Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Bofkont is gewoon opzoek naar een one-year-stand. Een avontuurtje voor een jaar, om daarna de relatie binnen een halfuurtje te beëindigen(/verkopen).

Ik herken je gevoel, 'vroeger' (zo'n 5 á 10 jaar geleden) was ik precies zo. Tegenwoordig liggen de prioriteiten anders, maar de autoliefhebberij is er nog wel. Ik heb mijn rust gevonden bij auto's die ik volgens planning over een langere termijn kan gebruiken. Bij de MINI heb ik mijzelf bijvoorbeeld aan gehouden om de auto vlak voor de psychologische grens van 100.000 km in te ruilen (staat nu op 75k km, rijdt ongeveer 15k per jaar dus nog twee jaar te gaan). Voor de E46 is de eindtermijn nog onbekend. Een voordeel van die auto is wel dat hij niet tot nauwelijks meer afschrijft.

Beste enzo,

Verstandig van je, ik hoop ook wat meer rust te vinden op termijn.
Met een auto die geheel naar mijn zin is gaat dat al een stuk die kant op hoop ik.

Die E46 van je schrijft idd niets meer af, netjes bijhouden!
Ze stijgen zelfs, de mooie originele nette exemplaren.
Blijft een topper ook de E46.

Nog 5 maanden en ik ga 10 jaar bezit Subaru vieren.(tu)

En die auto is niet perfect, maar zeker goed genoeg om nog 10 jaar te houden.
Ooit lukt je zoiets ook Bofkont.;)

Ach ik heb in de afgelopen 5 jaar ook al 8 auto's zien komen en gaan. De PHEV blijft nog 2 jaar (lease) en de SL? Zoals ik er nu over denk blijft die. Misschien weer een derde auto er bij. Als het kan moet je het lekker doen. De een geeft het uit in de kroeg.

Het is denk ik maar net wat je in een auto zoekt en in hoeverre dat daadwerkelijk wordt waargemaakt daarna en hoe lang het daarna 'leuk' blijft. Mijn eerste auto had ik 4 jaar, daarna de Fiat Coupé maar driekwart jaar gehad, zo kan het lopen met auto's. Hier op het forum houdt het het wel leuk als er af en toe wat afwisseling in zit. :)

Bofkont zei:
Zo is het precies Michel, heb je S trouwens ingeruild?
Blijkbaar wel als ik het nu goed lees.
Die is ook verkocht inderdaad.

Heb het wel overwogen hem te houden maar met een SL en een PHEV voegde hij niet veel meer toe.

Beste Albert,

Zo is het precies :-D
Benieuwd naar die dikke opvolger van je binnenkort.

Beste Michel,

Ja goed punt, het zou zonde zijn om hem te laten staan en er niet mee te rijden.
Zo'n mooie SL pak je al snel voor een fijne plezier rit (tu)

Haha, had dit hele verhaal nog niet eens gelezen, maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Wel goed dat je gewoon die besluiten neemt. Ik durf geen andere auto te kopen, dus ik zit nog een hele tijd met m'n oude Fiesta opgescheept... *-):}

Beste Mechanix,

haha ach ja zulke besluiten kan ik nemen binnen een uurtje :}
Maar zoals Thomas al zegt ben ik nu qua kopen wel een beetje een twijfelkont momenteel.

De 280 van 2009 die ik op het oog heb is vrij netjes, maar de command navigatie unit is echt beschadigd als je goed naar de foto's kijkt.
Paar cijfers zijn al weg gesleten, scherm vol krassen en op het plastic zelf ook.
Nu kost zo'n NTG 2.5 unit ook gelijk weer minimaal 650 euro tot 1000 euro, en heb ik daar zin in gelijk.
De automaatbak moet gespoeld worden en voor de rest groot onderhoud,.
Qua kostenplaatje zit je dan gelijk weer vrij fors hoger.

Heb de handelaar een mailtje gestuurd dat het met die beschadigde unit de koop sowieso niet doorgaat.
Dus wellicht kan hij hem ruilen.
Nog even afwachten wat hij zegt.

Nou, ik bedoelde juist dat je totaal geen twijfelkont bent. Hij lijkt wellicht dat je in een breed spectrum kijkt (van een Abarth 500C tot Mercedes SL), maar er is feitelijk maar 1 auto die in aanmerking komt: de SLK.
Je geeft zelf aan dat je meerdere auto's jou interesseren, maar volgens mij is dat niet helemaal zo (:P)

Ik vind het alleen maar goed. Je moet overtuigd zijn van wat je wil en daarmee: wat je koopt.

Een 280 met 80k of een 350 met 115k, het is een Mercedes.....de details doen het voor jou,

De perfecte koop is er niet,

Eigenlijk is dat ook zo Thomas, maar goed ik kijk echt wel verder naar andere merken ook.
Maar de SLK heeft momenteel veruit de voorkeur.

Beste A3 White,

Nou die is er vast wel, de wagen moet wat netjes zijn.
Ik zoek rustig verder.

De 280 van 2009 die ik op het oog heb is vrij netjes, maar de command navigatie unit is echt beschadigd als je goed naar de foto's kijkt.
Paar cijfers zijn al weg gesleten, scherm vol krassen en op het plastic zelf ook..

Die krassen op het plastic van het middenconsole zie je trouwens op veel R170

Eigenlijk is dat ook zo Thomas, maar goed ik kijk echt wel verder naar andere merken ook.
Maar de SLK heeft momenteel veruit de voorkeur.

Laten we eerlijk zijn, je bent een SLK, CLK, Z3 en zo 'gewend'. Dit zijn topmerken die niet alleen goed rijden, maar ook de afwerking en souplesse zijn de top van wat er te krijgen is/was.

Er zijn zat andere leuke roadsters te koop, ik zag een Opel GT voorbij komen. Ik heb er vreselijk lol mee gehad, maar de afwerking is voor opel begrippen al matig, laat staan als je meer gewend bent. Ook de 350z zag ik een mooi exemplaar voorbij komen, en daar geld min of meer het zelfde. Het rijd geweldig, dat is het hem niet. Ook uit de USA komen een paar hele gave producten. Maar je gaat nooit de interieurkwaliteit, luxe, souplesse vinden als van een BMW of mercedes. De BMW heb je al gehad, dus het gaat waarschijnlijk gewoon een SLK worden ;)

Beste Ascona GT,

Precies de spijker op zijn kop, de Opel GT vind ik wel een bijzonder mooie wagen , maar idd die matige afwerking mijn hemeltje.
Ik ben gewoon ook wel heel erg verwend natuurlijk :D

De A207 is inmiddels ook al voor minder dan 20k te koop

0297623383001.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-350-amg-18-leder-navi-xenon-272pk-origineel-nl-7g-84d-benzine-grijs-79cc1b08-1992-4758-99be-778c9c0f531b?cldtidx=7
Al denk ik dat je gruwelt van de uitlaat

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-350-62k-7g-tronic-harman-leer-navi-mem-seats-benzine-zilver-4ce5ac64-ed44-b62c-e053-e250040ab8dc?cldtidx=6

Audi A4tdi zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-350-amg-18-leder-navi-xenon-272pk-origineel-nl-7g-84d-benzine-grijs-79cc1b08-1992-4758-99be-778c9c0f531b?cldtidx=7
Al denk ik dat je gruwelt van de uitlaat

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-350-62k-7g-tronic-harman-leer-navi-mem-seats-benzine-zilver-4ce5ac64-ed44-b62c-e053-e250040ab8dc?cldtidx=6

Allebei de juiste kleurcombinatie en weinig kilometers; normaal ook geen fan van die dubbele uitlaten, maar dit vind ik in het totaalbeeld niet echt een probleem.....

Beste Audi A4,

Beide fraaie auto's (tu)
Maar idd bij die batterij uitlaten haak ik direct af, al moet ik zeggen dat ze het wel mooi gemonteerd hebben.

En het is eigenlijk gewoon een C-klasse. De A207 is namelijk gebaseerd op de C-klasse en staat op een heel ander platform als de sedan en stationcar.
Ik zou gewoon eens een jaartje zo'n SLK proberen.

Boppie zei:
Ik vind het een gedrocht.

Smaken verschillen. Ik vind het één van de mooiste cabriolets van dit moment, een toekomstige klassieker. En het is met alle voorzieningen één van de meest comfortabele 4-zits cabrio’s om open te rijden, een echte Mercedes Benz waarbij over alles heel goed is nagedacht. Maar Bofkont heeft aan 2 plaatsen genoeg en dan is een R171 SLK ook een hele fijne en comfortabele auto.

funf zei:
Boppie zei:

Het is wat mij betreft een auto voor fitte senioren met de zomer in de bol. Zo’n grijsblonde helm rechts voorin met achter het stuur een vrije beroeper of ondernemer in ruste.:}

Ik had het niet beter kunnen verwoorden 520di. En kijk voor de gein nog eens naar dat fotootje. Die zijkant. Met al die ingewikkelde lijnen. Ik ben zo dynamisch. Daarmee maskerend dat je dat dus juist helemaal niet bent. En Boppie heeft dat kernachtig weer gegeven.
Eensch!

Stevige dissonant bij die serie vind ik ook die Halfords-ledjes in de voorbumper. Het zal ongetwijfeld fijn rijden en goed gebouwd zijn, dat soort details vind ik erg jammer. Geen idee of het al genoemd is, maar zou een Boxster een optie kunnen zijn?

Wouter82 zei:
Stevige dissonant bij die serie vind ik ook die Halfords-ledjes in de voorbumper. Het zal ongetwijfeld fijn rijden en goed gebouwd zijn, dat soort details vind ik erg jammer.

Dat was inderdaad geen hoogtepunt. Gelukkig is dat bij de MOPF verdwenen, die er ook in z'n geheel veel flink op vooruit is gegaan.

Van de auto's die Monsieur Le Loure hierboven post kunnen we denk ik ook wel vaststellen dat die het bij Bofkont niet zullen worden. :}

Beste Monsiour,

Bedankt voor je suggesties, dan vind ik de jaguar nog de meest fraaie.
Met de rest heb ik niet zo bar veel, en een oldtimer gaat het zeer zeker niet worden.

Beste Wouter,

De Boxster vind ik absoluut gaaf, maar dan wil ik wel eentje van de 987 generatie vanaf 2004.
Dat gaat hem met mijn budget net wel net niet lukken en dan zit ik te vissen aan de onderkant, geen zin in.

Persoonlijk vind ik een A207 best fraai, zeker dit exemplaar.
Maar goed zoals Thomas al terecht zegt de SLK gaat waarschijnlijk wel worden.
Nu nog even wachten op het juiste exemplaar.

Collega, jonguh! Je moet gewoon een Italiaan kopen. Standaard a fabriek niet perfect passende plaatwerk- en andere onderdelen. We noemen dat geen imperfectie maar KARAKTER! Dat past goed bij je; jij zit ook vol karakter... (:P) :D [size=x-small](heb ik zelf geroken)[/size]

JA! Maar niet wat jij denkt. Zit maar eens een dienst met hem in één ruimte... :D [size=x-small](nee hoor, geintje)[/size]

Ah mijn gewaardeerde collega Frederiksen :}
Dat van die Italianen weet ik wel na 6 stuks eigen ervaring, bijzonder fijn karakter!

Beste Nico,

Nee zeer zeker niet
Maar ruiken wel.
Vraag maar eens aan Frederiksen :D

Beste Frederiksen,

Afgelopen vrijdag in Assen gekeken bij een zwarte, opzich redelijk exemplaar.
Maar de voorbumper had dusdanig veel steenslag dat die gelijk naar de spuiter moet voor het mooie.
En daar heb ik niet zoveel trek direct in.

Terug
Bovenaan