A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Het jaar is begonnen:
Winnipeg - 2-3 februari
Nissan HQ - 4-5 februari
Penske - 15 februari
Toronto -16-18 februari

Het gaat maar door

Kleine ontdekking deze ochtend;

F6EED917-F139-4560-814F-9AB33189FAEA_zpsbjcn0mqx.jpg

Hoe en wan ne'er is onbekend, zoonlief zag het nadat we terug waren van zijn uurtje rijden. Kan de verzekering bellen, maar eigen risico zal een meer zijn dan een gespoten bumper, Welkom in Amerika. Ga even het een en ander uitzoeken en dan de boel bestellen, word een leuk klusje voor ons beiden om de boel te fixen . Het is wat het is.

Edit; Gespoten bumper, nieuw in kleur $270.00 doen we met een mistlampen erin, dat is een andere bumper, de bed fading chicken, en de schakelaar in het interieur, denk dat mij dat wel gaat lukken.

Wilde beesten in de achtertuin, denk een meter of 10 van schuifpui, coyotee, ....

08A45CE8-CBAD-44DC-8A00-8C55F2E462AF_zps3haicxtb.jpg

Afgelopen dagen in Sacramento geweest, was weer leuk, veel geleefd over de wijnboerderijen, dit was Terra D'Oro.

0D10618F-4597-486C-BABE-5425DDAA2151_zpsux5erfyi.jpg

Hebben onze vloer reeds 12 jaar, in nieuw staat.......

Als huurauto dit maal en Suburban, erg groot, machtig

E2D89580-0E12-4AA2-A57A-283B156F7614_zps8kvyaprt.jpg

Vervelend van de schade maar $270 is zeker niet slecht eigenlijk. Dat haal je hier nog niet eens in £.

Ik heb het vorige type suburban wel eens gereden en wat is ie groot. Daarnaast lijkt mijn Discovery een ukkie.

A3-White zei:
Hebben onze vloer reeds 12 jaar, in nieuw staat.......

Als huurauto dit maal en Suburban, erg groot, machtig

Zuur van de schade, gelukkig is het wel goed te herstellen.

Ik reed afgelopen zomer in een Suburban. Afgezien van het lompe (in positieve zin) uiterlijk, vond ik de auto als bestuurder helemaal niet zo groot aanvoelen. Ik vond het erg fijn rijden, en ten opzichte van de Acadia was die zelfs nog zuiniger (ik vermoed dankzij de cilinderuitschakeling). Wel miste ik het V8-geluid, slechts af en toe drong het tot binnen door. De auto zal meer als comfortabele cruiser zijn bedoeld, maar een andere uitlaat zou ik als eigenaar toch wel overwegen.
DSCN0167_smallsize_zpsq8stshm4.jpg

[size=x-small]Niet dat ik verwacht ooit zoiets te kopen...[/size]

Jammer van de schade, maar de Dodge onderdelen zijn zéker in de USA erg goedkoop. Daar is een hele nieuwe bumper in kleur gespoten dus goedkoper dan hier die schade laten verhelpen op de huidige bumper. Mistlampjes er bij maakt 'm wel af!

Ik heb 't altijd een heerlijke no-nonsense auto gevonden die Avenger... heb er zelf een stuk of 6 in mijn tijd bij de Dodge dealer verkocht. Heerlijk simpel ook die kofferbak bekleding o_O. 5 van de 6 die ik verkocht waren helaas gewone 2.0 benzine's en één maar de 2.7 (dat reed fantastisch)!

@Sketcher - viel mij ook erg mee, nog wel even bestellen.

@Der Magistraat - de rommel van de V8 is inderdaad ver te zoeken, het is ook een zware auto, comfortabel, erg plezierig. King of the Road gevoel.

@The SLB - De kofferbak bekleding zat niet op alle Avenger, op die van ons heb ik het er zelf ingezet, verder wat kleine dingen aangepast, oa opboren van gasklephuis, andere uitlaat, kleine tune erin. Denk dat onze 2.7 nu rond the 210 PK zit, wel een ouderwetse 4 bak in, dat is wat minder. Word de auto van zoonlief, de jeep komt er niet. We kijken nu naar een Avelange........

Er is iets vreemds met mijn computer, ik zie de foto's niet meer, behalve van de truck.

De links zijn niet goed volgens mij, ze beginnen niet met www

A3-White zei:
@Sketcher - viel mij ook erg mee, nog wel even bestellen.

@Der Magistraat - de rommel van de V8 is inderdaad ver te zoeken, het is ook een zware auto, comfortabel, erg plezierig. King of the Road gevoel.

@The SLB - De kofferbak bekleding zat niet op alle Avenger, op die van ons heb ik het er zelf ingezet, verder wat kleine dingen aangepast, oa opboren van gasklephuis, andere uitlaat, kleine tune erin. Denk dat onze 2.7 nu rond the 210 PK zit, wel een ouderwetse 4 bak in, dat is wat minder. Word de auto van zoonlief, de jeep komt er niet. We kijken nu naar een Avelange........

Ah, ik heb ze nooit met kofferbak bekleding gezien :p. Hier in NL werd ie geleverd met 6-trapsautomaat, die ook in de Journey lag. (en de Sebring)

Weet niet wat het is met de foto's, heb maar 8% van storage capaciteit gebruikt, website photobucket geeft "maintenance" aan.

@slb - de Journey die ik nog heb heeft inderdaad de zesbak maar dan met 3.5ltr.

Gisteren wat weken kijken voor een auto voor vrouwlief. Stond hier in de buurt een Avalanche uit 2007. Uiterlijk was mooi, wit, een achterlamp had wat schade, viel wel mee, interieur was een stuk minder, veel slijtage, en aan paar lelijke krassen op de middenconsole. Daarna nog bij een Arcadia, Terrain, en ML350 we zen kijken. Er is veel te koop, F-150 '09-'11 staat ook op het lijstje om te bekijken.

We hebben geen haast, word een lange zoektocht.

A3-White zei:
Weet niet wat het is met de foto's, heb maar 8% van storage capaciteit gebruikt, website photobucket geeft "maintenance" aan.

@slb - de Journey die ik nog heb heeft inderdaad de zesbak maar dan met 3.5ltr.

Ah, maar dat is de AWD dan he? Die is in NL niet geleverd. Hier was het 2.4 met handbak (5), 2.7 met aut. 6 en de 2.0 CRD met handbak (6) of DCT (6)

Die van mij is AWD, zijn er echter ook in FWD. Overigens bevalt de Journey mij erg slecht, remmen zijn drie keer niks, wagen staat nu hoofdzakelijk stil, word een keer per week mee gereden.

Straks de koffer pakken naar Winnipeg.

Die remmen in de Journey (ook Caliber trouwens) zijn echt drama inderdaad... zijn hier in Nederland binnen de kortste keren krom en op. Misschien in de US dat ze minder belast worden, maar voor Europa is het helemaal niets. Toch vond ik het een vette bak. Ik was 19 en had toen als auto v/d zaak een Journey 2.0 CRD met die automaat met dubbele koppeling. In R/T uitvoering met 19" gepolijste velgen, donker glas, sunroof, lederen bekleding, DVD er in en een audioinstallatie met meer dan 10 speakers & 6-dvd wisselaar,hard-disk, groot navi etc :).

Ik heb er nog wat foto's van:

M'n eerste demo, de Caliber 2.0 CRD:

Daarna de Journey:

Prachtig, helemaal de Kuhmo banden op de Journey, lekkere maat volgens mij 255/55 R19 was eerst alleen bij Kuhmo te krijgen nu zijn er wat alternatieven. De kofferbak is echt ruim, 4 koffers kunnen naast elkaar staan, moet nog wel ergens een foto hebben. De Durango die ik nu heb is een stuk ruimer, en kwalitatief op een heel hoog niveau.

Net terug uit Winnipeg, drie ordertjes daar voor April / Juli. Zijn we blij mee, was er wel frisjes, en had geen idee wat er met het weer kon gebeuren, dus ditmaal een iets grotere huurauto, een truck:

34F0742E-8F76-424E-92F6-FF0468BF0CE6_zpsbmsto71j.jpg

Tja, een Nissan Titan, best leuk, hoog zitten, een V8, maar wat een groot ding, en het rijden is ook niet alles. Denk dat iets in deze vorm te groot zal zijn voor vrouwlief.

Morgen naar Nashville, hele reis, maar komt goed. Eerst naar HQ Nissan.............nogmaals een Nissan huren........waarom niet.

Tsja, de Titan. Dan zou ik liever voor de nieuwe F150 gaan of een Thundra. Die cabine is echt ruim.

De Avalanche is overigens net zo groot. Maar naast groot nog onoverzichtelijker. Heb er ooit één proefgereden. Was in de markt voor een Avalanche maar een aantal dingen hielden me tegen:
- Het wit uitslaan van de c-stijlen en de panelen op het bed.
- Verhalen over lekkages van de panelen en in de cabine.
- Het, in mijn ogen, beroerde dashboard wat GM ook in de Tahoe, Suburban, Yukon, Yukon XL, Sierra en Silverado had.

@twix, we zetten vrouwlief er een keer in en we zullen wel zien, gisteravond zei ze iets over een Frontier.

@Zadelsnuiver, Ik kan de Edge wel waarderen, maar mijn vrouw vind zo een bakkie achterop gewoon mooi.

Budget is ook niet ongelimiteerd, denken aan een $12-16.000.

Zelf vind Ik de nieuwe Colorado en Canyon erg mooi, wel buiten budget...

Was vroeg op vandaag, vlucht om 06am, toch om 04am van huis.

Wie kent ze nog?

3E63E1CF-C848-4921-B498-EC7D8612DB11_zpsgdxijliy.jpg

HQ Nissan - was goed, word leuk, te makkelijk....

CE9439B8-2AFE-42A3-A0D9-0667547F8F7C_zpskedyk9dn.jpg

En we rijden een Nissan Maxima, oud model, zuinig met 35 mpg, jaratel aandrijving, altijd weer wennen.

Niemand die onze vrienden de Dukes of Hazzard kent? Ben ik dan zo oud??? Deze week op kantoor, valt me nu al zwaar, net 1.5 dag op kantoor. Moest aan Jort denken die gisteren heerlijk over V&D zat te kletsen, het Joodse gezegde kwam ook naar boven: "Ik wens je veel personeel", ik zoek werknemers die als ondernemer werken............blijft moeilijk, want we willen allemaal naar de voetbal, ballet, zwemles en de kerk.

Omzet gaat goed, zit er lachend bij.

Volgende week naar Detroit (Penske!) en dan door naar Toronto, en wie weet naar Ottawa. We zullen zien, de Durango gaat weer wat KM maken.

Vandaag met zoonlief een rondje weken rijden en de Avenger, wat raar was dat de kachel het niet deed...airco Wilde ook niet aan. Naar de garage, auto uit gezet, de scanner eraan, en ........de verwarming werkt weer. Wel een foutmelding, dus as Vrijdag word er beter naar gekeken. Dan ook waarschijnlijk andere remmen aan de voorzijde, aftermarket spul, slotted remschijven met iets andere blokken. Over een maand of twee de achterzijde, zelf de verhaal, dan heeft zoonlief een mooie auto. Nog wel even de voorbumper bestellen.

En vrouwlief, we hebben een Chevy Colorada Z71 uit 2006 op het ook, small block V8 zit er in. We zullen zien, het lijkt mij wel wat. Eigenaar wil er met een maand of 2-3 vanaf, Dan hebben wij ook zekerheid....

A0CAAFC4-CFA8-41C8-8E63-8F2F1E03036F_zpsqofubqsg.png

@speed, dat is een immigratie verhaal. Als Nederlander voor een Duitse firma in de VS kan je maximal 7 jaar op visa werkzaam zijn. Dan volgt A) terug naar Nederland, :cool: Green card, en daar wachten we nu dus op. Als Nederlander voor een Nederlandse firma kan je onbeperkt met een visa in de VS leven, echt er als de kinderen 21 worden dan moeten zij het land uit.

@zadel, ik las onlangs dat de compact pick-ups de nieuwe SUV worden.......wie weet,als he de nieuwe GMC. canyon, Chevy Colorado, Toyota Tacoma en Nissan Fromtier bekijkt dan kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. Beetje aangekleed een $35-40.000 ....

A3-White zei:
@speed, dat is een immigratie verhaal. Als Nederlander voor een Duitse firma in de VS kan je maximal 7 jaar op visa werkzaam zijn. Dan volgt A) terug naar Nederland, :cool: Green card, en daar wachten we nu dus op. Als Nederlander voor een Nederlandse firma kan je onbeperkt met een visa in de VS leven, echt er als de kinderen 21 worden dan moeten zij het land uit.

Wat is dat voor vreemde regel dan? Als je kinderen in de VS geboren en aangemeld worden, zijn zij toch gewoon staatsburger?

Dat klopt, maar als je niet in de VS bent geboren, dan niet, je kan het vreemd vinden, het is duidelijk en je hebt het ermee te doen. Wij liggen er niet wakker van, werk is er voor mij altijd, in Nederland heb ik werk voor het uitkiezen - klinkt misschien arrogant, maar heb veel relaties en die kennen het spelletje dat ik speel.

Net de bumper voor de Avenger gekocht, in de verf en opgestuurd voor $249.00 - koopje, ook maar wat student driver magneten gekocht, wel zo verstandig.

Straks nog even naar kantoor, voorbereiden op de komende reis naar Canada. Mooie afwisselende reis, oa naar Dr Oetker, en hopelijk naar Ottawa om een contract voor BMW af te sluiten. Dan ook even naar Kingston, Frulact gaat daar wat bouwen........Portugese onderneming,

@barri, hoe lang je in Toronto?, ben er Zelf iedere 6-8 weken. In Toronto even naar IndieAle House, BarHop en Amsterdam Brewing gaan, goed eten, goed bier maar vooral de beste vloer die je kan hebben in een brouwerij.

Zit nu in Goderich, Ik voel me net Floortje Dessing

dat is het mooie, na twee bier ziet niemand wat er op de vloer zit. Dus ik praat nooit over kleur, logo's etc, allemaal niet belangrijk, je koopt omdat het werkt Kost me minder tijd...........kan ik meer genieten, Lekkere steak bij Saporro in Vaughan.

Zo we zijn weer terug, was weer een mooie trip, en altijd als ik op pad ben gaat er iets mis thuis.........ditmaal de Avenger, motor sloeg tweemaal af, alarm ging aan, maar niet op volle kracht, auto naar de garage, en.........niets te vinden. Vorig week-end stopte de kachel ermee, geen warme lucht meer, na twee keer aan en uit doet de boel het weer.

We zullen zien, ik rij vandaag in de auto, word leuk denk ik zo

Wat gebeurde er vandaag.......rijden en de claxon gaat aan, auto uit, weglopen, deuren op slot. Claxon gaat aan, niet continue of op volle sterkte, een klein beetje. Druk je op de claxon, gebeurt er niets. Vreemd, maar niet iets voor mij om naar te kijken, klusje voor Sketcher denk ik zo.

Het kan van alles zijn........zoeken geblazen.

Gemaakt, wat was het, wel in deze auto's zit een TIPM, total integrated power module, niets geen losse relais's. Wel eerst de hele boel doormeten, en ook eea loshalen, de TIPM veroorzaakte kortsluiting, in totaal net over de $600.--.....het is niet anders.

Kleine aanpassing achterop de auto;

E56C4DB1-6B17-4E0D-B26C-28B1E2C9711E_zpsndykpygp.jpg

Komende week naar Houston, Charlotte en Charleston,

Ook een gelukje, de tv voor de motorkap is aangeschaft, 32" te klein, 40" te groot, iets er tussenin is niet meer te koop. Tenminste, niet nieuw, nu hebben we hier naast alle bekende websites, Craigslist, gebruik ik wel vaker, en na een aantal weken een 37" LG gekocht.

Dukes ken ik. Lees regelmatig maar te weinig om snel te reageren. Man o man het gaat je lekker. Ooit hadden we na een paar jr terug verwacht. Maar ondertussen ben je bijna real america :D

Vorige week nog met vriend uit LA een borrel (of wat) gedronken, shoarma gegeten. Die komt na 10 jr ook nooit meer terug.

Vanochtend om 0730 de eerste meeting met een transporteur, aardige gasten. Ken ze al wat langer, dus je kan ze om een goede daad vragen. Vrijdagavond zagen we de TV op craiglist staan, de aardige man woonde in de buurt en heeft hem opgehaald. Presentatie deze morgen op het nieewe scherm gedraaid, perfect. Daarna de boel even verzet om een idee te krijgen van wat komen gaat.

C947B596-E91E-4188-846B-266F1E7CB715_zpsbdmzmhym.jpg
[/URL]

Zojuist een USB naar HDMI en 25Ft HDMI kabel aangeschaft, kan ik dan toch een beetje normaal voetbal kijken deze zomer?

A3-White zei:
@barri, hoe lang je in Toronto?, ben er Zelf iedere 6-8 weken. In Toronto even naar IndieAle House, BarHop en Amsterdam Brewing gaan, goed eten, goed bier maar vooral de beste vloer die je kan hebben in een brouwerij.
Paar dagen. We waren eerst in NY. In Toronto al op de CN Tower geweest, ook al naar de Niagara Falls geweest. En verder lekker door de stad slenteren. Ik mag Canada wel! Eens kijken of we nog binnen gaan bij de tenten die je noemt! (y)

Wat hebben ze hier in Amerika en Canada trouwens met zeshoekige tegeltjes? Die zie je echt overal! Zelfs op Ellis Island hadden ze die al liggen!

klinkt ale genieten, Amsterdam zit aan het water, niet al te ver van de CN Tower, een boneshaker kan Ik je aanraden, of bigwheel, ook lekker. Eten is daar goed.

De zeskant tegels zijn relatief makkelijk te leggen, die van ons zal je niet veel zien.

Wat altijd leuk is zijn de dubbeldekker toers, of de dierentuin, wel veel wandelen daar.

Zo, Houston gaf me een Ford Cmax Hybrid, blij verrast, had veel toeters en bellen, en na bijna 2 uur rijden zat de tank nog vol volgens de meter. Dus niet getanked, en de auto weer ingeleverd, zuinige Hollander........dit keer wel.

Nu in Charlotte, gisterenavond aangekomen, een truck was het minst dure toen ik boekte, een heuze Ram met Hemi, moest enkel drie uurtjes tuffen naar Charleston..........iets ander modelletje gekregen, een Q50 - ook blij verrast, inclusief snelheidsovertreding. Vandaag terug naar Charlotte gereden, en tank is leeg, denk een 450 mijl in totaal, morgen de boel volgooien. Deze Infiniti is echt een mooi apparaat, veel vermorgen, geen idee of het voorwiel of achterwiel of awd is, zal zo eens kijken. Interieur is niets mis mee, of zijn het de twee LCD schermen die wel erg veel licht geven in het donker, dan kan je ze wel uitzetten, maar het bovenste scherm blijft deels verlicht doordat de tijd erop word weergegeven. Nou zou je wel veel kunnen instellen, dat weet ik niet.

Morgen weer naar Chicago, drie weken op kantoor, hou ik het uit? Denk het niet, zal wel weer wat tussen komen.

En zakelijk, 2017 word een klapper, dat weet ik nu al.

Het werkt, ben er blij mee, heb nu het idee op met een set parrallel scharnieren de motorkap voor de tv te kunnen zetten, en als het EK begint deze mooi naar boven kan laten scharnieren. Wie helpt mij aan de juiste oplossing?

6C1FEACC-5E82-487F-A7BB-AFD05F0FA9B8_zpsl6898ysh.jpg

Allen een fijn week einde, morgen de spiegel kijken op kantoor?

edit: kabel is al weggewerkt

Week-end, nou ja bijna dan. Was een heerlijke week, genoeg gedaan, met eea aan orders, nieuwe Porsche in North Houston, de man bouwt er ook een in St Louis, komt goed. Rockland, MD, Bend, OR, St Paul, MN, ook allemaal flink aan de bouw voor Porsche, toch mooi. Verder veel BMW wat flink de dealers aanspoort om te gaan bouwen.

Opmerkelijk: Lexus verkocht in February meer auto's dan BMW, en Mercedes Benz, niet veel voorgekomen de laatste jaren.

TV doet het, voetbal van deze week met een schuin oog bekeken. Vrijdag komt een vriend over uit NL voor week einde, gaaf!! De week erop zelf naar NL. Een van de dagen gaan eten in restaurant Bak in Amsterdam, wie kent het? eerst nog even naar Minneapolis, met de auto, op de terugweg langs Mariekes Kaas in Thorn (wie kent het niet)

Als Nederlander voor een Duitse firma in de VS kan je maximal 7 jaar op visa werkzaam zijn.
unquote

En verloopt dat dit jaar (2016?).
Verder allemaal goede berichten van jou vandaag 18.39u., prima!

De Durango blijft een heerlijke reiswagen, de afgelopen dagen een 1600 km gereden, dinsdag en donderdag het overgrote deel. De rit van St Charles, naar Madison, WI - Decorah, IA - Minneapolis, MN en terug via Eau Claire, WI ging weer lekker. Was zakelijk deels voor de kaas, deels auto's en deels de brouwerijen. New Glarus is toch wel een erg mooie brouwerij, meer een Duits dorp. Toppling Goliath schijnt het beste bier uit Iowa te zijn, moelijk te krijgen, dus dan maar naar de brouwerij. Ze gaan uitbreiden, mooie bijkomstigheid. Ook bij Surly geweest, prachtige locatie, met restaurant voor een 200 mensen, en het zat vol...........ik ook, eten was erg lekker.

De dealers, wel de nieuwe Porsche in St Paul zal wel kopen, zo ook de nieuwe Audi die daar word gebouwd, dat staat wel vast zonder dat er al een paal in de grond zit. De kaas, wel het was de bedoeling om langs Marieke's kaas te gaan, echter mijn klant was in mijn buurt, dus onderweg afgesproken en ditmaal de rit maar overgeslagen, wel zonde want ze verkopen daar ook paprika chips........frikandellen........Remia mayonaise.

Vanavond naar de basketbal, Miami Heat tegen de Chicago Bulls. Heb er zin in,

We zijn in Amsterdam, vlucht going voorspoedig, met de taxi naar ons onderkomen, een Tesla......zoonlief zat voorin, helemaal goed zo een begin van een weekje Amsterdam, the, de Tesla, veel ruimte, Ben niet zeker van het algehele comfort, denk dat een MB S-klasse daarin beter uitblinkt.

In Amsterdam zelf veel electrische oplaadpalen, zelfs in gebruik, een verdwaalde Fisker, het door het rood rijden, lopen, niets veranderd.

We zijn nu een aantal dagen in Amsterdam, geen auto tot onze beschikking, heerlijk geen probleem met parkeren, en de boodschappen zijn te tillen. We zitten tegen het Vondelpark aan, mooie buurt. Hier om de hoek een verdwaalde R4, een 404, een Snoek, een 900, maar ook de Range Rovers, A8, en wat al niet meer in het luxe segment,

Donderdag weer terug,

Terug
Bovenaan