CD9LOP zei:
Jij mag natuurlijk denken en geloven wat je wilt, maar ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dan ook mijn mening deel. Zeggen dat een EV binnen na 4 a 6 jaar is afgeschreven is natuurlijk nonsens. Een snelle zoektocht op Marktplaats met filter "brandstof: elektrisch" en bouwjaar max 2017 (minimaal 5 jaar oud) levert toch ruim 400 auto's op. Zijn al die 400 auto's dan rijp voor de sloop? Als je de vraagprijzen zo ziet denk ik het niet..
Kijk maar eens wat een 10 jaar oude Model S nog op moet brengen. Hier is een goed voorbeeld; deze 8 jaar oude Model S in basisuitvoering en bijna een half miljoen kilometer op de teller mag nog 30k opbrengen, niet slecht voor een auto die nieuw nog geen
80k moest kosten. Afgeschreven lijkt me dus niet helemaal het juiste woord: https://link.marktplaats.nl/m1837537588
Maar wat jouw stelling in mijn optiek echt over het hoofd ziet is dat de meeste fabrikanten tegenwoordig
acht jaar garantie geven op accu en aandrijflijn. Waarom zou een auto met fabrieksgarantie totaal afgeschreven zijn? Lijkt me een beetje onzinnig, niet? Je kunt dus gerust 8 jaar lang je accu elke dag tot 100% opladen, maar in de praktijk is dit erg onpraktisch en vooral onnodig.
Kijk, een EV is niet voor iedereen en dat is prima. De een rijdt liever een dikke V8, de ander in een spaardiesel, en sommigen zijn zelfs zo gestoord dat ze met hun zuurverdiende centen een EV kopen. Maar omdat een EV wellicht niet in jouw straatje past hoef je geen dingen te gaan verzinnen of klakkeloos borrelpraat over te nemen die gewoon simpelweg niet klopt cq onwaar is.