A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Beetje weinig reacties hier de laatste tijd, maar we lezen gewoon mee, hoor. En ik blijf het mooi vinden, al die avonturen in de VS. Ik zou zo met je mee gaan :D

Welkom terug in Nederland! [size=x-small]Voor eventjes dan....[/size]

Geniet van je tijd in NL. Veel afspraken met familie en vrienden of kun je ook wat relaxen?

Denk niet dat je een Tesla moet vergelijken met een MB S klasse of zelfs een C. Afwerking is duidelijk minder maar toch kan ik ze wel waarderen. Ik zou er zeker een rijden als ik het geld er voor had.

@bart, het topic word al aardig lang, al wat jaartjes bezig.

@sketcher, dit is de eerste keer dat wij geen familie bezoeken nu we in NL zijn, de mensen die ons willen zien mogen bij ons komen. Werken doen we nu ook weinig, wel lekker, straks een zakelijke afspraak, vrouwlief is voornemens om een bedrijf op te zetten..........dat juichen we toe!!!

Vanmiddag hopelijk naar het stedelijk of van Gogh museum, morgen iets vroeger naar schiphol dan normaal, is wel logisch.

Iemand hier ervaring met een smart watch? Ik ben op zoek maar ben niet overtuigd van de Apple Watch...Montblanc heeft een e-strap....erg mooi, maar ook de Huawei is interessant.

We zijn weetr terug, aankomst met sneeuw..........vandaag ook hier goede vrijdag, veel bedrijven zijn gewoon open, wij niet, alhoewel ik straks wel even ga kijken en de emails mooi op de rit zetten.

Schiphol was niet anders dan anders, geen extra beveiliging gezien, we waren mooi op tijd, direct ingechecked en door de douane, ontbijtje en wachten tot de vlucht vertrekt. Ruim een uur vertraging, het is niet anders, al denken anderen daar luidruchtig anders over, zo ook bij de douane in de VS. Maakt niet uit wat je zegt, sneller zal het niet gaan, en gewoon op je beurt wachten. It is what it is.

Bedje lag weer goed, om 6 uur wakker deze ochtend, jetlag? Als je eraan denkt dan heb je hem. Gewoon niet aan denken heb je er ook geen last van is mijn advies.

De verhalen zullen weer komen, vanaf volgende week naar Las Vegas, oa de BMW National Aftersales Conference. Altijd goed en positief. Heb er zin in.

Blijft leuk om de updates telkens weer te lezen, lijkt er op dat jullie meer dan goed op jullie plek zitten en niet (snel) weer terug komen. (y)
In je berichten zit ook steeds vaker wat Amerikaanse woorden/zinspelingen, gevalletje autocorrect of wordt de beheersing van de Nederlandse taal al echt minder? :D

Zo Las Vegas zit erop, nog een uurtje op het vliegveld en dan terug naar Chicago.

Nada was best goed, de zondag weinig te doen, maandag heerlijk Een aantal uurtjes aan het zwembad, dinsdag ook niet al te veel, tot aan het einde van de middag voor de welkomst receptie. Het is wild in BMW dealerland, Er word veel gerenoveerd en gebouwt, komen Wat klusjes aan, veel in TX en CA, word mooi!, Wat opvallend is zijn de satellite werkplaatsen, 30-50 werkplekken 500-1500 meter van de huidige werkplaats.

F0ED48FB-2559-4A62-AB6A-DB921A74351A_zpsgbdzdbhh.jpg

A007DFE5-4DFF-417B-9E38-CB5810C42BD6_zpsz8bj1pqd.jpg

Een tweede werkplaats......omdat op huidige locatie geen uitbreiding meer mogelijk is.

He kan eens kijken op BMW ft Lauderdale, enkel werk plaats op de nieuwe locatie gaan nu een nieuwe showroom bouwen. Peter Pan BMW kan je ook op zoeken.

Nog een long board gescoord;

899E8EF9-D129-4F12-9AFD-EE2242F05F86_zpschcofjzd.jpg

6CD9F599-5834-42A6-8B83-C84692E7B740_zpsjhlsxqf6.jpg

Vandaag de was maar even doen, de shirts gisteren al naar de dry cleaners gebracht, maandag klaar, opgevouwen en al, maakt het kofferpakken zo veel makkelijker. Heb al in 6.5 jaar geen strijkbout meer aangeraakt, heb er zin in.

Ik zie graag wat foto's tegemoet van de omgeving waar je zoal komt. Lijkt me erg leuk om te zien!
Heb zelf ook plannen om na mijn studie mijn geluk te beproeven in de VS.

@zevens, daar kijk ik altijd wat minder naar, eigenlijk alleen op vakanties.

Dit was drie weken geleden op weg naar Chicago:

6DC44FEE-06CE-4142-ABD1-EDCF3D75AFFF_zps2agowdtq.jpg

Dit van de week in Las Vegas
89DA3278-45D5-4D52-939B-6E4A06C77A15_zpsezkmqgdl.jpg

En de achtertuin afgelopen dinsdag:

B7B6956C-FC05-4563-AB55-03EC762936E9_zpsfxl9dblf.jpg

Ik weet niet wat je zoekt, maar werken zal alleen met een visum lukken, of de greencard loterij, dat kost om mee te doen niets en als je de gelukkige bent dan zou ik er zeker gebruiken van maken, het is nog steeds het land van onbegrensde mogelijkheden, met onbeperkte beloningen. Werken loont simpel gezegd.

Ah mooie plaatjes hoor! Ik ben inderdaad bekend met de greencard loterij. Gek systeem eigenlijk, maar goed. Sowieso erg kleine kans dat je geluk hebt. Ik ben in ieder geval van plan te gaan werken ja, als ik er dan ook nog kan wonen is dat wel leuk meegenomen :). Ik heb alleen geen idee hoe ik daar een baan moet kunnen krijgen, helemaal solliciterend vanuit Nederland. Als ik straks klaar ben, heb ik een bachelor of commerce, geen idee wat de mogelijkheden daarmee zijn.

Meer kans op een greencard dat het winnen van een prijs in de staatsloterij. Ik ken hier een Nederlander die op 25 jarige leeftijd hier kwam een rugzak en een greencard, inmiddels getrouwd, 2 kinderen, een goede baan bij United.

Je bent jong, take the adventure, wat maakt het uit als je eerst onder je niveau werkt? Of niet in je gesturdeerde richting? Koop een ticket met open retour en see what happens. Built your dream. Gezegd door een iemand die in 24 uur de beslissing nam om te emigreren met vrouw en kind in 2008.

Je komt niet voor zekerheid naar de VS.

Amerika is ergens nog steeds het land der mogelijkheden. Is wel de vraag hoeveel zekerheid je wilt inderdaad. Maar toch.

Tuurlijk heb ik ook wel zoiets van, doe het gewoon. Maar je zal toch een bepaald plan of iets moeten hebben. Ik denk als ik, nadat ik ben afgestuurd, een ticket koop, dan uiteindelijk ergens onder een brug terecht kom :p
Mag ik vragen hoe jij dat ongeveer hebt aangepakt? Vind het erg interessant namelijk. Mag ook via PB als je dat liever hebt.

Ik kreeg een telefoontje met een aanbieding, langs gegaan, goed gesprek, en besluit genomen. Hinderlijk was het dat ik eerst een jaar in Duitsland moest wonen en belasting betalen voordat de visum aanvraag de deur uit kon. Dat was onbekend....toch nog goedgekomen.

Ga in NL aan het week, doe mee met de loterij en spaar zoveel als je kan.

Klein klusje vandaag, hekje gemaakt in dezelfde stijl als de rest.

7C2F006C-4A8A-43A6-8648-73D84396FD43_zpsvpg855gy.jpg

You'd de kat binnen, de coyotes buiten ben ik niet zeker va, kunnen erg hoog springen.

Voor nu kan ik natuurlijk vrij weinig, maar zodra ik klaar ben met de studie ga ik er maar eens echt werk van maken. Het is ook nog mogelijk om in mijn 4e jaar (2018) voor een half jaar te studeren in Amerika, maar dat kost me toch wel minimaal €7.000. Als je dan sinds augustus vorig jaar niet meer aan de bak komt, wordt dat een lastig streven :).

Leuke veranda overigens, zal dat coyotes echt tegenhouden? Welke omgeving zit je overigens?

Onze kat zal wel op de railing springen, maar naar beneden is een meter of 3, en op een trap trede springen zal ze niet doen. Ze is te oud, relaxed een uurtje of 20 per dag.

5E29D5C3-8EA4-4B11-98F9-AD7BBFA57ECB_zpsdyyapcka.jpg

Wij zitten een uur ten westen van Chicago.

Wist niet dat het zo moeilijk is om een bijbaantje te vinden. Hier een stuk eenvoudiger, en in restaurants, vanwege de fooien nog goed betaald ook.

In NL is de horeca zwaar onderbetaald. Ik heb gelukkig een heel fijne zomerbaan. Maar het is toch wel lastig om tussendoor aan de slag te komen. Zelfs voor functies die ik kan uitvoeren bij zeg een DAF in kader van studiediepgang vinden ze toch liever iemand met een MBO achtergrond.

Maar er word je wel blij verteld dat ze me graag zien voor een Stage.....jep....dat snap ik. :p Maar dat doe ik toch liever ergens anders. Die zijn namelijk niet zo lastig te vinden. Maar daardoor kun je ook de diepgang vinden die je wilt.
Bij mij dan althans.

Het is niet makkelijk om altijd maar weer de juiste beslissing te nemen aangaande personeel voor de korte en lange termijn.

Is ook zo. En tuurlijk. Vanuit hun perspectief ben ik iemand die ze moeten opleiden voor 1 jaar met geluk voor hen en pech voor mij 1,5 jaar werk. Dat zal hen ook te duur worden.
Daarom lekker studie afmaken. En dan full-time. Niet voor niets een goedkope lening. En dan met een kapitaalinjectie elke zomer kunnen we de geneugden van het leven ook weer betalen. Ik vind het prima. (y)

Zo, er komt weer een pak werk aan voor Adrie:
Nieuwe standaard voor Jaguar-Land Rover dealers, de eerste (Penske in Connecticut) gaat deze zomer al open en de komende 5 tot 7 jaar komen ze allemaal aan de beurt. Twee aparte showrooms naast elkaar voor de nu 114 gecombineerde dealers. Van de nog 112 stand-alone dealers (alleen Jag of alleen L-R) moeten er tijdens dit proces nog zo'n 20-30 gecombineerd worden.

En die zullen allemaal tegeltjes nodig hebben.... Succes!

image-e1460360750780.jpg

Zevens zei:
Voor nu kan ik natuurlijk vrij weinig, maar zodra ik klaar ben met de studie ga ik er maar eens echt werk van maken. Het is ook nog mogelijk om in mijn 4e jaar (2018) voor een half jaar te studeren in Amerika, maar dat kost me toch wel minimaal €7.000. Als je dan sinds augustus vorig jaar niet meer aan de bak komt, wordt dat een lastig streven :).
)

Een kennis van me is op z'n 18e naar de States vertrokken (Boston) en heeft daar met succes alle studies doorlopen en op z'n 29e alles afgerond (vraag me niet wat, want hij deed meerdere studies of richtingen tegelijk), inmiddels ook nog een vriendin (een engelse, ook afgestudeerd), getrouwd en een prima baan in LA. Je moet wel wennen aan de hoge prijzen van huizen( huur of koop).
Ik zie hem alleen nog maar terugkomen voor familiebezoek (ouders, zus).
Hij heeft gewoon de gok gewaagd.

Ik krijg geen updates meer van dat topic. Hopelijk nu wel weer.

Altijd leuk om je verhalen te lezen!!

Van winter naar zomersloffen;

EAB61BCC-CF88-4FD0-B13F-CB8521BC1F88_zpscfhq5wvy.jpg

F2035496-5F11-4021-A157-9C7B74E5EE4E_zpsqt52abbu.jpg

Bumper ook gedemonteerd en de nieuwe, made in Taiwan, geplaatst.

19A0CBEA-40E3-4538-B2BC-104C156ABBEF_zpsoqbnmx0r.jpg

FFD06077-8A72-446D-A811-AB5B0FC5D546_zpsg81q2rtl.jpg

Erg makkelijk allemaal, een 10-tal schroefjes, een 8-tal plugjes en klaar.

Morgen even een foto maken van de nieuwe voorkant, want het is wel iets anders.

Bij het zien van deze video moest ik natuurlijk ook weer meteen aan Adrie denken:

Vanaf 0:50, ze gaan de vloer weer opnieuw verven :rolleyes:. Mooie business opportunity dus voor over een jaartje of 2, als de vloer er weer net zo uit ziet als nu (y)

Bart, dat zou zo maar kunnen, er is veel te Koop wat een tijdelijke oplossing is.

De bumper op de auto:

850880F5-35B2-4833-9901-34C064F276A4_zpsvfwycoou.jpg

Nu op zoek naar de mistlampen, zit aan geel te denken....als we deze Gaan plaatsen dan zal de rechter koplamp er ook even uit moeten om deze iets rechter te zetten, kwestie van buigen, hoop ik.

Morgen vrij, wat klusjes om het huis doen.

@PauseB, doe veel voor de Duitse 4, voor velen high end, in brouwerijen is het ook wel high end, in ieder geval de meest kostbare die nog functioneerd ook. Apple is interessant, duurt alleen nog een paar jaar.

@Bart, JLR wacht op ons op dit moment, staat veel te gebeuren, wereldwijd tot 2022 een heel groot aantal nieuwe dealers, onvoorstelbaar veel, vetrouwen dat de Paceman goed verkoopt zal zeker meespelen.

Vandaag naar IIT geweest, open dag voor mogelijke college voor zoonlief. Ik kan iets meer gaan sparen, wat een geld.

Dacht deze week naar Almena, WI te gaan voor een kaasmakerij voor Saputo......min of meer klaar om de met de rit aan te vangen het verzoek om naar Naples, FL te komen. Dus naar het vliegveld en even op en neer. Was leuk en goed, de huurauto, een 2016 Nissan Sentra, niet echt, de lunch bij Bahama Breeze was lekker.

Verder niet al te veel nieuws, anders dan dat de Durango weer op de zomersloffen staat, er een olieverversen is gedaan, een lakstift (erg vernuft!!) voor $ 132.00 wat ook inclusief de volgende drie olieverversen is. De auto is simpel gezegd erg goed, het verbaast mij, omdat de Journey een vreselijke auto is. Zou dan toch de invloed van MB hier zijn werk hebben gedaan?

De lakstift:
https://youtu.be/Sfx8QFi1jqE?t=51

Road Trip op de planning:

As Maandag / Dinsdag : Columbus / St Louis, MO - zal een 1500 km worden

As Woensdag - Rosemont, Il voor 3 uurse een convention.

As Woensdag avond / Vrijdag : Kansas City, MO / Sioux Falls, SD, Clear Lake, IA- denk richting de 2000 km

klinkt als veel, en dat is het ook, maar zal veel in de avonduren rijden, en overdag de afspraken hebben, word leuk!!!

Wha,,,St Louis en Columbia zijn gelukt, met de nodige interesse voor een nieuw project morgen naar Dyersburg, TN, heeft iets met mosterd te maken. We zullen zien. Betekent wel morgen 10 uurtjes terug kachelen naar Chicago. Komt goed!!

We zijn de week doorgekomen, niet helemaal logisch, maar het was even niet anders

CFD5AC61-B0C9-4A9F-89A3-2EF0CD75DF02_zpszihknmsl.jpg

De mistlanpen ook aangeschaft en gemonteerd, nu nog aansluiten, wil het origineel doen met de bedrading en schakelaar, word nog wat klussen.

4FFC02E7-0CE1-4226-874D-BC6CFF262635_zps6nhd4lks.jpg

Durango was toe aan een oliewissel en het viel op dat deze licht naar rechts trok, uitleinen was nodig, banden gelukkig niets mee aan de hand

Zo dat zijn flinke ritten geweest! Hoe lang heb je daar nu over gedaan?
En de mistlampen staan netjes, origineel aansluiten is inderdaad het mooist (y)

Deel 1 was van Maandag 0645am tot 0800pm op Dinsdag, deel 2 van Woensdag 0315pm tot Donderdag 10.30pm, beetje gekkenwerk, maar het was even niet anders.

A3-White zei:
Durango was toe aan een oliewissel en het viel op dat deze licht naar rechts trok, uitleinen was nodig, banden gelukkig niets mee aan de hand
Hoe vaak wissel jij de olie eigenlijk van je auto`s in de VS ?
Ik zit ook op het amerikaanse forum garagejournal.com, en voor veel Amerikanen is het nog de gewoonste zaak om elke 3000 mijl de olie te verversen o_O

Blue Moon zei:
A3-White zei:
Hoe vaak wissel jij de olie eigenlijk van je auto`s in de VS ?
Ik zit ook op het amerikaanse forum garagejournal.com, en voor veel Amerikanen is het nog de gewoonste zaak om elke 3000 mijl de olie te verversen o_O

Naar ik begrepen heb staat dat vaak ook zo in de handleiding hoor. Maar inderdaad, behoorlijk frequent. Ik vind elke 10.000km in de Regata al vaak.

Dat is wel echt gekkenwerk zeg.
De motoren in de VS zijn natuurlijk allemaal wel een stuk groter dan hier in Nederland. Misschien dat dat de reden is voor de snellere oliewissel?

Terug
Bovenaan