Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ja, cabriorijden vind ik echt geweldig... MX5, Cascada, Golf Cabrio, Z4; staan allemaal op het lijstje. Fiat 500 ook nog even, maar ik denk dat ik een échte cabrio (sorry) toch liever heb.

Maar we hebben 1 groot nadeel bij huis: er staat een grote kastanjeboom naast de oprit en daar komt ontzettend veel viezigheid af, dus een stoffen kap zie ik niet zo zitten.

(Nu vallen de kastanjes alweer uit, dus de auto's moeten helaas t/m november weer aan de straat staan.)

Daarom zou een SLK een goede optie kunnen zijn (of een 207cc)

Heb ook nog steeds een klassieke Fiat 500 op het lijstje met zo'n open dak... maar ja: dat is alleen leuk als derde hobbyauto en nu nog niet echt de juiste timing voor.

de 500C is ook puur op de achterbank en de lage kosten gekozen :). Had liever een Z4 of 1 serie cabrio. De 500C geeft wel een prima cabrio gevoel hoor moet ik bekennen, maar een full cabrio is nog net wat vrijer, dat merk ik met de 7 ook.

de 500C is ook puur op de achterbank en de lage kosten gekozen
Voor vrouwlief is/was de achterbank ook belangrijk 'voor de hond'. Maar in de praktijk zit dat beest altijd voorin op schoot... :rolleyes:

Heb er wel een paar keer over zitten denken. Zo'n doek aan touwen is een prima tijdelijke oplossing maar doet eerlijk gezegd wel wat afbreuk aan de uitstraling van ons huis
Een carport is een optie, maar eigenlijk geen idee van de kosten en hoe ie geplaatst moet worden.
Zo'n terrasoverkapping met doek is natuurlijk ook geschikt als carport.

Weet alleen niet hoe het zit met vergunning; voor onze straat is het allemaal wat strenger (beeldbepalen aanzicht oid?)

Wel interessant om uit te zoeken. Heb ik weer een projectje omhanden :cool:

De buren zijn het probleem niet. Het zijn eerder de vele langsfietsende/langslopende mensen, waarvan er altijd een paar bij zijn die er van houden om te factchecken ;) het zou me niks verbazen dat ze iets verderop in het gemeentehuis werken!

Maar ik heb een afspraak gemaakt, binnenkort bezoek van een terrasoverkappingbouwer. Die kan vast ook een carport maken.

Op de site van het omgevingsloket kun je kijken of je al dan niet een vergunning nodig hebt voor een overkapping. Vaak geldt dat wanneer de overkapping niet gericht is naar de openbare weg/ openbaar toegankelijk terrein én deze een meter achter de voorgevel rooilijn valt, hij vergunningsvrij te realiseren is.
Met die regels heb ik op mijn aanbouw een hele zolder kunnen zetten zonder dat daar een vergunning voor nodig was :)

Zonder dak maar met een doek valt het vaak onder een tuinmeubel (pergola!) en dan is hij ook vergunningsvrij te realiseren.

Ik vind een cabrio voor een dagje of een verre trip leuk maar zou er niet specifiek een auto voor dagelijks gebruik op uitzoeken. Het grootste deel van het jaar is het in Nederland matig cabrioweer en ik houd er zelf wat minder van om te kijk te rijden. Maar snap het ook heel goed dat mensen het wel leuk vinden!

Bomen zijn altijd een lastig issue. Hier in de straat staan forse sierappelbomen. Zonder zou hartstikke kaal zijn maar nu geven ze ontzettend veel overlast met afvallende en rottende appels. Gelukkig staan ze niet bij ons voor de deur..:)

Zojuist onze zoon voor zijn eerste schooldag naar school gebracht. In oktober wordt hij vier.
Zo begint weer een nieuwe fase met beide kids op school.

Als je het netjes maakt, doet niemand moeilijk over een vergunning denk ik ;)

hier in de straat wel, doodlopend straatje. Het spul staat net en de gemeente kwam over welstandscommissie, vergunning, etc. Gok dat iemand dat heeft gemeld anders kan het niet anders. Is gewoon een nette carport. Doordat het nog steeds loopt gaat hij niet verder met de afwerking en bestrating waardoor het juist nu al een hele tijd niet-af er uit ziet.

Ik vind een cabrio voor een dagje of een verre trip leuk maar zou er niet specifiek een auto voor dagelijks gebruik op uitzoeken. Het grootste deel van het jaar is het in Nederland matig cabrioweer en ik houd er zelf wat minder van om te kijk te rijden.

Als ik de ruimte voor kinderen niet nodig heb zou hebben of B niet per se een hele kleine auto zou ik dat wel overwegen. Eigenlijk heb je met een goede cabrio ook amper nadelen van een cabrio. Toen ik de astra had reed ik wel veel vaker open dan aanvankelijk gedacht. Maar een mooie coupe (zoveel keuze is er helaas niet meer) vind ik ook heel erg fraai.

Zojuist onze zoon voor zijn eerste schooldag naar school gebracht. In oktober wordt hij vier.

leuk! Vind het eerste schooljaar dat ze zich dan behoorlijk sterk ontwikkelen op allerlei vlakken.

Bomen zijn altijd een lastig issue. Hier in de straat staan forse sierappelbomen. Zonder zou hartstikke kaal zijn maar nu geven ze ontzettend veel overlast met afvallende en rottende appels. Gelukkig staan ze niet bij ons voor de deur.

bij ons voor de deur staat een 100+ jaar oude eik. En er vallen enorm veel eikels vanaf. We horen de eikels gewoon op de daken van de auto's vallen. De Up had nogal dun plaatwerk en na 5 jaar zag je dat ook echt wel op het dak. Als alle eikels er af zijn komt het blad. Maar het is een monumentale boom dus gaat ook niets mee gebeuren. Ik mis een carport wel

Hier hebben we hazelnootbomen in de straat, niet zo hoog gelukkig maar waar wij parkeren staat er precies geen :) mooi. Op de oprit hebben we ook weinig last van bomen, wel wat blad van onze eigen bomen maar niets ergs gelukkig.

Een carport mag hier ook niet ivm. aanzicht van het huis/straat. Dat zou er ook niet uitzien, maar zou zeker wenselijk zijn, ach dan maar zo. Ook prima.

Toch spannend als de jongste ook naar school gaat, zoals Joost al zegt, de ontwikkeling gaat met een streep omhoog vaak.

ik rijd met de 500C als het kan altijd open, bij de 7 heb ik het dak sowieso nooit gemonteerd maar komt normaal ook alleen buiten met goed weer. Hopelijk in het voorjaar weer :)

Zonder dak maar met een doek valt het vaak onder een tuinmeubel (pergola!) en dan is hij ook vergunningsvrij te realiseren.
Ja, klopt! Heb ik ook nog even gevraagd bij de overkappingbouwer en die gaf aan: wij adviseren om het scherm (het doek) op te rollen zodra het hard gaat waaien ivm kans op schade. Nouja; dan hebben we juist de overkapping nodig.

Op de site van het omgevingsloket kun je kijken of je al dan niet een vergunning nodig hebt voor een overkapping.
Heb ik gekeken maar in het uiteindelijke stappenplan stond dat ik contact met de gemeente moest opnemen om te overleggen wat er mogelijk is... :rolleyes: bij de uitbouw was het advies een stuk duidelijker (vergunningsvrij)

Ik vind een cabrio voor een dagje of een verre trip leuk maar zou er niet specifiek een auto voor dagelijks gebruik op uitzoeken. Het grootste deel van het jaar is het in Nederland matig cabrioweer en ik houd er zelf wat minder van om te kijk te rijden. Maar snap het ook heel goed dat mensen het wel leuk vinden!
Je moet er echt wel van houden inderdaad!
Maar cabrioweer is het voor mij ook als het een mooie droge herfst- of winterdag is; dus in mijn geval valt het al met al best mee.

Wat worden ze toch snel groot/ouder :oops: 4 alweer!

Ze worden heel snel groot. Als ze naar school gaan veranderen ze heel snel. Hier gaat de jongste naar groep 6 en de oudste naar de 2e klas van de middelbare school. Dat is al een hele dame ineens.....

Een carport staat hier ook op het wensenlijstje. Alleen wil ik hem wat hoger dan de garage zodat de caravan ook nog op de oprit kan. Die is ongeveer 2,6 meter hoog. Wordt dan al snel een aangeplakt ding.
Vanaf half oktober zet ik de Z4 weer bij mijn collega onder zijn grote carport.

Heb ik gekeken maar in het uiteindelijke stappenplan stond dat ik contact met de gemeente moest opnemen om te overleggen wat er mogelijk is... :rolleyes:
in dat geval kan het gemeentelijke bouwloket wel helpen. Ze kunnen daar met behulp van luchtfoto's de locatie goed bekijken, en dan heb je ook meteen duidelijkheid. In mijn geval heb ik toen de tekeningen van de opbouw naar de medewerker van het bouwloket gestuurd en op één detail na bleek dat in orde, dus toen kon ik zo aan de slag en had ik ook 'bewijs' dat het vergunningsvrij mocht (nu scheelt het dat ik zelf planologie heb gedaan, maar toch)

@ bomen, hoewel we echt op 100 meter van het bos wonen hebben we nul last van blad gelukkig.
Ook in de straat staan nog wat (jonge) bomen, maar dat blad komt eigenlijk nooit op ons erf. Wel een verademing tov van de vorige woning, daar had de buurvrouw een joekel van een eik staan van +/- 150 jaar oud. Daar had je inderdaad wel werk van qua blad en eikels. De buurvrouw had daardoor ook amper zon in haar tuin, maar stond voor ons gunstig qua zon/schaduw.

@Carport, hebben wij ook maar 9 van de 10 keer staat mijn auto er niet onder. Vriendinlief vind het mooier dat haar auto er onder staat :rolleyes: en ik vind het eigenlijk wel makkelijk dat ik mijn auto zo de oprit op draai ipv netjes achteruit in (of uit) manoeuvreren.
Vind de carport vooral ideaal om bij slecht weer op je gemak en droog boodschappen/kids in/uit te laden.

Wat toevallig! :p
Die van ons gaat de komende weken een paar dagen wennen, maar vind het nu al fantastisch.
Vind het raar/jammer dat ze hem niet gelijk vanaf de start na de vakantie laten meedraaien ipv pas echt na zijn verjaardag, maar het zij zo.

Met de schooltijden en nieuw werk van mijn vriendin is het wel weer even passen en meten qua tijden/opvang/oppas, maar komt allemaal goed zoals het er nu uit ziet.

Wel interessant om uit te zoeken. Heb ik weer een projectje omhanden :cool:

Waren jullie überhaupt al klaar in/om het huis? :p

@ Michiel: Dank voor de tips!

Waren jullie überhaupt al klaar in/om het huis? :p
Het project '1e verbouwing' is eigenlijk zo goed als klaar. Moeten alleen nog zaken afgewerkt worden: buitenschilder moet de kozijnen nog doen (maarja: druk druk) de binnenschilder moet nog wat plekjes bijwerken. (maarja: druk druk)
Buiten moet nog een afvoer herstelt worden (maarja: druk druk) en aansluitend moet dan het terras opnieuw gelegd worden zodat het water richting het gazon loopt.

Volgens mij is dan dat gedeelte klaar. De rest van het wensenlijstje zo uit mijn hoofd:
Zonwering ramen achter
Horren
Carport/overkapping oid
Zonnescherm terras/veranda/oid
Boeien/windveren rondom vernieuwen
Bijkeuken renoveren
Trap opknappen
Bovenverdieping renoveren (alles strippen en dan weer opnieuw opbouwen)
Garage opknappen (isoleren, nieuwe garagedeur, fatsoenlijk zolder)
Nieuwe voordeur+kozijn/ramen rondom
Achtertuin aanpakken (inclusief tuinschuur)
Gevel reinigen/opknappen
Nieuwe erfafscheiding (schutting oid)
Kastanjeboom buren kappen

Daar had je inderdaad wel werk van qua blad en eikels. De buurvrouw had daardoor ook amper zon in haar tuin, maar stond voor ons gunstig qua zon/schaduw.
Voor ons staat ie ook vrij gunstig: groot deel van de dag staat ons huis in de schaduw, maar de tuin niet. En het is een prachtig mooi gezicht zo'n grote boom.
Het ding staat er langer dan dat wij er wonen, dus tja; om 'm dan te kappen vanwege de overlast vind ik wat te ver gaan. Als het gevaarlijk wordt (vanwege takken/ziekte oid) dan is het een ander verhaal.
Vriendinlief vind het mooier dat haar auto er onder staat :rolleyes:
Mooier? :ROFLMAO: matcht de kleur van haar auto beter bij de kleur van de carport?

Lekker aan het klussen dus!
Een jaar geleden hebben wij de keuken en vloer gedaan. Daarna hebben we de vloer boven gedaan. Kozijnen beneden zijn anderhalf jaar geleden gedaan, binnenkort is boven aan de beurt. Vandaag zijn er beneden twee screens geplaatst en we zijn de tuin aan het veranderen. Altijd lekker bezig dus :)

Carport heb ik nu een paar jaar staan en ik ben er erg blij mee.

Ben hier wel klaar met klussen. Ooit moeten we wel iets met dak op het huis. We hebben dakshingles en die liggen er vanaf 2000 op. Dus nu 24 jaar. Fabrikant heeft 25 jaar op als levensduur en je ziet inderdaad dat het overal slechter begint te worden. Alle 5 in ons rijtje heeft zo'n dak en is ook collectief in 2000 vervangen. Ik neem nu het voortouw om hier volgend jaar iets mee te doen, maar wil eigenlijk van de shingles af. Dan maar iets duurder, maar kun je ook gelijk wat extra isolatie toepassen. Maar mijn eerste gevoel is dat het een harde kluif word om iedereen op 1 lijn te krijgen. We gaan het zien.

Ma naar 10 jaar veel klussen, veel zelf gedaan ook nu liever geld en tijd aan leuke dingen voor het gezin (en mijzelf) :p Maar wil nog wel een keer een leuk projectje hebben wat niet te veel geld en tijd kost; eerst volgende is het vernieuwen van het groendak op het haardhout hok denk ik.

@Joost, dakpannen lijkt mij dan een betere dakbedekking. Dit soort shingles zie je toch vooral vaak op schuurtjes volgens mij.

Hier is het grote klussen wel klaar. De badkamer hebben we dit jaar gedaan, die is klaar. Nu de binnendeuren nog een keer schilderen en nieuw deurbeslag, nieuwe trapleuning.. Dat soort dingetjes, maar niets groots de komende paar jaar. Eerst volgende is de keuken, maar dan wil ik direct de vloer incl. vloerverwarming en iets met kozijnen tot de grond en openslaande tuindeuren. Maar dat is lange termijn.

Ik heb het al gezegd: Cabrio rijden in de Tigra is een leuke ervaring. Dankzij stalen dak kun je er in de herfst / winter ook prima mee "dich" rijden. Vanochtend heb ik 'm meegenomen naar mijn werk. Verwarming aan en achterruitverwarming ( ook spiegels verwarmd ) en rijden maar. Als het écht koud is kan ik ook nog de stoelverwarming inschakelen. Carport gaat hier niet echt passen. 1 auto staat op eigen terrein, 2 kan in theorie en de rest staat openbaar geparkeerd. Helaas vaak ook onder bomen :-(

@Joost, dakpannen lijkt mij dan een betere dakbedekking. Dit soort shingles zie je toch vooral vaak op schuurtjes volgens mij.

precies, dat hoort op schuurtjes. Maar blijkbaar was er een korte tijd eind jaren 70 heel hip en modern om dat op huizen toe te passen, zo ook ons huis.

Dakpannen is een optie, maar relatief duur, tegenwoordig heb je ook stijlvolle sandwich panelen voor woonhuizen die ook goed isolerend zijn. veel lichter en heel makkelijk aan te brengen. Maar eens kijken wat de kosten zijn

Ja ook daar staat de ontwikkeling niet stil natuurlijk. Ik ben traditioneel en denk dan aan dakpannen. Die sandwichpanelen zijn inderdaad ook erg mooi, als dat bij de uitstraling van het huis past is dat inderdaad ook ene mooie optie.

Hier wordt de volgende 2e auto ook weer een cabrio, als we de 500c beu zijn.. Maar nu met die nieuwe draagarmrubbers en nieuwe banden rijdt hij weer als een zonnetje

Zag ik toch net de Portimao blauwe 330i Touring van een bekende forummer rijden. Half 10 op de N34 bij Coevorden. Springt er meteen uit!

Lekker aan het klussen dus!
'laten klussen'; zelf doe ik niet zoveel hoor. Vandaar dat dit een meerjarenplan is, kost veel geld en we willen ook nog leuke dingen doen ;)

@ Joost: ik begrijp wel dat je van dat soort dakbedekking af wilt. Als je zelf het voortouw neemt, kun je gelijk ook wat overtuigender de buren benaderen dat shingles niet de beste oplossing zijn ;) ben ik het persoonlijk mee eens.

Ik heb het al gezegd: Cabrio rijden in de Tigra is een leuke ervaring.
Bij een tweezitter is de ervaring nog weer anders als een vierzitscabrio. Bij de Mégane zaten we erg beschut als we het windscherm erop hadden gezet. Bij een kleinere cabrio heb je toch wat meer beleving.

@ Jimmy: altijd fijn als een auto na het garagebezoek weer helemaal 'lekker' voelt. Had ik destijds met de Volvo met nieuwe velgen en uitlijnen; veel stabielere en stillere auto!

Mooier? :ROFLMAO: matcht de kleur van haar auto beter bij de kleur van de carport?

Tja, vrouwen…. Dat kleine autootje past qua formaat beter volgens haar, nou prima.

Zag ik toch net de Portimao blauwe 330i Touring van een bekende forummer rijden. Half 10 op de N34 bij Coevorden. Springt er meteen uit!

Heb zo snel geen zilveren F31 gezien, maar rond dat punt zette ik de navigatie aan en kwam ik erachter dat een stuk van de N36 afgesloten was en ik dus te laat zou komen dus zat op andere dingen te letten.
Uiteindelijk een omleiding gevonden waardoor ik precies op tijd was :)

De 500C is ook weer voorzien van nieuwe remschijven en blokken aan de voorzijde. Was prima te vervangen zelf op de oprit, alleen de bouten zaten behoorlijk vast, maar was in 1.5 uur klaar met beide kanten. Alles weer even mooi schoon gemaakt en weer fris. Nu met de nieuwe draagarmrubbers, banden en remmen rijdt en stopt het weer fantastisch :).
Aangezien ik gisteren de hele dag alleen was, K en L waren naar het Tina festival, een groot deel van de dag in en rondom de garage doorgebracht, de 7 is ook weer een paar stappen dichterbij een APK. bijrijderskant is helemaal klaar. Alle rubbers zijn nieuw, draagarmen vernieuwd, benzineleidingen vernieuwd alle filters nieuw, olie nieuw, accu nieuw. kleurtje nieuw. Nog een paar dingen aansluiten en dan in het voorjaar kunnen we weer echt open rijden :)

Sneak preview:
7-Green.jpg

Mogguh!

De FB-ers hadden het al wel gelezen, maar afgelopen weekend heb ik bij een SLK in Duitsland gekeken.
Erg mooi exemplaar en vrijdag gaan we met z'n tweeën (mocht de auto er dan nog zijn, de verkoper reserveerde 'm niet)

Nu nog even kijken hoe het zit met de BPM. Autoweek zegt '€ 0,-' en zelf kom ik op bijna € 1000,- dus dat is nogal een verschil.
Maar de informatie op de site van de Belastingdienst is wat lastig doorkomen als je er nog nooit mee te maken hebt gehad.
Gelukkig wil Jos mij wat richting geven in 'regeltjesland' :)

@ Jimmy: ontzettend gave auto! En dat kleurtje vind ik er ook goed bij passen. Lijkt wel op een conversie van een legerjeep oid, lekker spartaans :cool:

Ik heb wel ergens een BPM reken tooltje. Weet je de CO2 uitstoot en de eerste registratiedatum? Dan kan ik ff kijken.

Haha, ik zag jou wel zitten. En je auto trouwens ook. Wil je er al bijna vanaf? ;-)

Jawel, maar ik weet niet zo goed wat ik er voor terug wil hebben dus dat maakt het lastig :D

De FB-ers hadden het al wel gelezen, maar afgelopen weekend heb ik bij een SLK in Duitsland gekeken.
Erg mooi exemplaar en vrijdag gaan we met z'n tweeën (mocht de auto er dan nog zijn, de verkoper reserveerde 'm niet)

Nu nog even kijken hoe het zit met de BPM. Autoweek zegt '€ 0,-' en zelf kom ik op bijna € 1000,- dus dat is nogal een verschil.
Maar de informatie op de site van de Belastingdienst is wat lastig doorkomen als je er nog nooit mee te maken hebt gehad.
Gelukkig wil Jos mij wat richting geven in 'regeltjesland' :)

Ja leuk!
Vind het een tof model, volgens mij echt geen straf om mee te rijden als je een cabrio wilt.

Naar mijn idee (maar ook geen ervaring) kan de BPM nooit veel zijn, dat bouwt redelijk vlot af. Volgens mij is het ook zo dat als er meerdere berekening nodig zijn, je de gunstigste mag pakken. Jos en/of Berry kunnen vast uitsluitsel geven.

@Gerwin kleurtje is een wrap gebasseerd op de individual kleur Urban green van BMW.

ben benieuwd naar de SLK, lekker model wel!

Ik dacht dat er altijd een rest BPM tot aan oldtimer van 10% op zat op basis van afschrijvingstabel. Maar dat was destijds, geen idee of dat recent nog is aangepast. 0 euro BPM kan niet volgens mij. Tenzij het een een oldtimer is, of een auto die destijds geen BPM had zoals bijvoorbeeld een EV. Maar die vlieger gaat niet op voor een SLK.

Hoe dan ook, heel veel kan het inderdaad nooit zijn. Dan nog dagplaten + keuren bij RDW. (TUV willen ze overnemen) maar anders dan gelijk ook APK als de TUV verlopen is. en uiteraard een setje (luxe) platen.

Jawel, maar ik weet niet zo goed wat ik er voor terug wil hebben dus dat maakt het lastig :D
Een V40 2.0 D2 toevallig? :cool:

@Gerwin kleurtje is een wrap gebasseerd op de individual kleur Urban green van BMW.
Gegoogled, maar ik vind de kleur toch beter op je 7 staan dan op een BMW haha

Ik heb wel ergens een BPM reken tooltje. Weet je de CO2 uitstoot en de eerste registratiedatum? Dan kan ik ff kijken.
Jos en ik hebben er ook een paar geprobeerd en die zeggen 0. Maar ga je dan zelf aan het rekenen dan blijft er altijd een bedrag over. Vreemd!
Maar je mag altijd even checken natuurlijk: registratie is juni 2004 en uitstoot ca. 211.

Vind het een tof model, volgens mij echt geen straf om mee te rijden als je een cabrio wilt.
ben benieuwd naar de SLK, lekker model wel!
Ja, ik heb het altijd een leuk model gevonden (wel 'kappersauto') maar ik had niet verwacht dat het zo'n 'ervaring' zou zijn om er in te zitten. Laag, lange motorkap, lekker sturen en dan het gefluit van de kompressor; toch wel heel gaaf.
Maar ik verheug me er nog niet teveel op.
Misschien wordt deze wel verkocht en dan is het gelijk weer uit met de voorpret ;)

Ik dacht dat er altijd een rest BPM tot aan oldtimer van 10% op zat op basis van afschrijvingstabel.
Je hebt bepaalde staffelpercentages en bij de hoogste staffel (9,5 jaar) dan mag je daarbij x kortingspercentage rekenen per maand. De SLK zit dan op iets van 96%.
Maar de Belastingdienst kan het zowel niet leuker als makkelijker maken op de site; vrij onoverzichtelijk.

Maar goed, ik reken in mijn hoofd gewoon met een x-bedrag en maak een besluit op basis van dat bedrag. Kan het alleen nog maar meevallen.

Volgens mij heb je gewoon 100% leeftijdskorting hoor en zal de BPM, als die er al op zit echt zeer laag zijn.
Zijn er vast meer dan die 2 die je nu hebt gezien, altijd leuk de voorpret, maar ik heb geleerd.. Staar je niet blind op die ene :D. Ik heb dit model zelf nooit echt bekeken, ben meer een BMW liefhebber en vind de Z4 nog altijd erg dik, maar dit type SLK is ook erg tof, zoals je zegt met die lange neus erg mooi.

ja de kleur was een verrassing na het blauw, maar het pakt gelukkig goed uit. Wel erg smaak gevoelig. L vind het helemaal niets :D

Haha, absoluut zijn er meer dan deze 2! Maar deze laatste lijkt wel een erg goede optie te zijn met érg veel pluspunten, meer dan ik vooraf had verwacht na het lezen van de advertentie.
Dus daardoor misschien financieel ook gewoon een verantwoorde aanschaf.

Zo'n Z4 vind ik ook erg leuk en nu vrouwlief opperde om de auto in de garage te zetten, zouden kleinere cabrio's met stofkap (Z4, MX5) ook ineens opties kunnen zijn. Er werd zelfs gesproken over een 'derde auto' maar dat wordt wat te gek ;)

Maar toen ik nog een jonkie was, reed mijn oom altijd Mercedes, had ik een Mercedes sleutelhanger en heb ik altijd als een soort 'doel' gehad om ooit een Mercedes te rijden... en nu dan zoiets bereikbaar wordt, komt dat ineens samen.
Nou is dat geen reden om een SLK te kopen hoor, maar meer een toevalligheid.

Maar onder de streep is het allemaal luxe die niet persé nodig is; de Swift voldoet, dus er zit geen 'moet' achter.

Blijft toch altijd leuk, zeker als het niet moet, dan is de horizon vaak wat breder en vervalt vaak het praktische.

3 auto's is ook wat gek hoor, als de 7 ooit weggaat, dan blijven het er ook 2 bij ons. Voordeel is dat de 7 belachelijk goedkoop is. verzekering en MRB bij elkaar nog geen 25,- per maand :)

leuke Caterham zeg! Dat zal vast geweldig rijden.
@Sanoma: Gaaf hoor een SLK voor erbij. Zitten nu een beetje op laagste punt qua prijs en zullen denk ik wel wat gaan stijgen. Volgens mij erg degelijk op wat zwakke plekken m.b.t. roest na. Softlak in het interieur is ook een dingetje.

Z4 is net wat sportiever en leuker om mee te rijden. Een leuke 2.5i met wat hogere km-stand is dan ook nog wel betaalbaar en in de basis betrouwbaar. Maar blijven oude auto's waar je zo nu en dan mee aan de gang moet. Veel kun je zelf doen omdat de techniek relatief simpel is. Onderdelen ook goed beschikbaar. Stoffen kap van de Z4 is van dermate goede kwaliteit dat je die auto 's winters prima buiten kan laten staan. Zijn verder ook erg roestbestendig.

@B-Real: Ik heb ook geen haast hoor. Maar als je wat anders zou willen heb ik serieus interesse. Misschien maar even keer gegevens uitwisselen. Of ik rij een keer met de Z4 jouw kant op om te overleggen, gelijk weer leuk ritje.

3 auto's is leuk, 4 ook ;) Maar met teveel heb je ook teveel kopzorgen. En met de Kever heb ik net 1000km gereden in twee jaar zag ik.
Gisteren naar Beesd en de snelweg voelt eerst niet relaxed, maar na een tijdje rijdt het eigenlijk wel ok!

BPM: die schrijft tegenwoordig in een iets langere periode af naar 0 maar wel binnen een jaar of 17 a 18. Rest BPM voor deze zal dus inderdaad nul zijn.

En daar gaat het uiteindelijk om. Wat voor motor ligt erin? Is toch vaak Ford of Opel?
Ford Sierra, 2 liter injectie 115 pk op 700 kg, meer dan prima :).

@ Berry, kan allemaal, maar je rijdt er dan inderdaad zo weinig is en de kosten/onderhoud loopt ook door. met d emotor dit jaar ook net aan 1000 km gereden, terwijl ik wel de intentie had er meer te rijden.

@ Kristian: ja, beschadigingen aan de softlak zijn niet te voorkomen helaas... viel bij dit exemplaar nog mee.
We gaan zien of het wat wordt.
Mocht het niks worden, dan gaat de zoektocht misschien wel uitgebreid worden met de stoffenkap varianten ;)

Voordeel is dat de 7 belachelijk goedkoop is. verzekering en MRB bij elkaar nog geen 25,- per maand
Haha, dat is inderdaad 'niks'; prima om voor dat geldt er 1 bij te hebben. Zo'n SLK kost alleen aan MRB al iets van € 45,- p/m.

Gisteren naar Beesd en de snelweg voelt eerst niet relaxed, maar na een tijdje rijdt het eigenlijk wel ok!
Begrijp wel dat het met een oude auto wel even spannend is tussen het 'normale' verkeer.
Misschien helpt het ook dat de maximum snelheid nu 100 is? Dan raast het allemaal wat minder om je heen.

BPM: die schrijft tegenwoordig in een iets langere periode af naar 0 maar wel binnen een jaar of 17 a 18. Rest BPM voor deze zal dus inderdaad nul zijn.
Yes, jij en Jos hadden helemaal gelijk! Er gaat de maximale BPM-korting af. Je zou vanwege mijn beroep in de verkoop verwachten dat ik rekenkundig wel wat kan, maar viel in dit geval tegen :rolleyes:

werken in verkoop is vooral veel blabla :)

25,- is inderdaad niets, maar de garage staat wel vol samen met de motor. Had graag een 2 meter langere garage.

Die softlak interieur delen, die kan je altijd laten spuiten toch?

mijn asta cabrio had er ook last van. Bekende kwaal. Die heb ik toen inderdaad allemaal in kleur van de auto laten spuiten (lichtgrijs) toen de voorbumper ook moest. Was echt heel mooi geworden

werken in verkoop is vooral veel blabla :)
Absoluut! En in mijn functie daarnaast nog veel rekenen haha; kostprijs, marge, verkoopprijs, investeringsplan, etc, etc

Ja, zag het ook voorbij komen op een FB-groep. Mooie resultaten (y)

3 auto's hier levert vooral veel parkeerstress op... Mijn directe buren hebben er ook 3 .......
Met 3 wordt het hier ook wel wat lastiger... en de buren zijn aardig. Dus nouja; keuzes!

zo'n SLK is juist perfect om gedurende het hele jaar te rijden. zonder kinderen zou ik zoiets ook wel willen (y) zag toevallig vanmorgen een zwarte en zag er ook prima uit. sterker nog; je zou het model niet de leeftijd geven die het heeft.

Begrijp wel dat het met een oude auto wel even spannend is tussen het 'normale' verkeer.
Misschien helpt het ook dat de maximum snelheid nu 100 is? Dan raast het allemaal wat minder om je heen.
Ow zeker! Ik rij meestal een beetje met de vrachtwagens mee, maar terug bij de trajectcontrole reed ik lekker 105 op de teller met de rest mee. Dat is toch wel leuk met zo’n oudje!

Man die controles...we hebben hier van die steeds wisselende mobiele flitspalen...staat nu een op woon-werk route van mij en mijn vrouw en een op een andere uitvalsweg van ons dorp. Donders oppassen want er komt eens een dag dat je op een vroege ochtend er slaperig zonder besef langrijdt...

Zat net tv te kijken. Ik heb nog nooit een id7 zien rijden maar de eerste die ik nu op tv zag was de weg volledig kwijt op de erasmusbrug.....op hol geslagen en diverse auto's geramd...

Terug
Bovenaan