Barri's bolides

Ik ben wat met APC aan het proberen om het wat minder plakkerig te krijgen, maar dat schiet nog niet echt op...

Barri zei:
Dank heren!

Bart, jij bent wel een premium-klant daar intussen! :cool:
Heb nu niet zoveel nodig, ik probeer het altijd te verzamelen dat ik aan de €50 kom voor de gratis verzending :) Denk dat ik toch maar nieuwe bumpersteunen bestel, dan kunnen we die modificeren.

Haha, nee nee. Ik koop rechtstreeks bij een dealer, vandaar het kortingspercentage.
Niet meteen een idee om smalle / ronde bumpers te monteren? Kan origineel zijn voor een spaar namelijk :LOL:

Dan moet het hele front op de schop, want ik kreeg uitgelegd dat die bumpersteunen niet door de schermen gaan maar door het frontpaneel. Wellicht dat ik 'm ooit weer helemaal naar standaard zet (blauwe Spaarkever), maar - hoewel het niet origineel is - heeft deze Kever voor mij vooral waarde zoals ie er nu bij staat; lotuswit (dacht ik), 1300-uiterlijk en rood interieur.

Barri zei:
Dan moet het hele front op de schop, want ik kreeg uitgelegd dat die bumpersteunen niet door de schermen gaan maar door het frontpaneel. Wellicht dat ik 'm ooit weer helemaal naar standaard zet (blauwe Spaarkever), maar - hoewel het niet origineel is - heeft deze Kever voor mij vooral waarde zoals ie er nu bij staat; lotuswit (dacht ik), 1300-uiterlijk en rood interieur.

Daar zijn ombouwsteunen voor bedacht. Maarja, dan ga je inderdaad wel afwijken van de originaliteit. (Palmboom nr 03822 en 03821)
In dat geval; cruisen met dat ding en vooral genieten (y)

Als ik elf jaar geleden wist dat ik deze Kever zo lang ging houden, had ik mijn budget wel iets opgehoogd om een strak en origineel exemplaar te kopen denk ik. Dat vind ik soms wel jammer, maar het moet ook weer niet teveel uitmaken.

De remmen van de Kever doen het weer goed. Vorig weekend weer een heerlijk ritje gemaakt.
Het verbruik van de Citigo neemt ook mooi af: 13,7kWh/100km over de inmiddels 1599 gereden kilometers. Sommige ritjes zelfs onder de 10 kWh/100km. Dus in verbruik kost ie heel weinig en het is gewoon een onwijs fijne auto!
Ik zit soms toch wat naar een klus autootje te kijken. Heb weer iets op het oog. Vanavond even bekijken en dan de getallen op een rijtje zetten of het lonend is.

Klus autootje is het niet geworden. Teveel roest.

De Focus: het stuur plakt iets en ik krijg het maar niet goed. Wil nu dus een nieuw bekleed stuur bestellen. Niet waar Brent het heeft laten doen, maar in Duitsland. Iemand van de Focusclub heeft dat ook gedaan en ik vind de prijs erg meevallen. Heb ook een spuitbus met lak in carrosseriekleur besteld zodat ik de dashboard paneeltjes kan spuiten. Gelijk weer alles loshalen en hopelijk krijg ik nu wel de hele middenconsole eruit om de kabelboom te vervangen. Kan ik eindelijk de stoelverwarming werkend krijgen.

Cool dat er toch al een Focus-club is, dat had ik niet verwacht (om eerlijk te zijn) , verwarmde stoelen... Ja dat wil ik ook op mijn (ooit) volgende auto. Is het bij Ford (ook) plug and play? Bij Hyundai zitten zelf stekkers voor niet aanwezige dingen in de kabelboom, het is alleen een kwestie van zekering omwisselen en klaar.

Jammer van de klusauto, waar heb je naar gekeken?

Leuk om te lezen dat de Skoda goed bevalt en vooral dat de Kever weer goed remt! Heb je gisteren op Discovery ook dat programma gezien? (ietss) Flippers ofzo heette het, daar hadden ze ook een Kever.

Flipping Bangers, ik ken de meeste afleveringen wel. Bij die klusauto moest ik daar aan denken, zoveel laswerk zat er aan. Betreft een Golf 3 cabrio in violet metallic. Ik ken zo'n exemplaar en die moet nieuwe schermen. Nu dacht ik, dan kunnen we gelijk vier schermen tegelijk doen! Maar er zaten meer plekken aan. Achterschermen, bodem. En dan nog allemaal kleine dingetjes.

Stoelverwarming : het zit in het half lederen interieur. Ik moet alleen een stukje kabelboom in de middenconsole monteren. Daarvoor heb ik een nieuwe kabelboom voor de middenconsole gekocht, maar dan moet ik de hele console eruit halen en dat is even lastig.

Ik heb contact gekregen met een vorige eigenaresse van de Kever: zij heeft 'm van 1999 tot 2007 in bezit gehad en zij heeft 'm ook laten restaureren en ombouwen van een kobaltblauwe Spaarkever naar wat het nu is. Nu dus wat info uitwisselen en binnenkort eens haar kant op met de Kever!

Ja dat is echt top. Zo'n ex eigenaar kan je vast veel leuke, waardevolle informatie en weetjes geven over je auto! Benieuwd wat daar uit zal komen (y)

Barri zei:
Ik heb contact gekregen met een vorige eigenaresse van de Kever: zij heeft 'm van 1999 tot 2007 in bezit gehad en zij heeft 'm ook laten restaureren en ombouwen van een kobaltblauwe Spaarkever naar wat het nu is. Nu dus wat info uitwisselen en binnenkort eens haar kant op met de Kever!

Wat leuk, zeker omdat je dan wat meer weet over haar redenen om de auto zo te maken en ben dan ook wel benieuwd wat voor een verhalen er tevoorschijn komen als je bij haar langsgaat. (y)

Jammer van de klusauto, had het even gemist maar klusauto's zijn altijd leuk om te volgen!

De Kever heette Snoes bij haar en ze is er nog steeds helemaal gek op. Deze zomer dus eens die kant op om haar even een rondje te laten rijden. Ze gaat me nog allerlei info mailen, erg leuk!

Weer terug van anderhalve week vakantie en daar gebrui gemaakt van drie huurauto's, altijd leuk.
Een gloednieuwe Yaris: fijne auto, maar miste wat pit. Wel lekker, een frisse huurauto. Kleurtje was ook goed, knalrood.
Corsa van het vorige model, jaartje of twee oud. Viercilinder, maar ook niet zo pittig. Android Auto heb ik ontdekt, maar het werkte vaak niet bij deze Corsa.
Hyundai Kona 1.0 T GDI : in rood/oranje een frisse verschijning en het turbo blokje was heerlijk op het heuvelachtige Tenerife. Fijne auto die ook stug geveerd is, wat op de bergweggetjes heerlijk is. Helaas ook wat stug op de snelweg. Android Auto werkte subliem!
En op Schiphol kon ik op P1 de Focus weer pakken. Die Kona vond ik fijn, maar de Focus is toch echt weer thuiskomen. Meer gevoel in besturing en versnellingsbak en de vering en demping is fijner. Wel iets minder pit dan de Kona.

We waren op drie eilanden: Lanzarote, Gran Canaria en Tenerife. Ik boek altijd de goedkoopste klasse omdat ik een A segmenter ook net zo fijn vindt op zo'n eilandje. De Corsa was als zodanig geboekt, de rest waren dus gratis upgrades.

Was al geboekt, maar het was prima te doen! Met 88 man in een vliegtuig, ruimte te over! Ook op de boten was het lekker rustig. Veel was nog gesloten, dus een goed restaurantje zoeken was soms iets meer werk. Maar verder is het ideaal zo: lekker rustig en ook hygiënisch, overal desinfectiemiddel en alles wordt continu schoongemaakt.
En de mooie wegen op de eilanden waren dus ook rustig. Bij uitzichtpunten niet zoeken naar een parkeerplaats, want er was niemand. Heerlijk!

Bij de Citigo schijn je in een app de laadsnelheid aan te kunnen passen, die staat default op 5 Ampere. Ik vond al dat ie wat traag laadde. Maar 5A is thuis opzich genoeg: op 10A moeten we toch net even opletten dat de hoofdzekering er niet uit klapt.

Natuurlijk een beetje aan het rondkijken voor iets leuks erbij. Een TT lijkt me erg leuk, zowel coupé als cabrio. Maar nu kwam ik ook een heel leuke E46 coupé tegen.

E46 323CI: <https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-benzine-1999-49894195>
TT Coupé: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m1574561835-audi-tt-1-8-5v-turbo-elek-pakket-climate-leer-stoelverw.html>
TT Cabrio: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m1567530795-audi-tt-roadster-1-8-turbo.html>

Die E46 ziet er nog goed uit zeg! En voor dat geld hoef je het niet te laten (y) de TT ben ik altijd fan van geweest maar de laatste jaren vind ik 'm wat sneller verouderen. Wel leuk om te rijden, zeker als cabrio :)

Oranje knippers erop en gaan! :) Ja, die E46 vind ik er erg strak uitzien, zeker voor dat geld. En hij staat op een betrouwbaar adres volgens mij. Om de hoek bij mijn schoonouders :)
En zo'n E46 is toch wel wat anders dan een TT, zo'n zes-in-lijn lijkt me heerlijk.

Een leuke Cabrio zou ik dan nog wel snappen ( ondanks dat ik zelf niks met Cabrio's heb ) maar een Coupe als 4e auto? Zie ik het "nut" niet echt van in eigenlijk.

Eens, een cabrio of een lekker gooi-en-smijt wagentje bijv snap ik voor erbij, een oudere cruisecoupe niet. Niet overdreven luxe, snel, speels, comfortabel oid, eigenlijk prima als dagelijks vervoer en dat wil je juist niet, lijkt me.

Ik heb ook een E46 gehad, dan een 325i, heerlijke auto's! als het een mooi origineel ding is, lekker zo laten en zuinig op zijn.

Bij de Citigo schijn je in een app de laadsnelheid aan te kunnen passen, die staat default op 5 Ampere. Ik vond al dat ie wat traag laadde. Maar 5A is thuis opzich genoeg: op 10A moeten we toch net even opletten dat de hoofdzekering er niet uit klapt.

ja of de 16A zekering. Volgens mij mag je op een regulier stopcontact ook alleen maar laden met 10 ampere als die rechtstreeks als enige op een groep zit. Weet niet zeker of het een advies is uit een norm of een wet.

Als je halverwege een rit moet bij 'tanken' is het natuurlijk wel fijn om vol vermogen te laden.

Ik heb mijn auto ook terug gezet op 8 ampere, voor thuis meer dan voldoende

Binnenkort maar eens met een TT gaan rijden, ben er toch wel benieuwd naar.
Moet wel zeggen dat de Ford echt onwijs fijn is, dus lastig die te laten staan haha ;)

@Joost: de lader is gemaximeerd op 10A, dat scheelt. Maar ietsjes lager zou dus net iets fijner zijn voor het systeem thuis. Onderweg wil je 'm dan weer iets hoger zetten. Tijdje terug bij Fastned geladen, kreeg nu de rekening. 6:35 minuten, 3,487 kWh. Moet nog even precies narekenen, ik weet niet precies wat ie kan qua laadsnelheid en ben benieuwd of die 5A 'm dwars heeft gezeten.

edit: en dan vergeet ik het belangrijkste: zojuist is de Kever weer goedgekeurd: APK geldig tot 18-09-2022! (y)

Goed nieuws over de Kever! Schiet je eigenlijk al aardig op naar de 50-jaar APK vrijstelling? Ergens eerste helft jaren 70 toch?

Die 5A begrenzing in de auto kan alleen werken voor AC laden. Want alleen dan wordt de oplader in de auto gebruikt waarvoor je die begrenzing ingeeft. Bij DC laden is die oplader in de auto niet betrokken en regelt de laadpaal het (en die krijgt dan alleen de begrenzing door van het batterij management systeem in de auto).
Volgens mij was dat FastNed laden best wel kloppend. Het duurt immers altijd al wel een minuutje voordat het laden echt een beetje vermogen opbouwt. En dan nog is de laadsnelheid niet lineair. Als de Ioniq goed leeg is dan zie je pas vanaf ongeveer 30% dat de 50kW overschreden wordt. Tot aan 70% houdt hij dat wel vast en meestal is het in die tijd 65kW a 69kW (afhankelijk van de accutemperatuur volgens mij). De Ioniq gaat tot aan 85% nog behoorlijk door maar die laatste procenten tot aan de begrensde 94% zijn erg langzaam.
Laden met 10A begrensd is vooral vanwege de beperking voor een huishoud stopcontact. Die kunnen niet langdurig meer stroom aan. Sommige laadkabels gaan wel iets hoger aan een stopcontact maar hebben dan een temperatuursensor in de stekker zitten. Ik weet dat mijn laadkabel dat heeft en (zo even uit mijn hoofd) gaat tot 12A.
Qua groep zou 16A geen probleem moeten zijn. In realiteit kies je iets tussen 10 en 16 in afhankelijk van wat er nog meer op die groep (gelijktijdig) gebruikt wordt. 5A kan ook maar is wel weinig hoor.

Een TT heeft naar mijn idee zowel het kapster als het meer foute imago inmiddels een beetje achter zich gelaten. Zowel als cabrio en als coupe zeker een leuke auto. En met niet al te gekke techniek of onbetrouwbaarheid.

Het 1.8 20VT blok in de TT's (en vele VAG's uit die tijd) is wel een heel fijn blok. Ik had hem natuurlijk in de Leon en heb daar altijd van genoten. Enige zwakke punt aan het blok zijn de bobines (30eu per stuk en prima zelf te vervangen), weinig olieverbruik en ze kunnen ook prima hoge kilometerstanden aan.

In de TT is de 1.8 20VT (in ieder geval) als 180pk en 225pk quatro uitvoering geleverd. Ik heb geen ervaring met de 180pk non-quatro, afgezien dat ik exact dat blok in de Leon had. De 225pk quatro cabrio versie kon ik met mijn 180pk Leon aardig bijbenen, dat zal voornamelijk door het gewicht van het quatro systeem komen denk ik. De 225pk versie klonk nog wel wat agressiever/sportiever als die van mij.

Dank voor de uitleg, Engineer!
Op 10A moeten we wel even opletten als we ook de wasmachine, droger en spul in de keuken aan hebben. Dan zit je snel tegen de hoofdzekering aan viel me op (de meter gaf 5300kW verbruik aan, max ligt op 5750kW met een 25A hoofdzekering.

De Kever is van 1973, dus moet nu in 2022 weer voor de APK en dat is dan de laatste keer. Maar we blijven 'm gewoon elk jaar net zo nakijken.

@Richard: iets meer vermogen inderdaad, maar ook een iets gevoeligere aandrijflijn en dus extra gewicht. En ik begreep dat de versnellingen van de quattro wat kort zijn (6-bak ipv 5-bak).
Bij een TT is het wel belangrijk dat de historie een beetje duidelijk is en dat ie nog origineel is. Er zit veel rommel tussen. Als ik de diverse verkoopsites bekijk zie ik dat er niet heel veel schot in de handel in TT's zit.

Ik zie in de advertentie idd dat het om een 5-bak gaat. Die combinatie kende ik nog niet. Ik had een 6-bak en daar zou mijn voorkeur eigenlijk bij elke auto naar uit gaan.
Volgens mij had de 225pk quatro roadster waar ik destijds mijn Leon mee vergeleek ook gewoon 6-versnellingen.

Klopt, de 225pk quattro heeft een zesbak. Maar genoeg over de TT, ik heb vandaag iets anders gekocht :D Fiesta ST van 2005. Hopelijk dit weekend ophalen.

Moet ik de foto's voor je plaatsen of wil je die ook uitstellen tot dit weekend? :p

Lijkt een net, leuk ding! Echt voor jezelf erbij of voor eventjes plezier hebben en dan voor de handel?

Nou ok, hier is ie :D

MWH zei:
Echt voor jezelf erbij of voor eventjes plezier hebben en dan voor de handel?
Dat is altijd de vraag. Ik denk het tweede! En ik wil ooit nog eens de Ring rijden, daar is dit wel een leuke auto voor. Dus wie weet...

Ik vind 'm goed! Lekker pittig kleurtje, mooi model en fijne motor en wegligging (y) Denk dat je hier veel lol mee gaat hebben :cool:

Gave aanwinste Berry (y)
Rood staat hem ook erg lekker :cool:

En ik wil ooit nog eens de Ring rijden, daar is dit wel een leuke auto voor. Dus wie weet...

Doen! Alleen al voor de heerlijke weggetjes in de omgeving van de Ring, daar gaat deze auto echt tot zijn recht komen!

Oeh, een Fiesta ST!(y) Ik heb ook nog naar deze versie zitten kijken voordat ik die Mk7 kon kopen. Een ST lijkt me toch wel een stuk leuker.

Atmosferische 2.0 16v 150pk 190Nm op 1037kg, dat zijn leuke getallen. Geinige stoelen: geven ze goed steun bij 't betere bochtenwerk?

B Real zei:
Gave aanwinste Berry (y)
Rood staat hem ook erg lekker :cool:

En ik wil ooit nog eens de Ring rijden, daar is dit wel een leuke auto voor. Dus wie weet...

Doen! Alleen al voor de heerlijke weggetjes in de omgeving van de Ring, daar gaat deze auto echt tot zijn recht komen!

Klopt, ben net terug van een paar dagen in hhet Moezel gebied. Heerlijk toeren, af en toe even sportief als ik geen anderen tot last was.

Sjon77 zei:
Atmosferische 2.0 16v 150pk 190Nm op 1037kg, dat zijn leuke getallen. Geinige stoelen: geven ze goed steun bij 't betere bochtenwerk?
Heb 'm zojuist opgehaald. De stoelen staan wat hoog, maar zitten heerlijk. Klemmen je aardig vast.
Op de snelweg wordt je eerst gek van de toeren maar daarna werkt het opzwepend. Hij sleurt er aardig aan.
Ondanks dat 17 inch origineel is denk ik dat ie beter tot zijn recht komt op 16 inch, waar ie ook mee is geleverd.

Leuk ding zo’n Fiesta ST. Maar 4 auto’s is is wel een heel wagenpark zeg.
Kwam deze zo ineens op je pad of echt op zoek geweest naar zo’n auto?

Ik zit altijd wel te kijken voor wat leuks, en bij deze was de prijs ook goed.

Dan hoef je hem nog niet perse te kopen! :)
Zou wat zijn als je iedere auto die je leuk vond en waarvan de prijs goed was ook echt kocht. ;)

Terug
Bovenaan