Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik heb eigenlijk wel het plan om de Tigra van de hand te doen. Een zomer heerlijk genoten van "open rijden"
Maar geen blijvertje omdat ik veel op de racefiets zit bij mooi weer en met nog 2 andere auto's, geen vervoersprobleem heb.
Als jullie iemand weten ? Bouwjaar 2008. 96.500 echte NAP kilometers, rood leer, goed werkende airco, goed werkende elektrische kap, stoelverwarming en goede banden op 18" lichtmetaal. APK tot en met maart 2025. Een eerlijke en goede auto ! Ik hoor graag als jullie iemand weten !
 
Wat de L betreft: ik zie ze ook steeds vaker rijden. Ook in "onze" omgeving Barri :)

jij elke dag :p

de autoindustrie heeft gewoon zitten slapen. Te veel modellen, te laat op de markt ingespeeld. Altijd maar de sky is the limit ipv kritisch kijken naar jezelf. Vervolgens als een blinde vol gas inzetten op EV en de eerste klanten als proefkonijn gebruiken (VW). Ze zijn niet in staat om snel te schakelen. Het is net een groot schip wat niet even snel van koers kan veranderen in een snel veranderende markt. 10 jaar geleden werd het al voorspeld dat veel merken (ook niet-chinese) het niet gaan overleven. zal dat moment dan nu toch komen?
 
Nio, Xpeng en Lucid.

Echt nog nooit van gehoord en hier ook nog nooit gezien.

Oei...het is dat een tweedeurs cabrio hier gewoon een no go is met de kids maar ik heb best een zwak voor zo'n tigra. Dashboard van de corsa c was wel een dik minpunt maar verder leuk ding! Heb met de opel testdag van weleer een hele dag in zo'n blauwgroene gereden.

Morgen eerst met de hond naar de dierenarts. Nog maar drie jaar maar begint lastig te lopen en heeft duidelijk pijn aan de achterhand.
 
Zo'n Tigra is leuk, maar met de herfst voor de deur is een cabrio minder logisch en hoe leuk een extra auto ook is, ik denk dat ik 'm veel te weinig zou gebruiken...
 
Mogguh!

Zoals de FB-ers wel gezien hebben:
Gisteren de SLK opgehaald en naar huis gereden... en wat een verschil met de SLK die ik als eerst had gereden. Zoveel stiller/rustiger. Heel blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
Stoelen zijn op langere afstanden wel wat hard, dus ik moet nog even goed kijken naar de verstelling.

De SLK heeft een wat afwijkende 'stengelbediening', dus dat was vooral wennen:
Ruitenwissers aanzetten? Geen idee, alleen een stengel voor de richtingaanwijzer... (Uiteindelijk kwam ik er achter dat je daarmee ook de ruitenwissers kunt bedienen)
Pak je het stuur wat hoger vast en je wilt richting aangeven, dan moet je er goed rekening mee houden dat de bovenste stengel voor de cruisecontrol is :rolleyes:
De rest gaan we wel ontdekken.

Zat ook nog een map met papieren bij: rekeningen van onderhoud en de originele offerte en aankoopbewijs. Leuk om te zien.

Gisteravond gelijk bij RDW gekeken wanneer er plek was om te keuren: in Almelo pas over 3 weken en in Zwolle over 2 weken. Toen ik nog een keer heen en terug ging, was er ineens ook een plekje voor morgenochtend. Gelukje!



@ Astra: die zie ik ook echt nauwelijks rijden.... het is jammer hoe er nu met Opel omgegaan wordt. Een auto introduceren en dan geen informatie beschikbaar hebben en een marktintroductie uitstellen; vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En zo krijg je het wel voor elkaar dat het laatste gebeurd.

Als jullie iemand weten ? Bouwjaar 2008. 96.500 echte NAP kilometers, rood leer, goed werkende airco, goed werkende elektrische kap, stoelverwarming en goede banden op 18" lichtmetaal. APK tot en met maart 2025. Een eerlijke en goede auto ! Ik hoor graag als jullie iemand weten !
Ik ga er vanuit dat er altijd wel iemand voor de vinden is; leuke kleurcombinatie en weinig kilometers. Duurt misschien wel wat langer ivm het huidige weer ;)

Morgen eerst met de hond naar de dierenarts. Nog maar drie jaar maar begint lastig te lopen en heeft duidelijk pijn aan de achterhand.
Ai, hopelijk dat het iets is waar ze bij kunnen helpen... sterkte!

Zo'n Tigra is leuk, maar met de herfst voor de deur is een cabrio minder logisch en hoe leuk een extra auto ook is, ik denk dat ik 'm veel te weinig zou gebruiken...
En vooral als derde auto... maar als je cabrio rijden leuk vind, dan gebruik je 'm echt wel regelmatig ook met kappie eraf (als het weer een beetje meezit dan ;))
 
Leuk Gerwin, zag het al op FB voorbij komen, goed dat je inderdaad naar je gevoel hebt geluisterd.

Die Tigra is nu wat lastiger te verkopen denk ik ook, maar is vast een liefhebber voor te vinden.

@Rob, sterkte met de viervoeter, is het gekend binnen dit ras?

Hier overigens ook erg weinig nieuwe Opels die ik zie rijden.
 
an moet je er goed rekening mee houden dat de bovenste stengel voor de cruisecontrol is

nee dat is de Tempomat, nu wel een beetje in mercedes termen praten he ;)

maar mooi dat je morgenochtend al terrecht kan. Met wat geluk volgende week rijden!
 
@Rob, sterkte met de viervoeter, is het gekend binnen dit ras?

Ze is zojuist helemaal doorgelicht en op tast en ook niets kunnen vinden. Wat we al vermoeden is dat ze waarschijnlijk pijn heeft door heup of rugproblemen. Daarvoor moeten er röntgenfoto's gemaakt worden. Dat gaat vrijdag gebeuren. Het kan Heupdysplasie zijn.
Daar zullen we haar hele leven mee moeten dealen en/of zijn heeeele dure operaties voor nodig. Maar eerst vrijdag maar even afwachten. Dan maken ze foto's en krijgen we uitslag.
 
Dank voor jullie reacties. Heb de Tigra op MP gezet een tijdje geleden. Best wel veel interesse maar iedereen gaat voor de laagst mogelijke prijs. Minder leuk aspect van MP. Dat genuil over geld. Niet iedereen kijkt direct naar de auto/ het product die / dat wordt aangeboden.

Zojuist tóch weer besloten om een abonnement op de papieren versie van AW te nemen. De eerste 6 maanden met 40% korting. Ik had mijn abo na ruim 10 jaar opgezegd, ik was de VAG propaganda een beetje zat maar mis het toch een beetje.. Enfin voor 6 maanden maar weer even aankijken.;):geek:

Gerwin: nogmaals gefeliciteerd met de Benz ! Fijn dat je zo snel terecht kunt bij de RDW
 
@ Astra: die zie ik ook echt nauwelijks rijden.... het is jammer hoe er nu met Opel omgegaan wordt. Een auto introduceren en dan geen informatie beschikbaar hebben en een marktintroductie uitstellen; vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En zo krijg je het wel voor elkaar dat het laatste gebeurd.
Ik denk dat het een stellantis probleem is, de Citroen C3 is ook nog steeds niet leverbaar...dus zal de Opel Frontera ook naar achteren schuiven. De Peugeot 3008 is al even op de markt, maar ik zie ze ook nog steeds niet rijden.
Ik vraag me echt af wat ze nog produceren in die Stellantis Fabrieken.. :sleep:

Maar het is wel wat je zegt, als je 1-2x door een dealer of merk teleurgesteld bent....dan ben je weg. Denk dat dit bij Opel heel sterk het verhaal is. Heel lang geen opvolger kunnen leveren voor de Astra K, nu gezeur met de Grandland. Naja, iets waar je geen invloed op hebt moet je mee dealen en niet teveel aan ergeren zegt men.

@ Rob: Ik heb het bericht over jullie viervoeter gemist, maar wat zal dit een tegenslag voor jullie zijn. Een viervoeter voelt net als je eigen kind wordt wel eens gezegd. Indien het de heupproblemen zijn en je zou niet opereren, betekend het dan dat ze veel pijn zal houden?

Heb de Tigra op MP gezet een tijdje geleden
Ik ben blij dat we de openingspost niet meer bijhouden, je zou er met jouw wissels bijna een dagtaak aan hebben dat actueel te houden :ROFLMAO: Ben heel benieuwd welk model er nu voor in de plaats komt, de GT of Cascada heb je nog niet gehad toch?
 
Mogguh!

Gisteren RDW-keuring (verliep mooi vlot) en BPM aangifte gedaan (2 minuten werk) dus nu wachten op de rest.
Toch wel leuk om te doen moet ik zeggen....

nee dat is de Tempomat, nu wel een beetje in mercedes termen praten he ;)
Laten we dat maar niet gaan doen, wordt de puinhoop nog groter :sneaky:

@ Rob: sterkte vandaag met het hondebeestje!

@ Hans: dankjewel!
 
Leuk! Ja het invoeren is niet zo heel spannend. Ik vind het ook wel geinig proces, nu paar keer gedaan met o.a. de astra cabrio en insignia. Mooi paar luxe plaatjes bestellen straks en hopelijk nog enkele mooie dagen. Al zal het met dak dicht ook goed rijden. Toch wel een beetje roadster gevoel met zo'n langere neus
 
Maar het is wel wat je zegt, als je 1-2x door een dealer of merk teleurgesteld bent....dan ben je weg. Denk dat dit bij Opel heel sterk het verhaal is. Heel lang geen opvolger kunnen leveren voor de Astra K, nu gezeur met de Grandland. Naja, iets waar je geen invloed op hebt moet je mee dealen en niet teveel aan ergeren zegt men.

Weet niet of het echt teleurstelling is. Als je iets anders wilt of bijv. in geval van lease iets anders moet en je "huismerk" heeft niets dan moet je dus wel bij de buren gaan shoppen.
Als de buren dan ook nog eens modellen hebben die het qua prijs/kwaliteit/techniek een stuk beter doen dan wordt het al snel een no-brainer.

Zojuist tóch weer besloten om een abonnement op de papieren versie van AW te nemen. De eerste 6 maanden met 40% korting.

Mijn vader had vorig jaar een tijdje een abonnement. Heb de meeste wel even doorgebladerd als ik er was, maar afgezien van een enkel artikel kan het mij niet boeien. Dat is niets van de laatste jaren, eigenlijk al wel 20 jaar.

Vaak koop ik voor de vakantie een stapeltje tijdschriften, zit vaak weinig auto gerelateerd papier bij.
Gisteren RDW-keuring (verliep mooi vlot) en BPM aangifte gedaan (2 minuten werk) dus nu wachten op de rest.
Toch wel leuk om te doen moet ik zeggen....

Mooi!
Fijn dat het goed bevallen is, heb je al een idee wanneer je de weg op kunt?
 
blad kijk ik ook niet. Heb wel eens kort zo'n aanbieding gehad in de winter maar zelfs dan lees ik het niet of nauwelijks. Geen tijd / geen zin. Kijk dan liever een filmpje op AW.

Weet niet of het echt teleurstelling is. Als je iets anders wilt of bijv. in geval van lease iets anders moet en je "huismerk" heeft niets dan moet je dus wel bij de buren gaan shoppen.
Als de buren dan ook nog eens modellen hebben die het qua prijs/kwaliteit/techniek een stuk beter doen dan wordt het al snel een no-brainer.

precies. Denk dat de enige waar het echt vervelend voor is, is voor Opel zelf. Denk dat er amper klanten heel rauwig om zijn als een grandland langer op zich laat wachten. Ja allicht dat mensen wel benieuwd waren , maar zeker in dat segment zijn er goede alternatieven genoeg en gaan ze daar maar voor. Waar ze uiteindelijk ook gewoon blij mee zijn.

Maar voor een merk als Opel wel vervelend. De showroom / werkplaatsen moeten wel gevuld blijven om alles draaiende te houden. Dat begint met een brede modellen line-up. Anders lijkt het meer op een occasionhandelaar.
 
De papieren autoweek...lees hem alleen bij de kapper maar staat vol met electro-meuk en dan ben je mijn interesse gauw kwijt...:)

Maar voor een merk als Opel wel vervelend. De showroom / werkplaatsen moeten wel gevuld blijven om alles draaiende te houden. Dat begint met een brede modellen line-up. Anders lijkt het meer op een occasionhandelaar.

Als je alleen in Opel handelt wel. Maar hier in de regio worden het allemaal al Stellantis dealers dus Opel, Fiat, Peugeot, Citroen, enz. onder één dak...

Link
 
Ik lees de geprinte AW al zo'n jaar of 30 :)

Heb vrijdag nog wat nieuwe auto's gereden op de EV Experience. Best leuk! En ik wil nu een ID.Buzz! :p

Als je alleen in Opel handelt wel. Maar hier in de regio worden het allemaal al Stellantis dealers dus Opel, Fiat, Peugeot, Citroen, enz. onder één dak...
Dat red ze een beetje. Aan de andere kant (bij VW zie je hetzelfde): zo'n bedrijf is wel gebouwd op X% marktaandeel. Qua verkoop en aftersales en het hele apparaat erachter. Als je marktaandeel lager wordt, dan heb je gewoon een te groot bedrijf staan voor je business. Minder nieuwverkoop betekent gewoon minder auto's op de weg dus ook minder onderhoud, minder schade reparaties, etcetera. Dat gaat bepaalde dealers of dealergroepen wel nekken vrees ik.
Maar ik ben wel benieuwd hoe het bij een Stellantis dealer gaat als ik voor een B-segmenter binnen kom lopen. Bij Opel werd ik direct warm gemaakt voor de Corsa. Nu zegt men: ja, we hebben de Corsa, 208 en Ypsilon. Zijn eigenlijk hetzelfde. En we hebben ook nog de C3 en straks Panda. Dan heb je in de showroom dus zelf al concurrentie van 4 modellen, heel bizar.
 
Hier in de regio zijn het allemaa losse dealers. Peugeot en Citroen zitten wel in 1 pand. Fiat is ook los. Geen idee waar ze Lancia gaan verkopen maar ik gok ook daar. Vroeger was er ook nog een apart pand voor DS in enschede maar die is volgens mij ook al lang weer verdwenen.

Net als de VW dealer hier waar alle merken onder 1 dak zitten zal dat voor stellantis ook moeten. Allemaal losse werkplaatsen, losse magazijnen , dat word gewoon duur.
Want zoals gezegd; de opel dealer hier moet wel meer op een occasion handelaar lijken, want nieuw word er amper wat verkocht.
 
Vind hem ook wel leuk. Vond de concept gaat in 2001 of zo wel wat leuker overigens.

Hier op het werk moet onze bus ook vervangen worden en dat moet een EV worden, maar gok dat de ID Buzz niet echt geschikt is als werkpaard voor ons. Ondanks we niet veel rijden en dus wat dat betreft prima zou kunnen. Maar we laden er wel eens zware pallets in.
 
Onze buurman rijdt er ook een voor het bedrijf waar hij voor werkt. Geinig ding maar klaagt wel over de actieradius. Valt toch erg tegen bij kou en met wat stroomvreters aan en is daardoor niet geschikt voor de vele ritten die ze er per dag mee maken.

@ Ruud: op naar de Skoda dealer voor je leasebak! Die Elroq is een ijzersterke aanbieding!
 
ID Buzz is in potentie wel een icoon denk ik, doen ze bij ** toch goed met hun busjes. Ding ziet er gewoon goed uit voor een busje.

Ik kwam gisteren op een kruizing een Dacia Stepway tegen in best een stoere uitvoering. In de schemer met de felle LED verlichting smoelde dat toch eigenlijk ook gewoon prima. Van de voorkant althans :D
 
Zag laatst ook de plaatjes van een dacia bigster, dat ziet er ook gewoon prima uit als je wat grote SUV modellen houd zoals veel mensen tegenwoordig. Qua motoren is het ook allemaal modern spul (moeten ze wel) en het zal met name in de afwerking wat meer basic zijn maar ook daar lijkt het helemaal niet verkeerd en het schijnt vanaf 30K te beginnen. Dus zeg 35K voor een prima uitvoering. Voor mensen die wat minder met auto's hebben een sterke aanbieding.

auf6idvdzrmvgt_1200.jpg
 
Juist als autoliefhebber kan ik zo’n Dacia wel weer waarderen. Nog een echte auto ipv een rijdende computer. Nieuwe Duster is ook een geinig ding alleen jammer van die vreselijke E-Tech aandrijflijn.

Hier nog twee weken en dan zet ik de Z4 maar weer onderdak. Hopelijk nog een paar mooie dagen voor een ritje het najaar. Wellicht dat we dan nog een leuke Toyota IQ aanschaffen voor erbij. Met een auto is toch niet altijd fijn in de herfst en winter. Zo’n IQ is relatief betaalbaar, betrouwbaar en goedkoop om te rijden. En eigenlijk wel een klassieker in spe vind ik.
 
Vrees dat er weinig mooie dagen nog aan zitten te komen. Morgen zou het nog redelijk worden. In ieder geval droog

Toyota IQ is wel een grappig wagentje inderdaad. Maar kun je achterin nog wel fatsoenlijk zitten? Is er uberhaupt ruimte voor boodschappen?

even snel opgezocht, pak melk lukt nog :D
toyota-iq-150409-(41).jpg
 
Mogguh!

Sinds zaterdag ziek (flink de griep te pakken), maar vanwege onderbezetting toch maar aan het werk. Pfff, valt zwaar... maar het is niet anders.

Fijn dat het goed bevallen is, heb je al een idee wanneer je de weg op kunt?
Gisteren kentekenbewijs in huis, dus hopelijk donderdag de kentekenplaten klaar!
En dan nog meer hopen dat ik vrijdag weer fit ben...

Heb vrijdag nog wat nieuwe auto's gereden op de EV Experience. Best leuk! En ik wil nu een ID.Buzz! :p
Daar wil ik ook nog graag een keer heen, gewoon leuk om te ervaren!

Mijn zwager wilde ik er ook heen sturen voor de EV3; stond op zijn lease-shortlist maar was nog nergens te rijden.
Maar het aanbod van een EV3 was zo interessant dat hij dat model heeft gekozen; en hij vond het een tof model (en ik ook trouwens ;))

@ Dealers: hier vooral plattelandsdorpjes dus nog wat losse verdwaalde dealers/specialisten/servicepunten. Maar als je echt wat wil, moet je naar de grotere steden toe.

@ Dacia: ja, leuke modellen hebben ze nu! Ik weet alleen niet hoe het interieur nu is, maar dat was bij de oude modellen bedroevend. Maarja; het voordeel moet ergens vandaag komen.


Hier nog twee weken en dan zet ik de Z4 maar weer onderdak. Hopelijk nog een paar mooie dagen voor een ritje het najaar.
Kijken of we in het voorjaar de 2 grijzen eens naast elkaar kunnen zetten! Uit welk jaar komt jouw z4?


@ IQ: Leuk ding! Akelig onpraktisch als je het voor meer dan boodschappenauto wil inzetten.
Maar ik vind 'm vooral leuk met zo'n bruinig interieur. Wel opletten met de lak ;)
 
Sinds zaterdag ziek (flink de griep te pakken), maar vanwege onderbezetting toch maar aan het werk. Pfff, valt zwaar... maar het is niet anders.
Betterskip...het heerst overal weer lekker..bij mij op het werk is het ook feest..een met zwangerschapverlof, een ziek en de ander zat vier weken in amerika..alle vragen komen nu bij mij terecht terwijl ik ook een begroting heb af te ronden....:)

ID Buzz is in potentie wel een icoon denk ik, doen ze bij ** toch goed met hun busjes. Ding ziet er gewoon goed uit voor een busje.

Dat wel maar met de nieuwe Transporter hebben ze het verkloot..is nu een Ford kloon en daar zijn de T-liefhebbers not amused mee zijn...

@ IQ: Leuk ding! Akelig onpraktisch als je het voor meer dan boodschappenauto wil inzetten.
Maar ik vind 'm vooral leuk met zo'n bruinig interieur. Wel opletten met de lak

Bij onze lokale woonwagenkamp staat er ook een en de lak is inderdaad niet al te best meer..:)
Dan zou ook toch gewoon eerder een Aygo doen..heb je tenmiste toch nog wat praktisch gemak...
 
Beterschap!

Gisteren kentekenbewijs in huis, dus hopelijk donderdag de kentekenplaten klaar!
En dan nog meer hopen dat ik vrijdag weer fit ben...

Toen ik kentekebewijs binnen had ben ik gelijk naar de automaterialenzaag gereden en met 10 minuten had ik de platen in handen. Gelijk verzekering gebeld en die zelfde dag ook nog gereden :LOL:

Bij onze lokale woonwagenkamp staat er ook een en de lak is inderdaad niet al te best meer..:)
Dan zou ook toch gewoon eerder een Aygo doen..heb je tenmiste toch nog wat praktisch gemak...

en vaak 2 deuren extra, en achterramen ipv een kijkvenster :LOL: zo'n IQ is wel een stuk leuker om te zien. Maar als het dan toch onpraktisch en geinig moet zijn is een 500 in een leuke uitvoering ook wel leuk.
 
Aygo hebben we al eens gehad. Vooral het eerste type vind ik wel erg basic. De IQ is veel mooier gebouwd en rijdt ook meer als een grote auto. Maar inderdaad, niet heel praktisch. Toch zie ik zo'n paarse met bruin/paars interieur wel zitten.
 
Dan maar wat een mindere afwerking..geen kofferbak en achterin ook vrijwel geen fatsoenlijke ruimte lijkt me met kids een drama. Dan kan je net zo goed op de fiets..:)
 
Vriend van me heeft een ID Buzz als bedrijfsauto, echt wel een tof ding!
Ik heb hem maandagavond ook gezien bij een bedrijf waar we te gast waren. Vind hem wel leuk, maar tegenvallen in ruimte.

Mijn zwager wilde ik er ook heen sturen voor de EV3; stond op zijn lease-shortlist maar was nog nergens te rijden.
Maar het aanbod van een EV3 was zo interessant dat hij dat model heeft gekozen; en hij vond het een tof model (en ik ook trouwens ;))
Ah, ben wel benieuwd wat er zo interessant is. De EV3 staat wel in mijn belangstellingslijst, als eventuele betaalbare optie. Ben wel erg benieuwd naar de kofferruimte.

Sinds zaterdag ziek (flink de griep te pakken), maar vanwege onderbezetting toch maar aan het werk. Pfff, valt zwaar... maar het is niet anders.
Aj vervelend, beterschap. Zonder jou collega's te veroordelen, maar merk wel vaker dat de mensen met verantwoordelijkheidsgevoel soms over hun grens gaan om het bedrijf maar te helpen.....soms ten koste van zichzelf. En dan vaak omdat anderen verzaken.
In Duitsland vind ik dat nog extremer, met een beetje ziekteverschijnsel worden mensen een week ziekgeschreven door de arts. En bijna iedereen "ziekt" die tijd ook uit, ipv weer eerder aan het werk te gaan als ze zich goed voelen.
Duitsers vinden dat heel normaal "je bent toch ziekgeschreven, dan hoor je thuis te zijn", maar al die tijd leg je door afwezigheid wel extra last op de schouders van je collega's. Niet iedereen is immers 1-1 te vervangen door een uitzendkracht.

@ Ruud: op naar de Skoda dealer voor je leasebak! Die Elroq is een ijzersterke aanbieding!
Ik vind hem wel heel gaaf om te zien, maar ben een beetje huiverig voor de kofferruimte. Maar hij gaat zeker op de lijst.

Die lijst is nog wel divers, laatste weken te druk gehad om er mee bezig te zijn.

Betaalbaardere optie:
- Astra EV: Nog altijd een mogelijkheid. Wel lekker veel ruimte, led-matrix. Nadeel is 0kg trekgewicht, en een vrij lage instap. Met mijn rug en de kids vraag ik me af of met dit gaar irriteren.
- Scenic: Alleen mogelijkheid als de kortingen ook zakelijk gelden, anders toch weer snel 4-6K duurder als de Astra.
- EV3: Levering 2025, eventueel mogelijkheid als "betaalbaardere" optie. Helaas geen led-matrix.

Duurdere optie:
- Grandland: Eerst afgeschreven ivm leveren 2025, maar dat zijn inmiddels vele potentiële auto's. En na prijsverlaging 3008, gaat de Grandland er toch weer op.
- EV6: Met de facelift wel gaaf geworden, technisch de beste optie. Maar ook duur, en geen matrix-led.

De Skoda Elroq nog eens goed bekijken naar prijs, trekgewicht, accupakket en prijs. Ben er wel enthousiast over.
 
alle vragen komen nu bij mij terecht terwijl ik ook een begroting heb af te ronden....:)
Ja, fijn zo'n samenloop van omstandigheden.... kom je niet meer aan je echte werk toe.

Toen ik kentekebewijs binnen had ben ik gelijk naar de automaterialenzaag gereden en met 10 minuten had ik de platen in handen. Gelijk verzekering gebeld en die zelfde dag ook nog gereden
Haha, ik ook hoor! Maar geen haast mee; dus morgen haal ik ze op.
Vandaag verzekering gebeld en ze vroegen zich af waarom ik vrij laat belde, gezien de auto al sinds vorige week vrijdag op mijn naam stond.
'Eeehm, ik heb het kenteken pas sinds gisteren?'
Vreemd verhaal :rolleyes:

Ah, ben wel benieuwd wat er zo interessant is. De EV3 staat wel in mijn belangstellingslijst, als eventuele betaalbare optie. Ben wel erg benieuwd naar de kofferruimte.
De lijst was niet zo gek uitgebreid hoor, maar hij wilde gewoon niet te veel kwijt zijn aan een leaser maar wel een leuke auto.
Kwam je als voordeligste optie bij een corsae of e208 uit, of voor paar tientjes per maand deze, een stap verder was de ex30 en dan weer een stap verder was volgens mij een eniro, id4 en nog iets.

Keuze was EX30 (basis) of EV3 (wat luxer) en dat was eigenlijk makkelijk kiezen. Nadeel was wel dat de ev3 nog nergens te bekijken/testen was, maar toch de gok genomen en de ev3 besteld.

Leuk om er samen naar te kijken en uit te zoeken moet ik zeggen!

maar merk wel vaker dat de mensen met verantwoordelijkheidsgevoel soms over hun grens gaan om het bedrijf maar te helpen
Ik behoor ook wel tot die groep hoor, maar in dit geval een samenloop van omstandigheden.
Ik had nog niet de tijd om bepaalde zaken ook aan andere collega's te delen ;) dat gaat vanaf volgende week gebeuren!

Maar met die Duitsers is het vrij ernstig ja; soms hele bedrijven ontwricht omdat er iemand 2 mensen wat ziekjes zijn en 1 op vakantie. Moet de magazijnmedewerker ineens de inkoop doen oid
Bijzondere situaties
 
De lijst was niet zo gek uitgebreid hoor, maar hij wilde gewoon niet te veel kwijt zijn aan een leaser maar wel een leuke auto.
Kwam je als voordeligste optie bij een corsae of e208 uit, of voor paar tientjes per maand deze, een stap verder was de ex30 en dan weer een stap verder was volgens mij een eniro, id4 en nog iets.
Wel grappig dat de Astra niet in het lijstje voor komt, zeker als ST business Edition vond ik het geen verkeerde aanbieding.

De Skoda bekeken, leuke auto om te zien en netjes geprijsd. De Elroq is als 50kw selection net zo duur als mijn Leaf 7 jaar geleden. Worden EV's toch steeds betaalbaarder ;)
Helaas moet hij van het lijstje als potentiële caravantrekker, met 1.000kg mag onze hut er niet achter. Hij komt dan wel als 60kw versie in de bovenste lijst. Nadeel, het LED-Matrix wat ik toch wel graag wil zit in een duur pakket.
Achja, we kijken het nog héél even aan.
 
Wel grappig dat je LED matrix zo hoog op de lijstje hebt staan. Ken meerdere mensen die het ook hebben maar niemand die er super positief over is. Ja iedereen vind het leuk en fijn als het goed werkt maar gewone led verliochting vind iedereen ook prima.
Mijn collega heeft het op zijn XC60 bijvoorbeeld altijd uit staan omdat hij het irritant vind / niet altijd goed vind werken.

Ik heb het nu op 2 auto's gehad en het is een prettig systeen. Wel moet ik buitenaf goed opletten dat hij bij fietsers of voetgangers het systeem handmatig uit schakeld. Waardoor je eigenlijk wel elke keer moet nadenken over de verlichting, iets wat ik niet wil en ook vergeet. Bovendien in 90% van de gevallen werkt de verlichting niet omdat ik binnen de bebouwde kom rij of te veel verkeer is op de snelweg.

2 weken geleden had ik buiten af een fietser ook verblind. wel zielig en ze was echt heel boos. Ik lette niet echt op maar blijkbaar had de auto haar niet herkent en ze kreeg de volle bak LED grootlicht op haar af :p

Leuk als het op een volgende auto zit; maar als er fatsoenlijke gewone led koplampen in zitten vind ik het ook prima. Zou zeker mijn autokeuze er niet vanaf laten hangen.

Zou dan ook zeker kijken of het model wat je hebt het ook echt goed werkt, blijkbaar zit daar per model verschil in
 
Laatst bewerkt:
LED matrix heeft voor mij echt nul toegevoegde waarde. Ik wil gewoon een statisch lichtbeeld, zonder grootlicht assistent. Ik ben mijn tegenliggers niet graag tot last.
 
Wel grappig dat je LED matrix zo hoog op de lijstje hebt staan. Ken meerdere mensen die het ook hebben maar niemand die er super positief over is. Ja iedereen vind het leuk en fijn als het goed werkt maar gewone led verliochting vind iedereen ook prima.
Mijn collega heeft het op zijn XC60 bijvoorbeeld altijd uit staan omdat hij het irritant vind / niet altijd goed vind werken.

Ik heb het nu op 2 auto's gehad en het is een prettig systeen. Wel moet ik buitenaf goed opletten dat hij bij fietsers of voetgangers het systeem handmatig uit schakeld. Waardoor je eigenlijk wel elke keer moet nadenken over de verlichting, iets wat ik niet wil en ook vergeet. Bovendien in 90% van de gevallen werkt de verlichting niet omdat ik binnen de bebouwde kom rij of te veel verkeer is op de snelweg.

2 weken geleden had ik buiten af een fietser ook verblind. wel zielig en ze was echt heel boos. Ik lette niet echt op maar blijkbaar had de auto haar niet herkent en ze kreeg de volle bak LED grootlicht op haar af :p

Leuk als het op een volgende auto zit; maar als er fatsoenlijke gewone led koplampen in zitten vind ik het ook prima. Zou zeker mijn autokeuze er niet vanaf laten hangen.

Zou dan ook zeker kijken of het model wat je hebt het ook echt goed werkt, blijkbaar zit daar per model verschil in

Exact hoe ik erover denk. Fantastische techniek, maar zeker niet foutloos qua verblinden en toegevoegde waarde is niet gigantisch tov automatisch grootlicht.

Mijn led verlichting past zich wel iets aan qua lichtbeeld afhankelijk van de snelheid, draait wat mee bij bochten en heeft automatisch grootlicht en geeft een fijne bak met licht.
Overigens is het met automatisch grootlicht net als bij matrix licht opletten dat je niemand verblind, de techniek is nog niet feilloos.

Voor mij is matrix verlichting ook geen must have. Wel een pre, want ten tijde van de Astra bleef ik genieten van het schouwspel. Zeker rond deze periode van het jaar als het systeem weer wat vaker in werking komt.
 
Ik heb het al vaker aangegeven maar ik vind matrix led echt een van de beste uitvindingen ooit. En snap ruud wel. Juist het feit dat ie op bepaalde momenten delen aan en uit schakelt vind ik super. Vanmorgen reed ik in het donker op 80 weg en als je dan geen tegenliggers hebt maar wel achter iemand rijdt, schakelt hij extra verlichting bij waardoor ook een deel van de weg/bermen verlicht wordt waardoor je nog veel beter zicht hebt. Maar ook op de 80/100 weg of snelweg is het heerlijk dat hij extra licht inschakelt waardoor je bundel veel verder schijnt maar daarbij wel rekening houdt met voor en/of tegenliggers. Vanwege mijn matige ogen bij donker heb ik echt veel beter zicht en kan veel beter vooruitkijken.

Jah en het werkt niet altijd feilloos maar als je het systeem wat kent weet je vaak wel wanneer dat is en help je het een handje. Maar bij mij is dat echt zelden.

Voor mij is het echt een must have. Veel meer dan bv leer of open dakkie.

Ze kunnen beter al die tesla's bij de apk afkeuren want die zijn pas echt irritant op de weg. Als ze achter je rijden schijnt die bundel echt alle kanten op.
 
Wel eens een huurauto mee gehad, maar ik irriteerde me er aan dat elke keer het beeld versprong als er een verkeersbord stond, tegenligger kwam, een lantaarnpaal, etc
Erg onrustig beeld, ik wil 's avonds 'rust' tijdens het autorijden.

En dan nog in de wetenschap dat het je tegenligger verblindt, dan hoeft zo'n systeem van mij ook niet.

Maar als je een goed werkend systeem hebt gehad, dan snap ik dat je graag zoiets weer wilt hebben.


Ohja, de Mercedes heeft gele platen! En kun je wel raden wie er vandaag met die auto naar het werk is :cool:
 
Laatst bewerkt:
Denk dat in het Noorden van het land misschien ook anders is. Maar als ik 'sochtends op de snelweg rij werkt het systeem ook niet omdat er, of lantarenpalen zijn of omdat er simpelweg te veel verkeer is. Soms als ik rechts rij wil hij de berm nog wel eens uitlichten maar daar houd het dan ook op.
Als ik een enkele keer op een rustige of lege snelweg rij in het donker of buitenaf als ik de kinderen naar de opvang breng of ophaal midden in de winter dan is het wel top. Maar dat is nog een 10% van de ritjes, of eigenlijk denk ik eerder 1% van de kilometers dat het systeem hier echt werkt en iets toe voegt.

Maar bij de Insignia is het of halogeen of led-matrix, dan is het een no-brianer. Maar met de huidige moderne led verlichting is dat ook al heel erg goed. Ik zou dat dan eerder besteden aan een goede HUD. Ik heb moeilijk ogen en dat zal voor mij echt een harde eis zijn. Heb wel eens met zo'n klapschermpje gereden en dat voelde meer als een gimmick. Maar nu met de Insignia is het zoveel rustiger en fijn. Echt een must-have voor mij. En uiteraard wel led koplampen,maar dat is wel soort van standaard in het D/E segment.
 
Lekker Gerwin! We zien de rij ervaring graag verschijnen :)

Ik heb wel gewoon led op de Mini, dat geeft een bak licht, geen ervaring met de Led matrix, zal er ook geen auto op laten staan denk ik.
 
Ohja, de Mercedes heeft gele platen! En kun je wel raden wie er vandaag met die auto naar het werk is
Ah nice, lekker dat je er nog even van kunt genieten. Vorig jaar regende het volgens mij vanaf nu al continu....

@ Led matrix: Wel grappig om de verschillende ervaringen te lezen. Denk dat het veel uitmaakt waar je rijdt, op de snelweg of in de stad voegt het niet veel toe. Ik (en Rob volgens mij ook) rij veel buitenaf, slecht verlichte wegen, bebossing aan de zijkant en zeker in deze tijd de kans op overstekende reeën. In dit soort omstandigheden is Led-Matrix wel erg fijn.

En foutloos is het niet, maar welk hulpsysteem wel? De regensensor heeft zijn missers wel, zo af en toe krijg ik een botswaarschuwing uit het niets...... het zijn ook maar hulpsystemen.
 
Ik woon zo ongeveer in het bos, dus snap ook zeker de voordelen van matrix.

Alleen, je gebruikt het systeem niet zo heel vaak in mijn ervaring. Als je achter een auto rijdt, is de berm meer verlicht. Zeker een voordeel, maar voor een overstekende ree hoef je het niet te doen. Die pakt de auto voor je dan al.
Rijd je zelf voorop dan gebruikt ook matrix gewoon grootlicht en is er geen verschil met automatisch danwel handmatig grootlicht.

Verlichting in bochten, waarbij je de LED's uit en vervolgens weer aan ziet gaan met tegenliggers is dan wel weer mooi maar wordt het daar dan allemaal heel veel beter/veiliger van? Ik vind van niet.

Het is een mooi systeem, heeft voordelen maar slechts op beperkte momenten. Gelukkig zoveel mensen als meningen :)

Net als Joost is het voor mij op een volgende auto geen must have. LED wel, want die bak licht is echt heerlijk.
 
Lekker Gerwin! We zien de rij ervaring graag verschijnen :)
Afgelopen weekend was het er heerlijk weer voor, dus we hebben veel rond kunnen rijden.
Een heerlijk comfortabele en snelle auto; we hebben er echt van genoten! Zo anders als de 206; veel meer comfort, rijbeleving, kwaliteitsgevoel, stabiliteit, etc, etc
Ongelooflijk dat de SLK ouder is...

Gisteren in de richting van Dwingeloo gereden; 60km/h op de achterafweggetjes is het fijnst.
100km/h ging ook prima maar dan zou ik wel heeeel graag een windscherm hebben. Dus ik hoop dat de oude eigenaresse die nog heeft liggen, want tweedehands kost een originele set ongeveer 500-600 euro.
 
Lekker Gerwin! Het was inderdaad heerlijk cabrioweer dit weekend.

Wij waren naar Amsterdam, gelukkig daar wel veel buiten geweest gisteren. Zaterdag veel buitenklusjes gedaan.

Wil nog wel de Twingo een keer polijsten en in de glas coating zetten. Ik heb genoeg vrije dagen maar dat moet wel een dag zijn die droog is en bij voorkeur boven de 10 graden zodat ik hem uitgebreid buiten kan wassen voordat ik hem in de garage zet. Volgens mij zien de weersvoorspellingen er niet heel goed uit de komende weken :rolleyes:
 
Je hebt hem wel net op tijd gekocht Gerwin..nog mooi weekendje meegepikt..komende week testen of ie wind en waterdicht is...:):):)

Hier gisteren de 4e verjaardag van zoonlief gevierd...nummer twee die naar school gaat..
Meneer is helemaal gek van trekkers, graafmachines en maishakselaars maar ook lego. Dus van ons en de familie diverse voertuigen van Bruder gekregen. Degelijk en mooi spul maar men wat is het groot...nu moeten we toch echt verhuizen...:)

Het is een mooi systeem, heeft voordelen maar slechts op beperkte momenten. Gelukkig zoveel mensen als meningen :)
Ik wil niet zozeer over meningen spreken maar over ervaringen. Blijkbaar ervaren jij en Joost minder meerwaarde aan het systeem dan Ruud en ik. Ik vind het een enorme meerwaarde hebben tijdwens het rijden in het donker. Niet alleen qua zicht en functionaliteit maar het smoelt ook gewoon beter dan de standaard koplampen.
 
Bij de insignia smoelt het veel beter, omdat je anders aan halogeen vast zit. Bij de mercedes C-klasse die ik had zit er niet zoveel verschil in tussen multibeam led (matrix) of gewoon.

Gisteren terug uit amsterdam heeft het systeem ook niet of nauwelijks gewerkt, Pas na deventer waren er geen lantarenpalen meer en rustiger op de weg, maar dan nog alleen op de momenten dat ik rechts reed werd de berm wat uitgelicht. Niet heel noodzakelijk op de snelweg.

Buitenaf achteraf weggetjes heb je het grootste profijt van de bak licht, maar dat heb je anders ook met groot licht. Alleen heb ik , als het donker is, en wat rustiger is, op 60-80 wegen dat (Komt niet heel vaak voor) met name voetgangers en fietsers verblind worden. Een E-bike met felle koplamp haalt hij er wel uit maar een gewone fietser of voetgangers, zelf met lampjes blijft hij gewoon volle bak door schijnen.

Ook soms op de vent weg waar ik 80-100 rij , de weg er naast worden mensen boos omdat de Insignia volle bak licht blijft schijnen in de berm. Omdat ik er niet over na denk (na wil denken) worden mensen boos. Gebeurd niet heel vaak, maar vind het wel vervelend.
En als het systeem dan toch maar zeg een max 5% van mijn kilometers op jaarbasis echt meerwaarde bied hoeft het van mij niet per se. En eenmaal echt buitenaf kun je met 1 tikje ook grootlicht aan zetten, ben je er ook bewust van dat het aan staat.

Denk met name in bijvoorbeeld scandinavie dat het echt heel fijn is. Weinig verkeer, heel veel licht om alles goed te verlichten op niet overal goede wegen. en als er tegenligger komt haalt hij die er mooi uit. Weinig fietsers en voetvangers. En die eland op de weg of omgevallen boom zie je dan wel tijdig, zelfs als je tegenliggers hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mogguh!

Gefeliciteerd Rob met de zoon. Zal het een stuk kaler van worden in huis, als de kids overdag weg zijn. Weer een nieuwe fase in het leven.

Na een goede maand in ons nieuwe huis hebben we mooi wat stappen gemaakt. De meeste dozen zijn uitgepakt en alles staat redelijk op zijn plek. Afgelopen weekend de tuin gesnoeid (heggen, struiken deels) en dat leverde een volle aanhanger en 250kg snoeiafval op. :eek:
Vandaag ontvangen we de (hybride) warmtepomp, dus ook weer een stukje verduurzamen. Daarmee zijn voorlopig de grootste zaken afgerond. We hebben nu 20 zonnepanelen op het zuiden/zuid west liggen, daardoor missen we tot pakweg 10 uur energie-opbrengst en hebben we daarna voldoende. Ik twijfel tussen nog een paar panelen leggen op het oosten, of toch een x een thuisbatterij. De eerste investering is niet hoog, de 2e wel.

Ben ook nog zoekende voor slimme schakaars. We hebben nu LSC (Action) en Hue van Philipps voor 4 lampen.
In ons jaren 70 huis zitten veel schakelaars, soms ook op onlogische locaties. Zit dus een beetje in dubio om over te gaan naar Nedis Smartlife. Dan kan ik bepaalde schakelaars zoals van de tuinverlichting omzetten naar een slimme schakelaar, zonder dat het extreem in de kosten gaat lopen.

Tevens vorige week een offerte gehad voor na-isolatie van de zolderverdieping, prijs viel me erg mee (mede door dubbele subsidie ivm 2 maatregelen).

@ Rob: Een ervaring is echter wel afhankelijk van waar jouw voorkeuren liggen. Zo kan ik me de opmerking van Gerwin ook voorstellen, dat hij "rust tijdens het rijden" wil. Door Matrix-led zie je (zeker bij de eerste generatie zoals in onze astra's) nog best veel lichtwijzigingen tijdens het rijden. Ik kan me voorstellen dat mensen dit onrustig vinden.
Als je dan grootlicht-assistent hebt is het gewoon aan of uit.....

Maargoed, het is fijn dat het als optie te koop is. Dan kun je zelf de keuze maken. Vind het wel jammer dat veel merken nu met paketten werken, waardoor je voor een optie die niet eens zo duur hoeft te zijn toch duur uit bent.

We hebben nu in ieder geval een vrijdag opvang voor de kinderen geregeld, die dag ga ik met B op pad om auto's te ervaren.
 
Herkenbaar, in ons jaren 70 huis ook veel schakelaars , soms op onlogische plekken. Met de verbouwing 2 jaar geleden hebben we alles weer naar huidige maatstaven logisch ingedeeld. Bovendien heb ik veel fysieke schakelaars behouden maar dan wel met een hue module er in zodat ze ook smart zijn en met 1 druk op de knop alles aan of uit. Of 2x drukken dan is alles in 'avondstand', dus deels gedimd. Werkt top.

Heb wel alles van hue, meeste althans omdat die via zigbee werken en niet via wifi.

Tevens vorige week een offerte gehad voor na-isolatie van de zolderverdieping, prijs viel me erg mee (mede door dubbele subsidie ivm 2 maatregelen).

warmtepomp is toch tegenwoordig met 1 ook al voldoende toch? Wij hebben toen ook isolatie gedaan en deels tripple glas beneden. Was ook een paar duizend euro subsidie waardoor het te overzien was.

maar mooi dat alles z'n plekje heeft. Weet wel dat het een jaar of zo heeft geduurd voor dat we een beetje alles voor elkaar hadden en op de plek hadden. om vervolgens 8 jaar lang elk jaar wel iets aan te pakken.

Warmtepomp hebben we nog niet, heeft mij toch wel afgeschrikt wat het kost, zowel in aanschaf als praktijkverbruik bij anderen als het formaat. Isoleer wel eerst de zolder. Hopelijk worden ze de komende jaren wat compacter, efficiënter en kwalitatief wat beter. (en goedkoper)


Vind het wel jammer dat veel merken nu met paketten werken, waardoor je voor een optie die niet eens zo duur hoeft te zijn toch duur uit bent.

ja en nee, vaak als je die optie los besteld ben je bijna net zo duur uit. De premium merken werken veel met losse prijzen. Daar waar bij opel / skoda / vw / ford , etc je bv een winterpakket besteld van 600 euro krijg je vaak al verwarmde stoelen, stuur, verwarmde ruitemsproeierkopjes en soms elektrische bijverwarming of extra ventilatie openingen. Bij de premium merken is dat allemaal los te bestellen. zo kun je het helemaal personaliseren zeggen ze dan. Dat gebeurd alleen nooit omdat die opties los best wel duur zijn. Daarom vind je relatief makkelijk een volgeladen opel of skoda. Kwestie van paar pakketten aan klikken en klaar. Een volle premium duitser vind je daarom maar weinig.
 
Terug
Bovenaan