Een meeting? Ja, leuk idee. Absoluut. Mits qua planning passend in schema ben ik erbij.
Afgelopen zondag de nieuwe BMW 8 (coupé) en X5 mogen bekijken tijdens een 'exclusieve' premiere georganiseerd door de dealer tijdens de Royal Polo in Apeldoorn. Beide op hun eigen manier indrukwekkende auto's. Een paar dingen vielen me wel op, om eerlijk te zijn.... Om te beginnen'het publiek', allemachtig wat een hautain volk, 3/4 is drukker met het inschatten van anderen, zichzelf positioneren en verveeld kijken dan te genieten van het moment. Kan natuurlijk te maken hebben met het evenement. Ik denk dat veel mensen die intro maar voor lief namen, om daarna (door het vroege tijdstip) zeker te zijn van een lekker tafeltje aan het polo-veld. Kan natuurlijk ook meer over mijzelf zeggen. In ieder geval was dit niet mijn 'crowd' zullen we maar zeggen.
De auto's, daar ging het om. Die 8 is een zeer mooi gelijnde coupe. Er stond een 840d in een zeer mooie tint blauw met een oranje/bruin interieur. Erg fraai. Mooi ook om te zien dat hoewel veel bouwdelen in het interieur gelijk zijn aan de spullen in de G30, ze toch weer net even mooier en moderner eruit zien door een iets andere afwerking. Maar toch... deze auto heeft voor mij niet de begeerte die een E31 had en heeft. Kan zijn dat de auto op de weg, of in ieder geval in een grotere ruimte anders overkomt dan in een tent, maar dan nog. Qua investering ben je al vlot 140.000 onderweg (!).
De X5 was een parelmoer witte M50d. Zeer imposante auto. Daar is weinig subtiel aan zullen we maar zeggen, zeker in die kleur en uitvoering. Wel een lekkere flikker-op uitstraling voor de linkerbaan... Erg, erg mooi. De X5 kreeg meer aandacht dan de 8, is natuurlijk ook een praktischere auto. Met dank aan WLTP kost de getoonde auto 165K... daar koop je hier in 't dorp nog een huis voor... Maar mooi.
Wel geinig is dat vooral de electrische rollo voor de kofferbak (die tergend langzaam in de bodem kan verdwijnen, elektrisch) een klein applausje kreeg.
Wat me overigens ook opviel (maar ik ben door eigen werk zeer kritisch op dergelijke zaken) was de presentatie die werd gegeven. Rommelig en liep niet echt lekker. Laat ik het zo zeggen, ik had niet het gevoel dat de auto's daar 'verkocht' werden.
Maar buiten dat, erg leuk hoe BMW en/of de dealer op deze manier aan klantenbinding en merkbeleving doen. Of het evenement in kwestie passend is, is meer afhankelijk van de persoonlijk voorkeuren van de persoon in kwestie dan de (zichtbare) moeite die in de organisatie is gestoken.