Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Mwa verlaging ongedaan maken is natuurlijk een kwestie van de hele zwik gewoon een paar centimeter omhoog schroeven en klaar is Kees. Misschien dat ik dat nog wel ga doen (y)
 
Jay DoubleYou zei:
Audi RS6? Of is die net zo onbetaalbaar als hier?

De C6 is wel redelijk betaalbaar, maar vind ik echt niet mooi. Een C7 RS6 kost nog wel zo'n 90k en dat gaat dus niet binnen budget passen :D

Maar het was wél een goede tip, want de A6 Allroad van de C7 generatie vind ik dan wel echt heel gaaf, maar moet een witte zijn; zoiets als deze maar dan met minder kilometers ;)
https://m.nettiauto.com/audi/a6-allroad/11876384?vifAdCount=2&vifNav=Y
 
Sport Leicht zei:
Bij BMW en Mercedes zijn alle modellen getest en goed bevonden onder de meest extreme omstandigheden, van de Noordpool tot Death Valley. Extra aanpassingen zijn dus niet aan de orde en overbodig.

Dat is leuk bedacht maar zo werkt het niet. En je dacht toch niet dat alleen Mercedes en BMW daar testen? Zelfs de meest eenvoudige Peugeot wordt getest van Namibie tot Finland en daarnaast ook in Argentinie.
Auto's voor de Europese markt komen bijvoorbeeld al snel in sterk vermogensverlies als ze boven de 3000m hoogte worden gebruikt. Zelfs als er met die auto's ook getest wordt in condities die extremer zijn. Dezelfde op het oog identieke auto die je in Zuid of Noord Amerika kan kopen heeft dit pas bij 4500m. Een beetje Europese auto slaat de motor van af op die hoogte. Ook de garantie voorwaarden en de beperkingen in het instructieboekje zijn anders.
Maar zo heeft ook Scandinavie niet alleen een andere serie opties als standaard; ook zijn er wijzigingen. Een Mercedes of BMW verkocht in Spanje zal het in de winter boven de poolcirkel echt wel blijven doen maar met minder prestaties; meer rammels, moeilijk sluitende/openende deuren en ramen. dan een op het oog zelfde versie die in Noorwegen verkocht is.
Zowel calibratie van de aandrijflijn software als typische dingen als raam/deur rubbers zijn bij alle merken verschillend; zelfs binnen Europa. En dat gaat echt niet alleen om kosten. Zo'n raamrubber wat erop gemaakt is om tot -30 soepel te blijven doet het zonder geluid te maken nog wel tot +30. DIe enkele keer dat zo'n Noorwegen auto boven de +30 wordt ingezet mag hij dan wel een beetje piepen. Voor die Spaanse versie is het precies andersom.
 
Ik zou ook denken aan een All-Road.. Net wat meer bodemvrijheid maar geen SUV. Een Subaru Legacy of een Volvo XC70 idem dito. De XC70 die ik had had dezelfde bodemvrijheid als een Jeep. Aan de andere kant; dat zijn ook de auto's die je in Scandinavische landen veel tegenkomt... geliefd en duur.
 
Ja klopt helemaal wat je zegt Engineer, al is er de laatste jaren wel een verschuiving merkbaar van de Allroad naar crossover. Goede winterbanden maken vierwielaandrijving in 90% van de dagelijkse situaties overbodig en dan is een beetje extra bodemvrijheid al voldoende om moeiteloos de winters door te komen.
Ik ben echter niet het type om in een FWD crossover te rijden :D dus ga ik gewoon voor een mooie Allroad of SUV. Ik ga gewoon een beetje rondkijken, wat mailtjes sturen en als ik ergens een mooie deal kan maken ga ik ervoor, en anders blijf ik lekker in de 530i rijden (y)
 
Zou de verlaging weer ongedaan maken, set fatsoenlijke banden kopen als je die nog niet hebt en lekker die 530 blijven rijden eigenlijk.
 
Wat een sneeuw! Is dit al bij het nieuwe huis? (die er erg fraai uit ziet trouwens!)

Ik denk dat het inderdaad tijd wordt voor een SUV, eindelijk kan er een grote Koreaan komen Zadelsnuiver! DIT is het moment!! Enneeh, pekelbak dat kan niet, je moet de buren te vriend houden, denk aan de Tabbert! ;)
 
@RWxxx, ongedaan maken is niet het juiste omschrijving eigenlijk, ik kan relatief gemakkelijk de schroefset wat hoger instellen, veel minder werk (en goedkoper) dan 4 nieuwe OEM schokdempers en veren ;) De huidige banden zijn ontzettend goed aangeschreven Nokian Nordman 5 met studs in zeer goede staat, dus daar ligt het écht niet aan.

@Peter die foto waar ik vast was komen te zitten was bij ons appartement in het centrum van Helsinki. Een Koreaanse SUV, ja waarom niet maar zijn die er ook met meer dan 4 cilinders? De Kia Mohave zie ik hier heel soms met Russische platen, dat is wel echt een beul van een wagen (y)
 
De zoektocht naar een SUV is even op de lange baan geschoven, ik heb besloten om minimaal tot September/Oktober dit jaar door te rijden met de 530i, wellicht dat ik dan weer verder ga speuren.

In de tussentijd had de BMW wat onderhoud nodig; nieuwe schijven en blokken en ik had laatst vaak dat het olielampje (bijvullen) ging branden. Nu is dat erg vervelend want de 530i heeft geen oliepeilstok maar een sensor die je op het beeldscherm laat zien hoe het er met de olie voor staat. Nu gaat die sensor weleens stuk, en weet je dus niet of je écht met te weinig olie rondrijdt óf dat het gewoon de storing is. Deze sensor is nu dus vervangen, gelijk ook een oliewissel erbij én hadden de draagarmen vóór nieuwe bussen nodig. Al met al een klusje van 860 Euro maar hij rijdt weer strakker dan ooit tevoren en de gemoedsrust dat het oliepeil gewoon goed staat is het meer dan waard.

Nu sinds aanschaf is er zo'n 4.000 Euro aan onderhoud in de BMW gaan zitten, waarvan ongeveer de helft betaald door de verkoper. Hopen dat het komende half jaar wat minder duur gaat zijn :p

Dit was overigens de voorruit van de BMW vanochtend, we hadden in het weekend ijsregen.. nog nooit meegemaakt, héél de auto bedekt in een laag ijs van minstens een halve centimeter dik :eek:

IMG-20210222-WA0001.jpg
 
Pfoh, dan kom je je auto even niet in! :D Ik heb het bij de Niagara Falls wel meegemaakt: de wind stond richting de parkeerplaats en het vroor, dat was niet fijn; heel de auto ingepakt met een laagje ijs. Maar dat was gelukkig niet zo erg als hierboven!
Best geld trouwens, wat er al in de BMW zit.
 
Hmm, dan gaan wij aardig gelijk op, ik heb ook al zo'n 4000euro in mijn amerikaanse hondenhok zitten binnen een jaar tijd.
Alleen ik heb alles zelf betaald:p
 
Ik heb mijn auto ook bijna een jaar, ik zit op ongeveer €700. Deels omdat ik de bougies en olie zelf kon doen, een deel 'de andere kant op' omdat ik nieuwe banden moest hebben (achter). Dat valt me zo bezien nog best mee. :)
Anderzijds heb ik amper 6000km gereden, per km tikt dat dan toch wel aardig aan.
 
Buiten het beetje verlies wat ik heb gemaakt bij mijn 'uitstapje' naar de S3 ben ik stiekem toch het meest blij met gewoon een simpele wagen die doet wat ie moet doen en als er al iets stuk gaat, dan kan je meestal nog redelijk lachen om de kosten om het weer te fixen.

Ik merk juist dat ik (ondanks dat ik het wel kan ophoesten als het écht moet) het gewoon totaal niet leuk meer vind om duizenden euro's aan het onderhoud van een auto uit te geven. Ik krijg dan ook op de een of andere manier de ''zenuwen'' van zo'n auto. Dan heb je bijv net voor 1200 euro dingen laten doen en dan rijd je de garage uit en dan zit ik in mijn kop al van oh God.... laat dit het voorlopig zijn ajb, please niet binnen een paar weken weer een ander onderdeel wat het begeeft waardoor ik wéér zo'n rekening kan verwachten! Ik zit dan gewoon niet meer ontspannen en vrolijk in mijn auto, persoonlijk.

Ben misschien toch niet petrolhead genoeg dan ofzo o_O Kan enorm genieten van een dikke mooie en goed verzorgde wagen, maar hem zelf bezitten? Mmmmmm I don't know about that haha.

Oh en dat ijs, holy moly dat is een dik plakaat ja. Wij hebben inmiddels al een vroege lente hier, maar anderhalve week geleden hadden wij ook een light-versie van jouw weer daar in Helsinki. Nou, ik ben daar niet voor gemaakt. Tien keer gelukkiger met het weer dat we nu hebben :p
 
Zo, er is aardig wat gebeurd sinds ik hier voor 't laatst heb gekeken zie ik, dat was nog ten tijde van de Mégane.

Mooie Fünfer! Dat interieur is eens wat anders dan al dat zwart en roestvrijstaal, heerlijk luxe (y) Is dat wel een beetje goed schoon te houden met de sneeuw?
 
@Barri inderdaad, heb flink aan de deur moeten trekken voordat 'ie open ging. Ook krabben heeft geen zin, je moet de auto gewoon starten, alle warme lucht richting de voorruit, bak koffie zetten, krantje lezen en na zo'n 10-15 minuten komt er een soort "wak" in het ijs waar je kunt beginnen met krabben. Ik heb helaas geen Webasto in de BMW, dat gaat zeker op het lijstje van must-haves voor de opvolger want helaas hebben we bij het nieuwe huis maar één plaats met een stekker en die is al geclaimd door mevrouw Zadelsnuiver.

@MLL dat is wel zuur dat je alles zelf moest betalen, hopelijk kun je nu even zorgeloos vooruit.

@der Magistrat, 700 Euro is nog best te doen voor een jaar lekker rijden in iets wat niet een Aygo is, maar inderdaad op 6000 km is het wel pittig. Ik heb zelf nu zo'n 8.000 km met de 530i gereden, 50 cent per kilometer dus. Ik heb het een poosje bijgehouden voor de Prius, die doet het beter met 2 cent per kilometer :D

@Omniradius ik snap precies wat je bedoelt! Ik denk soms ook met weemoed terug naar de tijd dat ik de Punto had, nieuwe koppeling? 200 Euro. Nieuwe distributieriem? 250 Euro. Setje remmen? 100 piek rondom klaar.. het was ook fijn om gewoon ergens te kunnen parkeren zonder bang te zijn voor deuken of schades, mijn dochter plakte er met hartelust allemaal rare stickers op en toch reedt het met de verlaging en 80 pk gewoon leuk! Maar je wordt ouder, het comfort van een auto zoals een 5-serie of E-klasse gaat dan ook tellen, de extra ruimte met 3 kinderen is ook fijn en als het dan toch wat volwassener moet dan kun je het ook leuk maken natuurlijk dus ga je voor een "sportief" model met leuke toeters en bellen. Zolang mijn gezin er geen boterham minder om hoeft te eten en de spaarrekeningen gespekt blijven heb ik het er allemaal graag voor over.

@Bluez dat is inderdaad alweer een tijdje geleden! Het interieur blijft verassend goed schoon, de delen waar de kinderen met hun voeten op staan (dorpels) zijn goed schoon te maken, tevens heb ik er extra dikke rubberen matten in liggen en doe ik de stoelen regelmatig afnemen met Autoglym leather care. De buitenkant daarentegen is met dit weer niet schoon te houden, af en toe laat ik hem met de hand wassen voor 20 Euro, maar 2 dagen later is het alweer allemaal smerig.
 
Zo, 4 mille is inderdaad niet mis, gelukkig dat dat niet 100% voor eigen rekening kwam. Wel goed dat je het meteen fatsoenlijk aanpakt- het is even slikken maar van half werk word je toch niet blij.

Kosten per kilometer uitrekenen moet je helemaal niet aan beginnen, ik durf het in ieder geval niet aan voor mijn auto's. :) En wat maakt het ook uit? Je hebt een fraaie auto waar je van geniet, en die je technisch goed wil houden. Zolang je (of je gezin) er niks om hoeft te laten, prima toch.
 
Kosten per kilometer uitrekenen moet je helemaal niet aan beginnen

Eens, dat wordt ook pas interessant bij een hobbyauto ;) De cabrio heeft afgelopen 10jr keurig ieder jaar APK + onderhoud + extra gekregen en rijdt, op het eerste jaar na, max zo'n 1500km per jaar. In 2020 zelfs nog geen 500km. Wordt wel in de winter geschorst maar verzekering loopt gewoon door.
 
Van die 4k is 2k voor je eigen rekening, waarvan je een mooi deel hebt besteed aan het onderstel, waar iemand mee had lopen klooien. Het werk wat je nu hebt laten doen is 1 sensor, een beurt en wat vervanging vaan slijtdelen. Eigenlijk vind ik het wel meevallen. Evengoed wel veel geld, maar de auto had wat achterstallig werk. Nu weer heerlijk fris!
 
Zo zie ik het ook buurman, nu moet het wel goed zijn hopelijk :) Het lijkt me alleen wel even schrikken als je de auto wegbrengt voor APK en vervolgens hoort dat er voor 4k verspijkert moet worden, dan doet het wel even pijn denk ik.
 
Vandaag naar de APK geweest met de BMW en gelukkig goedgekeurd (y) wel opmerking dat het glas van de mistlampen niet zo veel licht meer doorlaten, dus die ga ik vervangen wanneer het weer wat beter weer wordt.

Nu nog maar even een plaatje, zoals je kunt zien is de winter hier lang nog niet voorbij :(

20210310-180258.jpg
 
Maar wel blauwe lucht. Volgens mij is het daar in Scandiland wel vaker zonniger dan hier. Als het dan koud is, maakt de zon en het licht toch vaak een boel goed (vind ik).
Beter dan +7 graden hier met eindeloze grijze luchten en regenbuien...

Anyway, gefeliciteerd met de verse apk, altijd lekker als dat weer probleemloos voor elkaar is.
 
Die velgen staan super op de 530 (y)!

Autorijden kost geld. Soms zit het mee....en soms zit het tegen. Gelukkig betaalde jouw garage de helft van de kosten.

Mijn CLK bleek goedkoop in onderhoud in de 3 jaar dat ik 'm had. Een beurtje en wat kleine dingetjes en dat was het. Met de E heb ik in een jaar tijd ruim 3 mille onderhoud voor mijn kiezen gehad. Ik vind het lastig om in te schatten of ik het ergste nu heb gehad. Ik blijf het een fijne auto vinden maar het vertrouwen is er nog niet helemaal. Ik had bijna een Legacy Outback 3.0 H6 uit 2003 gekocht. En als de juiste voorbij komt doe ik het misschien alsnog. Het enorme verlies op de E neem ik dan op de koop toe. Maar ook met een Subaru kan je wat hebben en dan zijn de onderdelen enorm aan de prijs.

Bij de APK in januari zag mijn monteur dat het koelvloeistofniveau alarmerend laag stond. Dan hou ik mijn hart alweer vast :rolleyes:. Het bleek de radiateur. Uit ervaring weet hij dat de radiateur na toevoeging van een afdichtmiddel het zo weer een hele tijd goed doet. Maar ik ben wel in dubio: ik heb een flinke caravan die beladen 1500-1600 kilo weegt. De Benz trekt 'm voortreffelijk......maar hoe gaat die radiateur het onderweg houden als ik 6000 km naar Portugal heen en weer rij? Uit voorzorg 300 euro neertellen voor een nieuwe? Als de E zo'n reis goed overleeft is het vertrouwen wel weer terug. Eerst maar eens kijken of ik überhaupt ga :).
 
@uwbuurman, dank je! Het is inderdaad een stuk makkelijker navigeren nu met een paar centimeter sneeuw in plaats van een halve meter :D Hopelijk is het ergste nu achter de rug en kunnen we uitkijken naar de Lente (y)

@Omniradius, de blauwe hemel en zon maken inderdaad veel goed! Maar soms hebben we hier ook erg donker en grauw weer hoor, gelukkig is het nu wel al langer licht en dat maakt een wereld van verschil. Ik ben ook erg blij met de verse APK, maar zonder de reparaties van vorige maand was hij ongewtijfeld afgekeurd geworden want ze zijn hier best streng. Nu in elk geval weer een jaar onder de panne (y)

@MBDoubleyou, dank je! Ik vind de velgen ook wel prima voor wintervelgen maar vind de 18" toch wel een stuk lekkerder smoelen, zijn ook wat breder dus staat echt mooi icm de verlaging al zeg ik het zelf. Over een maandje of wat ga ik de zomervelgen weer monteren denk ik.
Dat onderhoud duur uit kan pakken heb ik de afgelopen 2 jaar wel gemerkt, de E87 en E60 vereisen gewoon wat meer dan een "gewone" auto om lekker te blijven rijden. Nu is het voor mij een hobby en vind ik het allemaal geen probleem maar toch is het zuur als je elke paar maanden bij de garage staat. Gelukkig hebben we de Prius nog die het gewoon altijd doet. Een Subaru staat qua betrouwbaarheid ook erg goed aangeschreven en zo'n Legacy blijft gewoon een mooie bak. Wel kettingspanners preventief vervangen, dat schijnt een puntje van aandacht te zijn.
Hopelijk zijn de ergste troubles met jouw E-klasse nu wel voorbij, zo'n trip met de caravan lijkt me inderdaad een goede graadmeter qua betrouwbaarheid. Hopelijk gooit Corona straks geen roet meer in het eten :)
 
Blijft wel bijzonder hoe BMW naar mijn idee zo'n goede balans tussen comfortabel en sportief/direct weet te bieden. Daar staat dan weer meer onderhoud tegenover, maar het geeft wel een hoop rijplezier. Gave 530 hoor, heerlijk blok die 3.0! Even wachten op de lente, dan komt hij weer helemaal tot z'n recht :cool:
 
Kan inderdaad niet meer wachten op de lente, het interieur zit ook vol steentjes en zand en de matten moeten eens flink worden geboend. Nu vandaag weer sneeuw gehad dus geen nu om er nu mee te beginnen, gelukkig staat april alweer bijna voor de deur (y)

Ik zag gisteren trouwens nog een andere E60 in carbon schwarz en die had hele fraaie (aftermarket) achterlichten. Iets donkerder dan normaal en de bovenste strip die normaal wit is, was bij deze zwart. Misschien een beetje fout maar de hele achterkant frist er ontzettend van op dus ik zit er sterk aan te denken om zoiets mee te bestellen wanneer ik de mistpitten ga aanschaffen.




Ze hebben ook een set met zgn lightbars, een beetje in de stijl van moderne BMW's. Ook mooi maar misschien iets teveel van het goede?



Suggesties zijn overigens (altijd) welkom (y)
 
Ik vind de tweede optie persoonlijk wel erg gaaf, inderdaad dezelfde stijl als de nieuwe BMW's, maar het ontwerp van de jouwe is nog fris genoeg dat 'ie dat prima kan hebben, vind ik.
 
Ik zou ook mooi de E60 blijven rijden, zeker met dit onderhoud, hobby kost nu eenmaal geld.
Mooie wagen en fijne motor! Een Audi ga je echt spijt van krijgen als je een Bmw eerder hebt gereden.
Een Audi rijdt zo afstandelijk zonder enig gevoel.
 
@BlueZ die moderne lampen beginnen me ook wel meer aan te spreken, maar ik zou ze eerst in het echt moeten zien denk ik.

@bofkont, voorlopig blijf ik inderdaad nog lekker van de E60 genieten, als straks het mooie weer er is en de zomervelgen kunnen er weer onder weet ik zeker dat ik weer 110% verliefd ben.
 
Bestelling is geplaatst voor de achterlichten en ook gelijk nieuwe mistlampen mee besteld. Ik heb uiteindelijk voor de rood met zwarte achterlichten gekozen, ben erg benieuwd hoe het gaat staan. De mistlampen zijn blijkbaar wel een rotklus om te vervangen dus wellicht dat ik dat laat doen bij de garage.

Verder staat het wagenpark sinds gisteren weer op zomerbanden, knapt de auto echt ontzettend van op vind ik. Vandaag flink veel regen, dat is goed voor de sneeuw én om de auto te wassen. Kon het niet laten om wat foto's te maken :)





 
Ha Buurman, dank je! Ja die carpoort ziet er goed uit he! Helaas is ons plekje al geclaimed door mevrouw Zadelsnuiver, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg want de BMW staat mooi bij het huis :D
De Opel is van mijn buurman, best een mooie wagen in OPC-line uitvoering.
 
Dank je BlueZ! Lampen zouden over 2 weken vinnen moeten komen dus nog even geduld.

Een paar weken geleden kreeg ik een brief van BMW dat er een terugroepactie open stond voor mijn 530i, blijkbaar iets met de accukabel. Best goede service nog voor een 16 jaar oude bak! Vandaag was dus de dag, auto s'ochtends ingeleverd en zojuist weer opgehaald. Als leenauto kreeg ik een heuse F40 120d xDrive mee van het nieuwe type. Nu was ik toch erg benieuwd, sowieso omdat ik toch erg fijne ervaringen had met mijn oude 118d maar ook omdat de nieuwe F40 met zijn (in de basis) voorwielaandrijving flink onder vuur heeft gelegen. Over het uiterlijk valt veel te zeggen; ik vond 'm niet bijzonder mooi maar wel leuk aangekleed met mooie velgen, iets van een M-sport Sportline bumpersetje en 2 vuistdikke uitlaten onder de kont. Sportstoelen mogen ook niet ontbreken en uiteraard voorzien van 8-traps automaat.





Maar hoe rijdt het? Eigenlijk erg goed! Je merkt natuurlijk direct dat je meer gesleept wordt dan geduwd, maar het rijdt wel beter dan een "gewone" voorwielaandrijver. Allicht ga je niet de grenzen opzoeken in een geleende auto, had er ook de tijd niet voor Maar ik denk dat deze auto best nog wel durft te oversturen wanneer je écht van kiet gaat. Verder is de auto echt snel, ik denk dat ik elk lui paard in mijn eigen 530i moet mobiliseren om deze 120d voor te kunnen blijven, mede dankzij de ontzettend snelle automaat voelt de nieuwe 1-serie gewoon als een raket. De demping is stug en direct, eigenlijk wel wat je bij zo'n auto kunt verwachten. Toch denk ik dat mijn oude E87 wat comfortabeler was afgeveerd, zelfs met de Eibach verlaging. Ik heb de specs niet opgezocht maar je kunt erg scherp "hoeken" met de F40, ik verdenk BMW er bijna van dat ze misschien een soort 4-wiel sturing hebben ingebouwd? Of misschien ben ik gewoon zo'n korte wielbasis niet meer gewend ;)



Van binnen is het materiaalgebruik ok, het is niet van dat harde plastic maar je merkt wel dat het gemaakt is om lang heel te blijven. Het voelde vooral wat kaal en kil aan, typisch huurauto gevoel en dat is toch raar in een auto van 50k zonder opties. De sportstoelen zaten goed, gaven voldoende steun en zijn goed in te stellen maar ze voelen wel écht te klein aan voor iemand van mijn formaat (190cm@105kg). Het dashboard met geïntegreerde navigatiemap is leuk bedacht en daadwerkelijk functioneel en het iDrive menu werkt erg intuïtief.



Al met al dus een plezierige ervaring zonder meer! Zou ik mijn eigen auto er voor inruilen? Nee dat niet, de extra ruimte en het comfort van de E60 zou ik té veel gaan missen en het voelde ook echt weer fijn om aan het einde van de dag in m'n eigen auto te stappen. Maar dat de nieuwe 1-serie, zelfs met "slechts" 4 cilinders en de motor overdwars, gewoon nog bergen rijplezier kan brengen staat bij mij in elk geval buiten kijf (y)

 
Leuk verslag, Snuif! En inderdaad, ook de oudjes krijgen de terugroepacie voor de kabel naar de accu. E9x ook.
 
Ik heb de Bangle-ontwerpen ook al vanaf het begin gewaardeerd hoor, inclusief de 7.
Maar die nieuwe 1? Lieve help, ik vind het echt helemaal niets.

Blij om te lezen dat de auto verder goed reed - daar was (ben) ik ook wel sceptisch over. Maar ugh, wat een design. :)
 
@HansKazan, nieuwe naam zie ik :D Tsja het design, Dat het mooier gekund had staat buiten kijf, vooral die grille blijft natuurlijk een hekel punt. Toch begint de nieuwe designtaal me steeds meer aan te spreken.

@uwbuurman, dank je! Gelukkig was een inspecite afdoende en hoefde de kabel zelf niet vervangen te worden. De garage rekent daar toch nog zo'n 8 uur voor, best een dure grap als je het globaal bekijkt denk ik.

@Nico ik moest zelf ook wennen aan de E60 geef ik eerlijk toe, nu vind ik het een van de mooiste 5-series ooit. Gek hoe dat kan lopen he

@der Magistrat, rijden doet 'ie als de beste! Al zou ik eigenlijk nog een keer met een FWD F40 op pad moeten om echt een goed beeld te krijgen, ik heb wel het gevoel dat de xDrive een hoop goed maakt.
 
Is ook heel apart. Ik heb dat dus wel. Ik vind de nieuwe 1-serie ook niet echt mooi, niet zo afzichtelijk als de X2 maar toch....

Ik heb in mijn jeugdige wijsheid besloten dat ik ff wacht tot het model is gerijpt. Misschien is die dan wel mooi.
 
Over de Bangle 7-serie gesproken, dit pareltje (Of zeg maar parel) staat bij mij om de hoek:

1b1dcffd17bb954d-large.webp


https://m.nettiauto.com/bmw/740/12041179?vifAdCount=18&vifNav=Y

Ik voel een hele hardnekkige kriebel ervan :D
 
Idd zeer lekker - ik zou morgen maar snel toeslaan voordat zo’n pareltje weg is :T
Is wel een weekendje slapen op de bank waard...
 
Terug
Bovenaan