Deze nieuwe SUV bevat F1-technologie
De nieuwe Renault Captur E-TECH hybrid
- advertorial
De nieuwe Renault Captur E-Tech hybrid maakt brandstof besparen leuk en heel gemakkelijk. Met de brandstofprijzen van nu is dat zuinige karakter extra prettig. De combinatie van twee elektromotoren en een verbrandingsmotor is gebaseerd op de jarenlange ervaring van Renault in onder meer de Formule 1. Want in de eredivsie van de autosport draait het niet alleen om kracht en snelheid, maar ook om efficiency en juist dan draagt de hybridetechniek zijn steentje bij. Diezelfde technologie laat de Captur altijd elektrisch wegrijden. Ook is het binnen de bebouwde kom mogelijk om emissievrij te rijden, zonder opladen met een stekker.
Naast de onlangs geïntroduceerde Renault Captur E-Tech plug-in hybrid is er nu ook de Captur E-Tech hybrid, met een gecombineerd vermogen van 140 pk en een accupakket dat zichzelf tijdens het rijden oplaadt doordat alle remenergie wordt teruggewonnen. Het resultaat is een slimme aandrijflijn die altijd voor de meest efficiënte modus kiest, zodat je zo zuinig en schoon mogelijk rijdt, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Drie motoren, ongekend zuinig
De twee elektromotoren en de verbrandingsmotor leveren een gecombineerd vermogen van 140 pk en dat zorgt voor vlotte prestaties en volop trekkracht. De E-Tech-transmissie met zeven versnellingen schakelt razendsnel en bijna onmerkbaar. De accu en de elektromotoren maken het mogelijk dat je tot wel 80% van de tijd elektrisch rijdt, 40 % minder brandstof verbruikt en 100% elektrisch van start gaat. Het gecombineerde verbruik bedraagt 5,9 l/100 km, ongekend zuinig voor een auto met dit vermogen.
Altijd compleet uitgerust
De nieuwe Renault Captur E-Tech Hybrid is er in verschillende uitrustingsniveaus en is daarnaast op allerlei manieren volledig te individualiseren. Alle versies beschikken over de LED PURE VISION koplampen, die altijd en overal voor een optimale, extreem heldere lichtbundel zorgen en het systeem schakelt automatisch tussen groot- en dimlicht, diverse veiligheids- en assistentiesystemen en lichtmetalen wielen. Automatische transmissie is standaard en draagt bij aan het rijcomfort.
Het artikel gaat verder onder de afbeelding.
Nieuw: de Renault Captur R.S. LINE
Bij een merk dat zo nadrukkelijk in de autosport aanwezig is, mag een extra sportieve uitvoering niet ontbreken en die is er nu in de vorm van de Renault Captur R.S. Line. Net zo zuinig als de andere versies, maar dan gekoppeld aan een fikse dosis sportiviteit. Die is leverbaar in combinatie met alle motoriseringen, dus ook met de E-Tech Hybrid . In het oog springende details zijn de voorbumper met F1-blade en honingraatgrille, de grijze achterdiffuser, privacy glass en 18-inch lichtmetalen wielen. In het interieur zet het sportieve karakter zich door met een sportstuur dat is bekleed met geperforeerd leder bekleed met rood en grijs stikwerk, aluminium instaplijsten, rode accenten op de ventilatieopeningen en het met carbonmotief afgewerkte dashboard. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer het 7” EASY LINK multimedia- en navigatiesysteem, parkeersensoren voor en achter, een achteruitrijcamera, een inductielader voor smartphones en een automatisch dimmende binnenspiegel zonder omlijsting.
De nieuwe Renault Captur E-Tech hybrid combineert met zijn slimme aandrijflijn sportieve prestaties en minimaal verbruik. Daarnaast is het een eigenzinnige, moderne en compacte SUV met volop gebruiksgemak en dynamische rijeigenschappen.
Meer weten? Kijk op renault.nl of stap binnen bij de showroom van je dichtstbijzijnde dealer.