Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ja geweldig die Alpina Patcore !!

Zo dan Benzine, mooie plaatjes!
Ontzettend mooi bedrijf zeg.

FH163175 zei:
Ja, mooi bedrijf. Kom ik ook en ook bij Biemond Aalsmeer. Bovendien heb ik daar vlakbij een deel van een loods.
Bij Biemond pik ik wel eens onderdelen op, wat een fantastisch aanbod staat daar, Mn boven. Vooral die wat oudere verkoper is een gepassioneerd Mercedes-man. De mag”azijn”-man daar integen.

Cor Millenaar ben ik wel 100 keer langs gereden. Ik heb er een stallingsplek in dezelfde straat. Nooit binnen geweest, toch een keertje doen.

Ja, die verkoper is lopende Mercedes-encyclopedie. Fijn bedrijf sowieso, eigenaar ken ik ook heel goed.

michel1975 zei:
Aras zei:
500 E zei:
Doen we dat eens een keer in Heerhugowaard dan?
Leuk idee. Als ikkan ben ik erbij.
Hier nog 1(y)

Lijkt me ook leuk, sluit me graag aan. Ik heb nog ergens een Mercedes sleutelhanger dus hopelijk wordt ik daarmee sluikend toegelaten:cool:

Ook nog dank voor de 'fijne vakantie' wensen(y) Was een top trip. Ben slechts eenmaal eerder in Zwitserland geweest maar wat een prachtig land. Om te wonen en om te rijden. Vooral de ritten van Lausanne naar Como en van Como naar Innsbruck waren waren echt fantastisch om te rijden. Top 3 van routes die ik ooit heb gereden samen met een route in Noorwegen. Ook verliefd geworden op het Comomeer, schitterend daar, wilde niet meer weg. Nog een dag een speedboot daar gehuurd en het meer rond gegaan. Aanrader. Mijn eigen boot, de Buick heeft het ook goed volgehouden, trok aardig wat bekijks en kreeg veel complimenten van vooral oudere mannetjes en Amerikanen, blijft toch leuk. Heeft de reis absoluut wat extra charme gegeven.

Mercedes museum was heel mooi om te zien(y) Zelfs mijn vriendin vond het leuk dus ik hoefde er niet eens 3 kerkjes en een kasteel voor te ruilen.
Wisselen ze daar vaak met de getoonde auto's? Ik miste toch wat persoonlijke favorieten uit vooral de jaren '90. W140 bijvoorbeeld.

Mooie plaatjes van een mooie trip Ibud (y)

Toevallig heb ik 3 jaar geleden in Stuttgart een foto gemaakt vanaf nagenoeg dezelfde plek :)

w2KgYVi.jpg

Nu we toch bezig zijn, afgelopen weekend een rondje Eifel gedaan, Altenahr-Cochem-Koblenz-Limburg-Wetzlar. Mooi gebied om te toeren goed te eten en wijn te drinken!

52MaEf5.jpg

76eJMug.jpg

k9Vk07Q.jpg

Ik dacht even dat het dezelfde foto was:D
Fraaie E! Lekker fris zo in zilver met pano dak. Leuke manier om de nieuwe auto even goed te leren kennen(y)

Mercedes museum in Stuttgart is geweldig!
Ben er in 2012 geweest.
Geweldige trip Ibud, wat een een mooie plaatjes ook, die wagen van je is ook wel ultiem comfort zoeven of niet dan.

Beste Benzine,

Mooie plaatjes ook, wat een prachtige E klasse.
Prachtig die kleine oude Duitse dorpjes, kan ik zo van genieten ook.

Mooie auto Benzine! En leuk idd om meteen een weekend weg te gaan, lekker testrijden.

@Ibud: ik zat gisteren op die speedboot op het Comomeer en ben van plan om donderdag via Zwitserland terug te rijden naar NL. Vanuit Oostenrijk ben ik via de Splugenpas naar het Comomeer gereden, ook een prachtige route. De 530i is daarbij voor mij de perfecte reisauto. Ik ben er heel tevreden mee.

Dan ben je maar kort op vakantie geweest Funf. Maar wel op mooie locaties zo te zien (y).

Dank voor de route tips. Midden augustus rijd ik ook terug vanuit Como via Zwitserland naar Nederland. De route naar Lausanne lijkt me prachtig. Ben alleen huiverig voor de Zwitserse prijzen. o_O

Als we toch (mini) vakanties en roodtrips aan het delen zijn, ik schrijf dit bericht vanuit Kitzbühel. Zaterdag t/m vandaag (morgen terug) een paar daagjes er tussenuit met de cabrio. Vanmorgen de Großglockner gereden. In alle vroegte natuurlijk. Vertrokken om 6 uur en op de top ontbeten tegen uur of 8. Bijna niemand te bekkennen nog, hemels! De eerste stroom die ik tegenkwam was een 430 Stradale en een GT3. Andere kan naar beneden en weer omhoog, tegen half 10 was ik weer aan de juiste kant beneden en stond er al een rij Kia's en caravans klaar om de lol er vanaf te halen. Heel vroeg of tegen het einde een dikke aanrader.

Ik ben toch positief verrast hoe fijn een 15 jaar oude A4 cabrio nog kan zijn. Zeer fijne stoelen, heerlijke V6, comfort en power. Uiteraard geen bochten ridder, dat moet je voor lief nemen, het is een cruiser. Wat ook wel vaker in Teutonia en elders is gemeld, de auto is 15 jaar oud en heerlijke voor deze tripjes, maar voor alle dag is het gedateerd. Remmen zijn naar huidige maatstaf niet up to date. Ja, hij blijft heel stabiel op hoge snelheden, maar het gevoel dat je 100% in controle bent deed mijn vorige A3 op die snelheden al beter.

kortom, genieten!

Dat een auto wat verouderd is vergeet je snel als het een cabriolet is, tijdens een mooie toerrit met de kap open. Zo’n A4 cabrio is daardoor veel langer houdbaar dan een dichte A4.

Mijn SL is 32 jaar oud, maar rijdt onder de juiste (open) omstandigheden nog steeds als een nieuwe.

@Funf, Geniet ervan! Verschilt niet veel van mijn vakantie zo te lezen. Ben je met de caravan? Ik heb een iets andere route gereden via de Malojapas, met tussenstop in st.Moritz. Gave route ook, alleen het laatste stukje tot Innsbruck snelweg en voor de rest alleen maar tweebaans. Als je via Zwitserland terug rijdt kan ik de route van mijn plaatje aanraden, relaxte route om te rijden, veel leuke eettentjes onderweg en prachtige uitzichten.

Kan me voorstellen dat zo'n nieuwe 530 fijn rijden is op zo'n trip. Ik zat onderweg na te denken wat de perfecte auto zou zijn voor zo'n reis. De Buick beviel erg goed, supercomfortabel zoals Bofkont zegt, stil, fijne stoelen en een stabiele wegligging. Verbazingwekkend eigenlijk voor een auto van 25 jaar oud. Maar op de echt bochtige trajecten in de bergen was het verre van ideaal natuurlijk. Kon soms wat krap zijn in dorpjes al had ik niet echt last van het formaat. Paste altijd prima in de parkeerkelders ook.

Cabriolet zou wel lekker zijn. 911 misschien? Ik zag een Duits stel in een mooie 997 cabriolet rondtouren op de grens van Zwitserland-Italië. Iets meer ruimte in de cabine dan bij een echte roadster is ook wel fijn voor langere reizen. Misschien een R129? In het Mercedes museum stonden een paar hele mooie exemplaren waaronder de ex van Lady Diana. Dit was wel mijn echte favoriet. Iets van 80k gelopen, mooi blauw Karo interieur.

@Jeust, zou me er niet teveel zorgen over maken. Het is allemaal wat duurder maar het verschil op 1-2 dagen zal wel mee vallen. Vignet is niet goedkoop met 50 euro maar je krijgt er iets moois voor terug. Benzineprijzen vielen me overal reuze mee. Nederland was veruit het duurste. Luxemburg met €1,22 het goedkoopst.

BENZine zei:
Dat een auto wat verouderd is vergeet je snel als het een cabriolet is, tijdens een mooie toerrit met de kap open. Zo’n A4 cabrio is daardoor veel langer houdbaar dan een dichte A4.

Mijn SL is 32 jaar oud, maar rijdt onder de juiste (open) omstandigheden nog steeds als een nieuwe.

Zo is dat. het scheelt ook natuurlijk dat ik hem eigenlijk alleen neem als de omstandigheden zo zijn dat juist dit type auto tot z'n recht komt. Uiterst tevreden met hoe hij zich gehouden heeft en het was meer bedoeld als een stukje objectiviteit, wel reëel blijven, om niet te snel in hosanna sferen te vervallen. En dat was na vandaag lastig, want het was top :T

Ibud zei:
Ik zat onderweg na te denken wat de perfecte auto zou zijn voor zo'n reis.

Dat heb ik me ook bedacht. Het hangt ook een beetje af van je reisgezelschap. Wij reizen met zijn vieren, zonder caravan, van hotel naar hotel. Daar past de 5 goed bij. Op de bochtige bergweggetjes had ik graag de Mini mee gehad, dat zal nog leuker zijn.

Was ik met twee, dan had ik wel een cabrio mee willen nemen. Een Z4 of TT bijvoorbeeld. Maar de 500E lijkt me ook wel wat!

Mooi omschrreven Roy, zo'n A4 cabrio als die van jou blijft ook een tijdloze cabrio, gaat nooit vervelen, heerlijke motor en design.
Heerlijke reis ook zeg, puur genieten.
Ik heb precies hetzelfde gevoel met mijn huidige SLK, natuurlijk ook een wagen van 14 jaar oud, maar voor mij echt perfect!

funf zei:
Ibud zei:

Dat heb ik me ook bedacht. Het hangt ook een beetje af van je reisgezelschap. Wij reizen met zijn vieren, zonder caravan, van hotel naar hotel. Daar past de 5 goed bij. Op de bochtige bergweggetjes had ik graag de Mini mee gehad, dat zal nog leuker zijn.

Was ik met twee, dan had ik wel een cabrio mee willen nemen. Een Z4 of TT bijvoorbeeld. Maar de 500E lijkt me ook wel wat!

Zo'n ideale auto moet dus comfortabel zijn voor de lange stukken op de snelweg, maar compact zijn op de bergweggetjes en het kruip-sluip door verkeer in oude Europese steden. Het liefste ook niet te oud, in verband met het onderstel- en zitcomfort wat de laatste tijd sterk is verbeterd. Ik zit dan te denken aan een auto tot maximaal 4,50 meter wagenlengte, alles daarboven wordt al gauw te lomp om over bergweggetjes heen te boenderen. Daarmee vallen eigenlijk vrijwel alle huidige auto's vanaf het D-segment en hoger af. Je wilt vermogen, je wilt comfort, je wilt fun en een beetje ruimte voor twee of vier man plus bagage. Mag ik het zeggen?

Met z'n tweeën, een 911 Targa (lengte: 4,49 cm)
targa4s_00.jpg

Met z'n vieren, VW Golf GTI (lengte: 4,27 cm)
volkswagen-golf-gti.jpg

Fantastische roadtrip met de Buick, Ibud! (y) Omgeving is inderdaad mooi, Zwitserland is net als Noorwegen schoon en ordelijk en met fantastisch natuurschoon. Ook het Comomeer is erg mooi. Volgende keer als ik daar ben huur ik een speedboot en ga het meer op, goede tip!

Ibud zei:

Leuke vraag. Dat hangt inderdaad een beetje af van je reisgezelschap.

Wat Enzo zegt, comfort voor de snelweg, en compactheid voor de bergweggetjes en het kruip-sluip door verkeer in oude Europese steden. Ik denk dan aan een auto tot maximaal 4,50 meter wagenlengte en tot maximaal 1,80 meter wagenbreedte, met name die laatste beperking is fijn als je over smalle bergpassen rijdt. Als ik het mag zeggen, wordt het het volgende:

Met z'n vieren, een M140i (breedte: 1,76 m, bijna 10 cm minder breed dan een Porsche 911)

images

Met z'n tweeën, een M240i xDrive cabrio (breedte: 1,77 m):

h0uye1cbdlh2_480.jpg

Als het budget wat ruimer is, zou ik toch gaan voor de Rolls Royce Dawn, dan worden sommige bergpassen een stuk lastiger, maar die moet je dan maar 's-ochtends vroeg op en af (als er geen verkeer is).

lb4yy49betwq_480.jpg

Leuke keuzes! (y) Maar...:D

Een M140i met z'n vieren was ik ook bijna voor gegaan. Toch een echte vierzitter voor vier volwassenen vind ik die auto niet, met twee volwassenen plus twee kinderen zou het wel lukken. Moeten ze alleen niet meer in de kinderwagen zitten, want de bagageruimte van zo'n 1er is nou eenmaal niet de meest grote en praktische in het segment.

De Rolls Royce Dawn heb ik op volle snelheid de hillclimb van Goodwood zien doen, kan misschien prima maar het is echt geen gezicht om een auto van bijna 2500 kg hangend op één oor de bochten zien aan te vallen.

gJn2cpf.jpg

Inderdaad een leuke vraag. Ik zou toch kiezen voor een hot hatch of een niet al te grote snelle sedan (formaat 3-serie) En eigenlijk vind ik de huidige 3-serie al weer te groot, een E46 past me beter. De grap is dat ik zo'n auto ook zou kiezen voor dagelijks gebruik, als ik me moet beperken tot één auto. Als er geld is voor veel meer wordt de keuze natuurlijk weer heel anders. :D

Met zijn vieren in een Golf of een M140i? En de bagage dan? Ik heb nu vier koffers mee, die precies de kofferbak vullen. De afdekrollo past er dan nog keurig overheen. Dat zou me in een kleinere auto niet lukken, vrees ik. En om nu zo’n bak op het dak te leggen....

funf zei:
Met zijn vieren in een Golf of een M140i? En de bagage dan? Ik heb nu vier koffers mee, die precies de kofferbak vullen. De afdekrollo past er dan nog keurig overheen. Dat zou me in een kleinere auto niet lukken, vrees ik. En om nu zo’n bak op het dak te leggen....

Je haalt mij de woorden uit de mond. Met 4 man in een BMW 1-Serie..... als ik er aan denk dan krijg ik het al benauwd :).

Een 2-Serie cabrio vind ik niet mooi. Heeft te weinig lengte voor een cabriolet, net als een A3 cabrio en alle andere C-segments cabrio's. Leuk voor vrouwen (of vrouwelijke types) maar als man wil je daar niet in gezien worden. De 4-Serie cabrio ziet er door betere verhoudingen stukken beter uit, maar die heeft weer als nadeel het stalen dak wat minder mooi is en nul bagageruimte met het dak open.

Ik ben 8 jaar met mijn ouders met de E55 AMG op vakantie geweest, en eigenlijk is dat wel de perfecte auto daarvoor. Snel, maar rustig rijden is geen probleem. Je kan er hard mee door de bocht als je het onderstel op sport zet, maar comfortabel cruisen is ook geen probleem. Ruim, ze worden niet voor niets als taxi ingezet (;)) en bagage is geen probleem. Een Golf of M135 is leuk, maar niet ruim genoeg om 4 personen met hun bagage mee te nemen.

Een Golf of M135 is leuk, maar niet ruim genoeg om 4 personen met hun bagage mee te nemen.

Ook maar net wat je meeneemt natuurlijk. Ik heb met mijn broer en de Z4 ook een weekje gekampeerd. Tent, twee slaapmatten, twee slaapzakken en allebei een weekendtas. Goed passen en meten, gaat precies. :D

Klopt. Voor bagage maakt het niet uit of de kap open of dicht is. Of je moet die bak gebruiken voor bagage, maar dat lijkt me gezien de constructie niet verstandig.

Een Z4 heeft overigens meer bagageruimte per inzittende dan een Golf

Nu je het zegt, dat zou nog maar zo kunnen ook ja.

Ah ja, bij de E85 inderdaad. Bij de E89 is dat natuurlijk een ander verhaal...

203925807-w988-h741.jpg

Joël D. zei:
Heeft een Z4 niet een aparte bak voor de kap?

Die ligt idd in een aparte bak bij de E85 en niet in de kofferbak zelf (y)
Best ruime kofferbak vond ik, ook mijn huidige SLK gaat nog wel, maar het grootste nadeel is dat het dak in de kofferbak ligt in open toestand.
Je kunt amper bij je bagage, een tas eruit pakken gaat echt niet.

Ik zeg... motor met een 30/50 liter roltas achterop. Geen probleem op de weg met manouvreren. Altijd mooi uitzicht en je bepaald zelf wat en hoeveel je meeneemt :D

Alleen die temperatuur verschillend beneden aan de berg of boven op.:p

Bij een cabrio pleit veel voor een stoffen kap. Het is mooier, en veel compacter in open toestand.

Enzo Ferrari zei:
Leuke keuzes! (y) Maar...:D

Een M140i met z'n vieren was ik ook bijna voor gegaan. Toch een echte vierzitter voor vier volwassenen vind ik die auto niet, met twee volwassenen plus twee kinderen zou het wel lukken. Moeten ze alleen niet meer in de kinderwagen zitten, want de bagageruimte van zo'n 1er is nou eenmaal niet de meest grote en praktische in het segment.

Het hangt inderdaad af van je reisgezelschap en hoeveel bagage je wil (moet) meenemen. Hier twee kleine peuters op de achterbank, dat gaat prima.

funf zei:
Met zijn vieren in een Golf of een M140i? En de bagage dan?

In een Golf kun je met z'n vieren prima zitten. Een gemiddelde reistas (géén koffer) is rond de 90 liter, dus dan moet je met 380 liter bagageruimte prima uit de voeten kunnen lijkt mij. (y)

Het fijne aan de A4 is dat de kofferbak met dak dicht makkelijk 2 reiskoffers en een weekendtas kan slikken. De bagageruimte is diep genoeg en er is voldoende breedte en hoogte over. Dan kan de kap overigens niet open. Deze vouwt zicht op in een apart deel van de kofferbak dat dus wel bruikbaar is in gesloten toestand.

Best slim, zo kan er veel me op de heen en terugweg en tussendoor heb je die capaciteit niet nodig en kan het dak open. Met open dak kunnen er alsnog makkelijk 2 weekendtassen in.

Nog een kleine aanvulling, ik reed in de bergen een stukje achter een Porsche 718, hoewel zeer vlot en agiel, sjonge wat een amechtig geluid voor zo'n auto. Echt een afknapper als je er achter rijd. Waarschijnlijk compenseert de auto dat wel als je zelf achter het stuur zit. Zonde zeg...

Bofkont SLK350 zei:
Mooi omschrreven Roy, zo'n A4 cabrio als die van jou blijft ook een tijdloze cabrio, gaat nooit vervelen, heerlijke motor en design.
Heerlijke reis ook zeg, puur genieten.
Ik heb precies hetzelfde gevoel met mijn huidige SLK, natuurlijk ook een wagen van 14 jaar oud, maar voor mij echt perfect!

Dank! Grappig is dat hij soms nog aardig wat bekijks heeft. Overigens stond bij het hotel gisteren een Benz 300 SL te pronken, naast een Porsche 1600 super en een Jaguar XK140. Je komt gedurende zo'n reis mooi spul tegen.

Zojuist getankt, gemiddeld 1 op 11 met een 3 liter V6. Dan mag je toch niet klagen. Komt wel door de drukte en baustelle die heersen op dit moment. CC op 140 en daar kan je het mee doen. Desondanks de 816 km vandaag op 7 uur en 46 minuten gereden. Dat was heen wel anders, dik 10 uur door onder andere stevige regenval.

WoW. Dan laat je je bagage gewoon invliegen:)

Se Sl heeft overigens ook een prima kofferbak en ruimte achter de stoelen.

Ja dat zijn ze Roy R(y). Wel lef om zo langs de weg te parkeren, er staat zo voor 1,5 miljoen...

Geweldige spot Roy, een 300SL in het wild is best uniek (y)
Net verbruik idd, mijn SLK doet ik op de snelweg met rustig rijden ook met gemak 1 op 12 zelfs.

Beste Benzine,

Absoluut eens een stoffendak staat mooier/eleganter.

Beste Schaduw,

Ja zeer zeker, dat stalendak, in de kofferbak is zeer zeker een nadeel.
Maar in gesloten toestand heeft het ook zeer zeker zijn voordelen, heerlijke coupe dan.

Bofkont SLK350 zei:
Geweldige spot Roy, een 300SL in het wild is best uniek

mwoah, dat valt ook wel mee, als je hier in een kleine kroeg gaat kijken, kom je vast een Gullwing tegen.

Terug
Bovenaan