Corsa 20SEH
Kilometervreter
Fijn dat het weer in orde is Joost! Hopelijk, na de terugroepactie weer zorgeloos op pad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zag een tijd geelden een leuk filmpje van de Car Wizzard op YT.soms is het een klein lullig onderdeel waarvan het halve front gedemonteerd moet worden. en dan is het vaak een kwestie van goedkoop kunststof wat knapt
mijn collega had met zijn A4 uit 2015 zijn waterpomp ook defect, kon gewoon 1000 euro aftikken. zo is de boel wel een keer economisch total loss.
Volgens mij heeft Audi een tijd inderdaad alle elementen die normaal aan de voorkant zitten aan de achterkant/zijkant (?) van het blok gemonteerd (of het blok andersom in de auto gelegd). Riemen, kettingen , oliefilterhuis en waterpompEn toen Audi. Was volgens mij een A4 maar ging ook over de A6: bij een hele rij modelgeneraties van die Audi's moest voor werkelijk vrijwel alles steeds het hele front gedemonteerd worden om hele gewone zaken te kunnen repareren/vervangen. Oa inderdaad zaken als een waterpomp.
Was bij Opel ook jarenlang het gevalAndersom komt ook voor: Je kon van een Datsun 100A, 120A en Cherry de koppelingsplaat en drukgroep vervangen zonder de bak onder de auto weg te halen. Wel weer een Japans merk...
Gelukkig is het nu opgelost Joost![]()
In theorie misschien wel maar ik kan het me niet voorstellen.zou het een luchtbel kunnen zijn die (na een week) zo groot is dat het vaatje helemaal leeg is?
Fijne reactie van de garage, zeg. Dat kan je denken, maar dat zeg je niet.Garage gebeld, ja vervelend, ook voor ons ... niet echt wat een klant wil horen op dat moment...
Er zit toevallig ook niet een relatie tussen de koelvloeistof en de oliedop? Was die wel lek en gaat er niet iets anders mis in de motor waardoor je hoge oliedruk had met lekkage tot gevolg en nu kvs verlies?
Moderator
Systeem even onder druk zetten? Dat kan elk garagebedrijf of kan je zelf met zo'n setje: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-18-delige-koelsysteem-diagnose-afpersset
Kan de dealer je vertellen wat er bij de volgende beurten nodig is en dus onder het onderhoudscontract valt.
Belangrijk is wel wat ze wel voor dat geld doen bij BMW... Welk onderhoud valt er onder en wat niet. Vaak is het "meerwerk" de dure factor. En je staat daar toch al in de garage dus.... "Moeten we dit gelijk repareren?"