CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Jeeeee, stelletje spam-sletten..... :}

Maar ik heb thuis de nieuwe tv met thuisbios ff moeten installeren, want ouders kunnen daar niet mee overweg... wizzkids ;)

Ik ga nu ff wat foto's uitzoeken en de filmpjes uploaden en dan plaats ik ze hier.

@AnotherDay, je reed keurig hoor. Beetje verslavend dat optrekken, maar die grote glimlach op je smoelie sprak boekdelen. En gek??? Ja idd... ;)

Foto's komen eraan...

IMG_0626.JPG

Het nieuwe project van Jeroen als opvolger van zijn Leon TS.

IMG_0639.JPG

Zijn oude Corrado GTI G60. Mooi ding hoor.

IMG_0634.JPG

Sfeerplaatje

IMG_0643.JPG

Hierop kreeg ik enkele malen reacties. "Wat is het schoon onder jouw motorkap!" Toch leuk om te horen :}

IMG_0646.JPG

Hier was Martijn mijn Forge Diverter Valve 006 aan het monteren.

IMG_0649.JPG

En hier zit ie. Bling bling onder de kap :}

IMG_0653.JPG

Hier haalt Jeroen de computer eruit om de chip te vervangen.

IMG_0670.JPG

Beeld van het pand. Links staat mijn auto te wachten tot de Ibi rechts klaar is. Sympathieke Vlaming trouwens :D

IMG_0671.JPG

In de werkplaats stonden nog 3 auto's waaraan gewerkt werd. Deze Golf gaat vast bloedsnel worden.

IMG_0678.JPG

Hier staan mijn autootje vastgesnoerd op de rollenbank.

IMG_0679.JPG

Dit is mijn computer met de vernieuwde chip. Erg leuk dat je "alles" te zien krijgt en uitgelegd enzo. Sympathiek van Martijn dat hij de moeite nam om het één en ander keurig uit te leggen. Echt leuk!

IMG_0682.JPG

Hier wordt mijn auto terug in elkaar gezet. De ruitenwissers en beschermkappen moest losgemaakt worden om de computer eruit te halen.

IMG_0684.JPG

Hier ligt de regelunit op mijn stuur die Jeroen gebruikt als aansturing.

IMG_0686.JPG

Dit is het scherm wat tijdens de test wordt gebruikt. Snelheid, toerental van de motor, vermogen van de motor en de wielen en het koppel.

IMG_0690.JPG

Hier is Jeroen druk in de weer met het afstellen en proberen. Machtig mooi om te zien dat je autootje met zoveel zorg en tijd afgesteld wordt.

IMG_0696.JPG

En dit was het uiteindelijke resultaat.

Als het meezit volgend jaar een andere intake en uitlaat vanaf de downpipe en dan terug voor een 2e kieteling :}

Héél gaaf Marco! :O

Alléén het valt me toch wel weer op hoor, een verlaging vind ik toch wel echt moeten bij de Leon. :T

Gaaf zeg! Op het filmpje lijkt ie erg snel!

Sowieso een érg mooie Leon, lekker subtiel gestyled(tu)

Edit: volgende keer verder lezen dan mijn neus lang is :p

Ziet er goed uit Marco, lekker veel koppel erbij(tu)
Trouwens wel goede service bij dat bedrijf:-D

Netjes CorZa.(tu)

Filmpje zie ik niet erg veel aan, maar ik geloof best dat ie nu wat sneller is...;)

Is ie niet nerveuzer geworden?
Was bij mijn Ibiza wel het geval, maar niet storend of zo.

@Gerwin:, dank je B)

@mitsuEVO, zeker wel. Echt goed merkbaar (tu)
Het wachten was minder, maar dat maakte het resultaat helemaal goed.

@Carkiller,
Is echt sneller geworden. 20-200 duurde zo'n 22 tot 24 seconden heb ik het idee. Best rap :D
Nerveuzer... niet echt. Hij loopt veel soepeler, alleen de wielen moeten wat meer zoeken naar grip :p

CorZa, gefeliciteerd met deze 'nieuwe' aanwinst! (tu)

Erg mooi om (weer eens) te lezen wat voor een werk JD erin steekt. Wat een prachtige GTI heeft hij ook! Het ziet er allemaal zeer professoineel uit en inderdaad prettig dat je alles uitgelegd krijgt.

Weet je ook waar zijn Leon nu is?

Koen

Hij is al een tijdje verkocht. Geen idee aan wie, maar die eigenaar zal best snel rondcrossen nu :}

Hé Marco & Dais,

Gisteren ook smsje gekregen, klinkt lekker !!!

Hoop snel het resultaat aan den lijve te ondervinden. :)

Veel plezier ermee hoor (tu)(tu)(tu)

@Nameless, zekers. Als je dit gevoeld hebt.... wedden dat je ook gaat? Man, wat lekker :}

Viel dat ff tegen toen ik weer in die gare bak van mijn moeder moest rijden.. Ik trek heel die versnellingsbak nog eens aan gort.. :x

AnotherDay schreef:

Viel dat ff tegen toen ik weer in die gare bak van mijn moeder moest rijden.. Ik trek heel die versnellingsbak nog eens aan gort..

(:B(:B

Wat voor auto dan? :p

Whahahahaha, tja dat is ook een Slopel he ;)

(zegt een voormalig fanatieke Opel-rijder...)

Maar Dais, als je maar niet te verwend wordt he..... straks word ik steeds naar m'n werk gebracht enzo :}

@ Porche Gek: Een Opel Astra met last van vocht..

@ Marco: Ik wil je best brengen hoor :}

Spec's zien er goed uit Cora (tu)

Nu flink aan het sparen voor een ander subtiel uitlaatje en dan nog een keer laten rolleren (tu) :-D

@B-Real, Mmmmmmm, van Marco ;)

Maar ligt eraan. Ben ook huisjes aant kijken, dusja.... maar als het kan volgend jaar een andere intake, en een 2,5" uitlaat vanaf de downpipe met katvervanger t/m de einddemper... dan opnieuw rollen. Nadeel alleen is dat het een kleine 300km rijden is.... mja B)

Wel een slappe smoes van je om te zegge dat je ouders de boel nie konde installere,zn handige vader da je heb.:T
Je heb gewoon tot 13:00u in je bed liggen stinken(:P)

Maaruuh ik weet dat je wel wat van auto's weet maar,ik ken geen Corrado GTI g60 nieuw model misschien(:P):TB)

Wil wel eens een keer met de fluitketel mee blazen eens kijke wat Jeroen ervan gemaakt heeft;)

Maar ligt eraan. Ben ook huisjes aant kijken, dusja.... maar als het kan volgend jaar een andere intake, en een 2,5" uitlaat vanaf de downpipe met katvervanger t/m de einddemper... dan opnieuw rollen. Nadeel alleen is dat het een kleine 300km rijden is.... mja

Ach even de toekomstige hypotheek met een euro'tje of 5000 verhogen en je komt een heel eind :D

Maar ben je niet bang dat je dan een te zwaar en sjonnie achtig geluid gaat krijgen?? Een beetje sportiever klinkt gewoon goed, maar het moet niet zo'n brul uitlaat worden als onder al die Golfjes (td)

@arosa, I know, maar dat is meestal een logisch gevolg...

@GTIG60, sssssst ;)

@Anton, was een leuke dag en een ervaring rijker.

@B-real, absoluut GEEEEEEEEN Sjonnie-geluid ;)

@wally, hier nog eentje:

Ik heb gisteravond nog een filmpje gemaakt van een sprintje van 0-100: https://www.youtube.com/watch?v=RWsvOC0Z6BY

Helaas wel met gsm, dus de kwaliteit is ruk, mja, 100 staat midden bovenin :}

Ziet er goed uit CorZa!!! Leuk dat je alles zo uitgelegd krijgt... Dat had ik niet verwacht.

Op de filmpje lijkt ie wel lekker vlot te gaan!!

Veel plezier, nogmaals

@B-real In wat voor auto rij jij dan?

@Corza filpmje's zijn leuk alleen de kwaliteit is idd ruk(:B
Misschien eens met je digi een filmpje maken??

@B-real vergeet nog te zeggen dat een turboblok niet zo heel veel geluid maakt,alleen als je er een behoorlijk dikke pijp onderhangt ga je m horen.

@B-real In wat voor auto rij jij dan?

Och niet veel bijzonders hoor! Een '94'er Civic 1.5i 16V hatchback in de kleur.... wit! :T. Het kan beter, maar als eerste auto'tje begin ik hem toch steeds meer te waarderen. Zo'n heerlijk typisch Honda geluidje bij vol doortrekken *mjammie*

@B-real vergeet nog te zeggen dat een turboblok niet zo heel veel geluid maakt,alleen als je er een behoorlijk dikke pijp onderhangt ga je m horen.

Dat wist ik niet. Maar omdat ik las dat CorZa z'n uitlaat compleet van voor naar achteren wilde vervangen vreesde ik het ergste. Maar hem kennende zal het wel redelijk gaan meevallen. Zo'n brulpijp past gewoon niet bij zo'n auto.

Misschien dat CorZa dat filmpje van Ralf's TTT nog kent, met z'n Skytune uitlaat dat klinkt gewoon heerlijk sportief en niet té (tu)

B-Real schreef:

Quote@B-real In wat voor auto rij jij dan?

Och niet veel bijzonders hoor! Een '94'er Civic 1.5i 16V hatchback in de kleur.... wit! . Het kan beter, maar als eerste auto'tje begin ik hem toch steeds meer te waarderen. Zo'n heerlijk typisch Honda geluidje bij vol doortrekken *mjammie*

Quote@B-real vergeet nog te zeggen dat een turboblok niet zo heel veel geluid maakt,alleen als je er een behoorlijk dikke pijp onderhangt ga je m horen.

Dat wist ik niet. Maar omdat ik las dat CorZa z'n uitlaat compleet van voor naar achteren wilde vervangen vreesde ik het ergste. Maar hem kennende zal het wel redelijk gaan meevallen. Zo'n brulpijp past gewoon niet bij zo'n auto.

Misschien dat CorZa dat filmpje van Ralf's TTT nog kent, met z'n Skytune uitlaat dat klinkt gewoon heerlijk sportief en niet té

En dan zeg je dat er bruluitlaten onder die golfjes hangen(:P)(:B

Maar een turbo houd veel geluid tegen dus dat s een voordeel,ok je moet niet naar een Subaru kijke dat s een heel andere motor.

Ja die Civic's kunnen er ook wat van idd., maar de mijne is 100% origineel. De vorige eigenaar had er wel een Remus demper onder zitten en een K&N filter. Maar dat heb ik dus niet.

Op een Impreza hoort wel gewoon een Japstyle uitlaat, dan komt die heerlijke boxer sound zo geweldig naar voren B) :T

De mijne is dus niet 100% origineel:T
Maar vind t geluid meevallen op de grote baan,bij Marco zal t ook goed te doen zijn straks.

Ja oke, maar er zit verschil tussen een standaard Golfje III met 1.4 en brulpijp. Een nette G60 vind ik ook zeker wel interessant (tu)

Die golf komt me erg bekend voor.

Afbeelding043.jpg

Afbeelding041-1.jpg

Afbeelding045-1.jpg

Afbeelding044-1.jpg

:p

op 5 november gefotografeerd bij de Rally in hengelo.

Netjes Marco!

Koppel is ook flink hoog overigens, vergeleken met de pk's. Ziet er ook aardig vlot uit op de filmpjes. (tu)

Overigens, wat gaat er veranderen aan intake? (en uitlaat?) En weet je toevallig op hoeveel rpm je begrenzer zit?

@Zilverbull, in het echt gaat het nog vlotter dan op het filmpje lijkt wel, omdat je het dan voelt B)

@GTIG60, binnenkort es doen. Als je dan meegaat kan 1 van ons ff filmen ;)

@B-Real, brulpijp komt er niet onder. Die periode heb ik gehad onder de Corsa. Hier komt een beschaafd geluid onder. Wel een enkele ovalen eindpijp...

@Mr.Keitaro, toen was ie al dik, maar nu nog 'Dik'ker :}

@Veccie, whahahahaha, ja daar zijn we het wel over eens he. Kunnen we smakelijk om in een scheur liggen (:B

@VW Golf Rulezz, koppel voel je en dat is zo lekker. Is wel 116Nm koppel bij gekomen he. Dat is meer dan de helft van het origineel.... da's echt wel lekker B)
De intake ben ik nog niet over uit. Ik denk een aangepaste inlaatbox met toevoer en misschien cold airintake. Maar sowieso de aanvoerbuizen e.d.
Uitlaat: ik denk 2,5" Milltek vanaf de downpipe. Liefst Supersprint van voor tot achter, maar da's nie te betalen. Echt te duur vind ik.
Ik weet nog niet op hoeveel toeren die zit, maar 6700 gaat makkelijk...

Klopt, koppel is heerlijk. Onze blijft helaas steken bij ongeveer 300Nm. (td)

Ga overigens met een beetje geluk volgende week testen met een gemodificeerde luchtfilterbox en luchtmassameter, alsmede nog enkele kleine modificaties. Daarnaast komt er een CAI naar de bumper te liggen, en heb ik deze week een K&N inlegfilter gekregen waarmee ik ga testen. Ben benieuwd hoeveel winst ik hiermee behaal...

Overigens, gechipte TS van een vriend van me heeft de revlimiter op 7100 zitten. Geeft altijd leuke storingscodes met uitlezen; 'Warning; engine overspeed, warranty void' Iets in die geest. :}
Passat dendert door tot ongeveer 6900rpm overigens.

Wat ik overigens bedoelde, is dat het koppel fors toegenomen is, vergeleken met de PK toename.

Zo zit de onze aan dezelfde hoeveelheid pk's ongeveer, maar ligt het koppel toch flink lager.

@VW Golf Rulezz, ik heb ook zo'n K&N sportvlakfilter. Zit in de originele box. Klinkt een fractie rauwer, maar is te verwaarlozen hoor. Daarom wil ik de inlaat ook veranderen. Krijgt te weinig lucht naar m'n zin.

Geen idee, ik moet dat ook eens proberen. In het ene filmpje gaat ie tot zo'n kleine 7000tpm... maar nog zonder toerenbegrenzer.... binnenkort eens proberen :}

Koppel is m.i. belangrijker dan pk's. Nja, combinatie van, maar het koppel is datgene wat je daadwerkelijk voelt terwijl zoveel mensen zich blindstaren op pk's. Een gemiddelde Japanner haalt zo 250pk, maar het koppel is dan 150Nm ofzo... tja, dat schiet niet op. Op de grafiek zie je ook mooi dat het maximale koppel veel eerder en vooral veel langer beschikbaar is dan de pk's. Binnenkort het grafiekje eens posten...

B-Real schreef:

Ja oke, maar er zit verschil tussen een standaard Golfje III met 1.4 en brulpijp. Een nette G60 vind ik ook zeker wel interessant

Daar heb je gelijk in:T
MOet zeggen dat mn dailydrive 1.8i wel meer herrie maakt dan de G60(td)maar daar komt verandering in;)

@CorZa(vind nog steeds vreemd rijd in een leon en noemt zich CorZa(:P))
Moeten we zeker s een keer doen,maar jij mag rijden oor je weet daknie achter t stuur van een ander kruip(:P)

Goed werk, Marco. Nu nog die Milltek eronder en dan is het helemaal feest. Moet er ook eigenlijk nog niet aan denken dat mijn Leon over een week op 6 weggaat.:,( Ik beleef nog zoveel plezier aan deze auto dat ik me soms afvraag waarom ik 'm weg doe, maar ja, nu is hij nog wat waard.

Veel plezier met je bommetje.(tu)

Tristan TS schreef:

Goed werk, Marco. Nu nog die Milltek eronder en dan is het helemaal feest. Moet er ook eigenlijk nog niet aan denken dat mijn Leon over een week op 6 weggaat. Ik beleef nog zoveel plezier aan deze auto dat ik me soms afvraag waarom ik 'm weg doe, maar ja, nu is hij nog wat waard.

Veel plezier met je bommetje.

Ik vroeg me net al af waarom je een nieuwe had gekocht als ik zag wat er aan gedaan is,kzat toevallig net op seat-online:}

Nou ik ben benieuwd.
Moet alleen nog heel erg aan dat nieuwe model wennen*-)
Meestal heb ik dat wel et nieuwe modellen,de leon I vond ik van begin af aan al mooi moet wel een topsport of Cupra zijn want die stralen net iets meer uit:}

@Tristan, niet treuren joh. Je opvolger wordt zo enorm dik.... daar ben je echt zo aan gewend B)

@GTIG60, de naam CorZa stamt nog uit mijn Corsa-tijdperk. Om hem nu te veranderen is niet zo handig want iedereen kent me inmiddels zo en de meesten weten inmiddels wel dat ik Leon rij :D

Trouwens, even kleine update...:

Xenonverlichting is in Nederland gearriveerd en ligt nu bij de douane te wachten op goedkeuring ofzo.... Dus zal binnen nu en anderhalve week ofzo afgeleverd worden.

Wordt natuurlijk vervolgd.... ;)

Terug
Bovenaan