Aso Parkeren

In een foto van een auto met kenteken zie ik ook geen kwaad. Dat valt niet onder het portretrecht. Of het een privacyschending is valt moeilijk te zeggen, dat is naar mijn weten in NL niet geregeld hiervoor.

Meeuw zei:
Als je verstandige uitspraken doet heb je daar geen last meer van :rolleyes:
Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doe:).

Volgens mij is het officieel niet mogelijk om aan de hand van het kenteken een eigenaar te traceren, dus lijkt me de privacy niet in het geding.

Renault Grand Scenic zei:
Meeuw zei:
Dit vind jij dus wel een verstandige uitspraak. In plaats van mij erop wijzen wat er dan precies verkeerd is aan mijn aanname stel jij alleen maar dat ik achterlijk ben en nooit verstandige uitspraken doe:).

Ik geef je zelfs een link daarvoor. Wat meer kan ik doen, voorlezen?

Meeuw zei:
Meeuw zei:

Oh sorry overhaast over het hoofd gezien:)

Verder ben ik het wel met jullie eens hoor, ik ben het doodschoppen niet waard als ik het zo lees:)

Vreemd eigenlijk dat iemand als ik nog gewoon nog een baan kan hebben, kinderen mag krijgen en een mening mag hebben.

Openbaar terein en gefilmd/gefotografeerd worden is gewoon legaal.

Als die niet op de foto wil moet die maar is fatsoenlijk parkeren, of hem op eigen terein laten staan.

de Wit (voorheen deWit) zei:
Volgens mij is het officieel niet mogelijk om aan de hand van het kenteken een eigenaar te traceren, dus lijkt me de privacy niet in het geding.

Wij (redelijk) normale mensen kunnen dat niet, maar ik heb (via dit form) begrepen dat bijvoorbeeld autohandelaren met een login dat wel kunnen (de politie kan het ook; in de laatste jaren dat ik werd aangehouden, oa alcoholcontrole, hoefde ik nooit mijn autopapieren te tonen.

@Michel1975

Dat over het cameratoezicht opperde Soloman, als je er geen moeite mee hebt gefotografeerd te worden in het openbaar is cameretoezich immers dichtbij:) . Ik val jou niet op de persoon aan, ik vond jouw opmerking stuitend(jouw opmerking vond ik dus stuitend niet jouw persoon), die ik overigens achteraf inderdaad verkeerd interpreteerde, mijn excuses:). Is dat rechtgezet.
Cameratoezicht is aan hele strenge eisen gebonden en is ook niet voor openbaar gebruik. En als je wel op beelden terecht komt die uitgezonden worden dan zijn daar zwaarwegende feiten aan vooraf gegaan. Met andere woorden, dan heb je het zelf opgezocht.

Meeuw zei:

Wij (redelijk) normale mensen kunnen dat niet, maar ik heb (via dit form) begrepen dat bijvoorbeeld autohandelaren met een login dat wel kunnen (de politie kan het ook; in de laatste jaren dat ik werd aangehouden, oa alcoholcontrole, hoefde ik nooit mijn autopapieren te tonen.
]

Dat de politie dit kon vind ik wel logisch en aannemelijk, maar wat autohandelaren met die gegevens moeten?? Geen idee maar dan is het wel logischer het lukraak fotograferen of filmen van alles in te perken.

Puntje bij paaltje vind ik het ronduit onbeschoft om alles maar op het internet te kwakken. Het gaat van kwaad tot erger, straks wordt er een auto met kenteken in beeld gebracht omdat hij niet in het midden van het vak staat. Of de voorwielen staan niet in lijn met de achterwielen.

Ik zou absoluut not amused zijn als er een of andere droeftoeter voorbijkomt die even rustig allerlei plaatjes gaat schieten van mijn auto met kenteken in beeld..opzouten. Waar is de grens van wat wel en niet kan. In het geval van die Volvo gaat het veel te ver.

Meeuw zei:
Meeuw zei:

Oh sorry overhaast over het hoofd gezien:)

Verder ben ik het wel met jullie eens hoor, ik ben het doodschoppen niet waard als ik het zo lees:)

Vreemd eigenlijk dat iemand als ik nog gewoon nog een baan kan hebben, kinderen mag krijgen en een mening mag hebben.
Als je goed leest dan zie je juist dat wij moeite hebben met iets of iemand (dood)schoppen.;)

Bmwlover1 zei:
Openbaar terein en gefilmd/gefotografeerd worden is gewoon legaal.

Als die niet op de foto wil moet die maar is fatsoenlijk parkeren, of hem op eigen terein laten staan.
Jij vindt een deuk in een auto trappen ook heel normaal dus heb je jezelf al lang gediskwalificeerd.

Als je gewoon leert parkeren (zo moeilijk is dat toch niet??) wordt je niet gefotografeerd en met je kenteken op internet gezet

Of je moet een bijzondere auto hebben :) (en als je een bijzondere auto hebt zet ik je zonder kenteken op internet)

Ik zal in iedergeval in het vervolg geen gezichten meer uploaden van asso's

michel1975 zei:
@Michel1975

Dat over het cameratoezicht opperde Soloman, als je er geen moeite mee hebt gefotografeerd te worden in het openbaar is cameretoezich immers dichtbij:) . Ik val jou niet op de persoon aan, ik vond jouw opmerking stuitend(jouw opmerking vond ik dus stuitend niet jouw persoon), die ik overigens achteraf inderdaad verkeerd interpreteerde, mijn excuses:). Is dat rechtgezet.
Cameratoezicht is aan hele strenge eisen gebonden en is ook niet voor openbaar gebruik. En als je wel op beelden terecht komt die uitgezonden worden dan zijn daar zwaarwegende feiten aan vooraf gegaan. Met andere woorden, dan heb je het zelf opgezocht.

Dat lijkt me evident, dus als wij 'normale' mensen ons gedragen zijn er voor ons weinig gevolgen van cameratoezicht! Ik bedoelde trouwens ook niet dat ik vond dat de beelden van dat toezicht s'avonds uitgezonden moeten worden hoor. Veel cameratoezicht lijkt mij prima, maar dan moet er wel op een integere en juiste manier gebruik gemaakt van worden.

Meeuw zei:

]

Dat de politie dit kon vind ik wel logisch en aannemelijk, maar wat autohandelaren met die gegevens moeten?? Geen idee maar dan is het wel logischer het lukraak fotograferen of filmen van alles in te perken.

Elders op dit forum staat er iets over een gekloonde auto. Een andere auto die met dezelfde platen rondrijdt. Zo wordt het fraudeurs erg makkelijk gemaakt en die kunnen toegang hebben tot RDW gegevens. Denk aan APK keurmeesters, mensen die kentekenplaten drukken. Zij kunnen je dag redelijk gemakkelijk verzieken.

Wat die kentekeninformatie betreft: Ik kan mij herinneren dat na de koninginnedagaanslag in Apeldoorn binnen enkele uren op dit forum het huisadres van de dader op dit forum werd gepost. Dus er zijn ook forummers die op basis van het kenteken de eigenaar kunnen achterhalen.

@michel1975

Dat was ook maar een geintje hoor! Ik houd er alleen niet van om als minderwaardig beschouwd te worden. Ik ben net als jullie waarschijnlijk een hele normale Nederlander met een baan(wat heet een behoorlijk betere baan dan de gemiddelde Nederlander), 3 kinderen en ik betaal netjes mijn belasting, mijn boodschappen haal ik bij de AH en ik rijd een heerlijk burgerlijke Renault, that's it!

Meeuw zei:
Wat die kentekeninformatie betreft: Ik kan mij herinneren dat na de koninginnedagaanslag in Apeldoorn binnen enkele uren op dit forum het huisadres van de dader op dit forum werd gepost. Dus er zijn ook forummers die op basis van het kenteken de eigenaar kunnen achterhalen.

Dat hoeft niet eens moeilijk te zijn. Als je bij een garage of dealer werkt, kan je alles met een kenteken in het systeem oproepen.

Meeuw zei:
Kenteken natrekken is redelijk eenvoudig als politieagent. Alleen wordt wel allemaal geregistreerd. Dit om te voorkomen dat van Jan en alleman een kenteken nagevraagd wordt. Alhoewel voorkomen? Men registreert het en achteraf (kan) worden geconstateerd dat er sprake is van machtsmisbruik en kost het je als het zwaar genoeg is je baan.

@michel1975

Dat was ook maar een geintje hoor! Ik houd er alleen niet van om als minderwaardig beschouwd te worden. Ik ben net als jullie waarschijnlijk een hele normale Nederlander met een baan(wat heet een behoorlijk betere baan dan de gemiddelde Nederlander), 3 kinderen en ik betaal netjes mijn belasting, mijn boodschappen haal ik bij de AH en ik rijd een heerlijk burgerlijke Renault, that's it!
Daarom snapte ik je reactie ook niet. Zeker niet nadat ik gevraagd heb de reactie nogmaals terug te lezen.

Van het weekend stond ik naast een zwarte Ford Focus van nog geen 3 maanden oud geparkeerd. Deze vond het 's nachts schijnbaar nodig zijn passagiersdeur dermate hard open te gooien dat ik nu een flinke zwarte veeg op mijn lichtgrijze Clio'tje heb zitten..
Het schijnt dat deze meneer of mevrouw vaker daar parkeert (ik sta er normaal nooit, je riskeert er een boete maar kwam 's avonds aan en ging 's ochtends weer weg) dus zal het in de gaten houden en als diegene er weer staat eens even een briefje onder de ruitenwisser leggen met het verhaal + mijn gegevens.

Dat jij weinig geeft om je nieuwe lease auto wil niet zeggen dat ik ook niks geef om mijn 13 jaar oude Renault. Mijn auto staat al verrassend strak in zijn lak gezien zijn leeftijd dus ben hier echt niet blij mee. Van de week maar eens kijken of ik het weg kan poetsen :(

imagefwa.jpg

Bmwlover1 zei:
Die stootstrips van jou werken dus ook niet echt :p

Dat is ook niet zo gek, auto's worden steeds hoger. Daardoor krijg je dus inderdaad dat stootstrips tegenwoordig op een wat oudere auto gewoon ineffectief zijn. De deuren van de andere auto's zijn gewoon hoger gepositioneerd.

Ik ben het ergens wel met michel eens wat betreft het herkenbaar plaatsen van foto's op internet. Inderdaad is cameratoezicht niet voor niets aan strenge regels onderhevig. En voor zover ik weet mag je ook zelf geen opnames maken van de straat voor je huis bijvoorbeeld, niet als dat de straat in de gaten houdt i.p.v. alleen je deur of zo.

Een foto met gezicht of kenteken kan zo maar hele vervelende gevolgen hebben. Mensen kunnen allerlei conclusies verbinden aan een foto en of iemand nou te iets te verbergen heeft of niet, dat moet niet zo maar openbaar zijn. Het is niet voor niets dat foto's van criminelen ook niet zo maar openbaar gemaakt mogen worden door jan en alleman. En fotograferen of filmen in het openbaar mag misschien toegestaan zijn, het ook publiceren is een ander verhaal. Volgens mij moet iemand in principe zelfs toestemming geven voordat iets openbaar gemaakt mag worden wat betekent dat de mevrouw in de X5 van eerder AW zou kunnen sommeren de foto te verwijderen.

Je kan wel stellen dat iemand dan maar "normaal moet parkeren" etc, maar dat is gewoon eigen rechter spelen. Ik denk dat je anders gaat piepen als jij zelf in de problemen komt doordat iemand een foto van jou ergens plaatst. Omdat je vrouw ineens denkt dat je vreemd gaat want "waarom moet je anders daar zijn?" of omdat iemand je kenteken kopieert, of zelfs omdat je ineens in verband wordt gebracht met pedofilie of zo. Als je regels overtreedt is er de politie om daar in te grijpen en iemand aanspreken op zijn gedrag is toch weer heel wat anders als iemand openbaar aan de schandpaal nagelen.

Volgens mij moet iemand in principe zelfs toestemming geven voordat iets openbaar gemaakt mag worden wat betekent dat de mevrouw in de X5 van eerder AW zou kunnen sommeren de foto te verwijderen.

Het is de openbare weg, dus die X5-mevrouw zou zich alleen kunnen beroepen op haar portretrecht omdat ze herkenbaar in beeld is gekomen. Zodra je er voor zorgt dat iemand niet meer herkenbaar is (dus zowel gezicht als kentekenplaat blurren, want kentekens zijn ook persoonsgegevens volgens het CBP) valt er niks meer te sommeren.

Overigens ben ik het wel met je eens dat er problemen van kunnen komen als je iemand herkenbaar op het internet zet. Daarom zijn bij mijn foto's de kentekenplaten ook onleesbaar gemaakt.

PauseBreak zei:
Volgens mij moet iemand in principe zelfs toestemming geven voordat iets openbaar gemaakt mag worden wat betekent dat de mevrouw in de X5 van eerder AW zou kunnen sommeren de foto te verwijderen.

Het is de openbare weg, dus die X5-mevrouw zou zich alleen kunnen beroepen op haar portretrecht omdat ze herkenbaar in beeld is gekomen. Zodra je er voor zorgt dat iemand niet meer herkenbaar is (dus zowel gezicht als kentekenplaat blurren, want kentekens zijn ook persoonsgegevens volgens het CBP) valt er niks meer te sommeren.

Overigens ben ik het wel met je eens dat er problemen van kunnen komen als je iemand herkenbaar op het internet zet. Daarom zijn bij mijn foto's de kentekenplaten ook onleesbaar gemaakt.

Precies, dat bedoel ik. En aangezien de site van AW is zal ze die dus kunnen sommeren de foto te verwijderen. AW zal dat dan ongetwijfeld doen omdat het niet hun foto is en het onherkenbaar maken dus de taak van de users is. Overigens is het volgens mij niet puur portretrecht (wat met commercie te maken heeft) maar vooral ook het recht op privacy.

Parkeergarage pipo snapt het ook niet helemaal met die
D2.png
op de paal...

sam0004ro.jpg

Vanmorgen in de parkeergarage van AH Den Dolder, zo rond 11 uur: Nog zat plek, maar een Seat Ibiza-rijder (ik heb het kenteken opgeschreven), auto enigszins gepimpt en bestuurder met petje met een arrogante blik in zijn ogen (dat is zo'n blik van ik heb met nieamand iets te maken), gooide het zwarte apparaat gewoon in het rijpad, boven op een pijl naar de uitgang nog wel, dus het was meer dan duidelijk. Er was nog wel ruimte om langs te rijden, maar ik vond dit zo superasociaal.

Dus petmeneer zwarte Seat, als u dit leest, ik heb het gezien en er waren meer mensen die vreemd opkeken, want er waren op die verdieping meerdere ruime plekken vrij.

Ik maak er ook wel eens schuldig aan maar dan is het puur door ruimte gebrek of 2 mensen die hem half in een parkeervak zetten.
Voorbeeld : Heb een brommobiel van nog geen 1,40 breed ,deze vouw je dus zomaar ergens tussen vaak.
Nu kom ik hier in franeker wel eens op het ockingahiem te parkeren.
Leuk maar meestal zetten ze de auto vaak net over de witte belijning van het parkeervak zowel links als rechts van het lege parkeervak.
Kan geen normale auto meer tussen vaak, Ik stap dan uit de brommobiel en duw hem er voorzichtig tussen met ong 10 tot 20 cm ruimte links en rechts en vervolgens een steen achter me voorwiel.
Als ze dan pech hebben is de andere deur van hen ook nog eens beperkt te openen.
Krijg er wel eens commentaar op ,maar je kan wel normaal parkeren toch ipv 2 vakken te gebruiken is me antwoord vaak.
Of auto,s zo parkeren in een woonwijk dat er geen auto,s meer tussen passen of kunnen parkeren van buiten de wijk.
Ik ga dan vaak lichtjes door het plantsoen 2 of 3 x steken even een boom of paaltje licht aandrukken en zet hem met 10 cm ruimte voor de geparkeerde auto neer en 30 cm voor.
Vaak mopperen ze nog meer terwijl ik geen schade aanricht en het mij niet boeit of ik de brommobiel tegen een paaltje of boom lichtjes aandruk.
En ja als er echt geen plek is maak ik heus zelf wel plek (2 brommo,s in 1 vak of een vak waar nog 1,40 ruimte is zet ik hem gewoon dwars ipv recht.
Staat ie netjes in een vak met de wielen binnen de lijnen ,alleen niet zoals het hoort.
Ik ben ook geen heilige ,meestal staat ie gewoon in een vak zoals het hoort

Voorbeeld (deze kreeg ooit eens toegestuurd door 1 die me zag staan )

Ik denk dat de gemiddelde mens van een brommobiel net iets meer accepteert dan van een dure Duitse kar. ;)

Durashift zei:
Geelhoed zei:
Paulus0013 zei:
Is mr Volvo er zaterdag weer?
Yup.

blokhutfurr5.jpg

& vandaag?
;)

Dit doen ze met opzet. Ik heb er eens met zo'n "dader" over gepraat. Gemoedelijke vent, niks geen petjestype. Hij deed het omdat hij regelmatig parkeerdeukjes had van openslaande deuren van andere auto's. Hij zei ook dat hij dat deed omdat er altijd plek zat was. Als het af en toe vol stond, zou hij het nooit doen.
"eens doe jij het ook met je camry", zei hij verzekerd.

herman78 zei:
Ik maak er ook wel eens schuldig aan maar dan is het puur door ruimte gebrek of 2 mensen die hem half in een parkeervak zetten.
Voorbeeld : Heb een brommobiel van nog geen 1,40 breed ,deze vouw je dus zomaar ergens tussen vaak.
Nu kom ik hier in franeker wel eens op het ockingahiem te parkeren.
Leuk maar meestal zetten ze de auto vaak net over de witte belijning van het parkeervak zowel links als rechts van het lege parkeervak.
Kan geen normale auto meer tussen vaak, Ik stap dan uit de brommobiel en duw hem er voorzichtig tussen met ong 10 tot 20 cm ruimte links en rechts en vervolgens een steen achter me voorwiel.
Als ze dan pech hebben is de andere deur van hen ook nog eens beperkt te openen.
Krijg er wel eens commentaar op ,maar je kan wel normaal parkeren toch ipv 2 vakken te gebruiken is me antwoord vaak.
Of auto,s zo parkeren in een woonwijk dat er geen auto,s meer tussen passen of kunnen parkeren van buiten de wijk.
Ik ga dan vaak lichtjes door het plantsoen 2 of 3 x steken even een boom of paaltje licht aandrukken en zet hem met 10 cm ruimte voor de geparkeerde auto neer en 30 cm voor.
Vaak mopperen ze nog meer terwijl ik geen schade aanricht en het mij niet boeit of ik de brommobiel tegen een paaltje of boom lichtjes aandruk.
En ja als er echt geen plek is maak ik heus zelf wel plek (2 brommo,s in 1 vak of een vak waar nog 1,40 ruimte is zet ik hem gewoon dwars ipv recht.
Staat ie netjes in een vak met de wielen binnen de lijnen ,alleen niet zoals het hoort.
Ik ben ook geen heilige ,meestal staat ie gewoon in een vak zoals het hoort

Haha geweldig, parkeer dat ding lekker zoals je wilt, zoals op die foto te zien is heeft er niemand last van(y)

Ik zorg dat ze er meestal nog wel uitkunnen met de auto.
De mijne staat hier voor de deur maar wel zo dat er nog een autootje in hetzelfde vak kan vaak.
Rij ik eens een kras dan is een bus matzwart of primer gewillig hier

michel1975 zei:
Maar voordat de Zafira (met hoofdletter);) er stond heeft er misschien een auto op dezelfde wijze geparkeerd gestaan. Dus nog steeds een aanname van jouw kant. Tenzij je er bij stond dat de V70 geparkeerd werd.

Nu overtuigd?

Je mag nog wel wat communicatie lessen volgen voor je iemand als een echte 'nep agent' kunt aanspreken zo te horen...

herman78 zei:

In Rome zie je in elke (parkeer)straat wel een Smart op deze manier geparkeerd. Prima dus.

A110-50 zei:
Je mag nog wel wat communicatie lessen volgen voor je iemand als een echte 'nep agent' kunt aanspreken zo te horen...

:D
Je moest eens weten hoezeer ik me moest inhouden. Ik schatte zo maar in dat het laten vallen van RVV 24.4 en R397j a 90 euro weinig indruk zou maken. Wellicht had een analogie naar zijn: "Het is mijn auto dan mag ik doen wat ik wil" beter geweest. Maar ja ik weet niet hoe zijn gevoel voor humor zit met betrekking tot zijn vrouw danwel dochter....

Geelhoed zei:
A110-50 zei:

:D
Je moest eens weten hoezeer ik me moest inhouden. Ik schatte zo maar in dat het laten vallen van RVV 24.4 en R397j a 90 euro weinig indruk zou maken. Wellicht had een analogie naar zijn: "Het is mijn auto dan mag ik doen wat ik wil" beter geweest. Maar ja ik weet niet hoe zijn gevoel voor humor zit met betrekking tot zijn vrouw danwel dochter....

Denk niet dat je praatje sowieso indruk zou maken. Op deze manier kom je iig niet als de meest 'snuggere' over.
Dat je hier zo'n halszaak van maakt zeg... Als je je hier al druk om gaat makeno_O Wekenlang foto's maken van hoe die persoon zijn auto parkeert, en dan na maanden eindelijk de moed bij elkaar rapen er wat over te durven zeggen. Het is maar wat je leuk vindt...

A110-50 zei:
Denk niet dat je praatje sowieso indruk zou maken.
Nee, dat is een beetje het probleem bij dergelijke lui ja.

Dat je hier zo'n halszaak van maakt zeg... Als je je hier al druk om gaat makeno_O Wekenlang foto's maken van hoe die persoon zijn auto parkeert, en dan na maanden eindelijk de moed bij elkaar rapen er wat over te durven zeggen. Het is maar wat je leuk vindt...
Dit is de eerste keer dat ik het zie gebeuren en zie wie het is.

A110-50 zei:
Denk niet dat je praatje sowieso indruk zou maken. Op deze manier kom je iig niet als de meest 'snuggere' over.

Hoezo komt Geelhoed nu weer niet als "de meest snuggere" over? Wat is dat nou weer voor beredenering? Omdat hij iemand aanspreekt op asociaal gedrag? o_O

Eerlijk gezegd komt de eigenaar van de Volvo op mij niet als de meest snuggere over. Vooral zijn argument "Het is toch mijn auto?" is tenenkrommend. Bovendien is het ronduit zielig om zo spastisch te doen over een 15 jaar oude auto.

Ik vind dergelijk parkeergedrag ronduit asociaal en zeer ergerlijk, ik zou er dus ook wat van gezegd hebben. Je hebt altijd nog met andere mensen te maken. Die mensen die alleen aan zichzelf denken vind ik vaak misselijkmakend.

Al zou ik op recalcitrante dagen ook in staat zijn om mijn auto juist er zo dicht mogelijk naast te wurmen. Ook dat is zielig, daar ben ik me terdege van bewust, maar je moet wat als dat een dagelijkse ergernis van je zou zijn. Zeker als het een parkeerplaats betreft waar niet altijd voldoende parkeerplekken zijn.

Excellent driver zei:
Al zou ik op recalcitrante dagen ook in staat zijn om mijn auto juist er zo dicht mogelijk naast te wurmen.
Dan had ik net even wat later moeten zijn. :)

Hij rijdt overigens minder voorzichtig dan hij parkeert. De vijfcilinder mag flink brullen bibeko. Ik reed een stukje achter hem, maar nam de snelweg en kwam voor hem uit. Lelijke blauwe xenons overigens.

[/quote]Zeker als het een parkeerplaats betreft waar niet altijd voldoende parkeerplekken zijn.[/quote]
Zoals je ziet is er om 8:30 voldoende plek, om 9:50 is het hutje mutje maar aan het uiteinde van het parkeerterrein kan je dan nog ruim staan. Als je dan zo voorzichtig bent parkeer je toch daar en loop je 100 meter verder?

Wat in Rome mag, mag ook hier?
Hier mag weinig.
Maar ga niet bijna een km verderweg zetten aals het niet hoeft of als het duurder is.
Wat dat betreft zijn agenten en parkeerbeheer moeilijke mens vaak.
En wijs je hun op de regels worden ze boos ook nog :D
Ook als je de grenzen opzoekt.
Bijvoorbeeld :
Hier is veel betaald parkeren en duur ook nog.
Of een dure vergunning a 75 euro.
Kon het altijd omzeilen en dan mopperen ze.
Of je doet net of je met de auto bezig bent of gewoon je deur open of kofferbak en daar wat spul neerzetten en omwisselen om de zoveel tijd.
Nou dan had ik het weer gedaan .
Ben in een uur dik anderhalf eurie kwijt daar heb ik een soft ijsje voor:)

Als ik het zo inschat ben jij er niet rouwig om dat er geen geschiktheidseisen voor een AM rijbewijs zijn, herman.

Nou vind ik wel dat er betere lessen voor a.m moeten komen.
Ik kom nog uit de tijd dat je op je 15e stiekem al kon rijden en was er nog niks.
Werd je gepakt dan had je een kleine bekeuring ,maar meestal was je op je puch wat behendiger en kon je wegkomen.
Ik kon toen mijn certificaat zo ophalen ,maar vond niet dat ik de eerste 2 jaar verantwoord reed.
Pas nadat ik sinds mijn 17e jaarlijks 12000 tot 15000 km reed op een scooter ging het gewoon beter en beter.
Nu ben ik 35 en heb veel geleerd ,maar iriteer me gewoon mateloos aan de jongeren .
Zij verpesten een hoop ,maken veel schade enz.
Eigenlijks zou er een verbod moeten komen dat je voor je 20e jaar niet in een brommobiel kunt stappen.
Er word roekeloos mee gejaagd veel schade gereden enz.
Op de scooter is het al erg .
Ook oudere mensen zijn soms een gevaar op de weg in zo,n ding of heel traag er mee rijden of optrekken.
Ik zelf rij pittig en sportief ,maar ook wel netjes.
Ik zie vaak dingen waarvan ik denk dat kan netter.
Bijvoorbeel de brug staat open er staat een zeer lange rij ervoor ,maar ook in de straat rechts van die rij.
Wat gebeurt er iedereen heeft ineens haast die rechtdoor willen en rechts kan maar eindeloos wachten, Hoeveel moeite is het nu om om en om 1 van rechts er tussen te laten (ritsen).
Of terwijl je links en rechts en rechtdoor kan overzien en ziet dat er echt niks aan komt nog volop de rem staan kijken en dan weer doorrijden even gas los en door is beter.
Ik heb alles moeten leren ,maar parkeren of het is netjes in een vak en dan zover mogelijk naar voren of aan de kant.
Of het is soms een beetje aso.
Geen ruimte dan zet ik hem gewoon netjes in een grasveld zonder schade te maken of zover mogelijk aan de kant .
Heb nu ook gewoon netjes een vergunning ,omdat ie maar 7 euro per jaar is aan de rand van de stad .
Midden in het centrum is 75 euro.
Ik zette hem eerst op het openbare parkeer terein neer ,maar daar vernield de jeugd hem .
Toen in de woonwijk vlak bij het centrum ,maar daar lagen de bewoners dwars.
Nu heb ik soms weleens ruzie als er mensen zijn die terwijl je achter uit rijd en je stuurt al richting het vak nog even snel de auto op dat plekje neer zetten zonder vergunning.
Naja dan zet ik hem 1 cm van hun achter bumper af kunnen ze alleen nog vooruit de stoep omhoog door het plantsoen dan nog eens steken en pas weg.
Zo van jij hebt een 45 ik een grote auto en de groeten.
Dit gebeurt heel veel.
Inhalen terwijl het niet kan en mij dan snijden , nog geen meter op je bumper , je letterlijk van de weg af duwen enz.
Of voor je rijden ineens stoppen uitstappen en je verrot schelden ,want je hoort met dat mongole ding op een fietspad ehhh nee gewoon normale weg ,alleen geen snelweg of met bord c9

Deze Polo BlueGT staat wel vaker zo:
WnTS2hy.jpg

Ik vraag me nog steeds af wat die mensen bezielt. De volgende keer dat ik zoiets zie zal ik een tip voor ze geven onder de ruitenwisser in de vorm van het adres van een rijschool, want parkeren kunnen ze niet. Geen idee van wie de auto is anders had ik hen wel gevraagd of ze auto misschien iets netter neer zouden willen zetten zodat onze gehandicapte medemens zonder problemen in en uit zijn auto zou kunnen.

Terug
Bovenaan