Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Leuk om je ervaringen van de nieuwe 1 te lezen, even iets anders proeven is altijd mooi. De 530 blijft erg fraai, gave bak. Of staat die 7 al op jouw naam inmiddels :T

@DD en Damian, de 7 staat nog niet op mijn naam :D erg druk geweest met klusjes in en om het huis, als hij ergens volgende week nog niet verkocht is ga ik eens een oriënterend kijkje nemen denk ik ;)

Zadelsnuiver zei:
@DD en Damian, de 7 staat nog niet op mijn naam :D erg druk geweest met klusjes in en om het huis, als hij ergens volgende week nog niet verkocht is ga ik eens een oriënterend kijkje nemen denk ik ;)

Je gaat hem dus gewoon kopen, alleen niet nu :LOL:

Poh, wat een mooie 7 serie is dat inderdaad! Ik moet wel zeggen dat ik jouw interieur toch wel een heel stuk specialer vind, met het bruine leder en lichte hout (y)

Ik vind er met de nieuwe 1-serie eigenlijk weinig mis. Ziet er hooguit wat meer MPV achtig uit dan zijn voorganger, maar dat is tegenwoordig sowieso wel een trend in autodesignland. Het huurauto-gevoel in het interieur snap ik wel, maar desalniettemin ziet de afwerking er top uit (dat mag ook wel, voor die prijs, oef!).

Ja het interieur is inderdaad veel minder spectaculair dan wat ik nu heb. Ik heb overigens amper meer gedacht aan deze 7-serie, dat is misschien ook wel een teken van mijn kant dat ik deze aan me voorbij moet laten gaan. Aan de andere kant kreeg ik Vandaag wel een berichtje van de garage waar ik de BMW gekocht heb of ik nog interesse zou hebben om iets nieuws te kopen. Gewoon marketing natuurlijk, maar ik ga straks wel even een kijkje nemen. Ik heb niks nodig natuurlijk, maar voor een goede deal ben ik altijd wel te strikken ;)

EN heb je de 7 gekocht? :D Of hadden ze wat anders leuks? (ik gooi de Koreaanse bal er toch nog een keer in ;) )

Ik ben geen fan van dit model, maar ik moet zeggen toen ik de Nettiauto-foto's zag, vond ik hem mooier dan de auto die me pas inhaalde, die vond ik vooral plomp. Dat interieur vind ik wel erg mooi!

Dat dealers dat nog doen, "vroeger" deed de Alfa dealer dit ook, die belde dan mijn vader, ze reden toen nieuwe Alfa's.
"Geert moet je luisteren, ik heb nu wat moois. Een SUD voor de Zweedse markt, echt wat voor jou." En inderdaad later die middag was de SUD ingeruild. Zelfs met de caravan ging het zo (jaren 70) destijds. Later werd het bij de APK, pap was toen trouwe VW-klant, de verkoper woonde bij ons in de straat. Mijn vader wachtte op de auto, kletste wat in de garage en dan even koffie drinken met Koos, dat leverde 2 fraaie Vento's op.

Zelf heb ik ook een keer een auto zo gekocht, de garage wou mijn Polo graag hebben, de eigenaar zijn zus was gescheiden en hij zocht een goede betrouwbare auto, mijn Polo dus.

Ha Peter, dank voor je bericht. Ik heb geen actie meer ondernomen op deze 7-serie, die initiële kriebel die ik had was snel weer verdwenen en dat is voor mij wel een teken dat ik er niet klaar voor ben zeg maar. Ook mijn garage geen contact meer mee gehad, heb het ontzettend druk met werk en privé en daarnaast ben ik in mijn vrije tijd aan het verdiepen en investeren in Cryptocurrency. Maar ik vind het wel leuk dat ze op die manier handel proberen te drijven, een persoonlijke touch kan ik altijd goed waarderen (y)

Donderdag gaat de BMW naar de garage, bij drempels hoor ik linksachter wat boenk boenk geluiden dus dat moet even opgelost gaan worden. Verder weinig nieuws te melden, ook de bestelde achterlichten staan nog steeds in backorder.

Ik had vorige week nog wel een leuke foto gemaakt die ik wilde delen :D

20210509-212341.jpg

Dank je BlueZ! Hij is inderdaad verlaagd met een JOM Schroefset, hij zou nog lager kunnen maar de wielkasten zijn perfect gevuld zo dus ik vind het goed ;)

Thanks buurman! Ja niet iedereen wilt persé een hele lage auto, maar ik vind dit wel echt heel mooi gewoon zo laag. Misschien dat het ooit nog eens over gaat :D

@Moreno dank je! Ja wat is waarde, bij inruil is zo'n auto op papier misschien niet bijzonder veel meer waard maar voor een liefhebber is het maar net wat de gek er voor geeft natuurlijk. Ik heb er ook zoveel in geïnvesteerd dat ik de auto sowieso met verlies ga verkopen wanneer het zover is maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. Ergens wil ik deze auto ook gewoon heel lang houden, net zolang tot het echt een klassieker is zeg maar een beetje hetzelfde idee wanneer je nu een mooie E28 tegenkomt. Maar dan zou ik 'm voor het mooie een keer moeten laten overspuiten enzo en dat is onderaan de streep altijd goedkoper dan weer een nieuwe auto kopen natuurlijk :D tijd zal het leren.

Maar weer eens hoog tijd voor een update!

Allereerst de Prius, want daar is weinig over te melden. Paar weken geleden een beurtje en APK gekregen, op de melding dat de dashcam niet op de juiste plaats zat na geen opmerkingen en kan weer voor een jaar er tegenaan. Wel loopt mijn linker voorband langzaam leeg, volgende week maar even langs de bandenboer om te kijken wat het probleem is, ik vermoed een slecht ventiel of slechte afdichting langs de velgrand.

IMG-20210910-WA0003.jpg

Dan de BMW; die is niet meer! Een paar weken geleden op internet gezet en was zo weg. Een jongeman met zijn vader, echte liefhebbers gaan er nu voor zorgen. Ontzettend fijne wagen aan gehad, maar ik begon aan mezelf te merken dat ik een beetje "billenknijpend" in de auto zat op het laatst. In Augustus nog een dure rekening gehad voor de achterophanging, daar moest weer iets vervangen worden dus toen de auto 100% perfect stuurde zonder geluiden of trillingen was het voor mij het ideale moment om hem te verkopen want naar mijn ervaring duurt het dan niet lang voordat het volgende euvel zich aandient. Het was een beetje gênant om een ontzettend grote stapel rekeningen bij de auto te laten zien maargoed, de nieuwe eigenaar kon in elk geval zien dat ik er goed voor heb gezorgd.

IMG-20210826-WA0007.jpg

Maar wat komt er dan in de plaats? De oplettende forummer heeft het al lang in de gaten natuurlijk want ik heb het in een aantal andere topics al aangekaart: er komt een Tesla! Na wat wikken en wegen, een aantal proefritten met verschillende uitvoeringen en modellen (Model S en 3) is de keuze gevallen op een gloednieuwe Model 3 Dual Motor. Wit met zwart interieur. Ik had eerst een reservering geplaatst op een Model 3 Performance uit 2020 die uit voorraad leverbaar was maar na een proefrit de reservering om laten zetten. De Performance is krankzinnig snel, eigenlijk kun je dat vermogen op de openbare weg amper aanspreken en heeft natuurlijk een negatief effect op de range wanneer je continu loopt te "gassen". De Dual Motor gaat zuiniger met z'n elektriciteit om, heeft meer range én is nog steeds ontzettend rap. Daarnaast kwam ik er in de showroom achter dat het 2021 model toch wat bruikbare updates heeft gekregen, de meest belangrijke toch wel de warmtepomp zodat je in koud weer gewoon minder aan range verliest en tevens vind ik de zwarte deurgrepen en raamomlijsting mooier dan het chroom van het "oude" model. Dus voor hetzelfde geld als voor een gebruikte Performance heb ik straks een nieuwe Dual Motor met 4 jaar standaard garantie én 8 jaar garantie op motoren en batterypack.

Het kopen van een Tesla gaat overigens erg fijn en snel, op de website stel je de auto samen of je kiest er een uit voorraad, je boekt een afspraak voor een proefrit, je regelt de financiële zaken en vervolgens houden ze je via email op de hoogte van de stand van zaken. Vervolgens kies je een tijdstip waarop je de auto op kunt halen en klaar is Kees. Dinsdag is het dan eindelijk zo ver, dus het einde is in zicht.

20210926-214708.jpg

De voorpret is natuurlijk al in volle gang; zo heb ik al een afspraak geboekt om de kwetsbare delen van de auto te laten wrappen in PPF en heb ik een hogedrukreiniger inclusief foamcanon aangeschaft om de auto veilig te kunnen wassen.

IMG-20210918-WA0003.jpg

Ik ga zelf een Graphene coating aanbrengen van 303, gewoon heel simpel met een spuitfles maar het resultaat moet naar het schijnt ontzettend goed zijn.

20210926-213944.jpg

De Tesla Wall Connector is ondertussen ook al binnen, ik heb in de carport 3x25A dus als het goed is moet ik daarmee tegen 22Kw kunnen laden. Ik heb alleen geen verstand van elektriciteit dus daar moet ik nog iemand voor charteren om te installeren.

20210926-205300.jpg

Ik heb ook nog wat klein spul besteld zoals naafkapjes en afdekkapjes voor de wielbouten wanneer je zonder wieldoppen wilt rijden, insteekbussen voor de bekerhouders zodat er ook smallere blikjes in passen en een haakje voor in de kofferbak om boodschappentassen aan te kunnen hangen :D Het fijne aan de Model 3 is dat er heel veel aftermarket spul voor te vinden is, dus op dat vlak kan ik mijn ei straks ook nog wel kwijt vrees ik.

1458216-00-A-alt.jpg

Sorry voor het lange verhaal, als het goed is dinsdag wat foto's van de nieuwe aanwinst (y)

Leuk man! Ik denk dat niemand had verwacht dat de BMW lang zou blijven, maar goed om te horen dat je een waardige opvolger hebt gevonden. Ben heel benieuwd hoe hij je gaat bevallen!

Ik ben benieuwd hoe ie gaat bevallen! Zelf vind ik een Model 3 niet echt wat, maar al die prullaria die er aftermarket beschikbaar is maken het wel erg leuk!

Nu nog een oude SUV voor erbij? :D

Ha, wat een ommezwaai! Een erg Nederlands wagenpark ook. Alleen nog een Outlander PHEV erbij voor de winterse ritjes en je hebt de collectie historische bijtellingsknallers redelijk compleet :T.

Vind 't wel een mooie stap. Zo'n M3 rijdt fenomenaal en 't ontbreekt je erin aan niets.

Gefeliciteerd en veel rijplezier! Maar dat zal wel lukken :). Dat wordt aftellen tot dinsdag. Ik heb zelf niets met een Model 3 maar dat is voornamelijk gebaseerd op het design. Ik denk dat je dat fraaie Bimmerdash wel gaat missen.....

Dat wordt wel een klein caravannetje :). Of zijn die plannen daarvoor gewijzigd?

@opel omega, snel is 'ie zeker, 4,4 seconden was nog niet zo lang geleden enkel voorbehouden voor supercars en zulks. Je kunt ook een performance boost kopen, voor 1800 Euro krijg je dan een update zodat 'ie onder de 4 seconden naar de 100 sprint, gewoon op je eigen oprit "over the air"! Ik weet nog niet of ik dat ga doen hoor, eerst maar eens gewoon rijden en wennen :)

@Micha, de 530i heeft het toch nog ruim 18 maanden volgehouden, niet slecht voor mijn doen :D de Model 3 gaat wel langer blijven hoor, dit is mijn eerste gloednieuwe auto en mijn duurste tot nu toe. Wellicht koop ik er tzt nog wel iets leuks bij, of een motorfiets ofzo we zien wel :)

@Barri, ik vind de Model 3 zo in het wit en met zwarte accenten helemaal geen verkeerde verschijning, maar er zijn veel mooiere auto's dat is zeker waar.
Qua SUV, het plan voor nu is dat ik de Model 3 over x jaar doorschuif naar mijn vrouw wanneer de Prius met pensioen mag, en hopelijk koop ik tegen die tijd een Cybertruck (Als 'ie ooit in Europa geleverd gaat worden).

@Elco, zo had ik het nog niet bekeken, nu krijg ik ook niet zo heel veel meer mee van wat er gemiddeld op de Nederlandse opritten staat natuurlijk maar ik geloof je direct. Ik ben me er wel van bewust dat het wel een beetje geitenwollen sokken wagenpark aan het worden is :D Maargoed we zijn in elk geval bestand tegen de toekomst hoop ik.
En het is zeker een ommezwaai! Maar Tesla heeft me als merk altijd aangesproken, al vanaf toen ik 7 jaar geleden de Prius kocht was dat al een beetje een "stepping stone" richting een Tesla, en nu is dat moment bijna daar :)
Maar het klopt wat je zegt, allround is het gewoon een hele aantrekkelijke propositie om een Model 3 te kopen, je komt er echt niks in te kort.

@MBdoubleyou, dat dashboard van de M3 is sowieso wennen vrees ik :D maar ik heb nog wel een mooie houten plank voor m'n snufferd straks dus dat zit wel goed ;)
Ik vind het minimalistische interieur van de Tesla wel echt heel fijn, ik ben ook een erg opgeruimd figuur; mijn bureau op het werk is altijd schoon en opgeruimd, ik zou nooit kunnen werken met papieren en andere rompslomp op mijn werkplek. Maar ik snap heel goed dat voor veel mensen zo'n Tesla interieur gewoon té kaal is.

Die caravan is nog wel een dingetje ja.. Ik dacht dus dat je achteraf nog wel een trekhaak kon installeren maar niet dus; als het er af-fabriek niet onder zit krijg je 0 Kg trekgewicht op het kenteken. Sowieso kun je dacht ik slechts 1.000 kg trekken met de M3 dus het formaat caravan dat ik nodig heb past er überhaupt niet achter. Ik heb dit nog wel met mijn sales advisor besproken en zij bood aan om de reservering om te zetten naar een Model 3 mét trekhaak maar dan moest ik een stuk langer wachten.
Maar geen nood, we hebben nu al 3 keer naar volle tevredenheid een camper gehuurd en dat is eigenlijk toch ook wel fijn dus we gaan gewoon op dezelfde manier verder denk ik.

@Moreno, die foto's komen er wel genoeg van denk ik :D Ik ben ook erg benieuwd hoe het straks dagelijks gaat met zo'n ding op pad, wanneer de wittebroodsweken voorbij zijn en je de eerste keer met bijna lege batterijen op zoek moet naar een laadpaal in een onbekend plaatsje of wanneer je er achter komt dat alle publieke laadplekken continu bezet of stuk zijn bijvoorbeeld. Ik zou zo'n auto ook nooit kopen zonder eigen oprit, maar zoals gezegd kan ik straks met 22Kw thuis laden dus pomp je er in een uur tijd zo'n 120 km aan actieradius in. Elke ochtend wakker worden met een volle accu voor een paar centen is toch ook wel een fijn idee vind ik :)

Wederom een post verdwenen... maar goed, ik had geschreven dat ik je veel plezier wens met de stekkerdinges. Zonde van je mooie e60, maar 18 maand is een mooie score!

Een stekkerdinges is wel heel wat anders dan een ex taxi 200 cdi....

Ha buurman! Jammer en vervelend dat het forum je een beetje tegenwerkt,ik beb er gelukkig tegenwoordig niet vaak meer last van maar het was een paar maanden geleden wel heel erg.
Stekkerdinges gaat wel bevallen denk ik, wel even wennen zonder geluiden onder de motorkap vandaan enzo, maar het rijdt echt goed! Ik had de auto voor de proefrit 24 uur meegekregen, dus goed kunnen testen en ervaren hoe het is. Wat me het meeste verraste was het weggedrag, ik wist niet precies wat ik me er van moest voorstellen maar de Model 3 rijdt strak en comfortabel, heel volwassen. Ik had echt verwacht dat ik op dat vlak het meeste verschil ging merken tov een sportieve BMW maar ik was positief verrast.

W212 heb ik zeker nog overwogen, zelfs een W213 en een W221 S500! 5 en 3-serie met stekker, zelfs nog een dikke Dodge Ram!
Maar na een proefrit met de Model 3 was ik verkocht. Dit is voor mij gewoon het nieuwe rijden en ik denk dat hier in Finland binnen zeer korte tijd het grootste gedeelte van de auto's op de weg elektrisch gaan zijn.

Toch wel mooie tijden gehad met die gekke ex-taxi :D We hadden toen een ritje naar mijn schoonvader gemaakt die zo'n 200km verderop woont. Cruise op 170 en gaan met dat ding, geen centje pijn en dat ding reedt echt heerlijk relaxed, ook op zulke snelheden. Dat is toch wel de kracht van Mercedes-Benz en BMW vind ik. Met een Tesla moet je dat soort truken niet proberen want dan sta je elk uur aan de supercharger. Maargoed de Prius kan ook 180 :T

Aah ik vroeg me al af waar het glascoating topic van de model 3 vandaan kwam, gefeliciteerd met de Tesla :) Nog nooit een meter met een model 3 gereden, maar volgens de testen rijdt het fantastisch qua wegligging, de performance variant zou zelfs een m3 concurrent zijn, erg knap voor een 'gewone' auto. Voordeel van een model 3 is dat hij een stuk lichter is dan bijvoorbeeld een polestar 2 die ik pas nog heb gereden, bizarre acceleratie maar het is toch ook wel echt een loodzware baksteen bij het snellere gebruik, niet bepaald prettig.

Leuk man, zo'n model 3 is ook gewoon een dikke sedan met bizarre prestaties. Als ik het geld had zou ik hem in blauw met wit bestellen.

@Damian, veel mensen vragen me waarom ik niet voor de Polestar ben gegaan. Het antwoord is simpel; ik vind hem gewoon veel minder mooi dan de Model 3. Vast verder een berefijne auto maar ik kan persoonlijk niet aan het design wennen.

Wat ook een grote invloed had is het supercharger netwerk. Hier in Finland staat het nog in de kinderschoenen, maar in Zweden en Denemarken bijvoorbeeld staat er al een redelijk netwerk. Voor de ritjes naar Nederland is dat ideaal.

@Pietzoveel, dank je!

@Hybrid, Blauw met wit interieur klinkt ook wel chique (y) Mijn tweede keus was rood geweest, in de showroom stond een rode met beige interieur echt heel mooi om te zien.

Het is geen fijne auto..ik dacht ook dat het echt een heerlijk ding was. En misschien op platonisch vlak ja.....het is een goed ding, maar tegelijkertijd viel het me zo zwaar tegen.

Recentelijk in zoektocht naar de nieuwe leaseauto van mijn vader mee gereden, hij heeft er meer gereden die dag, ik enkel de polestar want ik moet tegenwoordig helaas werken overdag. Maar uiteenzettend. (Keuze gaat overigens naar een EQA300)

Interieur erg mooi, zitpositie voelt initieel goed. Stuurwiel erg goedkoop het "Vegan" leather is overduidelijk plastic en voelt niet zo fijn aan als het recent geïnstalleerde opnieuw bekleed stuur in de Megane. Voor een stoel niet erg, het zit goed, geeft grip, voelt warm aan op de frisse regenachtige dag dat we de auto rijden. Eindelijk een "lage" EV. Koppel natuurlijk fijn bij wegrijden, gezien pa de recharge in twin-engine heeft gereden is dit de single motor. Met 231 pk en dito koppel absoluut niet behelpen. Zelfs die dikke 2 ton worden vlot aan het rollen gebracht.
Bij het aan komen rijden bij de eerste stoplichten wordt die cocon waarin je wordt gedrukt ineens erg geforceerd, want het zicht naar achteren is belabberd, je hebt grote dode hoeken in de zijkanten, b stijlen zijn erg dik en de raampjes laag. Maar dat je dan ook flink moet bukken om het stoplicht te zien voelt ineens heeeeel vervelend. Het doet je vragen waarom Polestar zo hun best doet om de auto te verpakken tot een sportieve cocon terwijl die dat eigenlijk niet waar kan maken.

Enfin, als die dan andere dingen erg goed doet kun je hem dat vergeven, merendeel van de kilometers gaan toch over 80/100 en oude snelwegen. Maar dan volgen er nog wel meer dingen.
Informatievoorziening is summier en onduidelijk, je ziet geen momentaan gebruik, geen gemiddeld gebruik, enkel een GoM en SoC meter. Ergens in het infotainment zit nog wel een kW en koppel meter maar die is niet duidelijk en gaat in plaats van je maps of muziek...
Een uiteenzetting van informatie die je in de Tesla krijgt mis je daadwerkelijk. De technoloog in mij wil graag nog meer dingen weten, het liefste zie ik gewoon Voltage en Amperage tijdens het rijden met daaronder de uiteenzetting in momentaan Wh en gemiddelden. Maar dat is misschien weer teveel gevraagd voor de normale rijder onder ons. Het is mijn inziens in dit stadium eigenlijk te vroeg om alle controle al uit handen te geven, tegelijkertijd snap ik de software ontwerper wel. Tegelijkertijd weet de auto al die data wel! Hij moet immers zelf ook die parameters weten en met uitlezen via de OBD kun je daar ook gewoon bij komen, temeer omdat dit bij de vrij beschikbare informatie hoort. Maar waarom je dan geen "advanced user" modus erin zet, of een knopje, statistieken voor nerds....

Op het dijkweggetje valt het gewicht pas echt goed op. In rechte lijn weet de Polestar het te maskeren en over hobbels begin je het gewicht te voelen. Maar het stuurgevoel is ronduit belabberd. De Polestar geeft je compleet geen vertrouwen en de opmerking vanaf de passagiersstoel dat ik rustig moet doen komt al bij 40....dat deed de Megane toch wel anders. Het is te lang geleden voor mij om hem nog goed te kunnen vergelijken met een Model S, maar een Model 3 is een veel fijner sturend ding. Misschien wel door de achterwielaandrijving? De Zoe voelde ook veel lichtvoetiger aan maar is niet echt vergelijkbaar in klasse. Ook de aloude Ioniq en Kona waren fijn sturende auto's die een goede indruk achterlieten.

Wellicht dat het Ohlins onderstel het gevoel compleet anders laat zijn.....maar vooralsnog zou ik een Polestar niet heel snel overwegen.

edit: Herzien na terechte opmerking van MBdoubleyou

Nico, het lijkt erop dat je Mégane als referentiepunt in vergelijking met de Polestar. Lijkt me niet het juiste uitgangspunt als je in een EV stapt.

Ik had al ergens anders geroepen: Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

En als je 22kW thuis kan laden dan verwacht ik dat je maar weinig zorgen gaat maken over range en dergelijke. Op een echt lange reis laat je de navigatie het gewoon zelf uitrekenen. Buiten Tesla (en de Polestar) komt die functie maar weinig voor. Gelukkig heb je daarvoor de ABRP app op Android auto die je via OBD ook aan de auto kan koppelen en dan heb je hetzelfde. Maar affabriek is wel fijner.
Met de warmtepomp erbij zit je verbruik ook wel echt goed. Tesla blijft ontzettend goed in energieverbruik en die warmtepomp geeft het laatste zetje.

Qua wegligging doet zo'n Model 3 natuurlijk mee met de beste BMWs. Dat hebben ze goed in de vingers inmiddels. Wat dat betreft zal je je snel thuis voelen.

MBdoubleyou zei:
Nico, het lijkt erop dat je Mégane als referentiepunt in vergelijking met de Polestar. Lijkt me niet het juiste uitgangspunt als je in een EV stapt.

Heb je een punt in, kwam eigenlijk meer doordat in mijn gedachten de Polestar best wel in de sportieve categorie hoorde. Mijn Megane is wat dat betreft ook een in die categorie maar idd niet geheel representatief.
In eerste instantie is die referentie echter gekomen omdat ik persoonlijk erg fan was van de filosofie van Polestar maar in praktijk viel de auto me erg tegen. Ik was de terugweg naar huis ook meer bezig met de reden waarom ik nog niet toe was aan zoiets.

Daarbij kwam ook dat ik mijn vader toch wel een paar keer op hoge snelheid over een rotonde heb gejaagd met de Megane, wat heel recent nog is gebeurd. We hebben nooit samen in een Model 3 gereden dus ik heb daar geen referentie van. De opmerking dat ik rustig moest doen verraste me dan ook enigzins waardoor die in mijn gedachten ook tekenend was voor het gebrek aan vertrouwen dat de Polestar gaf.

Verder ben ik echt niet anti-EV. Integendeel zelfs, mijn inziens is het een prachtige techniek en ik werk met veel plezier mee aan de elektrificatie van het Nederlands en Europees straatbeeld.
Maar de Polestar 2 schoot echt tekort in een aantal voor mij belangrijke punten.....ergo ook de Model 3 staat nog bovenaan het lijstje...al zal ik even verzwijgen wat daarboven nog staat. :T

@Nico, Interessante review van de Polestar (y) ik heb er niet mee gereden, zelfs nog nooit één in het wild gezien. Ik weet dat 'ie qua specs en prijs dichtbij de M3 dual motor moet zitten maar ik heb 'm nooit overwogen. Zo te lezen ga ik ook geen spijt krijgen van die beslissing en alhoewel ik denk dat jij veel kritischer kijkt naar een auto dan de gemiddelde consument is het goed om te weten dat bijvoorbeeld het zicht vanuit de Polestar niet optimaal is want dat is voor mij wel een belangrijk punt.

@Engineer2, nogmaals bedankt! Zoals gezegd ben ik geen expert op het vlak van elektriciteit maar als ik het goed begrijp kan de wall connector 22Kw leveren bij een 3x25A aansluiting. Nu had ik vandaag wel ergens gelezen dat de Model 3 gelimiteerd is tot 11Kw bij AC laders dus 100% zeker weet ik het allemaal nog niet.
De wegligging is inderdaad prima op orde, ik hoop dat het zich inderdaad kan meten aan BMW :)

Vandaag was het eindelijk zover en mochten we de Tesla ophalen. Even met de sales advisor de auto in ontvangst genomen, snel de telefoon gepaired en rijden maar! Mijn nieuwe telefoon is nog aan het opladen, dus vandaag of morgen volgen nog betere foto's.

20210928-161144.jpg

En thuis:

Wat een wagen.. Ik was alweer vergeten hoe snel en soepel het allemaal rijdt, duizelingwekkend gewoon hoe snel zelfs een niet-performance Dual Motor accelereert. Het entertainment systeem werkt zo fijn en intuïtief, de stoelen zitten heerlijk, het zicht rondom is goed.. de eerste indrukken zijn allemaal mega positief.

MBdoubleyou zei:

Nico zijn beleving van de Polestar lijkt heel erg op de mijne. Laat ik het zo zeggen: de topicstarter heeft goed gekozen.

Zadelsnuiver zei:
Wat een wagen..

...en volgens mij is hij daar zelf ook van overtuigd :D

Veel plezier ermee!

Wat zijn dat voor wielen? Niet de standaard wielen waar die deksels normaliter op zitten toch?

De wielen komen inderdaad niet helemaal lekker uit de verf, oogt erg donker zo op de foto's. Overigens zijn dit de wieldoppen, die haal ik er af wanneer ik (hopelijk) morgen de naafkapjes binnen krijg.

Het dashboard is inderdaad heerlijk rustgevend en opgeruimd, er is ook erg veel opbergruimte in de middenconsole dus makkelijk om alle losse troep daar in te frotten :)

Barri zei:
Veel plezier ermee!

Wat zijn dat voor wielen? Niet de standaard wielen waar die deksels normaliter op zitten toch?

De camera van mijn telefoon is aan het overlijden denk ik, donkere tinten zijn heel moeilijk te onderscheiden lijkt wel. Op deze foto kun je zien dat het inderdaad de standaard velgen met doppen zijn:

20210928-171841.jpg

Oh wat tof, een nieuwe Tesla. Gefeliciteerd met je aankoop Zadelsnuiver! Dat is andere koek!

Ik vind een Tesla mooi, ik vergelijk ze altijd met eerdere VW's en Hyundai's, en dan doel ik vooral op het ontwerp, kloppend, rustig en herkenbaar. Niet echt gekke dingen maar toch mooi. En dat is het soort ontwerpen wat mij aanspreken.

Wat is het interieur ook mooi EN rustig, misschien een domme vraag, maar zitten er ook ventilatie of kachel dingen zeg maar in het dashboard? Of hoe werkt dat? En hoe gaat dat in de kou? Is een Tesla wel een beetje opgewassen daartegen, de range zou dan wel dalen denk ik.

Wel jammer dat er nu niet eens in de zoveel tijd een andere auto komt, ach ik vind dat je gewoon een goedkoop bijzonder barrel ernaast moet kopen ;) En dan eehm is de grote Koreaan ineens weer in beeld ;) Of nee misschien toch maar de mooie camper!

@nico, dank je, dat gaat helemaal goed komen (y)

@Peter, ik snap wat je bedoelt, het ontwerp van de auto klopt gewoon zonder ergens mee op te vallen ook al zijn de proporties vanuit sommige hoeken wat raar misschien.

De M3 kreeg vanaf 2021 een warmtepomp, speciaal om het interieur snel en efficiënt te verwarmen met een langere range in winterse omstandigheden als gevolg. Er zijn geen afzonderlijke ventilatieroosters in het dashboard; boven de houten plank zit zeg maar een sleuf en daar blaast de lucht uit en met het beeldscherm kun je de blaasrichting etc regelen.

Ja qua afwisseling in het wagenpark hoef je van mijn kant voorlopig geen updates meer te verwachten :D maar mevrouw Zadelsnuiver is toch ook wel erg enthousiast dus misschien moet de Prius maar met vervroegd pensioen ;)

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een tijdje in een Tesla rijdt alles met een brandstofmotor binnen de kortste keren hopeloos ouderwets voelt.

Veel plezier met de Tesla, ik begin er langzaam aan te wennen merk ik. Nog niet helemaal mijn ding maar het begint te groeien. Dat we richting EV gaat is inmiddels wel duidelijk. Met je huidige wagenpark natuurlijk helemaal klaar voor de toekomst.

@Mechanix, ik vrees dat je daar wel gelijk in hebt. Sowieso alle systemen aan boord zijn zo modern, ik kan me ook goed voorstellen dat autopilot met lanekeeping iets is waar je heel snel aan gaat wennen en dan is rijden in een auto zonder enige assistentie weer een paar stappen terug natuurlijk.
Maar geen kwaad woord over ICE auto's van mijn kant, ouderwetse dingen kunnen ook nog steeds heel gaaf zijn (y)

@Mieluh, het is inderdaad wel een heel duurzaam wagenparkje zo, over milieuzones etc. hoeven we ons dan ook geen zorgen te maken :D

@Pietzoveel, dank je! Gaat zeker goed komen :)

Gefeliciteerd!
Mooie wagen, ik hou ook wel van dat minimalistische interieur.
Een tijdje geleden heb ik eens met een Tesla model S mogen rijden, dan voelt een auto met een brandstofmotor opeens wel aan als een oude auto.
Ook de autopilot is indrukwekkend, maar je moet er wel op durven vertrouwen voor je het stuur uit handen geeft.
Ik had de neiging om deze bij een bocht meteen weer vast te pakken.
Toch voelde het ook afstandelijk en krijg je meer het gevoel mee te rijden, zeker met de autopilot aan.
Ik ben benieuwd hoe de 3 gaat bevallen de komende tijd, ik blijf wel meelezen.

Terug
Bovenaan