Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Het is inderdaad leuk om eens te wisselen. En bepaalde eigenschappen of details van een auto(merk) ga je pas zien als je er een tijdje mee rijdt. Zo ben ik er inmiddels achter dat een hedendaagse Mercedes nog steeds een "Mercedes-gevoel" geeft (een lastig te definiëren iets wat elk ander merk niet heeft), en dat het rijcomfort en de afwerking nog steeds top zijn. Maar ook staat voor mij vast dat bij geen merk de auto zo intuïtief te bedienen is dan bij BMW. Kleine details maken het verschil, leuk om na jaren BMW weer eens Mercedes-Benz te rijden en over een paar jaar zien we wel weer.

Expected: 2000 Mercedes SL 73 AMG Roadster R129

40194724_1979605678744970_315541197013647360_n.jpg

Zou Zemelaar zich al gemeld hebben voor een proefrit?

Nu moeten zijn handen toch wel gaan jeuken. Mooie kans voor 500E om met een vlog te beginnen, Zemelaar uitnodigen voor een ritje in de SL73:D

Ibud zei:
Nu moeten zijn handen toch wel gaan jeuken. Mooie kans voor 500E om met een vlog te beginnen, Zemelaar uitnodigen voor een ritje in de SL73:D

Leitner is niet 500E ;)

Oeps, geen heldere dag voor Ibud. Misschien kan Leitner hem dan inkoppen, Zemelaar zal er vast geen kilometer minder om rijden.

Die van 206.000 euro ziet er nogal getuned uit, en staat te koop in Dubai...Die van 160.000 euro is van een particulier uit de Oekraïne (bovendien met relatief veel kilometers voor een verzamelobject). Als die van Leitner iets van 30.000-70.000 km heeft gelopen, zet ik in op een prijs van 240.000-300.000 euro. We hebben het wel over een betrouwbaar adres in Nederland waar zonder twijfel een SL73 in topconditie staat.

Wat mij betreft staat een SL73 AMG (veel) hoger in de pikorde dan een 300 CE Hammer. En daarvan was de vraagprijs bij Leitner iets van 185.000 euro.

Is dat de motor die later in de Zonda werd gebouwd? Zo niet aangepast.

Ibud zei:

Uh. Ik zit op 25:D

Phaeton W12 zei:
Die van 206.000 euro ziet er nogal getuned uit, en staat te koop in Dubai...Die van 160.000 euro is van een particulier uit de Oekraïne (bovendien met relatief veel kilometers voor een verzamelobject). Als die van Leitner iets van 30.000-70.000 km heeft gelopen, zet ik in op een prijs van 240.000-300.000 euro. We hebben het wel over een betrouwbaar adres in Nederland waar zonder twijfel een SL73 in topconditie staat.

Wat mij betreft staat een SL73 AMG (veel) hoger in de pikorde dan een 300 CE Hammer. En daarvan was de vraagprijs bij Leitner iets van 185.000 euro.

Ik vind zelf een Hammer meer geld waard. De 185k die de auto heeft opgeleverd was een prijs van enkele jaren geleden.

Phaeton W12 zei:
Als die van Leitner iets van 30.000-70.000 km heeft gelopen, zet ik in op een prijs van 240.000-300.000 euro.
Mocht Piet Paulusma ziek zijn dan kan jij hem wel vervangen. Het kan regenen maar de zon kan ook schijnen...

Overigens zet ik een Hammer ook hoger neer. Ondanks het feit dat ik mijn SL er best op zou inruilen.

michel1975 zei:
Phaeton W12 zei:
Als die van Leitner iets van 30.000-70.000 km heeft gelopen, zet ik in op een prijs van 240.000-300.000 euro.
Mocht Piet Paulusma ziek zijn dan kan jij hem wel vervangen. Het kan regenen maar de zon kan ook schijnen...

Het is logisch dat je niet op de cent nauwkeurig kan schatten. Het hangt af van de specifieke uitvoering. Als het een US-uitvoering is, dan is die minder waard. Zag je ook bij de 993 Turbo S. Een US uitvoering stond te koop voor 450K, waar een EU uitvoering zeker een ton duurder zou zijn geweest.

500 E zei:
Ibud zei:

Uh. Ik zit op 25:D

Maar dan heb je het over jouw blog toch? Heb je ook video's? Zo ja, vertel me dan vooral waar ik die kan vinden(y)

Ander dingetje, nu ben ik nog nooit bij 500E of Leitner geweest maar ben wel benieuwd om eens een kijkje te gaan nemen als autoliefhebber. Nog anderen hier die zin hebben om aan te sluiten? Kunnen we gelijk elkaars auto's eens bekijken(y)

Een meeting? Ja, leuk idee. Absoluut. Mits qua planning passend in schema ben ik erbij.

Afgelopen zondag de nieuwe BMW 8 (coupé) en X5 mogen bekijken tijdens een 'exclusieve' premiere georganiseerd door de dealer tijdens de Royal Polo in Apeldoorn. Beide op hun eigen manier indrukwekkende auto's. Een paar dingen vielen me wel op, om eerlijk te zijn.... Om te beginnen'het publiek', allemachtig wat een hautain volk, 3/4 is drukker met het inschatten van anderen, zichzelf positioneren en verveeld kijken dan te genieten van het moment. Kan natuurlijk te maken hebben met het evenement. Ik denk dat veel mensen die intro maar voor lief namen, om daarna (door het vroege tijdstip) zeker te zijn van een lekker tafeltje aan het polo-veld. Kan natuurlijk ook meer over mijzelf zeggen. In ieder geval was dit niet mijn 'crowd' zullen we maar zeggen.
De auto's, daar ging het om. Die 8 is een zeer mooi gelijnde coupe. Er stond een 840d in een zeer mooie tint blauw met een oranje/bruin interieur. Erg fraai. Mooi ook om te zien dat hoewel veel bouwdelen in het interieur gelijk zijn aan de spullen in de G30, ze toch weer net even mooier en moderner eruit zien door een iets andere afwerking. Maar toch... deze auto heeft voor mij niet de begeerte die een E31 had en heeft. Kan zijn dat de auto op de weg, of in ieder geval in een grotere ruimte anders overkomt dan in een tent, maar dan nog. Qua investering ben je al vlot 140.000 onderweg (!).
De X5 was een parelmoer witte M50d. Zeer imposante auto. Daar is weinig subtiel aan zullen we maar zeggen, zeker in die kleur en uitvoering. Wel een lekkere flikker-op uitstraling voor de linkerbaan... Erg, erg mooi. De X5 kreeg meer aandacht dan de 8, is natuurlijk ook een praktischere auto. Met dank aan WLTP kost de getoonde auto 165K... daar koop je hier in 't dorp nog een huis voor... Maar mooi.
Wel geinig is dat vooral de electrische rollo voor de kofferbak (die tergend langzaam in de bodem kan verdwijnen, elektrisch) een klein applausje kreeg.

Wat me overigens ook opviel (maar ik ben door eigen werk zeer kritisch op dergelijke zaken) was de presentatie die werd gegeven. Rommelig en liep niet echt lekker. Laat ik het zo zeggen, ik had niet het gevoel dat de auto's daar 'verkocht' werden.

Maar buiten dat, erg leuk hoe BMW en/of de dealer op deze manier aan klantenbinding en merkbeleving doen. Of het evenement in kwestie passend is, is meer afhankelijk van de persoonlijk voorkeuren van de persoon in kwestie dan de (zichtbare) moeite die in de organisatie is gestoken.

Naarmate de jaren vorderen begin ik de 911 meer en meer te waarderen. Zowel de oudere exemplaren alsmede de nieuwere types. Waar ik bij Mercedes vooral hebberig wordt van de wat oudere exemplaren heb ik dit bij Porsche niet. Sterker. Bij een onbeperkt budget had er hier een gloednieuwe 911 targa gestaan.

De prijzen zijn nogal divers. Van compleet onbetaalbaar tot verrassend betaalbaar (de krukken daargelaten).
Mooi voorbeeld vind ik deze. Een 911 cabrio uit 2007 met 121.00km op de klok voor €40k

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/porsche-911-cabrio-3-8-carrera-2s-tiptr-2007-benzine/743af77a-dce3-47b2-abfd-5da0639d95d4/?from=zoeken&index=51&priceto=44000&safemake=porsche&safemodel=911-alle&bodyType=cabrio

Sinds ik een keer (een heel klein stukje) in een 911 heb mogen rijden staat een 911 bij mij hoger op het lijstje. Maar ik ben nogal kieskeurig. Doe mij maar een 997 Mk2 GTS handbak. ;)

Zo eentje dus:

1280x960.jpg

https://www.autoscout24.com/offers/porsche-997-911-997-carrera-gts-coupe-1-hand-indischrot-gasoline-red-39861e59-755c-4309-bc32-f0f39e898c7a?cldtidx=9

991 vind ik eigenlijk iets te 'dik' worden.

DagDromer zei:
Een meeting? Ja, leuk idee. Absoluut. Mits qua planning passend in schema ben ik erbij.

Ik post de laatste tijd niet meer veel, maar leuk idee, Ibud. Laat mij dan zo vrij zijn een datum in de groep te gooien: 23 september?

Ikzelf ben dat weekend weer even in Nederland, en zou mooi zijn om e.e.a. te kunnen combineren met een Teutonia-meet. :D

Voor iedereen die staat te trappelen om De Litouwse Legende (kuch kuch) in ‘t echt te bewonderen, die moet ik teleurstellen. De Benz staat tegen die tijd veilig in een Litouws schuurtje gestald. Heb wel de beschikking over een ontzettend groene Audi (en een Japanse rijstraket, mits de zon schijnt).

Wat mij betreft prima!(y) 'Marketing-technisch' had ik het bewust geen meeting genoemd. ik dacht, dan springt bij de helft hier alle signalen op rood:T

Fair point, we kunnen het vanaf nu hebben over een ‘kleinschalig onderonsje van gelijkgestemden’. :T

DSC_5675_(Large).JPG

DSCF4893_(Large).JPG

Wel een heerlijke uitvoering zeg! Benieuwd naar het prijskaartje...

Ibud zei:
Ander dingetje, nu ben ik nog nooit bij 500E of Leitner geweest maar ben wel benieuwd om eens een kijkje te gaan nemen als autoliefhebber. Nog anderen hier die zin hebben om aan te sluiten? Kunnen we gelijk elkaars auto's eens bekijken(y)

Regel maar; Teutonia only graag. Liefst op een zondag.

michel1975 zei:
funf zei:
Zo is het. En leuk als je het een beetje kunt afwisselen, zoals BENZine doet. Hij kan nu na jaren in een 5-serie eens genieten van een E. Lekker toch?
Ik heb dan ook zelf niets met fanboys. Ik ben wel Mercedes minded maar dat wil niet zeggen dat er hier geen BMW voor de deur kan staan. Integendeel. Ik heb weinig met de e46 maar een e46 M3 daarentegen. Graag.

Komt er aan!

500 E zei:
Ibud zei:

En niet in september. Oktober zou nog passen, dan kom ik graag!

Dan kom ik ook. Met weer een frisse Benz. Even vandaag voor een grote beurt met APK weggebracht, doe ook ff de airco vullen voor de zekerheid. Verder weinig bijzonders. Uurtje later, telefoon. Bovenste ring van de linker voorveer afgebroken, over 2 dagen pas binnen. En je stuurhuis lekt. K#t, een paar weken geleden wat olie bij moeten vullen en helemaal vergeten om daar even naar te laten kijken.

Kortom, grote beurt, APK, voorveer, aircobeurt en een paar nieuwe keerringen in het stuurhuis. Indicatie 1200 euro. Je hebt er geen andere auto voor zeg maar.
Als ik iets leukers wil moet er 10-15k bij of voor een paar 10’tjes per maand minder rijdt je in een hok.

Oja, die g@#€&%€#’se codes op deze site. Had ik al gezegd dat die kut zijn.

funf zei:
500 E zei:
Ibud zei:

En niet in september. Oktober zou nog passen, dan kom ik graag!

500 E zei:
Oktober komt mij ook goed uit.

Eigenlijk ben ik niet zo van de (georganiseerde) meetings heb ik gemerkt, maar wellicht is een kleine Teutonen-meeting wel wat voor me. ;)

Ik stel voor, 14 oktober op en nog nader te bepalen plek..?

Ik zou zeggen, ten noordoosten van New York :rolleyes:
Volgende week ben ik in mijn nieuwe thuis voor 3 maanden, Nederland staat helemaal niet meer op de planning de komende 10 maanden.

Leuk mannen(y) Ik zal het wel even verder oppakken anders staan we straks ergens met Alberts in Groningen terwijl we naar 500E zouden gaan:p
7 oktober of 14 oktober doen? Iemand sterke voorkeur? Teutonia only, gewoon even bak koffie drinken en wat Teutoons staal bekijken.

Ibud zei:
Leuk mannen(y) Ik zal het wel even verder oppakken anders staan we straks ergens met Alberts in Groningen terwijl we naar 500E zouden gaan:p
7 oktober of 14 oktober doen? Iemand sterke voorkeur? Teutonia only, gewoon even bak koffie drinken en wat Teutoons staal bekijken.
Volgens mij was de plek al bepaald.

Phaeton W12 zei:
Ik denk dat de prijs rond de 300.000 euro zal liggen.

Je zit idd akelig dicht in de buurt (y)
325k, wat een ding zeg!

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1535648709-1999-7-sl-73-amg-roadster-r129-kopen

BofkontSLK350 zei:
Phaeton W12 zei:
Ik denk dat de prijs rond de 300.000 euro zal liggen.

Je zit idd akelig dicht in de buurt (y)
325k, wat een ding zeg!

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1535648709-1999-7-sl-73-amg-roadster-r129-kopen

pfff, en dat alleen voor de motor, de rest is gewoon een oude sl die je overal ziet staan voor -relatief- weinig.

Inderdaad volkomen doorgeslagen, hoe uniek de motor ook is. Maar dat vind ik ook van prijzen van een 500E (een oude W124 die je als 300E in gelijke staat kunt kopen voor een 10e van de prijs) of een bijzondere 911.

Overigens Bofkont, hoe kom je aan die prijs? Ik zie inmiddels veel info staan maar een prijs staat er volgens mij niet bij.

Hmmm idd Benzine, vreemd, gisteren stond er toch echt een prijskaartje bij van 325k.
Tja het is natuurlijk bizar veel geld, maar wat een prachtige auto!! en de staat waar in de auto verkeerd, geweldig.

Terug
Bovenaan