Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Thomas,

Ja een hele organisatie is dit geweest! 160 mensen 80 auto's.
Het verschil met de R170 SLK is echt opmerkelijk groot op dat gebied, daar was ik na zo'n dag echt bekaf.
Nu nergens last van, raampjes naar beneden, alleen het windscherm geplaatst.
Geweldig rijden was het!!

Beste Schaduw,

Ja hier thuis gaat het net zo :D(tu)
Maar zo even naar de Ardennen is er voor mij helaas niet bij, vind ik echt jammer.
De afstand vanuit het hoge noorden is vrij pittig toch wel.

Beste Damian,

Ja eigenlijk gekkenwerk :D
Liefst had ik een hotel gepakt, maar mijn schoonvader moet daar niets van weten.

Beste Ramon,

Ja echt wel!! de Ardennen/Eiffel is voor mij de autohemel.

Bofkont zei:
Beste Adinsx,

Zo dan !! dat moet ook geweldig zijn geweest met dat soort auto's, vooral die SL500, toch wel een droom auto voor mij nog steeds.

Ziet er prachtig én bekend uit Bofkont. Wel jammer van die drukte voor je in dit soort bochten:
12CEA866-B60A-4596-AE4C-ED86D1AB4D64_zpsnez8xump.jpg

Daar wil je gewoon lekker doorheen knallen. Of kon het tempo er wel in blijven met zo'n grote groep?

SL500 foto'tje uit het archief. Briljante cruiser, maar voor het echte stuurwerk wel wat zwaar. Stond bij een haakse bocht bijna in de vangrail toen ik een drift inzette. Vergat even dat zware glazen dak wat achterin ligt :}
Maar, wel genoten toen.
20120609_AMT_Motortoertocht_186.jpg

Au-fxVtCMAIGKjg.jpg:large

Lekker hoor Bofkont. (tu) Je kan daar inderdaad heerlijk rijden. Van de zomer ook maar een keertje die kant op met de 75. (tu)

Gaaf hoor zo'n R231 (afgezien van die afschuwelijke matte lak, of is het folie?) (tu)
Lijkt mij best leuk om er één te bezitten naast de R107.

Beste Adinsx,

De groepen waren verdeeld in max 10 auto's, dus grotendeels heerlijk kunnen doorrijden B)
Dit bochtje was helaas even oponthoud, zat nog veel meer verkeer voor ons.

Ontzettend gaaf die Sl500 R231, die matte lak had ik zelf ook niet gekozen, bij mij moet het kunnen glimmen.

Beste Joel,

Goed plan man! (tu)
Was idd geweldig toeren.

Prachtige rit zo te zien(tu)

Mat grijs staat op sommige auto's bijzonder goed, heb zelf een mat grijze vespa(:B
13285235_1763676427196336_201986773_n.jpg

Maar zou het zelf zeker niet op een auto willen hebben, een matte lak is een hel als je alleen al gebruikerssporen wilt weg werken, polijsten kan niet doordat de lak gaat glimmen en deze krijg je daarna ook niet meer mat. Mijn Vespa was ik met speciale zeep voor matte lakken die minder wrijving geeft en ook geen glans achterlaat.

Je hebt matte coatings bescherming kits (ook op carclean bijvoorbeeld). Dan kun je gewoon een coating over je matte lak aanbrengen waardoor het minder gevoelig is.

Maar voor dagelijks gebruik lijkt het mij ook een hel :S.

Ziet er gaaf uit, je uitstapje naar de Ardennen René! Ik hoop dat het wat minder filerijden was dan op de foto's :T.

Onze Engelse vrienden van de Z club zijn op doorreis :D

Handig zo'n lage wagen, schuilen tijdens de lunchpauze, was best warm met 30 graden :D

Wat een leuke foto's René, ziet er heel erg leuk uit, prachtige deelnemers veld. Dit zijn toch de ritten waar je zo'n fun-auto voor hebt!

Veel plezier komend weekend, dat klinkt als een leuke rit!

Zo, dat lijkt me een mooie tour! En wat een kilometers op een dag, lekker hoor! Gewoon gebruiken waar het ding voor gemaakt is, heerlijk is dat.

Beste Peter,

Bedankt!! ja was erg gaaf, heel divers kwa auto's ook, komend weekend gaat ook leuk worden.
Klein groepje 6/7 auto's zoals het nu lijkt.

Beste Elco,

Absoluut eens!!
Was er ook wel aan toe om eens lekker te rijden na al werk kwa spuiten/stelwerk etc etc etc
Hoop dit jaar alles af te ronden wat ik voor ogen heb met de auto, aankomende zaterdag nog naar mijn mannetje voor wat kleine zaken.

Ik heb het ergens gemist Bofkont, waar ga je komend weekend toeren?

Beste RWD,

Komend weekend ga ik toeren in de kop van Groningen, Langs de Waddenzee richting Ditzum ( Duitsland)
Zin in!

Ik kijk altijd een beetje mee in diverse topics en nu meld ik me vanwege een foto:
19144168_1484838821579495_4786108348103242319_o_zpsb2xr7efe.jpg

Is deze foto in Luxemburg gemaakt toevallig?

Verder mooie foto's van een prachtige omgeving en mooie auto. Altijd jaloers op cabriorijders; jaren geleden 1 gehad en mis het gevoel nog. Vooral met dit weer ;)

Beste Sanoma,

Ja cabrio rijden blijft geweldig met deze mooie dagen :D
Dit is het stuwmeer bij Malmedy (België)

Ahah! Dan komt ie me toch wel bekend voor maar dan een heel andere plek... acht: al die stuwdammen lijken op elkaar :p

Weet je nog hoe dat meer heet? Ik kan zo geen stuwdam plaatsen in de buurt van Malmedy.

Gave foto's hoor! Ik vind het ook een super mooie omgeving. Heb er destijds met mijn astra cabrio ook wel eens wat leuke tochtjes gemaakt. En zelfs zonder cabrio zou ik er zo weer naar toe willen. Ook omdat het niet zo super ver rijden is.

Vandaag weer een dagje bij mijn schade mannetje doorgebracht met de Z, en eindelijk de laatste puntjes weggewerkt die er nog waren.
Bumper achter is helemaal perfect geplaatst, zat wat ruimte op de bevestigingsbeugels zodat de bumper niet precies aansluit met de carrosserie, dit is nu perfect verholpen.
Linker scherm voor is een stukje gespoten omdat er een stuk van de blanke lak los liet.

En helaas ook nog een nare verrassing, spatbord rechtsvoor roest!! dit moet wel een slecht herstelde schade zijn want normaliter roest deze auto niet.
Het was maar een heel klein hoekje en vrij oppervlakkig maar compleet kaal gemaakt en opnieuw behandeld en gespoten.
Nu snap ik ook waarom de bumper rechtsvoor geen mooie aansluiting had met de carrosserie van de auto, zat allemaal net niet lekker.
Ook dit is allemaal perfect gezet weer.
Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik wel redelijk klaar met de buitenkant van de wagen :D
Er zijn nog een paar kleinigheden in het interieur wat ik verholpen wil hebben, dus die zullen de komende tijd op de agenda gezet worden.
Maar het einde is inzicht met het perfectioneren, de wagen is zo goed als af naar mijn zin.

jij bent nooit klaar met jou auto ;)

ik denk inderdaad dat het een kleine beschadiging moet zijn geweest wat is gegroeid tot een roest dingetje. Mooi dat het opgelost is (tu)

Beste Ascona,

Haha ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, maar in grote lijnen is het nu wel klaar hoor.
Klopt precies wat je zegt, het is ook een kleine schade geweest die niet goed is behandeld hersteld.
Echt vanuit de binnenkant met een zaklamp kon ik heel iets van roest vinden, het zal ook maar heel oppervlakkig nog maar.
Had nog jaren kunnen zitten volgens mijn schade mannetje , maar als ik weet dat het er zit moet het weg en opgelost worden :D

Trouwens morgen toeren in de kop van Groningen!
Start in Oude Pekela en zo naar boven langs de Wadden zee richting Duitsland Ditzum.

Volgens mij ben je toe aan een dashcam om je mooie ritten vast te leggen. ;)

Heb er nu ook eentje (DOD LS470W+) en ben er meer dan tevreden over, een aanrader dus.

Bofkont zei:
Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik wel redelijk klaar met de buitenkant van de wagen :D

Als ik het allemaal zo zie, begrijp ik dat wel. Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn.

Diante,

Ja opzich zou dat wel een leuk idee zijn (tu)

Beste Piet,

Hier hebben we vaderdag vrijdag al gevierd bij schoonvader, mijn eigen vader interesseert het helemaal niet:}
Heb gewoon gezegd dat ik zondag niet kan haha.

Beste Phaeton ,

Ik zal hem maar positief opvatten :}(tu)

Beste Kristian,

Oh dat zal zeker nog wel gebeuren voordat ik hem verkoop :T

Beste Twix,

haha :}(tu)

Nou vandaag heerlijk getoerd met 6 andere Z4's, was erg leuk, 28 graden was lekker toeren.
Oude Pekela gestart en zo via diverse Dorpjes binnendoor langs de waddenzee, Geluncht in Delftzijl aan de Haven, en toen richting Termunterzijl etc etc
Echt prachtige oude dorpjes met oude huizen en boerderijen.
Veel gezien ook, meerdere malen uit de auto geweest wat het wel zo leuk maakt ook, zelfs de vrouw was mee.

Helaas ook nog schade op gelopen!
Baal er zeer stevig van, dus op zeer korte termijn moet ik weer naar mijn schade mannetje.
Voorbumper ernstig geschaafd aan de onderkant, even draaien en een oprit op rijden wat blijkbaar al niet zo kan met deze wagen.
De oprit/Stenen lagen gewoon te hoog *-)
Was wel een ernstige domper op mijn feestvreugde vandaag, maar ach de wagen rijdt er niets minder op:D
En het gaat ook wel weer opgelost worden.

En hier mijn schade :,(

Ach maakt hem iets minder perfect. ;) Heb je weer iets op je lijstje staan..

Overigens voel ik zeker met je mee hoor Rene, verder mooi weer om open te rijden vandaag. (tu)

Ja het weer was echt grandioos Nico.
Tja minder perfect voor een ander, gewoon een forse schade voor mijn gevoel :}

Nou zeg dat Thomas, plus dat de bumper wat ontzet is, bestuurderskant sluit hij niet meer goed aan.
Ja die blauwe is een geweldenaar ook, een 35is, 306pk twin turbo 3.0 zes lijn, de beste man kan ook een potje sturen wordt je bang van.
Heeft ook nog een witte 135i staan voor trackdays.

Ja zeker Ascona!!
De foto's met gesloten dak was ze geparkeerd stonden en we even een stukje gingen wandelen.
Uiteraard hele rit open gereden!

Blauwe Z3 hoort niet bij ons, die stond daar toevallig ook (tu)

Mooie rit maar wat ontzettend jammer van de schade. Je komt net van je detailer af en dan nu dit. Succes met het oplossen ervan.(tu)

Wat zonde Bofkont Pechvogel !! Maar waarschijnlijk redelijk eenvoudig te herstellen. Ligt ook wel laag bij de grond die neus van de E85, zo te zien ligt de neus van de E89 iets hoger.

Maar zo te zien wel een mooie dag gehad (tu)

Terug
Bovenaan