Zeldzame opties & accessoires

Dat van die Zx: aangezien ik destijds een trekhaak gemonteerd had, "moest" er onde de voorbumper een klein extra lipje geplaatst worden om wat meer koeling te krijgen! 😜 Ook had ie een middenarmsteun (origineel fabrieksaccessoire) wat destijds aardig duur was (dacht omgerekend een goede 100€).

Meer koplampwissers...

l9ny6icpc2v1u.png

3sasenscauxvh.jpg

scq0e0hq0wg5g.jpg

5bw3u9lmqkqwv.jpg

2tzsmmmyyjqgi.jpg

qmbyjdw8o6ojh.jpg

akfz8acsreyve.jpg

Het was even zoeken naar een foto, maar ik kwam deze week een Renault Modus tegen met zo'n gekke achterklep:
img_3207.jpg

Barri zei:
Jp053 zei:
Nooit geweten, leuke vondst Barri.
Let maar ns op de naden in de klep van een Modus. Ik weet niet hoeveel Modussen het hebben, maar het zullen er niet veel zijn.

Aha, de fameuze 'Boot Chute'! Bijzonder ideetje voor in krappe parkeerplaatsen, maar volgens mij niet echt nuttig...

En misschien als je palen moet halen bij de bouwmarkt. :)
Een raam dat apart open kan is handiger denk ik. Had een Civic ook niet zoiets als dit?

rzasa zei:
En misschien als je palen moet halen bij de bouwmarkt. :)
Een raam dat apart open kan is handiger denk ik. Had een Civic ook niet zoiets als dit?

Civic hatchback had dat inderdaad ook, maar dat was standaard.
Achterklep waren 2 delen. Het raam ging omhoog, onderste gedeelte naar beneden als een soort van laadklep.
itrbank14wu8f.jpg

@Fura Spider,

Een boordcomputer was standaard op de SX. Nu dus alleen een zeldzame optie omdat de auto zelf zeldzaam is.

MusicGate Power™
De optionele MusicGate PowerTM geluids-installatie van 458 watt bestaat uit negen luidsprekers van Boston Acoustics®, met onder meer een subwoofer in de koffer en een box met twee luidsprekers die kan worden uitgeklapt als de achterklep open staat.

dodge_caliber_tailgate.jpg

Escher zei:
Barri zei:
Jp053 zei:
Nooit geweten, leuke vondst Barri.
Let maar ns op de naden in de klep van een Modus. Ik weet niet hoeveel Modussen het hebben, maar het zullen er niet veel zijn.

Aha, de fameuze 'Boot Chute'! Bijzonder ideetje voor in krappe parkeerplaatsen, maar volgens mij niet echt nuttig...

Elke keer dat ik een Modus zie controleer ik de achterklep om dit te checken. Nutteloze, maar gave optie.

0ok een zeldzame optie volgens mij.
In de eerste serie van Ford Scorpio mk1 kon je als optie een paneel achter in de middenconsole bestellen met radio/koptelefoon aansluiting en volume regeling voor de achter passagiers.

360.jpg

Ford Lord zei:
In de eerste serie van Ford Scorpio mk1 kon je als optie een paneel achter in de middenconsole bestellen met radio/koptelefoon aansluiting en volume regeling voor de achter passagiers.

360.jpg
Die is leuk!

Faxapparaat in Audi A8
brbjw6atexceh.jpg

Skoda Superb (1e gen.) met openklapbare rugleuning zodat de achterpassagier z'n benen kan strekken.
y0ze091wwogo7.jpg

Honda Odessey met ingebouwde stofzuiger
dbnwsjcj6bs3z.jpg

Minidiscspeler
xclguyavrmjhd.jpg

Ik blijf dit een tof topic vinden. Ik heb wel een opmerking, Fura Spider: een stofzuiger achterin een grote MPV is niet zo bijzonder en zeker niet zeldzaam. Onder andere de Town & Country heeft het ook en de nieuwe Pacifica eveneens:
195982-fca-selects-emersons-ridgid-technology-for-new-minivans-built-vacuum.2-lg.jpg

Barri zei:
Ford Lord zei:

360.jpg
Die is leuk!

Zeker leuk! Mijn Crown is een pak ouder en heeft het ook. Bediening van de airco en radio, plus een aansteker en asbak. Naar gordels zoek je achterin overigens tevergeefs. ;)

34698928655_ee1d062e5f_b.jpg

De Renault Vel Satis Initiale was bij de introductie in een aantal interieurkleuren leverbaar die je bijna nooit ziet: donkergroen, donkerrood en donkerblauw en safraan/tan. Van groen en blauw kan ik zelfs geen foto's vinden.

images

KGrHqMOKikE5mR5m9f6BOh3IveVQ_12.jpg

334109613_7-renault-vel-satis-2-2-dci-initiale-full-options-airco-c.jpg

Die XM multimedia is niet echt een zeldzame optie, maar meer een zeldzame uitvoering. Een soort concept-auto, er zijn er maar 50 van gemaakt; als concept voor een auto waarin de inzittende op de achterbank productief kon zijn terwijl hij/zij naar een bestemming gereden wordt.

De auto's zijn daarnaast gebruikt voor het vervoer van VIPs tijdens het WK voetbal in 1998.

Een Talbot Matra Rancho met airco.
Op de foto zie je de airco unit op het dak zitten. Onder het handschoenenkastje zit de blazer gemonteerd.

1600np.jpg

Gisteren even hier gelezen en zag het stuk van de Modus. Dus toen ik vanmorgen ik Kaldenkirchen een tegen kwam gelijk even gekeken.. En in een keer prijs...deze heeft ook deze optie.

360.jpg

Fura Spider zei:
z3nrrp1o8ddma.jpg

Glazen schuifdak Seat Exeo met zonnecellen om de ventilator te laten draaien tijdens stilstand van de auto...
De hele auto is zeldzaam dus ja deze optie is dat ook.

PascalD zei:
Gisteren even hier gelezen en zag het stuk van de Modus. Dus toen ik vanmorgen ik Kaldenkirchen een tegen kwam gelijk even gekeken.. En in een keer prijs...deze heeft ook deze optie.

Ik vraag me af of het wel echt zo'n zeldzame optie is, want toen de Modus net op de markt was vroeg ik me bij elke Modus die ik zag af waar die rare naad in de achterklep voor nodig was.

Idd van die modus kom ik deze klep ook vaak tegen.
Honda civic had de mooie optie met het raam ,maar bij een amerikaan draaide je vaak ook ht raam naar beneden van de achterklep.
Tegenwoordig zie je ze overal
Zelf vond ik de grand move en twingo heel handig met hun bed erin

Op de eerste A-klasse, de verlengde, had je de 4-zitter optie
In plaats van een achterbank werden er dan 2 extra voorstoelen ingezet

mercedes-benz_a_190_4_zps2lrhkxm3.jpeg

Handbak in een Ferrari California

here-s-a-ferrari-california-with-a-manual-one-of-only-two-built-88283_1_zps9mmeif0b.jpg

Quadrasteer op een GMC Denali
Kostte meer dan 5000 dollar

1200px-Quadrasteer61_zpsmgumaozx.jpg

Range Rover tailgate event seating

lysj6t4lesvv2.jpg

Abarth Biposto 695 met sequentiele versnellingsbak volgens het 'dog ring'-principe

xtlzj6mkhkldp.jpg

Opel Astra G met kleuren beeldscherm navigatie
( In dit geval een Vauxhall )

45satnav_zpsyt7v4vyv.jpeg

Opel-Astra-G-1998-2004-Photo-03.jpg

Climate Control op een 1993 Ford Mondeo Mk1

h14FOusx_zpstnlulcd6.jpg

Mk1-Mondeo-V6-xlarge_trans_NvBQzQNjv4Bq7f5cjuc-31g5iC9lVG5RzsPKbPuVm2FmpZOWalsIJ0k.jpg

Groot scherm navigatie op een Opel Corsa C

opel-corsa-c-interior-10267_zpsxlyvql3d.jpg

opel_corsa-5-door-c-2003-06_r7.jpg

Wouter82 zei:
Dan kan hij hem wel in 1985 gekocht hebben.

Klopt, ik kocht de auto op basis van een kleine zwart/wit foto. Er waren nog geen folders van, maar ik zou het na moeten kijken maar volgens mij is hij geleverd in 1985. Kom ik op terug.

Terug
Bovenaan