Aso Parkeren

@Joep83
Je hebt het over 'hun' parkeerplaatsen, maar zijn die plekken ook als zodanig toegewezen? Dus op basis van kenteken/adres? Zo nee, dan zijn het gewoon allemaal openbare plekken en mag men daar gewoon staan. Dat dit voor jou niet zo handig is is vervelend natuurlijk, maar ook niet meer dan dat. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt...

@Joep83,

Die parkeerplek waar ik mijn auto parkeerde na invoering van de parkeervergunningen was ook niet bij mij in de straat. Ik moest daarvoor op een heel andere manier het dorp in rijden. Als ik de auto dan achter op die parkeerplaats parkeerde, stond ik dichtbij huis.
Deze parkeerplaats "hoorde" bij twee flats maar achterin was altijd wel plek, ook in die flat woonden mensen met een overdreven grote angst om meer dan 100 meter van de auto vandaan te moeten zijn. Maar als ik de boodschappen wilde uitladen, moest ik wel een paar straten omrijden....

Nu staan al die busjes daar, die worden toch niet gebruikt om prive ritjes mee te rijden.

misbruik van de gehandicaptenkaart in de US

1870 Dollars in Parking Fines
https://www.youtube.com/watch?v=okQEhLlEsXs

Championship Placards - People Behaving Badly
https://www.youtube.com/watch?v=cAz330k5MHs (en dan nog met je politiebadge zwaaien(n))

Instant karma:

h21B10734

Maar misschien stond die 206 wel gewoon aangesloten bij de auto rechts van hem, dat weet je ook niet.

Hoe aso het is kun je vaak niet met zekerheid zeggen op basis van één foto. Misschien was de situatie op het moment van parkeren wel heel anders. Maar als ik dan toch wat over die foto moet zeggen; vanaf de andere kant instappen is ook weer niet het einde van de wereld...

Ik weet inderdaad niet wat voor auto's er eerst naast de Peugeot of de Renault stonden, maar er was overal genoeg plek. Daarom vond ik het vreemd dat de Renault zo dicht op de 206 stond, ook al stond deze half buiten het vak. Maar instappen via de rechterkant kan inderdaad ook. :)

Joël D. zei:
Maar misschien stond die 206 wel gewoon aangesloten bij de auto rechts van hem, dat weet je ook niet.

Daarom ga ik vrijwel nooit naast iemand staan die buiten het vak geparkeerd staat. Ik zoek de volgende spot wel.

JOtter zei:
sdc15081.jpg

Maar wie is hier nou eigenlijk de aso?
Die bus had ook mijn auto kunnen zijn.

Als ik de 206 zo moet parkeren (omdat er iemand anders daarvoor nog lomper geparkeerd had), is de rugleuning van de voorstoel naar beneden gedraaid zodat ik altijd nog via de kofferbak naar binnen kan kruipen.

P.s. de bus staat eigenlijk heel netjes... Als de bus een half metertje minder ver in het vakje had gestaan, zou de 206 moeite hebben met uit het vakje rijden.
De 206 staat namelijk scheef. Als de achterkant van de bus er voor staat, moet hij eerst steken om ruimte te maken. Gezien de parkeerkunsten van deze bestuurder zou je kunnen vermoeden dat de rijvaardigheid ook niet "op hoog niveau" staat. En heen en weer steken op 10 cm naast een bus met een half metertje vrij voor de auto is toch een grote uitdaging.

9l8p05.jpg

Hij is fijn, Golf staat natuurlijk al niet goed en dan die Ygo nog half op de stoep terwijl de veel grotere Mazda er achter wel normaal op de weg kan staan, even als de 307 en 7 serie.

Gezien de parkeerkunsten van deze bestuurder zou je kunnen vermoeden dat de rijvaardigheid ook niet "op hoog niveau" staat.
Of jij hebt misschien te veel vooroordelen?
Het zou ook zomaar kunnen dat een half uur voor de foto iedereen zo stond geparkeerd en dat meneer 206 niet veel keus had.
Maar het is voor sommigen makkelijker bashen vanwege 1 momentopname. Gelukkig lees ik ook dat er mensen zijn die minder kortzichtig zijn.

Paulus0013 zei:
Gezien de parkeerkunsten van deze bestuurder zou je kunnen vermoeden dat de rijvaardigheid ook niet "op hoog niveau" staat.
Of jij hebt misschien te veel vooroordelen?
Het zou ook zomaar kunnen dat een half uur voor de foto iedereen zo stond geparkeerd en dat meneer 206 niet veel keus had.
Maar het is voor sommigen makkelijker bashen vanwege 1 momentopname. Gelukkig lees ik ook dat er mensen zijn die minder kortzichtig zijn.
Daarom schreef ik ook dat als ik de 206 zo had moeten parkeren ik de voorstoel plat had gedraaid. Zodat ik, als iemand anders mijn linkerdeur had geblokkeerd op de manier zoals deze bus, eventueel via de kofferklep kan instappen.

Die 206 bestuurder heeft, misschien kon het niet anders, bewust zijn auto op een asociale manier achter gelaten. Die bus staat correct geparkeerd. Als je je auto op de manier parkeert zoals de 206 staat, loop je het risico dat je rechts (of via de kofferbak) moet instappen.

Tja je hebt natuurlijk wél helemaal gelijk, en ik ben het dan nog met je eens ook, dat meneer of mevrouw 206 zélf er voor gekozen heeft zo te parkeren.
Het is niet zo dat je daar perse moét parkeren als iedereen al scheef zou staan.

Ik heb gisteravond ook asociaal geparkeerd, in de actieve zin dan, door over de stoep het parkeervak in te rijden. Dat vond ik makkelijker.
In passieve zin stond de auto netjes stil in het vak.

rke zei:
Daarom schreef ik ook dat als ik de 206 zo had moeten parkeren ik de voorstoel plat had gedraaid. Zodat ik, als iemand anders mijn linkerdeur had geblokkeerd op de manier zoals deze bus, eventueel via de kofferklep kan instappen.
Preventief de stoel plaat draaien vind ik overdreven. Dat kan altijd nog, mocht het nodig zijn.

haarr zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Deze kwam ik vanmiddag tegen:

https://lh5.googleusercontent.com/-SP8bY49UhIY/UaEmj-1M3OI/AAAAAAAAFQw/nUFz1pdIMHk/s800/2013-05-25%252015.20.44.jpg​

Dit vind ik een fraai staaltje van "ik heb een BMW en ik mag het wel!!!"

Lijkt me nog wel een acceptabele oplossing.

Zo te zien is er rechts genoeg ruimte om er langs te rijden, zolang hij niet iemand blokkeert zie ik het probleem niet.

A110-50 zei:
Je mag nog wel wat communicatie lessen volgen voor je iemand als een echte 'nep agent' kunt aanspreken zo te horen...

Oh ja? Eerste keer dat ik hem weer zie na ons gesprekje:
blokhutfurr7.jpg

Nu kan ik op deze foto niet goed zien hoe breed het parkeervak is, maar gezien het vak ernaast staat de Volvo redelijk in het midden. Als de reden voor zijn voorgaande parkeergedrag angst voor openslaande deuren is, kan hij beter wat meer richting bomen kunnen parkeren. En wist of weet hij inmiddels ook dat zijn parkeerkunsten overal op internet terug te vinden zijn?

Ik kwam van het weekend iemand tegen die zelfs een meter op de groenstrook naast het laatste vak stond. Maar dat was dan ook een Outlander

Dakloos zei:
En wist of weet hij inmiddels ook dat zijn parkeerkunsten overal op internet terug te vinden zijn?

Dat zou zo maar kunnen. En is hij inmiddels op zoek naar een andere bolide of een handige spuiter.

Leon in z'n SEAT zei:
@Joep83
Je hebt het over 'hun' parkeerplaatsen, maar zijn die plekken ook als zodanig toegewezen? Dus op basis van kenteken/adres? Zo nee, dan zijn het gewoon allemaal openbare plekken en mag men daar gewoon staan. Dat dit voor jou niet zo handig is is vervelend natuurlijk, maar ook niet meer dan dat. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt...

Heb je helemaal gelijk in. Alleen snap ik niet dat ze daar niet parkeren... is nog dichterbij ook, voor hun.

Het vreemde is dat het lijkt alsof iedereen voor het complex waar ik woon wilt parkeren. Hier staat het bom vol (ook auto's op de straat, heel handig... NOT) terwijl de andere parkeer plek leeg is (al staan daar ook weer auto's op de straat). Waar ik de auto nu parkeer, daar staat ook bijna geen auto...

Alles concentreert zich bij ons voor het complex. Heel vreemd, want dat is nu niet het meest ruime stuk van de straat.

D.E.N.N.I.S. zei:

2013-05-25%252015.20.44.jpg

De foto is dan weer een sterk staaltje van" ik heb geen BMW dus uit pure jaloezie zal ik die BMW rijder maar publiekelijk aan de schandpaal nagelen."

Twix zei:
Dit topic kan misschien beter worden hernoemd tot "Parkeerneuzelaarstopic".
Je hebt voor een deel gelijk, het is klein leed.
Zo'n dwarsparkeerder geeft kennelijk niet om een extra krasje, koop ook een "al bekraste bolide" en het leed is over.

Toch, vanmorgen stond de bij ons in de buurt beruchte Niksan Joke weer pontificaal neergepleurd. Zodat het verkeer richting parkeerplaats half door de gemeentetuin moet rijden. Dit topic is goed voor het besef van "Ikke ies niet alleen op de weg", misschien wordt de Joke dan eindelijk ingeruild voor een brilletje en OV jaarkaart.

De beide bestuurders kunnen hun deuren open doen, maar ik hoop dat er geen smart of iQ langskomt.

nukunnendedeurenwelopen.jpg

De beide bestuurders kunnen hun deuren open doen, maar ik hoop dat er geen smart of iQ langskomt.

nukunnendedeurenwelopen.jpg

Bmwlover1 zei:
Eruit word wel een beetje moeilijk aan die deurklink te zien:D
Ik zie het probleem niet. Gewoon wegsturen en achterwaarts het vak weer uit. Oftewel: precies zoals je er in bent gereden, alleen dan andersom.

Ik vraag me overigens wel af hoe dat gaat met in- en uitstappen. Weet niet hoe het bij zo'n Focus zit, maar de vering in mijn auto is niet vast gelast. Dus als ik in-/uitstap wil de auto wel eens wat heen en weer bewegen. Niet veel, maar ogenschijnlijk genoeg om in de bewuste situatie schade te veroorzaken aan het portier.

michel1975 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

2013-05-25%252015.20.44.jpg

De foto is dan weer een sterk staaltje van" ik heb geen BMW dus uit pure jaloezie zal ik die BMW rijder maar publiekelijk aan de schandpaal nagelen."
Zit jij er even ver naast.

Ik vind dit asociaal. 20 meter verderop is er een grotere parkeerplaats waar meer dan genoeg vrije plaatsen waren. Deze BMW rijder is gewoon de lui om even verder te lopen.

Leon in z'n SEAT zei:
Bmwlover1 zei:
Eruit word wel een beetje moeilijk aan die deurklink te zien:D
Ik zie het probleem niet. Gewoon wegsturen en achterwaarts het vak weer uit. Oftewel: precies zoals je er in bent gereden, alleen dan andersom.

Ik vraag me overigens wel af hoe dat gaat met in- en uitstappen. Weet niet hoe het bij zo'n Focus zit, maar de vering in mijn auto is niet vast gelast. Dus als ik in-/uitstap wil de auto wel eens wat heen en weer bewegen. Niet veel, maar ogenschijnlijk genoeg om in de bewuste situatie schade te veroorzaken aan het portier.
Ja idd was even in de war met de foto erboven.
Dacht dat ook strak naast een auto stond maar hij heeft de ruimte om weg te sturen.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik vind dit asociaal. 20 meter verderop is er een grotere parkeerplaats waar meer dan genoeg vrije plaatsen waren. Deze BMW rijder is gewoon de lui om even verder te lopen.
Tsja, hij houdt zich niet aan de regels, maar is het echt asociaal? Als ik de foto zo zie, lijkt me dat er ook daar ruim voldoende ruimte is, die BMW staat niemand in de weg. Het is gewoon dom dat ie een boete riskeert (is dat overigens wel zo?), maar echt asociaal kan ik het niet vinden.

Op het parkeerterrein van de plaatselijke C1000 zie ik dit ook vaak, maar wel als alles vol staat. Heb mij er eigenlijk nooit aan gestoord (mits vol).

Meeuw zei:
Op het parkeerterrein van de plaatselijke C1000 zie ik dit ook vaak, maar wel als alles vol staat. Heb mij er eigenlijk nooit aan gestoord (mits vol).

Tot de sloep er niet meer tussendoor kan zonder schade, natuurlijk :D

Op het parkeerterrein Kralingse Zoom zie je dit ook vaak, maar dan is de ruimte die overgebleven is vaak zo klein dat de Camry er nog maar net tussendoor kan. En dan gaat bij mij regel een in werking: "Zo'n dwarsparkeerder geeft kennelijk niet om een extra krasje.".

Bij de genoemde C1000 staan dan rechts (uitgaande van bovenstaande foto) de auto's dwarsgeparkeerd. Die kunnen er nog wel uit (dus voldoende ruimte) maar dan heeft de foutgeparkeerde auto wel een hoge kans op schade. Of wel: Ik zou er niet gaan staan.

bat zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Tsja, hij houdt zich niet aan de regels, maar is het echt asociaal? Als ik de foto zo zie, lijkt me dat er ook daar ruim voldoende ruimte is, die BMW staat niemand in de weg. Het is gewoon dom dat ie een boete riskeert (is dat overigens wel zo?), maar echt asociaal kan ik het niet vinden.
Het is mijn oprechte mening dat dit asociaal is. Het maakt mij niet uit dat anderen dit acceptabel lijken te vinden, maar ik vind dit onfatsoenlijk en aartslui.

Feit is in ieder geval dat die BMW op een plek geparkeerd staat die (ogenschijnlijk) als rijbaan bedoeld is. Dat zal niet voor niets zijn, als die rijbaan daar niet nodig is waren er ongetwijfeld parkeerplekken van gemaakt. Die auto lijkt hier dus niet in de weg te staan, maar het is heel goed mogelijk dat de mensen die rechts (dus 'naast' de foto) geparkeerd staan er nu niet uit kunnen. Een andere mogelijkheid is dat de parkeerweg, welke voor tweerichtingsverkeer dient, nu niet volledig bruikbaar is of dat de bocht niet/lastiger te nemen is. Ik ken de situatie aldaar niet, dus het is lastig oordelen.

Dus om maar even op een oude bekende terug te komen ('de parkeerplekken in NL zijn te klein'): je moet een parkeerterrein dan ook wel juist gebruiken. En dat geldt niet alleen voor de parkeervakken, maar ook de bijbehorende parkeerweg.

Geelhoed zei:
bat zei:
Tsja, hij houdt zich niet aan de regels
Is dat zo, is het wel een parkeergelegenheid?
Vandaar dat ik me ook afvroeg of je er wel een boete voor kan krijgen. Eignelijk bedoelde ik zelfs hetzelfde als jij: houdt zich inderdaad niet aan de regels of doet ie zelfs formeel gezien niks fout?

bat zei:
Geelhoed zei:
bat zei:
Tsja, hij houdt zich niet aan de regels
Is dat zo, is het wel een parkeergelegenheid?
Vandaar dat ik me ook afvroeg of je er wel een boete voor kan krijgen. Eignelijk bedoelde ik zelfs hetzelfde als jij: houdt zich inderdaad niet aan de regels of doet ie zelfs formeel gezien niks fout?
Ik denk dat de BMW rijder inderdaad beboet kan worden voor zijn brutaliteit (laat ik asociaal vervangen met brutaal).

De wegbeheerder heeft namelijk bij de ingang tot deze parkeerplaats het volgende bord geplaatst:

heusmolen.png

Dus: parkeren is alleen toegestaan in de parkeervakken.

Terug
Bovenaan