A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Je moet vooral niet bang zijn, en het voordeel van deze kleine tegeltjes en relatief brede voeg dat je heel veel kan maskeren. De echte truck is om een kleine kam te gebruiken, met juist genoeg lijm. Lekker met de platte hand aandrukken en klaar.

Niet bang zijn, het juiste gereedschap, je tijd nemen, en het vooral leuk vinden. Zoonlief heeft heerlijk meegeholpen, snijd de mosaic met een Dremel, tikt ze door, smeert de lijm.......ik heb zelf niet al te veel gedaan (al is meten is weten een must).

Vrouwlief is er blij mee, wat wil je nog meer.

Oh, net twee werkplekken toegevoegd, we gaan weer employees zoeken.

o woensdag o woensdag, mooiste dag de dagen, 's morgens nog een halve week, 's middags maar twee dagen.

Het begon weer goed, reisje naar Toronto is betaald, order voor de Pfaff Porsche is voor mij, nog niet helemaal zeker over het totaal maar ergens tussen de 2.000 en 3.500 m2.

Nog wel wat interessante zaken, kreeg een project lijst van VW onder mijn ogen, van de 125 projecten (in verschillende stadia) zijn er 51 on hold. Mercedes Sprinter schijnt als een gek te draaien, speciale werkplaatsen worden nu naast de dealerbedrijven gepland. 300-500 m2 voor iedere Sprinter dealer, mooie handel. BMW blijft bouwen, vandaag 1.000 m2 voor een dealer in Tuscaloosa, wacht op een 800 m2 in Iowa, en zal nog wel eea komen in de komende weken.

De Durango, volgens de sticker dienen we te gaan voor een oliewissel, maar wacht totdat de auto aangeeft dat we de kant van de garage opmoeten. De Avenger, die rijd weinig, vrouw en zoonlief genieten van de zomer en relaxen aardig wat af. Overigens, zoonlief gisteren gevraagd of hij een tiental "crash" lessen math / geometry / algebra wil hebben voor dat hij weer naar school moet. Tuurlijk Pap, wanneer? ehmm, maandag ochtend 9.00 uur, en twee weken lang. Geen probleem, love to do it.

Niets geen xbox, wii, Pokemon of wat dan ook voor hem, ik verbaas mij iedere keer weer over zijn wil om te slagen en nooit te klagen. Trotse vader hier!

Fijn dat je zoon de 'juiste' instelling heeft, ouders spelen toch ook in grote rol in alles, mits ze zich dat bewust zijn.
Zit er nog een vakantie in of is die al achter de rug?

Volgens mij een prachtig leven heb je daar, echt genieten (y)
Ik zou ook nog een keer graag door de VS reizen een aantal weken liefst maanden, alleen mijn vriendin krijg ik voor geen mogelijkheid mee.

Speed, vakantie dit jaar was een weekje San Francisco. Nog wel een road trip op de planning met de zoon. Denk dat we de Avenger dan meenemen, dan kan hij mooi rijden.

Bofkont, ga je toch lekker alleen? Toen wij besloten om te trouwen in Las Vegas, lang geleden was dat en geen spijt, toen vertelden we dit aan onze ouders, en hebben ze uitgenodigt om mee te gaan (onze kosten). Mijn vader zei toen, te ver weg, ik ga niet mee. Mijn moeder zijn, je gaat maar een keer trouwen, boek maar voor mij. Na drie weken belde mijn vader, ik kom ook wel. Hij heeft het er nog steeds over. Bij mij kan je wel een 2-3 nachten verblijven, dat durf ik wel aan met een clean freak.

Dat is een geweldig aanbod en dat waardeer ik ten zeerste, lijkt me erg leuk.
Sowieso dit jaar gaat het hem niet worden, mijn vakantie heb ik al genoten en ook de spaarpot moet nodig aangevuld worden na 5 jaar verbouwen van mijn woning.

Trouwens prachtig verhaal dat van je vader en moeder :D

IK ben al een oude knar, heb nog wel meer verhalen, kan dagen vullen. Kan zijn dat we je hulp nodig hebben in en om het huis als het volgend jaar word, beetje klussen is altijd nodig. Verhuizen staat namelijk op de planning, we wachten op de Green Card en dan kunnen we wat kopen. Staat veel te koop hier, range van $250.000 tot $3.000.000, maakt niet zoveel uit wat je koopt, vergen bijna allemaal wel werk. www.zillow.com en zip code 60174 en je kan dan wel eea bekijken.

July en Augustus is altijd leuk, iedere donderdag avond is er "music in the parc" en een autoshow, hotrods, chevy's, trucks, corvette's en wat al niet meer, gisteren een auto of 60, winst ging naar een Ford Gt350 '65. Relaxte atmosfeer, altijd goed weer, en praatjes voor 10.

Morgen eerst voegen. Word mooi!!

Vandaag was heerlijk, Milham Toyota, Ford Bellevue en Toyota Olympia in opdracht en een aanvraag uit Anchorage, een bierbrouwer, heerlijk.

Uiteraard kan ik helpen als ik er dan toch ben (y)

https://www.zillow.com/homes/for_sale/IL-60174/4657524_zpid/84420_rid/globalrelevanceex_sort/41.990756,-88.221417,41.885409,-88.38295_rect/12_zm/?3col=true

Ik stel zoiets voor, kun je zo in :T

Maar echt heerlijk daar als ik zo die foto's zie, brede wijken, grote garages etc etc etc
Zou zo willen verhuizen!!

Heerlijke omgeving woon je daar ook bij dat meren gebied!

Leuk, woon daar 500 mtr bij vandaan, hemelsbreed naar het oosten grenzend aan het park. Huis wat je nu voorsteld is mooi, naast de hypotheek betaal je ook een 2.5% belasting per jaar op de waarde van het huis, voor dit huis een $15.000 per jaar. We hebben wel interesse in een Spaanse Hacienda, een twee kilometer noord oosten van Keim trail. Nadeel is geen kelder, en twee slaapkamers, Een andere die op ons lijstje staat is 7n226 longridge, totaal anders, maar heeft veel potentie (basement aanpassen met schuifpui naar de tuin, zwembad.....nadeel is dat het een andere school word voor zoonlief.

Ben wel blij dat je een "cleane" voorsteld, je wil dus komen voor vakantie.

Pfff pittig belasting betalen daar dus , heb de woning 7n226 longridge ook even bekeken, is idd ook een prachtige woning met een heerlijke lap grond.
Ik kies idd voor een woning die al vrij netjes is, ik weet wat het is om een oude woning te verbouwen :)
Maar voor wat werk loop ik heus niet weg:T

Klussen is erg makkelijk, alles is gips en dus voor een nieuwe badkamer, wanden eruit, water en electrisch aanpassen, nieuw gips erin en tegelen. Vloer is allemaal spaanplaat, net zo simpel. De grootste kostenpost zijn de uurtjes, of zelf doen, of je moet de mannetjes kennen, Spaans of Pools spreken is handig.

Gelukkig ben ik zelf nergens bang voor, enkel gas besteed ik uit.

Net ging de thunderstorm warning aan, viel mee, onweer en veel water, altijd weer spannend.

Begin steeds meer te balen van de C10, gemist op $6.00

Speed, niets is zeker, volgens de immigratie advocaat is alles op orde, voldoen we aan de regels, betalen we belasting, groeit het bedrijf, maar je bent pas zeker als het er is. Geen reden on te twijvelen, en plannen blijven maken.

A3-White zei:
Geen reden on te twijvelen, en plannen blijven maken.

Klopt, maar er is wel een reden om nuchter te blijven (om teleurstelling te voorkomen), maar dat is jou, denk ik, wel toevertrouwd!
Als jullie dat willen om daar je toekomst verder op te bouwen is daar niets mis mee.

Ik lig nergens meer van wakker, slaap wel eens slecht maar dan is het volle maan. Heb wel eens hoofdpijn, maar dat is van het niets doen.

En ieder land heeft zijn voor- en nadelen, op dit moment voel ik mij hier veiliger dan in Europa. Heb het vaker gezegd, het enige wat je nodig hebt waar dan ook is werk, en een ondernemend type kan nog steeds The American Dream waarmaken, en niet alleen in de VS.

Waarom niet, maar wat is die American Dream?, het bezit van een huis? een stuk landbouwgrond?, een auto voor iedereen in her gezin? Werk voor eenieder? Een werkend zorgstelsel bereikbaar voor iedereen?

Of gewoon, doe je ding zonder al te veel inmenning van de overheid?

De VS en dan vooral de wat kleinere steden zoals jij woont A3 white lijkt me echt geweldig om te wonen, het is dat ik mijn vriendin niet in beweging kan krijgen anders had ik het ook nog serieus overwogen.
Ik heb ook steeds meer het idee dat Europa er steeds onveiliger op wordt, vooralsnog is dat meer een gevoel dan werkelijkheid, ik woon heerlijk op het platteland.

Bofkont zei:
Ik heb ook steeds meer het idee dat Europa er steeds onveiliger op wordt, vooralsnog is dat meer een gevoel dan werkelijkheid, ik woon heerlijk op het platteland.

Je zegt het zelf al, meer een gevoel dan werkelijkheid! Ik heb zelf vorig jaar een 'overval' mee mogen maken en kwam er gelukkig zonder kleerscheuren van af. Het kan overal gebeuren, bij de Hema of waar dan ook!

Bij ons was onlangs ook een schietpartij, de man had in totaal een 26 tal blaffers en 3000 stuk munitie liggen. Zat vast, maar kon de bond van $ 1.000.000 betalen en loopt weer in de buurt rond.

Een verhaal uit de oude doos, denk een jaar of 30 geleden, mijn bijbaantje bij een automaterialenzaak, verkoop van remblokken, koppelingen en waterpompen. Klant had wat gekocht maar bleek niet te passen, retourneren kon, enkel alleen met bon. Die had de man niet en verliet na de boel in het rond te hebben gegooit al zeggende ik vermoord jullie en kom terug. Een andere klant, die ook in de winkel was, zei doe de winkel dicht want hij komt terug. Dat namen we serieus, en inderdaad de man kwam terug, met een bijl in de hand. Hier heb ik customer service van geleerd, halsstarrig en onwillend komt bij mij dus sinds toen niet meer voor.

Deze week waren we in Washington en Nashville, maandag in Iowa, waarschijnlijk ook de eerste vleesverwerker (spek) in opdracht.

Was een zware week.

Slechte service idd A3 white want ook zonder bon heb je recht op retourneren.
Ik begrijp de reactie van de kwade man dan ook volledig :p

Hmmm een vleesverwerker, kijk dus maar uit :)

@bofkont, - het was nog in de tijd van de handgeschreven bonnetjes, computers waren er nog niet, verschillende bonnenboekjes. Mooie tijd, op de zaterdag, van 0930 tot 0100 uur maakten we meer omzet dan op de maandag, een jaar of 4 gedaan (inclusief de vrijdag middag en de vakanties, betaalde hiermee oa mijn eerste auto, 1987 Charade GTti - jaartje oud.

Leuke tijd A3 white,

Zo'n charade GTTI, is helemaal een hete dondersteen, ik heb ook zo'n charade gehad, een 1.3 16v EFI, met sportinterieur en electrische raampjes, identiek aan die van de GTTI, met zijn 795 kilo en 90pk ontaard snel, heel wat dikke wagens mee gepest, mijn broer met zijn corrado Vr6 kon mij tot 140 maar amper voorblijven.
Zijn latere golf 3 TDI 110pk reed ik helemaal zoek, tot grote ergernis van hem :)

Heb er flink hard mee gereden, achterstevoren gestaan op de rotondo (middenop lukte niet), en regelmatig racen tussen Kootwijk en Harskamp met een dienstkamaraad met een Suzuki Swift GTI. Ook het gras daar wel eens moeten nemen. Totdat.....de turbo...vervangen en de auto direct verkocht. Altijd burgelijk gereden daarna, Ford, Opel, VW, Audi, Toyota en nu een Dodge fan.

De maandag is voorbij, Kimberly in Davenport gaat aan de tegels.

Deze week donderdag en vrijdag vrij, ga naar Chicago, familie gaat mee, Donderdag avond voetbal kijken, Bayern tegen een Italiaanse club. Hotel op Magnificant mile, lekker naar het strand, en dan nog twee dagen week-end.

Nu nog bedenken of we met de auto of met de trein gaan, de zin zal er niet onder lijden.

@Speed, weinig high speed treinen hier. Zijn treinstellen uit de jaren zeventig, dubbeldeks dat wel, waarbij het middengedeelte over de hele lengte over is zodat de conducteur niet naar boven hoeft om de kaartjes te controleren. De banken kan je omklappen, of je zit achter elkaar of tegenover elkaar. Op zich al een hele belevenis.

https://www.trainweb.org/fredatsf/metra2003.htm

Helaas speeld Bayern woensdag avond, zat er een dagje naast,

Heb ooit aan het strand gelegen aan Lake Michigan. Downtown Chicago. Praktisch onder het John Hancock Center. Vond dat toen echt waanzinnig. Een perfect strand midden in de stad. Heb er destijds ook prachtige foto's geschoten. De combinatie van zee (alla, meer), strand en de skyline. Geen idee waar die foto's trouwens zijn.

Veel plezier! En ja, beetje jaloers ben ik wel. Wat een pracht plek.

A3-White zei:
De banken kan je omklappen, of je zit achter elkaar of tegenover elkaar. Op zich al een hele belevenis.
Dat systeem zag ik begin dit jaar bij New York voor het eerst. Simpel systeem, maar eigenlijk best slim! (y)

@Dio - zal er een maken voor je en opsturen, Intercontinental hotel is een paar blocks er vandaan.

@Barri - simpel systeem, en je kan lekker kiesen hoe je will zitten. De klipjes om de kaartjes onder te steken zijn ook zo lekker ouderwest, maar het werkt.

Gisteren nog wezen kijken naar een 1975 Chevy C10 - iets te veel werk, geen patina, denk niet dat het wat word, of prijs moet flink zakken.

https://chicago.craigslist.org/nwc/cto/5698527687.html

@Dio :

deze :

C7BEDF53-06E1-4C4E-B851-091863FC68F0_zpsczhoykde.jpg

Was overigens weer heerlijk in Chicago. Ditmaal ook naar ChinaTown, viel erg tegen na San Francisco te hebben gezien. We Eataly ontdekt, een eetcafe / supermarkt, enkel italiaans, denk totaal een 6.000 m2, waanzinnig, een LaPlaze maar veel groter, en waarom niet in een oude V&D, Amsterdam zou mooi zijn. Jumbo, stap erin, deel met ze mee.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eataly

De C10 is uit het hoofd, we kijken verder.

En de Journey, die is net opgehaald, accu denk ik naar de knoppen. We zullen zien, eerdaags moet deze voor de uitlaatgassentest.

@Dio - iedere keer als ik er ben ben ik weer onder de indruk. Dit is niet het enige strand, zijn er een aantal zowel naar het noorden als het zuiden. Je kan ook heerlijk fietsen huren, werelds, en relatief klein.

Net een tripje geboekt naar Denver, van de 13 tot in denk de 16 of nog een paar dagen langer. We zullen zien, heb er sowieso zin in.

A3-White zei:
We Eataly ontdekt, een eetcafe / supermarkt, enkel italiaans, denk totaal een 6.000 m2, waanzinnig, een LaPlaze maar veel groter, en waarom niet in een oude V&D, Amsterdam zou mooi zijn. Jumbo, stap erin, deel met ze mee.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eataly

Zo heb je in Spanje 'Gourmet Experience', laatst geweest in Alicante. Fantastisch wat een zaak! Ook met die formule zou je zo een groot aantal V&D m2 kunnen opvullen.

Ik heb nog wel wat spaarcentjes.

Waarschijnlijk dit week end even naar Las Vegas.....auto bekijken, iets speciaals en als het wat is...........helaas niet voor mij, export naar Duitsland.

Las Vegas is geboekt van zaterdag tot dinsdag, we zullen zien wat de staat is van de auto. heb eigenlijk geen verstand hiervan en toch mag ik de beslissing nemen. Moeilijk, moeilijk, wel spannend.

Edit : Afspraak gemaakt, morgen om 4 uur de auto rondom bekijken, op de brug, onderzijde inspecteren, stukje rijden en een kladblokje mee. Voel me net Joep van Carrec. De auto zelf is uit de jaren 50, lengte ruim over de 5 meter, zonder dak, Elvis zou jalours zijn.

Zo, in LV, de auto in kwestie, Cadillac Series 62 Convertible '52. Wat zullen we zeggen, een plaatje, verdient wel aandacht, een bofkont kuurtje.

57702D45-8A47-4265-9B24-D023DB33C981_zpsps8uoz2k.jpg

Morgen meer info, even een mail sturen naar de opdrachtgever

Mijn favoriete combinatie, zwart buiten, licht van binnen! Auto ziet er prima uit, overigens.
De punten die aandacht verdienen kun je dat zelf of moet je dat uitbesteden?

Leuk ding!! All original? Matching numbers? Dan is het wel een pareltje hoor! Ik zie prijzen voor redelijke tot goede van tussen 40k en 110k dollar. Wat een geld!

Terug
Bovenaan