Aso Parkeren

Forummers Carkiller en Elco hebben dat 'stootmateriaal'. Ik kan best begrijpen dat iemand zuinig is op zijn auto, maarre, dit is geen oplossing. Als je echt zo zuinig bent op zo'n Volvo, dan moet je deze lekker in een garage stallen en op zondag uitlaten.

Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!

Twix zei:
Wij klappen de spiegels van onze auto's tegenwoordig steeds vaker zelf in.

Bij parkeerplaatsen van 2,5 meter breed is dat niet nodig. Dus als men het nodig vindt om de spiegels van mijn Inca in te klappen, heeft men zijn auto op een verkeerde positie staan.... (misschien lijm ik de spiegels een keer vast: eens zien hoe ze dan hun auto uitkomen... ;))

---GT--- zei:
Ik parkeer mijn Seat Inca altijd keurig binnen de lijntjes. Toch zie ik vaak dat men de spiegels van mijn Inca heeft ingeklapt. Dat betekent dat de ander niet binnen de lijntjes heeft kunnen parkeren. Zo breed is mijn Inca ook weer niet. Blijf van mijn spiegels af!

Heb je liever dat ze ze er af lopen/rijden dan? Ik vind het wegklappen van een spiegel eigenlijk wel heel beleefd....

LoveMyJeep zei:
Heb je liever dat ze ze er af lopen/rijden dan? Ik vind het wegklappen van een spiegel eigenlijk wel heel beleefd....

Misschien als je je auto parallel aan een rijbaan parkeert, maar ik heb het over parkeerplaatsen van 2,5 meter breed, waar elke auto naast elkaar kan parkeren. Mijn auto is lang geen 2,5 meter breed, dus heeft men van mijn spiegels af te blijven.

---GT--- zei:
LoveMyJeep zei:

Misschien als je je auto parallel aan een rijbaan parkeert, maar ik heb het over parkeerplaatsen van 2,5 meter breed, waar elke auto naast elkaar kan parkeren. Mijn auto is lang geen 2,5 meter breed, dus heeft men van mijn spiegels af te blijven.

Ach, dat kan ook best gebeurd zijn in een poging om je auto niet te beschadigen. Als je ergens tussendoor loopt (wat wel eens wil voorkomen op een parkeerplaats natuurlijk) wil het wel eens zo zijn dat het makkelijker is om de spiegel in te klappen dan om te proberen er net langs af te lopen. Met het tweede heb je kans op krassen, met het eerste niet. Ik klap dus ook wel eens spiegels in als ik denk dat ik er niet zonder krassen te maken tussendoor kan komen, te voet dus.

---GT--- zei:

Van mij mogen ze best mijn spiegels inklappen. Maar ben bang dat niemand ze ingeklapt krijgt....

Joël D. zei:
---GT--- zei:

Van mij mogen ze best mijn spiegels inklappen. Maar ben bang dat niemand ze ingeklapt krijgt....
Ik geloof ook niet dat ik erg vrolijk wordt als iemand de spiegels van de Benz in probeert te klappen. Twee vakken parkeren is aso maar andermans bezit vernielen(sommige spiegels zijn namelijk niet inklapbaar) is hier kennelijk gewoon geaccepteerd.

michel1975 zei:
Joël D. zei:
---GT--- zei:

Ik geloof ook niet dat ik erg vrolijk wordt als iemand de spiegels van de Benz in probeert te klappen. Twee vakken parkeren is aso maar andermans bezit vernielen(sommige spiegels zijn namelijk niet inklapbaar) is hier kennelijk gewoon geaccepteerd.

Er zijn weinig enigszins moderne auto's meer waar de spiegels niet klapbaar van zijn, meestal zijn het "klassiekere" modellen. Als ze niet inklapbaar zijn, is dat meestal vrij snel duidelijk omdat je wel erg veel kracht moet uitoefenen. Dat jouw auto niet breed is, wil niet zeggen dat daardoor zeeën van ruimte zijn. Dus als dat gezinnetje naast jou parkeert met hun Voyager of zo, kan het best zijn dat ze keurig binnen de lijntjes parkeren, maar er toch nauwelijks ruimte is. Dan is het toch echt beter dat ze je spiegel inklappen, dan dat ze de deur er tegen klappen of hem eraf lopen...

Ik heb zelf een redelijk forse auto dus maak regelmatig mee dat het krap is. Soms moet je wat minder netjes in een vak gaan staan om überhaupt je auto in of uit te kunnen komen. Daarom parkeer ik ook vaak achterwaarts, want dan kan ik met mijn passagierszijde vrij dicht naast de passagierszijde van een ander gaan staan, zodat de bestuurder van de auto aan de andere kant ernaast de ruimte heeft en ik zelf ook.

Domweg stellen dat iemand die niet keurig met een schuifmaat geparkeerd in een vak staat een aso is, is gewoon dom. Maar zo'n typje als van die Volvo is natuurlijk een duidelijk geval...

LoveMyJeep zei:
Domweg stellen dat iemand die niet keurig met een schuifmaat geparkeerd in een vak staat een aso is, is gewoon dom. Maar zo'n typje als van die Volvo is natuurlijk een duidelijk geval...
Welnee, die man heeft gewoon elke keer de pech dat de lijnen op de parkeerplaats niet goed getrokken zijn.

stoterstangen90 zei:
LoveMyJeep zei:
Welnee, die man heeft gewoon elke keer de pech dat de lijnen op de parkeerplaats niet goed getrokken zijn.

Okee... Je weet het nooit zeker natuurlijk ;)
Misschien parkeren al die anderen gewoon iedere keer fout.... :D

Het blijft toch lastig die lijntjes:
1gjf2q.jpg

jh7s4g.jpg

Maar deze dame maakte het wel heel bont:
r6zqyv.jpg

Ze keek ook niet heel erg vrolijk toen ik de foto maakte :)

Valt mee dat ie niet in het blauwe vak staat...mooi tussen de lijntjes...:)

Vrouwen en verkeer... Dat gaat niet lukken. Een paaltje dat er niet hoort te staan; een man stuurt er omheen. Een vrouw rijdt per sé het paaltje aan, want "die hoort er niet te staan". Zo gaat dat ook met parkeren; het liefst met de neus vooruit in een invalidenplaats, zodat een reis terug bijna niet mogelijk is, want achteruit rijden is men als vrouw niet aangeleerd...

Twix zei:
Wat is trouwens de functie van die gekleurde parkeervakken?

Die hebben geen functie
Ik weet niet wat het is met die Zeeuwen maar ze vonden het waarschijnlijk mooi om het zwart-grijze van het asfalt te breken :)
Blauw, geel, rood en groen, wel een vrolijke bedoeling zo. Het heeft alleen niet echt een toegevoegde waarde

Trouwens, ook met een BMW mag je niet zo parkeren ;) Mevrouw werd nog kwaad op mij ook

Meestal, als ik me echt erger aan een auto, zet ik z'n spiegels scheef en zijn ruitewissers rechtop. Geen schade maar wel irritant.

cbravo zei:
Meestal, als ik me echt erger aan een auto, zet ik z'n spiegels scheef en zijn ruitewissers rechtop. Geen schade maar wel irritant.
Mijn spiegel kan je niet verstellen, dus schade maak je wel.
Van die ruitenwissers is wel een goeie ( Maat van me heeft een achterruitwisser, altijd als ik weg ga staat dat ding rechtop:p )

Inderdaad, hoe a-sociaal iemand ook geparkeerd staat je hebt van de spullen af te blijven

Zelfs van een Skoda zou ik afblijven

De Schaduw zei:
Van andermans spullen moet je in principe gewoon afblijven.
Amen!

Bij de Benz kan je zowel de ruitenwisser als de spiegel niet zonder schade omklappen.
Dus lekker met je klauwen van andermans spullen afblijven!!!

michel1975 zei:
De Schaduw zei:
Amen!

Bij de Benz kan je zowel de ruitenwisser als de spiegel niet zonder schade omklappen.
Zet je auto dan ook fatsoenlijk neer, dan blijven ze er ook vanaf:D

Sommige mensen kunnen niet parkeren. Die hebben totaal geen idee hoe het formaat van hun auto staat tot de lijnen. Veel mensen hebben ook totaal geen idee hoe ze zich op de weg moeten gedragen. Niet alleen heb ik het over petjes die vinden dat ze moeten gassen maar ook over oude taartjes die totaal, maar dan ook helemaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn op de weg.

Ik zie dat terug hier.

Mijn rijinstructeur zei het al: Je moet er in het verkeer van uit gaan dat iedereen gek is, behalve jij.

En verrek, hij had gelijk. :p

Bmwlover1 zei:
michel1975 zei:
De Schaduw zei:
Amen!

Zet je auto dan ook fatsoenlijk neer, dan blijven ze er ook vanaf:D
Iedereen heeft er sowieso vanaf te blijven en als het je niet aanstaat bel je de politie. En verder houd je je takken lekker thuis.

Ik kan me zomaar een situatie voorstellen dat een ander reeds breed staat dat ik mijn auto ook niet in een vak neerzet. En dan moet ik het volgens jou het maar normaal vinden dat anderen dan het recht hebben om aan mijn auto te zitten?

lycan_Capri zei:
Mevrouw werd nog kwaad op mij ook
Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.

De Schaduw zei:
Mijn rijinstructeur zei het al: Je moet er in het verkeer van uit gaan dat iedereen gek is, behalve jij.

Klopt als een bus. Denk daarom nooit dat een invoeger niet naar links komt omdat zijn richtingaanwijzer nog niet aan uit aan uit aan uit staat, die auto komt echt wel.

Een leuke uitspraak van mijn instructeur was, bij het naderen van een flitspaal: "Ga vanavond maar met je vrienden op de foto."

Terug on topic: mag je wel parkeren op die gekleurde vakken?

Twix zei:
De Schaduw zei:

Klopt als een bus. Denk daarom nooit dat een invoeger niet naar links komt omdat zijn richtingaanwijzer nog niet aan uit aan uit aan uit staat, die auto komt echt wel.

Een leuke uitspraak van mijn instructeur was, bij het naderen van een flitspaal: "Ga vanavond maar met je vrienden op de foto."

Terug on topic: mag je wel parkeren op die gekleurde vakken?
Aan de slijtagesporen te zien wel. En als het niet mag vouwen ze je spiegels wel van je auto af. Dan weet je het ook:cool:

michel1975 zei:
lycan_Capri zei:
Even los van de hele discussie sta ik er ook niet op te wachten om door een doodvreemde gefotografeerd te worden en zou daar dus ook allerminst van gediend zijn.

Ach ja, ik was net bezig met de foto's van die lompe Citroën en toen kwam zij aanrijden
Ze had ruimte zat om de BMW gewoon normaal in het vak te steken, maar dat doet ze dus niet

Dus ik dacht: Ach waarom ook niet stomme doos, als je dan zo lomp parkeert ben je voor mij ook en kom je met kenteken en gezicht op het net

En ja, je mag gewoon parkeren op de gekleurde vakken het heeft echt geen betekenis

lycan_Capri zei:
michel1975 zei:
lycan_Capri zei:

Ach ja, ik was net bezig met de foto's van die lompe Citroën en toen kwam zij aanrijden
Ze had ruimte zat om de BMW gewoon normaal in het vak te steken, maar dat doet ze dus niet

Dus ik dacht: Ach waarom ook niet stomme doos, als je dan zo lomp parkeert ben je voor mij ook en kom je met kenteken en gezicht op het net
Blijf die dubbele moraal wonderlijk vinden. Aso parkeren is een doodzonde en derhalve wordt geen middel geschuwd.

lycan_Capri zei:
michel1975 zei:
lycan_Capri zei:

En ja, je mag gewoon parkeren op de gekleurde vakken het heeft echt geen betekenis

De aso-parkeerders zijn dus vogelvrij: fotograferen, spiegels inklappen, ruitenwissers omhoog zetten.
Stapte ze ook uit zo, of is ze nog even achteruit gereden om de auto recht te zetten?

Twix zei:
lycan_Capri zei:
michel1975 zei:
lycan_Capri zei:

De aso-parkeerders zijn dus vogelvrij: fotograferen, spiegels inklappen, ruitenwissers omhoog zetten.
Stapte ze ook uit zo, of is ze nog even achteruit gereden om de auto recht te zetten?

Ze heeft de auto zo laten staan, de wagen stond zo perfect volgens haar, ze stond voor niemand in de weg volgens haar

Hoe a-sociaal (zelfs achterlijk) kun je zijn

Trouwens NEE ik keur het NIET goed als de spiegels of ruitenwissers van foutparkeerders worden weg geklapt

Iedereen heeft van andermans eigendom af te blijven

Twix zei:
lycan_Capri zei:
michel1975 zei:
lycan_Capri zei:

Lekker tolerant he. Dat was volgens mij iets waar Nederland vroeger om bekend stond. Heb ik ooit gelezen in een boek voor maatschappijleer. Is het in Amerika ook zo?

Twix zei:
Laat ik ook duidelijk zijn dat ik de manier van parkeren niet goedkeur.
Dat staat ook los van de discussie hier maar mensen moeten eens wat meer op zichzelf gaan letten in plaats van altijd op een ander.

In Amerika wordt er ook af en toe een deurtje te enthousiast geopend, maar er is wel meer ruimte (in Texas), dus wij maken ons hier niet al te druk om parkeren... Bovendien zijn de plaatsen groot genoeg.

michel1975 zei:
Twix zei:
Dat staat ook los van de discussie hier maar mensen moeten eens wat meer op zichzelf gaan letten in plaats van altijd op een ander.

Klopt, maar ik wou het even gezegd hebben, voordat ze mij ook preventief op de foto zetten!

Twix zei:
michel1975 zei:
Twix zei:

Klopt, maar ik wou het even gezegd hebben, voordat ze mij ook preventief op de foto zetten!
Hoe is het weer daar nu? Heb nog wel een paar dagen vrij voor een fotovakantie:)

lycan_Capri zei:

r6zqyv.jpg

Als ik nou bijvoorbeeld mijn Fiat Cinquecento naast deze BMW zou parkeren, zodanig dat ik nog wel netjes tussen de lijntjes sta, ben ik dan ook asociaal bezig?

stoterstangen90 zei:
lycan_Capri zei:

r6zqyv.jpg

Als ik nou bijvoorbeeld mijn Fiat Cinquecento naast deze BMW zou parkeren, zodanig dat ik nog wel netjes tussen de lijntjes sta, ben ik dan ook asociaal bezig?

Als je daarmee haar bestuurdersdeur blokeert krijg je van mij een pluim :)
Misschien leert dat a-sociale mens er wat van

Lycan_Capri zei:
Als je daarmee haar bestuurdersdeur blokeert krijg je van mij een pluim smiling smiley
Misschien leert dat a-sociale mens er wat van

Het mooist is dat te doen als zij nog in d'r auto zit. :cool:

michel1975 zei:

Waarom eigenlijk?
Ik vind dat vreemd. Als iemand een foto van je wilt maken, nou en?
Bij wegmisbruikers kijk ik er ook altijd van op. Daar worden de cameramannen voor rotte vis uitgemaakt. Waarom eigenlijk?
Ik zie echt het probleem niet.

En het gekke is dat onze gasten uit N-A dan ook nog zelf een foto gaan maken van die mensen, alsof dat heel wat is. Wat maakt het nou uit? echt een heel vreemde reactie.

Maar ja, er zal wel een logische reden voor zijn, al weet ik niet welke. Ik heb soms vaker van dat soort dingen. Zo vroeg ik me ooit af wat al die mensen toch allemaal koffie zitten te drinken bij Albert Heijn. Aan een tafeltje met een krant. Ik dacht, waarom gaan die mensen gewoon niet naar een cafe, dit is toch hartstikke ongezellig. Of gewoon thuis? Wie gaat er nou naar een supermarkt om koffie te drinken.

Ik maakte de fout door deze vraag hier te stellen.
Het antwoord was vier woorden, waardoor alles me plotseling duidelijk was.

"Omdat het gratis is".

Oh, zit het zo. Daar had ik nou nooit aan gedacht/

En als ze het wel doen, wat dan nog?

Heb je wel eens een foto gemaakt van de St. Pieterskerk? Ik wel.
Daar fotografeer je heel veel mensen mee, dat wil je niet weten.

Ok, flauw.
Maar als iemand mij fotografeert, wat is mijn nadeel dan? Niets toch.
Waarom doet diegene dat? Geen idee. Zijn probleem. Ik kan er moeilijk mee zitten. Ik vind het erger als ik achter iemand loopt die rookt, dat vind ik pas erg. Maar iemand die een foto van me maakt, kom op man, als hij daar gelukkig mij is, so be it.

Soloman zei:
En als ze het wel doen, wat dan nog?

Heb je wel eens een foto gemaakt van de St. Pieterskerk? Ik wel.
Daar fotografeer je heel veel mensen mee, dat wil je niet weten.

Ok, flauw.
Maar als iemand mij fotografeert, wat is mijn nadeel dan? Niets toch.
Waarom doet diegene dat? Geen idee. Zijn probleem. Ik kan er moeilijk mee zitten. Ik vind het erger als ik achter iemand loopt die rookt, dat vind ik pas erg. Maar iemand die een foto van me maakt, kom op man, als hij daar gelukkig mij is, so be it.
Sommige mensen willen niet herkend worden. Om wat voor reden dan ook . En dan heb ik het niet over criminelen. Er zijn mensen die bewust onvindbaar op internet zijn wederom om wat voor reden dan ook.

Bij wegmisbruikers krijgen de mensen die gefilmd zijn de vraag of ze herkenbaar in beeld gebracht willen worden en als er zwaarwegende gronden zijn wordt het helemaal niet uitgezonden.

Als je zelf niets verkeerds doet, is er niets aan de hand. Voor mijn part hangen ze het hele land vol met camera's. Het voordeel hoef ik niet toe te lichten. De enige privacy verdien je thuis. Daar moet je met rust gelaten worden, zodat je tot rust kunt komen, maar daarbuiten mogen ze van mij me altijd filmen en fotograferen. Ik heb niets te verbergen. Die hele privacywet snap ik echt niet.

Soloman zei:
Als je zelf niets verkeerds doet, is er niets aan de hand. Voor mijn part hangen ze het hele land vol met camera's. Het voordeel hoef ik niet toe te lichten. De enige privacy verdien je thuis. Daar moet je met rust gelaten worden, zodat je tot rust kunt komen, maar daarbuiten mogen ze van mij me altijd filmen en fotograferen. Ik heb niets te verbergen. Die hele privacywet snap ik echt niet.
Jou mogen ze altijd filmen. Maar anderen willen dat niet en daar heb je maar respect voor te hebben.

Zal je een steekhoudend argument geven waarom iemand niet vindbaar wil zijn op internet dus ook niet graag gefotografeerd wil worden. Wat dacht je van vrouwen die in het verleden lastig gevallen zijn en elders een nieuw leven hebben opgebouwd. En dan heb ik het niet gewoon lastig vallen . Dat kan je wel bagatelliseren omdat het jou nooit overkomen is maar die gevallen zijn er en vaker dan je denkt.

Terug
Bovenaan