@opel omega, snel is 'ie zeker, 4,4 seconden was nog niet zo lang geleden enkel voorbehouden voor supercars en zulks. Je kunt ook een performance boost kopen, voor 1800 Euro krijg je dan een update zodat 'ie onder de 4 seconden naar de 100 sprint, gewoon op je eigen oprit "over the air"! Ik weet nog niet of ik dat ga doen hoor, eerst maar eens gewoon rijden en wennen
@Micha, de 530i heeft het toch nog ruim 18 maanden volgehouden, niet slecht voor mijn doen

de Model 3 gaat wel langer blijven hoor, dit is mijn eerste gloednieuwe auto en mijn duurste tot nu toe. Wellicht koop ik er tzt nog wel iets leuks bij, of een motorfiets ofzo we zien wel
@Barri, ik vind de Model 3 zo in het wit en met zwarte accenten helemaal geen verkeerde verschijning, maar er zijn veel mooiere auto's dat is zeker waar.
Qua SUV, het plan voor nu is dat ik de Model 3 over x jaar doorschuif naar mijn vrouw wanneer de Prius met pensioen mag, en hopelijk koop ik tegen die tijd een Cybertruck (Als 'ie ooit in Europa geleverd gaat worden).
@Elco, zo had ik het nog niet bekeken, nu krijg ik ook niet zo heel veel meer mee van wat er gemiddeld op de Nederlandse opritten staat natuurlijk maar ik geloof je direct. Ik ben me er wel van bewust dat het wel een beetje geitenwollen sokken wagenpark aan het worden is

Maargoed we zijn in elk geval bestand tegen de toekomst hoop ik.
En het is zeker een ommezwaai! Maar Tesla heeft me als merk altijd aangesproken, al vanaf toen ik 7 jaar geleden de Prius kocht was dat al een beetje een "stepping stone" richting een Tesla, en nu is dat moment bijna daar

Maar het klopt wat je zegt, allround is het gewoon een hele aantrekkelijke propositie om een Model 3 te kopen, je komt er echt niks in te kort.
@MBdoubleyou, dat dashboard van de M3 is sowieso wennen vrees ik

maar ik heb nog wel een mooie houten plank voor m'n snufferd straks dus dat zit wel goed

Ik vind het minimalistische interieur van de Tesla wel echt heel fijn, ik ben ook een erg opgeruimd figuur; mijn bureau op het werk is altijd schoon en opgeruimd, ik zou nooit kunnen werken met papieren en andere rompslomp op mijn werkplek. Maar ik snap heel goed dat voor veel mensen zo'n Tesla interieur gewoon té kaal is.
Die caravan is nog wel een dingetje ja.. Ik dacht dus dat je achteraf nog wel een trekhaak kon installeren maar niet dus; als het er af-fabriek niet onder zit krijg je 0 Kg trekgewicht op het kenteken. Sowieso kun je dacht ik slechts 1.000 kg trekken met de M3 dus het formaat caravan dat ik nodig heb past er überhaupt niet achter. Ik heb dit nog wel met mijn sales advisor besproken en zij bood aan om de reservering om te zetten naar een Model 3 mét trekhaak maar dan moest ik een stuk langer wachten.
Maar geen nood, we hebben nu al 3 keer naar volle tevredenheid een camper gehuurd en dat is eigenlijk toch ook wel fijn dus we gaan gewoon op dezelfde manier verder denk ik.
@Moreno, die foto's komen er wel genoeg van denk ik

Ik ben ook erg benieuwd hoe het straks dagelijks gaat met zo'n ding op pad, wanneer de wittebroodsweken voorbij zijn en je de eerste keer met bijna lege batterijen op zoek moet naar een laadpaal in een onbekend plaatsje of wanneer je er achter komt dat alle publieke laadplekken continu bezet of stuk zijn bijvoorbeeld. Ik zou zo'n auto ook nooit kopen zonder eigen oprit, maar zoals gezegd kan ik straks met 22Kw thuis laden dus pomp je er in een uur tijd zo'n 120 km aan actieradius in. Elke ochtend wakker worden met een volle accu voor een paar centen is toch ook wel een fijn idee vind ik