Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gaaf hoor, dat er met zo'n 300SL nog echt gereden wordt. Golf GTI voor met 4 volwassenen op vakantie lijkt me ook niet helemaal de perfecte keuze. Ook niet helemaal goed voor de flaneerfactor wanneer je achterin opgepropt in een 'Golfje' zit. Ik zit dan zelf meer te denken aan een E39 M5 of een Maserati Quattroporte. Ben je met 2 personen dan misschien de SLS AMG of AMG GT?

Leuke outsider en persoonlijke favoriet die er nog eens moet komen binnen een jaar of 3. Mooie lijnen met kap dicht en open en prachtig geluid:

De ideale auto voor een roadtrip ?

Hmm, wat het meest ideale is, is niet persé het meest leuke....

Voor een roadtrip met z'n 2en
189253_Side_Profile_Web.jpg

Voor met 4 personen (graag ook in deze kleur)
carImage.php

Maar.... zo'n C3 is helemaal niet praktisch door het ontbreken van een fatsoenlijke bagageruimte, een sporttas gaat nog. Je wilt natuurlijk niet zo'n mooie auto ontzieren met een bagagerek.... De M3 is natuurlijk wel gaaf, ik weet echter uit ervaring dat dit voor m'n kinderen too much zal zijn. In die zin, we zullen er allemaal wel in passen, maar de beenruimte (achter de bestuurder) valt dan tegen op een lange rit, plus omdat ze nog niet comfortabel over de deurrand naar buiten kunnen kijken ligt wagenziekte, zeker bij het verbeteren van de klimtijden op de diverse Col's op de loer.

Daarnaast is het een utopie om te denken dat je met een gezin (75% vrouwelijk....) voldoende hebt aan 4 kleine koffers of sporttassen....

Dus gevoeld zijn we zo onderweg;
volgepakte-auto.jpg

Uiteindelijk is het beste compromis deze;
Alpina-B5-Biturbo-Touring-Exterieur-fotoshowBig-29dba6a3-1141367.jpg

Wat me wel mooi lijkt, en wellicht ook wat meer binnen het reële bereik over enkele jaren; als de kinderen het huis uit zijn een fraaie cabriolet als vervoersmiddel. Lijkt me prachtig. Een zorgvuldig samengestelde auto, met de juiste opties, en de juiste motorisering, en daar vervolgens mee blijven rijden tot autorijden niet meer gaat.

Zoiets lijkt me dan wel wat;
0-MOR-2234896635.jpg

DagDromer zei:
Wat me wel mooi lijkt, en wellicht ook wat meer binnen het reële bereik over enkele jaren...…. en daar vervolgens mee blijven rijden tot autorijden niet meer gaat.

Is dat bij jou al over enkele jaren? Ik had je iets jonger ingeschat :)

Maar een E Cabrio lijkt mij ook een hele fijne en doordachte auto met veel comfort door systemen als Aircap en Airscarf. Echter blijf ik het oude model A207 mooier vinden dan de nieuwe A238. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar bij de E sedan vind ik de W213 mooier dan de W212, terwijl dat bij de cabrio precies andersom is. De klassieke elementen van de A207 (zoals dashboard met prachtige ronde klokken, de gebolde achterspatborden en de grote typisch-Mercedes achterlichtunits) maken de oude E cabrio heel tijdloos terwijl het sedan en T-model juist eerder wat gedateerd (oubollig) maakt.

mercedes-benz-e-class-convertible_a207_highlights_top-down-driving_814x407_09-2013.jpg

Ik denk dat de A207 op termijn wel een klassieker wordt, net als cabrio-versies van de W124, E46, 80 en 1e gen. A4.

Flieger zei:
Phaeton W12 zei:
Ik zag eerst een topspeed van 356 km/h, maar de video ging verder, en de Audi RS(6?) haalde uiteindelijk 378 km/h :eek: Wel typisch snelheden die je met een Audi 4WD kunt halen.

https://www.facebook.com/AUTOCLUBA/videos/471928386554238/?fref=mentions

Die 378km/h ziet er niet uit als 378km/h. :cool:

Auto's om mee op vakantie te gaan.. Met z'n 2en lijkt een 911 Targa of GT3 Touring me waanzinnig op een mooie route.

Fake news dus. Nooit gedacht dat ik daar nog eens slachtoffer van zou worden :)

In die GT3 Touring kan ik me wel vinden. :cool:

Hoe zien Flieger en Joël dat die video nep is? Let wel, ik bestrijd het niet, ben vooral nieuwsgierig waar je dat aan zou kunnen afleiden.
Lijkt mij ook wat overdreven en voor m'n gevoel is het verschil waarmee langzamere tegenstanders worden ingehaald te klein -tenzij alle anderen ook 200+ rijden.

Je geeft zelf het antwoord al: snelheidsverschil met andere weggebruikers (hehe tegenstanders, gamer?) en snelheid van de beweging an sich en het verschil met lagere snelheden.

Flieger zei:
(hehe tegenstanders, gamer?)

Nope, is blijven hangen na de studie, één van de leraren gebruikte het woord altijd. Daarbij, ik ben vaak nogal competatief ingesteld, gaat er toch om wie het eerste aankomt :cool::T

BENZine zei:
Ja dat zijn ze Roy R(y). Wel lef om zo langs de weg te parkeren, er staat zo voor 1,5 miljoen...

Kijken en niet aankomen, dat straalt de auto wel uit. Vermoedelijk zat de eigenaar wel in het zicht, genieten van het bekijks dat de auto trok. Kan je nagaan hoe verbaasd ik was dit aan te treffen toen ik het hoekje omliep. (y)

Staan die borden tot de afslag net als bij ons op 1200m? Hij doet er 12 seconde over van bord naar afslag.

1,2 km in 12 sec. Keer 5 is 6km per minuut. Keer 60 minuten is 360 km/h. Of zit ik nou mis?

Doorgespoeld? Geen idee hoor, volgens mij is 378 vrij onwaarschijnlijk, helemaal met deze acceleratie.

Leuk artikel (y)
Je hoort het inderdaad veelvuldig van kenners, dat de 300 de fijnste motorisering is voor de R107. Voldoende vermogen, niet te zwaar in de neus, het laagste verbruik, en doordat het blok heel veel (en in veel modellen) is toegepast kun je eenvoudig aan onderdelen komen.

Volgens mij stond die 190SL daar in consignatie. Hopelijk is de boel een beetje verzekerd. Wel lullig voor hem, dat het nu gebeurt, net voor hij gaat stoppen.

Deze zag ik te koop staan, subtiel verlaagd, 20-inch breedset M6, booskijkers. Alle beurten op tijd gehad. Voor 1.900 euro geen verkeerde aanbieding dacht ik.

38190947_1047652095406831_2893080156585328640_n.jpg

Ik vind met name de wielen fraai, ook hoe ze in de achterste wielkasten vallen.

Pietzoveel zei:
kleur past dan weer goed bij een bontkraagje....

Onlangs passeerde mij een F11 M550D in Frozen Bronze.... vond het een erg mooie verschijning zou zo voor de deur mogen. Ben geen bontkraag en die bestuurder was het ook niet :D

Volgens mij had ik hier een tijdje geleden gemeld dat ik last had van een kleine, maar vervelende, trilling in de auto. Voornamelijk bij accelereren best wel storend. Had al een traject achter de rug met velgen wisselen en diverse keren balanceren en uitlijnen, mocht allemaal niet baten.

Uiteindelijk eind juni met een, soort van, expert van Wensink wezen rijden en die bevestigde gelukkig het probleem en gaf ook meteen aan dat het in de aandrijflijn zou zitten. Het zou alleen niet eenvoudig worden om het op te lossen. Dus 3 juli de auto bij Wensink in Assen neergezet met het idee dat ze de tijd zouden nemen om de oorzaak te vinden. Ze hebben de cardanas vervangen, alsmede de aandrijfassen. Probleem was daarmee niet verholpen, vervolgens nog de motorsteunen wat ook geen oplossing was. Vervolgens is er iemand van de importeur geweest, die is met speciale apparatuur met de auto gaan rijden. Toen is er wederom een nieuwe aandrijfas onder gekomen en de cardanas is gebalanceerd. Tevens 4 nieuwe banden gemonteerd. Vervolgens zou ik de auto ophalen maar werd ik gebeld dat er 's nachts ongenode gasten geweest waren, met als gevolg dat mijn auto op blokken stond en de velgen verdwenen waren. Netjes opgelost wederom, 4 nieuwe velgen en (weer) 4 nieuwe banden en afgelopen zaterdag de auto opgehaald.

En nu is het perfect. Met wat tegenslag dus een maand de auto kwijt geweest, maar et was de moeite waard. Hulde voor Mercedes en Wensink.

Overigens die maand in een nieuwe S Max gereden als vervangende auto. Ik ben niet zo van de "busjes" maar als je er dan toch eentje moet, dan die maar. Fijne auto wel. Is alleen uit productie begreep ik. Wat wel opviel, en dat is hier ook al eens genoemd m.b.t. de nieuwe A6: Zo'n navigatie met touchscreen is écht een drama. Dat is dus zonder vieze vingerafdrukken niet te doen en als de zon er op schijnt ziet het er vreselijk uit.

Ik ben (weer) blij man. Ook al was die S Max best prima, wat is Mercedes rijden toch weer fijn.

Mooi dat het opgelost is, en hulde voor de manier waarop! Kosten nog moeite gespaard dus, zo hoort dat bij een topklasse-merk (y).

Ik vraag mij af of PON dat ook zo rigoureus zou hebben aangepakt als het een Audi geweest was.

BENZine zei:
Mooi dat het opgelost is, en hulde voor de manier waarop! Kosten nog moeite gespaard dus, zo hoort dat bij een topklasse-merk (y).

Ik vraag mij af of PON dat ook zo rigoureus zou hebben aangepakt als het een Audi geweest was.
Dat weten wij toch wat er met een trillende Audi gebeurt, terugnemen en in de showroom zetten.

Ik blijf erbij dat zulke praktijken veelal terug te herleiden zijn naar de importeur PON en niet zozeer Audi. Hoewel die natuurlijk bepaalde eisen kunnen stellen / opleggen aan de importeur om dit soort belabberde service te voorkomen.

Zelf alleen maar goede ervaringen met een dealer in het zuiden die service hoog heeft staan en zich niet teveel aantrok van PON maar e.e.a. netjes heeft afgehandeld. Daar moet je het ook maar mee treffen. Ook hier zijn genoeg voorbeelden van dealers die het niet snappen.

Zo is het. Gelukkig heb ik met mijn A6 nauwelijks problemen gehad, op een draadbreuk in de verlichting links voor na. En dat is toen keurig hersteld.

Over de dealer was ik verder wel te spreken. Goede service, een heldere uitleg bij de rekening en ik heb zelfs een keer mee kunnen kijken bij het uitvoeren van de eerste servicebeurt. De monteur legde toen uit wat hij allemaal ging doen, maakte een rondje met mij om de auto en vertelde me over de aandachtspunten bij de A6.

BENZine zei:
Mooi dat het opgelost is, en hulde voor de manier waarop!

Ja inderdaad, ben ik erg blij mee. Sowieso erg fijne dealer hoor. Ik had beide zoons meegenomen afgelopen zaterdag. De jongste (6) vroeg of hij in de werkplaats mocht kijken. Ik zei, dat moet je aan de monteur vragen, als hij het goed vindt, is het prima. Na een kwartiertje maar eens gaan kijken wat hij aan het doen was: Zat samen met de monteur in een A45. Druk aan het praten met elkaar. (y) Vervolgens liep ik terug naar de verkoop, en daar zat de oudste samen met de verkoper achter et bureau. Ook druk in overleg. :D

Ik vind dat prachtig.

W212 zei:
Ja inderdaad, ben ik erg blij mee. Sowieso erg fijne dealer hoor. Ik had beide zoons meegenomen afgelopen zaterdag. De jongste (6) vroeg of hij in de werkplaats mocht kijken. Ik zei, dat moet je aan de monteur vragen, als hij het goed vindt, is het prima. Na een kwartiertje maar eens gaan kijken wat hij aan het doen was: Zat samen met de monteur in een A45. Druk aan het praten met elkaar. (y) Vervolgens liep ik terug naar de verkoop, en daar zat de oudste samen met de verkoper achter et bureau. Ook druk in overleg. :D

Ik vind dat prachtig.

De oudste liet een offerte voor een nieuwe CLS maken?:)

funf zei:
De oudste liet een offerte voor een nieuwe CLS maken?grinning smiley

:)

Nee, stond een E klasse coupe. Die wilde hij kopen. o_O

Was vooral mooi om te zien, ik het het hier wel eens gezegd geloof ik, maar mijn oudste heeft syndroom van down. Mooi hoe de verkoper daar mee omging. "Volgende keer blijf je wat langer en gaan we samen een Mercedes verkopen".

Is ook niet zo relevant in de regel. Maar er zit nogal wat verschil in hoe mensen er mee omgaan. Vandaar dat ik het bij deze positieve uitschieter wel even benoem.

On topic: Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik, of wie dan ook, door Audi in een dergelijke situatie anders behandeld zou worden. Van bijvoorbeeld Renault, of Ford, weet ik dat het niet het geval is. Maar Audi zal dat toch wel in orde hebben?

W212 zei:
On topic: Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik, of wie dan ook, door Audi in een dergelijke situatie anders behandeld zou worden. Van bijvoorbeeld Renault, of Ford, weet ik dat het niet het geval is. Maar Audi zal dat toch wel in orde hebben?
Dat kan je niet per merk vatten. Het ligt aan de structuur en sfeer in het bedrijf, aan de verkoper zelf en aan de drukte op het betreffende moment.

Zulke ervaringen, terwijl er op dat moment geen auto gekocht wordt, zijn zó belangrijk voor zo'n merk en dealer. Toen ik aan het kijken was naar een auto kwam ik ook bij bedrijven waar niks interessants bleek te staan, maar waarbij de verkoper wel de tijd nam voor een gezellig gesprek. Levert hem op dat moment niks op, maar ik ga het aanbod bij die ene dealer wel extra in de gaten houden en deel zo'n positieve ervaring. Mooi als dat gewoon kan bij een dealer, jouw voorbeeld ook. Ik kan me voorstellen dat jij nu nét iets eerder naar die dealer zou gaan voor business dan voorheen.

Terug
Bovenaan