A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Ik ben niet zo een fan van de Walmart, kom er dan ook alleen als ik in tijdsnood ben, het direct nodig heb en dat ik het op dat moment nergens anders kan kopen.

Fietsen is best lekker, ik zou het ook vaker moeten doen, en het mooie is, er is geen excuus om het niet te doen,

Het ligt er bij mij heel erg aan welke Walmart. Hoe dichter bij Houston hoe rotter ze worden. Ik merk wel dat we steeds vaker onze boodschappen bij HEB doen.

Die ken ik niet, ik doe weinig boodschappen, enkel het vlees/vis voor op de BBQ, ga soms met vrouwlief mee als er groot ingekocht word, dat wil zeggen een ritje naar de Costco (haal daar ook de Mexicaanse Coca Cola, lekker in flesjes, smaakt een stuk beter dan de US versie ). Verder kopen we bij Trader Joe's (onderdeel van Aldi), Meijers en Jewel Osco (lekker in de buurt). Oh voor de hagelslag en speculaas gaan we naar de Worldmarket, daar hebben ze ook Venco drop: Beter duur dan niet te koop.

https://www.worldmarket.com/product/de-ruijter-milk-chocolate-sprinkles.do?&refType=&from=Search

Ik denk dat HEB (here everthing better) voornamelijk in Texas zit. Ik vergelijk HEB altijd met Albert Heijn. Iets duurder maar meer keus en betere kwaliteit.

Wij krijgen binnenkort onze eerste Costco, ik ben benieuwd.

Wij hebben ook de Aldi, maar die valt een beetje tegen, dus daar komen we niet.

De fiets is in het bezit van zoonlief, helemaal blij, het in elkaar zetten was een succes. En dan gaat het kriebelen, ben nu ook zelf aan het kijken, de Specialized Hardrock van 1995 doet het nog goed, niets mis mee. De lichamelijk 85 kg van toen zijn nu 105 kg, en dat is niet alleen meer kennis van zaken. Hydraulische schijfremmen, voorvering, en iets grotere wielen staan op het lijstje. Zat op een mooie Scott Scale 920, carbon.............erg mooi, ook aan de prijs, dus vriendelijk bedankt, al denk ik er nog wel aan. Wie weet, wie weet.

Volgende week naar Memphis, Meridian, Jackson, New Orleans en Houston, heb er zin in,

Vandaag een fiets gekocht, Scott Scale 970, zaterdag ophalen, ben er blij mee. Nu weer eea verkopen, gaat Lukken, morgen naar de stad, even kijken bij Hopewell brewing, zijn nu aan het bouwen, komt dan ook een person die een Cantina Sociale gaat bouwen, wijn verkopen in vaten net als bier......

Memphis, New Orleans n Houston overleefd, zo in de vlieger terug naar Chicago. Morgen vrij, zoo lief is jarig. Hij zit inmiddels bij de St Charles East Autoclub, georganiseerd door school, een 30 yal kinderen die zich niet vervelen maar beginselen leren over auto's.

Ik heb mijzelf opgegeven als vrijwilliger, dwz iedere vrijdag van 2 tot 5 aanwezig zijn en de studenten hulp bieden. Vroeger wilde ik leraar worden......

speedtouch zei:
A3-White zei:
Ik heb mij zelf opgebleven als vrijwilliger ..

Je moet vaker Nederlands spreken/schrijven;): lees: Ik heb mezelf opgegeven!

Je wilt niet weten hoeveel imbecielen op FB en elders tegenweurdig alles uit mekaar schrijft.. "vol op bloemen" bij een bloemenstalletje bij mij in de buurt. Tenenkrommend..

Even een bericht, was dinsdag op de Sema show in Las Vegas, erg leuk om alles weer eens te zien. Wat is er toch veel te koop, en wat word er wat moois gemaakt. De capriolen van Ford op het buitenterrein was erg leuk, men reed oa met een F150, de Focus RS, wat Baje racers, Shelby en niet te missen Mustangs.

Mocht zelf de afgelopen dagen in een Mustang rijden, toch erg leuk, zelfs met 4 cylinder goed krachtig. Geluid mag er ook best zijn, de automaat is erg lekker, de sportstand op Vegas Blvd moet je niet doen, heeft geen nut. Vanochtend een paar regen druppels en de kont ging lekker los, prachtig.

Morgenvroeg naar Atlanta, kleine MB dealer bezoeken, hebben onlangs 4.000 m2 tegeltjes neergelegd. Ook even naar een nieuw te bouwen Nissan / Infiniti store toe, iets meer dan 4.200 m2, ook leuk en moet wel lukken. Volgende week Toronto, de week erop naar Richmond, VA en Charlotte. In Charlotte naar een basketbal wedstrijd, volgens mij het clubje van een Michael Jordan, wie kent hem nog.

Weer terug uit Toronto, drie dagen goed bezig geweest, gaat het een en ander gebeuren daar. Ik verbaas me over wat er word gebouwd, de vele verschillende nationaliteiten, dealers die op Hun website de talenknobbels van het personeel aangeven, waarbij ik van verschillende nog nooit heb gehoord (Audi DownTown Vancouver).

Honda HQ heeft een leuk opdrachtje gegeven, in de Toronto regio zijn nog een drietal Acura stores onder constructie, twee joekels van Porsche stores, eea voor JLR onder planning. Word een Mooi 2016.

We reden, na de Mustang, toch een icoon, ditmaal wederom in een icoon: een heuze Fiat 500. Heerlijk in de stad, op de snelweg toch heel anders.

Dinsdag naar Richmond, VA, project bekijken die nu word geinstalleerd, een brouwerij ditmaal, in de avond met de auto naar Charlotte, woensdag architect, kalmt em in de avond naar de Charlotte Hornets basketbal wedstrijd, donderdag ochtend weer terug. Relaxte week!

Blijft toch een heerlijk topic :) Hoop echt nog eens jouw kant op te komen, A3...
NYC 1 t/m 6 mei 2016 al wel weer in mijn agenda.

En we zijn weer op kantoor, en daar was:

7A645FC8-F7B2-4BE9-BF1A-60BB1E670424_zpsolylzmfe.jpg

Voor de snelle verkoper! Komende week enkel en alleen naar een brouwerij hier in de buurt, Donderdag en Vrijdag vrij, alhoewel: op de planning staat om een gat te maken in een motorkap van een Jeep Wrangler en daar een TV in bouwen. Is toch een stuk leuker dan de kalender op kantoor.

De eerste sneeuw voor de komende winter, heerlijk, tijd voor de winterbanden, maar eens kijken of dat vandaag gaat lukken.

988214BA-192F-4C0B-9309-624A6E35712B_zpszhppow6j.jpg

We verwachten nog een cm of 10-15 vandaag, zal wel blijven liggen, dindsdag weer boven het vriespunt. Het verraste me een beetje, denk dat het feels komt door het vele reizen van de afgelopen weken. Dit zal wat minder worden tot de kerst, alhoewel he dat nooit weet. Er staat iets in mijn wensenlijste om de bouwafdeling van een Roger P. - wie kent hem niet, te bezoeken tijdens hun jaarlijkse bijeenkomst, ditmaal in Florida, waar oa de nieuwe Porsche dealer in Davies word bezocht. Dat zal moeilijk worden, maar dat is de uitdaging.

Mooie foto! Van mij mag dat beeld hier nog wel even wegblijven, al hebben we hier vandaag al sneeuw gehad in lichte vorm.

De zondag, prachtig weer, zonnetje erbij;

6B7AF098-18E9-4315-9408-99EF810C8CA9_zps8dxf19nj.jpg

Rondje gereden met de Avenger nadat de winterbandjes er weer zijn opgelegd. Nu dDurango nog, deze week maar send doen.

ED4C7C11-247F-4F72-A695-5ED659D8CFF2_zpsbi62dxaf.jpg

speedtouch zei:
Mooie foto! Van mij mag dat beeld hier nog wel even wegblijven, al hebben we hier vandaag al sneeuw gehad in lichte vorm.

Van mij ook, dat kan mijn arme Fiatje niet aan.
Eigenlijk alleen maar vervelend: als het zo koud is, is fietsen ook niet zo aangenaam meer, maar met de auto kan al helemaal niet (in mijn geval).

Mooie foto's, Adrie.

Ik ben een voorstander van seizoenen, altijd maar 22 graden is voor mij te makkelijk. De seizoenen in Chicago vallen wel mee, we hebben niet echt lente, en ook geen herfst. Het weer veranderd erg snel, regenachtige dagen zijn er ook bijna niet, tenminste niet dat ik mij herinner.

Zomers veel dagen van 22 graden en hoger, niet echt last van luchtvochtigheid zoals in Florida, en het verkeer is niet zo barslecht als LA en regio.

Chicago kan ik iedereen aanraden, maar ook Portland, Seattle, Boston en niet in de VS maar in Canada Montreal en Vancouver. Kom er 1-2 keer per jaar en altijd goed.

De motorkap staat in mijn kantoor, nu gaan plannen met hoe we het aan gaan pakken.

A3-White zei:
Het weer veranderd erg snel

Een kennis van me die in Boston woonde (hij woont sinds een paar weken in L.A. i.v.m. verandering van baan van z'n vriendin) had het ook over de sterke verschillen, zelfs van dag tot dag.

Ik genoot altijd erg van de seizoenen toen ik nog in Binghamton NY woonde, veel sneeuw s'winters en s'zomers lekker warm. Hier in het VK hebben we helaas maar 1 seizoen, het regen seizoen :)

@Speed - dat klopt, als je in Houston woont will je dat in de zomer maar al te graag.

@Sketcher - dat is een goede, hiet zegt men wel dat er maar twee seizoenen zijn: Winter en roadconstruction............

Vandaag was overigens prachtig weer, rond het vriespunt en blauwe lucht. Alle wegen zijn weer schoon, dat doen ze goed met al die schuivers, zag ze ook alweer staan bij de hardware store, zo een beetje vanaf $ 350.00.

De Durango heeft de 40.000 mijl gepasseerd, eigenlijk zonder noemenswaardigheden, die een of twee recalls is gewoon, iedere auto zal het hebben tegenwoordig. Heb geen idee wat het gemiddeld even verbruik is, dat is niet iets voor mij om bij te houden.

Wel de ruitenwissers vervangen nu niet meer van die ouderwetse schranierende delen maar de moderne variant.

Een vriend heeft afgelopen week de nieuwe auto voor zijn vrouw opgehaald, zaterdag gekocht, zaterdag rijden, geen 12 in een do zijn auto, een heuze Nissan Armade, even gezien in het donker, voor in de stad toch een grote wagen. Een platinum uitvoering, in de buurt van de $48000, veel geld voor 5.000 mijl per jaar.

Forse auto die Armada (niet Armade).
https://futurecarreleasedate.com/wp-content/uploads/2015/11/2015-nissan-armada-image-Ifbq.jpg

De week zit erop, presentaties, functioneringsgesprekken en de uitrijking van de bonussen. Het is tijd voor een nieuwe horloge, jazeker, weer op zoek naar iets, ben blij met de Fromanteel, de Bulova's, de Tissot, de Chinezen, en heb mijn ook laten fallen op iets Duits, denk dat het een Junghart word uit de performance serie. Geen Tag, geen Omega, maar als het Switzers mag zijn wie weet een Alpina, of de Tissot Seastar Automaat.

De Durango was voor een oliewissel in de garage, winterbanden ook er maar opgezet. Remblokken hebben nog 40% profiel, dus dat is not wel een jaartje goed. De kosten: $145.00 - inclusief drie extra olie verversingen. Geen geld, en met iedere verversingen word de boel geinspecteerd.

De Avenger, 71000 mijl, denk dat we de remember gaan doen, gewoon prefentief vervangen,

En zoonlief, die is geslaagd voor zijn theorie rijexamen en zal eerdaags achter het stuur mogen gaan zitten, 15 jaar en 2 maanden oud.

as donderdag naar Miami, een klant bezoeken, 5 dagen op pad, zoonlief gaat mee, oa 2 dagen op Key West, word gezellig!

Ah Key West, daar was ik deze zomer ook. Mooi gebied. Proficiat, zowel met de bonussen (alweer een horloge, jij bofkont :cool: ) en je zoon.

De horloge is besteld, een Certina DS Sport Chrono - zilver met rubberen band, heb al een paar een met metalen of leren band, dit is een mooie afwisseling.

Zoonlief kijkt uit naar de trip, vooral de huurauto, wie weet staat er iets speciaals, een Camaro / Challenger / Mustang is leuk, ik hoop op een Corvette......al is het maar tot de Zondag op Key West, en dan weer een Huyndai voor $ 20 per dag. We zullen zien, foto's zullen volgen.

@Magi - ik boek altijd de minst dure auto, op zijn minst een Focus klasse, en dan als ik aankom kijk ik wat er in de aanbieding is. Vaak voor $ 15-20 per dag kan je dan wat leuks meekrijgen. Verzekering is niet nodig, zowel me de prive als de zakelijke verzekering die we hebben is dit als inclusief.

@Speed - heb nog wel wat plaats, en allemaal betaalbaar, niets geks ertussen, of het moet de $12 Goer Automaat uit China zijn. Die Tag komt nog wel een keer, had een mooie aquaracer in de handen, afgeprijst van ruim $ 8500 naar minder dan de helft, als ik hem dan laat verzenden naar een staat buiten IL dan is er ook geen sales tax verschuldigd, dus dat is dan ook mooi meegenomen. Het zal er een keer van komen, alleen weet nog niet wanneer. Zoonlief zal ook aan de auto gaan, we kijken al een beetje rond, zal Amerikaans worden, 4WD en V6. CJ7 zou zomaar kunnen, eind maart zijn we een aantal dagen in Phoenix, daar zal wel wat staan.

Maar nu in Miami, Alles mooi op tijd en er stonden een drietal Corvettes bij Enterprise, nu een minder. Meerprijs was veel, gelukkkig kan je onderhandelen. Straks in het daylight wat plaatjes maken. Zoonlief is in de wolken, en so is Adrie. Energie voor 2016!!

A3-White zei:
En zoonlief, die is geslaagd voor zijn theorie rijexamen en zal eerdaags achter het stuur mogen gaan zitten, 15 jaar en 2 maanden oud.
Toch mooi voor die jongen dat je al met 16 mag rijden in de VS.
Ik volg dit topic al een tijdje en kan mij nog foto`s herinneren dat hij als "klein ventje" je auto aan het wassen is in de VS(y)

Een kleine review, de Corvette rijd vele malen beter als de 911 die we twee jaar geleden mee hadden, tuurlijk een andere generatie, maar het comfort, de stoelen, maar vooral het benzine verbruik is een wereld van verschil. De Corvette is een feest, je zwaait als een HD rijder naar andere berijders, de uitlaat kan zo rouw zijn, maar ook zo als een Huyndai, niet spannend. De achtbak is zo lekker, het schakeld boterzacht, is bij de les, gewoon niets mis mee.

D1EB3CAD-DB4C-4FC2-BC54-06525AE0D84F_zpssb8r7cq5.jpg

D6987850-A1EF-4342-884C-50ECEA8144C9_zpshojieq97.jpg

74BB6AE7-A6E2-44A1-AE29-1D8D49E6B0E5_zpsfkfxgr9t.jpg

D1059DC0-3827-422B-869E-5935C96B3023_zpsrpddtpyi.jpg

Tuurlijk, het mooiste is om de verkeerde af slag te nemen en dan de snelweg weer op gaan en met 100 mijl per uur invoegen, of een poedel laten schrikken als je het gaspedaal intrapt , morgen nog maar eens proberen.

Heerlijk! Trotse pa die minstens zo hard geniet van zijn zoon, als jr. geniet van de trips & cars (y)

Inzake horloge:
Bij mijn vaste juwelier onderhandel ik altijd minimaal 25% en vaker zelfs 30% korting op TAG. En als jij in NL koopt, kun je op vliegveld de btw terugkrijgen. Dus catalogusprijs -/- 17,35% btw -/- 25% korting ;) Je hebt mijn nummer...

DE kerst goed doorgekomen, hier maar een dag, daar zijn we inmiddels aan geweld geraakt. Auto van vrouwlief starte zonder problemen.

Zoonlief is tegenwoordig erg met gereedschap bezig, en wil nu een gereedschapskist maken. Heeft de boel getekend en hout hebben we van ochtend opgehaald. Hulp heeft hij wel nodig van de oud even baas....

De Top 5 van dit jaar; de Corvette, de Mustang, de Camaro, de Challenger en de Charger gereden.

De minders auto's van dit jaar: de Spark,

Jaar goed begonnen en weer terug uit Atlanta, was goed, over een week of 6 weer die kant op, dab afspraak bij HQ MB, zijn net verhuisd vanuit NJ.

En we reden....een rode Beetle, en hoe was het, was weer blij om de de DSG op pad te zijn, het kan dan een probleembak zijn, ik vind het vele malen beter dan de CVT. Het was wel een kale uitvoering, geen BT, maar wat mij opviel is het verschil met de lichtschakelaar tov US auto's. Bij de Beetle blijven de lampen branden, bij de US auto's, inclusief de Fiat 500, gaan de lampen uit als je de auto verlaat, zonder dat je de schakelaar hoeft te gebruiken. Kwamen we gelukkig snel achter, en niet de volgende ochtend,

Op de planning, 18-19 januari naar Dallas, van 25-29 naar Sacramento een wijnbeurs bezoeken, heb er zin in.

Terug
Bovenaan