Wybe: Dafs | Kalmar | BMW Z3 Coupé | Audi TT Roadster | Volvo 360 GLT | Mercedes E500 | BMW 535xd

@MWH: Dank! Heb nu van de 44 van 1968 de goedkoopste versie, de 44 Standaard en de duurste versie, de 44 Combi Luxe. Moet een mooi duo worden!

@Barri: De Daf naast de Kever zetten moeten we doen, mooie vergelijking! Spreken we na de winter wat voor af. In Nederland haal ik ruim 1:16 met de A5, met een tank van 50 liter red ik meestal de 800 km wel. Twee tot drie keer per week tanken is dan voldoende. Verbruik valt me alles mee voor zo'n grote auto met een klein motortje. In modeljaar 2019 is de 1.4 tfsi een 2.0 tfsi met 150 pk geworden.

Weer eens even een update van het wagenpark.

De kilometers voor de A5 komen er snel bij door opdrachten verder van huis, ik hoop dat ik de drie jaar vol kan maken in deze fijne auto. De Audi bevalt erg goed, grote verbetering in de rijervaring, comfort, geluid en ruimte ten opzichte van de A3.

ezY51r4.jpg

Met een gemiddeld verbruik van 1 op 16,4 ook zeker geen spijt van de keuze voor een benzine in plaats van een diesel. De eerste mijlpaal is inmiddels bereikt.

JV0EauF.jpg

Inmiddels twee Daf combi’s bij huis, de oranje 55 is weer terug uit de winterstalling en wordt weer gebruikt voor de leuke ritjes bij mooi weer.

yusmekT.jpg

Het rijdend maken van de Franse 44 viel een beetje tegen, de motor wilde wel lopen maar liep heel onregelmatig. Dan toch de motor er maar uit om op zoek te gaan naar de oorzaak. Die bleek verrassend, er bleek een drijfstanglager compleet verdwenen en er zat daarom heel veel speling op één cilinder. Onbegrijpelijk dat men in Frankrijk heeft kunnen doorrijden tot het complete lager weg was, dat is niet van de ene op de andere dag gebeurd... Inmiddels een nieuwe motor opgebouwd die volgende week weer gemonteerd gaat worden, dan moeten we weer even vooruit kunnen!

W186ReV.jpg

De Daf moet bij de RDW-keuring voor het Nederlandse kenteken ook voldoen aan de apk-eisen en met een beetje roest aan de remleidingen gaat dat niet lukken. Dit type heeft daarnaast nog een remsysteem dat niet gescheiden is, als er dus ergens wat lek is heb je geen remmen meer. Het complete remsysteem inmiddels vervangen, remcilinders, remschoenen, hoofdremcilinder en alle stalen leidingen vervangen door nieuwe koperen leidingen.

lTXBg0l.jpg

Over de TT en de witte 44 weinig nieuws, de TT rijdt lekker z’n kilometers en de 44 staat in de stalling te wachten op verdere restauratie.

Knap hoor, dat gunstige verbruik van de A5 SB! Verderop in het forum vraagt iemand naar het verbruik van de A5.
Je hebt zeker een zeer beheerste rijstijl? Een kennis van me haalde 1 op 8,5 maar die moet dan toch een aanmerkelijk forsere rijstijl hebben..

95% van de kilometers met adaptive cruise control op de maximum snelheid, ik doe geen moeite om zo zuinig mogelijk te rijden. Met mijn kilometers rijd ik natuurlijk wel veel snelweg, dit helpt zeker bij het gunstige verbruik. Maar in deze 50.000 kilometer zitten ook twee ritten Noord-Italië en een rit Zwitserland met voluit in Duitsland en een rit Midden-Frankrijk om met aanhangwagen de Daf op te halen. Moet dus nog veel zuiniger kunnen en ik zou niet weten hoe je op een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 zou kunnen komen...

@Barri, jij komt ze slechter tegen? Of houden jullie verbruiken niet bij? We moeten eens een keer kijken naar een datum voor een Daf meets Kever!

Het verbruik wordt inderdaad apart geadministreerd, daar zie ik helaas niets van. Maar voor zo'n grote auto is het echt heel netjes!

Inderdaad snel een meet plannen! Ik kom graag eens die kant op!

ketelapper zei:
Smullen die plaatjes (y)

De Dafs of de A5 Vincent? Altijd welkom voor een kop koffie en een ritje in een echte Daf!

SelR8m7.jpg

De zomerbanden en de wat hogere temperaturen doen de Audi goed, 3.000 km verder is het gemiddelde verbruik gedaald naar 1:16,8.

De Daf 55 had al een tijdje last van een remklauw die soms beetje vast zat met een warm wiel als gevolg. Vanmiddag mezelf de tijd maar eens even gegund om de Daf te voorzien van nieuwe remklauwen en blokken. Klusje viel alles mee, had ik al veel eerder moeten doen!

94u1DPS.jpg

AfUoqev.jpg

Wel geruststellend om te weten dat een Porsche 356 het moet doen met dezelfde kleine remblokjes als de Daf 55!

9as6abM.jpg

We zijn weer een enerverend half jaar verder. Getrouwd, gezinsuitbreiding en uitbreiding van het wagenpark.

Begin juni tijdens een mooie roadtrip door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Kroatië m’n vriendin ten huwelijk gevraagd. Toen bedacht dat het nog wel leuk zou zijn dit jaar nog te trouwen en dat het helemaal leuk zou zijn als we dit in eigen tuin konden doen. Drie maanden bleek genoeg om een spectaculaire bruiloft te organiseren, op 27 september ben ik getrouwd.

ot9gO6u.jpg

Er moest uiteraard getrouwd worden in een Daf. Het lukte niet meer om de witte 44 op tijd klaar te krijgen, daarvoor was drie maanden een beetje kort. Het werd de oranje 55 Combi.

yW5RN43.jpg

Het diner en feest hadden we in eigen tuin maar we moesten wel naar het gemeentehuis in Oosterbeek. Hiervoor nog een vier Dafs geregeld zodat we met de familie in stijl naar het gemeentehuis konden. Veel bekijks onderweg en een leuke verrassing voor alle vrienden en familie die op ons stond te wachten op de trappen van het gemeentehuis.

d55ipwv.jpg

Het werd een supermooie dag met een Daffig tintje, naast de trouwauto en de volgauto’s reed de cateraar in een Daf Kalmar en werd de koffie na het diner geserveerd vanuit de Daf 33 Bestel van Daffeïne.

KprIVer.jpg

Een dag om nooit te vergeten!

yDqjTop.jpg

Na de bruiloft ging er een lang gekoesterde wens van m’n vrouw in vervulling, gezinsuitbreiding in de vorm van een jonge hond. Sinds drie weken hebben we een zwarte Rhodesian Ridgeback pup in huis.

sLSc12T.jpg

Kost een hoop tijd maar erg leuk om de hond in drie weken al fors te zien groeien. De meubels zijn allemaal nog heel, ‘s-nachts slaapt ze gewoon en poepen en plassen gebeurt netjes buiten dus gaat allemaal best goed.

Een TT Roadster en een A5 Sportback zijn allebei geen echt handige auto’s voor een hond die naar verwachting zo’n 35 kg gaat wegen en daarom moest er maar een degelijke gezinsbak komen. Ik wilde geen saaie bak en iets met een dikke motor leek me ook wel wat. Er is dus een 2006 Passat 3.2 V6 4-Motion Highline aan het wagenpark toegevoegd. In 2006 heeft er iemand meer dan € 60.000 stukgeslagen bij de VW-dealer voor deze Passat, de auto zit dus goed in de opties.

RY6yFvZ.jpg

t2huqKQ.jpg

Ondanks de leeftijd en de 230.000 km op de teller rijdt de Passat super. Zelfde techniek als in de Golf R32, 250 pk en vierwielaandrijving verpakt in het uiterlijk van een saaie gezinsbak. Leuk voor verbaasde gezichten bij het stoplicht.

LDvIRjP.jpg

De rest van het wagenpark weinig nieuws, de A5 draait lekker z’n kilometers en staat inmiddels op 95.000, de TT wacht tot het weer zomer is en de blauwe Daf 44 Combi is inmiddels weer rijdbaar en wacht op de kentekenkeuring bij de RDW.

Barri zei:
Gefeliciteerd met jullie huwelijk, Wybe!
En geen gekke toevoeging zeg, die Passat!

Dankje Barri! In het voorjaar moeten we toch echt de Kever een keer naast de Daf zetten.

De Passat is een praktische maar leuke toevoeging. Erg scherp kunnen kopen, nog paar puntjes beetje opknappen, trekhaak er onder en dan maar hopen datie nog even heel blijft. Tot vorig jaar altijd netjes onderhoud gehad bij de dealer en de ketting is al een keer vervangen en gemodificeerd dus ik heb goede hoop.

Gefeliciteerd met het huwelijk, de hond en natuurlijk de passat. Lijkt me een heerlijke auto, vr6 gekoppeld aan een dsg. Overweeg je nog iets qua aanpassingen zodat het machtige vr6 geluid wat beter te horen is? ;) Lees dat de ketting al vervagen is, dat is mooi.

Van harte gefeliciteerd! Het gaat je voor de wind in ieder geval.

Mooie honden ook ja, ik ben van huis uit een boxer man en ik krijg gelukkig mijn vriendin wel mee in die wens...maar ik mag geen hond voor er een iets andere vorm van gezinsuitbreiding komt.

Ach en in de basis blijft dat best een goede vorm Passat toch. Mijn oom en mijn vader hebben beide een Bluemotion van die generatie gehad en gereden. VR6 zal vast goed klinken!

Wat een geweldige updates op alle gebieden! Gefeliciteerd met jullie huwelijk, met de hond en met de fraaie Passat. De hond heeft een luxe hondenhok getroffen. :)

Dank voor de felicitaties!

@Damianw26: Er zit een schuif-/kanteldak in de Passat, als het beetje kan dus rijden met dakje open zodat het mooie geluid van de VR6 te horen is. Klinkt goed uit de dubbele uitlaat.

@Nico GTR: M’n vrouw lag vroeger met de boxer te slapen in de mand. Heeft altijd honden gehad vroeger thuis. Ik ben er niet mee opgegroeid maar vind het nu ook heel leuk. Wij hebben voor de andere volgorde gekozen bij de gezinsuitbreiding, eerst kijken of we een hond op kunnen voeden. ;)

@MWH: De hond heeft eigenlijk twee luxe hondenhokken, een riant hok in de tuin en snel hok op wielen. Vol gas optrekken moeten met Jet in de kofferbak moeten we maar niet doen :)

Wow Wybe, van harte (y) Mooie stappen in huwelijksbootje, viervoeter ipv vierwieler en een Passat die écht zo hard kan als de wind waar-ie naar is vernoemd. Enjoy en proost op het leven!:D

Gefeliciteerd! Ik zag via Instagram al geweldige foto's langskomen, en vooral die foto van het huwelijk in eigen tuin. Wauw wat sfeervol!
Sowieso een mooie streek daar waar je woont. Als ik naar een collega ga kom ik nagenoeg door je straat (y).

En de Passat is natuurlijk een heerlijke sleeper, weegt wel wat (en dus aardige MR:cool: zo'n uitvoering lijkt me?

En, enjoy life!

Gefeliciteerd, wat een mooie bruiloft moet dat geweest zijn ziet er heel gaaf uit. Die Passat ziet er ook goed uit, reed/rijdt er jaren eentje rond hier in Ede en volgens mij waren dat de eerste eigenaren zolang staat ie er al voor de deur, haha. (y)

Wat ziet de hond er schattig uit zo, maar dat zal nu al een flink stuk gegroeid zijn, haha.

Vandaag de A5 op de 100.000 km gezet, de 17 maanden zijn voorbij gevlogen en behalve dat ik elke keer weer denk dat het toch echt wel erg een mooie auto is weinig nieuwers te melden over de Audi. Op naar de volgende 100.000 km en al langzaam een beetje denken wat er als vervanger moet komen.

ZXmY3tn.jpg

Verder is het al weer te lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Bedankt voor alle felicitaties! De pup is inmiddels al een hele dame van 20 kg geworden maar ik had niet gedacht dat een hond zo leuk was. Ik zou d’r niet meer willen missen.

7Al2Wpd.jpg

@Vincent: dank voor je felicitaties! Voorjaar maar weer eens koffie doen. Nadeel van de Passat is dat de A5 nu maar sloom aanvoelt, daar moet nu ook wat snellers voor komen...

@Tom: ik woon langs de doorgaande weg dus volgende keer even komen buurten als je naar je collega gaat! Over de MRB van de Passat heb ik helemaal niet nagedacht, ik wilde gewoon een dikke station! Maar weegt inderdaad bijna 1700 kg, voordeel is wel dat er een aanhanger achter mag van 2200 kg. Dan kan ik nog een aardige Tabbert aanschaffen ;-)

@Brent: deze Passat komt niet uit Ede maar rijdt er nu wel regelmatig! Ik zag er laatst wel eentje te koop staan in Ede. Als eerste eigenaar moest je toch wel erg graag een Passat gehad willen hebben om in 2006 zulke bedragen uit te geven aan een Passat. Hond groeit ruim een kilo in de week, gaat hard dus!

Ik heb nog steeds TT's in mijn favorieten staan, moet er toch eens van komen hè. Sowieso met wat beter weer jullie TT en uiteraard de DAFjes eens bekijken, dus met de Kever die kant op. Vorig jaar helaas niet van gekomen.

@Brent: deze Passat komt niet uit Ede maar rijdt er nu wel regelmatig! Ik zag er laatst wel eentje te koop staan in Ede. Als eerste eigenaar moest je toch wel erg graag een Passat gehad willen hebben om in 2006 zulke bedragen uit te geven aan een Passat. Hond groeit ruim een kilo in de week, gaat hard dus![/quote]

Nou inderdaad, misschien een goede verkoper gehad die ze wist te overtuigen van de trekkracht van de auto, haha. Ik zal er eens op proberen te letten of ik die van jullie in Ede spot. :p

Ik weet niet of ik het al eerder in je topic hebt genoemd maar wat een prachtig huis hebben jullie (y) logisch dat jullie daar de huwelijksdag hebben gevierd; fijn sfeertje zo op de foto!

Gefeliciteerd met het huwelijk, de gezinsuitbreiding en de auto!
Hier thuis een klein hondebeest (ook omdat vrouwlief dat graag wilde) dus in elk geval iemand enthousiast als ik thuis kom :D Erg blij met het beestje, maar ik moest wel wennen aan de 'beperkingen'; niet spontaan even een nachtje weg, of wat langer op een verjaardag blijven hangen.
Maar ach, ook dat went!

V

Na anderhalf jaar wel weer eens tijd voor een update, hoop gebeurd in die tijd:
  • Ik heb een inmiddels 10 maanden oude dochter.
  • Er zijn een aantal Dafs toegevoegd aan de collectie.
  • Er staat een garage met thuiskantoor in de tuin.
  • De A5 is verruild voor een BMW5.

In oktober 2020 is m'n dochter Linde geboren, midden in Corona-tijd en dan is thuis werken toch wel fijn en vooral leuk. Inmiddels is het een dametje van 10 maanden en kruipt ze het hele huis door, gaat supersnel! Ze is beste maatjes met de hond, samen spelen en vooral heel blij zijn als ze de hond ziet. Ook zijn de eerste ritjes met de Daf natuurlijk al gemaakt, zonder gordels voldoet een spanband ook prima om het kinderstoeltje vast te zetten.

MiUCuGm.jpeg

sIoNBeq.jpeg

De Daf collectie is inmiddels gegroeid tot zeven. Zomer 2020 is er een 1968 Daf 55 bij gekomen, m'n tweede Daf uit Zweden en ook voor deze is goed gezorgd door de eerste eigenaar. Met 65.000 km op de teller en alle papieren er bij. De Daf wel beetje sportiever gemaakt met een setje rally-velgen en de beroemde Marathon-uitlaat.

EIBvaiv.jpeg

Eind 2020 zijn er nog drie Dafs bij gekomen die al in de familie waren maar waar ik nu voor mag zorgen. Een 1968 Daf Pony, volledig gerestaureerd en als nieuw. Met een topsnelheid van 82 km/u en het comfort van een hardplastic stadionstoeltje niet echt een auto voor de lange afstanden maar wel heel leuk om een beetje mee te rijden op een mooie dag. Naast de Pony nog een unieke Daffodil Cabriolet en een Daf 750 van 1963. De Daf 750 is al vanaf 1977 in de familie en ik reed er 23 jaar geleden mee naar school toen ik net m'n rijbewijs had, de auto is nu in restauratie en is hopelijk over een jaartje weer in nieuwstaat. De Franse Daf 44 Combi moet nogsteeds naar de RDW maar dat moet komende maanden toch echt een keer gaan gebeuren.

edeErvf.jpeg

OZmRFT3.jpeg

uFhdBqK.jpeg

z4olkYy.jpeg

Er moest ooit nog een garage met een stukje kantoor komen in de tuin. Door de uitbreiding van de Daf-collectie en de behoefte aan een comfortabel thuiskantoor eind 2020 opdracht gegeven voor de bouw van een bijgebouw van 12x6 in de tuin. Vanwege het vele thuiswerken wat ook vast deels wel zo zal blijven is het uiteindelijk een kantoor van 4x6 geworden en een garage van 8x6. Maar met een garage voor vier auto's met brug en vloerverwarming mag ik natuurlijk niet klagen.

6Rwe7FF.jpeg

eTYf0Pu.jpeg

De Audi A5 had ik geleased voor een periode van drie jaar en 200.000 km, de periode is inmiddels om maar qua kilometers heb ik nog een derde over. Er toch voor gekozen om het contract niet te verlengen en prive wat anders te kopen. De A5 is niet ideaal met een hond en een kind en lease is gewoon duur als je de auto bijna niet gebruikt, van gemiddeld 6000 km per maand in 2019 lag het dieptepunt op 20 km in maart 2021. Ik verwacht wel komende maanden weer meer te gaan rijden dus er moest toch een diesel komen, de keuze ging eigenlijk tussen een saaie Passat met veel ruimte of een BMW 5 met een dikke diesel en iets minder ruimte. Gekozen voor het laatste, er staat sinds vorige week een BMW 535d Xdrive voor de deur, wat een verschil met de A5 en wat een power zit er in. Rustig rijgen gaat prima maar te hard rijden zonder dat je het door hebt ook, een comfortabele Autoobahn-cruiser. Er staat 145.000 km op de teller dus we kunnen voorlopig nog even vooruit.

bl6yXIn.jpeg

De TT en de Passat doen het verder ook nog prima en elke keer komt het huis een beetje verder af.

Mooie stappen, Wiebe! En een schitterende werkplek en schuur heb je nu! De BMW behoeft wat meer foto's, maar ik ben verliefd op die cabriolet Daf, wat een schitterend wagentje. Daar lust ik ook wel een fotootje of 20 extra van!

Mooie collectie Wybe! En een fijne BMW en een mooie mancave aan huis… dan heb je het goed voor elkaar!

Hallo Wybe, wat een mooie plek met mooie auto's.
Genieten van alles wat je toe komt.

Naast mijn Peugeootjes heb ik nog steeds veel lol van de witte Daf 55 coupé.
Graag zou ik er nog eens een leuke A-type naast zetten.

Wat een schattig ding, dat cabriootje! (y) Kan me niet herinneren die ooit eerder gezien te hebben. En voor de rest ook alles best!

Oeh, dat zou mijn vrouw ook wel willen, zo’n “bijgebouw” waar ik dan kan thuiswerken.:)

Gave uitbreiding, maar je kan zowat een DAF museum aan huis beginnen.;)

Geweldig wagenpark, ik vrees dat ik in jouw geval redelijk zou worden afgeleid van mijn werk... op de meeting even naar je DAF Pony gekeken, dat moet een van de mooiste exemplaren zijn. Super! (y)

Mooie update Wybe! De garage en het kantoor heb ik natuurlijk al gezien, maar wat een fantastische ruimte is dat! Heerlijk!
Echt een droom, zo'n plek.

En van die BMW ga je ook ongetwijfeld veel plezier hebben! Nog even een haakje eronder, dan kunnen de Dafs op de trailer erachter mee.

Heerlijke 'hut' heb je neer gezet! Wat een droom is dat.

En mooie uitbreidingen in het wagenpark. De Pony is natuurlijk briljant, wat een grappige auto is dat zeg.

@uwbuurman: fotootjes van de BMW en de cabrio volgen zeker nog! Met de BMW nog op vakantie en op mooie plekjes moet uiteraard ook de auto op de foto. De cabrio staat nog even bij de spuiter voor wat klein herstelwerk, als dat klaar is zal ik eens wat meer foto's maken.

@Gilletti: A-type maar ook een 44 rijden toch wel heel leuk met de luchtgekoelde boxer. Als je toe bent aan een A-type dan moet je me even contacten, ik krijg regelmatig wel wat aangeboden.

@Rembrandt: twee werkplekken in het kantoor, dus ik zit er vaak samen met m'n vrouw te werken. Maar kan me geen betere faciliteiten wensen, weinig reistijd en tijdens het bellen even door m'n Daf-museum lopen :)

@A3 White: ik heb er een werkplek, een espressomachine, een toilet en m'n Daf-archief, m'n bed er nog heen verhuizen en ik kan m'n huis verkopen

@Klassiekerrijder: van de Pony durf ik wel te zeggen dat het de mooiste van Nederland is, zitten ook heel veel uurtjes in maar is een feest om soms even in te rijden

@Micha D: er zijn weinig mensen die kunnen zeggen dat ze in een Hyundai Pony gereden hebben en nog minder mensen die in een Daf Pony gereden hebben, maar de mensen die in twee Pony's gereden hebben kunnen er bijna niet meer dan twee zijn o_O

Dank voor de complimenten iedereen! Ben ook erg blij met de garage met kantoor, totaal andere stijl als het huis en zelf het ontwerp gemaakt maar het is helemaal zo geworden als ik wilde hebben. Alleen is de Daf-collectie zo snel gegroeid dat er toch nog ergens een keer een loodsje moet komen om een echt Daf-museum te kunnen beginnen.

Het begon zo onschuldig op pagina 1, met de aankoop van de Daf 55 Combi. En nu 7 stuks, meer dan 1 per jaar erbij! :D Geweldig om zo'n gevarieerde collectie te bezitten. Voor elke bui wat wils, en dat binnen een merk dat eigenlijk geen breed palet aan aanbod had. Knap. :)
Ik moet nog eens ergens een Daf huren of zo, ik wil eens ervaren hoe zo'n échte Variomatic rijdt.

Wat een prachtig bijgebouw trouwens! Verstandig dat je geen glazen wand naar de garage hebt gemaakt, dan was werken helemaal lastig geworden. :T

Fantastisch zeg. Je hebt het echt fantastisch voor elkaar hoor. Prachtige auto’s en en een schitterend onderkomen. Mooie 5-serie ook. Sinds anderhalf jaar zelf ook een BMW, maar dat went snel hoor. Zo’n dikke 6 cilinder moet helemaal fijn zijn.

Dit is wel genieten zeg! Heel erg mooi, zo'n huisje staat hier ook heel erg hoog op de wensenlijst. Al zitten wij nog in de spaarfase.

Heerlijk Wybe (y) Huis, huwelijk, Daf-collectie en BMW. Uitzwaaien van de A5 snap ik. Welkom nu in de beleving in jouw 535 die ik in mijn A6 zal hebben. Genoeg ruimte voor wat Italiaanse wijnen... zie A6-topic voor drie wijnhuizen in Alto Adige.

En zo zijn we inmiddels al weer twee jaar verder, eerste dochter is al weer bijna drie en eind augustus is de tweede dochter geboren. Genoeg drukte dus in huis en wel weer eens tijd voor een update!

Inmiddels is er ook al wel weer wat gewijzigd in het wagenpark. Voor dagelijks gebruik zijn het nogsteeds de Passat 3.2 en de 535xd. De Passat staat inmiddels op de 295.000 km maar de motor brult nog heerlijk. De 535xd maakt ook lekker z’n kilometers en bevalt prima, afgelopen 2 jaar zijn er ongeveer 100.000 bij gekomen en met 245.000 km moet die nog prima een paar jaar mee kunnen. Op een defect verwarmingselement in de AdBlue-leiding na geen problemen met de BMW gehad.

Er zijn ook weer twee Dafs bij gekomen en er is er eentje vertrokken. De 44 Combi heb ik technisch weer goed gemaakt en op kenteken gezet en toen besloten dat een andere liefhebber er aan verder mocht. Ik heb nog genoeg projecten en in de huidige staat ging ik er toch niet mee rijden. Er is een 1961 Daffodil 30 bij gekomen en een 1972 Daf 55 Coupé.

De Daffodil had veertig jaar geen daglicht gezien en kocht ik van de zoon van de Daf dealer die de auto nieuw verkocht had. Planning is om deze Daf komende winter weer rijdend te maken, heb leuke plannen voor de motor. Als het beetje mee zit wordt het een snelle Daffodil.

bEfziAS.jpeg

De 55 Coupé heb ik uit België geïmporteerd. Een nette helemaal standaard Daf. Inmiddels is de 55 een beetje aangepast met rally-velgen en een sportuitlaat, de Marathon-uitlaat.

WMgVHEx.jpeg

In Zweden vond ik een originele opvoerset voor de Daf, nieuw in doos. De set is door Volvo Competition Service gemaakt voor de rallysport met de Daf en Volvo 66 en bestaat uit een andere nokkenas, inlaatspruitstuk en een dubbele Solex-40 carburateur. Ik heb voor de 55 Coupé inmiddels een nieuwe motor opgebouwd met de opvoerset en een wat hogere compressie. Schatting is dat de motor nu 85-90 pk levert. Het is hiermee een serieus snelle Daf geworden.

rrwlEL7.jpeg

Naast de TT is er recent een tweede TT gekomen, ook een roadster van het eerste model maar nu met een 3.2 met DSG. Omdat met z’n vieren toeren met een tweezitter niet lukt moest er nog maar een vergelijkbare tweezitter bij komen…

9P3D3iu.jpeg

Afgelopen week heb ik hierom een Z3 Coupé gekocht, een 3.0i met handbak in Oxford Grün met zwart interieur. Van eerste eigenaar en met complete historie. De Z3 Coupé is al zeldzaam maar in deze kleurencombinatie zijn er maar 37 gebouwd, echt een unieke auto dus. Op dit moment worden door de verkoper de puntjes op de i gezet, het is nu uit kijken naar de aflevering!

Heerlijk wagenpark en die Z3 is prachtig in dat groen!
Wat voor kleur is de andere TT eigenlijk?

• Leuk
Waarderingen: Wybe
Fijn om hier weer eens een update te zien. De collectie blijft leuker worden. En wat een geweldige projectjes ga je aan. Een Daf die in 40 jaar geen daglicht heeft gezien in een winter rijklaar maken, en dat naast een jong gezin... Ik heb een ietwat vergelijkbaar project staan, maar dat gaat ongetwijfeld een veelvoud van dat tijdsbestek kosten terwijl ik zeker meer tijd over heb dan jij! :D Ach, keuzes.

• Leuk
Waarderingen: Wybe
Terug
Bovenaan