Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Arno,

350Z vind ik zeer zeker wel leuk om te zien en nog meer dat vete V6 geluid.
maar is absoluut geen optie voor mij.
Maar mooi exemplaar!

Ik denk dat ik in jouw geval voor zoiets zou gaan.....
TT Cabriolet 3.2
audi-tt-roadster-roadster-3-2-quattro-aut-proline-navi-leer-bose.jpg

Mooi strak en tijdloos model met prachtig interieur. Redelijk comfortabele en ook sportief genoeg. Ben helemaal geen Audi-man maar dit vind ik echt een mooie auto. Vind een Z4 door de rondingen wat minder mooi en de SLK met die F1-neus kan me helemaal niet bekoren.

Die alfa is open wel een mooie wagen, maar dicht niet om aan te gluren. :,(

OT: is erg snel gegaan zeg, maar nu komt weer het leuke. Bedenken wat je wil en dan opzoek naar de juiste uitvoering. Succes met je zoektocht!

Ik hoor veel verschillende geluiden. Een ding staat vast het moet een cabrio worden. Het liefste een Duitser, maar een Italiaan mag ook. Er moet rijplezier met de auto te beleven zijn, geen boot om in te rijden. Daarnaast mag de auto niet te zwaar zijn in verband met MRB, dus als uitgangspunt neem ik dan de Z4 met zijn max. 1310 kg. Niet een te oude kar (niet ouder dan 2004), maar ook weer niet te nieuw.

Een Abarth 500C niet iets? Licht, half-cabrio, klinkt leuk, behoorlijk rap en het is een Abarth (en die zijn -niet geheel onbelangrijk bij snelle inruil- best waardevast)! Het enige nadeel van het autootje is zijn hardheid van het onderstel, dus echte lange Europa ritten zullen er niet in zitten. Maar op die NL'se binnendoor weggetjes zul jij je prima gaan vermaken.

m1my8w3bijkp.jpg

Een Audi TT? Dat vind ik nou echt een op en top truttenschudder. Moet je als man niet in gezien willen worden.

Zit wat in, maar geldt wat mij betreft ook wel een beetje voor de Z4. Maar ja, een MX-5 of 500C zijn ook weinig mannelijker vind ik.

BENZine zei:
Een Audi TT? Dat vind ik nou echt een op en top truttenschudder. Moet je als man niet in gezien willen worden.

Een heerlijke auto. Echt een aanrader. Deze trut heeft er van genoten!:}

funf zei:
BENZine zei:

Een heerlijke auto. Echt een aanrader. Deze trut heeft er van genoten!:}

:}
Nou moet ik zeggen dat het laatste model beter uit de verf komt. Mijn benaming slaat meer op de eerdere modelseries, die vind ik helemaal niets.

De MK1 bedoel je? Daar was ik ook nooit zo kapot van. Maar goed, ik zie Bofkont eerder een Mercedes kopen.

Beste Kristian,

Fraaie TT, maar heb er eerlijk gezegd niet zoveel mee.
Die MX5 Hamaki is een bijzonder gaaf ding, echt leuk!
Maar om daar nu dik 16k op stuk te slaan gaat hem voor mij niet worden om heel eerlijk te zijn.

Die Spider V6 echt bijzonder mooi! alleen is die GM phaser V6 weer zo teleurstellend als je de oude echte V6 busso ook kent.
Dan zou ik toch eerder gaan voor de 2.2 JTS of de 1750TBI.

Beste F Mitsi,

Zeker snel gegaan, kan het zelf nog amper beseffen. Ja de zoektocht is altijd erg leuk, geniet ik stiekem misschien nog wel het meeste van.
Mijn oma had altijd de wijze woorden "bezit van de zaak is het einde van het vermaak", die had mij vroeger al door toen ik als 18 jarige begon met autorijden.

Beste Enzo,

Ja een 500 abarth geniaal!! en de 500c is vaak als automaat.
Die heb ik stiekem al heel erg lang in gedachten ook, onze Thomas hier met zijn rode 4c heeft eentje gehad waar ik ook in heb gereden.
Dat is gewoon supertof autorijden en ook nog eens vrij economisch.
Ben alleen bang dat de 500c het echte cabriorijden gevoel niet geeft, heb jij daar ervaring mee?
Wil sowieso nog zo'n ding proefrijden de komende tijd, staan er genoeg te koop.

Beste Kristiaan/Benzine/Funf,

Een truttenschudder vind ik de TT / Z4 / MX5 zeer zeker niet, maar de 500 abarth absoluut, dat vrouwelijke druipt eraf :}
en toch vind ik hem geniaal, toch wel een grote kanshebber als ik heel eerlijk ben.

Beste Smarter,

Precies deze heb ik dus al tijden in gedachten !!
Hier wordt ik echt heel erg warm van, geweldig afwijkend interieur, niet het saaie doorgaans zwarte interieur, facelift model R171.
Vd week ga ik op deze SLK denk ik een bod uit brengen.
Had hem nog even voor mezelf willen houden :D

Lakdiktemeter mee en bij spuitwerk laten staan. Jij moet echt een spuitwerk- en schadevrije auto zoeken. Wel een heel gaaf interieur.

Hahaha (tu) . Ik zocht echt naar een Bofkont spec en kwam heel specifiek op dit exemplaar uit qua motorisatie, kleurstelling uitvoering enz. B)

Oeh, dat is idd een gaaf interieur zeg(tu)

Zo'n Abarth is ook heel leuk. Ik ben een groot fan van de Biposto, maar die is er niet als cabrio en ook gebruikt momenteel nog flink aan de prijs... :T

Is bofkont nu een google zoekterm?

Vorig weekeinde ook over mannen en vrouwenautos gesproken, met vrouwlief, was geen succes.

Beste Aras,

Ja ik de wagen echt zeer goed bekijken/rijden alvorens ik hem koop.
Lakdikte meter is een goede! daar kan ik wel aankomen.

Beste Smarter,

Ja jij hebt goed door wat ik mooi vind :-D

Beste Elzinga,

Ja een Abarth is gewoon supertof, ben alleen bang dat het echte cabrio gevoel geeft, dat wil ik eerst nog ervaren.
Voor als auto erbij is hij ook gewoon super, goedkoop in gebruik/verbruik en gewoon veel verstandiger dan weer een dikke dure V6.
Maar goed emotie en verstandig zijn 2 zaken die ik nog even goed duidelijk voor mezelf wil hebben.

A3-White zei:
Is bofkont nu een google zoekterm?

Vorig weekeinde ook over mannen en vrouwenautos gesproken, met vrouwlief, was geen succes.
Vrouwenauto’s doen het hier ook niet echt lekker in huis.

Bofkont zei:
Vd week ga ik op deze SLK denk ik een bod uit brengen.

Volgens de website zijn ze ook op zondag te bereiken en op afspraak geopend:

Opening hours:
Monday to Sunday appointments only. You can reach us seven days a week from 09:00 am to 09:00 pm by phone on +31 (0)6......... WhatsApp: +31 (0)6..........

Is dat nou een AMGay? Nee, sorry, ik zou hem niet hoeven. Maar het wordt jouw auto, Bofmans, dat is het mooie. Smaken verschillen. Die rode z4, een kleur die je eerder zocht, zou me veel beter passen.

Beste Smarter,

Bedankt zal zo eens er een whatsapp aan wagen om voorzichtig even wat te polsen.

Beste A3 White/Aras

Dat hoop ik toch niet :D
Ach ik koop de wagen die zelf leuk vind, overleg met de vrouw is er niet bij.
Die vind trouwens de 500 abarth echt niets, maar zij heeft dan ook helemaal niets met auto's.

Beste Uwbuurman,

nee het is een bescheiden 280 V6 :D
De SLK 55 AMG is er wel met een dikke V8, maar zoiets ambieer ik niet.
Ja die rode Z4 is bijzonder mooi!!
Maar heb een enorme zwak voor deze SLK, moet ik gewoon heel erg eerlijk in zijn.
In deze samenstelling en als facelift bijna niet te vinden.

Bofkont zei:
Zou een bod van 15k realistisch zijn?

Als een auto goed geprijsd is t.o.v. overig vergelijkbaar aanbod en er is qua onderhoud en conditie niets op een auto aan te merken, dan is korting tegenwoordig helemaal niet meer vanzelfsprekend bij een occasion. Ik heb zelf bij de Daihatsu Copen 2 uur lang de blaren op mijn tong gepraat voor € 200,- korting omdat in afzag van de garantie...

Hij heeft de SLK staan vanaf september zie ik bij de RDW, dus hij wil hem vast nu wel verkopen. 2K onder de vraagprijs bieden geeft niet altijd een goede basis voor een prettig gesprek als verder alles klopt aan de auto, misschien heeft hij hem wel net flink afgeprijsd. Ik zou niet meteen bedragen gaan noemen en eerst kijken hoe graag de aanbieder de auto kwijt wil en hoe zijn verhaal op je overkomt. Laat hem zelf het openingsbod doen en ga dan pas de eventuele rek opzoeken.

In de tekst staat eerste eigenaar, maar de auto is begin 2016 ingevoerd en in september 2017 voor het laatst overgeschreven. Er zijn dus in ieder geval 2 vorige eigenaren tenzij de eerste eigenaar de auto zelf in NL ingevoerd heeft. Laat je goed informeren en hou je ogen open en neem een lakdiktemeter mee.

Beste Smarter,

Mijn grote dank voor deze waardevolle tips.
Ja de wagen staat al een poosje bij hem, hij is al aardig gezakt met de prijs inmiddels.
Ja sowieso ga ik pas bieden naast de auto, heb je wel een goed punt.
Aankomende week alleen zeer weinig tijd om die kant op te gaan, moet ik toch wel een dagje voor uit trekken qua afstand.

Beste Michel,

Absoluut (tu)

Beste Fh,

Absoluut waar, maar geld voor een nieuwe SLK/SLC heb ik helaas niet.

Beste Springbok,

Dank voor je reactie, absoluut een mooi exemplaar, wat kleine krasjes kan ik wel meeleven in een interieur, het is sowieso wat krasgevoelig dat van de R171, maar mocht het echt storend en teveel zijn loop ik er zo bij weg.
Mijn oude CLK 430 van 2000 had echt een interieur van super kwaliteit, zowel kunstof en leder amper een krasje te vinden gemaakt voor de eeuwigheid, jammer dat ze die kwaliteit nooit hebben geleverd in de SLK, onbegrijpelijk ook, want zo goedkoop waren ze niet nieuw.

Niemand heeft t over nieuw, maar tussen nieuw en 9 jaar oud zit nog iets. En inderdaad ziet ie er vanbinnen niet fris uit.

FH218374 zei:
Niemand heeft t over nieuw, maar tussen nieuw en 9 jaar oud zit nog iets. En inderdaad ziet ie er vanbinnen niet fris uit.

Heb je natuurlijk gelijk in, maar veel nieuwer dan dit en Duits is financieel niet voor mij haalbaar denk ik in dit segment.
Ik kan het eerlijk gezegd niet zo goed zien, maar als het tegenvalt laat ik hem absoluut staan.

Beste Elzinga.

Zoals al gezegd mijn vriendin heeft niets met auto's.

Bofkont zei:
FH218374 zei:
Zoals al gezegd mijn vriendin heeft niets met auto's.

Niet helemaal waar denk ik, neem een vrouw mee naar een autodealer om een auto uit te zoeken, laat haar een Lada en iets anders zien, dan zal ze wel degelijk een mening hebben en niet voor de Lada gaan, dus stiekem hebben ze wel een voorkeur. ;)

Wat vind je van zoiets?...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1256257972-mercedes-benz-sl-300-sl-aut-in-zeer-nette-staat-met-histori.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1254447451-mercedes-benz-sl-klasse-sl500-youngtimer-leder-navi-xenon.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Bird Nerd zei:
Oh help, Bofkont zit ook al op het forum :,(

Dit is een andere dan van de frontpage:T

Grappige SLK. Leuk zo met dat rode leder interieur.
Alhoewel een Z4 (zeker de laatste types met het stalen dak) een stukje masculiner is. Voor wat het waard is trouwens...

0337930337001.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/volkswagen-golf/2012/leeuwarden/9axvw/volkswagen-golf-cabriolet-20-tsi-gti-aut-navi-came/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Als we een wedstrijd gaan doen bij wie de verkoop van een auto in 2018 het meeste aantal bladzijden op het forum oplevert, hebben we hier een kanshebber.

Maar ik ben erg benieuwd naar de opvolger en het aantal maanden dat deze in eigendom blijft. Tenzij je een echte droomauto hebt, is er zoveel keus tussen leuke auto’s dat ik me bij de wisselingen wel iets kan voorstellen. Ik kan ook uren speuren naar andere auto’s. Mocht je je in de tussentijd vervelen, mijn Spitfire kan wel een volledige Bofkont treatment gebruiken :-)

Beste Funf,

Absoluut koop ik eerder een Benz dan een Audi, heb niet zoveel met dat merk.

Beste Michel,

Ja idd gaat mij net zo, ik zie niet echt gekkigheden qua krassen in het interieur.
Maar goed dat moet je toch in het echt beoordelen zoiets, dit interieur is niet het meest krasbestendige helaas.

Beste Wouter,

Klopt idd, maar is wel origineel volgens mij, maar daar kom ik zo achter als ik het chassisnr heb via EPC van Mercedes.
Trouwens helemaal vergeten op je te reageren, nee sorry een corvette gaat het echt niet worden, vind ze wel heel gaaf (tu)

Beste Ente,

De nieuwere E89 Z4 heb ik helemaal niets mee.

Beste Arno,

Aub niet zeg mijn hemel, heb helemaal niets met een golf.
Enkel de Golf V6/ R32 golf type 4 vind ik nog wel erg gaaf.

Beste Eeuwige Student,

Haha dat is niet mijn opzet :D
Tja moet toegeven zo'n zoektocht en iedere keer wat anders rijden blijft geweldig!
Poetsen is nog niet echt aan de orde met dit koude weer.
Richting voorjaar heb ik eerst nog een Alfa 4c te poetsen :-D

Beste Joel,

Ja gaaf of niet dan!
Maar goed heb nog niets besloten hoor, wil alle mogelijkheden rustig bekijken.

Gewoon ook lekker genieten van de zoektocht.....
Laten we eerlijk zijn....in dit soort gevallen bij het zoeken naar een fun-auto waarvan je hart sneller gaat kloppen is de reis toch minstens net zo leuk dan de bestemming....(tu)

En hoe langer Bofkont zoekt, hoe langer wij allemaal een uitdaging hebben hem van allerlei mogelijke kandidaten te voorzien.....daarom is dit ook zo'n veelgelezen topic.....en als hij straks de uiteindelijke uitverkorene voor de deur heeft staan gaan we hem weer hoofdschuddend begeleiden op zijn welhaast neurotische zoektocht naar perfectie....:-D

Beste Majortom,

Absoluut waar :-D
De zoektocht is echt leuk!
Dat neurotische naar perfectie zal altijd wel wat blijven vrees ik, maar goed ik moet het wel wat meer loslaten, tenminste dat probeer ik.

Leuk! Weer iets nieuws:) Vond de Z4 altijd een ietwat saaie uitvoering door kleuren, velgen en standaard stoelen, jij als poetser kan misschien meer plezier halen uit een wat sprekendere kleur voor de opvolger? Die rode Z4 die werd gepost op de vorige pagina vind ik al een stuk meer Bofkont waardig(tu) Misschien de moeite waard om eens een CLK 55 AMG te rijden? Denk dat zoiets best wel eens goed kan passen bij wat je zoekt en rijdt natuurlijk heel anders dan een CLK 200 kompressor. Mijn nr1 keuze zou trouwens de R230 SL zijn, top wagen en als dat je droom is, waarom niet. Aangezien het je hobby auto is waar je niet van afhankelijk bent, kun je eventuele kosten mooi spreiden en een goed adres zoeken mocht er een keer wat mis gaan toch?

Beste Diante,

Haha ja dat is natuurlijk ook zo, maar ze is absoluut tevreden met haar bescheiden Hyundai I30 station.
Moet ook zeggen prima auto!

Die SL R230 van Vaartland valt eigenlijk al gelijk af met die grote wielen die er niet onder horen, ben ik bijzonder gevoelig voor.
Deze heb ik natuurlijk al zo vaak voorbij zien komen met mijn zoektocht.

Die R129 vind ik een fraaie nette auto, alleen wil ik absoluut het facelift model met minimaal de nieuwere M112 280/ 320 V6 motor.

Terug
Bovenaan