Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Leuke toevoegingen René. Zijn die twee detailers niet een beetje van hetzelfde soort? Ik ben nog steeds erg tevreden met QD+, al moet je die wel opwrijven, dat is soms een nadeel.

QD+ is echt top Micha, maar opwrijven moet je ze allemaal, hoezo is dat een nadeel??
Tja van het zelfde soort denk het wel, alleen die pb glosh and wipe is puur een glans boost, niet zo zeer een bescherming.

Ik neem aan dat jij je spullen gratis krijgt van Carclean voor al je promoties van hun producten.

33314361594_b4be1905c1_c.jpg

34115947156_c491ed0d1b_c.jpg

Vertel me nu eens heel eerlijk wat er mis is met t weer. *-)

Nico te fris om lekker cabrio te rijden misschien.
12 graden is nu nu echt warm.

Beste Micha met de Qd+ doe ik een hele auto binnen de 10 minuten maar ik spuit het op en wrijf gelijk op tot glans.
Jonge vent als jij kan dat vast nog sneller :}

Spyderweb,

Jij van Mazda ook dan ? :}

Haha Spyderweb :D(tu)
Was uiteraard een flauw grapje van mij, maar ik ben gewoon zeer enthousiast over deze webshop en artikelen.
Wat gratis artikelen zou idd wel eens op zijn plaats zijn na zoveel jaar gratis reclame, ik koop me daar suf :}

Ik wil die Sonax Brilliant shine ook gaan proberen, ik had in m'n eigen topic een filmpje gelinked, dat spul ís echt bizar waterafstotend. Ik heb nu de quickwas uit dezelfde serie en ook dat is heel lekker spul als je gewoon even snel een beschermlaagje aan wilt brengen na het wassen (en ruikt heerlijk, beetje kaneelachtig)

Kijk aan ook al een car clean pakket, toeval. Wat doet zo'n detailer, als de auto schoon is oppoetsen voor glans?

Damian zo'n detailer gebruik je na het wassen en waxen. De auto echt waxen hoeft niet zo heel vaak, eens in de paar maanden is vaak genoeg dus de volgende keer dat je de auto wast, even de Detailer er overheen en dat boost de standtijd van de huidige waxlaag en maakt 'm weer extra waterafstotend.

Bofkont zei:
Was uiteraard een flauw grapje van mij, maar ik ben gewoon zeer enthousiast over deze webshop en artikelen.
Wat gratis artikelen zou idd wel eens op zijn plaats zijn na zoveel jaar gratis reclame, ik koop me daar suf :}

Je krijgt toch ook altijd iets gratis met elke bestelling? ;)

Zadelsnuiver zei:
Damian zo'n detailer gebruik je na het wassen en waxen. De auto echt waxen hoeft niet zo heel vaak, eens in de paar maanden is vaak genoeg dus de volgende keer dat je de auto wast, even de Detailer er overheen en dat boost de standtijd van de huidige waxlaag en maakt 'm weer extra waterafstotend.

Duidelijk, dank voor de uitleg(tu)

René, heb jij wel eens aan een coating gedacht?

Ik ga volgende maand Gyeon Cancoat aanschaffen voor de auto's van m'n pa, lijkt me echt prachtig.

Ja zeker Micha, grappig dat je erover begint.
De cancoat heb ik ook hoog op mijn lijstje staan, schijnt geweldig te zijn!!
Maar de nanolex si3d schijnt nog beter te zijn.
https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Si3D_Paint_Coating_Complete_Kit_30ml_103260?o=pbMTAwMDg3

Zit nog hevig te twijfelen tussen deze 2 welke ik zal aanbrengen binnenkort.

Nico GTR zei:
Bofkont zei:

Je krijgt toch ook altijd iets gratis met elke bestelling? ;)

Yup zit altijd wel een kleinigheidje bij (tu)

Si3D schijnt zeker nog beter te zijn, dat is ook veel meer een klassieke coating dan de CanCoat. Maar dat merk je ook aan de prijs en het aanbrengen schijnt ook iets ingewikkelder te zijn. Ik zou overigens zeker wel een ruimte binnen regelen om de coating aan te brengen als ik jou was B).

Het is zo jammer dat je met alleen CanCoat er niet bent. Je hebt ook nog (als je bij Gyeon blijft) Prep nodig en eigenlijk ook Bathe+ om hem een beetje bij te houden/te boosten (Cure zou nog mooier zijn, maar lastig aan te brengen en je hebt een HD nodig, die heb ik niet).

Maar ach, het is een hobby, mag geld kosten :D.

Ik volg je topic ook al een tijdje, erg leerzaam. :)
Vandaag ook bezig geweest met de wondersponsjes en mijn stuur ziet er ook weer perfect uit.
Je weet de lezers wel aan het werk te zetten.
Het detailen gaat me nog net even te ver, dan ben ik meer aan het poetsen dan aan het rijden.
Misschien dat ik het ooit eens professionel laat doen om de swirls kwijt te raken.

Beste Micha,

Ja de cancoat is kwa aanbrengen zeer simpel , kan zelfs wel buiten, maar binnen is idd wel beter (tu)
Nog mooier/beter is de Mohs van Gyeon maar die is vrij lastig aan te brengen.
Denk idd dat cancoat de beste optie is als ik er zo over nadenk.
Ja de prep moet je zeker aanschaffen, is trouwens een top product, gebruik ik altijd voor ik een laagje wax aanbreng.
Super goede ontvetter en ook zeer makkelijk om je polijst residu te verwijderen, echt een topper waar ik verslaafd aan ben.

Beste Spyderweb,

Bedankt (tu)
Ja heb al heel wat lezers geïnspireerd met de wondersponsjes van de action :D
Zijn ook zulke toppers ,echt onvoorstelbaar.
Ja detailen moet je verder zin in hebben, ik als doelloze heb gewoon te veel tijd zeg maar :}

Maar goed dat mijn was alweer bijna op is, ik zie hier voldoende passeren om weer een mooi gevulde doos met poetsspul naar het zonnige België te sturen.

Prep staat inderdaad ook in de winkelwagen. Ik twijfel nog of ik 0,5 liter of 1 liter neem :T.

Mohs is prachtig, maar gruwelijk duur. Nog bijna 2x zo duur als Si3D :O.

Zo ik heb die wondersponsjes ook uitgeprobeerd, maar dan wel op mijn wieldoppen.

20krexd.jpg

Niet schoongemaakt

k2gv9i.jpg

Schoongemaakt met een wondersponsje.

Die sponsjes werken inderdaad erg goed, alleen erg duurzaam zijn ze niet. Met een sponsje krijg ik net een wieldop schoon, dan breekt dat sponsje al af. Dan vind ik € 0,20 toch veel geld, want ik kan ook met een doodnormaal sponsje aan de slag gaan welke ik dan enkel voor de wieldoppen gebruik.

Maar toegeven, het is wel erg makkelijk en je hoeft maar een klein beetje water te nemen.

Die sponsjes zijn top op leer.

Voor je wieldoppen gebruik je natuurlijk iets van Non-Ferro of Alu-Teufel om die zwarte troep op te lossen. Met 2 auto's heb ik daar 5 liter van gebruikt. Binnenkort maar weer een jerrycan van bestellen. Vooral die 10 spaaks velgen van de Golf zijn groot verbruikers.

Aras zei:

Voor je wieldoppen gebruik je natuurlijk iets van Non-Ferro of Alu-Teufel om die zwarte troep op te lossen. Met 2 auto's heb ik daar 5 liter van gebruikt. Binnenkort maar weer een jerrycan van bestellen. Vooral die 10 spaaks velgen van de Golf zijn groot verbruikers.
5 liter op twee auto's!? Doe je de hele auto er dan mee? Ik heb met m'n literfles Non-Ferro al een stuk of 6 setjes velgen gedaan en er zit nog zat in om 1 of 2 setjes te doen.

Ah goed bezig Goku, ja duurzaam zijn de sponsjes niet, maar oh wat zijn ze handig!!
Vooral het leder wordt er brandschoon van waar ik ze vooral voor gebruik.
Maar ach 1 euro voor 5 sponsjes vind ik best te doen, het is niet zo dat ik ze dagelijks gebruik.

Beste Aras,

Ik zal binnenkort ook even een 5 liter allu teufel bestellen!
Zou ik nog een keer die link van je mogen waar jij het weg haalt.

Edit laat maar heb hem al (tu)
https://www.autoteilemann.de/p/259263/tuga-alu-teufel-spezial-felgenreiniger-gruen-5-liter-as-5-d/

Letterlijk een kleine update.
Zojuist de originele korte sport antenne gemonteerd, wat er sport aan is ontgaat mij eerlijk gezegd :D
Geen verschil in ontvangst van de radio.

Ziet er super sportief uit toch? :p

Ik luister eigenlijk nooit naar de radio in de auto. Ze zenden zelden muziek uit die ik leuk vind en 9 vd 10 keer krijg je geklets van de DJ's of reclame *-)

Micha D. zei:
Aras zei:

5 liter op twee auto's!? Doe je de hele auto er dan mee? Ik heb met m'n literfles Non-Ferro al een stuk of 6 setjes velgen gedaan en er zit nog zat in om 1 of 2 setjes te doen.
Minimaal om de 2 weken was ik allebei de auto's. Dan gaat het hard.

omniradius zei:

Ik luister eigenlijk nooit naar de radio in de auto. Ze zenden zelden muziek uit die ik leuk vind en 9 vd 10 keer krijg je geklets van de DJ's of reclame *-)

Idem, hoewel mijn iPod uit 2008 niet zo'n fantastische accu meer heeft, dus dan ben ik soms wel aangewezen op de radio. Och, de Vlaamse Radio 1 en Klara zijn best oké, alleen even muten tijdens de reclame. B)

Maar dat brengt me wel tot het volgende: zou je de antenne niet volledig weg kunnen werken (of weghalen)? Dát zou er pas 'sportief' (=clean) uitzien!

Ha! Mooie update weer! Misschien weegt deze antenne 30 gram minder dus zou je wellicht 0.00674 milliseconden sneller naar de honderd spurten (tu) :D

Beste Ramon,

Ik luister zelf ook niet veel naar de radio, met het dak open al helemaal niet.
Maar er zit een niet onverdienstelijk origineel audio systeem in de auto met 2 subwoofer's en 6 boxen plus versterker.

Beste Der magistrat,

Dat kan zeker! mijn SLK R170 zat ook geen optische antenne op, die zat achter in de linker plaatdeel weggewerkt.
Zou idd nog beter staan!

Beste Wouter,

Dan moet ik het dak ook dicht laten :D

Beste Zadelsnuiver,

Bedankt (tu)
Zal het binnenkort eens testen haha.

omniradius zei:

Ik heb juist altijd de radio aan staan, maar de ontvangst is niet altijd even goed in alle regio's. Vind ook dat de audio kwaliteit per kanaal soms verschilt, als ik 1Live op zet dan is het volume een stuk zachter dan bij 3FM.

Dikke update, letterlijk zou de hele auto moeten zien om te zien of het een verbetering is.

Misschien is het sport omdat je je er vast kunt houden als je op je rolschaatsen staat :)

Haha Sketcher,

Nou hier een foto van met de oude lange antenne en de korte voor het verschil.

Vind het zelf wel mooi, maar het is niet zo dat ik me nu ergerde aan de oude antenne.

Het past wel meer bij het type auto vind ik, zo'n lange attene vind ik meer iets voor een klassieke hatchback en dan lopen ze iets schuiner.

Netjes weer hoor. Blijft leuk te zien hoe jij net de auto bezig ben. Gek eigenlijk dat er zo'n grote antenne opzat.

Gek eigenlijk dat er zo'n grote antenne opzat

Staat me bij dat dat ook al een opmerking was van de testpiloten bij de introductie. Mij stoort het overigens ook niet.

Netjes weer René. Ik heb op m'n Panda juist een langere antenne gezet :T.

Aras zei:
Micha D. zei:

Minimaal om de 2 weken was ik allebei de auto's. Dan gaat het hard.

Ohhhh ik dacht dat je er maximaal twee auto's mee had gedaan :}.

Blijft trouwens ook een leuke bak, want normaal zie ik BMW's Al's patserauto's :T Maar dit exemplaar van Bofkont komt geheel anders over: sportiever, luxer en eleganter.

Want BMW heeft een beetje zijn charme verloren nu je ze in zo'n grote aantallen op de weg ziet rijden, vooral in Duitsland. Dan kan ik niet eens het verschil zien tussen een model van 2000 en 2017 *-)

Goku205 zei:
Want BMW heeft een beetje zijn charme verloren nu je ze in zo'n grote aantallen op de weg ziet rijden, vooral in Duitsland. Dan kan ik niet eens het verschil zien tussen een model van 2000 en 2017 *-)

Natuurlijk, in de jaren 80 en 90 zag je geen enkele BMW op de weg, zo zeldzaam *-).

Maar als je het verschil niet ziet tussen een E39 en een G30, dan zou ik me eerder gaan afvragen of er iets met je ogen is.

Terug
Bovenaan