Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

481790_540789172626506_1547445937_n.jpg

Gevonden de fabrikant :D
https://www.gazebox.it/

15K Voor de kleinste variant.
https://www.zeerchique.nl/

Dat is inderdaad een betaalbare oplossing (die tentvariant van Bofkont dan). Bij mijn volgende woning hoop ik een garage te hebben, maar dat is nog best lastig in de Buurt van Amsterdam met mijn budget.8-)

Nou dat geloof ik graag SLB, Amsterdam en regio is niet normaal, voor de prijs van een normale ruime tussenwoning daar heb je hier in het Noorden waar ik woon een riant vrijstaand huis met garage :T
Prijzen lijken p/maand te stijgen in regio Amsterdam ook.

Wordt steeds gekker inderdaad. Tussen de 3 en 4 ton voor een doodnormale tussenwoning is niet vreemd. Voor dergelijke bedragen zijn er inderdaad prachtige huizen te koop in het noorden. Verschillen zijn erg groot. Maar ja, werk en leef hier en zal dus met minder huis voor mijn geld genoegen moeten nemen. Naar Almere verhuizen gaat me persoonlijk weer net te ver.

Nu begin ik toch benieuwd te raken naar de foto's van de verschillen voor en na het stellen! :)

Ja zijn allemaal keuzes SLB, ik begrijp je volkomen (tu)

Beste Brent,

Verschil is nogal aanzienlijk hoor, zeker voor iemand zoals mij, maar moeilijk om op foto te zetten.
De rand van het linkerzij scherm lag duidelijk hoger dan de motorkap, en onder het rijden valt dat constant op.
Een motorkap hoort mooi vlak te liggen met de zij schermen, en dat is nu precies het geval, maakt me zo ontzettend gelukkig :D

Begrijpelijk, altijd fijn als iets waar je jezelf aan stoort weggehaald kan worden. :)

Heerlijk dat verder perfectioneren!

Ik dacht dat ik niet spoorde op het gebied van auto's, maar het valt eigenlijk wel mee ;) Inmiddels heb ik dat aardig opgegeven btw. Nog steeds ver bovengemiddeld zuinig op mijn auto, maar niet meer zo extreem. Geen tijd en energie meer voor.

Beste Springbok,

Haha ik weet het, het is een ziekte, ik wordt er ook weleens moedeloos van, maar als het dan weer opgelost kan worden maakt me gelukkig.
Denk ook wel dat dit een van mijn laatste projecten is, lekker nog even sturen, en dan richting een vrij nieuwe SLK is het plan op termijn, tenminste dat zijn nu mijn plannen, wil nog wel eens veranderen :T
Ben nogal impulsief.

Als ik heel eerlijk mag zijn: een vrije nieuwe SLK is een prachtig ding. Mijn zegen heb je, beste Bofkont (tu)

Ja idd Thomas,

vind die vouwtent oplossing ook niet wat, daarom maar wat vaker wassen :T

Beste Phaeton,

Ah leuk om te horen (tu)
Type R172 vanaf 2011 doel ik dan op, mooie wagen!
Een SL wordt me gewoon te gortig kwa kosten.

Een rode of witte heeft dan mijn voorkeur.

Beste Uwbuurman,

Kwa sportieve rijeigenschappen zeker(tu)
Maar als het erop aan komt ben ik toch meer een benz persoon, vooral het comfort spreekt me zo aan.

Maar het is nog niet zover, de Z4 staat voor aankomend jaar nog ingepland voor een ritje Italië met een goede vriend.
En wellicht ben ik dan wel zo verliefd dat hij nooit weer weg gaat.
Want echt waar, elke rit is genieten met deze wagen.

Morgen krijgt hij een goede wasbeurt met een goede wax, voorbereiding voor zondag.
De Ardennen!! echt zin in, weersvoorspellingen zijn ook geweldig, 30 graden.

Ach de zoektocht en spelen met ideeën is ook erg leuk, al vind ik de z4 vele malen leuker maar ben dan ook een stuk jonger. De tijd zal het leren(:P)

Beste Damian,

Ik vind de Z4 om te zien ook echt mooier dan de SLK R172, ben al sinds introductie 2003 verliefd op deze wagen, ben dan ook een kind zo blij dat ik ook deze droom heb kunnen waarmaken, niets staat nog vast hoor, denk dat afscheid nemen van deze Z4 me heel erg zwaar gaat vallen, dus wellicht moet ik dat ook maar niet doen :T

Z4....all the way. Wel in Z4M coupe vorm dan. ;)

d1533932cecb8dd10a7bf9083b64919c.jpg

[size=x-small]ik heb geen voorkeur voor rode auto's hoor. 8-):-D[/size]

Mechanix zei:
Lijkt me erg krap zo'n coupeetje. Juist dat open dak maakt dit soort auto's leuk.

8-) Ik maak me geen zorgen.

Ik houd niet zo van een open dak zelfs al merk je er niks van weet ik dat je bij dit soort voertuigen de sterkte uit de carrosserie haalt en dus alles moet verstevigen. Dat weten vergalt mijn plezier in een auto net zoveel als een scheefliggend paneel voor Rene. ;)

Z4 coupe is een kunstwerk op wielen Nico B)
Maar zoals Mechanix al terecht aangeeft, voor mij zit het meeste plezier van deze wagen dat het dak eraf kan.
Carrosserie stijfheid is van de E85 Z4 cabrio ongekend goed, er is geen enkele sprake van torderen, dus zou niet weten waarom dat je plezier zou moeten vergallen :S

Ik weet t ook niet want een Z4 coupe is 40 kg zwaarder dan een Z4 roadster. ;) Dat had ik niet verwacht....

Normaal gesproken breng je verstevigingen aan om de torsiestijfheid te garanderen en daarna heb je dus meer gewicht. Maar ik had buiten de kwaliteiten van BMW gerekend. :T

Zo vanmiddag de Z4 klaar gemaakt voor mijn toerrit morgen in de Ardennen met 80 andere Z3/Z4's.
Morgen een dikke 800km rijden!
Voorzien van een heerlijk laagje natty's bleu paste wax, blijft een topper.
https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Blue_235ml_100714?o=srnattys%20bleu
Velgen met de alu teufel schoongemaakt, geeft altijd zo'n heerlijk effect.

Gaaf man!!! Ik moet wachten tot september voor een clubweekend in de eifel. Hoewel ik uiteraard de komende 8 weken een keer of 3 ga, op eigen gelegenheid.

Heel veel plezier en hou haar heel!

Beste Uwbuurman,

Bedankt!!
Ja zal goed uitkijken haha.
Eiffel komen we morgen ook nog wat ik begrepen heb.

Jij ook plezier de aankomende tijd, wat voor clubweekend heb je??

800 km zonder een wasbeurt.....respect Rene, je moet het maar durven. ;)

Zonder gekheid veel plezier, Ardennen kent vele mooie weggetjes. Al is de heilige graal uiteraard het weggetje dat goed is geasfalteerd en rustig is.
Mocht je nog invloed hebben op de toertocht......

Vanaf een plaats genaamd Nadrin neem je de N860 richting Berismenil, die weg volg je tot La Roche en Ardenne vanaf daar neem je de N833 zodra je het Q8 tankstation nadert sla je linksaf richting Marche en Famenne en rijd je over de N888. Zorg dat je de lunch in La Roche en Ardenne kan doen. Das echt een fantastisch leuk plaatsje om nog even doorheen te lopen.

Dat is redelijk goed geasfalteerd. ;) (tu)

Prachtige wegen in de Ardennen. Twee keer een drie daagse motortoertocht gedaan waarbij mijn eigen vervoer een SL500 was en de WRX STI.
Het asfalt is op vele plekken niet zo mooi als in de Eifel of het Sauerland, maar er vermaken ga je wel.

Geniet er van ;)

Edit: We hebben op de tweede dag (verbleven in Vielsalm bij Baton Rouge) een dag Luxemburg gedaan. Ook een aanrader (tu)

Heerlijk een mooi stuk toeren, veel plezier en mooie voorbereidingen getroffen! Tijdens zo'n toertocht zal er niet veel poetsgelegenheid zijn denk ik

Dat moet een bijzonder gezicht zijn om tachtig open BMW's voorbij te zien schieten in de Ardennen. Het weer heb je in ieder geval goed mee, dus geniet ervan!

Gaaf Bofkont(tu). Daar zullen we ongetwijfeld mooie plaatjes van voorbij zien komen!

Ik heb gister al wat mooie plaatjes gezien. Bofkont gezegd dat ik wel.een tikkie jaloers ben haha. Mooi weekend was dit.

Bedankt voor de tip Nico, maar helaas geen enkele invloed had ik daar op.
La Roche is idd een prachtig stadje, vorig jaar nog geweest met de CLK.

Beste Adinsx,

Zo dan !! dat moet ook geweldig zijn geweest met dat soort auto's, vooral die SL500, toch wel een droom auto voor mij nog steeds.

Beste Damian,

Bedankt!! Nee tijdens de toerrit is het enkel en alleen rijden :D

Beste RWD,

Bedankt!
Ik heb wel wat kiekjes gemaakt inderdaad.

Beste Uwbuurman,

Het was echt volop genieten !

Nou we zijn inmiddels al weer een dagje verder en de auto staat al weer schoon en gepoetst onder de carport klaar voor de volgende toerrit aankomende zondag in de kop van Groningen langs de wadden.

Gisteren dik 800km gemaakt in totaal, 5:30 vertrokken en s'avonds rond 21:30 weer thuis.
Het rijden in de Eiffel en de Ardennen was echt geweldig!! de organisatie had een prachtige route uitgezet van 225km.
Respect voor de organisatie ook!
dik 80 auto's waarvan ook nog 10 Engelsen, wat een leuk volk man :D
Een van die gasten reed met een oranje Opel Speedster mee, kan allemaal bij deze club zo relax.
Zat ook een Nederlandse jaguar XKR tussen.
De auto's waren verdeeld in 8 groepen a 10 auto's.

Mijn Ztje heeft zich echt geweldig gehouden, volop klimmen/afdalen en sommige stukken goed het gas erop.
Hij gaf geen krimp, de motor is echt wel goed schoon geblazen, en dat alles onder een verbluffend laag verbruik van 8.8 op de 100km :D
Kan er niet bij, want hij is echt niet gespaard gisteren.
En wat hangt die motor lekker aan het gas in de sportstand, zo verslavend dan :D

Het weer was ook geweldig, 30 graden!!
En wat een drukte, heel veel cabrio's en motoren, en diverse Ferrari's gezien ook.
Bijna nog frontaal een motor gekopt die de binnenbocht nam met echt een noodgang, was een clubje racers, mijn hemel dat was echt op de max rijden, wat een waaghalzen, heel erg gaaf om te zien, alleen die bijna aanrijding was wel even schrikken, hij moest met de knie aan de grond nog wegsturen om een aanrijding te voorkomen :O
Rijden kon hij in ieder geval wel!!

Comfort van de Z4 geweldig!!!! Ook de slechte wegen waren erg goed te doen, viel me echt niets tegen.
Eigenlijk constant de hele dag gereden en s'avonds thuis nog zo fris als wat, echt veel beter als de oudere R170 SLK.

De oranje Speedster uit Engeland

Beste RWD,

Bedankt!
Ja was een topdag, weer was grandioos fijn, soms gewoon te warm bijna.

Beste Piet,

Het was absoluut gaaf!!, vooral die prachtige wegen met klimmen en afdalen, zo geweldig.

Beste A3 White,

Nee mijn schoonvader was mee, aankomende zondag gaat ze wel een keer mee voor de verandering.
Kop van Groningen langs de waddenzee richting Ditzum Duitsland, ook zin in!!

Beste Springbok,

Bedankt!
Ja was echt genieten !!

Wat een gave foto's Rene. Dat ziet er uit als flink organiseren. Jeetje, je zult toch 225km moeten uitzetten en bewaken. Pfoe! Wel erg gaaf. En geen wonder dat je fris uitstapt. De Z4 is gewoon heel adequaat, juist omdat die wat sportiever is. Dat betekent minder corrigeren, meer controle en daardoor ontspannender achter het stuur.

Gaaf hoor! (tu) Mooie plaatjes ook.

Wij zijn ook met de Z4 in de Ardennen geweest. Mijn vriendin is eigenlijk ook miet zo van het open rijden dus ik ben een aantal keren alleen weg geweest. Dat ging dan ongeveer zo:

Ik: "Ik ga even een stukje rijden hoor."
Vriendin: " Ok, waar ga je heen?"
Ik: "Weet ik niet, gewoon een stukje rijden."
Vriendin: "Oh, ok."

Gelukkig begrijpt ze me wel, maar ze heeft er zelf gewoon helemaal niets mee. Maar ik vind het echt heerlijk. Gewoon gaan rijden en maar zien waar je uitkomt. In de Ardennen is dat een feestje. En als je het zat bent stel je de navi in en ben je meestal vlotjes weer terug. Z4, ik zal je af en toe missen...

Heel gaaf! En mooie foto's ook hoor, ardennen is altijd een geweldig gebied om (zeker met mooi weer) doorheen te touren :)

Terug
Bovenaan