niet. Wil zelf mijn auto doen...

CorZa schreef:

@indobesar, hahahaha, ja idd, maar dat doe ik maar niet. Wil zelf mijn auto doen...

zelf doen??
ga jij er zelf aan sleutelen?
ow jee...arme Leon.:}
maar qua uitlaat: ga maar naar Skytune.....en pik mij gelijk op dan.:p

mooie plannen zeg, sja het is altijd een dilemma. je moet altijd doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, dan pas zit het ook goed.

tot zover de wijze lessen van DR. wally:D

@Cas, ow shut up... jij snapt het gewoon niet... :P

@Veccie, I know, maar de maten die ze daar hebben zijn het net niet voor mij. Wil Cupra R stijl eindstuk en bij Skytune is het net te plat... maar idd, als ik ga (zit er toch wel in, want weet verder niks) dan pik ik je zeker op ;)

@wally, thanx Dr. Wally :}

je hebt idd die platte zoals bij RalfTTT, dan nog een andere platte, maar volgens mij ook zo'n einddemper met een "normale" ovaal eindstuk.

- Uitlaat van Skytune. Is RVS, kost iets van 200 euro, gaat dan enkel om de demper.

supersprint was te duur en een sierstukje vond je het net niet...

dilemma opgelost! :-D

davidjoost

Oplossing meneer, present! :D

Schroefset: KW Suspensions.

Xenon: Top. (tu)

Uitlaat: Demper van Skytune en sierstuk van de Cupra R? Kunnen ze bij Skytune vast wel wat mee. :)

Velgen: Niets.

Remklauwen plus schijven: Go go go, Brembo! :D

Succes maat. ;)

Wat kosten die schroefsetjes van KW dan?

Persoonlijk zie ik liever helemaal geen uitlaat, go clean...;)

Lekker verlagen en prachtige velgen eronder.

Ben benieuwd wat het gaat worden!!!B)

ZilverBull schreef:
Lekker verlagen en prachtige velgen eronder.
Verlagen wel, maar er zitten al de mooiste velgen onder die voor de Leon te krijgen zijn!
Untitled-1-1.jpg

Anton! schreef:
Staan hele mooie Leon CupraR's te koop op het internet
Bedoel je hele auto's of alleen de Cupra R velgen? Ik vind de Topsport/FR mooier dan de Cupra R. De voor en achterbumper laten de Cupra R hoger lijken. De Topsport/FR is juist dik. :)

Koen

Bedoel je hele auto's of alleen de Cupra R velgen?

De hele auto ;) De voorbumper van de TS vind ik ook net wat leuker, maar hoe vaker ik een CupraR zie, hoe gaver ik de voorbumper ga vinden. Maar dan heb je al meteen dikke wielen, meteen al meer power en de goede uitlaatsierstuk B)

ben enige tijd geleden in gesprek geraakt met de eigenaar van J&R in ridderkerk, zelf rijden ze met een golf IV R32, op 20'' met een KW variant 1............ hij is van mening dat KW het beste leverbaar is voor het geld, (lees de zin goed voordat je dit weerlegt) en variant 2 en 3 in zijn ogen niet nodig zijn omdat je er toch niets aan veranderd na montage..... ook zijn deze wat stugger dan variant 1 naar zijn ervaring

1100 euro incl montage was toen de prijsopgave voor mijn golf V GTI........ zal niet ver uit elkaar lopen voor een IV of een Leon etc.....

Cas schreef:

Je kan hem ook een greppel inrijden.
Is ie gelijk mooi verbouwd

Cas

Jij hebt niet eens een eigen auto dus stfu.:}

de 407 is van het Leasebedrijf
de alfa is van je vrouw.:p

GOed, kleine update mijnerzijds. Afspraak bij Jeroen Dik is gemaakt. Mijn auto wordt 18 november vol met chips gepropt.... Oftewel.... ik laat een chip op maat monteren. Via Seat-Online een mooie group-buy geregeld. Ik krijg koop dus een chip op maat, een andere Diverter Valve en meteen een rollenbanktest met uitdraai.

Ik heb eveneens een setje Xenon besteld. H7 in enkel Xenon. Is niet leverbaar in Bi-Xenon helaas, maar dat boeit eigenlijk niet zoveel. Had ik wel liever gehad, maar is er niet. Indien ik dat wil moet ik 2 sets nemen, maar dat kan altijd nog natuurlijk... Ik heb de kleur 6000K genomen. 8000K is echt TE blauw en geeft iets minder licht. Dus vandaar mijn keuze B)

Tot zover ;)

wat xenon betreft(tu) goede keus om voor de 6000K te gaan.

hoeveel pk's ga je nu krijgen?

@Vec, nee hoor. Nie meer he. Zie je toch? ;)
(misschien dat ik voor het chippen nog voor een uitlaat ga, maar denk het niet helaas. Bij Skytune hebben ze toch nie wat ik zoek)

@wally, ja wilde eerst de 8000K nemen, maar is net ff TE blauw (moet niet zo opvallen) en mag officieel ook niet, maar dat boeit niet zo.
Ik krijg rond de 230pk... niet schokkend, maar wel lekker en bijkomend voordeel is dat de motor beter gaat lopen, de irritante VAG-vermogensverlies bij 4500 tpm eruit gaat en dat hij door de nieuwe DV sneller op zal pakken na gas los b.v.

CorZa schreef:

GOed, kleine update mijnerzijds. Afspraak bij Jeroen Dik is gemaakt. Mijn auto wordt 18 november vol met chips gepropt.... Oftewel.... ik laat een chip op maat monteren. Via Seat-Online een mooie group-buy geregeld. Ik krijg koop dus een chip op maat, een andere Diverter Valve en meteen een rollenbanktest met uitdraai.
Goed bezig Marco! (tu)

Het is overigens puur sopftwarematig hoor. Er wordt dus fysiek geen andere chip gemonteerd.

Goede keuze om te chippen. (tu) De TS gaat echt lekker na dit krachtkuurtje, kan ik uit ervaring vertellen.

Welke DV komt erin trouwens? Een Forge of toch een OEM-710N?

Goed bezig!

Wat betreft je twijfels over het onderstel en uitlaat ed...Mijn mening is dat je aan een goed, beter onderstel veel meer plezier hebt dan een compleet nieuw, open uitlaat systeem. Al is dat natuurlijk ook niet verkeerd ;)

Zou een mooie Bilstein B12 kit kiezen... B)

@ CorZa: Allereerst (tu), prachtige auto.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor de Leon FR, maar nu gaan er diverse verhalen rond over de benzine die de leon drinkt. euro 98 of 95?
Wat schrijft seat voor en wat doe jij erin?
Waar moet ik aan denken qua verbruik? (fabriek geeft zon 1op11-12 op)

@Corza: Je zal rond de 220pk krijgen. Mijn vorige Leon had ook alleen een JD-chip en kwam ook op 220pk uit. Maar wil je echt nog wat meer winst behalen, ga dan voor de Milltek. Kost wat, maar krijgt er een hoop voor terug. Geluid is super en nog eens 20pk en 50Nm extra. Maar begrijp me niet verkeerd, alleen met een JD-chip zal je al een compleet andere auto terug krijgen.

Kan zelf ook niet wachten totdat ik met m'n nieuwe FR naar Jeroen Dik mag. Met 200 paarden heen, en 280 paarden terug.(:B

Pfff, die Corza heeft de laatste tijd echt geld over zeg :O

Vooral die 230pk klinkt erg lekker, die xenon zal ongetwijfeld ook goed staan (tu) :T

Hmmm, ff proberen overal antwoord op te geven:

@Noel Azibi, I know. "monteren" was ook niet het juiste woord... Herprogrammeren dan ;)

@VW Golf Rulezz, Als ik mij niet vergis de Forge DV 004

@indobesar, thanx. Ja ik geef daarom ook de voorkeur aan een verlaging alvorens een uitlaat te laten monterne. Ok, een uitlaat voor het chippen is beter, maar kan altijd nog laten herprogrammeren dan. First things first ;)

@Porsche Gek, thanx m8 ;)

@pim911, nope al lang niet meer. Moet ik al dik anderhalf jaar missen... :( vooral in de zomermaanden :,(

@Just me, ik hoor 'bij voorkeur' euro 98 te tanken. Heb dat de het eerste anderhalf jaar keurig volgehouden, maar toen de brandstofprijzen zo belachelijk hoog waren (iets van 1,70 voor een litertje 98) ben ik tegen mijn principes in 95 gaan tanken. Wel afgewisseld met 98. Nu doe ik dat eigenlijk nog altijd. Maar voor het chippen moet er 98 getankt worden. Dan presteert de motor iets beter en rijdt ie ietsje zuiniger. Mijn gemiddelde verbruik is zo'n 1:10 denk ik... maar sinds ik een K&N Sportvlakfilter heb gemonteerd hoor je het turbofluitje erg goed, dus dan is extra gasgeven nog lekkerder... alleen niet voor je verbruik ;) Afgelopen maand heb ik 400 euro benzine getankt... wel veel weggeweest met m'n vriendin (we hadden vakantie), maar gemiddeld denk ik dat ik zo'n 200 euro benzine tank per maand ofzo. Hou het niet echt bij eigenlijk. Autorijden moet vooral leuk blijven ;)

@Tristan, denk ik ook. Via de mail zeiden ze dat ik toch wel 230 kon krijgen, maar dit konden ze niet garanderen en dus niet op de site zetten. Ik zie wle. Alles beter dan die miezerige 180 pony's die ik nu heb ;) :}
BTW, jouw nieuwe TFSI gaat echt heel erg lekker worden. Damn, als ik zie wat je krijgt, sodeju. Lekker hoorrrrr (tu)

@Nameless, offcourse en uiteraard B):D Hou je zeker tegoed vriend ;)

@B-Real, geld over??? No way. Alleen van sparen alleen word je ook niet wijzer. Soms mag je best eens genieten :p

Zo, volgens mij heeft iedereen antwoord en zo niet dan verneem ik dat graag
:-D

Na de chip kan je beter ook 98 gaan rijden, Marco. Is toch wel merkbaar beter.

Sprintje als je auto klaar is?

VW Golf Rulezz schreef:

Na de chip kan je beter ook 98 gaan rijden, Marco. Is toch wel merkbaar beter.

Sprintje als je auto klaar is?

Ja dat ben ik dan ook zeker van plan.

Sprintjes hoeven voor mij niet zo. Ben niet zo'n "ik ga je ff uitdagen"-type, maar als je dat wilt... prima hoor :)

Hehe, nee, was ook maar flauwekul.

Wij trekken ook nooit sprints met de wagen. (tu)

Nouja, soms ff een opgeschoten gastje met een scheefgegroeide rug ff op zijn plaats zetten is wel eens leuk, maar doe dat eigenlijk niet meer zo... (damn, ik word oud).

Schiet me net te binnen dat ik mijn remklauwen nog altijd moet spuiten :}

Dat is inderdaad het enige. Mensen die denken heel erg snel te zijn, of gewoon uitdagend overkomen... Die zetten we wel even op hun plek.

Toevallig 2 weekjes terug nog een heel leuke gehad, met een gepimpte Corsa B. Was op de autoweg richting/in Duitsland :}

Toen ik de Corsa nog had werd ik standaard uitgedaags..... tja, uitlaatje met herrie, bling-velgjes, andere voorkant enz.... vinden ze nodig dan.

Met de Leon niet zo vaak hoor. Scheelt ook bij de (grens)controles. Corsa was standaard prijs, de Leon nooit...

Een beetje anonieme auto is inderdaad wel zo fijn. Valt minder op bij anderen en politie.

Iemand verassen met zo'n anonieme bak (zoals de onze?) is dan ook meteen 2x zo leuk. Ik verheug me weer op de winter(velgen). B)

Ik ben gister wezen kijken naar een leon FR uit 2005 (het oude en dus mooie model :P ). hele mooie auto, echt mijn smaak. We komen er alleen niet uit met de prijs, en dan met name de inruil van mijn huidige auto.
erg jammer (td)

Hij mag idd zowel op 95 als op 98e rijden.

@Just me, tja dat is inderdaad altijd lastig. Als je een auto heel graag wilt, maar het stokt op de inruilprijs is het wel klote ja.....

Is toch een mooie auto. Ik vind de Leon I ook nog altijd mooier dan de II.... mja, smaken verschillen he ;)

Terug
Bovenaan