Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Danku!. De "musthaves" in ieder geval: Schuifdak, ACC, adaptief led, M pakket, 19". Verder in ieder geval nog de professional live cockpit incl headup display, elektrische stoelen met geheugen, Hifi upgrade. En nog wat M spullen: de remmen en besturing. Zwarte alcantara / sensatec stoelen met blauwe stiksels. Dat is et in grote lijnen wel.

Die is vandaag op transport gegaan.
7nMAe0x.jpg

Deze wielen combineren eigenlijk het beste bij een M40i omdat ze grotendeels uitgevoerd zijn in de matte kleur Cerium Grau, wat je dan weer terugziet in de spiegelkappen, grill, beugels achter de hoofdsteunen, strips in de voorspoiler en de M-logo’s.

Laatst bewerkt:
Cerium Grau is idd bij die M-modellen mooi consequent doorgevoerd in een heel aantal details. Had ik op mijn M340i ook. Zeker icm die zwarte lak heel mooi. (y)

Mijn voertuigvolgsysteem is van Faringwell, ingebouwd door de dealer. Je moet er een abonnement op de meldkamer bij nemen, het werkt vervolgens prima. Het systeem schakelt de versnellingsbak uit, waardoor je bij blokkering dus wel de motor kunt starten, maar niet meer weg kunt rijden. Je kunt het systeem via de app bedienen of met een knopje in het interieur. Ik heb het moeten aanschaffen ivm de verzekering.

Helaas kan ik via Imgur geen plaatjes meer uploaden, maar ik kwam mijn auto recent wel tegen op Autogespot. Deze zomer heb ik de auto laten verlagen, dat kon gewoon via de dealer. Ziet er wat mij betreft goed uit en qua veercomfort heb ik weinig ingeleverd. Het is wel oppassen met verkeersdrempels, heb ik gemerkt. Binnenkort moet hij voor een garantiegevalletje even naar de garage. De verlichtingsunit rechtsvoor is lek en wordt vervangen. Bij die gelegenheid laat ik de DRL aanpassen naar geel, de kleur die ook op de CS-modellen zit. Vind ik wel een aardige gimmick. De huidige wielset ga ik gebruiken voor winterbanden en volgend voorjaar komt er een andere set velgen (M-Performance in bronze) voor de zomerbanden.

bmw-m4-g83-convertible-competition-c788725102023212157_1.jpg

Leuk detail die gele DRL, en de verlaging staat hem goed al zijn er inderdaad niet veel centimeters ruimte onder de voorspoiler bij een flinke verkeersdrempel (dat zal bij mijn Z4 straks niet veel anders zijn). Het blijft een geweldig apparaat die M4! Leuk dat ie gespot is, en ook nog op een geschikte locatie waar de eigenaar van de bolide ondanks het druilerige weer culinair zit te genieten van het goede des levens (y)

Helaas kan ik via Imgur geen plaatjes meer uploaden, maar ik kwam mijn auto recent wel tegen op Autogespot. Deze zomer heb ik de auto laten verlagen, dat kon gewoon via de dealer. Ziet er wat mij betreft goed uit en qua veercomfort heb ik weinig ingeleverd. Het is wel oppassen met verkeersdrempels, heb ik gemerkt. Binnenkort moet hij voor een garantiegevalletje even naar de garage. De verlichtingsunit rechtsvoor is lek en wordt vervangen. Bij die gelegenheid laat ik de DRL aanpassen naar geel, de kleur die ook op de CS-modellen zit. Vind ik wel een aardige gimmick. De huidige wielset ga ik gebruiken voor winterbanden en volgend voorjaar komt er een andere set velgen (M-Performance in bronze) voor de zomerbanden.

bmw-m4-g83-convertible-competition-c788725102023212157_1.jpg
Gaaf, maar zo verlaagd en met zwarte velgen wel erg smaakgevoelig vind ik. Dat het een cabriolet is en in een 'ingetogen' kleur maakt het wel weer beter. :)

De Z4 is inmiddels ingevoerd en afgeleverd, en de eerste indrukken zijn heel goed! Heerlijke kar waaraan eigenlijk alles klopt. Stuurt als een kart, prachtig geluid van de 6-lijn, snel, fijne zit, logische bediening en een mooi interieur.
Ik overweeg wel om hem in de glascoating te laten zetten om de zwarte lak makkelijker schoon te kunnen houden, en ik denk aan montage van een setje spacers. En dan op naar beter weer met mooie toerritten!

XPwsz7t.jpg

fYyRsTc.jpg

Zeker, in de Z4 gaat alles nog met knoppen en wieltjes ipv touchscreens etc. En in de basis functioneert alles nog grotendeels hetzelfde als in de 5-Serie Touring (F11) die ik destijds had, oftewel alles werkt heel logisch.

Laatst bewerkt:
Beetje random scrollend door de mijn auto topics - waanzinnig mooi ding man. Ziet er heel gaaf uit zo. Geniet er van, maar dat moet wel lukken met de B58 ;).

Mijn voertuigvolgsysteem is van Faringwell, ingebouwd door de dealer. Je moet er een abonnement op de meldkamer bij nemen, het werkt vervolgens prima
Hmm ik ben er niet zo tevreden mee moet ik zeggen. Paar keer melding dat ze m niet meer konden vinden. Zijn betere systemen volgens mij. Moest het ook installeren vd verzekering.

Ik overweeg wel om hem in de glascoating te laten zetten om de zwarte lak makkelijker schoon te kunnen houden
Doen. Ik ben fan! Niet zo’n enorme auto poetser en glas coating is dan ontzettend fijn. Je lak knalt er ook net wat mooier uit, kleur is wat dieper.

Ik heb een adresje in omgeving Den Bosch / Oss als je wilt. Hele fijne vent, bekende ook op de BMW fora.

Dankjewel, maar dat is voor mij flink uit de buurt. Ik heb wel een geschikt adres in Elburg, daar heb ik de E cabrio destijds ook laten doen en is voor mij dichtbij.

Prachtige Z4! Zal vast heel goed rijden. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe rijdt in vergelijking met mijn oude E85.
Spacers twijfel ik ook over. Ben eigenlijk voor oem maar de styling 103 staat net iets teveel naar binnen. Heb eentje bekeken met H&R spacers en dat stond net een stukje dikker.

10 tot 15 mm geeft al een groot verschil, iemand op het G29 forum had het gedaan en dat zag er heel goed uit. De OEM wielen onder Z4’s (ook de vorige generaties) staan idd een stukje naar binnen, er zal wel een ruime marge in zitten ivm eventueel gebruik van sneeuwkettingen.

Bij Ekris stond een tijdje terug ook een Z4 met niet-OEM wielen met een kleinere ET waarde, dat zag er ook dik uit:
QRGLCfl.jpg

Laatst bewerkt:
Heel mooie auto MB! En inderdaad, alles klopt. Gewoon een heel fijn rijdende auto. Nu maar wachten op mooi weer!

De Z4 is inmiddels ingevoerd en afgeleverd, en de eerste indrukken zijn heel goed! Heerlijke kar waaraan eigenlijk alles klopt. Stuurt als een kart, prachtig geluid van de 6-lijn, snel, fijne zit, logische bediening en een mooi interieur.
Ik overweeg wel om hem in de glascoating te laten zetten om de zwarte lak makkelijker schoon te kunnen houden, en ik denk aan montage van een setje spacers. En dan op naar beter weer met mooie toerritten!

XPwsz7t.jpg

fYyRsTc.jpg
Ik hoop dat als ik ouder wordt een beetje krimp, zodat ik ook ooit zo'n mooie Z4 lan bezitten...

Ik hoop dat als ik ouder wordt een beetje krimp, zodat ik ook ooit zo'n mooie Z4 lan bezitten...
Voor een Z4 hoef je toch niet te krimpen? Ik ben ook niet de kleinste maar er is echt veel zitruimte in de G29 (vast niet minder dan in jouw E92 destijds)

Laatst bewerkt:
Met inmiddels vier Teutoonse 6-cilinders in het wagenpark wordt het ook wel eens tijd voor een post hier. Naast de Passat Variant 3.2 en de F11 535xd zijn er een TT en een Z3 Coupé toegevoegd.

De TT is een 3.2 Quattro met DSG in de bijzondere kleur Kirsch Schwarz, een kleur die in de zon pas echt goed uit komt.

5kwVMno.jpeg

UDlIRtq.jpeg

Met twee kleine kinderen moest er naast de TT wel een tweede tweezitter komen om lekker samen te kunnen toeren. De Z3 Coupé stond al heel lang hoog op m’n verlanglijstje dus maar op zoek gegaan naar de juiste. Gevonden in een Oxford Grüne 3.0i met handbak van eerste Duitse eigenaresse. Alle beurten uitgevoerd bij de dealer waar mevrouw de auto in 2001 kocht en heel goed voor gezorgd.

9rtZU2k.jpeg

3Tg8qBU.jpeg

Naast de F11 zie je goed hoe klein de Z3 Coupé eigenlijk is.

0ibHjWp.jpeg

pDpKKXI.jpeg

De Passat en de F11 draaien lekker hun kilometers, de Passat staat inmiddels op 297.000 en de F11 is met 245.000 km inmiddels goed ingereden.

Zo dan Wybe wat een prachtige collectie auto's heb jij daar zeg! Welkom in dit topic!
De Z3 coupe met zijn M54B30 is een zalige machine ook, mijn E85 Z4 heeft dezelfde motor.

• Geweldig
Waarderingen: Wybe
Met twee kleine kinderen moest er naast de TT wel een tweede tweezitter komen om lekker samen te kunnen toeren.
Hahaha. Die ga ik onthouden.

Mooi dat de 535d nog steeds goed bevalt, daar hebben we et hier al eens eerder over gehad geloof ik. Prachtig wagenpark Wybe, mooi gevarieerd ook met die Dafjes enzo. Rijd je alle auto's regelmatig?

Hahaha. Die ga ik onthouden.

Mooi dat de 535d nog steeds goed bevalt, daar hebben we et hier al eens eerder over gehad geloof ik. Prachtig wagenpark Wybe, mooi gevarieerd ook met die Dafjes enzo. Rijd je alle auto's regelmatig?
De kilometers gaan inmiddels best al weer hard, in iets meer dan twee jaar 100.000 km met de 535 gereden. Heerlijke reisauto met meer dan genoeg power. De Z3 ben ik wel van plan het hele jaar te rijden, staat nu ook op winterbanden. De TT staat in de stalling voor de winter. Heb in de winter één Daf in de verzekering, de 55 Coupé, daar rijd ik het jaar door ook het meest in.

Een heel complete collectie, je zou er haast een museum mee kunnen beginnen! Wel een bijzondere combinatie van BMW/Audi en Daf, die verwacht je nou niet direct. Waar komt jouw liefde voor Daf vandaan?

Laatst bewerkt:
BMW en Daf hebben nog best een link, ze maakten in de jaren ‘60 en ‘70 allebei gebruik van de diensten van Michelotti. Begin jaren ‘70 was Daf nog bijna overgenomen door BMW, er waren al verregaande gesprekken gevoerd maar uiteindelijk kwam er een deal met Volvo.

Ik ben opgegroeid met Daf, m’n ouders stonden aan de wieg van de Daf Club en het ging thuis vaak over Daf. Daar heb ik de liefde van overgenomen, naast de auto’s ook een vrijwel volledige collectie folders, onderdelen- en werkplaatshandboeken en miniaturen.

Ohh ik had even gemist dat dit een forum was om elkaars auto in de categorie Teutoons, stoïcijns geweld te mogen aanschouwen. Dacht dat het een ‘mijn auto’ was.

Ik doe dan ook een kleine duit in het zakje. Al tijdje te broeden op evt een start van mijn auto. Is al eea op de BMW fora te vinden maar vooruit.

Een onvervalste BMW vijf serie met zes in lijn in het vooronder. Imo naast de E39 de mooiste 5 serie getekend, al moet deze wel in touring variant. Terwijl ik de E39 juist in sedan vorm het mooiste vind…

…ik dwaal af.

Een 535i xdrive uit 2016 dus. volledig minutieus onderhouden. Gekocht van een liefhebber, nu bij een liefhebber.

Mediterranblau. Oyster witte bekleding en wat fijne opties.

Waanzinnige auto om mee te rijden. Hij is wat lomp en behoorlijk comfortabel, maar vergis je niet.. zodra die in sport stand gaat staat alles op strak en wilt die er heerlijk vandoor.

De N55 is echt een machtige motor en is met stage 1 gekieteld tot ~370 pk en meer dan 500nm. Dit wist ik overigens niet toen ik m kocht en kwam ik na een half jaar pas achter ;).

Wat foto’s..

IMG-1832.jpg

IMG-7689.jpg

IMG-1873.jpg

IMG-1690.jpg

Met die geweldige oranje teller verlichting. Deels digitaal, imo perfect zo

IMG-4834.jpg

Ietsje viezer ;)

IMG-7996.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een leuke auto's allemaal weer. Geweldige collectie Wybe! En met een zo'n strakke 535i Touring ben je idd helemaal de Dude. (y)

Toch goed om te zien dat er nog altijd een trouwe schare autoliefhebbers is, in een tijd waarin dat toch minder en minder lijkt te worden. Als je tegenwoordig niet hybride of elektrisch rijdt, heb je wat uit te leggen. In elk geval zakelijk. Ik had laatst een zakelijke afspraak met iemand die uit Parijs moest komen. Die mocht van zijn bedrijf niet met het vliegtuig (want minder dan 300km), ook niet met de auto (want "not sustainable") en hij moest dus met de trein en het laatste stuk met een huurauto. Hij kwam fors te laat voor onze afspraak en los daarvan niet erg ontspannen. Daar had ik in het omgekeerde geval geen last van. Lekker met de auto, zonder problemen heen en weer.

Wauw, dat is wel de ultieme 5-serie! Precies zo zou ik 'm ook graag hebben! (y)
Ik doe het met wat goedkopere producten uit de Volkswagen stal ;)
Zit wel -nog steeds- met een schuin oog naar een Cooper S te kijken voor erbij. R53 facelift, of toch een R56 of R55?

Dikke 5 Dude! Mooi ook, zo zonder M pakket, maar wel met een dikke motor. Prachtig.

Ik ben (helaas) ook van de diesel af. En na 3 jaar grijze Passat, was et wel tijd voor weer een wat meer sprekende auto. Een Portimao 330e met M pakket. Zo bij zonsondergang lijkt het haast paars, vol in zonlicht bijna lichtblauw. Ben wel tevreden over het plaatje. Het rijden is nog even wennen, vooral wanneer in welke modus te rijden moet ik nog even uitvogelen. Wel valt al op dat de benzinemotor wel echt zuinig is, waardoor je met stekkeren echt wel mooie waardes kunt halen. Dus dat gaat in Nederland wel goed, ik kan thuis en op de zaak laden. Hoe het in Europa gaat gaan we binnenkort zien, oud en nieuw vieren we in Milaan en in de krokusvakantie gaan we op Wintersport. Dat zal wel dapper tanken worden en er zal ook wel een box op et dak moeten met wintersport, dat hoefde bij de Passat niet.

Het rijdt overigens wel erg fijn, de finesse die de Passat een beetje mist is wel weer erg welkom. Interieurfoto's heb ik niet, maar alcantara met kunstleren zetels, M-sport stuur, head-up display en dat grote scherm. Dat is et plaatje van binnen. Dat scherm hikte ik eerst nog tegenaan, maar zo in de praktijk is het ook wel weer fijn.

330e.jpg
330e-front.jpg
330e-back.jpg

Dank allen! Leuk om te horen. Ben er zeker erg blij mee, rijdt fantastisch..

Deze week kleine check, olie wissel + remblokken voor. Ik krijg als leen auto een E39 mee.

Kijk daar stiekem erg naar uit!
Toch goed om te zien dat er nog altijd een trouwe schare autoliefhebbers is, in een tijd waarin dat toch minder en minder lijkt te worden
Tsja ik ben pragmatisch auto liefhebber. Dat wil zeggen ik probeer wel oprecht waar ik kan m’n steentje bij te dragen aan moeder natuur. Maar net als ieder mens heb ik ook een tekortkoming, das toevallig in de vorm van een liefhebberij voor zes cilinders :). Maar ik pak meestal de fiets muv woon-werk.

Een Portimao 330e met M pakket
Hele gave combi zo hoor! Ben zelf wel van de zilverkleurige velgen, maar het staat wel erg goed zo samen.

Een 530e kijk ik ook wel eens naar.. bloed kruipt waar het niet kruipen kan.. maar denk dat het toch een 540i wordt als opvolger.

Portimao is echt een hele mooie kleur ! Het lijkt erg op mediterranblau met die paarsachtige gloed, maar mediterranblau is dan wel echt diepblauw in de zon waar portimao idd wat lichter is.

Blauwe kleurtjes maken kunnen ze wel bij BMW.. mijn favoriet is tansanitblau maar is nu wel beetje de standaard geworden dus tegenwoordig wat minder ‘bijzonder’.

Liefst heb ik een oxford grun trouwens..

Hoe het in Europa gaat gaan we binnenkort zien, oud en nieuw vieren we in Milaan
Haha wat goed. Lijkt mij fantastisch.. hoe is dat thuis gegaan? Schat we gaan naar Milaan met O&N want ik heb geen zin in dat tokkie vuurwerk in Nederland?

Vind het wel een goed idee..

• Leuk
Waarderingen: W212
Maar net als ieder mens heb ik ook een tekortkoming, das toevallig in de vorm van een liefhebberij voor zes cilinders
Als dat een tekortkoming is, dan heb ik die ook. We hebben gelukkig ook nog een 6 cilinder (e46 325xi). Er is niet veel zo mooi als die auto starten en er half gas mee optrekken. Er zit ruim 20 jaar tussen beide 3 series, er is in die tijd veel gebeurd, zou het Klein Orkest zingen. Wel mooi om beide te hebben en de verschillen te ervaren.

Haha wat goed. Lijkt mij fantastisch.. hoe is dat thuis gegaan? Schat we gaan naar Milaan met O&N want ik heb geen zin in dat tokkie vuurwerk in Nederland?
Haha. Mijn jongste zoon is AC Milan fan, dus moest er eens een thuiswedstrijd bezocht worden. En er was een thuiswedstrijd op 30-12 dus een mooie combi met oud en nieuw en inderdaad, het heeft meer voordelen. :) We gaan trouwens een beetje een rondje maken, ergens bij de Bodensee in de buurt een hotel, dan via Silvaplana naar et Comomeer waar we ook een nachtje blijven, dan 2 nachten Milaan en dan via vrienden (Bingen am Rhein) naar huus. Hopelijk zit et weer een beetje mee.

Toch goed om te zien dat er nog altijd een trouwe schare autoliefhebbers is, in een tijd waarin dat toch minder en minder lijkt te worden. Als je tegenwoordig niet hybride of elektrisch rijdt, heb je wat uit te leggen. In elk geval zakelijk.

hmmm, ik zie weer tegenovergestelde tendens. Steeds vaker de keuze voor benzine. De elektrische wagens eruit.
In Duitsland vervalt de subsidie op elektrisch en de verwachting is terugkeer naar hybride en/of benzine.

Wat een leuke wagens komen er weer voorbij trouwens hier!

Beste mensen, al een hele tijd niet gepost hier en sowieso niet op dit forum. Sinds de grote forum-update is dit mijn eerste post... Ik merk heel erg aan mijzelf dat mijn interesse in de moderne auto heel snel afneemt, sterker nog, eigenlijk is verdwenen. Het zal de leeftijd zijn...

Ook wat betreft Teutonia moet ik meedelen dat ik hier eigenlijk niet meer mag posten. Degenen die mij enigszins kennen of herinneren zullen weten dat ik een LeMans blauwe 330i heb gehad, daarna een Z4 en daarna een 130i. De laatste is inmiddels niet meer, er voor in de plaats gekomen is een brandweerrode Volvo 850 GLT uit 1991 en een vehikel voor de dagelijkse ritjes waarvan ik merk en model niet zal noemen. :)

Ik zal wellicht zo af en toe hier mijn neus wel laten zien want ondanks dat ik geen Teutoon meer bezit kan ik deze (met name BMW) nog wel erg waarderen. De liefde voor zo'n 6-in-lijn is niet zo maar weg...

Ik zal wellicht zo af en toe hier mijn neus wel laten zien want ondanks dat ik geen Teutoon meer bezit kan ik deze (met name BMW) nog wel erg waarderen. De liefde voor zo'n 6-in-lijn is niet zo maar weg..
Het is toch juist leuk om vanuit liefhebberij er nog over te keuvelen, of je er nou wel of niet een hebt :)!

De laatste is inmiddels niet meer, er voor in de plaats gekomen is een brandweerrode Volvo 850 GLT uit 1991 en een vehikel voor de dagelijkse ritjes waarvan ik merk en model niet zal noemen. :)
Wel een mooi ding, die Volvo. Ook op een goed adres gekocht zo te zien. :)
Weet nog wel dat ze geïntroduceerd werden, stapten een boel over van een teutoon naar de 850 destijds. Er was ook nog een GLE toch? Die had wat minder pk?

Veel moderne BMW's ben ik geen fan meer van. Laatst in de nieuwste 5 serie gereden als 20i met M-pakket. Wat een achteruitgang ten opzichte van de G30.. geen comfortstoelen meer, geen dakje, iOS8, minder mooie gebruikte materialen..

Die Z4 ziet er wel echt prachtig uit!! Heb nog een tijdje naar de advertentie jouw witte E cabrio zitten kijken.. jammer dat hij verkocht is, want mijn W212 is nu ook verkocht. Na de vakantie maar weer eens gaan shoppen.

Die 535i F11 ziet er trouwens ook heel goed uit. Eigenlijk staat de F11 niet op mijn radar vanwege alle 'bekende' problemen.. maar zo een LCI met de juiste opties is wel heel gaaf.

Was wel leuk geweest als de E300 naar een mede-forummer was gegaan. En je had er beslist een hele fijne auto aan gehad, qua ruimte en comfort kunnen weinig cabrio’s daar aan tippen.

Terug
Bovenaan