A
Anoniem
Guest
In een foto van een auto met kenteken zie ik ook geen kwaad. Dat valt niet onder het portretrecht. Of het een privacyschending is valt moeilijk te zeggen, dat is naar mijn weten in NL niet geregeld hiervoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doeMeeuw zei:Als je verstandige uitspraken doet heb je daar geen last meer van![]()
Renault Grand Scenic zei:Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doeMeeuw zei:Als je verstandige uitspraken doet heb je daar geen last meer van![]()
.
Meeuw zei:Renault Grand Scenic zei:Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doeMeeuw zei:Als je verstandige uitspraken doet heb je daar geen last meer van![]()
.
Ik geef je zelfs een link daarvoor. Wat meer kan ik doen, voorlezen?
de Wit (voorheen deWit) zei:Volgens mij is het officieel niet mogelijk om aan de hand van het kenteken een eigenaar te traceren, dus lijkt me de privacy niet in het geding.
Cameratoezicht is aan hele strenge eisen gebonden en is ook niet voor openbaar gebruik. En als je wel op beelden terecht komt die uitgezonden worden dan zijn daar zwaarwegende feiten aan vooraf gegaan. Met andere woorden, dan heb je het zelf opgezocht.Renault Grand Scenic zei:@Michel1975
Dat over het cameratoezicht opperde Soloman, als je er geen moeite mee hebt gefotografeerd te worden in het openbaar is cameretoezich immers dichtbij. Ik val jou niet op de persoon aan, ik vond jouw opmerking stuitend(jouw opmerking vond ik dus stuitend niet jouw persoon), die ik overigens achteraf inderdaad verkeerd interpreteerde, mijn excuses
. Is dat rechtgezet.
]Meeuw zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Volgens mij is het officieel niet mogelijk om aan de hand van het kenteken een eigenaar te traceren, dus lijkt me de privacy niet in het geding.
Wij (redelijk) normale mensen kunnen dat niet, maar ik heb (via dit form) begrepen dat bijvoorbeeld autohandelaren met een login dat wel kunnen (de politie kan het ook; in de laatste jaren dat ik werd aangehouden, oa alcoholcontrole, hoefde ik nooit mijn autopapieren te tonen.
Als je goed leest dan zie je juist dat wij moeite hebben met iets of iemand (dood)schoppen.Renault Grand Scenic zei:Meeuw zei:Renault Grand Scenic zei:Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doeMeeuw zei:Als je verstandige uitspraken doet heb je daar geen last meer van![]()
.
Ik geef je zelfs een link daarvoor. Wat meer kan ik doen, voorlezen?
Oh sorry overhaast over het hoofd gezien
Verder ben ik het wel met jullie eens hoor, ik ben het doodschoppen niet waard als ik het zo lees
Vreemd eigenlijk dat iemand als ik nog gewoon nog een baan kan hebben, kinderen mag krijgen en een mening mag hebben.
Jij vindt een deuk in een auto trappen ook heel normaal dus heb je jezelf al lang gediskwalificeerd.Bmwlover1 zei:Openbaar terein en gefilmd/gefotografeerd worden is gewoon legaal.
Als die niet op de foto wil moet die maar is fatsoenlijk parkeren, of hem op eigen terein laten staan.
michel1975 zei:Cameratoezicht is aan hele strenge eisen gebonden en is ook niet voor openbaar gebruik. En als je wel op beelden terecht komt die uitgezonden worden dan zijn daar zwaarwegende feiten aan vooraf gegaan. Met andere woorden, dan heb je het zelf opgezocht.Renault Grand Scenic zei:@Michel1975
Dat over het cameratoezicht opperde Soloman, als je er geen moeite mee hebt gefotografeerd te worden in het openbaar is cameretoezich immers dichtbij. Ik val jou niet op de persoon aan, ik vond jouw opmerking stuitend(jouw opmerking vond ik dus stuitend niet jouw persoon), die ik overigens achteraf inderdaad verkeerd interpreteerde, mijn excuses
. Is dat rechtgezet.
Renault Grand Scenic zei:]Meeuw zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Volgens mij is het officieel niet mogelijk om aan de hand van het kenteken een eigenaar te traceren, dus lijkt me de privacy niet in het geding.
Wij (redelijk) normale mensen kunnen dat niet, maar ik heb (via dit form) begrepen dat bijvoorbeeld autohandelaren met een login dat wel kunnen (de politie kan het ook; in de laatste jaren dat ik werd aangehouden, oa alcoholcontrole, hoefde ik nooit mijn autopapieren te tonen.
Dat de politie dit kon vind ik wel logisch en aannemelijk, maar wat autohandelaren met die gegevens moeten?? Geen idee maar dan is het wel logischer het lukraak fotograferen of filmen van alles in te perken.
Meeuw zei:Wat die kentekeninformatie betreft: Ik kan mij herinneren dat na de koninginnedagaanslag in Apeldoorn binnen enkele uren op dit forum het huisadres van de dader op dit forum werd gepost. Dus er zijn ook forummers die op basis van het kenteken de eigenaar kunnen achterhalen.
Kenteken natrekken is redelijk eenvoudig als politieagent. Alleen wordt wel allemaal geregistreerd. Dit om te voorkomen dat van Jan en alleman een kenteken nagevraagd wordt. Alhoewel voorkomen? Men registreert het en achteraf (kan) worden geconstateerd dat er sprake is van machtsmisbruik en kost het je als het zwaar genoeg is je baan.Meeuw zei:Wat die kentekeninformatie betreft: Ik kan mij herinneren dat na de koninginnedagaanslag in Apeldoorn binnen enkele uren op dit forum het huisadres van de dader op dit forum werd gepost. Dus er zijn ook forummers die op basis van het kenteken de eigenaar kunnen achterhalen.
Daarom snapte ik je reactie ook niet. Zeker niet nadat ik gevraagd heb de reactie nogmaals terug te lezen.Renault Grand Scenic zei:@michel1975
Dat was ook maar een geintje hoor! Ik houd er alleen niet van om als minderwaardig beschouwd te worden. Ik ben net als jullie waarschijnlijk een hele normale Nederlander met een baan(wat heet een behoorlijk betere baan dan de gemiddelde Nederlander), 3 kinderen en ik betaal netjes mijn belasting, mijn boodschappen haal ik bij de AH en ik rijd een heerlijk burgerlijke Renault, that's it!
Bmwlover1 zei:Die stootstrips van jou werken dus ook niet echt![]()
Volgens mij moet iemand in principe zelfs toestemming geven voordat iets openbaar gemaakt mag worden wat betekent dat de mevrouw in de X5 van eerder AW zou kunnen sommeren de foto te verwijderen.
PauseBreak zei:Volgens mij moet iemand in principe zelfs toestemming geven voordat iets openbaar gemaakt mag worden wat betekent dat de mevrouw in de X5 van eerder AW zou kunnen sommeren de foto te verwijderen.
Het is de openbare weg, dus die X5-mevrouw zou zich alleen kunnen beroepen op haar portretrecht omdat ze herkenbaar in beeld is gekomen. Zodra je er voor zorgt dat iemand niet meer herkenbaar is (dus zowel gezicht als kentekenplaat blurren, want kentekens zijn ook persoonsgegevens volgens het CBP) valt er niks meer te sommeren.
Overigens ben ik het wel met je eens dat er problemen van kunnen komen als je iemand herkenbaar op het internet zet. Daarom zijn bij mijn foto's de kentekenplaten ook onleesbaar gemaakt.
Geelhoed zei:
Durashift zei:Geelhoed zei:
& vandaag?
![]()
Haha geweldig, parkeer dat ding lekker zoals je wilt, zoals op die foto te zien is heeft er niemand last vanherman78 zei:Ik maak er ook wel eens schuldig aan maar dan is het puur door ruimte gebrek of 2 mensen die hem half in een parkeervak zetten.
Voorbeeld : Heb een brommobiel van nog geen 1,40 breed ,deze vouw je dus zomaar ergens tussen vaak.
Nu kom ik hier in franeker wel eens op het ockingahiem te parkeren.
Leuk maar meestal zetten ze de auto vaak net over de witte belijning van het parkeervak zowel links als rechts van het lege parkeervak.
Kan geen normale auto meer tussen vaak, Ik stap dan uit de brommobiel en duw hem er voorzichtig tussen met ong 10 tot 20 cm ruimte links en rechts en vervolgens een steen achter me voorwiel.
Als ze dan pech hebben is de andere deur van hen ook nog eens beperkt te openen.
Krijg er wel eens commentaar op ,maar je kan wel normaal parkeren toch ipv 2 vakken te gebruiken is me antwoord vaak.
Of auto,s zo parkeren in een woonwijk dat er geen auto,s meer tussen passen of kunnen parkeren van buiten de wijk.
Ik ga dan vaak lichtjes door het plantsoen 2 of 3 x steken even een boom of paaltje licht aandrukken en zet hem met 10 cm ruimte voor de geparkeerde auto neer en 30 cm voor.
Vaak mopperen ze nog meer terwijl ik geen schade aanricht en het mij niet boeit of ik de brommobiel tegen een paaltje of boom lichtjes aandruk.
En ja als er echt geen plek is maak ik heus zelf wel plek (2 brommo,s in 1 vak of een vak waar nog 1,40 ruimte is zet ik hem gewoon dwars ipv recht.
Staat ie netjes in een vak met de wielen binnen de lijnen ,alleen niet zoals het hoort.
Ik ben ook geen heilige ,meestal staat ie gewoon in een vak zoals het hoort
Voorbeeld (deze kreeg ooit eens toegestuurd door 1 die me zag staan )
![]()
herman78 zei:
A110-50 zei:Je mag nog wel wat communicatie lessen volgen voor je iemand als een echte 'nep agent' kunt aanspreken zo te horen...
Geelhoed zei:A110-50 zei:Je mag nog wel wat communicatie lessen volgen voor je iemand als een echte 'nep agent' kunt aanspreken zo te horen...
Je moest eens weten hoezeer ik me moest inhouden. Ik schatte zo maar in dat het laten vallen van RVV 24.4 en R397j a 90 euro weinig indruk zou maken. Wellicht had een analogie naar zijn: "Het is mijn auto dan mag ik doen wat ik wil" beter geweest. Maar ja ik weet niet hoe zijn gevoel voor humor zit met betrekking tot zijn vrouw danwel dochter....
Nee, dat is een beetje het probleem bij dergelijke lui ja.A110-50 zei:Denk niet dat je praatje sowieso indruk zou maken.
Dit is de eerste keer dat ik het zie gebeuren en zie wie het is.Dat je hier zo'n halszaak van maakt zeg... Als je je hier al druk om gaat makenWekenlang foto's maken van hoe die persoon zijn auto parkeert, en dan na maanden eindelijk de moed bij elkaar rapen er wat over te durven zeggen. Het is maar wat je leuk vindt...
A110-50 zei:Denk niet dat je praatje sowieso indruk zou maken. Op deze manier kom je iig niet als de meest 'snuggere' over.
Dat je hier zo'n halszaak van maakt zeg... Als je je hier al druk om gaat makenWekenlang foto's maken van hoe die persoon zijn auto parkeert, en dan na maanden eindelijk de moed bij elkaar rapen er wat over te durven zeggen. Het is maar wat je leuk vindt...
Dan had ik net even wat later moeten zijn.Excellent driver zei:Al zou ik op recalcitrante dagen ook in staat zijn om mijn auto juist er zo dicht mogelijk naast te wurmen.
Hier mag weinig.de Wit (voorheen deWit) zei:Wat in Rome mag, mag ook hier?