Aso Parkeren

PauseBreak zei:
Deze Polo BlueGT staat wel vaker zo:

Ik vraag me nog steeds af wat die mensen bezielt. De volgende keer dat ik zoiets zie zal ik een tip voor ze geven onder de ruitenwisser in de vorm van het adres van een rijschool, want parkeren kunnen ze niet. Geen idee van wie de auto is anders had ik hen wel gevraagd of ze auto misschien iets netter neer zouden willen zetten zodat onze gehandicapte medemens zonder problemen in en uit zijn auto zou kunnen.

Dit is gewoon parkeren op een invalidenplaats.

haarr zei:
PauseBreak zei:
Deze Polo BlueGT staat wel vaker zo:

Ik vraag me nog steeds af wat die mensen bezielt. De volgende keer dat ik zoiets zie zal ik een tip voor ze geven onder de ruitenwisser in de vorm van het adres van een rijschool, want parkeren kunnen ze niet. Geen idee van wie de auto is anders had ik hen wel gevraagd of ze auto misschien iets netter neer zouden willen zetten zodat onze gehandicapte medemens zonder problemen in en uit zijn auto zou kunnen.

Dit is gewoon parkeren op een invalidenplaats.
Maar het kan ook iemand met een invalidenparkeerkaart zijn die niet wil dat zijn auto beschadigd raakt.

Waarom dan niet dwars over twee vakken parkeren?

Of gewoon in het invaliden vak, maar dan helemaal tegen de rechter lijn aan.

De invalideparkeerplek is op kenteken (witte onderbord, ik heb het kenteken weggehaald). De Polo mag daar niet staan. Er staat normaal gesproken een Toyota Yaris. Er lag ook geen invalidekaart zichtbaar in de Polo trouwens.

Ik kreeg vandaag een opmerking van een vrouw waarom ik mijn auto zo asociaal parkeerde. :(

Situatie:

4 parkeervakken - | 1 | 2 | 3 | 4 |
In vak 1 staat een auto die gedeeltelijk met de wielen in vak 2 staat. Ik zet mijn auto dus netjes in vak 3 neer, waardoor er in vak 2 dus geen auto meer past. Mevrouw vond dit blijkbaar asociaal en maakte hierover een opmerking. Ik kon toch gewoon netjes aansluiten o_O

Ik ben er verder maar niet op in gegaan......:rolleyes:

Ook met een aanhanger kun je asociaal parkeren:
Y6wdBac.jpg

Het ding is niet van de Citroën-meneer ernaast overigens. Bovenstaande was wel een tegenvallertje toen ik daar afgelopen zondagavond wou parkeren. Dat ging 'm niet worden, want als ik de Focus erachter zet - wat past - dan zorg ik ervoor dat 3 andere mensen niet meer uit hun parkeervakken konden komen, dus dat werd een andere plek zoeken. Nog bedankt meneer of mevrouw de aanhangerbezitter :T

Zat er een slot op?

Zo nee, dan zou ik 'm gewoon naar achteren verplaatsen en 90° draaien: plek vrij :)

Eigenlijk niet naar gekeken. Wel een goede grap. Ik zal zo eens even gaan kijken en als er geen slot op zit gaat ie aan de trekhaak en even een stukje naar achteren :T

En dan plaatst de volgende hier een foto van een aanhanger geparkeerd op het voetpad...

Kan iemand mij uitleggen wat er zo asociaal is aan die aanhanger dan? Akkoord: hij staat een stukje buiten het vak, maar gezien de nagekomen berichten is dat het probleem niet. Bovendien lijkt er voldoende ruimte te zijn.

Leon in z'n SEAT zei:
Kan iemand mij uitleggen wat er zo asociaal is aan die aanhanger dan? Akkoord: hij staat een stukje buiten het vak, maar gezien de nagekomen berichten is dat het probleem niet. Bovendien lijkt er voldoende ruimte te zijn.

Nog even afgezien van dat dat ding er al een week staat en dat niet mag van het APV, kun je er wel een auto kwijt, maar vervolgens kunnen dan 3 andere auto's hun parkeervak niet meer uit. Tenzij je er een Smart ForTwo voor parkeert, maar ik heb een Focus.
Bovendien neemt dat ding geen parkeerplek in wanneer de eigenaar de kar over het drempeltje had geduwd en een kwartslag had gedraaid. Dan staat ie inderdaad op de stoep, maar blokkeert het ding verder niks. Alle doorgaande looppaden zijn dan nog steeds vrij van obstakels.
Wat je laatste argument betreft: Er is niet genoeg ruimte. Deze parkeerplek wordt gedeeld tussen een rij huizen en een flat en staat logischerwijs altijd vol. Dan is het dus best balen als je om 23:00 thuiskomt en denkt een parkeerplek te hebben ;)

Tja hier in de straat staat al 2 weken een caravan van de buren op de 'algemene' parkeerplaats, met als gevolg dat 1 van mijn 2 auto's daar niet kan staan.
Gelukkig ben ik op goede voet met die buren en als ze dan een paar dagen zonder caravan weggaan, zet ik mijn Mondeo op hun oprit.
Zo ziet het er 'bewoond' uit want de buurvrouw doet ook 2 keer per dag het ligt aan / uit . Niemand die last van mekaar heeft.
De caravan past niet op hun eigen oprit, want dan steekt de dissel over de weg....:T

PauseBreak zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Nog even afgezien van dat dat ding er al een week staat en dat niet mag van het APV, kun je er wel een auto kwijt, maar vervolgens kunnen dan 3 andere auto's hun parkeervak niet meer uit. Tenzij je er een Smart ForTwo voor parkeert, maar ik heb een Focus.
Bovendien neemt dat ding geen parkeerplek in wanneer de eigenaar de kar over het drempeltje had geduwd en een kwartslag had gedraaid. Dan staat ie inderdaad op de stoep, maar blokkeert het ding verder niks. Alle doorgaande looppaden zijn dan nog steeds vrij van obstakels.
Wat je laatste argument betreft: Er is niet genoeg ruimte. Deze parkeerplek wordt gedeeld tussen een rij huizen en een flat en staat logischerwijs altijd vol. Dan is het dus best balen als je om 23:00 thuiskomt en denkt een parkeerplek te hebben ;)
Ah op die manier. Met 'genoeg ruimte' bedoelde ik eigenlijk de loopruimte achter de aanhanger, als in 'je kunt de stoep nog gebruiken, dus niet asociaal'. Maar 'genoeg ruimte' kun je op meerdere manieren interpreteren inderdaad. Dat dat ding er al 10 dagen staat kan ik van de foto niet afleiden natuurlijk :)

Leon in z'n SEAT zei:
Ah op die manier. Met 'genoeg ruimte' bedoelde ik eigenlijk de loopruimte achter de aanhanger, als in 'je kunt de stoep nog gebruiken, dus niet asociaal'. Maar 'genoeg ruimte' kun je op meerdere manieren interpreteren inderdaad. Dat dat ding er al 10 dagen staat kan ik van de foto niet afleiden natuurlijk :)

Ah ja, dat had ik er niet helemaal uitgehaald. Klopt inderdaad wel, maar ook als hij de aanhanger gewoon in zijn geheel op de stoep had gezet en een kwartslag had gedraaid was er dus nog genoeg ruimte geweest. In dat geval was het parkeervak ook vrij gebleven van onnodige dingen en was iedereen blij geweest :)

Ik zag trouwens dat het ding er niet meer staat, dus uiteindelijk heeft ook dit probleem zichzelf opgelost :T

PauseBreak zei:
Het ding is niet van de Citroën-meneer ernaast overigens. Bovenstaande was wel een tegenvallertje toen ik daar afgelopen zondagavond wou parkeren. Dat ging 'm niet worden, want als ik de Focus erachter zet - wat past - dan zorg ik ervoor dat 3 andere mensen niet meer uit hun parkeervakken konden komen, dus dat werd een andere plek zoeken. Nog bedankt meneer of mevrouw de aanhangerbezitter :T
Je kan ook leren parkeren. Net als je buren die dat kennelijk niet kunnen. Wiens tekortkoming is dat ? (geef je 1 hint. Niet die van de eigenaar van de aanhanger)Hoe krijg je het voor elkaar dat je 3 anderen vastzet door daar te parkeren?

Wellicht niet Aso parkeren te noemen, maar ik erger me er altijd enorm aan. Zelf hou ik niet van parkeerplaatsen waarbij de auto's allemaal dichtbij elkaar staan en aangezien ik niet te lui ben om 100 meter extra te lopen zet ik mijn auto (bijna) altijd op een plek waar verder weinig tot geen auto's staan... Echter wanneer ik terug kom staan er op die zelfde plek nog altijd geen auto's behalve direct naast mijn auto! Waarom doen mensen dat, dan heb je 20 vrije plekken en nog moeten ze hun auto naast die van mij zetten. Met mijn "nieuwe" auto is dit wel een stuk minder geworden, maar goed het gebeurd nog steeds.

8znsys.jpg

Overigens, dwars parkeren is toegestaan met een smart. Er zijn namelijk bepaling voor de maximale breedte van een auto, de smart valt qua lengte daarbinnen. Heb vaak zo geparkeerd in de binnenstad van Groningen.

Bassen zei:
Wellicht niet Aso parkeren te noemen, maar ik erger me er altijd enorm aan. Zelf hou ik niet van parkeerplaatsen waarbij de auto's allemaal dichtbij elkaar staan en aangezien ik niet te lui ben om 100 meter extra te lopen zet ik mijn auto (bijna) altijd op een plek waar verder weinig tot geen auto's staan... Echter wanneer ik terug kom staan er op die zelfde plek nog altijd geen auto's behalve direct naast mijn auto! Waarom doen mensen dat, dan heb je 20 vrije plekken en nog moeten ze hun auto naast die van mij zetten.
Theoretisch kan het in de tussentijd wel redelijk vol hebben gestaan daar, maar ik deel je verbazing. Zelfs als ik maar een paar minuten weg ben geweest, staat er alleen naast mijn auto een andere auto. Blijkbaar staan mensen liever naast een andere auto...

Nou in de voorbeelden waarin ik mij erger gaat het om korte perioden. Wanneer de auto er een geheledag staat kan ik mij zo voorstellen dat het op een bepaald punt van de dag druk is geweest. Maar goed kan me ook regelmatig verbazen als ik naar mijn werk ga, de auto die er staan gaan na mij weg en zijn terug voordat ik thuis ben (ze staan op andere plekken dan in de ochtend).

Overgens iets waar ik me ook verschrikkelijk aan erger en wat ze in wijk bij mijn ouders veel doen, half op de stoep parkeren om de "doorgang te bevorderen" nou weet niet wat ze verwachten dat er langs moet komen maar de straat is breed genoeg en ik moet over straat lopen omdat de auto's op de stoep staan (duw dan ook altijd de spiegel naar binnen wanneer ze me in de weg staan)

Wie is er dan a-socialer? Degene die op de stoep parkeert, of jij die aan de spiegels zit?
Splinter, balk, oog.

michel1975 zei:
PauseBreak zei:
Je kan ook leren parkeren. Net als je buren die dat kennelijk niet kunnen. Wiens tekortkoming is dat ? (geef je 1 hint. Niet die van de eigenaar van de aanhanger)Hoe krijg je het voor elkaar dat je 3 anderen vastzet door daar te parkeren?

Dat is vrij simpel: De Focus steekt dan uit buiten het vak waardoor je de draai uit het vak niet kunt maken. Direct erna zit namelijk iemand heg/muur-erfafscheiding en de ruimte tussen de parkeerplaatsen links/rechts is precies 1 auto breed. Als mijn auto dan - doordat Steve Urkel zijn rotte aanhager ergens lomp neerzet - uitsteekt tot op die tussenruimte, kan de meneer met de Citroën niet uit het vak, de meneer direct achter mijn vak niet en de meneer rechts van dat vak alleen als die zin heeft om meerdere malen te steken en het hele eind achteruit wil rijden.
Overigens kan ik prima parkeren en hou ik ook rekening met anderen als ik dat doe. Zo heb ik de Focus dus niet op bovenstaande plek geparkeerd omdat ik weet dat het daar te krap is om te hannessen als je 's ochtends vroeg naar je werk moet. Wel mooi trouwens dat je de situatie omdraait. Was het toevallig jouw aanhanger? :T

Paulus0013 zei:
Wie is er dan a-socialer? Degene die op de stoep parkeert, of jij die aan de spiegels zit?
Splinter, balk, oog.

307m3aw.jpg

Je hebt helemaal gelijk, ik zou gewoon de over de weg moeten lopen, wie gebruikt tegenwoordig nog een stoep. Een spiegel naar binnendrukken, iets wat elke moderne auto tegenwoordig wel kan, is natuurlijk een stuk asocialer. Mensen kunnen best met hun rollator, rolstoel, kinderwagen of kleine kinderen aan de hand over de weglopen, zolang je auto maar voor de deur staat.

Bassen zei:
Paulus0013 zei:
Splinter, balk, oog.

307m3aw.jpg

Je hebt helemaal gelijk, ik zou gewoon de over de weg moeten lopen, wie gebruikt tegenwoordig nog een stoep. Een spiegel naar binnendrukken, iets wat elke moderne auto tegenwoordig wel kan, is natuurlijk een stuk asocialer. Mensen kunnen best met hun rollator, rolstoel, kinderwagen of kleine kinderen aan de hand over de weglopen, zolang je auto maar voor de deur staat.
En als er spelende kinderen met hun fietsje tussen de heg en de auto door rijden is het janken geblazen. Voor je het door hebt, haalt dat kind zijn handje open aan die volksfiets.

Zou de politie zo'n auto wegslepen als je belt dat je er last van hebt?

Dit is een bekend probleem. Een oudere wijk met relatief weinig parkeerplaatsen, echter elk huishouden heeft 2 auto's en de bezitter wil niet te ver van z'n huis parkeren. De auto gewoon op straat parkeren is waarschijnlijk wettelijk gezien de beste oplossing (mits geen parkeerverbod), het zal de doorstroming echter behoorlijk belemmeren. Niet in de laatste plaats voor het grotere verkeer als vuilniswagen of brandweerwagen. Op de stoep parkeren lijkt dan de beste oplossing, en zal dat in 90% van de gevallen ook wel zijn. Ware het niet dat die andere 10% bestaat uit mensen in/met een wandelwagen, rollator of rolstoel. Daar wordt erg makkelijk aan voorbij gegaan. Is ook niet heel gek, als je zelf niet in een rolstoel zit zie je de obstakels niet. Ik heb zelf, in het kader van mijn opleiding tot bouwkundige, eens een uurtje in een rolstoel rond gehobbeld. Er gaat een wereld voor je open. Figuurlijk althans, letterlijk gezien blijft de helft van de wereld on onneembare vesting...

De huizen zijn nog geen 10 jaar oud, daar komt bij dat wanneer mensen de auto gewoon op de weg parkeren in de straat (zoals ook veel mensen hier doen) er gewoon nog vrachtverkeer langs kan. Ook is er zat aan parkeerruimte rondom de wijk (gratis) er is wel plek voor 150 tot 200 auto's, maar dan moet je elke ochtend wel tot maximaal 200 meter lopen afhankelijk van waar je in de wijk woont.

De beste man op de foto, heeft een garage met oprit, hoewel daar twee auto's kunnen staan zegt deze man dat niet te willen doen omdat de anders de voorste auto verplaatst moet orden wanneer men de achterste auto wil gebruiken.

Bassen zei:
De huizen zijn nog geen 10 jaar oud, daar komt bij dat wanneer mensen de auto gewoon op de weg parkeren in de straat (zoals ook veel mensen hier doen) er gewoon nog vrachtverkeer langs kan. Ook is er zat aan parkeerruimte rondom de wijk (gratis) er is wel plek voor 150 tot 200 auto's, maar dan moet je elke ochtend wel tot maximaal 200 meter lopen afhankelijk van waar je in de wijk woont.
Ik heb wel eens opmerkingen gekregen omdat ik mijn auto 500 meter verderop parkeerde. Dat deed ik om op die manier geen parkeervergunning nodig te hebben. Ik kon daar parkeren op een (toen) nauwelijks gebruikte parkeerplaats.
De laatste keer dat ik weer in die wijk was, zag ik dat deze "truc" inmiddels ook ontdekt is door anderen...

De beste man op de foto, heeft een garage met oprit, hoewel daar twee auto's kunnen staan zegt deze man dat niet te willen doen omdat de anders de voorste auto verplaatst moet orden wanneer men de achterste auto wil gebruiken.
En ondertussen probeert een ander zijn kinderen veilig op te voeden en zegt: "Alleen op de stoep spelen."....

Iemand die zich kwaad kan maken over schade, parkeert toch niet zo?
Waarom laat die man dat ding daar uberhaupt op die manier slingeren?
Is hij kort geleden ernstig invalide geworden en is de toewijzing van een invalidenparkeerplaats er nog niet door?

Wat ik mezelf ook afvraag:
Ik heb ooit gedetacheerd gewerkt in een stad met een straat met grote herenhuizen die door bedrijven gebruikt werden. Deze stad ging parkeerbelasting heffen en de bedrijven beantwoordden die schraperij met het betegelen van de voortuin om op die manier op eigen terrein gratis te kunnen parkeren.
Dat contract was afgelopen nog voor ik te weten kwam wat de uitspraak was in de zaak die de gemeente aanspandde tegen deze bedrijven. Volgens de gemeente mocht de voortuin niet als parkeerplaats gebruikt worden en die bedrijven vonden van wel.
Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar: Mag je de (voor/zij/achter)/tuin zonder meer gebruiken als parkeerplaats? (Misschien een bruikbaar idee voor de invalide van de Volksfiets)...

Dan moet je een inrit aanvragen bij de gemeente, omdat je een stoep moet oversteken (meestal) en dat mag niet zomaar.

Na de aanleg van mijn parkeerplaats heb ik geen klachten gehoord.

th_DSCN5272.jpg

Het verbod op parkeren in de voortuin kan (planologisch) vastgelegd zijn in het bestemmingsplan, mogelijk ook in de APV. Op basis daar van kan ook een inrit eventueel geweigerd worden. Daarnaast bestaat er ook een excessenregeling, waarbij een gemeente zonder keiharde wetten toch op kan treden tegen zaken die nogal uit de toon vallen. Zeg maar een soort van artikel 5. Als iedereen z'n voortuin vol mikt met straatwerk ziet dat er niet zo fraai uit, dus daar kan men actie tegen ondernemen. Denk niet dat het vaak voor komt trouwens, is doorgaans ook een zaak van lange adem. Je ziet het trouwens wel vaker, dat mensen hun voortuin (deels) als oprit gebruiken. Gewoon een schuine insteek maken vanaf het bestaande oprit en klaar. Of, zoals mijn zus dat had toen ze haar woning betrok, gewoon de hele tuin vol klinkeren. Kun je drie auto's naast elkaar zetten. Geen porem, wel praktisch. Voor het oog van het Nederlandse volk toch onlangs maar een deel van die klinkers er uit getrokken en voorzien van beplanting. Ziet er toch wat vriendelijker uit. Inrit was hier trouwens geen probleem, de stoeprand is daar slechts 5 cm hoog dus daar rijd je zo op. En hoe vaker je dat doet, hoe makkelijker het gaat :T

Tja,

Die meneer met zijn Golf in de heg heeft kennelijk niet de conditie om 200 meter te lopen. Ik kan het mezelf voorstellen dat hij een extra parkeerplek achter die heg zou willen laten maken. (@wibi, hij heeft al een inrit..)

Wij hadden vroeger in de winkel van pa een vaste klant die moeite had met de 50 meter (!) van de auto naar de deur van de winkel. Gelukkig hield hij er wel altijd rekening mee, hij kwam op rustige tijden en vaak belde hij vooraf of er een plekje vrij was voor de winkel. Maar die man had een probleem als er geen parkeerplaats in de buurt was.

(Je kan natuurlijk ook op tijd stoppen met de "zware van Nelle". )....

Bassen zei:

Ik meen me ook te herinneren dat je een oprit ook niet mag blokkeren. Dat betekent dus dat je ook niet je eigen auto's achter elkaar mag parkeren. De overbuurman van mijn ouders heeft om die reden ook zijn oprit breder gemaakt zodat beide auto's naast elkaar kunnen staan.

Hier ligt de hele voortuin vol met grind. Staan ook 4 auto's op het oprijpad. Echt fraai is het niet, maar anders staan ze op straat.

Volgens mij mag je niet voor je oprit parkeren. Hoe je je auto's neerzet op je oprit mag je zelf weten.

PauseBreak zei:
Ik meen me ook te herinneren dat je een oprit ook niet mag blokkeren. Dat betekent dus dat je ook niet je eigen auto's achter elkaar mag parkeren. De overbuurman van mijn ouders heeft om die reden ook zijn oprit breder gemaakt zodat beide auto's naast elkaar kunnen staan.
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Als het wel zo is, ligt er een gouden kans voor de handhavers om nog even flink te cashen.

Wel kan ik me voorstellen dat je niet achter elkaar mag parkeren als het eigenlijk niet past en 1 van de auto's de stoep (deels) blokkeert.

Overigens zou ik er niet zo mee zitten als iemand mijn spiegel voorzichtig zou inklappen wanneer hij de doorgang blokkeert. Die spiegels kunnen wel wat hebben en je merkt snel genoeg of het niet kan. Maarja, voorzichtig staat niet bij alle mensen in het woordenboek. Gelukkig klappen allebei onze huidige auto's hun spiegels al zelf in.

Nou het inklappen doe ik wel met beleid, ook al erger ik mij er enorm aan, schade aanbrengen zou nooit in me opkomen.

PauseBreak zei:
Bassen zei:

Ik ben wel heel benieuwd hoe je aan dit broodje aap verhaal komt...

Broodje aap? Hier was laatst nog een topic over een dame die een bon kreeg omdat zij voor haar eigen garage geparkeerd stond. Zelf heb ik ook eens oom agent aan de deur gehad die mij waarschuwde dat je ook met je eigen auto voor je eigen oprit een bon kunt krijgen (zelfs als ze weten dat het jouw auto is).

Over auto's op de oprit (eigen grond) heeft oom agent niets te vertellen.

Dat ligt natuurlijk aan de straat/omgeving waar je woont. Niet elke oprit komt direct op een openbare weg.

Ik geloof je wel daar niet van, maar hoezo is een niet afgesloten oprit openbare weg? en wanneer is iets afgesloten?

stoterstangen90 zei:
A110-50 zei:
Meeuw zei:
Over auto's op de oprit (eigen grond) heeft oom agent niets te vertellen.

Misschien beter lezen voor je iets zegt? Daar ging het namelijk over...
Je eigen oprit is ook openbare weg. Behalve als je het afsluit met een hek ervoor.

Dit was volgens de genoemde agent wel toegestaan (hoewel de voorste wielen eigenlijk nog op de openbare soep staan, maar de rest vóór de garage is eigen grond):

@A110: Even vergeten dat je (ook) hierop reageerde of had je het niet goed gelezen?: Ik meen me ook te herinneren dat je een oprit ook niet mag blokkeren. Dat betekent dus dat je ook niet je eigen auto's achter elkaar mag parkeren

Meeuw zei:
@A110: Even vergeten dat je (ook) hierop reageerde of had je het niet goed gelezen?: Ik meen me ook te herinneren dat je een oprit ook niet mag blokkeren. Dat betekent dus dat je ook niet je eigen auto's achter elkaar mag parkeren

De oprit die jij laat zien is toevallig breed en kort, maar de meeste opritten kunnen gewoon twee auto's achter elkaar op de oprit hebben. Dat is iets heel anders dan voor de oprit...

PauseBreak zei:
michel1975 zei:
PauseBreak zei:

Dat is vrij simpel: De Focus steekt dan uit buiten het vak waardoor je de draai uit het vak niet kunt maken. Direct erna zit namelijk iemand heg/muur-erfafscheiding en de ruimte tussen de parkeerplaatsen links/rechts is precies 1 auto breed. Als mijn auto dan - doordat Steve Urkel zijn rotte aanhager ergens lomp neerzet - uitsteekt tot op die tussenruimte, kan de meneer met de Citroën niet uit het vak, de meneer direct achter mijn vak niet en de meneer rechts van dat vak alleen als die zin heeft om meerdere malen te steken en het hele eind achteruit wil rijden.
Overigens kan ik prima parkeren en hou ik ook rekening met anderen als ik dat doe. Zo heb ik de Focus dus niet op bovenstaande plek geparkeerd omdat ik weet dat het daar te krap is om te hannessen als je 's ochtends vroeg naar je werk moet. Wel mooi trouwens dat je de situatie omdraait. Was het toevallig jouw aanhanger? :T
Nee hoor wees gerust. Als ik mijn aanhanger neerzet dan heb ik 3 vakken nodig dus die staat veilig in de stalling.:)

Overigens heb ik je uiteenzetting gelezen en blijf ik het gezeik in de marge vinden. Als je hier al niet meer uitkomt dan zou de keuringsgrens bij het CBR misschien toch verlaagd moeten worden. Als jij in de grote boze mensenwereld (lees binnenstad van een willekeurige stad) moet parkeren vrees ik het ergste.

michel1975 zei:
Overigens heb ik je uiteenzetting gelezen en blijf ik het gezeik in de marge vinden. Als je hier al niet meer uitkomt dan zou de keuringsgrens bij het CBR misschien toch verlaagd moeten worden. Als jij in de grote boze mensenwereld (lees binnenstad van een willekeurige stad) moet parkeren vrees ik het ergste.

Het gaat juist om dit gezeik in de marge. Een opsomming van het gezever bij mij in de buurt:

Men wil geen 100 meter lopen naar de eigen auto,
Men wil geen auto's op de eigen oprit of in de eigen garage,
Men wil niet met de jas tegen de beplanting uitstappen,
Men wil niet uit de auto in het gras moeten stappen (hondenpoep...),
Men wil geen auto's met de uitlaat naar de muur hebben (terwijl ze zelf de keuze gemaakt hebben om dat huis naast de parkeerplaats te kopen),
Men wil niet een keer extra steken (of kan het niet :( ..),
Men wil geen klein autootje,
Men wil geen krasjes op de auto,
Men wil dat iedereen comfortabel uit kan stappen als de auto geparkeerd staat (niet iedereen er uit en dan pas parkeren),
Men wil geen buurt waar veel ruimte gereserveerd is als parkeerplaats,
Men wil speelruimte voor de kinderen,
Men wil niet onder die boom met scheitvogels parkeren,
Men wil de auto in de schaduw parkeren,
Men wil niet dat er drie auto's op een bepaalde parkeerplaats staan (er zouden maar twee op die plek "passen") ,
Men wil de auto voor de deur kunnen uitladen,
Men wil de auto op zondag voor de deur kunnen schoonmaken,
Men wil de sleurhut af en toe voor de deur hebben,
Men wil twee of meer auto's per gezin...

En eigenlijk heeft iedereen het recht gezellig mee te doen met dit gezever.

michel1975 zei:

Het gaat ook niet om het gezeik in de marge, maar om het gebrek aan meedenkend vermogen van meneer aanhanger. Als een parkeerplaats altijd vol staat dan vind ik het vrij asociaal om je aanhanger daar een week te laten staan. Zeker als je weet dat alleen een Smart er kan parkeren zonder problemen voor anderen te veroorzaken.
Overigens heb ik een aantal jaren vlakbij het centrum van Utrecht gewoond, dus maak je over mijn parkeervaardigheid maar geen zorgen hoor.

rke zei:
michel1975 zei:

Het gaat juist om dit gezeik in de marge. Een opsomming van het gezever bij mij in de buurt:

Men wil geen 100 meter lopen naar de eigen auto,
Men wil geen auto's op de eigen oprit of in de eigen garage,
Men wil niet met de jas tegen de beplanting uitstappen,
Men wil niet uit de auto in het gras moeten stappen (hondenpoep...),
Men wil geen auto's met de uitlaat naar de muur hebben (terwijl ze zelf de keuze gemaakt hebben om dat huis naast de parkeerplaats te kopen),
Men wil niet een keer extra steken (of kan het niet :( ..),
Men wil geen klein autootje,
Men wil geen krasjes op de auto,
Men wil dat iedereen comfortabel uit kan stappen als de auto geparkeerd staat (niet iedereen er uit en dan pas parkeren),
Men wil geen buurt waar veel ruimte gereserveerd is als parkeerplaats,
Men wil speelruimte voor de kinderen,
Men wil niet onder die boom met scheitvogels parkeren,
Men wil de auto in de schaduw parkeren,
Men wil niet dat er drie auto's op een bepaalde parkeerplaats staan (er zouden maar twee op die plek "passen") ,
Men wil de auto voor de deur kunnen uitladen,
Men wil de auto op zondag voor de deur kunnen schoonmaken,
Men wil de sleurhut af en toe voor de deur hebben,
Men wil twee of meer auto's per gezin...

En eigenlijk heeft iedereen het recht gezellig mee te doen met dit gezever.

Mooi! Bij mij in de buurt ook een mooi voorbeeld.

Ik woon in appartementencomplex met parkeerplaatsen voor de deur. Echter, ik kan daar vrijwel nooit parkeren. Waarom? Omdat de bewoners van de huizen tegenover het complex, niet op hun parkeerplaats willen parkeren (net zo ver lopen, voor sommigen zelfs dichterbij). Die parkeerplaats is vrijwel leeg! De enige reden die ik mij kan bedenken: de straat waar ik woon is ietsje makkelijker in en uit te rijden.

Sinds gisteren staat er weer één auto uit ons complex op de parkeerplaats voor ons complex: de mijne. Omdat er net een plekje vrij kwam heb ik de auto weer even voor de deur gezet... Staat die tenminste niet 2 straten verder.

Terug
Bovenaan