Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Bofkont zei:
Die andere voorbumper is de zogenaamde Aero bumper, is onderdeel van een optioneel origineel spoiler pakket met side skirts en achter bumper.

Nope, dit is een originele Z4M-bumper, een stukje ingetogener dan de Aero-bumpers. Achter heeft deze Z4 de originele bumper.

En hoe zou 'ie dat toch weten? :}

y4mmSl4In9jdbgE5_hnzH0P9FHjFbXwfTUQZrjt8o2nTysdrrHXX-v7dGxPtn6tdoY6Py85Xcn2-3mH_hgaAPnOwmHFgmtP8uWYRUclpSPV9LDaDwqnz0NuUeZNs5_iwjo7acP9xcVI58NvZkdowjIYVC5uINxt4jcxV0LA0A_6w7RG2GjGp1bqZ8I4oucmDGzErxGkrViicsSDtK0MV0NgEg

Ah idd Elco klopt nu ik goed kijk (tu)
Ze hebben enkel de voorbumper van de Z4M geplaatst op die foto van Peter.
M bumper heeft ook geen mistlampen.

Mooie foto heb je gemaakt hoor al rijdende van die Z.
Maar ben er geen fan van op een niet M.

Bofkont zei:
Ja idd dit is ook een ijzerverwijderaar, 5 liter voor 46 euro inclusief verzendkosten is vrij scherp.
Meer dan de helft goedkoper.
Kwa werking doet hij niets onder voor de Monello.
Ik gebruik ook al een tijdje Non-Ferro (straks naar Carclean m'n laatste bestelling ophalen, zit ook weer een flesje rotte eieren bij :T). Ik heb ook de versie van Wolf overwogen, maar die schijn qua werking een stuk minder te zijn dan die van Monello.

Non ferro is sowieso een topper Micha, maar voor mij als grootverbruiker wat te prijzig.
Daarom deze overstap , en deze voldoet uitstekend, binnen 3/4 dagen thuis afgeleverd vanuit Duitsland.

Wat heb je nog meer besteld bij CC?

Micha D. zei:
Bofkont zei:
Ja idd dit is ook een ijzerverwijderaar, 5 liter voor 46 euro inclusief verzendkosten is vrij scherp.
Meer dan de helft goedkoper.
Kwa werking doet hij niets onder voor de Monello.
Ik gebruik ook al een tijdje Non-Ferro (straks naar Carclean m'n laatste bestelling ophalen, zit ook weer een flesje rotte eieren bij :T). Ik heb ook de versie van Wolf overwogen, maar die schijn qua werking een stuk minder te zijn dan die van Monello.

Even inbreken, Die van Wolf heb ik gebruikt en was inderdaad een stuk minder dan de Monello, inmiddels ook de Alu Duivel en die bevalt me prima.

Bofkont zei:
Non ferro is sowieso een topper Micha, maar voor mij als grootverbruiker wat te prijzig.
Daarom deze overstap , en deze voldoet uitstekend, binnen 3/4 dagen thuis afgeleverd vanuit Duitsland.

Wat heb je nog meer besteld bij CC?
Snap ik, hoeveel gebruik jij het dan :T? Doe je alleen je velgen of je hele auto ermee?

Ik zal zo even plaatje in m'n eigen topic plaatsen van wat ik allemaal heb gekocht.

Bofkont zei:
Nieuwste navigatie DVD 2017 inmiddels ook binnen (tu)
Altijd een fijn gevoel om de laatste kaarten hebben, 11 juni richting de Ardennen/Eiffel.

Hoeveel tientjes moet je nou gaan neerleggen voor zo'n update tegenwoordig? (:P)

Beste Micha,

Bijna na elke rit maak ik de velgen eigenlijk schoon, dus voorjaar/zomer heb ik nogal wat nodig dan.
Spuit niet gigantische hoeveelheden per keer erop hoor, genoeg is genoeg, even een kwestie van aanvoelen zoals je zelf inmiddels ook wel weet.

Ah leuk Nico, mooie doeken of niet!

Beste Netoj,

79 euro.
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/navigatie/65902448985-bmw-navigatie-update-dvd-high-2017

Bofkont zei:
Beste Micha,

Bijna na elke rit maak ik de velgen eigenlijk schoon, dus voorjaar/zomer heb ik nogal wat nodig dan.
Spuit niet gigantische hoeveelheden per keer erop hoor, genoeg is genoeg, even een kwestie van aanvoelen zoals je zelf inmiddels ook wel weet.
Inderdaad, dan gaat het snel. Bij ons staan alle wielen in de sealant, dus dan is het met een HD er eigenlijk vrij vlot af.

Beste Micha,

Ik denk er zelfs over om de velgen in de glascoating te zetten.
Als ik overstap op een setje styling 103 is dat best goed voor te bereiden, is me nu teveel gedonder met alles eraf halen en schoonmaken.
https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2_Rim_30ml_102612?o=pbMTAwMDg5

Mooi dat je tevreden bent Nico (tu)

Gyeon Rim lijkt me echt een prachtig product inderdaad. Wat je ook kunt overwegen is Sonax Netshield, dat is ook mooi spul, nog veel gemakkelijker aan te brengen en ook een lange standtijd.

Heb overigens een plaatje van m'n aanwinsten gepost in m'n topic :}.

Sonax Netshield heb ik ook idd wel goede dingen van gelezen(tu)

Vandaag nog even een goed handpompje gekocht voor de alu teufel.

Voor de rest ook nog heerlijk een dik uur getoerd in de omgeving, dit weer gaat nooit vervelen :D

Het zal vast aan de vorm van mijn velgen liggen, maar heb eigenlijk nog nooit gedacht na een wasbeurt van goh dat zou toch wel mooier kunnen. Wat doet dat rotte geur spul precies wat mijn gewone sopje niet doet:T

Beste Damian,

Dit goedje maakt een chemische reactie met staaldeeltjes/ remstof, 5 minuten intrekken afspoelen daarna en je velgen zijn echt brandschoon.
Net of of je velg gaat bloeden zo'n chemische reactie geeft dat.
https://www.youtube.com/watch?v=mWSF4swfBEI

Nog nooit zoiets gezien, toch erg gaaf en schoon. Maar eens proberen heeft vast effect na 2 jaar en 23K km

Nog wat kleinigheden besteld bij Carclean waaronder koplamp sealant, dit goedje moet er voor zorgen dat de koplampen niet meer verweren.
Zit een UV blocker in., mijn linker bestuurderskant koplamp is gepolijst dus deze moet geregeld goed beschermd worden.
Ook wat Gyeon prep besteld, heerlijk goedje om het polijst residu goed te verwijderen, en ook om de lak wax klaar te maken voor optimale hechting.
https://www.carclean.com/nl/product/Surf_City_Garage/Ultra_Clear_Lens_Protectant_237ml_103862?o=pbMTAwMTE4

Vandaag een start gemaakt met het kleien en polijsten van de Z4, vooral de motorkap was er nodig aan toe, jarenlange mishandeling van autowassen met de spons laat duidelijk zijn littekens achter in de vorm van krassen en swirls, ben ook niet verder gekomen dan de motorkap want alleen daar was ik al 3/4 uurtjes zoet mee om tot een redelijke correctie te komen, wat een werk !!! de lak is toch vrij hard van de Z4, de dap900 had er veel moeite mee. Voor nu redelijk tevreden met het resultaat, maar het kan nog echt beter, met goed zoeken toch nog wel minimaal een paar plekjes.
Volgend jaar stap ik toch echt over op een professionele rupes https://www.carclean.com/nl/product/Rupes/BigFoot_LHR15_MarkII_103515?o=pgMTAwNTQ5
Heb de motorkap 3 staps gepolijst van grof naar fijn en naderhand uiteraard voorzien van een beschermende detailerspray laagje.

Als een hondelöl in de maneschijn, mooi hoor!!! Ik zou de e30 graag eens zo'n beurt willen geven, maar ja... later als ik groot ben. Maar ik kan wel genieten van jouw vlijt!!

Netjes! Hoeveel hits had je nodig? Wat voor pad heb je er nu eigenlijk op zitten? Ik ben aan de slag geweest met de wollen pad, die cut wel echt harder dan de gele pad naar mijn idee. Maarja, op die zwarte Mercedes zie je alles en die lak is ook nog eens keihard, dus je kunt je wel voorstellen hoe dat ging. Zal bij jou wel niet anders zijn :T.

Overigens zou ik naast Rupes ook eens kijken naar Flex, hoor daar veel goede verhalen over qua comfort en werkgemak.

Bedankt Uwbuurman :D(tu)

Beste Micha,

Minimaal 6/7 hits gedaan, en op sommige hardnekkige plekken wel 10 of meer, ontzettend veel werk van gehad *-)
En nog eigenlijk niet 100% tevreden als ik echt kritisch ga zoeken.
Wollen pad heb ik niet, die verzadigd de te snel vind ik, niet echt fijn werken, maar dat is persoonlijk.
Ik heb Geel/Oranje/Zwart, geel is de grofste variant.

Ja Flex zijn ook top machines,maar als ik het her en der zo lees is de rupes favoriet onder de professionele poetsers.

Ai, dan heb je het inderdaad wel gehad naar 1 motorkap. Ik dacht wel even een hele E-klasse te doen op een dag, dat viel tegen. Je kunt de wollen pad natuurlijk ook lokaal gebruiken. Hij verzadigt wel vrij snel, maar even nat spoelen en uitdraaien doet dan op zich voldoende naar mijn ervaring.

Overigens zie ik het nu pas, je hebt de kleine backingplate erop zitten. Ik dacht dat je een heeeeele dikke gele pad had (:B.

Rupes is zeker ook super, blijft natuurlijk altijd persoonlijke voorkeur. Flex is volgens mij ook redelijk nieuw in het poets wereldje.

Beste Micha,

Ja in 1 dag een hele auto is voor mij geen doen*-)
Dan kan ik de lak ook niet de aandacht geven van wat ik voor ogen heb.
Ik werk idd met de kleine backingplate/pad, vind ik fijner werken, de grotere geeft teveel weerstand en wil alle kanten op.
De kleine kun je veel beter focussen en werkt voor de rest naar mijn idee net zo snel.

Beste Thomas,

Ja dat absoluut, wat een werk man *-)
Op het einde had ik er ook schoon genoeg van, als het zover is met een Rupes kan ik idd het verschil eens gaan testen.

Wat een machtig resultaat! Mocht je ooit uitgekeken raken op (het polijsten van) je eigen auto dan heb ik er nog wel twee staan waarop je je lusten mag botvieren. ;)

Ziet er op de foto's snaar strak uit, net zoals de hele auto! Zoveel tijd voor enkel de motorkap, ik zou de auto niet meer wassen als ik jou was ivm de krasjes:T

Wederom een mega strak resultaat inderdaad. (tu) Ik roep ook al weken dat ik weer eens aan de slag wil met de wax haha, moet ik echt binnenkort even gaan doen. Al doe ik het uiteraard niet zo gedetailleerd en nauwgezet als meneer B.Kont. :p

Beste Dirk,

Bedankt :D(tu)
Polijsten is echt mijn hobby niet, alleen het resultaat telt, daar doe ik het voor!!
Het is echt hard werken.

Beste Damian,

Bedankt!
Haha, dat wassen levert mij bij niet zoveel krassen op, wat ik nu heb verwijderd is jarenlange mishandeling door de vorige eigenaars.
Niet meer wassen is ook geen optie, onder de carport wordt hij ook vies helaas.

Beste Ramon,

Bedankt!!
Ja even wassen en waxen levert al een geweldig mooi resultaat op.
Het is echt niet zo dat ik elke week zo sta te polijsten, mijn hemel moet er niet aan denken :D

Ik dacht dat je zo'n kleihandschoen had gekocht maar op de foto zie ik weer de good old kleiblokken. Ik was wel benieuwd namelijk hoe die handschoen beviel.
Motorkap heeft weer een diepe glans. Op zich wel een makkelijke kleur qua krassen/swirls. Valt niet meteen op. Bij mijn parelmoer witte ook ideaal.

Beste Kristiaan,

Die klei handschoen uit China was vooral een Kras handschoen :D
Maar goed dat je mij er aan herinnerd, die van van Carclean zal echt beter zijn.

Ja motorkap heeft een vrij goede glans, deze kleur vallen de krassen idd echt minimaal op.
Maar eerdaags wil ik nog de motorkap nog een keer machinaal polijsten om hem echt 100% te krijgen.

Vandaag is mijn auto bij een andere zeer vakbekwame plaatwerker geweest, doel was de gehele neus perfect afstellen.
Neusje is in het verleden eens gespoten maar niet perfect goed opgebouwd weer, gelijk is er gekeken of er sprake was van zware schade in het verleden, dat laat namelijk altijd zijn kenmerken achter. Gelukkig was hier geen sprake van, dus weer een geruststelling.
Was er ook wel bijna zeker van omdat er ook geen WOK verleden is van de auto.

Vooral het linker voor paneel lag duidelijk wat te hoog tov de motorkap.
Deze meneer heeft echt alles perfect gesteld, beter dan gehoopt zelfs :O
Is nogal een klusje want alle panelen moeten los en gesteld worden inclusief motorkap.
Helaas geen foto's van het geheel kunnen maken, had hij liever niet, waarvoor alle begrip uiteraard.
Deze meneer doet vooral zeer exclusieve oldtimer restauratie, en was op het moment bezig met een blauwe ferrari Dino volledig opnieuw te schuren/spuiten en plaatwerk stellen.

Ik ben weer een zeer tevreden mens :D

Echt he.... waar Bofkont een overschot aan handige adresjes heeft heb ik er een tekort aan :p

Maar goed, ik ben ook een stuk minder streng als het op perfectie van mijn auto aankomt.

Ja die adresjes zijn zeker wat wat waard, in de dik 15 jaar dat ik met deze onzin bezig ben heb ik veel contacten opgedaan in de restauratie wereld.
Altijd mooi om te zien hoe een vakman zijn werk ook doet, diep respect voor.

omniradius zei:
Echt he.... waar Bofkont een overschot aan handige adresjes heeft heb ik er een tekort aan :p

Zo herkenbaar (tu)

Weer lekker bezig Bofkont! Eigenlijk verdient jouw auto ook een verwarmde garage zodat ie niet meer vies wordt als je hem wegzet. Zul je vast al eens over nagedacht hebben, maar is natuurlijk een kostbare verbouwing. Je hebt er in ieder geval de ruimte ervoor bij je huis.
Bij mijn huidige (publieke) parkeergarage is er veel open ruimte tussen vloer en plafond en als ik mijn net gewaassen auto dan na drie dagen onder een laag stof en zand zie baal ik altijd een beetje. Weer afspoelen. Dat zal bij jouw carport ongeveer hetzelfde zijn.
Vanaf volgende maand ga ik naar een andere garage onder een appartementencomplex, waarbij alles goed is afgesloten. Heb ik toch weer wat langer plezier van mijn wasbeurt. Overigens mag zo'n wasbeurtje zich op geen enkele manier vergelijken met hoe jij je auto verzorgt. Nogmaals mijn complimenten.

Beste SLB,

Bedankt (tu)
Ja een garage heb ik zeker over nagedacht, en zeker iets wat ik nog wil.
Maar de verbouwing van mijn huis heeft de laatste 5 jaar de prioriteit gehad.
Dat stof herken ik zeker, baal ik altijd verschrikkelijk van, onder de carport blijft de wagen echt niet schoon.
Ruimte heb ik idd genoeg voor een garage.

Heb ook al aan zoiets gedacht om onder de carport te zetten extra.
https://www.dancovershop.com/nl/product/vouwgarage-auto-klein-26x58x21m-grijs.aspx
Maar verhuisplannen in de toekomst zijn ook niet uitgesloten, dan is een grote garage wel een vereiste.

Zelf ook goed bezig jij, goed onderdak voor de wagen is belangrijk (tu)

Terug
Bovenaan