Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
De strips in de portieren heb ik er nu ook in zitten. En je ziet dat de middenconsole niet teveel opvalt.

Ziet er best oke uit al hou ik meer van origineel. Doet me een beetje denken aan de jaren 90 waar iedereen interieurdelen in exterieurkleur schilderde. van ventilatieroosters tot allerlei knoppen in het interieur. Soms best geinig, vaak is het spuitwerk net niet en zijn de delen die je vaak aanraakt snel beschadigd aangezien verf uit een busje niet echt geschikt is hiervoor.
Maar goed, beetje knutselen blijft leuk. Ik beperk me daarbij zelf maar tot de Up. De BMW ga ik niet uit elkaar trekken.

Ik snap wat je bedoelt, wil ook echt niet meer spuiten dan dit. Maar origineel zit er zo'n kille tint zilvergrijs op. En die is ook nog eens anders dan de delen op het stuur, en bij de climate control heb je ook nog een chroomstripje. Hoe verzinnen ze het...
En ja, aan de Citigo ga ik niet knutselen. De Kever is al genoeg aan geknutseld. En bij de Fiesta zie ik niet echt wat er nodig is aan kluswerk in het interieur :)

Met dit weer is het wat rustiger op de kleine weggetjes. Zojuist dus even wat weggetjes verkend met de Fiesta. Stukje Lekdijk, en daarna wat landweggetjes tussen Geldermalsen en Culemborg. Wat een feestje met de Fiesta, dit is echt rally rijden! :D

Volgens mij heb ik de Fiesta-aanwinst helemaal gemist. Inderdaad nog een lekker old school bommetje! Veel plezier ermee!

Renaultje zei:
Grappig, ik zag je rond 17:35 door Hilversum vliegen. Leuk bakkie (tu)
Dat kan heel goed kloppen, mijn dagelijkse woon werk route!
En ehm vliegen, zo hard ging het toch niet (overal)? ;)

Aha, daar werd ie net groen, en ging ik inderdaad met piepende bandjes de bocht door :D :D Door de fantastische grip van de bandjes (not) schoof ik in de bocht zelfs een baantje naar rechts op ...

Het was me wel bekend dat ie niet heel lang mee zou gaan, maar ik verwacht toch eigenlijk nog wel één a twee modeljaren.
Ik hoop het ook wel, want ik wil wel een gunstige overnameprijs aan het eind van het PL contract :}

AsconaGT zei:
:} altijd leuk als een ander je spot en je jezelf af vraagt hoe je rijstijl ook alweer was op die plek :}

Nouja, die is bij mij doorgaans altijd en overal hetzelfde en wijkt alleen af als er niemand anders op de weg is :}

Wat "doorgaans altijd en overal hetzelfde" is laat ik mij niet over uit :T

ohh bij mij heeft mijn humeur, muziekkeuze en mede-inzittenden er ook enige invloed op hoor :} doorgaans heerlijk relaxed zonder haast .... :T

Barri zei:
De auto waarin je rijdt heeft ook zeker effect kan ik zeggen! B)

VW Kever versus Fiesta ST, ik snap hem wel haha. Ik moest vanmiddag om de file heen via wat wegen door de weilanden en een dijk. Daar heb ik de blauwe ook even goed uitgelaten hoor :}

Had nog niet gereageerd geloof ik, maar wat een toffe ST! Doe me denken aan de Clio RS die ik had. Licht (1010 kg) heerlijke atmosferisch 2.0 blok, hoogtoerig om die 182 pk te halen en maar werken ermee. Héérlijk.

Barri zei:
Het was me wel bekend dat ie niet heel lang mee zou gaan, maar ik verwacht toch eigenlijk nog wel één a twee modeljaren.
(..)

Als je dat Autocar artikel leest, bedoelt die Skoda Sales verantwoordelijke toch echt einde levenscyslus voor de Citygo. Europa is klaar, uitverkocht, zegt hij.

Ja, bijzonder. In december werd mij nog verteld dat er toch nog wel een MJ2021 en wellicht MJ2022 komt. Dus ik geloof het niet helemaal.

Dit weekend draaide het schroefdraad van de antenne kapot. Lang zoeken naar een nieuwe, maar uiteindelijk op Amazon.de een nieuwe antennevoet + spriet gevonden. 10cm korter, maar een mooie originele look. De voet was ook gemakkelijk te monteren. Ik kan dus weer radio luisteren onderweg.
Tweede keer getankt: 1:12,5. De Focus vandaag: 1:17,2. (tu)

Zojuist een setje velgen opgehaald voor de Fiesta. Dezelfde als er al onder zitten, maar dan metallic donkergrijs. Die ga ik schuren en daarna zilvergrijs spuiten. Dan kunnen er daarna nieuwe banden op.
Zag dit setje op MP staan en deed een bod waarvoor ik ze wel zou willen hebben. Kreeg eerst een tegenbod, maar daarna een bericht van 'ach, kom ze maar halen'.

Klopt, maar het setje wat er nu onder zit is niet heel netjes. En het is lastig opknappen als ze er onder zitten... :)

Ik zou zwart doen. Zag er vorige week eentje in Elst (Gld) daarmee staan, zwart met rood combineert niet verkeerd, vind ik.

Zwarte velgen vind ik geen porem. Ze zijn nu antraciet. Ik denk dat ik ze zilvergrijs maak en het huidige setje wit.

Vandaag lekker wezen touren met de Fiesta. En getankt, dit keer deed het gekke ding 1:14!
Bij de Focus viel me op dat ie koelvloeistof verbruikt of lekt. Vorige week aardig wat bijgevuld en nu stond ie weer lager. Vorig jaar hebben we juist het reservoir vervangen...
Zag dat ik in 11 maanden maar 16dkm heb gereden.

Hopelijk geen lekkage achter het distributiedeksel. Vrij kostbare ingreep om de o-ring te vervangen. Zou het wel goed in de gaten houden. Als je koelvloeistof weg is loopt de motor meteen in de soep.

Ja precies, het is een gevoelig blokje. Hoop dat het iets kleins is want wil over een week ermee op pad richting Oostenrijk / Zwitserland / Italië.
Zie nu dat het niveau met 200km alweer zichtbaar gedaald is.

Barri zei:
Vandaag lekker wezen touren met de Fiesta. En getankt, dit keer deed het gekke ding 1:14!
Bij de Focus viel me op dat ie koelvloeistof verbruikt of lekt. Vorige week aardig wat bijgevuld en nu stond ie weer lager. Vorig jaar hebben we juist het reservoir vervangen...
Zag dat ik in 11 maanden maar 16dkm heb gereden.

1:14 is wel goed voor zoveel fun. ;)

Die hebben we zelf nog geen beurtje gegeven, en ik weet niet of ik dat hele stuk ermee wil rijden :) Snelweg vind ik niet de fijnste weg met zo'n ding. En ik hoorde nu zelfs geluiden over Venetië/San Marino dus het wordt een beste trip.

Vanavond even het koelsysteem onder druk zetten, eens kijken of ik iets zie lekken.

Ai, nog even laten checken dus bij de garage. Met een opgeblazen Ecoboost langs de Duitse autobahn staan wil je echt niet.

Had de monteur even aan de telefoon, hij legt een systeempje klaar om het koelsysteem onder druk te zetten dus dat ga ik vanavond eens proberen.

Heb net nog eens gekeken, nergens iets te zien... Zometeen boven de smeerput zetten, druk op het systeem zetten en de bodemplaat losschroeven.

Dat zijn mindere berichten. Binnen 200km zichtbaar gedaald is niet best.
Afpersen en op zoek dus. Met een beetje geluk gewoon een koelslang (of toevallig een scheurtje in het reservoir?)

Onder druk zetten lukte niet, er zaten zes doppen bij maar geen eentje paste...
Toch de bodemplaat losgehaald en gaan zoeken. Ook met draaiende motor. Maar niks gevonden, alles is droog. Daarna bijgevuld en ook nog olie gecheckt. Geen gekke geur, geen aanslag in dop, geen extreem hoog niveau. Dus komende dagen de Focus pakken naar werk en elke dag even checken.

Barri zei:
Die hebben we zelf nog geen beurtje gegeven, en ik weet niet of ik dat hele stuk ermee wil rijden :) Snelweg vind ik niet de fijnste weg met zo'n ding. En ik hoorde nu zelfs geluiden over Venetië/San Marino dus het wordt een beste trip.

Vanavond even het koelsysteem onder druk zetten, eens kijken of ik iets zie lekken.

Heb zelf ook een aantal jaar mogen sturen in een ST150 , heb er heel veel plezier mee gehad maar vond hem op langere stukken op de snelweg vermoeiend , onder andere door het hoge toerental bij 120+

Reservoir niet gewoon opnieuw gaar?? Het is dat of die O-ring die Kristian bedoelt. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je kop kapot is of de pakking. Rotte radiateur moet je kunnen zie met het blote oog. Ben benieuwd wat de druktest laat zien.

Barri zei:
Onder druk zetten lukte niet, er zaten zes doppen bij maar geen eentje paste...
Toch de bodemplaat losgehaald en gaan zoeken. Ook met draaiende motor. Maar niks gevonden, alles is droog. Daarna bijgevuld en ook nog olie gecheckt. Geen gekke geur, geen aanslag in dop, geen extreem hoog niveau. Dus komende dagen de Focus pakken naar werk en elke dag even checken.

Vreemd zeg, geen waarnemingen terwijl het peil duidelijk zakt.. Succes met de zoektocht Barri!

Parkeer 'm net voor kantoor en ruik toch wat koelvloeistof. Kap open gedaan, maar ik zie weer niks. Wellicht onderaan de radiateur, die zit natuurlijk wat ingebouwd, maar ook dan zou ik het toch ergens moeten zien...

Nee onder het rijden ruik ik het niet. Pas bij het parkeren/steken met geopende ruit. En ik heb uiteraard het tapijt rondom voetenruimte/middenconsole al even gevoeld.

Vervelend zeg!:( Zeker omdat het lek lastig te localiseren is. Ben wel benieuwd naar het euvel aangezien m'n pa hetzelfde blok in zijn auto heeft.

Terug
Bovenaan