CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Goed....

chiptuning en DV zitten er dus aan te komen... heb er echt zin in.

Xenon zal uiterlijk eind deze maand binnen zijn. Wel zo lekker vlak voor de echte winter.

Volgende 'probleem'. Ik wil dus Aerotwin wissers. Iemand enig idee waar ik die het beste kan halen? Gewoon bij de VW/Audi dealer of ergens anders???

Ja de armen en de wissers..... kost rond de 80 euro ofzo dacht ik, maar dacht misschien kan het ook ergens anders...

Nog 2 nachtjes 'slapen' en dan chippie!!!!!

Heb er echt zin in. De eerste 8 auto's zijn afgelopen zaterdag geweest en die waren allemaal laaiend enthousiast, dus klinkt optimistisch allemaal.

Ik ben om 11uur "ingeroosterd" dus de bij de laatste 2 auto's. Kon niet later. Probleem is dat wij een kleine 300km moeten rijden, dus ik wilde wel in de laatste groep :)

De terugweg zal een stuk sneller gaan dan de heenweg :D Mijn navigatrice rijdt ook, dus het verbruik zal wel omhoog schieten ;)

Trouwens, afgelopen week een gemiddeld verbruik van respectievelijk 23,4 l/100km en 18,7l/100km gehaald.... dus chipje is hard nodig. Man wat zuipt dat kreng *-)

Ik zal misschien zaterdag, als we er genoeg van kunnen krijgen, hier wat foto's en een update plaatsen... en anders zondag.... of maandag.... :}

Trouwens, afgelopen week een gemiddeld verbruik van respectievelijk 23,4 l/100km en 18,7l/100km gehaald....
Kan niet anders dan dat je hard aan het blaffen geweest bent (tu)

Wat een verbruik:O:O:O
Uiteraard heb je stevig geblazen, maar kan het ook een luchtmassameter zijn misschien?

Trouwens, ik vind het echt een mooie Leon die je hebt, en die 1.8 20VT motor is beresterk.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de chip!

Veel succes met zuinig rijden dan, Marco.

Vriend van me presteerde het om in zijn gechipte TS, een tank in zo'n 250 km erdoorheen te jagen. (en dan niet 1 tank, maar vrijwel elke tank)

Dat is inderdaad een bovengemiddeld vlotte rijstijl. Dagje Nürburgring was zo mogelijk nog extremer qua verbruik.

Maar ik zie dit wel als een geval apart. Deels vanwege rijstijl, en omdat we beiden onze twijfels hadden over de chip, of dit wel allemaal 100% oke was.

Ja het stond er toch echt... jammer dat ik er geen foto van gemaakt hebt achteraf, maar khad haast ;)

Mijn gemiddelde verbruik ligt op 1 op 9 ongeveer. Moet zeggen dat ik me er nooit zo mee bezig hield, maar sinds ik het af en toe check.... beter maar niet meer doen ook :}

Achja, hoort erbij. Heb een paar maanden gehad dat ik 350 tot 400 euro benzine tankte op een maand... niet teveel bij nadenken.

Nog 2 nachtjes slapen, 2 dagjes werken en dan toeren we die kant op.

@Pininfarina, geen idee. Ik vrees het wel gezien mijn tankbeurtjes..

@Just me, nee is niet continu planken..... ik had een verkeerslicht tegen ;)

@VW Golf Rulezz, ik haal gemiddeld 400km op een tankt... maar soms idd ook 300km... Echt zuinig zijn ze niet, maar rijdt zoooo lekker B)

Ik hou jullie op de hoogte. Tot na zaterdag :)

Nou, ik ben benieuwd!..

Wordt wel een bruut snelle auto in ieder geval(tu)

Gr. Daan

Hehe, reken er maar niet op, Marco. :}

De 1.8T voelt dadelijk zo geweldig soepel aan, het wordt echt verleidelijk om op het gas te trappen.
Dat is al te merken in onze auto, maar wij kunnen de verleiding vaak weerstaan. Ons verbruik binnendoor ligt over het algemeen rond de 1:10.

Overigens, die waardes op jouw boordcomputer zijn nog niet zo extreem. Heb de onze al op ongeveer 60l/100km zien staan. Zal er z.s.m. eens een fotootje van trekken. ;)

@VW Golf Rulezz.... dat staat ook op de mijne als ik plankgas geef.... eerste keer dacht ik WTF???? maar het went :}

Ben bang van wel. Zal kijken of ik spoedig de kans krijg om er een fotootje van te maken.

Overigens, (beetje lui om het verhaal nogmaals te lezen) wordt de auto zaterdag ook gerollerd? En is al bekend welke BOV/DV erin komt?

@ Marco:

Jij doet echt iets fout hoor.
Zoals je weet doet mijn A4 cabrio, met dezelfde motor, slechts 1/12.5 gemiddeld.

Met het verschil in verbruik kan je bijna een financiering op een a4 cabrio betalen...
:p:p:p

:}:}:}

Nog één nachtje slapen. Morgen gaan we naar Lochem en dan krijgt m'n toetje een chip-beurt en andere DV. Ik kan echt nie wachten gewoon
cheer.gif

Dais rijdt ook een stuk heen en ze zegt de hele weg terug.... nou wens me maar succes :}

@VW Golf Rulezz, zaterdag komt er een Forge DV 004 in en hij krijgt idd een rollenbanktest. Een paar als het goed is. Chip op maat dus zal wel een paar keer moeten...

Foto's volgen!

*gaat nu werken tot 21:00 en dan morgen om 5 uur ofzo opstaan*

Nameless schreef:

@ Marco:

Jij doet echt iets fout hoor.
Zoals je weet doet mijn A4 cabrio, met dezelfde motor, slechts 1/12.5 gemiddeld.

Met het verschil in verbruik kan je bijna een financiering op een a4 cabrio betalen...

Heb je zijn ''grote voeten'' nog nooit gezien dan:}

@Marco(Corza)

Ik wil natuurlijk wel eens ''aanvoele'' wat die paar PK's gedaan hebben heB):-D

*gaap*

Nou ben bijna klaar met mijn chip-ontbijtje. Straks m'n reisgenote (;)) ophalen en dan richting Lochem karren met dat trage hok... :p

Hopelijk vanavond een (mini)verslagje B)

nog 50 minuten en dan krijgt je bak wat anabolen toegediend:D

ben benieuwd, leuke terugreis gewenst.

1e tank benzine zal er al wel doorheen zijn geblazen :).
Ben benieuwd naar de prestaties/ervaringen en het verbruik (ook op langere termijn ;) )

Ben benieuwd Marco! :D

Edit:

Heb van Marco specs doorgekregen via Sms. ;) Zal ze hier eventjes netjes neerzetten:

Before:

180 pk/235 NM

After:

219,0 pk en 341,0 NM!

Die is er echt op vooruit gegaan. ;) Nog wat verder info dan:

Ik quote:

Er kon veel meer uit, maar de uitlaat geeft teveel tegendruk en waarschijnlijk zit de kat een beetje verstopt. Dus volgend jaar een nieuwe uitlaat en dan herprogrammeren. ;)

Oftewel, volgend jaar op naar de 240 pk. :D

istie nou nog nie thuis?
nah ja, zijn navigatiekunsten kennende istie pas overmorgen thuis.:}

volgend jaar een nieuwe uitlaat...nog een goede 7 weken geduld dus.;)

ja, zo'n SMS zou ik ook sturen als ik verdwaald was....:}
ze gingen net weg uit Leeuwarden bedoelt hij dan.;)

Ik ben thuis hoor (bij Daisy dan). :D

Korte samenvatting: afspraak was om 11:00, dus om 4:45 ging mijn wekker af. We waren om 9:30 al bij Jeroen. Geen files en niet verkeerd gereden waar we dus wel op gerekend hadden. Het liep nogal wat uit, dus mijn auto ging om 15:30 'onder het mes'. De diverter valve werd eerst geplaatst, toen stapte Jeroen in mijn auto (als enige, de rest moest meteen op de bank) en gingen we een stukkie rijden. Dit om alvast wat data te verzamelen en de motor weer op temperatuur te krijgen. Dit lukte Jeroen aardig :} Vervolgens op de bank. Jeroen keek niet echt superblij en ik ook niet. 214pk en 333.3nm.... hij ging naar zijn kantoor en ging er ff voor gaan zitten. Hij kwam terug, even bijgepraat over hoe en wat. De waardes bekeken en tot de conclusie gekomen dat de uitlaat voor ietwat veel tegendruk zorgt. Waarschijnlijk de kat een beetje verstopt. Conclusie van mezelf: andere uitlaat eronder met downpipe en volgend jaar terugkomen, maar dat is iets voor later ;) Maar na lang friemelen en doen kwam Jeroen tot een vermogen van 219,0 pk en een koppel van 341,0. Best knap moet ik zeggen. De vermogenscurve/koppelkromme liep wel keurig vloeiend. Een hele nette vloeiende lijn met een lang koppelbereik.

Dan het rijden: wat een verschil zeg. Alsof iemand je aanduwt als je optrekt. Die 40pk en 106nm merk je echt heel goed. Rijdt een stuk vloeiender en vooral sneller. Wat een wereld van verschil. na het eerste stukje zelf gereden en daarna Daisy achter het stuur geparkeerd. Ze had 's morgens op de heenweg het grootste stuk gereden dus leek het me leuk om haar ook het verschil te laten merken. Haar eerste reactie: "wow, wat een verschil zeg!" :}

Kortom een geslaagde dag achter de rug. Ondanks het lange wachten, maar dat was het acheraf gezien zeker waard. Complimenten aan Jeroen en Martijn voor de inzet en de moeite. Ze willen echt hun resultaat optimaal hebben anders stoppen ze niet. Goeie instelling en toont wel hun inzet! (tu)

Ik vergeet vast nog wat, maar dat is dan voor morgen. Evenals de foto's en filmpjes...

CorZa B)

Owja, nog één ding vergeten te melden. Ik heb vandaag een paar keer de opmerking gekregen dat het zo netjes schoon onder mijn motorkap is.... toch niet voor niets zo vaak gewassen (:B

Man man , wat een verbetering zeg .
Dat is dan eigenlijk raar dat de constructeurs zelf niet met zo'n fenomenale prestatie's afkomen . Als de motor het dan toch aankan , waarom steken ze dat dan niet in een FR versie of zo ?
Enfin , het zal wel een reden hebben he. Mischien wel de reden dat anders de tunerbedrijven zonder werk zouden zitten .
Ik heb wel verschoten dat er zoveel meer uit te purren valt . Jij kan er enkel goed bij varen . Dat je het merkelijk voelt zal wel , zou vreemd zijn als het niet zo was denk ik .
Hopelijk blijf je lang heel met zo'n bomauto.
Ik wens je veel plezier met je pk-loze(:P) leon . Hopelijk gaat je benzine verbruik nu wel een stukje naar omlaag .

cvegreen schreef:

Man man , wat een verbetering zeg .
Dat is dan eigenlijk raar dat de constructeurs zelf niet met zo'n fenomenale prestatie's afkomen . Als de motor het dan toch aankan , waarom steken ze dat dan niet in een FR versie of zo ?
Enfin , het zal wel een reden hebben he. Mischien wel de reden dat anders de tunerbedrijven zonder werk zouden zitten .
Ik heb wel verschoten dat er zoveel meer uit te purren valt . Jij kan er enkel goed bij varen . Dat je het merkelijk voelt zal wel , zou vreemd zijn als het niet zo was denk ik .
Hopelijk blijf je lang heel met zo'n bomauto.
Ik wens je veel plezier met je pk-loze leon . Hopelijk gaat je benzine verbruik nu wel een stukje naar omlaag .

In iedere motor zit een bepaald reserve zodat ze kunnen garanderen dat je bij normaal gebruik en onderhoud makkelijk een paar ton mee kunt rijden.
Daar hoort dus netjes warmrijden bij als je gaat planken,moet altijd wel natuurlijk.

Dat verbruik gaat niet omlaag de eerste weken het is veelste leuk om dat te voelen:}

Ik ben benieuwd wanneer ie wakker word want volgens mij is tie nog steeds aant dromen of weer in de auto gestapt en stuk te gaan knallen:}:T

Benzine verbruik zal zeker wel omlaag gaan.. Zolang 'ie mij er niet meer in laat rijden (:B
Hahaha..
Vond het echt een leuke dag, veel geleerd en gelijk eens mogen ervaren hoe het nou rijd in een échte auto (:B

Wil nogmaals benadrukken dat Marco knettergek is door mij, met net 2 weken mijn rijbewijs, in zijn auto te laten rijden :}

AnotherDay schreef:

Benzine verbruik zal zeker wel omlaag gaan.. Zolang 'ie mij er niet meer in laat rijden
Hahaha..
Vond het echt een leuke dag, veel geleerd en gelijk eens mogen ervaren hoe het nou rijd in een échte auto

Wil nogmaals benadrukken dat Marco knettergek is door mij, met net 2 weken mijn rijbewijs, in zijn auto te laten rijden

Ha je weet t toch:}
Maar je heb wel kunne ervaren hoe de verandering was;)

Wat heb je met m gedaan dat ie nog niet wakker is*-)

Geen idee..
Gisteren 20 uur wakker geweest maar dat vind ik geen excuus om tot bijna 1 uur in je nest te liggen stinken ... ;-)

AnotherDay schreef:

Geen idee..
Gisteren 20 uur wakker geweest maar dat vind ik geen excuus om tot bijna 1 uur in je nest te liggen stinken ... ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 19-11-06 12:47 door AnotherDay.

Met NADRUK op stinken he(:P)
Ik was gister ook al om 5 uur op en ben ook al wakker dus zegt maar dat ie er s uitkomt dat watje:}

En moet zo weer gaan werken:|(td)

Half 2, en hij is gewoon nog steeds niet online. :}

Nee hoor, doe maar rustig aan hoor, Marco. Sissy.

;)

Terug
Bovenaan