AllinnAutolease

AJ Schuurmans zei:

Flauw, maar ik pretendeer dan ook geen rechtenstudent te zijn hé.

Maar je snapt mijn punt toch wel?
Laat die gast lekker, als je online een taalnazi gaat uithangen weet je al genoeg toch :)

Hoe is het verder met AIA? Ik heb al de hele dag een glimlach op mn kop als ik aan die hoersubsidietrekkers https://www.youtube.com/watch?v=sNDwFl7iCG8 denk die dit soort autootjes denken te leasen.

@AJ Schuurmans,

Jammer dat u mij afrekent op wellicht een aantal spelfouten. Ik had de tekst niet nagelezen maar volgens mij heb ik hier niet te maken met juristen maar met autoliefhebbers en mensen die zorgen hebben over de allinnautolease.nl. Dat u niet gelooft dat ik rechten studeer is uw goed recht. Feit is echter nog steeds dat ik student Rechten ben op de HvA.

Misschien een beetje naïef van mijn zijde, maar ik had wel verwacht kennis te kunnen delen en informatie te kunnen winnen over allinnautolease.nl. Maar helaas zijn er leden die zich meer op de ongeloofwaardigheid en trollaccounts focussen.

Het enige wat ik wil aangeven over deze kwestie: over 4 weken geef ik een update over mijn bestelde auto. Dan zijn wij allemaal een stuk wijzer.

Ik dank jullie allen..

Idefiqs zei:
Boppie zei:
En met de laatste wisseling hebben Elzinga en Lycan een grote glimlach teweeg gebracht. Die zijn nu al meer mans dan Willempie.

Ook meer mans? Michel, Idefiqs, R-W en wie ik maar vergeten ben...het forum blijft nergens meer zonder al deze incrowd mensen.

Mooi gezegd Bop.(y)
Waarvoor dank maar eigenlijk te veel eer. Ondanks mijn welverdiende vakantie ( vind ik zelf) is dit wel een hoogst vermakelijk topic. Vooral de inhoudelijke bijdrages en speurwerk van konijn stel ik zeer op prijs. En eerlijk is eerlijk het cynisme van Boppie. Overigens staat mijn all you can eat maaltijd nog steeds. Dus als topicstarter er een poll van wil maken:)

Flexx zei:
@AJ Schuurmans,

Het enige wat ik wil aangeven over deze kwestie: over 4 weken geef ik een update over mijn bestelde auto. Dan zijn wij allemaal een stuk wijzer.

Ik dank jullie allen..

Mark my words, over een week of wat worden wij overstelpt met juichende verhalen van supersupersupertevreden luitjes die dolblij zijn met AllinAutolease. Gewéééldige service, directe respons op vragen en verzin het maar..

Wedden?:T

Ook mooi dat ze allemaal een levertijd hebben van "over 4 weken".
Goede betrouwbare klanten ook, boekhouders die niet kunnen rekenen en aankomende advocaten die niet zo best spellen.

Flexx zei:
@AJ Schuurmans,

Jammer dat u mij afrekent op wellicht een aantal spelfouten. Ik had de tekst niet nagelezen maar volgens mij heb ik hier niet te maken met juristen maar met autoliefhebbers en mensen die zorgen hebben over de allinnautolease.nl. Dat u niet gelooft dat ik rechten studeer is uw goed recht. Feit is echter nog steeds dat ik student Rechten ben op de HvA.

Misschien een beetje naïef van mijn zijde, maar ik had wel verwacht kennis te kunnen delen en informatie te kunnen winnen over allinnautolease.nl. Maar helaas zijn er leden die zich meer op de ongeloofwaardigheid en trollaccounts focussen.

Ik dank jullie allen..

Eens Flexx,

Dat zou ook de bedoeling horen te zijn dat dit forum informatief van aard hoort te zijn i.p.v. een redelijk persoonlijke (ongefundeerde) hetze tegen iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Ik ben hier indirect ook al afgeschilderd als iemand zonder knaken (?!).

Ik heb zeer recent ook een auto (Mini Cooper S) bij hen besteld en wacht ook af hoe e.e.a gaat aflopen. De overeenkomst klopte met hetgeen we hadden afgesproken, inderdaad volledig kilometervrij en ik heb voor €20 p.m. het eigen risico bij onverhaalbare schade ad. €300 volledig afgekocht. Verder kon ik de auto volledig zelf configureren (nog meer dan de extra’s en pakketten die men op de site noemt). Geen BKR-registratie, maar of dat een minpunt is dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Ik kan iedereen aanraden een auto te bestellen die te mooi lijkt om waar zijn qua prijsstelling. Hou de risico’s echter beheersbaar (verkoop je eigen auto nog niet, geen aanbetalingen doen etc.) en het kan vervolgens alleen maar meevallen.

Total Loss zei:
Ook mooi dat ze allemaal een levertijd hebben van "over 4 weken".
Goede betrouwbare klanten ook, boekhouders die niet kunnen rekenen en aankomende advocaten die niet zo best spellen.

En allemaal eendagsvliegjes..

JEB zei:
Flexx zei:
@AJ Schuurmans,

Ik dank jullie allen..

Eens Flexx,

Dat zou ook de bedoeling horen te zijn dat dit forum informatief van aard hoort te zijn i.p.v. een redelijk persoonlijke (ongefundeerde) hetze tegen iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. Ik ben hier indirect ook al afgeschilderd als iemand zonder knaken (?!).

Ik heb zeer recent ook een auto (Mini Cooper S) bij hen besteld en wacht ook af hoe e.e.a gaat aflopen. De overeenkomst klopte met hetgeen we hadden afgesproken, inderdaad volledig kilometervrij en ik heb voor €20 p.m. het eigen risico bij onverhaalbare schade ad. €300 volledig afgekocht. Verder kon ik de auto volledig zelf configureren (nog meer dan de extra’s en pakketten die men op de site noemt). Geen BKR-registratie, maar of dat een minpunt is dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Ik kan iedereen aanraden een auto te bestellen die te mooi lijkt om waar zijn qua prijsstelling. Hou de risico’s echter beheersbaar (verkoop je eigen auto nog niet, geen aanbetalingen doen etc.) en het kan vervolgens alleen maar meevallen.

Je bent wel heel erg lovend. Het lijkt wel reclame.

Maar goede poging hoor. Het is bijna geloofwaardig. :)

Nog even volhouden misschien.

JEB zei:
Flexx zei:
@AJ Schuurmans,

Ik dank jullie allen..

Eens Flexx,

Een eigen risico van eur300 afkopen met EUR20 per maand?o_O Slim.

Een eigen risico van eur300 afkopen met EUR20 per maand?nut smiley Slim.

Viel me ook al op inderdaad.
Dan moet je echt +/- 1x per jaar ff je auto flink beschadigen want anders is het zondegeld.

AJ Schuurmans zei:
JEB zei:
Flexx zei:
@AJ Schuurmans,

Ik dank jullie allen..

Eens Flexx,

Je bent wel heel erg lovend. Het lijkt wel reclame.

Maar goede poging hoor. Het is bijna geloofwaardig. :)

Nog even volhouden misschien.

Nee hoor, geenszins reclame en ook nog geen 100% reden tot lovend zijn, gewoon iemand met gezond verstand die na lang wikken en wegen besloten heeft AIA een kans van slagen te geven. En voordat men dit volledig uit zijn verband trekt, hiemee zeg ik dus niet dat de niet zo enthousiaste mensen op dit forum geen gezond verstand hebben.

Als je mijn commentaren goed gelezen hebt, heb ik gisteren ook kritiek geuit op het amateuristische in hun handelen en de inconsequentheid van de info op hun site.

Soms mag je / men iets ook gewoon aannemen en zijn er ook mensen op dit forum die oprecht benieuwd zijn wat evt. andere klanten of twijfelaars erover denken.

Total Loss zei:

Dan moet je echt +/- 1x per jaar ff je auto flink beschadigen want anders is het zondegeld.

Dat is ook exact de afweging geweest met een dochtertje die net goed en wel kan fietsen en in 1 week tijd recent zowel mijn als mijn vrouw haar auto beschadigde. Als ze dat 2x p.j. doet is dit zeker slim en anders het risico van afkopen waard en dat is een persoonlijke keuze.

JEB zei:
Total Loss zei:

Dat is ook exact de afweging geweest met een dochtertje die net goed en wel kan fietsen en in 1 week tijd recent zowel mijn als mijn vrouw haar auto beschadigde. Als ze dat 2x p.j. doet is dit zeker slim en anders het risico van afkopen waard en dat is een persoonlijke keuze.

En dergelijke schade is dan ook daadwerkelijk gedekt?

R-W zei:
JEB zei:
Total Loss zei:

Gaat om alle niet verhaalbare schade(s) en die worden door all risk verzekeringen vergoed. Ja dus.

Ben benieuwd als het zover is, zeker als het door je eigen kind is gekomen. Maar succes ermee.

Beste R-W,

Ik begrijp deze twijfel niet zo goed, maar zal een algeheel onderbuikgevoel zijn jegens AIA.

Dit werkt bij AR verzekeringen op deze manier en staat ook zo in de overeenkomst (niet nader omschreven als alle niet verhaalbare schades, geen uitzonderingen of aanvullingen).

Ik snap de twijfel van RW wel.
Het is echt niet zo dat zodra je auto all-risk verzekerd is je eindeloos alles kan claimen en dan iedere x alleen maar die 300 Euro afrekenen ( of afkopen ). Zal geen verzekeringsmaatschappij zijn die dat soort polissen accepteert. Op die manier wordt de premie voor al die leaseauto's van AIA onbetaalbaar. Ik weet van de tijd dat ik in de autoschade werkte dat hele grote spelers op gebied van huurauto's de auto's helemaal niet all-risk verzekerde, was simpelweg niet te betalen. Dus zeker bij kleine schades lieten ze het of gewoon zitten ( kleine kras of deuk/buts etc. ). Bij grote schades was het huilen, afschrijven en weer verder. Lijkt me sterk dat als jouw dochter 4x per jaar de auto beschadigd dit iedere keer zonder pardon wel even kosteloos gemaakt zal worden, dan zouden lease en verzekeringsmaatschappijen geen bestaansrecht meer hebben.
Weet nog typerend voorbeeld, werknemer van de verhuurmaatschappij ging bij de Ford dealer een splinternieuwe roomwitte Focus ophalen, op de terugweg richting verhuurvestiging iets te enthousiast gereden en heel de auto plat. Ding had 15 kilometer op de teller en kon meteen door naar het autokerkhof, was niet verzekerd en werd niet gerepareerd.

Total Loss zei:
Weet nog typerend voorbeeld, werknemer van de verhuurmaatschappij ging bij de Ford dealer een splinternieuwe roomwitte Focus ophalen, op de terugweg richting verhuurvestiging iets te enthousiast gereden en heel de auto plat. Ding had 15 kilometer op de teller en kon meteen door naar het autokerkhof, was niet verzekerd en werd niet gerepareerd.

Stond pas nog ergens iets omtrent private-lease: de grote jongens verzekeren deze auto's alleen WA, het AR-risico dragen ze zelf. Door de macht van de grote getallen kan dat ook makkelijk; als jij 10.000 Aygootjes hebt rondrijden en je rekent 2,50 per maand voor het AR-gedeelte dan kan je 3 platte Aygootjes per maand hebben zonder kosten.....(en je bespaart meteen 21% assurantiebelasting over het AR-deel)

Total Loss zei:
Ik snap de twijfel van RW wel.
Het is echt niet zo dat zodra je auto all-risk verzekerd is je eindeloos alles kan claimen en dan iedere x alleen maar die 300 Euro afrekenen ( of afkopen ). Zal geen verzekeringsmaatschappij zijn die dat soort polissen accepteert. Op die manier wordt de premie voor al die leaseauto's van AIA onbetaalbaar. Ik weet van de tijd dat ik in de autoschade werkte dat hele grote spelers op gebied van huurauto's de auto's helemaal niet all-risk verzekerde, was simpelweg niet te betalen. Dus zeker bij kleine schades lieten ze het of gewoon zitten ( kleine kras of deuk/buts etc. ). Bij grote schades was het huilen, afschrijven en weer verder. Lijkt me sterk dat als jouw dochter 4x per jaar de auto beschadigd dit iedere keer zonder pardon wel even kosteloos gemaakt zal worden, dan zouden lease en verzekeringsmaatschappijen geen bestaansrecht meer hebben.

Zelfs al doet ze het 1x p.j. (ze wordt tenslotte ook ouder), dan nog is die afkoop voor mijzelf verdedigbaar, want onder aan de streep €60 “voordeliger”.
Denk dat dit voor nu (en zeker voor mij persoonlijk) het voornaamste is. Dit is m.i. ook geen AIA specifiek discussiepunt, want speelt alsdan bij alle PL-aanbieders. En ik zou er nog steeds altijd voor kiezen het af te kopen, bij wie dan ook.

Verzekeren is altijd iets heel persoonlijks, de 1 dekt alles af en een ander neemt wat meer risico voor lief.
Anders zouden we dit topic ook helemaal niet hebben. ;)

Het kopje geen BKR check deed mijn wenkbrauwen fronsen. Sterker nog nog een red flag. En niet zon kleintje ook. Het business model kan gewoonweg niet levensvatbaar zijn in de samenstelling zoals hier gesteld. Dit heeft niets meer met wantrouwen te maken naar alles
met gezond boerenverstand. Een grote leasemaatschappij zou een all you can drive concept uit kunnnen rollen. Puur en alleen vanwege de grote getallen. Een eenmanszaak heeft gewoonweg niet genoeg diepe zakken voor zelfs maar 1 zeperd. Dus alle goede bedoelingen ten spijt. Ik ben overtuigd en net in positieve zin.

michel1975 zei:
Het kopje geen BKR check deed mijn wenkbrauwen fronsen. Sterker nog nog een red flag. En niet zon kleintje ook. Het business model kan gewoonweg niet levensvatbaar zijn in de samenstelling zoals hier gesteld. Dit heeft niets meer met wantrouwen te maken naar alles
met gezond boerenverstand. Een grote leasemaatschappij zou een all you can drive concept uit kunnnen rollen. Puur en alleen vanwege de grote getallen. Een eenmanszaak heeft gewoonweg niet genoeg diepe zakken voor zelfs maar 1 zeperd. Dus alle goede bedoelingen ten spijt. Ik ben overtuigd en net in positieve zin.

BKR check of BKR registratie?

Je kan overigens door een kredietcheck komen, twee maanden later sterven en de auto (cf. contractueel bepaald) “gratis” terugzetten bij AIA. Heeft men idd en waarschijnlijk (tenzij snel herinzetbaar) een zeperd, echter wel één die in zijn algemeenheid met een voorafgaande BKR check ook niet voorkomen had kunnen worden.

JEB zei:
R-W zei:
JEB zei:
Total Loss zei:

Gaat om alle niet verhaalbare schade(s) en die worden door all risk verzekeringen vergoed. Ja dus.
Als je kind tegen je auto fietst dekt de persoonlijke WA verzekering dat, niet de verzekering van de auto.

Barri zei:
JEB zei:
R-W zei:
JEB zei:
Total Loss zei:

Als je kind tegen je auto fietst dekt de persoonlijke WA verzekering dat, niet de verzekering van de auto.

Nee, dat is onjuist. Bij schade aan je eigen auto door je eigen kind ga je niet naar je eigen WA verzekering. Alleen als je eigen kind schade toebrengt aan de auto van een ander, dan wel.

JEB zei:
Total Loss zei:

Dat wordt gedekt vanuit je WA verzekering, let op: je GEWONE WA verzekering, niet je autoverzekering. Ik heb een keer iets soortgelijks gehad met een aanhanger: wilde hem aankoppelen, maar door de knik van de garage naar de weg toe kreeg ik teveel snelheid en knalde ik op m’n eigen auto. Verhaald op mijn WA verzekering, omdat de auto stilstond...

JEB zei:
Nee, dat is onjuist. Bij schade aan je eigen auto door je eigen kind ga je niet naar je eigen WA verzekering. Alleen als je eigen kind schade toebrengt aan de auto van een ander, dan wel.
Weet je dat zeker? Zie bovenstaande, werd toch echt gedekt. Ging om zo’n €1000 aan spuitwerk en vervangend vervoer. Ben er geen euro meer premie door gaan betalen...

Het afkopen van de schade voor 20 euro per maand vind ik niet schokkend. Ik heb heel lang bij een grote leasemaatschappij gewerkt en daar kwamen we op 0,8 schade per jaar.
Wat ik echter niet begrijp is dat je geen BKR registratie zou krijgen?! Volgens mij kan dit niet anders....

Poss Impible zei:
JEB zei:
Weet je dat zeker? Zie bovenstaande, werd toch echt gedekt. Ging om zo’n €1000 aan spuitwerk en vervangend vervoer. Ben er geen euro meer premie door gaan betalen...

Misschien door een no-claim beschermer die in werking trad?

Overigens ter voorkoming misverstanden: daar waar ik schreef WA bedoel ik de WA niet zijnde de (WA-)autoverzekering.

JEB zei:
Poss Impible zei:
JEB zei:

Overigens ter voorkoming misverstanden: daar waar ik schreef WA bedoel ik de WA niet zijnde de (WA-)autoverzekering.
Mijn schade werd door mijn WA persoonsverzekering gedekt...

NFS zei:
Het afkopen van de schade voor 20 euro per maand vind ik niet schokkend. Ik heb heel lang bij een grote leasemaatschappij gewerkt en daar kwamen we op 0,8 schade per jaar.
Wat ik echter niet begrijp is dat je geen BKR registratie zou krijgen?! Volgens mij kan dit niet anders....

Dat is ook vreemd, het is de verplichting van AIA als financieringsmaatschappij dit door te geven. En mij persoonlijk is het om het even (als je je huishoudpotje op orde hebt tenminste).

Poss Impible zei:
JEB zei:
Poss Impible zei:
JEB zei:

Mijn schade werd door mijn WA persoonsverzekering gedekt...

Die premie van de WA persoonlijk (AVP) stijgt volgens mij niet / niet direct bij 1 geclaimde/uitgekeerde schade, anders dan bij een autoverzekering.

Slim hoor, over onbeduidende dingetjes blijven praten. Dan verdwijnen de kritische geluiden waar het topic echt over gaat vanzelf naar de achtergrond.

De eerste posts drijven steeds verder weg, wie leest die dan nog? Lekker blijven verdunnen.(y)

Idefiqs zei:
Slim hoor, over onbeduidende dingetjes blijven praten. Dan verdwijnen de kritische geluiden waar het topic over gaat naar de achtergrond.

Volledig eens, maar kennelijk zijn daar vragen over. Ik hoor liever of dat insolventieregister al is geraadpleegd door degene die gisteravond de vraag stelde? Gaat om een natuurlijk persoon (eenmanszaak). Ik heb echter geen naam van de eigenaar?

JEB zei:
Idefiqs zei:
Slim hoor, over onbeduidende dingetjes blijven praten. Dan verdwijnen de kritische geluiden waar het topic over gaat naar de achtergrond.

Volledig eens, maar kennelijk zijn daar vragen over. Ik hoor liever of dat insolventieregister al is geraadpleegd door degene die gisteravond de vraag stelde? Gaat om een natuurlijk persoon (eenmanszaak). Ik heb echter geen naam van de eigenaar?
Ik had die naam hier gepost, maar dat mag niet ofzo. Check kvk, van de hoofdvestiging dan heb je hem

JEB zei:
Idefiqs zei:

Daar kan dan prima een verzekeringen topic voor worden geopend.

Ben ik hier op de goede plek voor de Autoweek knokploeg?
Ook een auto besteld (ben benieuwd naar de fake account check lol).
We gaan het zien. :)

SSander zei:
Ben ik hier op de goede plek voor de Autoweek knokploeg?
Ook een auto besteld (ben benieuwd naar de fake account check lol).
We gaan het zien. :)

welke auto heb je besteld ?

hoeveel heb je aanbetaald ?

klopt de btw berekening van de faktuur die je gekregen hebt ?

als ze een faktuur van 1.000 euro uitschrijven en het btw bedrag is 210 euro dan klopt er iets niet

Met de eerste 2 van vier geleverd..... leveren ze eerst de twee met winterbanden! Winterbanden! Ik heb ze gevraagd of ze wel eens buiten komen.

De mailbox zit blijkbaar vol :D

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

info@allinnautolease.nl
LMTP error after end of data: 552 5.2.2 <info@allinnautolease.nl> Not enough disk quota

Terug
Bovenaan