Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk! Met drie vrienden rondje Vierhouten gedaan, ze stonden in Lieren op de camping.Gespot!
In de rode Coupé. In APD. In colonne met meerdere Dafjes.
Daf-meeting? Er was hier ook al een MX-5 meet.
Zeker doen, kom maar weer eens kop koffie drinken!Wat een droomwagenpark Wybe! Ik moet het snel weer eens komen bekijken!
Het geluid van de VR6 was lekker maar zo’n V8 klinkt nog beter, binnen hoor je niks maar als je dit hoort weg rijden dan weet je wel dat het geen E200 is. Een E200 met AMG-pakket ziet er wel precies hetzelfde uit, dat maakt hem voor mij nog mooier.Dat zijn de betere updates. Erg fraai! Die Mercedes is echt een super uitvoering met die motor. Precies wat je zegt, het beste van alle werelden.
Die Kalmar ziet er als nieuw uit! Dat is een recente foto, toch?
Van de GLT van voor de facelift zijn er nog zo’n 5 in NL, echt zeldzaam dus.Wat een strakke 360, geweldig! Voor de niet ver-cupte exemplaren moet je ver zoeken blijkbaar. Dan heb je de opvolger van je collectie te pakken. En naast een Pony hoort een Kalmar. Wat ontbreekt er dan nog aan de Daf-lijn?![]()
Als het een E550 is dan is het een Japanse? Als het een facelift is dan zal het een 4.7 met turbo’s zijn. Die van mij heeft ook het AMG-pakket maar met de winterbanden zie je dat er niet aan af. Ik twijfel of de 19 inch AMG-velgen voor de zomer wel weer terug komen. Er zit nog niet alles op, ik mis in ieder geval de stoelventilatie en de dynamische multicontourstoelen, maar al het essentiële en nog veel meer zit er op.Hier vandaag ook een E550 gescoord. Weliswaar de facelift met AMG pakket maar die van jou is van binnen echt bomvol
De Passat liep opeens slecht tot zo’n 2000 toeren, waarschijnlijk door een defecte injector. Dat samen met wat trillingen in de aandrijflijn, soms de kop opstekende elektronische storingen en 315.000 km op de teller maakte het wel tijd voor een vervanger. En dan gelijk maar “Das beste oder nichts”.Die E 500 is echt een droom van een auto, alles wat je je kunt wensen en nog een beetje meer, in een koets die midden houdt tussen modern en klassiek. Mooie aankoop! Ben stiekem wel benieuwd waarom de Passat aan vervanging toe was.
Idd een van origine Japanse maar wel met het 5,5 liter blok en niet de geblazen versie.Als het een E550 is dan is het een Japanse? Als het een facelift is dan zal het een 4.7 met turbo’s zijn. Die van mij heeft ook het AMG-pakket maar met de winterbanden zie je dat er niet aan af. Ik twijfel of de 19 inch AMG-velgen voor de zomer wel weer terug komen. Er zit nog niet alles op, ik mis in ieder geval de stoelventilatie en de dynamische multicontourstoelen, maar al het essentiële en nog veel meer zit er op.
Ach, wat is compleet. Elke model/motor/carrosserievariantcombinatie gaat wel erg ver. Ik vond elke basisnaam al heel wat, en had niet gedacht dat je zo ver zou komen. Dan ontbreekt alleen de 66 en de 600 nog?De Daf-lijn is nog niet compleet, de collectie is nu:
De juiste motor dus! Laat weten als hij op kenteken staat, dan kom ik keer bij je buurten.Idd een van origine Japanse maar wel met het 5,5 liter blok en niet de geblazen versie.
Dan ontbreekt alleen de 66 en de 600 nog?
Geheel ongerelateerd, ik moet nu terugdenken aan de bezoeken die ik als klein kind bij mijn oom en tante deed. Dan mocht ik altijd met hun modelautootjes spelen. De glanzende Lion Car Dafjes met hun prachtige geslepen koplampjes kwamen dan uit het als-nieuwe doosje, dat vond ik een hele eer en daar was ik dan ook erg voorzichtig mee. Helaas heb ik geen idee wat er met die modelletjes is gebeurd toen ze zijn overleden...
Altijd minder dan ik van van plan was natuurlijk maar we zijn afgelopen zomer wel paar keer dagje op stap geweest met Z3 Coupé en TT Roadster, allebei een kind mee en de hond vind het prima achterin de Z3. De Z3 maakt wel stuk meer kilometers dan de TT, ik neem de Z3 ook regelmatig mee voor een zakelijk dagje afspraken.Hoe worden de diverse tweezitters eigenlijk gebruikt nu er twee kinderen en een hond zijn?
Pony is met niks te vergelijken, dat rijdt echt slecht en bij 83 houdt het echt op. Maar het is ook uniek. Als je dan bij een evenement met 150 auto’s van allerlei merken bij Visscher Classique bent en eigenaar Henk Visscher zegt in z’n toespraak dat hij de Pony toch wel de leukste auto van het evenement vindt dan weet ik weer dat ik met de goede auto gegaan ben die dag en dat ik niet voor niks heb afgezien op de plastic stoel.Ik zou zeggen dat een Pony of Kalmar ook niet prettig rijdt op hoge snelheid. Dus 120 op de snelweg is geen harde eis.Ergens houdt het op snap ik, inderdaad voegt de 600 weinig toe qua beleving. Maar dat zou je ook kunnen zeggen van 3 varianten van de 55, lijkt mij als Daf-leek.
Dat de 66 ontbreekt snap ik dan persoonlijk weer wel. Zelf heb ik ook net wat minder met die periode in de autoevolutie, terwijl de '80s daarna (dus die 360) wel weer top zijn.
Machtig mooi zo'n basic wagentje.Pony is met niks te vergelijken, dat rijdt echt slecht en bij 83 houdt het echt op.
![]()
Ik ga het proberen! Doel is ook om komend jaar weer wat meer kilometers te maken met de Dafs.Geweldig, bedankt voor de uitleg hoewel die natuurlijk nooit nodig is voor een hobby. Allerlei persoonlijke redenen kunnen prima niet overdraagbaar zijn.
Hopelijk lukt het dit jaar iets vaker om te updaten, er zal genoeg te melden zijn over zo'n wagenpark! (waarbij ik direct het boetekleed aantrek omdat het mij zelf ook niet lukt om mijn topic bij te houden)
Ik denk dat ik op zoek moet naar een tweede setje steelies waar een setje Pilot Sports op kunnen voor de zomerWat een gave verzameling maar even serieus. Die Z3 op steelies is echt briljant. Ik zeg niet meer wisselen die velgen.
De 19 inchers gaan vandaag naar de velgen dokter. Ben erg benieuwd en nogmaals bedankt. Ff vraagje heb jij CarPlay in de 500? Ben ff aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ze zijn echt heel gaaf die steelies. Echt een schot in de roos voor zo’n Z3. Kom er maar op.Ik denk dat ik op zoek moet naar een tweede setje steelies waar een setje Pilot Sports op kunnen voor de zomer
De 19 inchers wordt jouw 500 een stuk beter van! Ik houd het bij 18 inch. We gaan ze nog eens naast elkaar zetten. Heb geen CarPlay in de 500, mocht je iets goeds kunnen vinden dan houdt ik me aanbevolen!