A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

@Speed, dat is inmiddels verleden tijd en heb de verandering doorgevoerd.

Vandaag is het maandag, een gewone maandag, een dag dat er gewoon gewerkt word. Helaas geen Pinksteren hier, net als geen tweede paasdag of kerst.

De lichtschakelaar voor de mistlampen is bij de dealer, straks even kijken en wie weet plaatsen we hem wel vanavond.

A3-White zei:
Iedere 3.500 mijl en gewoon simpele olie, niets synthetisch of long life.
Ah, dus jij bent er ook ingetrapt :D
Dat schijnt de grootste mythe in de VS te zijn na de moord op JFK.
Ook al gebruik je geen synthetische of LongLife olie, dan nog is de olie heel wat meer geavanceerd dan de olie uit de jaren 60/70, in die jaren was dit ook in Europa nog gebruikelijk.
Maar met moderne olie en moderne motoren is dit flauwekul natuurlijk.
Hier het topic op Garagejournal https://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=313349

@ Blue Moon, Ik denk het, zal het eens bekijken vanavond. Leuke nickname, Blue Moon is iets wat wij hier drinken met een schijfje sinasappel, best lekker.

Wauw, wat een afstanden heb je gereden zeg! Was dat met je eigen auto? Welke van de twee? Kan je trouwens direct weer een oliewissel doen :D

@BM, Franzi is lekker, ik dit week-end verschillende op de menu lijst staan, waaronder Spotted Cow (New Glarus) Akari Shogun (Hafl Acre) Fresh Hop Pale Ale (Breckeenrdige - zal wel in NL te koop zijn omdat dit nu een onderdeel is van Inbev, Furious (Surly Brewing), Turbo Dog (Abita Brewing) en de gasten namen Bud Light en Stella mee.

@Barri, de Durango uiteraard, dat is de auto om dit soort reisjes te doen.

De lichtschakelaar net opgehaald tijdens de lunch, straks maar eens kijken of we deze kunnen plaatsen.

whaaaa, misschien zo naar Toronto.......

A3-White zei:
Iedere 3.500 mijl en gewoon simpele olie, niets synthetisch of long life.
Ik kan het niet loslaten:D
Je hebt een hoop figuren erbij lopen die alles geloven wat de verkoper of receptionist bij het garagebedrijf hun vertelt.
Even van het web afgeplukt:
Michael says:
November 17, 2015 at 1:16 pm
I always change my oil every 2,000 miles. The service person at my local Jiffy Lube highly recommends this. He says synthetic oil (Mobil 1) provides the best protection for my car and frequent changes will ensure a long car life. I guess they are the experts regarding oil changes. I just wish they were not so expensive ($120) or $85 with coupon.

Voor de duidelijkheid, Jiffy Lube is een keten die olie ververst, soort van KwikFit (A3-White weet dit natuurlijk wel).
Ja natuurlijk zegt die kerel bij Jiffy Lube dat !, daar verdienen zij aan, waarschijnlijk hangt zijn salaris/bonus er ook nog vanaf.
Elke 2000 mijl/3200km olie verversen voor $120o_O

Mooie info hier:
https://www.edmunds.com/car-care/stop-changing-your-oil.html

@BM, mooi voorbeeld, en ja mensen geloven op hun blauwe ogen word overal gedaan.

Ik heb 4 olie- en filterwissels voor $ 85.00, dus 14.000 mijl / 22.000 km - (5.6 ltr per beurt!!, dat is best veel). Ik denk ook wel dat ik naar de 4-5.000 mijl toe kan gaan, zal niet veel mis mee zijn. Overigens gisteren de 50.000 mijl gepasseerd.

DA25D609-95E4-4FC9-B63B-CB4E86193A2F_zpstlahllqz.jpg

Laatst melde ik iets over de "automatische" ruitensproeiervloeistofreservoirvullerunit. Klein filmpje, weet niet of ik overtuigd ben van het systeem. Werkt op basis van collectie en zwaartekracht.

https://youtu.be/J80Eois-eIM

Elke 6000 mijl zou ook makkelijk kunnen, dat is elke 10.000km, ik denk dat je bij je eigen auto`s vroeger in NL nog wel langer met de olie deed.
Als je nou alleen maar korte stukjes deed (wat ze zo mooi onder severe service inschalen) dan is er nog wel wat voor te zagen om bij 5000 mijl ofzo de olie te verversen, maar je rijdt er regelmatig lange afstanden mee.
Dan komt ie weer mooi op temperatuur.

Je hoort ook wel drie keer normale olie, de vierde keer synthetisch, de auto doet het goed, ben er blij mee, zo direct even de bekabeling voor de mistlampen ophalen en dan eens kijken of mij dat lukt. Heb er een hard hoofd in maar denk aan Sketcher.

Edit 1: Deel 1 is gelukt, de schakelaar zit op de stuurkolom en alle functies werken.

Edit 2: Heb in de ownersmanual gekeken naar de interval en je schijnt een bericht te krijgen van de BC. Ik ga daar eens op wachten.

Morgen is op school bij zoonlief een autoshow. Dit jaar zit hij in de organisatie, en heeft zijn eigen "student auto", de auto van moeders.

Dit was in 2011: Vol overgave poetsen en praten in getalenteerd Engels, niks niet bang, het enthousiasme wint.

f9140c96.jpg

Zal morgen nog eens een plaatje schieten. Word vervolgt.

Was mooi gisteren, Adrie Junior nam "zijn" auto mee, d Avenger, en was de winnaar van de category student car/ "best domestic"

74F0DE40-9571-4A6A-9203-D534DD12EA3A_zps5khy4axw.jpg

Waren een 110 auto's, uiteraard de verschillende Camaro's, Corvette's, maar ook een Austin Healy, 928, de verschillende SSjes en een verdwaalde F350 met voldoende grondspeling.

4CDEDA5E-B8FB-42A9-A81E-24DBE3E8E5BA_zpsn8foxnil.jpg

Prachtig weer, 25 graden, was weer mooi en de auto club heeft weer een mooi geldbedrag bij elkaar gehaald.

Pff student car? Hier moeten we het met Alto's doen :p
Grappig om te zien dat je zo'n hoge poten auto hebt gezien. [size=x-small]Had hij toevallig een heel klein bobbeltje in zijn broek? [/size] :D

Hoe staat het met de mistlampen?

Vrouwlief wil in de komende maanden een andere auto, het liefts een truck....zal zeker geen nieuwe zijn. We kunnen dan de Avenger inruilen, en ook op zoek gaan naar iets voor junior, maar wat Koop je dan? De Avenger is simpelweg gewoon goed, en best stoer, heeft zijn onderhoud altijd gehad, dus weinig risico.

De mistlampen, ja, de kabelboom maar even uit het zakje gehaald, een 25 tal stekkers, maar eens gekeken waar de stekkers allemaal heen gaan. 20 stuks zijn geen probleem, de laatste 5 is toch veel demontage, want je komt er gewoon niet bij, . Wat nu, nou niet al te moeilijk, welke stekker gaan naar de mistlampen, en wel kleur hebben de kabels, zelfde kleur zoeken op de hoofdstekker, kijken waar deze zich bevind, en kijken of deze aan a de zijde erop zitten. Dat is dus zo, en dan volgens simpel denken, trek een nieuwe draad. Nu is de vraag of ik de kabel door de stekkers laat lopen, of de kabel te splitten.

Om het allemaal een beetje goed te kunnen bekijken, wel even he luchtfilter huis moeten verwijderen, niet al te moeilijk, en direct even uitgezogen / gewassen.

Eerst naar de garage om de mistlampen optie te activeren, dan kijken of er stroom op staat.

De connector met wat lege mogelijkheden.
9DC9C0D4-44A2-4883-A2A6-692525F30BBF_zpspgh4ybwn.jpg

73.000mijl

8CE7BC74-32A5-4B43-AE9A-297E5A8408F3_zpstdbtmapp.jpg

Vandaag aan de slag gegaan, het plan was om de hele kabelboom te vervangen, of nieuwe draden trekken. Voor het tweede gekozen, maar liever niet de kabels splitsen, dus nu aan bezig met, laten we zeggen Een leuk klusje.

E0151C67-000A-4386-92EB-250AB81E9A1D_zpsfr6s2fz2.jpg

De kleur coderingen bekeken, kabel losgemaakt in de stekker, vernuftig systeem en morgen hopelijk de bedrading in de auto maken.

45D3821B-D751-4FF2-BFA9-EE7CBE07D3DA_zpsk36s7nzf.jpg

C8939621-2E81-4773-8DEC-A4150CFD30B3_zpsuawyireo.jpg

Weer veel geleerd.

Gisteren uit gekheid een bod gedaan op een 1968 Chevy C-10......het zal toch niet? nog 36 uurtjes wachten. Bedenk me nu waar zal ik hem neerzetten..........garage maar eens opruimen.

Nog 29 uurtjes, we zullen zien, ik verwacht niet dat we zullen winnen, maar als het zo is dan kunnen we de vlieger in stappen om de auto vanuit LA naar Phoenix te rijden, en dan later deze zomer met ik hoop de Durango en een trailer de auto ophalen, of toch in een keer op de autotransport. Even kijken naar alle kosten en de tijd. Het zal wel een mooie roadtrip zijn.

Zoonlief was verrast, kan er niet over ophouden, gelukkig is de school vakantie voor hem al begonnen. Lijkt erop dat de auto voor het meisje gaat. Hoe land kunnen we dat zo houden?

Jeetje wat voel ik me een oude knar als ik dit zo lees/zie, wat is je zoon doorheen dit topic oud geworden zeg! Fijn dat alles goed met jullie gaat, ik ben benieuwd naar de uitkomst van de veiling.

@Magi - het begon hier ergens in 2007 en heb het een beetje bijgehouden. De ene keer wat meer over het werk dan de auto's. Een ding is zeker, geen enkele dag spijt gehad met de keuze die we toen hebben gemaakt. Niet alleen jij bent ouder geworden, ik ook, de Chevy is van 1968, vrouwlief en mijn geboortejaar.

Was gisteren elkaar even aankijken en de "Ja, doe maar" was eruit. We zullen zien, ga niet meer hoger bieden, zo noodzakelijk is het nu ook nog niet en het is ook nog niet 2018.

Werk is goed, wel dat een collega zijn heup heeft gebroken en de ander gezinsuitbreiding, dus even wat meer te doen. Deze maand wel wat leuke opdrachten oa Kraft Foods, Parmalat en Sargento. Klein brouwerijtje, Le Castor in Canada, een MB dealer in Gilbert, AZ, en nog het een en ander, vandaag de toko van vrouwlief min of meer geopend. Word geen ander huis de komende twee jaar.

Update: Nog steeds de hoogste bieder, 11 uurtjes te gaan.

Zijn we weer eens. Het is nu 11 voorbij het einde van de biedingen ... en?

Heb wat aanbiedingen van transport van LA regio naar Chicago, ca $900-1000. Ben sinds een uurtje geleden niet meer de hoog ste bieder. Huidige is iemand die niet heel erg veel biedingen heeft gedaan de laatste tijd, en veel all op HD, ik hoop dat deze persoon zijn bod niet waar kan maken. We zullen zien, ben nog niet in 2018.

Edit: Een erg goede nachtrust gehad,al zit ik nu te denken waarom ik niet een iets hoger bod had geplaast in de laatste minuten uitendelijk gemist op $ 106.

Morgen komt een nicht op bezoek, blijft in totaal 3 weken, word leuk.

Jammer. Maar 106 dollar, dat weet je niet, die ander kan ook een hoger bod kunnen doen... Maar wel jammer.

Klopt, goed geslapen, lig er niet wakker van. Vandaag wel even op craigslist gekeken, chicago regio, stond een '69 C10 op, misschien wel even kijken dit week-end, uurtje rijden.

We zijn in San Francisco en rijden Een 2016 Nissan Altima.

3DB2AFCD-4522-47E3-8AD4-375D33A2D727_zps8v8crayd.png

Eerste verhaal, aardig veel EV's, de Tesla model X rijd ook aardig rond. Golden Gate, Lands End, Sutro Bath, en de locale Pieterburen bezocht, was leuk, we hebben vakantie!

Morgen staat Alcatrez op de planning, tickets lang geleden gekocht. Vandaag Haight Ashury, Lombard street, beetje bewolkt, lekker voor een dag in de stad!

De Nissan, heerlijke reiswagen, relaxed over highway 1 naar Carmel, onderweg wat gestopt, en warempel twee-maal een walvis gespot, machtig om deze beesten zo dicht bij de kust te zien. 17 Miles drive is een aanrader!!

D88579C6-FA37-423B-A01A-EAF355C2DAA1_zpsw8wyjefe.jpg

EFD8A156-E8B8-4233-B79E-794ADA9181F0_zpstkyxlu4f.jpg

EB13C337-3D82-4694-8EBB-2DF26E6DCF12_zpskydghjxn.jpg

Alcatrez; gezien en onder de indruk, zoonlief ook, kocht de rules and regulations, inmiddels uitgelezen en zal zich aan de wet houden

We zitten in totaal Een week in SF regio, huis gehuurd, ideaal!

Vandaag;

791E07F3-C1D4-4C23-BA5A-93EA9CBC8749_zpsxyrpmuek.jpg

588C908F-A487-4ADC-8E63-F366F7AFDB28_zpsjlgqnu4p.jpg

Sonama County:

3BDC1FE1-56AE-4604-9D1B-8F5677CC473F_zpspj0fu3gs.jpg

Wat Wijn gekocht bij Kunde, mooie wijnboer, met 800 mtr aan wijnopslag in een grot.

Terug even onder aan de Golden Gate:

1366EE7B-EBCF-4980-98F9-8267F0AA989F_zpsbea3alb0.jpg

Klein dingetje, Ben de Nissan Altima met CVT gaan waarderen, een heerlijke reiswagen, niets geloei van de motor te horen tijdens meerijden in het verkeer.

Vandaag Langs de Tesla fabriek, even in Een model S gezeten, en daarna naar het service center in Palo Alto, daarnaast zit een McLaren dealer.

32776BCF-77F9-4F2F-9899-A9D9C1EA959F_zps2pdyg3hz.jpg

094E6F1E-6E9B-4D28-96F6-1F76319B65D6_zpsa3ajcchg.jpg

7A7DD33F-AFAA-41A4-B968-D07B7C5009D6_zpshfgxcufh.jpg

B18A687A-D6E1-4F2C-861A-DEE1EE6ED4E9_zpsq8hxjut9.jpg

Je kan van alles over Tesla zeggen maar de S en X hebben een familie gezicht. En ja, de naden zijn niet allemaal even breed, de falcon feiten hangen niet allemaal op de zelfde hoogte, maar het is een erg andere auto, onderscheidend, en gewild, levertijd voor de S 4-6 weken, de X 6-8 weken, niets mis mee!

Absoluut, hebben geluk op de terugreis, zitten heerlijk B-class, upgrade, en dat ondanks dat al onze tickets met miles zijn geboekt!

Kan iedereen SFO EO aanraden, voor jong en oud voldoende vertier.

Oh, visum is verlengd voor de laatste keer tot maart 2017....die greencard duurt nog even,

Life is good, soms een beetje hetisch, dinsdag telefoontje uit Toronto om over te komen voor een meeting. Gaat om een nieuwe Porsche dealer in Vaughan, ON, denk dat het gaat lukken, al weet ik niet zeker of ik er blij van moet worden. Dus woensdag ochtend in de auto gestapt en gisterenavond weer terug, een 1200 mijl in totaal. Was een mooi ritje, en ook ik ben steeds verast van het comfort in de Durango, een beetje het Smarter-gevoel.

Komende week hier in de buurt, niets mis mee, veel te regelen.

Ik was een paar weken geleden nog in Montréal, voor de F1, maar man man man wat is dat een grote betonnen massa. Er is gelukkig now wel een authentieke "old town" met mooie pakhuizen en cobblestone straten, en indrukwekkende verlaten fabrieksgebouwen langs de rivier, maar voor de rest is het één trieste grijze bedoening, nog erger dan in België (sorry als ik de aanwezige Belgen beledig, maar jullie grijsheid verbleekt bij die van Montréal). Het schijnt ook een van de meest corrupte steden van Noord Amerika te zijn, met name door de wegenbouwers, en dat is te merken. Nog nooit zoveel potholes meegemaakt, dat heeft niet alleen te maken met een strenge winter (die hadden we in Detroit waar ik gewoond heb ook), maar ook gewoon met slechte kwaliteit van de aanleg. De locals de ik er sprak haden het over 2 seizoenen: winter and road works, dat zegt genoeg.
In Toronto ben ik nooit geweest, maar het schijnt een zeer gemoedelijke stad te zijn. Waar je in Detroit 3 sloten nodig heb en je nog onveilig voelt, schijnen in Toronto de deuren niet eens op slot te hoeven.

Toronto is een grote stad, een 2.7 milj mensen, daarom heen leven er nog ruim 3 miljoen. Dure stad, veel hoogbouw, zeker aan het water. Erom heen veel vrijstaande huizen, hutje mutje, met torentjes en wat al niet meer. Allemaal houtskelet, en niet te betalen, Euro 400.000 is een vrij normale prijs, je moet een aardig zakcentje verdienen om dat te kunnen betalen. Veel wijken met enkel Chinees / Pakistanie / Indiers, steden als Brampton, Richmond Hills, Pickering, Newmarket groeien snel. Openbaar vervoer word ook flink in geinvesteerd.

Ik vind Montreal leuker dan Toronto. Montreal heeft lange winters en sneeuw / zout veroorzaakt veel schade.

Economie in Canada is zeer interessant, word veel gebouwd, er is veel geld.

Weekje verder, weekje kantoor, leuke opdrachtjes, 2.100 m2 voor een Audi dealer in Westmont, even heen gereden, zoonlief wou mee, was gezellig. Tegenover is de Porsche dealer, Ken de mensen, zij kennen mij. 718, Macan, 911 Targa in orange, Panamera, was leuk, en men gaat verbouwen, komt goed denk ik zo.

Daarna naar een brouwerijtje, wat The Snaggle Tooth Bandana meegenomen, ijskoud de lekkerste.

Nu een lang week-end, 4th of July, gezeligheid en vuurwerk, we hebben het verdient.

idd lekker, 4 juli aan het weekend geplakt. Lang weekend is altijd goed!

Gisteren was goed, telefoontje uit Montreal, toch maar opgenomen, en bestelling voor meer tegels, 1.000 m2 voor renovatie Porsche in Laval, extra bestelling, erg leuk.

Verder relaxed gehad, in de avond naar het vuurwerk, prachtige locatie, Potawatami park in St Charles IL, waarbij het vuurwerk vanaf boyscout island werd afgevuurd. 35 minuutjes vuurwerk, beginnent met het volkslied, en eindigen met een groots applaus. Nog vier dagen en het is week end.

Terug
Bovenaan