Guest
Heerlijk topic! Ik hou van zeldzame opties, bovendien, hoe exclusiever (en vaak nuttelozer), hoe beter...
Ik heb een 1988 Volvo 340 GLE Millionaire met een aantal zeer zeldzame opties, deze waren af fabriek verkrijgbaar maar een aantal heb ik zelf achteraf ingebouwd, om wat te noemen:
-Hoofdsteunen achter (niemand wilde ze, want de binnenspiegel is in één klap nutteloos)
-Elektrische spiegels (een optie van een paar 1000 gulden destijds, dus te duur)
-Elektrische motorvoorverwarming (in NL niet echt van nut, meer in trek in Scandinavië)
-Digitale stereoset (ook weer een 1000en gulden kostende optie)
Verder zit er zo ongeveer de complete accessoirefolder op en nog meer, maar dat zijn niet echt de meest spectaculaire items. Het wagentje heeft intussen een toenmalige nieuwprijs die tegen de 80.000 gulden aan loopt, daar kocht je zo'n 8 basismodelletjes van
Verder heeft de Camaro ook nog wat grappigs. Een Amerikaan geïmporteerd van over de plas, dus niet zo gek dat die full-option was met alle gekke en leuke opties van dien. Echter, om een of andere gekke rede was enkel de centrale vergrendeling afbesteld. Uiteraard zelf achteraf ingebouwd want dat is enorm onhandig, maar men heeft dus ooit extra moeite gedaan of misschien zelfs extra betaald om dit af fabriek te laten ontbreken.
(Hoe weet ik dat? Dit zat er niet in, en staat ook niet op de optielijst die men gebruikte in de fabriek om deze auto in elkaar te zetten)
Ik heb een 1988 Volvo 340 GLE Millionaire met een aantal zeer zeldzame opties, deze waren af fabriek verkrijgbaar maar een aantal heb ik zelf achteraf ingebouwd, om wat te noemen:
-Hoofdsteunen achter (niemand wilde ze, want de binnenspiegel is in één klap nutteloos)
-Elektrische spiegels (een optie van een paar 1000 gulden destijds, dus te duur)
-Elektrische motorvoorverwarming (in NL niet echt van nut, meer in trek in Scandinavië)
-Digitale stereoset (ook weer een 1000en gulden kostende optie)
Verder zit er zo ongeveer de complete accessoirefolder op en nog meer, maar dat zijn niet echt de meest spectaculaire items. Het wagentje heeft intussen een toenmalige nieuwprijs die tegen de 80.000 gulden aan loopt, daar kocht je zo'n 8 basismodelletjes van
Verder heeft de Camaro ook nog wat grappigs. Een Amerikaan geïmporteerd van over de plas, dus niet zo gek dat die full-option was met alle gekke en leuke opties van dien. Echter, om een of andere gekke rede was enkel de centrale vergrendeling afbesteld. Uiteraard zelf achteraf ingebouwd want dat is enorm onhandig, maar men heeft dus ooit extra moeite gedaan of misschien zelfs extra betaald om dit af fabriek te laten ontbreken.
(Hoe weet ik dat? Dit zat er niet in, en staat ook niet op de optielijst die men gebruikte in de fabriek om deze auto in elkaar te zetten)