Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

balderke zei:
Zadelsnuiver zei:
Ja we zijn er mee bekend, hebben er altijd wel een paar in huis voor wanneer de kinderen weer eens op de muur hebben getekend

Met potloden bedoel je dan ? Bij mij hangt er stift op de kast en raamomlijsting...

Potloden sowieso, stift durf ik niet 100% zeker te zeggen, ligt ook aan het soort stift maar zeker het proberen waard. Anders gewoon een heel klein beetje thinner proberen ;)

@bofkont, mooi stukje gereedschap!

Als ik in een topic van Bofkont lees 'uitmesten' denk ik direct: och, hij heeft weer 2 zandkorrels op z'n vloermat gevonden :}

Mijn buurman haalt zelfs zijn stoelen uit de auto om de bodem goed te kunnen schoonmaken. Gaat mij net iets te ver hoor, maar met slechts twee stoelen is dat ook snel geregeld. Hij heeft ook een zware compressor met een Tornador-gun en een extractor dus het kan altijd gekker :D

Ik heb er ook aan gedacht Kristiaan, maar kon er redelijk goed bijkomen :T
Maar doet die buurman goed van je (tu)

Vandaag weer een leuk pakje binnen gekregen!
Afdekkappen om het geheel perfect af te werken als je open rijdt, ook is de stroomlijn nu beter waardoor er minder wervelingen van de wind zijn.
Staat echt prachtig al zeg ik het zelf.

Deze afdekkappen worden niet meer nieuw gemaakt en zijn daardoor erg gewild, het was destijds een optie voor de E85 Z4.
Staan voor absurde bedragen al op Ebay, zie ze al voor 400 euro verkocht worden *-)
Ik met mijn 125 euro dus een spek koper, ook nog met origineel foedraal en echt in nieuwstaat.
Enige nadeel is dat je ze wel zelf moet verwijderen voordat het dak dicht kan, anders beschadig je de bevestigingsbeugels aan de onderzijde.
Grootste voordeel vind ik zelf dat er nu geen vuil in kan komen :D

Zonder afdekkap

Met afdekkap

Netjesss! Staat idd veel beter zo. Vraag je je haast af waarom Bmw dat niet standaard op de Z4 heeft geleverd...

Idd Ramon (tu)

Bij de SLK bijvoorbeeld is hier veel beter over nagedacht, daar zitten flappen die er standaard overheen vallen als de kap open is.

Mooie aanvulling weer! Wel jammer dat het weer uitgenomen moet worden voordat het dak dicht kan. Zoiets zou ik snel vergeten, maar volgens mij ben jij er scherp genoeg op om alles tip-top te houden ;).
Volgens mij woon jij vrij dicht bij mijn ouders in de buurt, kan ik de Ibiza niet eens een dagje langs brengen? Al jouw wagens zijn op de foto's steeds in concours staat (tu).

Gehaktstaaf zei:
Mooie aanvulling weer! Wel jammer dat het weer uitgenomen moet worden voordat het dak dicht kan. Zoiets zou ik snel vergeten, maar volgens mij ben jij er scherp genoeg op om alles tip-top te houden ;).
Volgens mij woon jij vrij dicht bij mijn ouders in de buurt, kan ik de Ibiza niet eens een dagje langs brengen? Al jouw wagens zijn op de foto's steeds in concours staat (tu).

Dat komt omdat hij de i30 bewust zelden fotografeert. :}

Maarre, toffe update weer! Inderdaad erg vreemd dat je daar iets voor moet kopen en dat je dat dan vervolgens steeds eraf moet halen; wat een gepruts.

Beste Gehaktstaaf,

Bedankt (tu)
ja dat is het enige nadeel dat je ze er wel moet uitpakken, moet nog maar blijken in de toekomst hoe scherp ik ben :T
Waar wonen je ouders als ik vragen mag??
De Z4 hou ik idd wel aardig netjes bij, net weer 3 dagen aan het poetsen geweest, zoals Magistrat al terecht opmerkt is dat met de I30 een stuk minder hoor :}

Beste Zadelsnuiver,

Bedankt (tu)

Beste Magistrat,

Ben ik met je eens, daar hadden ze gelijk een goede oplossing voor moeten vinden, maar het gaat heel erg snel en simpel hoor.
Kwestie van seconden voor het bevestigen of loshalen.

Tot een paar weken geleden woonden ze in Oosterwolde, waar ikzelf ook opgegroeid ben. Nu wonen ze in Havelte, dus nog steeds in dezelfde hoek gok ik zo.

Beste Gehaktstaaf,

Ja dat is praktisch bij mij om de hoek, Oosterwolde heb ik zelf ook nog enkele jaren gewoond trouwens.
Woon nu op de platteland vlak er onder.

Havelte is voor 15/20 minuten rijden, is bijna vaste prik als ik een rondje cabrio rijden doe, bij de Shell daar tank ik vaak.

Uitmesten.....bij mij liggen de herfstblaadjes nog op de vloermatten.

Al heb ik wel de stoelen verwijderd en daaronder gezogen toen ik de auto net had.

Goeie aankoop. (tu) Ik snap dat BMW dit niet standaard heeft bijgeleverd overigens, waarschijnlijk wordt dit door de meeste mensen alleen als onhandig gevonden omdat je het speciaal moet verwijderen/monteren.

Dat denk ik inderdaad ook. Het is ook onhandig natuurlijk. Even snel het dak dicht doen als het begint te regenen is er niet meer bij.

Nico toch :T

Beste Uwbuurman,

Thx (tu)

Beste Thomas,

Thx (tu)
Heb ze al gevoed met trim restore, daardoor zijn ze al stukken zwarter geworden al, maar helemaal zo als de kap ga je ze niet krijgen.
Zal ze eerdaags nog meerdere malen voeden, was ook wel duidelijk nodig, ze zullen nog wel iets donkerder daardoor worden.
Maar op de foto zie je meer verschil dan in het echt.

Beste Joel,Twix,

Ja echt handig is het ook gewoon niet, dat moet ik toegeven, ik zal ze ook echt alleen plaatsen als je zeker weet dat het mooi droog weer blijft.
En ach in de regen ga ik toch echt niet rijden, of je moet natuurlijk overvallen worden ermee.
Maar voor een detail freak zoals mij vind ik deze optie een lust voor het oog :}
Plus dat er geen vervuiling meer bij kan komen.

Heb ze nog even extra goed en dubbel in de voeding gezet, het is toch al redelijk oud plastic wat op ten duur wat wit uitslaat.
Duidelijk een tint donkerder geworden.

Ik zou zeggen: hou je klep! ;) . Leuk accessoire, bofkont. Wist niet dat ze te leveren waren maar ja, ik weet wel meer niet. :T

Mijn gewaardeerde collega Frederiksen, zoals u weet hou ik nooit mijn klep :}
Maar bedankt!! je gaat ze wel zien binnenkort.

Beste Dirk,

Bedankt! ben er ook erg blij mee, het staat gewoon super.

Geinige optie inderdaad, had het nog nooit gezien of gehoord. (tu)
Ik kan me nog herinneren dat het bij de introductie al een kritiekpunt was van AV, die grote gaten. Normaal gesproken, als je rijdt, zie je het niet zo maar als je staat te tanken valt het behoorlijk op. :D

Bedankt Schaduw(tu)

Ik me nooit geërgerd aan die grote gaten trouwens, maar nu ik het bestaan van de ze kappen weet, kun je het wel raden :}
Die moest ik gewoon hebben.
De wind wervelingen zouden ook moeten verminderen omdat de stroomlijn beter is.

https://bmwshop.ekris.nl/47797-bmw-z4-3.0-i-roadster-aut-E85/nl/onderdelen/bmw-accessoires&artikelid=136698&panelid=03_2716

@Bofkont: nee, vertel mij wat! Toch ben je, ondanks je af en toe haperende klep, best een goeie jongen hoor :D

Toch gek eigenlijk dat bmw dat toen niet wat mooier opgelost heeft. Dit vind ik meer iets voor een Mustang of een Camaro.

Bij onze 3 werkt dat wel mooi. Gewoon kleine scharnierende afdekkingen.

FE5B7D46-4953-4752-AF02-8FAEB4B0ABE9_zpszd2zwknb.jpg

Inderdaad niet echt fraai dit. En het ziet er prachtig uit met die kappen erop, maar je zult ze maar eens een keer vergeten eraf te halen voordat je het dak dichtdoet (gaat toch elektrisch?). Ik spaar toch maar door voor een E89 :}

Haha Frederiksen, mijn dank is groot !!
Wanneer kom je langs voor je jaarlijkse was en wax beurtje :D

Beste RWD/Twix volledig eens!!
Mocht je ze een keer vergeten is er niets aan de hand, het is zo gemaakt dat ze los klikken en eruit vallen.
Inzetten is echt een werkje van 30 seconden ofzo, maar dit had gewoon beter gekund, mijn oude R170 SLK bijvoorbeeld was dat gelijk al goed voorelkaar,
Trouwens heb ik mij nooit geërgerd aan de gaten zonder de afdekkappen, het is dat de foto het zo duidelijk maakt, maar als je er naast staat valt niet echt op.

Ik zou sowieso doorsparen voor een E89, zeker als je het comfort van een Benz bent gewend, de Z4 E85 is een ontzettend spartaanse auto, op de hobbelwegen valt hij mij nog niet mee eerlijk gezegd, drempels moet je echt stapvoets nemen!! anders schraapt de voorbumper direct aan.
Maar eenmaal op het asfalt mijn hemel, dat is het een droom auto kwa rijden.
Op termijn toch maar eens serieus een R230 SL overwegen of een CLK A209.
https://bbexclusives.nl/auto/mercedes-clk320-a209-cabriolet-amg-pakket-designo/
Dit is wel een heel erg fraai exemplaar !! :O en dan als 500 V8 zou het helemaal hemels zijn.

Bofkont zei:
... Op termijn toch maar eens serieus een R230 SL overwegen :T

Zie ik hier de eerste voortekenen van een aanstaande autowissel? Of sterker nog, is achter de schermen de speurtocht inmiddels alweer in volle gang?

Vandaag trouwens ook weer heerlijk aan het toeren geweest , had een afspraak staan bij mijn interieur mannetje voor een plastic reparatie.
Rechtsachter mijn rolbeugel had ik een beschadiging die mij gewoon niet aanstond, klein kunstje voor mijn vaste interieur mannetje dit te verhelpen.
Ontvetten/plamuren/spuiten :D

Altijd even gezellig bijpraten weer met de beste man, is een klein ambachtelijk bedrijf in Genemuiden.
https://www.bentons.nl/

Mooi ingepakt.

Sfeer plaatje van het zaakje.

Op de terugreis heerlijk via Hasselt/Zwartsluis/Giethoorn/Frederiksoord naar huis getoerd dakloos, grandioos weer.

Thuis uiteraard de wagen even goed gewassen weer, was vooral vuil van het stilstaan geworden.

R W D zei:
Bofkont zei:
... Op termijn toch maar eens serieus een R230 SL overwegen :T

Zie ik hier de eerste voortekenen van een aanstaande autowissel? Of sterker nog, is achter de schermen de speurtocht inmiddels alweer in volle gang?

Zoals je weet kriebelt het altijd mijn beste RWD :-D
Heel eerlijk te zijn het spartaanse van de E85 is niet helemaal mijn ding op hobbelwegen.
Dan ga je toch echt de benz weer waarderen.
Sowieso dit jaar is ruilen niet aan de orde, en waar hebben we het over, het cabrio seizoen moet nog beginnen haha.

Leuk autootje die BMW, maar wat ik mij eigenlijk afvraag: welk natuurgebied is dat waar je de foto's gemaakt hebt? Veluwe?

Sowieso dit jaar niet Nico, wees gerust.
Denk ook nog na over een B12 prokit van billstein, een beter weg gedrag plus een comfortabeler onderstel, vreemd maar waar.
Maar zo'n CLK A209 in designo trim en dan als 500 V8, nou daar wordt ik wel erg warm van :T

Beste 106GOKU,

Bedankt!!
Nee verre niet, dit is omgeving Doldersum.
https://www.google.nl/maps/place/Doldersum/@52.8940566,6.219547,13z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c84017307008e1:0x3626c9fc3abde66b!8m2!3d52.886922!4d6.2458838
https://www.google.nl/maps/@52.8789132,6.2216089,3a,75y,136.91h,76.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9Kf-ix67F1AedsnWc6b7nQ!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fmaps%2Fphotothumb%2Ffd%2Fv1%3Fbpb%3DChAKDnNlYXJjaC5UQUNUSUxFEiAKEgkXuGohgWrIRxHpjZq9jWt3rSoKDQAAAAAVAAAAABoECFYQVg%26gl%3DNL!7i13312!8i6656
Echt prachtige achteraf wegen heb je hier waar ik woon, dit is praktisch bij mij om de hoek.

Ik weet dat het waar is, voor een stabiel weggedrag is het namelijk het belangrijkste dat de gewichtstransfer zo neutraal mogelijk gaat en dat je het zwaartepunt van de auto zo stabiel mogelijk kunt houden.

Het mooiste principe daarvan is Skyhook, maar het betekent tegelijkertijd ook dat hoe harder je een auto maakt hoe beter die zal handelen op een absoluut vlakke weg. Maar een haartje kan hem bij wijze van spreken al ontzetten.

Leuke stof is het. :T

Wat betreft de Z4 snap ik je comfortprobleem. Het is natuurlijk een sportieve roadster, die de oneffenheden in de weg niet altijd even lekker wegwerkt. Hetzelfde heb ik ook met mijn MINI. Regelmatig kan ik dat onderstel wel vervloeken, maar het gaat zo lekker de bocht om! Als ik het echt zat ben, pak ik wel de E46! :D

Weer wat geleerd Nico (tu)

Nou idd Enzo, het is echt spartaans auto rijden hoor , helemaal na een CLK met een comfort onderstel :D
Op de vele klinkerwegen hier is het echt kruipen.
Maar idd het gaat geniaal de bocht weer door, vanmiddag ook een paar bochtjes gepakt en de sport stand aan, allemachtig dan loopt die motor zo heerlijk soepel door de toeren heen, het verschil met de sportstand is echt verschrikkelijk groot, uitgeschakeld is het een gemoedelijke cruiser, geactiveerd is hij gewoon nerveus en bloedsnel op het gas, ook blijven de toeren hoger in het ideale vermogens/koppel gebied.

Maar voor de duidelijkheid, ben nog echt niet bezig met een andere auto :D

Hij heeft vandaag een dikke 125km gemaakt, met zeker wel een sprintje her en der :D
Het blijft mooi werk zo nu en dan, vooral even een rotonde even lekker vlot pakken, dan komt dat geniale onderstel toch wel naar boven.

Mooie foto's weer René (tu)
De cabriodagen beginnen nu toch echt te komen he? Lekker man.
Ik was vandaag maar op de fiets naar werk gegaan... want ach, mooi weer.
Met als resultaat dat ik door een suf studentenmeisje gigantisch werd afgesneden die opeens zonder te kijken met dr fiets naar links ging net toen ik haar inhaalde, waardoor ik met mn fiets in de zachte berm belande en 'boink' onderuit schoof.

Resultaat, een flink pijnlijke knie en een vieze broek.
Leuk man, fietsen....

Ah bah Ramon dat is minder, wonen ook veel te mensen in die steden :T
Ik fiets dagelijks naar mijn werk, als ik iemand tegenkom is het gewoon schrikken in het bos :D

Maar beterschap man!!

Haha schrikken in het bos! Mooi gezegd.

Nee hier is het idd gekkenwerk. Fietst in een soort tour-de-france colonne als een grote mierenhoop mensen, waarbij de helft dus ook nog eens totaal niet uitkijkt. Dolle pret idd. 8-)

En ja, komt goed hoor, ik kan wel tegen een stootje ;)

Ik had gisteren de E93 even meegenomen naar het werk zodat ik 's avonds even een rondje kon rijden. Heerlijk. Zou voor jouw ook een super auto zijn: lekker comfortabel, alle ruimte, lekker uit de wind als je dat wenst en meer gelakte onderdelen om te poetsen.

Ah lekker Twix om zo te toeren, hoe warm is het momenteel daar bij jou in de USA?
Een E93 vind ik absoluut prachtig, zou ik ook zeker wel willen hebben.

Maar om heel erg eerlijk te zijn ben ik meer een Mercedes man geworden de laatste jaren, het zoeven met een Benz is van een bijzonder niveau, niet uit te leggen ook, moet je gewoon ervaren.
Maar dat gezegd te hebben ben ik op het moment nog meer dan ruim tevreden met de Z4, is gewoon een kunstwerk om naar te kijken.

Vandaag bezoek gehad van een mede E85 Z4 rijder van het Z4 forum, woont vlakbij mij.
Ontzettend aardige vent, met echt een prachtige 3.0 SMG met aerodynamica pakket en 18 inch en M onderstel.
Dik sport interieur en geweldig dik M stuur.
Dat M logo vind ik dan weer niets, maar het stuur ansich , oogt zo lekker dik en pakt zo fijn beet.
Toch maar even op zoek.

Hij heeft diverse comfort aanpassingen gedaan met zijn uitlees apparaat bij mij, zo sluiten nu alle deuren automatisch als ik harder dan 15km rijdt.
Dak kan open en dicht al rijdend, kan ik openen en sluiten met de afstand bediening, en zo nog wat andere licht instellingen , zo bij een noodstop gaan alle lampen achter in volle modus.

Ook even een ritje meegemaakt op de bijrijdersstoel, mijn hemel bochten die ik met 40/50 neem nu met 110 al driftend er door heen :D
SMG bak klapt aardig bruut erin ook, weet niet of het wel zo mijn ding zou zijn, maar mooi gaat wel.

Wat mij ook direct opviel was ondanks het M onderstel de wagen absoluut comfortabeler was dan die van mij!!
De oneffenheden worden mooier weg gefilterd, dus ik ga serieus even de opties bij langs wat een origineel M onderstel kost veren/dempers of toch te gaan voor een B12 prokitt van Billstein.

Ja, dat M-stuurtje is qua dikte erg fijn. Ik had in de E90 ook een M-stuur en dat pakte echt heerlijk vast.
De sportstoelen van de Z4 lijken me trouwens ook erg fijn. De standaard sportstoelen zijn okay, maar ook niet meer dan dat vind ik.
Dat het M-onderstel comfortabeler zou zijn lijkt me haast wat vreemd. Misschien moet je wat sneller rijden over de hobbels, dan voel je ze individueel niet zo. :}

Terug
Bovenaan