Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Eens hoor Barri, maar ik doelde nu vooral op de afhandeling van de trilling in de auto. Kosten noch moeite gespaard om een relatief klein probleem op te lossen. Ik denk dat je daar wel degelijk verschillen tussen merken (of importeurs) kunt zien.

Problemen oplossen is nooit makkelijk, het is een afweging maken van product eigenschap of niet. Als je eenmaal toegeeft dat het niet “normal”’is Dan moet je met een goede oplossing komen, dat kost tijd en ik denk zo ook in dit geval niet goedkoop voor de organisatie.

De kinderen mee naar een vetrouwde omgeving is altijd leuk en reken maar dat de “oppassers” ook een heerlijke dag hadden.

W212 zei:
Eens hoor Barri, maar ik doelde nu vooral op de afhandeling van de trilling in de auto. Kosten noch moeite gespaard om een relatief klein probleem op te lossen. Ik denk dat je daar wel degelijk verschillen tussen merken (of importeurs) kunt zien.

Hopelijk verloopt het komende week voor mij bij Wensink in Zwolle net zo goed dan! :p

De koplampen heb ik altijd een minpunt gevonden, maar dit kan toch alleen maar een klassieker worden?

W212 zei:
Ja zoiets past lastig in het verdienmodel. Dus bewonderingswaardig dat het zo uitgebreid onderzocht is en is opgelost.

Super dikke RS4 op airride gespot :eek:

38901163_938642626319601_6938501082364510208_n.jpg

@Phaeton: ‘s Nachts kun je beter gaan slapen.

@ Michel: Nooit geweten dat een CLS niks mag trekken (behalve de SB en de huidige CLS, daar kan wel een flinke Tabbert achter).

Dat hebben ze bij MB expres gedaan, ze wilden gewoon niet zo'n hok achter hun mooie creatie zien.

De AMG’s hebben in alle typen 0 kg. Bij de CLS mag zelfs de 500 niets trekken. De reden die Gullwing aan geeft is natuurlijk wel plausibel. Het is imo een van de fraaiste Benzen.

Ik zou niet weten welke ik zou kiezen, de zwarte of de beige?

Waarom zou zo'n auto niks mogen trekken? Behalve dan omdat de papieren dat zeggen. Ik kan geen reden verzinnen die terug te slaan is op techniek van de auto of dat ie wel/niet capabel is.

geen mogelijkheid om een trekhaak aan het chassis te schroeven?

Maar volgens mij is het allemaal papierwerk, met mogelijkheid tot een trekhaak moeten ze extra (dure) keuringen ondergaan. En ze gingen er waarschijnlijk vanuit dat niemand een trekhaak zou willen, of wellicht zekfs dat die auto nooit zo goed zou verkopen.

Komt soms ook voor bij bepaalde uitvoeringen omdat dan het uitlaatsysteem in de weg zit voor een trekhaak dacht ik. Kan me voorstellen dat dit bij een AMG het geval is. Prachtige auto zo'n CLS.

Mooie auto zo’n CLS, maar ik zie eigenlijk net zo lief een W211 of W213. En daar zit je tenminste ruim in en stoot je je kop niet bij het instappen.

Voor mij is een CLS niet bijzonder genoeg om de meerprijs waard te zijn en om de nadelen voor lief te nemen. Hetzelfde heb ik met een 6GC, mooie auto maar doe mij maar een 5-Serie.

Ik ben niet zo groot, en pas er prima in. En de achterbank is niet voor mij :)

Maar voorlopig nog niks nieuws voor mij, eerst weer even wat centen op de rekening.

Zo, weer terug uit Frankrijk. Heen en terug met een gemiddelde van 6,1 liter op 100 kilometer gereden, dus totale brandstofkosten op 2.700 km amper 180,-

Onvoorstelbaar knap van zo'n E 250 CDI W212.

Las het al op je website Marco, vorstelijk vervoer voor zo'n reis.
Beter/comfortabeler kun je je niet wensen, echt een prachtige auto (y)

Beetje lawaaierig soms, zo'n 250 cdi. Maar verhouding verbruik - prestaties is prima.

Fijne auto om van en naar de cote d'azur te sturen. :cool:

500 E zei:
Zo, weer terug uit Frankrijk. Heen en terug met een gemiddelde van 6,1 liter op 100 kilometer gereden, dus totale brandstofkosten op 2.700 km amper 180,-

Onvoorstelbaar knap van zo'n E 250 CDI W212.
Volgende week een rondje Eifel. Het verbruik zal ook iets met 6,1 zijn. ;)

Flieger zei:
woher-die-auspuffblende-ihren-namen-hat-die-auspuffblenden-der-neue-a-klasse-w177-sind-verschlossen-12796.jpg

Inderdaad. Rare designtrend.

Voor zover mij bekend is, is dit omdat zodra de DPF regeneratie start de uitlaat of uitlaatgassen zo warm worden dat die uitlaat trim zou smelten. Dit zie je volgens mij alleen bij de diesels, bij MB dan.

Sinds een paar ochtenden kom ik dit tegen, buiten de hierboven genoemde 'installaties' naar mijn idee ook een afknapper:
Volvo-S90-D5-Inscription-2016-8955.jpg

Aan weerszijde van de auto dergelijke 'uitlaten' waar je duidelijk 1 ronde uitlaat achter ziet zitten. En dan is het nog een 4 cilinder ook o_O

Walgelijk inderdaad. Baal er stevig van dat Audi deze ongein ook omarmt heeft. Net als zoveel merken. Een ware doorn in mijn oog.

Ik heb het van mijn Golf nog niet gecontroleerd, maar verwacht dat daar een vergelijkbare installatie onder zit als wat KadettRT laat zien, ondanks dat het een benzine uitvoering is.

Wat was er mis met dubbel pijpje aan de linkerkant? Het is inderdaad wandesign al die chromen “uitlaat” gaten onder in die bumper. Om nog maar te zwijgen van de overdaad aan luchtinlaten en happen in de carrosserie van de jappen.

Hier wordt ik heel droevig van.
StockPhoto.ashx

qatyayxbzrug.jpg

...vooruit, ook een foto van de bijbehorende voiture.

znaq6g.jpg

Mieters van een fijne machine met een verslavend rijgedrag.
Daarnaast in mijn ogen de mooiste M van dit moment. Herinneringen aan de aloude 2002 turbo, vleugje E30, snufje E36 en een behoorlijke dosis stijlelementen van de M3 E46.

Roy R zei:
Walgelijk inderdaad. Baal er stevig van dat Audi deze ongein ook omarmt heeft. Net als zoveel merken. Een ware doorn in mijn oog

Hier niet anders voor wat betreft Mercedes. Mijn eigen auto heeft het ook, ziet er niet uit. Zag tijdje geleden een trailer met nieuwe Mercedessen. Kon er mooi schuin onder kijken, wat een afschuwelijk gezicht.

Bij Mercedes zijn het tenminste nog kokers rondom de uiteinden van de uitlaatpijpen, en geen chroom-omrande dichte stukken zwart plastic.

Ik heb het inderdaad vergelijkbaar als op de foto van Flieger. Uitlaat dan aan de linkerkant. Ik vind overigens aan beide kanten 1 uitlaat nogal overdreven voor een 4 pittertje. Geen idee of ze bij BMW wel 'echt' zijn, maar ik vind zo'n nieuwe 520d met 2 vierkante uitlaten ook geen gezicht. Ik waardeerde het bij BMW juist altijd dat je aan de uitlaat kon zien wat er onder de kap lag. Tegenwoordig rijdt elke 520i met M550 uitlaten rond.

Bij de vorige C klasse was dat ook veel mooier. 2 kleine pijpjes -> 1 dikke pijp -> beide kanten dikke pijp -> 4 uitlaten. Van bescheiden naar flink. Gelijk op met motorisering.

Bij de E38 en E39 was de uitlaat gewoon netjes uit het zicht. Vond ik best mooi toen. Dat gepruts hierboven (en inderdaad, de G31 heeft het ook) vind ik maaar niks.

funf zei:
Bij de E38 en E39 was de uitlaat gewoon netjes uit het zicht. Vond ik best mooi toen. Dat gepruts hierboven (en inderdaad, de G31 heeft het ook) vind ik maaar niks.

Dat stond inderdaad erg mooi. Dat de 530d weer een sneu, naar beneden gericht uitlaatje kreeg, snapte ik dan weer niet.

tja, bij mijn oude ml zitten ook zilver kleurige accenten rond de uitlaat, en omdat ik dat ding nooit schoonmaak, is alles lekker zwart van de roet, dat ziet er ook weer niet uit.
Haal het gewoon helemaal maar weg, net als in de jaren 90, toen zag je die pijp ook niet.

ENTE zei:
...vooruit, ook een foto van de bijbehorende voiture.

https://oi67.tinypic.com/znaq6g.jpg

Mieters van een fijne machine met een verslavend rijgedrag.
Daarnaast in mijn ogen de mooiste M van dit moment. Herinneringen aan de aloude 2002 turbo, vleugje E30, snufje E36 en een behoorlijke dosis stijlelementen van de M3 E46.

Gaaf hoor, dat lijkt me ook oprecht een leuke wagen om in te rijden. Heb er nu een paar in het echt zien rijden en een lekker dik bommetje om te zien! :)

BENZine zei:
Bij Mercedes zijn het tenminste nog kokers rondom de uiteinden van de uitlaatpijpen, en geen chroom-omrande dichte stukken zwart plastic.

Nou.. volgens mij is deze chroom strip onderaan de bumper ook voor de sier.. en zit het werkelijke uitlaat einde onder de bumper, als ik mij goed herinner.

121933-mercedes-c-class-facelift-008.jpg

Bron: https://www.autowereld.com/nieuws/spyshots/id/24094/nu-al-facelift-voor-mercedes-c-klasse

Bij Mercedes zitten de uitlaten achter de chromen “kokers”

tjhieSD.jpg

In elk geval bij de benzine uitvoeringen, bij de diesels weet ik het niet.

Ja, dat is weer net ff anders, de lijst loopt anders.
(krul omhoog ipv naar beneden)

Die foto van mij is, als ik de letters op de klep goed lees, een Hybdride.

Wanderer200 zei:
Het is een overgangsfase om ons te laten wennen aan auto's zonder uitlaten ;)

Dat is het enige juiste antwoord! (y)

Wat betreft de M2, een lekker kar, maar m.i. geen echte 'M'. Dat lag hem met name aan de motor. Bij een 'M' denk ik aan een felle sportmotor die houdt van toeren maken, en stationair ietwat zenuwachtig loopt. Zoals de huidige M3/M4 dat wel (iets) meer hebben. De zes in lijn bij de M2 loopt wat geciviliseerder, ik had meer het gevoel met een getunede x35i-blok op stap te zijn.

@Enzo Ferrari

Jouw gevoel/klacht hadden meer M-puristen, ondertussen heeft BMW het ‘probleem’ opgelost en het getunede N55 blok vervangen door het S55 blok uit de M3/4.
Naam is veranderd in M2 Competition.

HarmenA zei:
Gaaf hoor, dat lijkt me ook oprecht een leuke wagen om in te rijden. Heb er nu een paar in het echt zien rijden en een lekker dik bommetje om te zien! :)

Het was een genoegen. Mijn vrouw had deze een paar dagen voor mij geregeld. De schat...:)

zo 3/4 van achteren lijkt die benz nog best fris, en die e39 echt ontzettend verouderd. Al zal de kleurstelling er ook wel wat mee te maken hebben.

Ik zie geen leeftijdsverschil tussen W210 en E39, gewoon allebei auto's van 18 jaar oud, allebei mooi.

Gullwing zei:
zo 3/4 van achteren lijkt die benz nog best fris, en die e39 echt ontzettend verouderd. Al zal de kleurstelling er ook wel wat mee te maken hebben.
Klopt de e39 heeft wel een fris kleurtje nodig waar de Benz in stemmig zilver altijd goed is. Het wonderlijke is dat ik de e39 bij uitkomen mooier vond dan de w210 maar als ik ze nu tegen over elkaar zet ik de BMW steeds minder begin te vinden en de Benz steeds meer ga waarderen.

Terug
Bovenaan