Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooi dat het spul eindelijk weer naar buiten kan! :cool:

TwbByK2.jpg

Dat ik natuurlijk een gigantisch dom vergelijk, ook in een sterrenrestaurant lukt het je niet om voor zoveel te eten en krijg je er nog wat voor terug. Nu zit je nog steeds met een auto die totaal niet meer waard is en zeker niet de 15k die je er minstens in hebt gestopt.
Lol, je hebt blijkbaar nul komma nul inlevingsvermogen. Andere geven misschien wel om die roestige Mercedes en geven juist weer niets om de mening van een ander op een meeting.
En ja hoor 1500-2k uitgeven aan een etentje ( met wijn ) met twee man lukt prima,

Hoe bevalt jouw M4 Funf? Eindelijk beter weer dus de kap kan nu ook open, dat zal genieten zijn met die brullende 6 in lijn.
Geweldig! De eerste week veel regen gehad en dus weinig open gereden. Maar nu is het genieten. Het is een sensatie op wielen, in alle opzichten. Ik ben nu rustig aan het inrijden, komende vrijdag krijgt de M4 zijn eerste vloeistofwissel. Dat moet rond de 2k kilometers gebeuren. Met de verse sapjes kan het echte inrijden beginnen en ik ga dat eind april doen door een paar dagen naar München te gaan.

De kleur was nog wel een verrassing. Ik dacht Skyscraper Grey te hebben gekocht, maar het blijkt Stratus Grau. Een Individual kleur die ik natuurlijk wel ken en altijd erg mooi heb gevonden. Hieronder een foto van de dealersite, ik kocht hem vanaf dit plaatje.

Pw1lSz1.jpg

Gefeliciteerd, ik weet nog steeds niet of ik die neus mooi vind. Maar ik begrijp wel dat ze wat van dat brave afwillen, braaf is saai en levert in deze modellen (klasse) wellicht minder op

De Alpina is geweldig een lekker dik ding. Persoonlijk zou ik liever een B4 hebben, ik heb niet zo'n grote auto nodig maar zeg er geen nee tegen.

Mooie bolide, alleen de kleur is al fantastisch. Bijna dezelfde kleur als de Corvette die ik morgen ga ophalen :giggle:

Mooie bolide, alleen de kleur is al fantastisch. Bijna dezelfde kleur als de Corvette die ik morgen ga ophalen :giggle:
En ? :cool:

Die 8 is toch wel een erg gave bmw, misschien wel de enige bmw die ik nu nog echt mooi vind. Maar dan wel een donkerblauwe met rood interior

Fantastisch, wat een leuk ding! Met een big smile huiswaarts gereden, uiteraard met de dakpanelen eraf. Het rijdt opvallend goed voor een 50 jaar oude Amerikaan, en elke keer als je gas geeft wordt je getrakteerd op die heerlijke V8 brul en gaat ie er behoorlijk rap vandoor. Ook gemerkt dat dit best wel een koppendraaier is met nu en dan een duimpje omhog. Deze auto heeft alles wat een Teutoon niet heeft en andersom, maar hier ga ik vast wel schik aan beleven de komende tijd :cool:

IboJsvS.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, uit ‘73. Het enige bouwjaar met de langere neus (zonder chromen bumperpartij) maar nog wel de “Opel GT”-achterkant met de chromen bumpers. Vanaf ‘74 kreeg de C3 een nieuwe kunststof achterkant zonder uitstekende chromen bumpers, allemaal vanwege de USA regelgeving. Hetzelfde verhaal als bij Mercedessen (en andere Europese auto’s) die in Amerika van de bekende dikkere bumpers met veel rubber moesten worden voorzien.

Laatst bewerkt:
Iedereen ruikt het voorjaar volgens mij. Mooie updates van het wagenpark. Mijn A4 heeft inmiddels ook weer wat werk achter de rug. Nieuwe rubbers rondom de koplampen, maar belangrijker, nieuwe distributieriem en groot onderhoud onder de kap. Nieuwe pakking etc. Alleen volgende week terug voor een probleempje met de nokkenas sensor. Als dat opgelost is zit deze grotere onderhoudsronde er weer op en is ' ie klaar voor de zomervakantie naar Zuid-Engeland, Wales en met de boot weer naar huis.

Hier staat Zuid-Engeland ook op de planning deze zomer. 12 dagen, dus Wales zal niet lukken. Eerst naar Londen en daarna richting Bournemouth en langs de kust richting Cornwall. Nog nooit geweest dus lijkt mij erg leuk, wel met z’n 4en dus helaas niet met de cabrio.

Ook naar het Goodwood Festival of Speed jullie? Dat is het toch wel echt het summum voor elke autoliefhebber. :D En sla ook Brighton zeker niet over. :)

Mooi dat het spul eindelijk weer naar buiten kan! :cool:

Ha idd, we kunnen weer. Duurde mij ook wat lang maar inmiddels weer met 3 van de 6 gereden. Je collectie begint nu wel serieuze vormen aan te nemen. Alle kleurencombi's zijn ook echt top. Hal al aardig vol? Ben benieuwd wat je straks het vaakst pakt. Mijn favorieten zijn de 560sel en de Corvette. Interieur van de W116 is ook prachtig trouwens(y) Ook hier staat een tripje naar UK gepland voor wat Aston en Mini upgrades en onderdelen.

Ik vind het lastig om een favoriet aan te wijzen, elk heeft z’n eigen charme en ze zijn heel verschillend. De 116 en de 126 liggen dan nog het dichtste bij elkaar, waarbij de 560 natuurlijk veel moderner is dan de 280 en die V8 is echt fantastisch. Maar de 280 is veel meer de klassieker, heeft een nog mooiere kleurstelling, en vind ik al met al eigenlijk toch de leukere auto van die twee.

Maar allemaal moeten ze nu en dan worden uitgelaten, en die afwisseling is erg leuk. Ik denk dan ook niet dat ik de ene veel vaker zal pakken dan de andere.

Hoe bevalt jou de Aston Ibud? Rij je er veel mee?

Ook naar het Goodwood Festival of Speed jullie? Dat is het toch wel echt het summum voor elke autoliefhebber. :D En sla ook Brighton zeker niet over. :)
Helaas niet, komt werk technisch niet goed uit, maar het gaat er nog wel van komen een keer.

@MB300SL, dat stuk is precies wat ons inspireerde en vanwaaruit ga je zoeken en komt er steeds meer inspiratie.

Ha, je hebt er een mooie hobby aan en het lijkt me heerlijk om er gewoon iedere maand eentje te kunnen pakken. De 280 ziet er ook op de plaatjes fantastisch uit!

Prachtige verzameling MB300 SL

Op enig moment komen er favorieten boven drijven. En die hou je:giggle:

Laatst bewerkt:

Deze week is in Essen weer

Techno Classica

Helaas laat m’n agenda het dit jaar niet toe.
Altijd een fantastische beurs. Veel aanbod, overwegend goeie kwaliteit.
Ook onderdelen en automobilia…voor als je een loods hebt in te richten bijvoorbeeld….;)

Laatst bewerkt:
Ik kwam een video (AV) tegen van een 18 jarige dame die twee 190's (W201) bezit. Mooi verhaal over eerste auto bezit. (y)
Ik heb die spraakmakende Avantgarde versies eigenlijk nooit in NL gezien. Destijds was het in die jaren bij ons toch vooral de zgn. Oort versies (belastingvriendelijk tot 50 duizend gulden catalogusprijs) gezien.

Geweldig Funf wat een dikke Cabrio M :cool:
MB300SL hele bijzondere nieuwe aanwinst die Corvette, vind hem prachtig.
Plaatje ook de 280, geweldige verzameling.

Zo dan die Alpine B8, wat een machine!

Voorjaar dient zich gelukkig weer voorzichtig aan, 1e paasdag ook eindelijk weer eens lekker open kunnen toeren met de Z4, was genieten zo overal binnendoor.
2 weken terug de oil service laten doen en helaas ook nog wat extra werk was nodig.
Minimale koelwater lekkage aan een van de slangen, ook geen schande spul is 20 jaar oud.
Gelijk alles maar vervangen, waterpomp/thermostaathuis/aan en afvoer slang en al het koelwater.

Leuk dit, foto’s van mijn 116 uit de begintijd (eind jaren 70) die ik vandaag kreeg van de zoon van de 1e eigenaar! Een mooie aanvulling op de historie van de auto.

BYIVU2R.jpg

LtSHXKn.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe bevalt jou de Aston Ibud? Rij je er veel mee?
Nog niet, heb m in september teruggereden uit Zwitserland en daarna stilgezet voor de winter. Wilde ook eerst de Mini's helemaal klaar hebben, niet helemaal gelukt maar de groene is zo goed als af en weer in nieuwstaat. Begint nu eindelijk wat beter weer te worden dus volgende week vraag ik het kenteken aan en dan staan er wat tripjes gepland. Can't wait!

Bijzonder en best luxe dat bij jou de scheidingswanden ook sandwichpanelen zijn, bij mij (en meestal) is het cellenbeton. Is het een beetje geluidsdicht naar de buren? Bij mij waren er best wel kieren zodat je alles hoorde, heb dat inmiddels dicht gezet met pur en houtwerk. En het vloertje is mooi glad nu, voorzien van een epoxy coating.

De 560 staat er nu nog eenzaam bij maar dat zal straks wel veranderen.

TelzY1g.jpg

Het is even geleden maar dit topic is weer smullen geblazen. Waanzinnige auto's mannen! Het is al genieten van achter een scherm. Dat moet in het echt nog veel mooier zijn.

Wat gaaf dat de 280 als trouwauto gefungeerd heeft. Die rol kan ie zo weer pakken in de huidige staat!

Hier inmiddels een Macan S (2015) voor de deur. Die brengt ons komende zomer via het Porsche museum naar Italië (Dolomieten, Siena, Lucca).

Wat gaaf dat de 280 als trouwauto gefungeerd heeft. Die rol kan ie zo weer pakken in de huidige staat!

Hier inmiddels een Macan S (2015) voor de deur. Die brengt ons komende zomer via het Porsche museum naar Italië (Dolomieten, Siena, Lucca).

We beginnen volgende week met mijn dochter en vriendin in stijl naar het eindejaars schoolgala te vervoeren ;)

Wordt een mooie roadtrip zo te zien, noord Italië en Toscane, beter wordt het niet!

Bijzonder en best luxe dat bij jou de scheidingswanden ook sandwichpanelen zijn, bij mij (en meestal) is het cellenbeton. Is het een beetje geluidsdicht naar de buren? Bij mij waren er best wel kieren zodat je alles hoorde, heb dat inmiddels dicht gezet met pur en houtwerk. En het vloertje is mooi glad nu, voorzien van een epoxy coating.
Dat ziet er strak uit! Ik moet ook nog steeds een coating laten doen. Heb je daar iets meer info over (welk bedrijf, kosten)? Kan ook per PM natuurlijk.

Het is wel mooi in elkaar gezet inderdaad. Een lokale ondernemer heeft het in eerste instantie laten bouwen om een deel te verhuren. Allemaal goed afgewerkt, toilet zat er al in, veel led-verlichting binnen en buiten, veel stopcontacten en zelfs die gaatjes in de golven van de dakplaten zijn dichtgemaakt met schuim. Je hoort wel wat maar aardig gedempt dus niet storend. En meeste buren zijn hobbyisten dus zijn er bijna nooit. Heb jij ramen in je hal?

Macan is ook gaaf Flieger! Perfecte gezinsauto denk ik. Ik heb inmiddels een kleine man thuis van nu 2,5 dus ik wil ook eens gaan kijken naar iets anders. Huidige auto's zijn allemaal net niet handig.

Welke motoren zijn aanraders voor een r129? 280,300,320,500? Ik heb een mooie 320 gezien met 125k voor 15k, alles werkt geen rare geluiden, leek me wel een leuke zomer cruiser, :cool:

De 320 is een fijne motor met voldoende kracht. Natuurlijk is een 500 (8 cilinder) top, maar ook weer een stukje zwaarder in de neus en daardoor minder lichtvoetig dan een 320.

Laatst bewerkt:
Vlak voor sluiting van een veiling nog een keer op de bieden-knop gedrukt, betekende dat ik vandaag deze witte 230E kon ophalen.

KCw4BB4.jpg

raJQWQK.jpg

3e45QVL.jpg

Gewoon een old-school Benz, lekker basic met standaard wieldoppen, handbak, raamslingers, geen airco, maar wel een schuifdak en hoofdsteunen achter. Een armsteuntje voorin moet ik nog even ergens scoren en misschien een setje putdeksels of 8-gaats, dan vind ik hem eigenlijk wel prima. Na 30 jaar weer eens een W124, het voelt toch al snel weer heel vertrouwd.
De komende tijd nog wat puntjes op de i zetten en verder zien we wel, lekker wat mee toeren (zoonlief -ook met rijbewijs- ziet dat ook wel zitten) en als we er op uit zijn gekeken is er vast wel weer een koper voor te vinden.
I5hdYb8.jpg

54QxVYs.jpg

Laatst bewerkt:
Eigenlijk heb je wel gelijk funf, misschien toch eerst maar even zo laten met de wielen. Kan ook altijd nog.

De W214 ziet er goed uit! Vooral de versie met klassieke grill en ster op de kap is prachtig, ik begin vast met sparen.

tEI6nD5.jpg

Het is weer een kleine S en dat bedoel ik positief. Keurige auto zo en leuk dat hij ook weer te bestellen is met de ster op de kap. Dat maakt het weer een echte Benz.

De M4 bevalt mij intussen super. De eerste olieservice, bij ca 2.500 km, is geweest en het echte inrijden kan dus beginnen. Op de Duitse Autobahn komt deze auto echt tot zijn recht. Wat een vermogen, wat een weggedrag en wat een feest om met alles in standje onbeschoft kilometers te vreten. Het voelt allemaal zo goed en stabiel dat ik inmiddels zelf kunnen vaststellen dat de snelheidsbegrenzer er bij dit exemplaar inderdaad vanaf is…

Ook in de Beierse Alpen is het een feest op de weg, zeker met het kapje open. Hij biedt wat mij betreft echt zoveel meer dan de M340i. Die was natuurlijk ook goed, maar in alle opzichten gematigder. Erg leuk om het verschil nu te ervaren. Overigens kun je hem ook heel rustig rijden en dan is hij nog verrassend comfortabel en stil.

Terug
Bovenaan